-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz AndrewTdi #39798 üzenetére
Es mi jokat olvastal rola, mert el nem tudom kepzelni, h barki ember fia jellemezzen egy olajat.
Szetszedte talan a motort, vagy megvizsgalta a leerezstett olajat h mik vannak benne?
Tribologiai vizsgalatok sorat elvegeztek a forumokon?
A masik h ipon olajrol es motul olajrol beszelsz. Markakrol.
Mindkettonek vannak szarabb es csucs olaja, teljesitmenyszinttol fuggoen. Egy markanak nem csak csucs olajai vannak. Nem ertem h lehet hinni forumoknak[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #39800 üzenetére
Ezt inkább ne akard kipróbálni szerintem... Sima csavarnál fel lehet fúrni
nagyobbra és utána menetvágóval új menetet vágni a fémbe, majd nagyobb,
az új menetbe illeszkedő csavarral használni, de egy gyertyánál? Passz.(Nekem az egyik kipuff-rögzítő csavarom "szakadt bele" a konzolba. Pedig
annyira nem erőlködtem vele. Szerencsére egy picivel nagyobb csavar már
megszorul benne kellőképpen... Sőt, gyanítom, hogy az új csavar is inkább
ugyanakkora: nem a menet ment szét, hanem a gyári csavar darálódott le.)persuader: köszi. Mindig tanul az ember.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #39807 üzenetére
Ezzel biztos megnyugtattad.
-
-Mosquito-
őstag
-
vaksi8
senior tag
válasz -Mosquito- #39810 üzenetére
De ez a Suzuki is milyen jó állapotban van..
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #39810 üzenetére
De bizony az én lehettem! Te mivel voltál? Nagy ám a "dilemma"!
Ugyanis... Ezt nézzétek! (Csomagtartó-fétis, sokadik felvonás!) Megeszi
a Pro L2-t és a kabátomat is! Igaz, hogy mélységben több tartalék nincs
benne - de hát valamit valamiért. Állat gép és korrekt a tulaja. Fordultunk
is egyet, ő a Maján, én meg a... Velveten! Gyönyörűen jár, és még annál
is jobban húz. Hiába "gyengébb", mint a Nexus, a tömege jóval kisebb...
25000 km - nincs vele semmi gebasz. Állítólag nem a 400-as Maja blokk,
hanem valami olaszé, talán a Madison. Elöl 13-as kerék, a cikkben lévőn
nem tudom, miért volt 12-es, de mindegy a cikkíró sem értette 13 a gyári.Üléspozíció határeset. Kevésbé nyújtózkodós, mint a Maján, de biztosan
meg lehet szokni: van elöl taposója, így nagyobb a lábtér a Nexusénál.
Ami nagyon fura: meredekebb a villaszög, és arányaiban előrébb ülsz.
Persze nagyon idegen volt minden, és egy ilyen próbakör alatt "nemigen"
lehet túl sok következtetést levonni. Talán meg tudnám szokni. (Inkább
hajaz a SYM-re az üléspóz, aztán azzal sem volt semmi bajom, sőt még
a Maja volt fura, hogy annyival laposabb a lábtartója...) Szóval... 450K.
És vihetem. Persze aztán eredetvizsga, meg átírás, min. +50K. Fél misi.A Maja mondjuk 350-be volt elsőre, ÉS sz*r volt, locsolni kellett a pénzt,
mire olyan megbízható lett, mint most. 48000 km. Ha nem több, ugye.
(Mondjuk a fordulatszámmérőt, meg a hőmérőt átrakhatnám rá, hehe.)Szerk: kifogytam hazafelé. Láma módon balra kanyarodtam (a kút előtt),
és ott. De félreálltam nyugodtan, "nekivetkőztem", aztán visszagurultam,
alig kellett tolni 100 métert. Tankolási rekord! 12,45 liter! 10,5-es tankba.
Velvetnek nem tudta megmondani a tulaj a fogyiját. Nincs napi számláló,
és nem szokta írogatni: ha felvillan a lámpa, akkor tankol. Kb. 3000-ért...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #39814 üzenetére
De ilyet hol találsz másikat? 140 kg és 400 ccm.
