- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Na, srácok olvastam ezt a kellemes kis topicot és látom elég sokan el vannak tévedve ebben a robogó-ügyben. Olvastam olyanokat is, hogy vkinek 1,2 l fogyaszt a robija- hah, jó vicc. Először is a Yamaha 1,5 l fogyasztást csakis 30km/h nál tud garantálni, ha meg húzod neki a 4,5 normális. főleg, ha ki van véve a mechanikus fojtás. El ne vigyétek szerelőhöz, mert ennyit eszik. Az én SuperZ -ém meg volt egy kicsit pöckölve (széria henger) ment max 75- tel, de meg is ette a 6-ot. A kínai cuccokat tényleg kerüljétek, állítólag megbízhatatlan az alkatrészellátás, olvastam valahol, hogy felszívódnak ezek a cégek... ezt még én sem tudom mit jelent, de nem sok jót.... Ha nem tudtok valamit kérdezzetek! :)
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
A felfúratásról jut eszembe, a Hondádban bennhagyták az olajpumpát, vagy keverékkel mész? Szerelőktől úgy hallottam, hogy a Yamaha keni a legtöbb olajat, felfuratás után nem kell csinálni vele semmit, a Honda a környezetkimélő blokkjában meg cseppre ki van számolva a 49 cm3-hez, úgyhogy nagyobb henger esetén megragadhat... Ezért szeretik a szerelők a Yamahákat jobban. Bár drágábbak is.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Attól függ milyen Jog-od van... A 2JA-s nak 3 literes tankja van, a 3KJ-eknek már 4 literes. Egyébként Japánban nem nagyon mennek ezekkel, mert 30Km/H fölött ugyebár egyfolytában villog a SPEED felirat a müszerfalon, ha észrevetted... Vszleg ezért 3-4 literes a tankjuk. A sebességnek ára van... Aki ezzel nem ért egyet, az a fizikával sem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Az az igazság, hogy a sok olaj sem jó, a gyertyán is meglátszik, a kipuffogó meg tele lesz olajjal, a keverékolajozás megbízhatóbb, a felfúrt cuccoknál mint az olajpumpa... Ha a mester azt monda, hogy úgy jó, akkor biztos úgy van... Majd 5- 8000 Km után úgyis meglátod Az olajjal kapcsolatban az a véleményem, mindegy, hogy milyen, csak szintetikus legyen, a márka tök mindegy, úgyis ugyanabból csinálják... A Mol fullszintetikusa is majdnem olyan árban van, mint a többi. Külömbség nem hiszem, hogy van. Ez is amolyan megfizeted a reklámot, stb dolog.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ezzel a 125 - 50 es dologgal, vigyázzatok, mert a motorosrendőr lefejez. Azok egyből kiszúrják. Ha fel van matricázva 50-esre akkor is. Az egyik jard kiszúrta az egyik ismerősöm felfúrt dt 50-esét. Pedig kukac kerekek voltak rajta, meg ütött kopott volt. Elküldte valami vizsgálatra, ahol megnézték, hogy hány köbös a motor. Többet nem hallottam az ügyről. Nekem is volt már nem éppen kellemes élményem ezzel kapocsolatban...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Az én Jog Artisticomat egy teherautóval vitték el, szemtanúk szerint ugyanezzel a kocsival még 3 robogót vittek el. Aztán szerencsémre 3 hónap múlva hívtak a bíróságra, mert meglett, de olyan lelakott állapotban... Persze nem kaptam semmi kártérítést, mert a jard pl. egy gyújtáskapcsolóra 1000 Ft kárt írt fel. Köszönöm szépen, nem is ért hozzá, aztán eldönti mennyibe kerül egy alkatrész a motorhoz... Persze a tank és a tanksapka is szét volt hajlítva, de örülhettem, hogy legalább meglett.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Akkor egy kis ízelítőt az árakból: Artistic Jog akkoriban került kb 100 000 Ft-ba
Gyújtáskapcsoló: 8 000
Ülés zár: 4 000
Tanksapka: 5 000
Tank, bontott: 4 000
Légszűrőház, légszűrő: 5 000
Akku: 3 000
szét volt törve a bukósisaktartó, meg a csomagtartó, tükrök már nem is voltak rajta
Na meg így volt 3 kulcsod 1 helyett.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Mit értesz azon, hogy a legolcsóbbat veszi? Ahogy olvastam a tesztekben, nemcsak anyagok minőségével az összeszerelési minőségével is baj van. A gyorsan kopó egyéb alkatrészeken, mint pl. az 5 000 km után kettétörő kipufogón kívül. Ez is az importőr hibája lenne? Vagy vannak olyan, kínai robogó márkák, amik minőségiek, csak drágábbak, ezért nem hozzák?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Azért nem nagyon értem, amit magyarázol, mert a fejemben ez a képlet van: gyártók=márkák. Én úgy képzelem, a gyártó a felelős minden minőségi hibáért. Az importőrnek megvan a választási joga, hogy melyik gyártó termékeit hozza, azaz melyik márkát. Tehát ezek után maga a márka fog lebőgni, nem az importőr...?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Szerencséd, van, nekem is volt egy Artistic-om, amit elég sokáig nyűttem ( 8 000 km) Motorba csak fullszintetikus olajat tegyél, amit a kerék mellett látsz, az a hajtómű olajnyílása, túl gyakran nem kell cserélni, ha jól emlékszem 100cm3-kell belerakni. Nekem is volt teló gondom, az első és a hátsó is megadta magát 5 000 km után ezeken a sz@r utakon. Mondjuk egy biciklinek komolyabb a telója... Eléggé játékszerek ezek a kis japán robogók... Nekem a hátsó kerekemnél az volt a probléma, hogy nagyobb oldalfalú gumiköpeny került rá, és beleért a vázba egy-egy kátyúnál. Nézd meg a gumiméretet, meg hogy hol koptatta ki azt, amihez hozzáér... Egyébként meg a blokk elnyűhetetlen, a kuplung is...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Én úgy figyeltem meg, hogy ezeknek a kis japán gépeknek a telójában semmi más nincs, csak egy rugó, meg zsír, azt' csókolom. Maximum levegő van benne... A SuperZR -től kezdve van gázos rugó hátul, de elöl ugyanaz a trágya van. A legjobb első telója (olajos) a Yamaha Axis-nak van...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ebben az MX 50-esben milyen fojtás van? Illetve miért a főfúvókát cserélik ki? Nagyobb hengert raknak rá, vagy mi? Főfúvókát csak extrém esetekben cserélnek... Különben egy 50-estől ne várj túl sokat, hiszen csak 50-es. Örülj, ha végre megy 80Km/h, az már egy jó motor. Hány sebességes?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hogy érted azt, hogy balesetveszélyes? Szerintem a vezetési stílusoddal van baj... Ezek az olasz gépek elég jól gyorsulnak... Talán nem pörgeted eléggé, azért nem érzed. Nekem volt egy Cagiva Elafantom, minden fojtás benne volt, ezért bírt ki több mint 20 000 -et hiba nélkül....
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz gyulabacsi #332 üzenetére
Szerintem a négyüteműknek sokkal jobb hangja van, sportdobbal, mint a kétüteműeknek. Láttam a városban asszem egy Runnert, sportdobbal, azt hittem, valami KTM LC4 Supermoto jön, olyan állat hangja volt. Tuningolni sztem nem érdemes robogót... Nem éri meg... Amennyit költesz, amit kapsz, arra a rövid időre...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hát igen, a két ütem az két ütem... Csak ezért nem tudak kihozni többet. Sérülékenynek nem nevezném, csak több részből áll. De ezzel a parasztvakítással nem értek egyet. A négy japán gyártó már 2000 -re ígérte, hogy nem fog gyártani 2t motorokat... Vajon miért? A befecskendezéses 2t örvendetes dolog, de drága is.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hát elég hülye marketingeseik lehetnek, ha az előzőnél rosszabb menetteljesítménnyel és nagyobb szervizigényű koncepcióval akarják megmozdítani a piacot. Nem, szerintem itt nem erről van szó. Itt van pl. az autóipar-Wankel. Vagy motoroknál Norton-Wankel. Le se sz@rják, pedig jobb. Kérdés, hogy mennyit akarnak kiadni az emberek egy bizonyos technológiáért. Mivel fejleszteni egy vadonat új, vagy egy nem kiforrott dolgot sokkal nagyobb kockázat, akkor mondhatjuk, hogy a marketingesek és a vásárlók 50-50 nem támogatják az ésszerű megoldásokat. Ha így gondolod a marketingesek döntését, akkor egyetértek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #349 üzenetére
Mit jelent, hogy jobban megy? Jobban gyorsul?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Szerintem a légszűrőhöz semmi köze. Mi tud ott felmelegedni, amitől ne kapna levegőt? Valószínűleg a kuplungod melegszik fel. Én legalábbis ezt figyeltem meg a SuperZ-n. Az istenért nem akart úgy gyorsulni, mint hidegen. Fullszintetikust kérj egy benzinkutastól ő majd ad valamit. A hátsó kerekednél, lent a dobfék állítónál van egy csavar a blokkon, az a leeresztőcsavarja, de addig amíg nem fordul körbe a kilóméterórád, ne is nyúlj hozzá. Nehogy motorolajt rakj bele! Cipőt a cipőboltból, hajtóműolajt a hajtóműbe. Ez a kuplungmelegedés meg természetes, nem tudtok vele mit csinálni, csak ha vesztek rá egy tuninghajtóműházat- vagy mit, ami szellőzik, úgy viszont minden mocsok belemegy...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #355 üzenetére
Nem tudom mi bajotok a széria légszűrővel, az több, mint jó... Ezek a sportlégszűrők, ha nem a szivacsosról van szó agyonütik a kétütemű motorokat. A benzint kiköpi rajtuk a karbi, máris fel van oldva a légszűrőspray. Én is próbálkoztam vele, de csak sz@rabb lett. Lassabban ment, mint a széria légszűrővel. Na ezek a sportlégszűrők az igazi nagy mókusvakítások, legalábbis a49-68cm3 kategóriában...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #357 üzenetére
Az meg a másik, hogy amikor napi kb 80 km-mentem, a széria szivacsot is másfél hetente kellett mosnom, nem tudom ti hogy bírjátok azzal a fém vacakkal...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #357 üzenetére
Lehet, hogy a sportlégszűrőd került 3k-ba a széria meg 5k-ba?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Volt, amikor már éreztem a motoron, hogy elég poros a szivacs, akkor többet evett valamennyivel. Benzinben kimosod, rácsöpögtetsz 1 csepp olajat a közepébe meg a széleire nagyon nagyon keveset és jól összegyűröd. Ennyi az egész. De ha szétszeded, úgyis látod, mennyire mocskos. Be lehet lőni egy idő után, hogy hány kilóméterenként kell megcsinálni... A légszűrő spray meg a fém sportlégszűrőhőz kell, szivacsoshoz nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Szerintem az olaszok formatervezésben járnak az élen, de összerakni autót, vagy motort, azt nem tudnak. Olvastam egy tesztet, Benelli, Aprilia, Ducati és még valami motort hajtottak a versenypályán, természetesen mindegyiknek volt valami baja... oljcsöpögés, kitámasztó elhagyás stb. Ez azért gáz, mert 4 - 6 millába kerültek... Más... Alfa 166, 4 éves, volt már benne motorcsere, rohad a küszöb. ÉS ISMÉTLEM, 4 ÉVES!!!!
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
A kínaiak már a spájzban vannak!
Elővettem egy 2004-es MOTOCICLISMO újságot és mit látok benne? Egy Gilera Runnert, de valamiféle rettenetes kínai motívumokkal díszítve. Később kiderult, hogy az nem is Gilera, hanem... öö... asszem KINLON. Egy tök jó formatervezést miért kell meggyilkolni? Ugyanez a helyzet a Suzuki Gn 125-tel, a Honda Xl 125-tel. Egy az egyben lekoppintják, csak rondítanak rajta egy galytőrő ráccsal (az endurón). Ekkora ízlésficamot én már nem tudok kiheverni...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oettinger01 #379 üzenetére
Volt valaha 95' tájékán az Italjetnek a Formula és Dragster típusa. Függőcsapszeges kormányzás, térhálós csőváz... Mindez 95-ben. Ők már rég feladták a leckét akkor. A Peugeot Compressor-ját sem iskolázza úgy le a Derbi. Azért vannak konkurensei rendesen...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Uramatyám! A Hyosung még a Harley V-Rod ot is lekoppintotta. Én megyek a Dunának.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ToRR3nt3 #408 üzenetére
A Tájfun az jó kis motor. Ha a telók jók, akkor nem lesz semmi gond. Úgyis azok monják fel először a szolgálatot. A blokkja ua. mint a Yamaha , azzal se lesz gond. Ha már terepen kellene mennem én inkább egy DT80 vagy CRM80-ast néznék...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Mint már fentebb írtam, nekem ugyanez volt a problémám. Le kell cserélni a hátsó gumidat normálisra. Mégiscsak olcsóbban jön ki, minha egy új telót vennél, aminek ugyebár megegyezik a rugóútja a régivel, tehát semmit se ér... Alul van egy leeresztőcsavar, kicsavarod, kijön az olaj, ami tuti nem fáradt, mert több tízezret kibír. Sztm ne is nyúlj hozzá. Ha sikít a hajtómű, akkor a fogaskerekek/csapágyakat kell cserélni, nem csak az olajat. Gondozásmentes akkut vegyél bele, kb ez az ár.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ReDPiTTY #418 üzenetére
Jó robogókat csinálnak, ezt elismerem, de egy hatmilllás RSV Mille R Factory-nek csak nem kéne szétesnie... Egyébkén a Cagivámmal semmi más gondom nem volt, 22 E kilóméter után a hengerfejtömítés áteresztett, és elárasztotta vízzel a hengert. Egy tömítéscsere után vígan ment tovább. Amikor elvittem szerelőhöz, azt mondta fullgenerál. Otthon megcsináltam öt perc alatt. Egy idegesítő dolog volt még vele: sehol nem kaptam hozzá semmilyen AZAZ SEMMILYEN alkatrészt. Egy tagtól vettem nagynehezen egy összetört blokkot, abból éltem...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Aprilia Area 51... Ez már robogó! Láttam egyet 299 E-ért
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Hójember #428 üzenetére
Én azért ezzel a véleményeddel nem értek egyet. Egy Simsont nem kéne összehasonlítani egy sokkal modernebb koncepcióval, mert mindketten tudjuk, melyik a vesztes. A 70 cm3 hengert robogóra ugyanúgy ráteheted, Hallottam olyan Alfaerre hengerről amelyik 14 lovat hoz ki egy szerencsétlen BW's-ből, ami azért állvahagyja az összes Simsont, még ha 1000 -rel is megy az...
Az oké, hogy nagyobbak a kerekei, ezáltal a kellemesebb az egyenesfutása, de a fékei... Trágya. Ami előnye van azt rögtön kilövi a koncepció öregsége. Vagy gondolj bele: egy meleg nyári nap meg akarsz tenni 40 km-t egy Simóval, fél úton meg kell állnod, míg robogónál a kényszerléghűtés elvégzi a dolgát...Elektronikája sem a csúcs, sokkal megbízhatóbbak pl. egy eső után a japán, olasz gépek (tapasztaltam). Egyébként olyanokat lehet a mostani robogókkal dönteni, hogy még a válladra is kéne koptató. Nagyon jó kis dögök ezek.
40-50ért olyan agyonszerelt vashalmot kapsz, hogy minden héten szét kell szedned valamiért.
Egy jó állapotú Simson valóban 80E...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ja, visszatérve a szervizre, karburátort akkor szoktak tisztítani, amikor a benzin színezőanyaga lerakódik a furatok végeiben (8-10év) és eldugít valamilyen fúvókát esetleg más extrém esetekben (koszos légszűrő, koszos benzin)... Egyébként ezért 5k szoktak kérni... Legalábbis az én ZXR-emet ennyiért csinálták, ami négyhengeres=négy karburátor.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
A variátornál van egy alátét, ami nem engedi, hogy 50-nél többet menj, ezt kiszedik, akkor fog menni 60 65-öt, de akkor meg is eszi a 4-et simán. Ha a gyújtást nem cserélik ki akkor nem fog ennél többel menni. Az Artistic ennyit tud. Ha már el tudod érni 60-at akkor vsz. az már ki van szedve. A széria hátsó rugón nem lehet állítani, de ha újat kell venned, úgyis állíthatót tudsz csak venni, legutoljára amikor láttam 7500 volt. Ha bemész egy robogóshoz egyből megmondja milyen gumiköpeny kell a Jogodra.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000