-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #40596 üzenetére
Engem megdöbbent a fogyasztási értéked, a hétvégén a Burgman 400-as ismerősöm mondta, hogy nekik 4-4,2 liter körülre jön ki, 2 személlyel túrázgatva is (és nem jár lassan, 100-110 között nyomják). A fickó (56 éves, szóval nálam is öregebb) úgy 120 kg, a felesége meg vagy 60 lehet. Csomagtartó degeszre pakolva.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #40596 üzenetére
6,5L fogyi jött ki hazafelé tankolva. Ez már valamelyest közelít az elfogadhatóhoz.
Én a kardomba dőlnék ha a Burgi ennyit enne Két személlyel sem tudtam még 4l fölé vinni egyedül meg 3,5l a maximum Ekkora fogyasztása a 650-es Burgmannak van
Egyébként az hogy karbis max 0,5 l/100 Km többletet jelent a fogyasztásban legalábbis a burginál.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
AndrewTdi
addikt
Injektor vs Karbi
Szerintem a legfőbb különbség innen adódik.
A 106 végen én is csodálkozom picit.degec on
Legalább látjuk a menetszélben ha füstöl a xenon
degec off -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz AndrewTdi #40603 üzenetére
Nem hiszem, a karburátor sem olyan rossz találmány. A végsebesség meg fölöttébb gyanús: ott valami nagyon el van cseszve, vagy elállítgatva! Túl van zabáltatva az a motor, vagy valami ilyesmi. Ekkora fogyinál füstölnie is kellene rendesen...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Telda
addikt
Biztos már ezerszer volt téma, de .
Szeretnék venni egy 50ccm+ robogót.
Ha nincs hozzá semmi papír, csak a motor esetleg egy adásvételi, akkor azt forgalomba lehet még egyáltalán helyezni, ha igen mennyiért?Illetve vannak okmányok, de külföldi, akkor is mi a helyzet?
Köszi!
-
DigitXT
félisten
Na, hogy felpörgött a topik! Csak egy kis élménybeszámoló kellett.
Kezdjük a végéről! 106 a "vége"? Ne csináljátok már! Mentem már vele
130-at is, és még ott sem volt vége, szerintem 140-150-et még vinné...Ellenben túrázás közben az embernek nincs ingerenciája forgalomban
nyelezgetni a motorkát. Ez a 106 is csak egy előzés volt a 10-es úton.
Remélem Dobogókő felé SENKI nem akar végsebességet tesztelni.A 6,47 lityi úgy jött ki, hogy 125 km után 8,09L-t tankoltam => nem a
"túra" végén volt, hanem onnan még 22-t jöttem hazafelé, s nem is az
elején, mert az egész jó 90 km volt, tehát az első 35 tisztán városban
ment bele, de Lágymányosról a 10-es útra átmenni sem mondhatnám
országutazásnak. Szóval van benne dugózás is, s az autók agresszív
gyorsulásokkal való előzgetése a városon belül: 50-50% szerintem.
Nagyjából 17 km, mire kiértem a városból: mennyi marad "túrára" 51?Ennek a gépnek 5-6 körüli fogyasztása normálisnak tekinthető. Szvsz
nem csak fél lityit számít az injektor, hanem 1-1,5-et is, akár, innentől
meg levezethető, hogy 5-6 körüli fogyi az nagyjából rendben van.
A 6,5L meg közelít: mindenképpen jobb, mint a benzinlocsolós 8L+.Nem kell megdöbbenni, kardba dőlni, meg elméleteket(!) gyártani, hogy
miért 106 a végsebesség. Poénból írtam be, mert tényleg annyit mért a
GPS, mint idézem: "ésszerű felső korlát" (Autópályán nem jártam, na.)Összedobtam egy kis táblicskut a fórumtársak által írt fogyi adatokból:
Tothgera30__ 2,0-2,5 2006, 50 ccm, _injektor_, 2T
kcsa________ 3,5-3,8 2008, 250 ccm, _injektor_, 4T
SirKero_____ 3,5-4,0 2005, 400 ccm, _injektor_, 4T
AndrewTdi___ 4,3-4,8 2006, 500 ccm, _injektor_, 4T
--------------------------------------------------
DigitXT_____ 3,6-4,2 2003, 180 ccm, karburátor, 4T
runner 125__ 4,2-4,4 2003, 180 ccm, karburátor, 2T
huszi.gyb___ 2,6-4,5 1995, 50 ccm, karburátor, 2TDigitXT_____ 5,5-6,5 2004, 400 ccm, karburátor, 4T
rakétarunner 5,6-6,6 ????, 180 ccm, karburátor, 2T
karbis T-Max 5,0-10? ????, 500 ccm, karburátor, 4TAndrewTdi: xenon még nincs bent, de már úton van vhonnan Kínából.
[ Szerkesztve ]
-
maszekember
aktív tag
válasz SirKero #40602 üzenetére
Erről jut eszembe,a napokban láttam az egyetem parkolójában egy Burgman 650 Executive-ot,ráadásul a 2013-mas típust. Aztán felmentem gyakorlatra,ahol először voltam,és kiderült,hogy a tanárom nagy motor fan... Remélem övé az a Battleship
" The only time a lawyer can cry, is when it's all over..." -Prosecutor Godot
-
-
kcsa
veterán
-
Telda
addikt
Szánalmas, hogy sok eladó úgy gondolja, hogy egy 125 robogóhoz, az 50ccm kamu papír az érvénes magyar okmány...
-
DigitXT
félisten
5,5-6L-t ír normális használat mellett. Baromi óvatosan
bánva a gázkarral elvileg be lehet menni vele 5 alá is.
Gondolom "állatkodva" meg fel lehet vinni 6 fölé is.Telda: próbálj meg a "műszaki vizsga érvényességére"
szűrni, azt kevesebben pipálják be/töltik ki brahiból...[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #40583 üzenetére
Igen egy frissen vett, furán viselkedő motornál, a gyertyát mindenképp érdemes cserélni; nagyon szarok manapság a gyertyák, és nagyon hülye tüneteket tudnak produkálni. Pár napja egy frissen összerakott runnert szedtünk darabokra megint, mert elkezdett akadozni leállogatni. Több óra méregetés után, mivel semmi hibát nem találtunk, kicseréltük a gyertyát, és a hiba megszűnt. Pedig a gyertya kb 1 órát ment csak motorban, és kint adott szikrát.
A cikk jó ötlet, én szívesen olvasom az ilyen újraélesztős sztorikat.
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
köszi, akkor szerintem ha van miről írni logotolok egyet Egyelőre kevés az időm, elkezdődött a ZH időszak. De már ismerősök jelezték, hogy segítenek szerelni, így valószínűleg hamarabb életre fog kelni mind a kettő szörnyeteg, hogy tavasztól (vagy még idén is) új gazdát szolgáljon... ha bejön a dolog, akkor több történet is várható...
DigitXT: Azért rendesen meglepődtem én is a 106-on, így már érthető Igaz, hogy a 100nak még közelébe se mentem vele, de meglepett volna, ha pályázni nem lehetne vele (bár robogóval/motorral nem sok értelme van,max. ha gyorsan oda kell érni...)
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40620 üzenetére
Nem, már nem ereszt: kicsit utánaszámolva 60-40% város-országút, és
nem szoktam kímélni. Gyári a hajtás, így csak ~9s alatt vagyok 100-on,
de ha már így alakult, akkor azt ki is használom, akár 180 méteren...Nem kevés, de ez van: állatkodom, ha úgy tetszik. Majd ha tök papisan
megyek egy egész tankot, akkor beszámolok, hogy mennyi a minimum. -
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #40621 üzenetére
Nexus-t én is sokszor használtam nyelezve - persze miután üzemmeleg volt a motor, de akkor sem evett 4,3-4,4-nél többen 100-on.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40622 üzenetére
Az megvan, hogy a Nexus injektoros? Értem én, hogy "qrvasok" ahhoz
képest, hogy a Nexus így-meg-úgy, mert az még jobban is megy... De ha
már problémát akarunk keresni, akkor illene hasonló motorhoz hasonlítani,
vagy esetleg ugyanolyanhoz. Igen, még ahhoz képest sem kevés a 6,5,
amit linkeltem*, de mint írtam volt, legalább nem ilyen 8+-os őrület...A 180 métert nem arra értettem, hogy akkora távra megyek, és start után
rögtön nyél a célig, hehe. Hanem a GPS log szerint akkora távon értem el
a 100-at. Utána persze "satulhattam" rendesen, hogy megálljak a lámpáig.
Nincs értelme az ilyesminek, viszont a mérés kedvéért lenyomtam.
Amúgy a dugózás - piros lámpa - még jó dolog: pöfög a motor alapjáraton,
csak egy métert sem haladok... Akkor mit csinál a fogyasztással? Rontja.*: 5,3-as átlag mindjárt barátibb.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Szerelő hívott, enyém megint megállt. Most már hamarosan tényleg jön a Duna. De előtte belocsolom benzinnel és felgyújtom
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #40623 üzenetére
Jah h a Madiosn karbis még? Komoly, azt hittem már az is injektoros, de szerintem akkor is sok.
Nincs benne kompót, kopott, fúrasd meg.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40627 üzenetére
Jah h a Madiosn karbis még?
Hát ezt csacsogjuk, mióta... Mondta is SzlobiG, hogy ekkora ccm-ben
csak injektorosat szabad venni, mert a karbis sokat fogyaszt. És tényleg.Nincs benne kompót, kopott, fúrasd meg.
Előbb kap variót, s nyomom le a gyorsulást 7-re. A fogyit meg az égbe. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40629 üzenetére
No problem.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #40633 üzenetére
Megy az anyós biciklivel a falu vége felé. Útközben találkozik a vejével. Kérdi a vej:
- Hová, hová, muter?
- A temetőbe, fiam.
- Hát a bringát ki hozza haza?Avagy:
Megy a Satelis a gazdájával a Dunakanyarba, útközben találkozik a szerelővel:
- Hová, hová csigazabáló hulladék?
- A Dunához.
- Hát a gazdád ki hozza haza? -
akos3
addikt
aki még nem látta volna az interneten terjedő fa vespát.
elég igényes, el kell ismerni. -
SirKero
őstag
válasz DigitXT #40610 üzenetére
Ennek a gépnek 5-6 körüli fogyasztása normálisnak tekinthető. Szvsz
nem csak fél lityit számít az injektor, hanem 1-1,5-et is, akár, innentől
meg levezethető, hogy 5-6 körüli fogyi az nagyjából rendben van.
A 6,5L meg közelít: mindenképpen jobb, mint a benzinlocsolós 8L+.Engem határozottan zavarna,hogy egy 400 cm3 robogó annyit fogyaszt mint az autóm
És ebbe bele lehet magyarázni a dugózást meg tiszta város meg túra meg stb. de az 5-6 liter egy négyszázas robogótól számomra elfogadhatatlanMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
runner 125
nagyúr
válasz SirKero #40640 üzenetére
Pont így gondolom én is, 6,5l-t én is sokallnék egy 400-as robogótól.
(Legutóbb autó fogyi rekord: 4,92l. Sikerült 5l alá vinni a 2.4D-t. )
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz SirKero #40640 üzenetére
Én is így érzem: a nyáron az idei erdélyi túránkat (2200 km) az asszonnyal kettesben, nagyon sok cuccal 5,5 literes átlagfogyival tettük meg az öreg Yarissal, 100-110 km/h között hajtva, ahol csak lehetett, a minimális mennyiségű autópályán meg 140-nel. Ja, és a táv negyede klímával....
Legalábbis gyanakodnék, hogy valami nincs egészen rendben a járgánnyal...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
Eltört az injektor elektromos csatlakozója. Ideje már eladnom ezt a sz.rt Üldöz a balszerencse rendesen...
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #40640 üzenetére
Zavarjon. Van egy tippem: ne vegyél ilyet! Problem solved.
Én viszont megvettem, és ugye használom. Ha ennyit eszik,
akkor ennyit eszik. Belemagyarázás? A tényeket írtam.
Mod: mennyibe fájt a Burgi, ha nem vagyok Windisch-Grätz?Azt nehezen tudom megérteni, hogy 50-es faszik (kivételesen
nem ccm, hanem életkor) nem tudják megkülönböztetni, hogy
mire való a motor, és mire való az autó. Nagyon örülök persze,
hogy megosztjátok, hogy milyen keveset eszik az autótok, de
hogy mondjam finoman, hogy ez mennyire nem érdekel?
(Bocs runner, hogy öregítettelek, de a 2.4D sem érdekes itt...)Majd ha reggel nyolckor az Egér úton (brutális, hogy beállnak!)
végigmész autóval, úgy hogy forgalomtól "függetlenül" jó 15-18
perc alatt beérsz a munkahelyedre - azt is beleszámítva, hogy
parkolni csak 10-15 perc sétára tudsz, kb. 1000 Ft-ért naponta,
visszatérhetünk arra, hogy alternatíva-e az autó nekem. (Nem.)Egyébként ez is kurvaérdekes: egy 400 ccm robogótól ez gáz,
de egy 600-astól már "rendben van"? Egy 500-astól? Miért is?!Most mondjam, hogy engem meg "határozottan zavarna", hogy
egy 50-es (!) robogó 4,5-et eszik, és még nem is megy, amikor
a 180-asom is kevesebből elment, és szedte a lábát? Basszus:
azt is használja valaki. (De most épp nincs 350K-ja, hogy nagy
hirtelen vegyen egy 180-ast: 200-250K-ból mennyivel többet tud
tankolni?) Vagy a Nexus: nekem kényelmetlen volt (írtam), és a
csomagtartója is minimális (közismert!), így sajna NEM vennék.
Pedig amúgy rohadt jó gép, erős, és nem eszik sokat... Ez van.bogyo112: az egyetlen releváns gondolat, hogy gyanakodni kell
a "magas" fogyi miatt, hogy nincs minden rendben a járgánnyal.
Na most 8L+-nál azért elég gyanús volt, hogy nincs rendben.Még mindig lehet, hogy nem tökéletes, szóval nem fogom itt azt
mondani, hogy többet nem nézem a fogyasztást... Nézem. Csak
gépet azért használom. Úgy, ahogy kényelmes. Ha lenyelezem,
hát lenyelezem, ha dugózom picit, dugózom: ha meg kell állni a
pirosnál, hát megállok, és pöfög közben is a drága benya. Pech.Tudod mit mondott erre a volt német tanárom? "Ha tankolni kell,
hát tankolok. Ha nincs pénzem, nem tankolok." Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz SirKero #40640 üzenetére
" Engem határozottan zavarna..."
Az első mérések szerint nálam is többet fogyaszt a motor mint az autó...igaz csak cca. fél literrel, de többet. Viszont én lesz@rom, az élvezet megfizethetetlen.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #40644 üzenetére
Az autós fogyit bogyo hsz.-ára írtam.
Egy 600-as sor 4 minimum 100 ló, nem harminegynéhány. 100 lóért már simán tankolnék 6 litert, de többet is.
Viszont, a robogó kapcsán mindenki megemlíti - és szerintem el is várja - a praktikumot és a kicsi fogyasztást.
Nyilván te használod, neked kell tudni, de ilyen célra szerintem a Maja is bőven megfelelt, és minimum 2 literrel kevesebbet evett."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Rotor82
aktív tag
Szép estét mindenkinek!
Peugeot X - Fight robesznál a karbit ha "télire" akarom állítani, akkor a csavart az óramutatásával melyik irányba kell tekernem és kb mennyit?
Ugye ha jól tudom, akkor ha télire lesz állítva, akkor könnyebben beindul, de jobban dadog?! Ilyenkor sok benzint kap amúgy, vagy mi történik? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #40644 üzenetére
Nem kötekedni akartam, félre ne érts! Csak azt próbáltam volna sugallani, hogy én legelőször is megnézetném egy tényleg hozzáértő, megbízható szerelővel: ha nincs baja, akkor nem sokba fog kerülni. Ha meg be kell állítani a karbit vagy bármi mást, akkor azt kellene először megcsináltatni. Utána lehetne Xenont meg sportvariátort bűvölni bele, miután a motor tutira jó!
Peace!Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
Tényleg, van itthon Malaguti szakszerviz?
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000