Kis robogó, elfér mindenhol, megy mint a golyó...
Rá vagyok kattanva a témára, lehet, megveszem.Szerk: ótóból kiszúrtad a Maját, ennyire feltűnő?
Szembe jöttél, vagy elzúztam melletted?
Azt meg sem kérdezem, hogy megelőztél-e...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Írjatok valamit srácok, mert nem fogok tudni aludni...
Az mennyire járható, hogy lefoglalózom, és megkérem,
hogy az eredetvizsgát csinálja meg az adásvétel előtt?Szerk: egyrészt le lenne vele a gond, másrészt ha úgy
nem pofátlan a dolog, ezt belealkudnám a vételárba.[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
nos srácok!
a tegnapi nap nem volt izgalommentes. Tmax ból kijött a gyertya szerencsére, a gyertya menete off. és ha ez nem lett volna elég, Nexusba beletört. [link] Kiszedtük belőle a gyertyát és szomorúan konstatáltuk, higy leszakadt a gyertya acélmenet része és az maradt bent. mondjuk ugyanez szerencse is mivel a menet épp maradt. beleütöttünk egy 6os torxfejet, azzal sikerült kivenni mindenféle roncsolódás nélkül. visszatettük a régit, ma veszek másikat, més forrásból. lehet, higy hamisított vagy gyárihibás NGKkat sikerült vásárolni?
hálistennek a hf gyertyamenete hibátlanul megúszta.
és talán nem véletlen, hogy a motorkba a vékonyított fajta gyertyák valók.amugy megnéztem, 12-14nm a gyertya meghúzási nyomatéka a nexusban. videók alapján ahogy elkezd szorulni, picit még ré kell csavarni és kész. a régit minden gond nélkül sikerült betenni, pedig nem húztam erősebben az újat sem, főleg hogy a Tmax miatt már alapból nem húztam erősen.
de legalább ma már minden fasza.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #39819 üzenetére
Örömmel hallom! Akkor lehetne menni gurulni megint. Ha váltok gépet.
(Azt mondják, a Nexus 120 fölött lép el, addig simán "tartja" a Velvet, sőt.)Két dolog érdekelne. Megéri-e váltani? Ultimate városban rohangálós robi,
ami nem jön zavarba országúton sem, bár nyilván nem túramotor, de nem
is igényem az jelenleg... A másik, hogy mennyit érhet a Maja? Rákerestem
a hirdetésekre, 10-ből 2-nek ha van rendszáma, ezek 300K fölött vannak...
Mondjuk nem is nagyon viszik el őket ennyiért, mert régi hirdetések, sajna.Bocs, 3-nak van rendszáma, és 2 van 380-ra kiírva. Talán 300-ért vinnék?
-
AndrewTdi
addikt
válasz DigitXT #39812 üzenetére
fasza cuccnak tűnik. de a képek alapjén nem sokkal lehet kényelmesebb a Nexustól, a Majét meg haggyuk is.
nem tudom még mikor tudok gurulni egyet. hétvégén visszük át a bútorainka t meg a cuccainkat az új házba, ez m ost számomra fontosabb. de nem kizárt semmi.
szerk: ELVILEG az eredetvizsgát az eladónak klne csinálnia, mivel ezek bizonyosodsz meg affelöl, hogy megfelelő hátterű járművet veszel. ha megveszed és nem megy át, te fogsz vele szopni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #39821 üzenetére
Képek alapján én sem mondtam volna meg a tutit. Megkérdeztem,
hogy egy üléspróbát megejthetek-e, ő meg rögtön mondta, persze,
menjünk el egy körre: furcsa elsőre, de emlékszem, hogy a Maja is
mennyire furcsa volt három évvel ezelőtt. Ezen valóban nem tudok
akkorát nyújtani a lábamon, mint a Maján, de a taposó elől nagyon
hiányzott a Nexusról, mondhatni ezen kevésbé kerestem a helyem.Gurulásra természetesen nem most hétvégén gondoltam. Majd!
Mosquito34: az irány az megvan, rá vagyok pörögve a témára.
Beszéljetek le róla, vagy beszéljetek rá? Meg tippeljetek árazásra.
(Tudom, minden annyit ér, amennyit adnak érte... Ha pl. 300 körül
vinnék a Maját, tuningcuccok nélkül, akkor nem kéne sokat rádobni
a Velvetre, és most sokkal inkább úgy érzem, hogy EZ KELL, mint 3
éve a Majánál! Szegényke olyan hülyén nézett ki a túraplexivel stb.)Ui: kicsit úgy érzem magam, mint Symbi érezhette az ER-6N után.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #39822 üzenetére
lehet. de tegnap írta valaki - amivel egyet is lrtek - hogy az alumenetnek kéne elnyihelődnie és nem az acélmenetnek (illetve az acélmenet forrasztásának). de most az egyszer szerencsének fogom fel.
-
SirKero
őstag
Ez a [link] cikk szerint a vevőnek kell meg csináltatni ( nekem ez jön le abból,hogy a szükséges iratok között írja az adás-vételi szerződést )
Ez [link] szerint pedig megegyezés kérdése.
De találtam olyat is ahol azt írják,hogy ha cégtől veszed akkor ők ha magánszemélytől akkor te csináltatod meg.
Ezek után[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
kcsa
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #39828 üzenetére
Nade ezen ugye nincs manuális benzincsap, csak vákuumos. Akkor
mihez képest tartalék? Amúgy ezt hogyan kell számolni? A Velvetre írják,
hogy 9,5L tank (2,5L tartalék). Ez most akkor összeadandó? Szumma 12L
lenne? Vagy csak 7L-nél már jelez a lámpa, onnantól van 2,5L-ed még?Egyébként már régen feküdt a mutató a Maján: tudtam, hogy ki fog fogyni.
Csak azt nem, hogy mikor. A Budaörsi Shell kútra tartottam volna, de már
a Budaörsi út elején elkezdett akadozni, mondom ajajj ezzel nem megyek
el odáig... Befordultam az albérlet felé, és nem ugrott be, hogy ott van egy
MOL kút az Eleven Centernél, ezért balra kanyarodtam, a Gazdagréti útra:
na ott, kanyarodás közben fogyott el a kraft végleg és állt le a gépsárkány.Szóval úgy 1,3 km jött ki a karbiból. 100 métert gurultam, 200-at toltam.
Ha eszemben van a MOL kút, akkor pont a kútfejnél állt volna le, végleg.Epic.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #39830 üzenetére
Hát ez az. Én is 10,5 alatt szoktam tankolni a Maját, az a gyári adat...
De már múltkor is fura volt, hogy finoman tolva bele (habosodást, kifutást)
kerülendő belement 10,74L. (Akkor kutakban jártas kolléga felvilágosított,
hogy márpedig az annyi. Nem szoktak - ennyit - csalni a mérők, vagy
ha igen, akkor be kell jelenteni - csak hitelesített térfogatra kéne lemérni.)[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #39831 üzenetére
1. Kattanás után még elég sokat tudok én is tenni a burgiba. Nem tudom az enyém,hogy van méretezve ( tehát a kattanásig 13l és onnan már a szuszogó van ami nem számít a teljes méretbe )
2. Hallottam olyan kutakról ahol nem engedtek hitelesített kannába tankolni na ott mennyi az annyiMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #39832 üzenetére
Na várj csak: a kattanásnak semmi köze a tank "tartalékához" (szvsz), sokkal
inkább a kialakításához. A Maján nem nagyon van beömlő cső a tankba, tehát
ha beletolom koppig a pisztolyt, akkor 6,5-nél már elcsetten: onnan még bőven
megy bele. Látszik a szintjén, hogy még a közelébe nincs a tele állásnak. Sőt,
a mérő is pontosan mutatja ilyenkor, hogy ez bizony nem megy fel tele állásba.
Kizárt dolog, hogy 3-4L legyen a "szuszogó" - az a csurgatós dologba játszhat.Az első (és második) tankolásomnál szívtam meg...! Azt hittem, jól teleraktam.
Aztán azt hittem, hogy rossz a mérő, mert nem megy fel teljesen a mutató...
(Szét is kaptam, és ellenőriztem, hogy nincs annak a mérőnek semmi baja.)Utána jöttem rá, hogy ezt bizony úgy kell rendesen feltankolni, hogy kihúzod a
pisztolyt kicsit és még tolod bele a naftát picit óvatosabban. Az más kérdés,
hogy ha már felhabzott a betöltőnyílás szájáig, ott már abba szoktam hagyni...Arra meg csak nemrég jöttem rá, hogy még olyankor is rá tud menni (óvatosan)
0,5-1L, ami viszont totál bizonytalanná teszi a teletankos mérést, és elronthatja
a pillanatnyi fogyasztás számítást: szerencsére átlag fogyiban kijön a dolog, de
ha egyszer nagyobb/egyszer kisebb, miközben "ugyanúgy" mentem, lehet ettől.Értem én, hogy hőtágulás, meg szuszogó, de csak nem azt töltöttem fel.
(Akkor kinyomná a túlfolyón vagy valami, de semmi nem volt a garázsban.)[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
A tankhoz esetleg vezető csőben is elfér még 1-2L..
DigitXT:
Én nem beszélek rá a gépre.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #39833 üzenetére
Summa summarum szerintem kizárt,hogy egy 10,5l kapacitású tankba bele menjen 12,45l Ott valami paranormális tevékenység történt
(#39834) Mosquito34 nálam pl. nincs + cső közvetlenül a tankba megy a töltő pisztoly.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #39834 üzenetére
Én nem beszélek rá a gépre.
Értem. És főleg azért nem, mert RITKA, és ha besz*ik, az probléma.
(Mi több, ha megtöröm, akkor idomot szerezni sem lenne egyszerű.)De ha egy pillanatra eltekintünk ezektől, feltesszük, hogy nem sz*rik
be rajta semmi 1-2 éven keresztül, ÉS nem is borítom fel, hogy idom
kelljen, akkor sem? Városba kell, közlekedni... Amire ugye a Maja is
kiválóan megfelel már 3 éve, de néha (sokszor?) hiányzik belőle még
egy kis kraft -> ebben a ketyerében bőven megvan ez az erő. Sokkal
kevesebbet futott, mint a Maja (fele), és vagy másfél évvel fiatalabb is.Az a bajom a nagyobb mocikkal (400-as Burgi, 400-as Maja és társai,
hogy azokban is meglenne az erő, de az nagyobb tömeggel+nagyobb
kasztnival párosul, tehát nem "ideálisak" már a városban. Igaz, jobban
rakodhatók, de erre írtam, hogy valamit valamiért. Nem túramotor kell:
ilyen szaladgálós. Melóba beugrok, ide megyek, odamegyek... És ha
egy autós "emberkedni" kezd, akkor egy kövér gáz, és szevasz.Ilyen szemmel nézve sem ajánlanád? (Tudom, hogy a véleményem
maximálisan elfogult, azért próbálom kívülállók véleményét megtudni.)
Szerk: nyilván a döntést nekem kell meghozni / vállalni a felelősséget.
Avagy: "A döntést már meghoztad. Most az a dolgod, hogy megértsd."SirKero: "Ott valami paranormális tevékenység történt"
Az biztos. Nálam sincs amúgy cső, nemhogy abba 1-2 liter beleférjen.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #39836 üzenetére
Én életemben nem robogóztam, így az én "tanácsomra" nem sokat lehet adni, de:
Ha tetszik (mert kipróbáltad), ha hibátlan és ha jó az ára (az!), akkor - mindenféle tökölés nélkül - meg kell venni! Ha lemaradsz róla, akkor sokáig bánni fogod. Ennyi!Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #39812 üzenetére
Milyen Velvet ez? Mostanság kevesebb időm jut a forumra.
Fotók, info?
Tudomásom szerint itt is csak max idom probléma lehet, mivel ritka, de a 400-as teljesítmény tömeg aránya tényleg jó, és alig nagyobb, mint egy 180-200-as robogó váz, szóval városba még tempósabb közlekedésre jó választás lehet,
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SirKero
őstag
válasz runner 125 #39840 üzenetére
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #39840 üzenetére
Konkrétan ez a példány. Ekkor találtam véletlenül. Arra írtad,
hogy általában jó véleménnyel vagy a típusról... (Persze eltekintve
attól, hogy a ritkasága miatt bontottat nehéz találni, ha idom kell.)Szerk: azt mondja a tulaj, hogy borítva sem volt, meg lehet nézni.
A 25000 km is lehet valós - nála 3 éve van, évi 3K körül rak bele...
Kora alapján ez a 9. szezonja, ha ilyen 3K-s tulajok voltak, akkor az
nagyjából ki is jön. A Maja 48000-éhez képest ez semmi és a blokk
is brutál: nem igen kell végig nyelezni a dinamikus közlekedéshez...[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #39843 üzenetére
Alap dolgokat átnézted rajta? Egyenesfutás, tárcsák állapota, kapcsolók, általános állapot, stb?
Csinálj róla pár jó minőségű fotót."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #39844 üzenetére
Mentem vele egy karikát. Nem húzott semerre. Mondjuk a kormányt
nem engedtem el egy vadidegen motoron a tesztkör alatt, ez tény.Tárcsákon hogyan kell nézni, hogy vállas-e? (Inkább az elektronika a
területem, a mechanika távolabb áll...) 25K km alatt lehet "vállas"?
lll. ha az, akkor gondolom nem 25K a futás, pont azért kell nézni...
Maján a tárcsacsere elég sokba volt, és 2 éven belül esedékessé vált:
az valóban sokat futott gép volt, még gyári tárcsákkal. Viszont látni
én nem láttam semmit, mert ennyire értettem hozzá, úgy vettem meg.Általános állapot: faja, kapcsolók rendben, nem kopottak, működnek.
Fotó dologra rákérdezek... Nyilván engedi, hogy körbefényképezzem,
bár egyszerűbb lenne egy hozzáértőt (szerelőt) elvinni magammal.
Szerk: most beszéltem a szerelőmmel, természetesen vállalja ennek
a szervizelését is, valamint át is tudja nézni jövő héten, ha odaviszem
hozzá. (Mindent persze nem láthat kívülről, de azért úgy általában.)
Azt ő is mondta, hogy ritka moci, így nem kell összetörni - pont most
volt nála 250-es, amihez lámpát, idomot szerezni nem volt egyszerű.)bogyo112: Ha lemaradsz róla, akkor sokáig bánni fogod.
Jaja, most én is ezen rágódom amúgy. Mindenesetre köszönöm!
Egyébként ezekhez a HSZ-ekhez kapcsolódóan: már annyira siettem,
hogy végül csak nem értem oda a kútra. LOL. (De majdnem sikerült.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Brogyi #39848 üzenetére
A gyári dobja azért ennél barátságosabb. Azt nem hiszem, hogy
a LeoVince 4Road-om 1:1-ben rámenne (sőt, biztos nem!), viszont
ennek a gépnek lehet, hogy nem is kell a nagy hang: ez csendben
is lezúz mindenkit. Azért nem szeretek a Majával tompító nélkül
tekeregni a városban, mert van, hogy felordít - de annyira nem húz:
nincs annál cikibb, mint egy üvöltő gép, ami csak erőlködik.
Na jó, ez elég erősen függ a tempótól: 50-ről még szépen lépeget a
Maja is, de nagyobb tempónál mondjuk 80-90-ről az előzéshez már
nincs meg az a robbanás, max. a kipu hangjában. (Hangrobbanás.)Amúgy tegnap néztem, hogy a tompítón át (!) is gyönyörű 15 centis
lángcsóvákat köpköd, ha "öblögetek", melegen... Azt meg hogy?
Csodálkoztam, hogy mi ez a hang, aztán ránéztem, és láttam, hogy
effektezik a kipu... Nem kéne ezen szelephézagot állítani, vagy vmi?Ui: rájöttem, hogy miért 105 km/h a Maja "vége" a Lágymányosi hídra
felfelé! Emelkedik, basszus. Mire felérek a második felhajtónál, akkor
kezdene kúszni tovább a sebesség, de olyankor pont elveszem, mert
mindig van forgalom (becsatlakoznak jobbról, vagy át kell sorolni stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal