-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #39049 üzenetére
Tavalyelőtt, tehát majd 2 éve. Elírtam...
Ja, és azelőtt jól keresett gáz- vízvezeték szerelőként, jelenleg 40 ezer körül kap havonta. Polgári peres eljárással próbál meg életjáradékot kiharcolni a hülye 3,14-csától, de eddig sikertelenül. Nincs még vége a pernek.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #39057 üzenetére
nyilván attól függ azért mennyivel akar menni hegyen-völgyön. azért szerintem egy túrás 80-90-es tempón kényelmes a 400-as 2 személlyel. 120-130-nál szerk: 2 személlyel egy combosabb emelkedőnél az enyémet is csontozni kell.
De SirKero kolléga tuti megmondja. ő szokott túrázgatni az asszonnyal.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #39059 üzenetére
elírtam, szerkesztettem. 2
-
SirKero
őstag
válasz AndrewTdi #39058 üzenetére
Két személyes túrázáshoz már elég a 400-as gép. ( a 650-es még jobb lenne )
Az enyém simán viszi utazóban a 110-120 km/h tempót ( hegyre fel - le ) és ekkor még van benne annyi tartalék,hogy előzni is lehessen vele biztonságosan.Más téma. Ha esetleg valakit érdekel [link]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
SirKero
őstag
válasz Kolondrum #39063 üzenetére
A forgalmija szerint : saját tömeg 195 kg.
Ja és az előző hozzászólásomban írt: Az enyém simán viszi utazóban a 110-120 km/h tempót ( hegyre fel - le ) és ekkor még van benne annyi tartalék,hogy előzni is lehessen vele biztonságosan.
Természetesen két személy alatt értettem[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #39066 üzenetére
Hja, az érzést hála ég már megéltem pár éve.
Mindig előttem van, amikor Szombathelyen a mozi melletti sikátoros utcában egymás után indultak be a riasztók."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SirKero
őstag
Jó lesz a 250 cm3 is.
Én tavaly egy egész szezont lenyomtam egy 150 cm3-is Burgmannal és ebben volt egy csomó 100-250 km-es túra is sokszor két személlyel
De természetesen ha van rá lehetőség ( és anyagilag is megfizethető ) akkor inkább a 400-as.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
Na akkor most már a gépnél, így kicsit hosszabban is írhatok.
Először is köszönöm a lehetőséget! Tényleg élmény volt!
Olyasmi volt a Nexust vezetni, mint anno az 500-as tanulómotort.
Azzal az "apró", ám nem elhanyagolható különbséggel, hogy azt
sosem nyeleztem le, és nem is húzattam ki 120-130-ig...
Most meg ez olyan természetesnek tűnt. Lejtőn amúgy a Maja
is megfutotta most kb. a 120-at, be is villant a fordulatszámjelzőn
a piros, de nem volt időm megnézni, hogy mennyi volt pontosan...
Ja és a hang. Az valami eszméletlen. Rajta ülve, füldugóval fasza!
Mögötte haladva, füldugó nélkül (!) viszont egy kövér gáz már-már
fizikai fájdalmat okoz az emberben. Teszem hozzá, hogy ilyenkor
legtöbbször én is odacsavartam a Majának, de annak dörmögése
max. egy kicsit fokozta a fellépő hangorkánt (már-már belesimult).A hangot leírtam (a leírhatatlant) pár km után milyen a Nexus?
(Figyelem, szubjektív! A Majához hasonlítom: azt nyúzom 3 éve.)
Nagy. Nehéz. Jóval közelebb van egy igazi "nagymotorhoz", mint
a Maja - uis a Maja kicsi (pedig annyira nem), könnyű döntögetni,
viszonylag kicsi a súlya is. A Nexust nehezebb "táncba vinni", de
ha egyszer le van döntve, akkor le van döntve: észnél kell lenni!
Habár ezt nem nagyon tesztelhettem, mert (jobbára) egyenesben
jöttünk. Ami kanyar volt, az nem tűnt fel. A futómű nagyon penge:
az úthibákon átsuhan, ott, ahol a Maja már szét akar esni.
A fékek brutálisak, főleg az első... A kombi hátsót szokni kell, az
egy kicsit másképp működik. Az első kemény, de nagyon fog, és
jól adagolható: kell is ekkora súlyhoz + tempóhoz. (Furcsa is volt
visszaülni a Majára, és elsőre keresgélni a fék fogáspontját.)Ami nagyon "necc" volt nekem, az az üléspozíció: kerestem rajta
a helyem állandóan. FF mód kizárva - olyan a kasztni kialakítása,
ill. van egy feljebb lévő hely, de az nagyon nem jött ki a lábamhoz,
max. alacsony pilóták rakhatják oda a lábukat, vagy nem tudom...
A műszereket is "kerestem", mert amikor lenéztem, a megszokott
helyen csak a kormány volt (a Maján ott van a km óra, minden): ez
nyilván megszokás kérdése. Ami 10-15 perc alatt nem lehetséges.Megnéztem a csomagtartót is, tényleg pici... A gerincvédő nem
fér bele, mert rövid. A kabátról ne is álmodjak. Tudom - doboz...
(A sisakot épp ezért nem is írom, mert azt én is dobozban tartom:
habár bele lehet rakni a Maja csomagtartójába, de akkor protektor
nuku, mert ütik egymást. Vagy sisak, és más apróságok, vagy az
összes cucc - kivéve sisak. Ma amúgy protektoringben voltam.)Amiben szerintem sokkal jobb a váltós motornál, az a kezessége!
Elveheted a gázt, lesz motorfék, de nem fog blokkolni a kerék, stb.
Húzhatsz egy kövéret neki, de nem lesz burnout menet közben ill.
nem akar kerékre állni se. Az erő egyenletesen jön. Kiszámítható.
Lassú tempónál egy picit seggbe rúg, nagyobb tempónál meg úgy
húz, mint a gőzmozdony. Az ember olyan természetesnek érzi.Kiváló motor! Átmenet lehet a sportmotor és a robogó közt (habár
sportmotoron még nem ültem maradjunk pl. a Kawasaki ER5-nél):
melóba járni mondjuk overkill lenne: pl. jóval óvatosabban kell vele
manőverezni az autók közt, egyrészt a méret, másrészt az "extra
súly" miatt. Persze ez is olyan, hogy meg kell / meg lehet szokni.
A tükör picike, nagy a holttere. Sokszor keresnem kellett, hogy a
Maja (AndrewTdi-vel a nyergében) hol a fenében van? S nem azért,
mert lenyeleztem a Nexust, s otthagytam, hanem a holttérben volt.
(A Majának bumszlibbak a tükrei, cserébe kisebb benne a holttér.)Mit hagytam ki? Nem sok mindent lehet megtudni egy motorról
ilyen rövid szakaszon, rövid idő alatt. Így lehet, hogy a fentiek egy
része hosszabb távon irreleváns. Zárszónak Barátnőm kérdése:
"Ez egy robogó?" Hát igen. Nem annak néz ki. Durva, na![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #39079 üzenetére
Nem. Pont azokért, amiket kvázi negatívumként leírtam.
Melóba bejárni túl nagy, túl nehéz, túl erős. Na jó, a túl erős
nem igaz: pont jól oda lehetne pörkölni a kekec autósoknak.
A legnagyobb bánatom az üléspozíció, és a csomagtartó.Bár a 400-as Maja (alias fotelrobogó) sem sokkal esélyesebb,
bár azt (még) nem próbáltam... Tuti jól megy, tutira pakolható,
de az is nagy, és az is nehéz -> tuti nem városba találták ki...
(Ha többet országutaznék, vagy esetleg rákapnék a túrázásra,
neadjisten Barátnőm is fel akarna ülni mögém, akkor talán.)Szerk: olyannyira nem túl erős, hogy a Majából sok esetben
hiányzik jó pár "paci" a komolyabb meginduláshoz, sávváltás
esetén a megfelelő helyre való beugráshoz. (A Nexus ezeket
a szitukat röhögve lekezeli.) Az más kérdés, hogy ha ezzel a
dobbal húz az ember egy kövéret, nincs autós, aki elkezdene
emberkedni. Első reakciója a szívroham, a második a félre
az útból! Aztán mire felocsúdna, hogy mi volt ez, már késő...A Majába nem lehetne kérni a Nexus blokkját + futóművét?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #39080 üzenetére
Az üléspozíció Gilera-s. Ennyi. Te a kissé elfekvős Majesty-hez vagy szokva, visszagondolva szinte azonos a Runner-ével, csak több a hely, és előre is fel tudod tenni a lábad.
Élményrobogó. ..én sem a sisaktartója, pakolhatósága, és a fotel ülése miatt szerettem, de nem is azért vettem meg.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #39081 üzenetére
Élményrobogó.
Abszolúte. Nem egy reggel felkelek, és bepöfögök a melóba stílusú gép. -
Grillo
senior tag
válasz runner 125 #39081 üzenetére
És miért adtad el?
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #39074 üzenetére
Kívülről. És főleg nagy gázra. Füldugóval, rajta ülve szuper! (Kicsi
gázzal gurult előttem AndrewTdi: simán bírható? Odahúzott: hú vazze!)Most mesélhetném, hogy az Intruderes csóka hogyan nézett. Vagy az
út mentén álló busz sofőrje hogyan / miért fogta be látványosan a fülét
a Rákóczi úton. De ilyen értelemben leírhatatlan... Hallani kell. Élőben.Amúgy igen. A tompítójával elvileg az a baj, hogy nem fojt annyit, mint
a 4Road tompítója teszi a Maján, szóval nem lesz tőle sokkal halkabb:
meg is mutattam AndrewTdinek a mélygarázsban, hogy (visszadobtam
a tompítót) tompítóval a 4Road "semmi". Mint egy gyári dob. Csak egy
picit mélyebb. Ehhez képest a Nexuson az SBK dob tompítóval is egy
légkalapács (ez a jó hasonlat), csak akkor kevésbé mély a hangja.
(Akkor meg már inkább legyen mély, ha már úgy is baromi hangos.)De majd legközelebb, ha szervezünk valamit többen, és Andrewnál ott
lesz a tompító, meghallgatjuk a különbséget. Kíváncsi vagyok rá.Szerk: egyébként forró dobból ne akarjatok hangtompítót kiszerelni.
Befelé mehet, mert akkor a tompító hideg, könnyedén a helyére megy,
és nem éget meg semmi. Kifelé picit necces a történet. Direkt vártam:
nem is tűnt forrónak. A külső vége. A másik vége meg megolvasztotta
a zacsit, amibe raktam + megégette a kezem, amikor belőle kivettem.[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
Jó reggelt!
szóval kis memoár részemről is, bár én rövidebbre fogom, nem szeretek telefonról regényt írni.
szóval kényelem. a Mayán kibtudom nyújtani a lábam, Nexuson nem. Szóval nem azt mondom, hogy a Nexuson nem birok ki egy hosszabb túrát, de a Maya kisebb termete ellenére kényelmesebb a lábnak.
pakolhatóség: ismét a Maya nyer. ugyancsak érdekes, hogy egy kisebb testű robogón közel dupla annyi hely van pakolni az ülés alá.
egyébként nagyon nem összehasonlítható a két motor. Ahogyan DigitXZ kolléga fogalmazta; a Nexus nagymotoros, a Maya Maxis. átültem a Mayára, azt éreztem, hogy könnyebb vele szlalomozno, mintha kezesebb lenne. persze a Nexus is tud az az lenni, csak nála a 200kilója miatt testből is kell vele játszani ( én ezt is szeretem). Mayát szinte akaratból, kis mozgással már cibálod jobbra -balraa, Nexust határozottan irányítani kell ( ezt nem mondanám előnynek, sem hátránynak).
Ami érdekes, és a japánoknál igen, az olaszoknál sosem vettem észre az az, hogy ha lassabban gurul az ember, a kormány középre kívánkozik beállni. tehát olyan mintha lenne valami behúzná középre a korüányt. ami azért érdekes, mert onnan kimozdítani nagyon halvény ellenállás leküzdése után tudod. A Ronnernél és Neyusnál nem lreztem ilyet, de a Mayánál és haver régebbi Tmaxánál igen. (meg 2 Roxnál amivel eddig mentem)
kioufogó. hét a nexuséról nem írnék, DifitXT már leírta. A Maya tompítóval szinte halkabb, mint a Nexus gyári dobbal. silencer nélkül pedig.megjpn a hangja, de pont kellemesen duruzsolós. A nexuson gázt huzigatva nyílik a sor Pesten
A mélygarézsnál picigázra a Nexus is megviccelt, picit megúszott a segge.
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #39086 üzenetére
Mit szeretnél tudni? AndrewTdi: az a megcsúszás elég vagány volt.
Azt hittem így szoktál elindulni (mint a Magnum a Ferrarival a főcímben).
És az a talaj még nem is olyan csúszós, mint a cégnél a frissen festett.wolfnet: már a Nexust, vagy a Maját? Össze kell futni, s részemről mehet
egy csere. Ha meg többen vagyunk, akkor több a variációs lehetőség...[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
Igen, biztos vagány volt, de nem direkt csináltam. ez az " így szoktam leszállni" esete.
wolfnet: már tpbbször kezdeményeztem egy kis összeröfföt, de mindig kudarcba fulladt.
hozzunk össze egy phs talit előre megbeszélvr 1 vagy 2 hétre és akkor akár vaéami túrával sütögetéssel egybekötve. -
runner 125
nagyúr
válasz Grillo #39083 üzenetére
Bnőmmel kettőnknek már kicsi volt a tempós guruláshoz, VFR 800 fényében, csak közben a Nexus-szal együtt ment a csaj is, illetve a házprojekt szinte folyamatos tőkét igényel, így csúszott minden. Ezért lett a Runner, de természetesen nem hiba miatt került eladásra, az új tulaj a mai napig szokott dobni 1-1 mailt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #39090 üzenetére
és az új tulajhoz ment a csaj is Nexussal?
Ádám: milyen volt a füldugó? bevált? fogod használni?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #39091 üzenetére
Na, összeomlott a böngésző. Oda a HSZ-em.
A lényeg akkor rövidebben: jó a füldugó, városon
kívül biztosan használom majd, de városon belül
nem akkora a tempó (<80), hogy feltétlen kelljen.
Esetleg, ha a tompító nélkül megyek. Vagy ha az
Egér úton (100 körül): szélzaj ellen is kiváló.
Ja és jóval olcsóbb, mint egy Schuberth sisak.Ellenben ha közös gurulás van, akkor kötelező!
Függetlenül attól, hogy hova megyünk. Ez van. -
félisten
válasz DigitXT #39096 üzenetére
Nekem pontosan 70-nél kezd el hirtelen úgy zúgni a bukó, hogy semmit sem hallok. Ezért sem megyek a vizsgán majd 90-el egy pár km-es szakaszon. Az órán sem hallottam semmit, vizsgán jobb a béke és legalább hallok.
SZerk: Rá lett kérdezve már! A vizsga rögtön lakott területen kívülről indul. Amint kimentem a vizsgapályáról már 90-el mehetek. Én Mondtam, hogy 70 a max mert totál megsüketülök. Azt mondta oké nincs ezzel semmi baj, csak ne 50-el.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #39097 üzenetére
Megoldás: egyik füledben úgyis a fülhallgató van, a másikba meg tegyél füldugót (vagy ha sztereó a füles, akkor a másik felét, legfeljebb nem fog szólni)
"Agyba dugóst" vigyél, az nem engedi be a szélzajt! Amit nálunk az oktató adott fülest, az nem állt meg a fülemben, a nyitott sisakom alatt simán kiesett a fülemből, a következő órára vittem a Nokia telóm fülesét, és láss csodát, minden gond megoldódott! Mondjuk csak az egyik fele szólt, mert mono a walkie-talkie
A1/B125 vizsgán nem volt országút (az oktatáson igen), csak a rutinpálya + városi menet.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
félisten
válasz Bogyó bá' #39099 üzenetére
Nem megoldás, tudod miért? A füles voltaképpen egy sima kb 30ezres rádióba kapcsolódik, a fülesen viszont spóroltak eléggé. Kiesik a fülemből és elég gyengus a hangminősége is. Ezért kell vinnem majd celluxot és a fülembe ragasztani mert ha bukóba kiesik én azt menet közben én vissza nem tudom tenni.
Nincs itt semmi gond, a 70-es dolgot lezsíroztam, a többi helyen meg max 50. Az útvonalak 70%-a 20-30-40-es táblákon visz keresztül. Majd a vizsga előtt hazajövök gyöngyösről, megyek egy kört a vizsgaútvonalakon KRESZ szerint és másnap vizsga. Vagy a vizsga napján reggel odafelé. A kötelező egyívű megfordulás helye is adott. Kb mondhatnám én is merre kell menni mert tudom.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Háztartási gépek
- Gumi és felni topik
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- LEGO klub
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000