Új hozzászólás Aktív témák
-
Mit és?
Ha tudsz ilyen vállalkozást miért nem osztod meg a phórummal? Én felvettem a kapcsolatot hivatalosa és nem hivatalosan az AUDIval. Annyit kaptam vissza hivatalosan h felhívtak és közölték felejtsem el. Nem hivatalosan meg annyit mondtak hogy senkinek nem adnak ki anyagot így marad a hivatalos megoldás ami márkaszerviz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
joghurt
addikt
válasz bitpork #5047 üzenetére
Az af) pontban a felsoroltak bármelyike birtokában végezhető a javítás. Tehát nem csak a márkaszerviz szerelője végezheti el, hanem egy villamosmérnök is. És ez az irányításra vonatkozik (tehát a cégnek kell rendelkeznie egyetlen ilyen alkalmazottal), magának a munkának az elvégzéséhez nem kell diploma.
Annyiban korlátozás, hogy a szomszéd Józsi (aki nagyon ügyesen tud kereket cserélni) tényleg nem nyúlhat hozzá.
A tej élet, erő, egészség.
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #5047 üzenetére
Szerintem rosszul értelmezed. A hangsúly a _vagy_ szón van:
"hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszerek javítása esetében elektromos járműhajtás szakmérnök, okleveles villamosmérnöki, villamos üzemmérnöki képesítés, vagy az előírt képesítések egyike és a javítandó hajtásrendszerrel szerelt jármű gyártója által előírt képzés, vagy képesítés,"
Tehát végezheti bárki, akinek a felsorolt végzettsége megvan, _vagy_ olyan valaki, akinek a felsorolt képesítése és mellé a gyártó által előírt képzése is megvan. Gari idő alatt pedig úgyis csak márkaszervizbe lehet vinni az autót, már ha nem akarja az ember elveszíteni a garanciát. De az sem kötelező, lehet vinni máshová, csak akkor ugrik a gari.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
78 ezer példányt gyártottak ebből a típusból. Nem tudom ez mennyire kisszériás, de autógyártó léptékkel lehet, hogy tényleg az. Márkaszerviz ár, talán máshonnan beszerezve olcsóbb lett volna. 1 helyen találtam ilyet 1300 USD áron de a cég az USA-ban van, és a 100kg súly miatt a szállítás sem olcsó (repülőre szerintem fel sem engedik, max hajóval jöhetne vagy nem tudom). De a legnagyobb probléma az lenne, hogy a szervizek 99%-ka nem hajlandó hozott alkatrészt beszerelni, tehát hiába venné meg az ember valahonnan külföldről olcsóbban, nem menne vele túl sokra. Ez persze minden autóra vonatkozik, nem csak az EV-kre.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Pedig ez az egész puszta kereseti dolog, kell nekik a bevétel az anyagból (sok pénzről beszélünk ugye)… de ez kb olyan mintha hozott képekből azt mondanám nem csinálok fotóalbumot, tessék eljönni fotózásra majd abból… összességében nevetséges. Nem mellesleg állandóan kiderül sokkal olcsóbban fel tudok hajtani alkatrészt mint egy szerelő, mert neki nem érdeke…
-
Shadowbull
addikt
Hát, nem úgy tűnik mintha több infód lenne, mert láthatóan nem ismersz egy fontos trendet.
5-10 éven belül az összes pakk ilyen lesz, javíthatatlan. Az egyetlen remény tényleg az, hogy lesz nagyon olcsó csereakku, mert ha nem, akkor az elektromos autók értékcsökkenése rosszabb lesz mint manapság az ICE autóké.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #5056 üzenetére
Senki nem tudja mi lesz 10 év múlva. Ha az EU - pl: környezetvédelmi okokból -hoz egy rendeletet, hogy márpedig kötelező javíthatóan megcsinálni akkor az lesz.
Lassan 10 éve azt hallgatja mindenki aki kicsit is érdeklődik az E autózás után, hogy :
- Öt évet nem bír ki a pakk milyen hülyeség.
… öt évvel később:
- Ne vedd meg használtan, hát hülye vagy?! 10 évet se bír ki az a sz@r.
… újabb öt év múlva:
-Jól megy elektronos autó. Hát aki megteheti ugye….“mert ha nem, akkor az elektromos autók értékcsökkenése rosszabb lesz mint manapság az ICE autóké.
Erre nem fogadnék. Ki fogják találni hogyan újítsák fel. Rengeteg lóvé van ebben, és amire van kereslet előbb utóbb kínálat is lesz.
Nagyon sok ICE alkatrész is úgy készül, hogy ne lehessen javítani. (Egybeöntve túlbonyolítva, epoxizva etc. ) mégis megjelennek az után gyártottak, és probléma megoldva. -
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #5058 üzenetére
Én inkább arra számítok, hogy a nagyobb példányszámban legyártott BEV-ekhez elkezdenek megjelenni a custom upgrade-ek...
BMW i3-ban már cserélgetik az akkukat 60Ah-94Ah-120Ah, és létezik már custom nagyobb akku is (190 Ah?) Nekem ez volt ami e felé az autó felé terelt, hogy az akkuk standardizáltak... amellett, hogy a végtelenségig életben tartható, ha lesz hozzá alkatrész ellátás... sajnos nincs belőle túl sok, hamar leálltak a gyártásával
Valamint jelenleg is kaphatók bontásból cellák hozzá... sok átépítős project és házi energiatároló is ebből a prizmatikus cellából építkezik...
Leaf Akkut láttam már szétszedve élőben, így villamosmérnök szemmel kifejezetten javíthatónak találtam... persze a struktúrális akku más... azt darálóval fogják javítani...magyarán a magas nyersanyagérték miatt beveszik, és kapsz egy újat...
De ne legyünk naivak, ez a tendencia... semmit se fognak javítani... ( lásd présöntvény)... az autók ugyanolyan eldobósak lesznek mint mint most a TV-k... kötsz rá horror biztosítást, ami fedezi a károkat...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
-
wassermann
addikt
Gyermekkoromban a Róbert Károly körúton hirdette magát egy maszek, hogy alumínium hegesztés. Fél Magyarország tudta, hogy csak ott tudnak alut hegeszteni
A helyzet hasonló: az EV-k és a hibridek még mindig egy új technológia. Mivel még nem igazán van verseny a szervizek között, az ár az alkatrészekre és a javításokra a "mennyit merjünk ezért kérni" kategória...
-
Vesa
veterán
Pomázon van egy hibridekre szakosodott szerviz, elég jó hírük van. Ez is bizonyítja, hogy hozzányúlhatnak mások is az aotókhoz. Főleg Toyotában utaznak, de Solymáron is van egy EV-kre szakosodott szerviz, nem is mehet rosszul nekik, most építettek új szervizállomást.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
Hat mi pomazrol nem oda visszuk, ok toyota hibriddel [I prius] elvoltak, de az Amperahoz nem nyultak. Solymar az OK mind phev mind bev autokra, es a III. ker Szolokert utca [udvaron az elso sorban voltak de atkoltoztek hatra], papiron Green Energy service, de amugy amperaszerviznek emlegetett ceg (az az emailje is) amelyik az ionomat es mas full elektromost is kezelgetnek [nyilvan gariido utani autokra vonatkozik, bar a masik kgfb-jere az opel amperas szerviz nem volt kepes normalis atvetelt csinalni, azt is ok csinaltak meg].
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
-
Vesa
veterán
Milyen értelemben? Az EV autózás most egy darabig biztosan jobban megéri...
Én sokkal inkább tartok a suttyó magyar mentalitástól, és hogy össze fogják karcolni, szét fogják b*szni az EV-ket azok, akik majd irigykednek ránk. Válságos helyzetben ez szokott lenni. Már várom, mikor leszünk kikiáltva a nemzet ellenségeinek kormány részről...Elvégre, hergelni kiválóan lehetne a "zöld rendszámos milliomos burzsujok" ellen.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Balázzs
senior tag
Suttyóság sajna párosul az irígységgel, akármilyen messzire is állok a parkolóban az elektromossal, tuti, hogy odaparkolnak, mintha divat lenne. Rengeteg sentry videóm van lementve, elején szórakoztató volt, most már csak izgulok, hogy ne nyissák rá az ajtót, para lett a mókából sajna
Azt, meg hogy hogyan vettem (hitel stb.) nem nézik, kérdezik, csak az irigység.
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #5067 üzenetére
Ez nem elektromossal is pont ugyanígy van. Ez valami pszichés dolog szerintem, az emberek tudat alatt szeretnek tömörülni.
(Sentry mode-dal meg óvatosan külföldön. Az Európa jog szerint alapvetően illegális. Sok helyen szürkezóna, Németországban viszont hivatalosan is illegális, ha valaki feljelentést tesz akkor megbírságolnak)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
-
-
Balázzs
senior tag
GDPR, ok, értem én, remélem ezt majd jogilag rendezik mind EU mind hazai szinten, mert a technika kicsit gyorsabban fejlődik és jut el tömegesen a felhasználókhoz, mint a jogi háttér rendezése.
Egyébként meg nagyon hasznos funkció, mint ahogy azt a linkelt példa is mutatja, továbbá ha már van, hülye lennék nem használni.
-
axioma
veterán
válasz wassermann #5073 üzenetére
Pont hogy kozteruleten szamitanod kell kamerakra, nem? csak nyilvanossagra nem hozhato kitakaras nelkul, ami OK (es a linkelt teslas esetben ga'zos), de sajat igazad bizonyitasara?
Amikor a platos mazsola vezetoje kanyarodaskor kaszalta az Amperat, a rendor kerte hogy nezzuk meg a felvetelt [es az auto tulaja azt latva mondta a sofor gyereknek hogy irja gyorsan ala hogy elismeri]. -
WiZARD
addikt
válasz wassermann #5073 üzenetére
Más autójának nekimenni is tilos...
Így fizette a másik fél kötelezője a 760ezres javításom, sentry nélkül így jártam volna. Azóta arra figyelek extrán, hogy ne legyen 20% alatt a töltöttség, mert akkor nem megy a sentry.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
axioma
veterán
válasz wassermann #5079 üzenetére
Az auto latszik rajta nem a sofor, sztem rendszam se (talan az elottem araszolonal me'g sejtheto), milyen szemelyisegi jog??? Az osszes fedelzeti kamera kb. az 1m3 meretu targyak azonositasaig jo, nem kiveheto senkinek az arca, de a forgalmi szitut pont elegge reprodukalja.
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #5079 üzenetére
Ha nem vagy jogász, akkor…
Eddig 3x volt rendörségi ügyben sikeres perdöntő az autó kamera, illetve 2x olyan kamera egy üzleti ingazlan homlokzatáról, ami kilát közterületre, és ott történt baleset. Rendőr elkérte a felvételt, és megköszönteElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Az hogy a kamerán látszó fél nem tett feljelentést még nem elég jogalap a kérdés nélküli felhasználásra. Nekünk folyamatban lévő ügy ahol hangfelvételt utasított el már a rendőség is, hiába bizonyító erejű egy 5 millás csalás ügyében.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #5082 üzenetére
van különbség a tiltott megfigyelés és a térfigyelő kamera közt.
A te esetedben a másik fél tudta nélkül előre felkészülve, és célzottan őróla készült a felvétel, míg a másik egy véletlenszerű felvétel, amin megjelenik a keresett ember.
Például ha egy munkahely be van kamerázva, pl egy bolt pénztára, és ott készül felvétel a vásárlókról, az nem ugyanaz mintha testkamerával és rejtett mikrofonnal követsz valakit és rögzíted az ő tevékenységét.Szerintem a két eset közt egy kisebb szakadék tátong
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tuzpenge
őstag
válasz wassermann #5084 üzenetére
Ha ez így lenne és nem akarnád hogy felvegyenek ki se mozdulhatnál otthonról…..
ˣ
-
Közterületet rögzíteni - meg úgy bármit - lehet amíg azt senki nem nézi és nem tárolja. Közterületnél sem lehet csak úgy felvenni bármilyen tágan értelmezed is az "átalános"-ságot. A mi esetünkben már konkrétan a jogos érdek kategória volt hiszen készültünk a perre- de még általánosságban is kérdéseket vet fel a két értelmezés.
Nekünk pl a társasházhoz még a rendőrségi bekötéssel sem ment a dolog mert pl a helyi kapitányság közölte h nincs erre vizsgázott embere aki nélkül törvénytelen és nem nem is tudjuk megfizetni h legyen. Uh a legtöbb esetben a házi kamerák által közterületi felvételt nem nagyon lehet "általánossággal" magyarázni.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Tiédetis
senior tag
Intézményünknél van 8 kültéri kamera. Ezek mindegyike lát és rögzít is mindent is. 7 napig tárolja a szerver, aztán törlődik. Ezt tudják a rendőrök is, és amikor pl. autós piroson ment át, majdnem elütve a gyalogost, kikérték a felvételt és fel is használták.
Szabályzat van, nyilvánosan a honlapon. Minden kamera alatt ott a figyelmeztetés, hogy felvétel készül.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Balázzs
senior tag
Video rögzítés kontra gdpr témához: rendőr cimbi szerint simán felhasználják, ha bizonyító erejű, nekik mindegy, hogy térfigyelő vagy autós kamera rögzíti.
-
-
Tiédetis
senior tag
Van itt bárkinek akkupakk bővítése, vagy olyan ismerőse, akinek csináltak ilyet?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Tehát azon kívül h az egyszeri ember csak a nagyobb számot látja és ezt alkunak akarja még nem feltétlenül fog változni?
Van bármilyen iparági pletyka a háztartási áram árának emelkedéséről?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #5098 üzenetére
800V-on:
1. nem tölt gyorsabban az autó
2. nem könnyebb, vagy olcsóbb telepíteni töltőt
3. nem olcsóbb az áramValójában tök mindegy. Régebben (2022 előtt) nem léteztek léghűtéses 500A kábelek, amivel olcsón lehetett töltőt gyártani 400V nagy teljesítményre, de már megoldották.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat