-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabe_
őstag
válasz SoulReaver #77128 üzenetére
Szerintem is, érdemes lenne a képen látható hézegoló gyűrűt egy vékonyabbra kicserélni.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz Vismajor01 #74468 üzenetére
Én is jártam így régebben, én pipát és gyertyát is cseréltem, úgy lett a tuti. (Meg nem tudtam hogy hány éves a gyertya benne, azért is...)
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz macilaci78 #74353 üzenetére
Köszi a választ, idomokat lehet még találni hozzájuk?
Hátsó sárvédő szokott rendszeresen hiányozni róluk...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Hali
Yamaha bws, 1990 évjárat, fekvő minarelli blokkja van?
Az alkatrészellátás miatt kérdem...[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz nyogo83 #73290 üzenetére
Ezt az erőlködés nélkült inkább ne erőltessük...
Én még nem ültem olyan gyári 50-es 2t robogón, amelynek gps szerint 65-70 körül ne lett volna vége, erőlködésel vagy anélkül. (Végsebességnél hogy lehet, hogy egy bármilyen motor nem erőlködik? Vagy kifullad, legyőzi a lég- meg mindenféle közegellenállás, vagy az áttétel fogy el, esetleg eléri a max fordulatszámot, letilt az elektronika, de végeredményben szerintem mindegyik erőlködésnek hangzik...)
Ezek a 80 meg 85-ös dumák pont olyanok mint az autóknál a fogyasztási adatok, mindenki jobbat akar mondani mint a többieké...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
A Malaguti centro robogókban milyen blokk van?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz Zoli bácsi #72992 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a nagyobb átmérőjű kerék a jobb mindenhol. Aszfalton, földúton, kátyús úton is.
A zsíros telóról sok jót én még nem hallottam.Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Most itt közelebb találtam Piaggio zip-et. Azokról nem nagyon hallottam rosszakat, bár ahogy nézem, nem hagyományos első futóműve van, hanem ilyen egy oldalas, attól tartanék egy kicsit.
Nem igazán ismerem a típust...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz lali81 #72212 üzenetére
Konkrétan nem tudok ajanlani semmit, egyéni ízlés kérdése.
Próbáltam 125-ös 4T Libertyt, meg egy körre elvittem kollégám ugyancsak 125-ös Kymco People robogóját, elég meggyőzően ment az 50esem után.Amúgy egy jó kis jog vagy dio érdekelne, szívesen vennék egyet, ha ki tudnék fogni egy valamirevaló példányt 100ezer alatt.
[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz nyogo83 #72169 üzenetére
Ez mondjuk nem hangzik túl jól.
Én kb. ilyenekre gondoltam tőlük:
Dio
Vino
Nem tudom, elmennék egy utánfutóval, pár szerszámmal, kis benzinnel megpróbálni beindítani, kipróbálni az egyiket ebből az árkategóriából, aztán ha sikerülne, és megtetszene, el is hozni egyet. Persze gondolom, biztos költeni kellene rájuk, de tavaszig úgy gondolom felkészíteném.Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Van Szigethalmon egy konténerben robogókat/motorokat behozó, árusító cég, ismeri valaki?
Elég jó áron hirdetik a robogókatSovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
-
gabe_
őstag
Én anno a tavalyi esetemből megtanultam, (kulcscsont törés- fekete robogóval, fekete sisakban menés közben, szépen bekanyarodott elém a szembejövő autó) hogy igenis nagyon hasznos egy neonszínű bukó és/vagy kabát, nappal is erős világítás, nem csak helyzetjelző.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz GEPESZ66 #71784 üzenetére
Az enyémnél én nem mertem szétszedni a racsnis részt, úgy pucoltam meg egyben. Van benne egy rohadt erős rugó (ami visszahúzza a berúgókart a helyére), attól is féltem, hogy elrepül szétszedéskor, de inkább attól, hogy hogyan bírom majd visszarakni felhúzva.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz Krogoth #71683 üzenetére
Elég nagy szopással jár egy kormánycsapágy csere. Szét kell borítani hozzá az egész elejét.
Nekem szerencsém volt anno a ciaknál, a csészék jó állapotban voltak, így csak megfelelő méretű golyókat kellett vennem hozzá a csapágyboltban, pár forintból megvolt...
Egy-egy csapágy volt alul és felül, persze más méretű golyókkal...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #71448 üzenetére
2T, 50ccm, 2000-es évjárat, elől-hátul dobfékes
[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Van egy aránylag egyben lévő honda dio, állítólag mindene működik, 60ezer forintot megérhet?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Na, remek!
Akkor valószínűleg neked is a benzinpumpa lesz a gond. Ez ellen annyit tudsz tenni, hogy beindítod pár naponta a robeszt vagy lecseréled a pumpát.
Ha csak annyi, hogy magas az alapjárat, akkor azt után lehet állítani az alapjárat állító csavarral, de érdemes lenne megnézni a szivatót, hogy zár-e rendesen.
(Lehet, hogy csak valami kosz miatt nem tud visszamenni rendesen, azért lett magasabb az alapjárat.)Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Ha a karburátorról lehúzod a vékony benzincsövet, ami a benzincsap/benzinpumpa felől jön, (érdemes belelógatni valami edénybe) indítózva folynia kell a benzinnek. Ha nem folyik, akkor valószínűleg a benzinpumpa rossz, szakadt lehet benne a membrán, és hosszabb állás alatt visszaejti a benzint.
Ez persze csak akkor igaz, ha nem ejtőtartályos a motorod, azaz alul van a benzintank.Én úgy bírtam ilyenkor a legegyszerűbben beindítani az enyémet, hogy egy fecskendővel benzint spricceltem vagy a hengerbe a gyertyafuraton át, vagy a szívótorokba a karburátornál. Ekkor ettől a benzintől beindult, felpörgött egyszer, és az általában elég volt neki, hogy újra felkapja a benzint. Ha nem, akkor ezt megismételtem, a második után már mindig láttam, hogy elkezdte nyomni az átlátszó csövön a benzint, és feltöltötte a karbit, ekkor már be is indult.
Érdemes még a vákuumcsövet ellenőrizni, hogy nem-e repedt/lukas-e, a csatlakozások jók-e. Ez a benzinszivattyú és a forgattyúsház között van, olyasmi, mint a benzincső.
Nálam már 3-4 nap állás után is ezt produkálta, amíg ki nem cseréltem a membránt a szivattyúban.Sovány szakácsban sose bízz!
-
-
gabe_
őstag
válasz yoli666 #70904 üzenetére
Ki lehet előbb is próbálni az indítást ha türelmetlen vagy, ha egy fecskendővel feltöltöd a karbit.
Nekem vákuumos benzinpumpás volt a gépem (alul volt a benzintank), annál a vákuumot a forgattyúsházból kapta. (Nem is igazán vákuumot, hanem pulzált a levegő a csőben, az mozgatta a membránt a szivattyúban, ami felszipkázta a benzint a tankból)Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz yoli666 #70899 üzenetére
Hali
Csak egy pár tanács így elsőre:
Azzal lenne érdemes kezdeni, hogy beindul-e egyáltalán.
Ehhez, ha kipucoltad a karburátort, benzintankot, a gyertyán jó a hézag, akkor akár leszerelt levegőszűrővel rárúgni párat. Esetleg a gyertyafuraton vagy a karburátor torkába bespriccelni egy kis benzint, visszatenni a gyertyát, és úgy egy pillanatra be kell induljon.Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Egy próbát mindenképpen megérne.
A kiszerelt szivatót egy vonalzó mellé téve, rákötni a 12V-ot, figyelni kell, hogy a tű elindul-e lassan kifelé. (Pár millimétert)
Ha igen, akkor működik a szivató, összerakás előtt kicsit érdemes megcsiszolni a fészkét, hogy ne akadjon.
Én így csináltam az enyémmel, és működött.Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz macilaci78 #70213 üzenetére
Meg ha látványosan olcsóbban adja, akkor már erősödik a gyanú is, hogy lehet valami nagyobb gáz van, amit hosszas sz.pás után sem tudott megcsinált rajta...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
A fogyasztás témához: Amikor anno megvettem a 100ccm-es 2T ciakomat, 5 literes fogyasztást mértem vele, kissé kormos gyertyaképpel. A fúvóka gyári méret, tiszta, minden rendben volt.
A megoldás nálam a súbertű egy rovátkával való kijjebb állítása volt. Gyönyörű őzbarna szine lett a gyertyának, mínusz majdnem fél liter a fogyasztásnak. Az alapjáratot hozzá kellett lőni, annyi. (mondjuk hülye voltam, mert először széttekertem minden beállítást a karbin, amivel nem lett jobb, de a súbertű beállítása után, az alapokról újra beállítva a levegőcsavart-alapjáratot egész jó lett. Meg persze nálam ki kellett takarítani az automata szivatót is mert meg volt szorulva. Valószínűleg ezért volt túl dúsra állítva minden...)Kicsit már sajnálom, hogy eladtam...
[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Ingyen elvihetőek a megmaradt, épp csak kipróbált alkatrészeim:
-kuplung rugó szett
-görgőszettEgy 2T Malaguti Ciak 100-ashoz vettem őket anno, de ahhoz a setuphoz nem váltak be. A robogót már eladtam, így számomra ezek már feleslegesek.
Kecskeméten személyesen átvehetőek, vagy ha elutalod a posta árát, akkor el is küldöm...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
-
gabe_
őstag
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #68698 üzenetére
Hidegen a szivató miatt magasabb az alapjárat, ez természetes.
Melegen, ha visszaállt a normál alapjárat, és csak kicsit forgatja a kereket, az meg simán belefér nem?Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Jófajta szilikonos benzincsövet vettem pár éve, eddig bírja a strapát.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz Rivaul #68477 üzenetére
Valószínűleg nagyon jó kis gépet fogtál ki, sokan vágynak ilyen vételre...
Karbi, üzemanyag rendszer tisztítás, gumi alkatrészek, benzincsövek átnézése, ha kell cseréje, akksi desztvízzel utántöltése, ha jól megy, és más baja nincs, akkor örök élet még egy nap.Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #68351 üzenetére
Gyártani kéne ugyanolyat mint a gyári vagy jobbat. Lenne rá kereslet.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
-
gabe_
őstag
válasz macilaci78 #67513 üzenetére
Én Pesten vettem az enyémet, lábon hazajöttem vele Kecskemétre. Rám sötétedett, és fáztam mint a kutya, mert amilyen okos voltam, nem készültem plusz ruhával...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz forandor #67454 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy ezeket alulról lehet szétszedni, hosszú szárú imbusz kulccsal. Gondolom, az sem mindegy, hogy rendes olajos teló, vagy a silányabb zsíros.
Az enyémet inkább odaadtam egy szerelőnek, aki egy felújítókészlettel rendbe tette. (Kivettem az első villát, és elvittem neki)
Ha már rozsdás a szára a csúszó részen is, az lehet, már rég rossz...[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #67426 üzenetére
Persze, van jelenleg is CVT váltós autó, amiben imitálják a fokozatokat, de nem elterjedt megoldás.
Pont az az előnye a "robogóváltónak", hogy be lehet úgy hangolni, hogy a motor nyomatékcsúcsán tartsa a fordulatszámot a gyorsítás alatt.
Egy nagyon jó cikk szerintem, amiből sokat lehet tanulni.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz enginev3.0 #67391 üzenetére
Akkor mehet bele a fagyálló. Érdemes alumínium barátot keresni. (bár az is lehet, hogy már csak olyat kapni)
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz enginev3.0 #67383 üzenetére
Ez nem kérdés, le kell cserélni a hűtőfolyadékot.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz yodamastah #67365 üzenetére
Én anno menetrögzítő nélkül raktam föl az új első féktárcsát, jól meghúzva a csavarokat, semmi gond nincs.
A Haynes robogó szerelős könyvében sem írják, hogy kellene valami menet rögzítő...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz macilaci78 #67295 üzenetére
Nekem kolegám adott szilikonos benzincsövet, valami webshopból rendelt 2 métert, nagyon bevált...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Köszönöm mindenkinek a jókivánságokat, a röntgen utáni diagnózis kulcscsont törés, kéz-láb bőr lehorzsolások.
A doki szerint műtétre nincs szükség, kb. 4 hét alatt jön helyre.
Az kemény azért, mert még hazajöttem a robesszal (amin mindösszesen 3 horzsolás lett - nem mentem gyosan), mostanra ahogy rápihentem, jobban fáj, mint délelőtt...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Itt ülök a balesetin, ma reggel egy hülye autós miatt, aki balra nagyívben kanyarodáskor b@szott észrevenni...
ShitSovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
A melegragasztó pisztoly ilyenkor mennyire jó megoldás, vagy az is felejtős? A pillanatragasztónál jobb?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #67221 üzenetére
A Castrol power 1 racing 2t olajat én is ajánlom, most fogyott el egy dobozzal, szerintem ugyanilyet veszek majd...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz x1port #67165 üzenetére
Szét kell szedni, vagy szedetni, hogy látni lehessen ha van rugótörés, vagy kilazult csavar...
Én úgy jártam múltkor, hogy a városban kilazult a nagy, talán 32es csavaranya, ami a kontrasztrugót tartja a helyén, szinte állandó volt a hajtás, tehát ha megálltam egy lámpánál, lefulladt a motor is. Muszáj volt hazamenni vele...
Azt hittem nagyobb lesz a baj, de megúsztam ennyivelSovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz macilaci78 #67151 üzenetére
Sajnos én nem tudok ajánlani semmi konkrét tipust, mert én is csak kacérkodom a gondolattal, hogy rendeljek egyet...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz macilaci78 #67146 üzenetére
Ebayen és társain lehet rendelni a tükör szárára, vagy annak a menetével rögzülő, csavarozható telefon/gps tartót
Totalcar24 robogóversenyre jön valaki Kecskemétre? (Nézőnek akár)
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Eléggé kinyírtam a topicot...
A hétvégén művelődtem a "kétütemű motorok karburátor beállítása" témában, ma el is kezdtem a gyakorlatba átültetni a dolgokat.
Egy kis állítgatással már sokkal jobb a helyzet, könnyen pörög fel, fent is megmaradt az ereje, a végsebesség mintha még nőtt is volna.
Még arra leszek kiváncsi, hogy este hidegen is könnyen indul-e, meg a gyertyaképet akarom megnézni, attól függ, hogy kell-e még állítani valamit...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #67122 üzenetére
Köszi a válaszokat.
Akkor nem kezdem el csesztetni a nagyjából már használhatóra belőtt hajtást...
A második kérdést igazából azért kérdeztem, mert olyat csinál a motorom, hogy ha bemelegszik, dadogósan kezd felpörögni. Bármikor ha megállok, vagy lelassítok hogy beforduljak mondjuk egy utcába, utána gázra először tétovázik kb. 1 másodpercig, utána pörög fel, és indul meg a móka. Én karburálási gondra gyanakszom, de nem tudom, merre induljak el. Könnyen indul hidegen-melegen, a gyertya sötétebb, mint kellene, tehát valószínűsítem, hogy még mindig sokat kap, de a másik oldal, hogy amíg nincs bemelegedve a motor (értsd, nyitva van a szivató), addig meg nem csinálja ezt a dadogást.
Szóval ez az ellentmondás, ami miatt, nem tudom, hogy elvegyek-e, vagy dúsítsak a benzin-levegő keveréken.
Igazából használható a gép, csak nem tökéletes, és zavar a dolog...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
1. Kérdés: A kontrasztrugó gyengébbre cserélése milyen hatással van a menetteljesítményre?
2. Kérdés: A karbi után a szívócsonkban elvileg van egy membrán, annak mi a szerepe?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz Repsol600 #67114 üzenetére
Én megnézném először a csöveket és a csatlakozásukat, nincs-e tömítetlenség valahol, elöregedve, a vákuum cső, utána a szivattyúban a membrán ép-e, nincs-e kosz benne.
(Nekem a malagutiban a szivattyú membránja volt kirepedve, azt kicserélve hetek után is könnyen indul)Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Nekem ma reggel volt egy kellemetlen élményem, a robogóval. Gázadásra fulladozni kezdett, a visszaengedett gáz után alig akart menni. Nehezen hazavergődtem legalább... A leállításkor eléggé benzin szagot éreztem, és a karbi alján benzin folyást is láttam.
A karbi takarításakor elhárítottam az úszó szelepénél lévő dugulást, utána minden rendben lett. Pedig van benzinszűrőm is...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
válasz Rellind #67099 üzenetére
Nekem akkor csinált ilyet, mikor a vákumos benzin szivattyúmban a membrán meg volt repedve. Azt kicseréltem benne, azóta indul egy hét állás után is. (+5 fok fölött)
Persze, a benzincső, vákumcső, és annak csatlakozásai rendben kell legyenek, mert ha bárhol lukas, repedt, vagy valami, akkor pár nap után elengedi a benzint, ami többnyire visszafolyik a tankba, és rudgalni kell egy csomót, mire újra feljön...Sovány szakácsban sose bízz!
-
gabe_
őstag
Spd scooter weekendre jön valaki kecskemétre?
Sovány szakácsban sose bízz!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest