Új hozzászólás Aktív témák
-
Andras6800
senior tag
Ez amit számoltál az a havi szaldó vs éves szaldó.
Bruttó az még nem ismert, de biztosan nem így fog kinézni.Szerintem a termelés részt nézd még át. Nem tudom PVGIS-el hoztad-e ezeket a számokat, meg mekkora rendszerrel tervezel milyen tájolással. Én a számok alapkán 9 kWp-snek nézem. Júliusi termelés meg Januári termelés között én inkább ilyen 5-6x-os szórzókat láttam azoknál akik osztottak meg. Nem bő négyszereset, mint amivel számoltál.
Nekem 7,2 kWp-ről lejött decemberben 189 kWh, Júliusban meg 1,21 MWh.
De abban igazad van, hogy a havi szaldóval is túl lehet élni. A gond azoknál a háztartásoknál van, ahol nyáron nincs nagy fogyasztás, télen meg hőssipkával fűt. Ahogy írtad is.
Én is pl havi szaldó miatt gondolkodom extrán a EV-n. Plusz van is éves extra termelésem.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Sza_Sa
senior tag
Akinek térkő kellett, az azt vett. Ezt átrágtam én is, terveztettünk is a szomszéddal közösen egy céggel némi kedvezményért, de a feleségem leállította a projektet, ugyanis nálunk már 2022 aprilis óta nem lehet felcsatlakozni a hálózatra. Úgy meg rohadtul nem éri meg, akárki akármit állít.
A túltermeléssel az a gond, hogy a havi elszámolással csak a pénzed égeted. Én inkább vettem részvényeket."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Tiédetis
senior tag
Napelem: önerős, 0 állami támogatással
Autó használt: önerős, 0 állami támogatás
ablakcsere: önerős, 0 állami támogatással
szigetelés: mint fentebb
fűtés korszerűsítés: na ez kamatymentes kölcsön 1,8milla
Azon másodrendű pógárok közé tartozunk, akiknek ez egészből annyi haszna, hogy finanszírozhatjuk ezen szociális juttatásokat. (bocs)
Így aztán nekem a megtérülés már akkor 10 év volt, illetve lett volna.
Biztos lehet tervezni majd, hogy az a 300kwh ami lejön ebben a szutyok időben, hogyan osztható a havi 400kwh havi fogyasztásra. Mert az oké, hogy amikor elérem a havit jobb idően, akkor egyszerűen karbantartást végzek és azt csak lekapcsolt állapotban lehetA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
válasz Andras6800 #5551 üzenetére
Nem, ez amit számoltam egy bruttó vs szaldó.
Azzal számoltam, hogy a havi fogyasztásom max 70%-át tudom a napelemek által termelt áramból fedezni. Lehet, hogy optimista, de szerintem ennyi talán működhet.10 kWp rendszerrel számoltam (kb ennyi fér a tetőre), valamelyik kalkulátorból az adott földrajzi hely alapján.
Ezek nyilván optimális, átlag számok. Lehet télen-nyáron rosszabb.
Nekem ezek hőszivattyús számok (a november-december az valós havi fogyasztásunk, a többi csak tipp). Hűtést/fűtést/HMVt, autók töltését, mosógépet, szárítógépet, mosogatógépet tudom nappalra ütemezni. Többi meg talán nem jelentős tétel.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
Ha 3 fázisod van, kizártnak tartom a 70%-os önfogyasztást... persze kérdés technikailag hogy fog működni a bruttó elszámolás. Én szóban egy 15 perces szaldó intervallumos elképzelést hallottam 2 éve (nem hivatalosan.... mielőtt szétszedtek... ) Ha a mostani 1.8.0 vs 2.8.0 elszámolás marad, 3 fázis esetén ha megfeszülsz se fogod elérni még az 50%-ot se... csak ha tudod a fogyasztókat vezérléssel helyezgetni a fázisok között...
Esetleg ha a legnagyobb fogyasztóid, pl hőszipka, autó töltő 3 fázisú
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
mézespálinka
senior tag
válasz DriveR_Art #5550 üzenetére
Ez tök jó és őszintén örülök neki.
Másfél év alatt a használt ev drágább lett, mint amennyiért valószínűleg újonnan vetted. A nyilvános töltő, ha úgy alakul, ahogy a mobilitynel kinéz, drágább lesz mint a 21 éves 2.5literesemet tankolni.
Azért nem tökéletes megoldás a szülőknél tölteni, mert a gyakorlati tapasztalatokat olvasva/látva, zárt, de nem fedett/fűtött parkolóban állva ebben az időben belassul a töltés, a fűtött garázsban pedig nem tudok állni. Persze ezt ne úgy értsd, hogy lehetetlen megoldani az ott töltést, de kompromisszumokat kötöttünk (kisebb méret, körülményesebb töltés, magasabb ár) és döntöttünk. Ezek mellé nézelődés közben jött 2 újabb pont, ami kőkemény kompromisszumot kíván (na). -
Bandit21
addikt
Ma adtuk le az id.3-at hogy a Pohu Szeged rá tegye a 2.4 sw-t. Elvileg kap egy nagyobb 12v akkut is hogy utána itthon már fel tudjon menni a 3.0 ami a lényeg.
Kicsit kiábrándító hogy fel se merül hogy csere autót adjanak. Ha egy 12 M suv lenne szerintem körbe nyalnanak. Valamiért ilyen fura érzésem van hogy ha az ember támogatással vesz autót akkor olcsójanosnak nézik. Hiába tesz bele saját zsebből 9.5 M Ft -ot.
Az sem igazán megy át nekem hogy rendben hogy a 3.0 majd itthon már ota repül rá de mi a bánat miatt nem tudnak a szervizben kábellel vagy meghajtóval frissíteni.
Mert a 2.4 ott bent is ota megy rá.Ma a szervizes Úr azt mondta reméli már szerdán mehetünk érte de volt már hogy 1 hétig állt ott egy id emiatt mert szarakodott az ota.
Néha gyors néha lassú. Imádjuk az autót, csodálatos az összes ev, városba szaladgálni a legjobb döntés volt cserélni a régit de marketing és brand építés szempontból ez katasztrófa szerintem.Ha nem lenne másik autó és nem lennék szabin a héten és nem lenne szünet akkor elég húzós napok lennének.
Nyilván más megoldja autó nélkül egész évben de engem ez elvi szinten zavar, az van hirdetve hogy ez a jovo bele ölnek egy valag pénzt, nem tudom mibe tartott volna egy ethernet csatlakozót vagy egy usb csatit pluszba rá tenni a szoftver frissítés miatt?Ha meglesz szólok mennyi idő volt végül.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
gorbep
senior tag
válasz mézespálinka #5556 üzenetére
A szülői házban éjjel 1-4 kW lassú töltésnél nem kell fűtött garázs... azt -10°C-ban is felveszi az udvaron a ház előtt... sőt ha beállítod az indulási időt, addigra felfűti az utasteret meg az akkut is pöpecre...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
joghurt
addikt
válasz Bandit21 #5557 üzenetére
1. szempont: Ha Vér István nekiállhat mindenfélét rádugdosni, mi lesz a garanciával? Szoftver buhera (de főleg konfigurálgatás) esetén elég nehéz bizonyítgatni is, kinek a sara micsoda.
2. szempont: Ha te megcsinálhatnád (mint pl. a régebbi beépített navigációk térkép frissítését), akkor mivel húzhatna le rendszeresen a márkaszerviz? Éves olajcsere EV-kben nincs.
A tej élet, erő, egészség.
-
Andras6800
senior tag
Akkor te egy jós vagy. Egyrészt a bruttó részletei nem ismertek. De várhatóan 15 perces vagy óránkénti intervallumokban lesz kigyűjtve a termelés meg a fogyasztás előjeles értéke. Majd ezek után Ft alapon megy az elszámolás.
Értsd:
- reggel 6kor volt 2 kWh fogyasztásod: 40 Ft
- 7kor 6 kWh betermelésed 0 fogyasztás: 30 Ft-ot kapsz. És így végig.
De mint írtam a pontos részletek nem ismertek. pl az sem, hogy fázisonként megy majd a buli, vagy fázisok összege számít mint mondjuk most.
namármost ha fázisonként külön van, akkor Hybrid inverter kell. A nem valós hibridek csak szimmetrikusan tudnak termelni minden fázison.3 fázison jelenleg a 3 fázis összesítésével érnek el emberek odafigyeléssel 30-35% helyben fogyasztást. A többi már átmegy az órán, így bruttóban valamilyen intervallum szerint Ftosítva lesz elszámolva. lásd fenti bugyuta példa.
Ennél jobb azonnal fogyasztás elérhető okosotthon vezérléssel. Meg vannak egyéb jóságok: Pl Ohmpilot. Na ennek az ára megér egy misét (500K HUF). Most képzeld el ezt az egész házra. Milliós tételről beszélünk. Még akkor se pár tízezer, ha beleölsz rengeteg időt és magadnak programozol Home Assisstanttal. Sok relé meg érzékelő drága mulatság.
Éves termelést havi lebontásban itt tudsz nézni: https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/
Tapasztalatok szerint Sytem loss-t 0%-ra kell állítani.
Plusz, a tudomány mai állása szerint, ha 2023.12.31-ig telepítesz, 10 évig még valamilyen szaldóban maradsz. Havi/sávos havi/ éves... ki tudja. Majd év végén kiderül.
Persze ez is csak addig van, ameddig este 11kor ki nem jön egy új közlöny.Így összességében a táblázatodban szerintem alacsony a nyári termelés. A 70%-os helyben fogyasztást meg felezd meg inkább. EV-vel tudsz javítani a helyben fogyasztáson, ha van kommunikáció az inverter és az autó töltő közt. Meg az inverter látja a ház fogyasztását is. SE tud ilyet, hogy saját autó töltője csak annyival tölt, amennyi napenergia lejön és amennyit a ház nem használ el. De ez sem annyira egyszerű, ha nem egyben van számolva a 3 fázis.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
joghurt
addikt
válasz Andras6800 #5564 üzenetére
Szerintem addig bármi megváltozhat, de egy jogszabály jelenlegi szövege már megvan. 15 perces intervallumok, napi 5 zóna. (Tehát nemhogy havi, de még napon belüli kiegyenlítés sem játszik.) Ja, és a 15 perces intervallumok maximuma alapján megy majd a Lölő-perselybe a pénz. Tehát egyetlen vasárnap délelőtt megy véletlenül egyszerre a villanysütő, a porszívó, és egy hajszárító, és máris tejelhetsz az egész hónapra.
A tej élet, erő, egészség.
-
Bandit21
addikt
Sima év eleji szabi. Mondjuk szülők és húgom is egyetemen oktatot(ott).
KaqXar19: telefonon pötyogok.
Ha fontos, amúgy jogász vagyok.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz joghurt #5562 üzenetére
Lehet én voltam naiv akkor bocs, de azt hittem az hogy maga az adat hogy érkezik rá az mindegy. És e körben zavart hogy minek a 4g vel tokolni ha lassú.
Amúgy a gyári maszlag talán az hogy a 3.0 olyan sok hogy le merülhet akár a 12v akku mire letölti ezért behívnak és kapok egy új akkut és felmegy a 2.4 (mert a 3.0 csak arra tud).Gozom sincs hogy ebből mi hogy igaz.
Viszont mivel 2.2 ről 2.3 ra itt frissített a garázsban és 3.0 ra is itthon fog ezért nem értem mi más most. Vagy hogy ehhez miért kell szakértelem. Nem akartam én frissíteni kábellel, a technikai megvalósítást nem értem.
Bocs késő van lehet félre értem amit írsz.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Andras6800
senior tag
Németek szeretik ezt is túlbonyolítani. Amúgy a 2.4-el az lehet a "baj", hogy a SW olyan részeit is érinti, ami nem megy mindig végig sikeresen. Vannak olyan elemei a SW-nek, ami mondjuk csak a frissítések 90%-ánál megy le rendben. Ilyenkor jobb, ha szervizben fut hibára és nem nálad a garázsban, mert akkor tréler.
De autók SW részéhez nem igazán értek. Mezei user vagyok. Viszont vezérlőnél már találkoztam olyannal, hogy vissza kellett hívni miatta a Skodákat. És a Skoda cseredarabokat kért, nem frissítgetett titokban a szervízelés közben a fenti hibára futós ok miatt.
Nem tudom van-e SW védelmi indok is. A EV-kben az elektro motorok durván vissza vannak SW-esen fogva amúgy.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
aerosmith
őstag
válasz Bandit21 #5557 üzenetére
KÖTELEZŐ csereautót adniuk!
https://www.volkswagen.hu/e-mobilitas-es-id-hub/szoftverfrissites/szoftverfrissites-2-1"Biztosított a mobilitásom, miközben ID.-modellem a szoftverfrissítésben részesül?
Igen, Volkswagen-partnere gondoskodik ez idő alatti mobilitásáról - természetesen díjmentesen." -
WiZARD
addikt
Azért ezek a software frissítés szerencsétlenkedések elég viccesek a Kínában gyártott nem prémium autómból nézve.
Pár hetente feldob értesítést mobilon az applikációja, hogy van software frissítés és adjam meg mikor tegye fel, akkor kb 20 percig nem lesz elérhető az autó. Ha vmi új feature-t várok és türelmetlen vagyok, akkor naponta rányomok hogy csekkolja, és az autó kijelzőjéről indítom a frissítést.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
Semin
senior tag
Ez kicsit olyan, mintha rendhez vagy szokva, és kapsz egy "rumlis" szobatársat
Sok autón előfordul, de itt konkrétan minden szögből eláll valami.
Lehet szakmai ártalom, de ha ez az én autóm lenne, igen mérges lennék ~60milláért.Ebben az árkategóriában már lehetnek elvárások a design-t érintően is nem?
Pláne, hogy a nagy része csak beállítás kérdése,(ergo csak leszarták) ez pedig sokat elmond az összeszerelés minőségéről.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz HUTCHDB #5513 üzenetére
Nézz utána, hogy az ársapka milyen hatással volt az emberek életére ott, ahol próbálkoztak vele! Mindenhol belerokkantak. Nem lehet a piaccal szembe menni. Ha ársapkázzák a tejet, azt hiheti az ember, hogy jól jár, mert olócsbb. Csakhogy ez a gyártónak veszteség -értelemszerűen, ha neki piaci áron kell megvenni az alapanyagot mondjuk 200Ft-ért, de a legyártott terméket csak veszteséggel adhatja tovább a kényszerített 100Ft-os ársapka mellett, az masszív veszteség lesz-, és ezt a veszteséget beépíti minden más termék árába. Vagyis meg fogod fizetni a piaci árat így is, úgy is, mert minden más _azért emelkedik_, mert az adott ársapkás terméken keletkező kötelező veszteséget be kell hozni. Ezzel csak az a baj, hogy ha ki is vezetik az ársapkát, az árcsökkenést már nem fog előidézni mert ami egyszer be lett építve az árba, az ott is marad. Minél tovább nyúlnak bele a piacba, annál nagyobb lesz a kár. Reálisan 3-4% plusz inflációt köszönhetünk a zseniális ársapkáknak. Vagyis semmivel sem jársz jobban vele. Nézd meg, mennyibe kerül az élelmiszer Ausztriában vagy akár Romániában, és mennyibe kerül itthon. Ott tartunk, hogy 30-35%-al vagyunk drágábbak már most is!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Bandit21
addikt
Tegnap délután szóltak hogy mehetünk az id3 ért.
Egyrészt utóbb lehetne mondjam hogy mit pampogtam mert csak 1 napot volt oda.
Másrészt kb nulla infóval kaptuk meg a kulcsot, hogy ez most mire jó mit tud minek kell örülni azt a yt ről szedem össze.Azt is hogy továbbra is 2.3 at ír sw verziónak. De a kettővel lejjebb sor már azonosítja hogy ez a 2.4.
A kamera felbontása szebb lett talán amit nem értek mert ez alapján a hw tudja a jobb képet de eddig le volt véve?Akku hőmenedzsment javult de a lényeg a 3.0 lenne. Arra meg azt mondták hogy nem tudják mikor jön rá. Majd egyszer csak fog. Várjuk.
A csere autó szerintem is járna ehhez de egy hónapja az időpont egyeztetés során is annyit mondtak hogy nincs.
Hétfőn amikor jöttünk el már kifelé a szalonbol megkérdeze azért a szervizes hogy megoldott e a közlekedés.
Hát most erre mit mondjak.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Balázzs
senior tag
válasz Bandit21 #5582 üzenetére
Ügyfélszolgálat: volt tapasztalatom pár nagy cég nem magyar ügyfélszolgálatával korábban, le a kalappal! Azt nem értem, itthon miért nem fordul meg hasonló esetben a cég képviselőjének részéről, hogy alapvetően segíteni kellene az ügyfélnek és mindezt úgy, hogy elégedett legyen. Nem jobb lenne így? Tudom, költői a kérdés.
-
axioma
veterán
+1, ha senki semmit nem szol, sot rakerdezesre se panaszkodik, akkor tovabbra is meg fogjak fosztani - nem csak ot, a tobbieket is - attol is ami jar, megszokasbol (ugyanez a bajom a pofatlankodok beengedesevel is). En tuti a szervizlap alairasakor hozzafuztem volna megjegyzeskent, hogy csereauto az igeny ellenere nem volt.
-
cOxeR
Ármester
Arról nem beszélve mennyi kis vállalkozás megy tönkre akiknek a szolgáltatására nem marad pénz, ezek miatt az intézkedések miatt, akik nem merik vagy nem tudjak beépíteni az árba a változást. Sajnos kevesen látnak így mögé… túl jó a szokásos propaganda. Nekem volt egy vállalkozásom, 8 éve indítottuk - tavaly eladtuk mert elegünk lett - de a piac most sincs árban ott ahol mi kezdtük… miközben 2-300 m2-es ingatlan kell hozzá, óriási rezsivel… most már megy a szélmalomharc, hogy ha valaki 20+ fokot szeretne a bérlés alatt, az 1000 Ft/fok/óra, ami szerintem a legalja szint amit szolgáltatás terén valaki elérhet. Hiába koptattam a szám a hasonló volumenű konkurenseknek… most a rezsi nagyon ledózerolja az egót. Viszont pont ezért nincs miért haragudni azokra akik máshol húzzák be a kiesést… bármennyire is szó mi szó dühítő.
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #5582 üzenetére
Most akkor mondjam, hogy egy független pici szervizbe hordtam az amúgy 1x éves autómat és tudták, hogy kell ideiglenes auto, mindig itt várt a kocsi… ha le kellett tennem 1,5-2 napra de akar csak reggel letettem este érte mentem. Egy “értéktelen” 2003-as focus szerviz esetén.
Én bevasaltam volna, csak az elve miatt… ha nem használom is. Ez vezet oda, hogy utána meg merők tenni, hogy lespórolják azt ami “jár”.axioma pont ez leírta… nem olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Bandit21 #5582 üzenetére
A szegedi pohu (gondolom a sárosi utca) esetében semmi meglepő nincs. A mostani hibridem használtan a tiéd értékének másfélszerese és egy nyamvadt kárfelmérést 2 hónapra vettek fel , a megcsinálását meg 6+ hónapra, ami miatt a biztosító nem hajlandó kifizetni a teljes káromat. Mondanom sem kell hogy 6 számjegy és nem 5 alatti az első jegy. A biztosítós javítás (amit megcsináltak is sok számjegy volt) idejére még csak az autó bérlés lehetőségéről sem tájékoztattak.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #5588 üzenetére
Nekem tavaly január 6-án letarolta a Nirot egy elsőbbséget meg nem adó teherautó. Május végén készült el, pedig csak 2 új ajtó, egy új tükör, egy új felni kellett hozzá, és egy első kerékjárati ívet kellet fújni. Május végén úgy "készült" el, hogy szinte könyörögtem, hogy adják már vissza úgy, ahogy van, ugyanis még nem érkezett meg hozzá a hátsó kilincs és a felni. Tehát elvittem egy törött, használhatatlan ajtókilinccsel, és egy zúzott felnivel. Ezekre nyár végéig kellett várnom. Csereautó? Másfél millámba került a fél évre bérelt 62-es Leaf. Ehhez képest a csütörtök délután (mint utólag kiderült) nyestrágás miatt töltést letiltó Tesláért péntek reggel assistance-os tréler jött (akkoriban még csak Bécsben volt szerviz), és hétfő este gariban megjavítva hozta vissza, 6000 eurós számla lett kinullázva.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Magyar márkaszervizzel csak rossz tapasztalatom van -kivéve talán pont most az Ioniq hajtómű cserét, de a Duna-Autó ezzel is hazaküldött, hogy semmi baja-. Szerencsére egy másik szerviz normálisabb volt, bár csereautót én sem kaptam (fel sem merült bennük), én sem kértem mert van másik, viszont 3 hét alatt készen volt, amiben volt egy 4 napos ünnep is, szóval nem éreztem gáznak.
De ezt leszámítva katasztrófa szinte mindegyik, ahol eddig megfordultam, beleértve a BMW márkaszervizeket is. Már eleve az, hogy az értékesítők bunkók, a munkafelvevő bunkó, az egész márkaszervizesdiből süt a sznobság amit még lenyelnék ha rendesen dolgoznának, de az se megy. Csak a lehúzás van, minden fronton. .A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Én kméti KIA szervizben voltam talán három alkalommal. Ott ha jól emlékszem van 2 vagy 3 ember, aki felveszi a kocsit. Egyikük egy mogorva idősebb úr, de vele nem sok kontaktom volt. Az autót kétszer vette fel a szervizvezető. Teljesen korrekt volt. Javításokrók készült fotókat megmutatta, kivitt a kocsihoz, elmagyarázta.
Volt, amire azt mondtam, lehet beleférhetett volna gariba, de 35ezres tétel volt, előtte meg klíma töltésnél kaptam kdvezmény munkadíjból.
Amikor bent kellett hagyni itt sem kérdeztek csereautót, 2-3 napról beszélt, attól függően mit találnak. Este kész lett a kocsi.
Ők mazdával is foglalkoznak még. Nagyon régen amikor egy Lanost vettünk és ide is bementünk megnézni, érdeklődni, 15 percig kóvályogtunk a szalonban, úgy, hogy azt sem kérdezték meg, mit szeretnénk. Igaz nem voltunk "úgy öltözve".... Felhúztam magam, átmentünk Kiskőrösre, ott azonnal jött egy idősebb hölgy, kérdezte mit szeretnénk, elmondtuk, válaszolt. Vásároltunk.
Szóval igen, a "kereskedők/eladók" eléggé vegyes képet tudnak mutatni itthon. Sok helyen várják a sült galambot, aztán ha leesik 1-1 akkor úgy érzed, Te vagy érte és nem fordítva. A baj az, hogy ezt a vásárlók jó része elfogadja.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Bandit21
addikt
És akkor mindenkinek (egyben köszönöm az aktivitást):
Este már nem volt kedvem leírni, hogy ez egy szar kiszolgáltatott helyzet. 2021-ben vettünk 2 új autó, egyet itt a szegedi Pohu-nál (Kodiaq) az ID3-at pedig azért nem itt mert Fehérváron találtunk egyet amibe még bele lehetett nyúlni (szín felni felszereltség).
De alapvetően ide fogjuk hordani őket Szegedre, mert hova máshova. És sajnos innentől kezdve a jófejségükön és a kapcsolatokon múlik minden. Mint a kodi esetében ahol kértem köztes olaj cserére (15k km) ajánlatot és elsőre kaptam egy 80 ezrest. Körbe kérdeztem vadkert kecskemét szekszárd vw szalonokat és jöttek 55-60-65-70 ért. Mivel ismerem a szegedi értékesítési vezetőt ezért végül megkaptam olcsóbban az olajat.
Az ilyenek miatt nehéz bele menni egy veszekedésbe a csereautó miatt, mert legözelebb meg lehet majd azt mondják hogy bocs nincs olaj akciósan és akkor többet bukok összességében.
De a másik gondolatom meg az hogy a fene egye meg vettem két új VAG autót 2021-ben ki a fene másnak nyalják ki a sxggét ha nem nekem?
De itt nincs vége.
Ma reggel vásárlás közben ismeretlen szám hív, felveszem:
Jónapot vw szalon XY vagyok itt volt nálunk az id3. Raktárkészlet ellenőrzést végeztünk és kiderült, hogy rossz cikkszámú akku került az autóba...
Be kéne fáradni és fél óra alatt kicseréljük.Nyelek egy nagyot. Gondolkodom.
Rendben ma 13 órára ott leszek.
Köszönünk viszlát.
Én meg csak azért nem káromkodom hangosan ordítva mert a lidl-be furán néznének rám.
Na összefoglalva:
Csereutó nem volt. Cserébe kész lett hétfőről keddre.Viszont az égvilágon semmi magyarázat nem járt hozzá. Mit cserélt, az mit okoz mit frissített. Azt se tudják mikor jön a 3.0, majd jön valamikor.
Este egy holland srác id.4 yt videóját néztem meg, amit a 2.4 -re frissítés után csinált. Abból tudtam meg - ahogy írtam tegnap talán - hogy továbbra is 2.3-at ír de a 12-es végű verzió jelenti hogy az igazából 2.4.
A yt videóba ott volt fotózva az új 12 v akku sorszáma is. Az nem egyezett az enyémmel, gyanús volt, de látszott hogy tök új akku, gondoltam nem hívom fel őket emiatt.Főleg mert a videóba id4 volt nekünk meg id3 van, úgy voltam vele biztos ez a különbség.
Ellenben mostmár ideges vagyok. Egyrészt azzal nyugtatom magam, hogy az autó valószínűleg meg se moccanna ha nem lenne jó bele az akku (12V és valami megfelelő AH).
De mégis bxsz az ideg, hogy a POHU képes és azt mondja, hogy sajnos nem jót raktak bele mert rossz érkezett a központból?
Hát bakker amikor rendelek megnézem mi kell pontosan.
Amikor megjön megnézem az jött-e?
Amikor be teszem a user autójába is megnézem, ez illik-e bele.
Amikor átadom, lezárom a rendszerbe akkor is csekkolom.Most azt fogom kérni, hogy legyenek szívesek írásba adni, hogy:
milyen akku kellett volna bele
ehhez képest milyet tettek bele
az meddig volt benne
mikor tették bele a jótMert ha bármi elektronikai baja lesz valaha az autónak biztos oda nyomom majd az orruk alá, hogy hol kell körülnézni.
Még az jutott eszembe, hogy mi van ha nem jött meg az akku időben de nem akarták, hogy csütörtökig náluk legyen a kocsi és inkább vissza adták kedden a kocsit de tudták hogy lesz még egy köröm náluk.
De ha így is van ezt nem lehet elmondani előre? Hogy nyugi semmi gond, bár december elején le lett egyeztetve, hogy január 2 jön az autó de mi nem rendeltünk akkut időben/ nem ért ide időben ezért lesz egy második fél órás kör.
Ha nem lennék szabin nehezebb lenne.
Én tényleg nem értem, nem várok el semmi különöset csak hogy ne a márkaszervíz legyen már ilyen. Vagy akkor hagyják a fenébe ezt a gari csak akkor jár ha hozzájuk viszem dolgot.
(ugyanez volt az Auris-al is szintén szegedi márkaszervízben - ott 32 ezres korától oda hordtuk 10 éven át az autót. Minden alkalommal úgy adtam át hogy mindent cseréljenek rajta amit kell mert a lényeg, hogy jó legyen. 125 ezernél check engine. trafók elszálltak mert koszosak a gyertyák. Kérdeztem mikor van gyerya csere? Hát elvileg 90 ezernél. Nézem a papírokat mondom ezen nem volt. Mondják mert biztos nem kértem.
Nézek a tagra akinél az elmúlt 8 évben akkor már évente legalább 2x voltam (anyósóm Yaris nekünk auris és verso) hogy figyi én nem hagytam még úgy itt autót hogy ne azt mondtam volna, hogy minden legyen rajta patent. Az ablaktörlő is.Hát izé akkor lehet nem Ő volt a 90 ezresnél.
Na a lényeg, hogy ezután fél éven belül ment az auris és a verso is, és jöttek a VAG autók.
Amiknél most itt tartok. Pontosan ugyanott mint korábban. Hogy a márkaszervízben félve hagyom ott az egyébként vadiúj autót.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
válasz Bandit21 #5595 üzenetére
Ugyan nem tudom h ev vonalon mennyire van ott a srác, de a szegedi vag márkaszerviz "agya" már hosszú évek óta otthagyta a céget. Egyszerűen nem fizették meg. Ha kell az elérhetősége meg tudom adni max meg kell kérdezni h ev-vel foglalkozik-e. Azt tudom hogy a környék összes neppere hozzá hordja a csoport kocsikat és hát emiatt én is leszoktam róla mert Szentmihályon lakik és egy egyszerű olajcsere is 1-2 hónap előjegyzésre ment.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
robi-k
őstag
válasz Bandit21 #5595 üzenetére
Sajnálatos, de majdhogynem minden márkaszervíznél hasonlókat tapasztalnál.
Amint rendesen kikupálódik egy autószerelő. máris átmegy egy magán szervízbe(vagy saját maga alapít egyet), ahol lényegesen többet tud keresni. Sok évig én is dolgoztam autószervízben másodállásban, láttam ezt-azt... -
Bandit21
addikt
Értem de a 2.4 re való csere alapja a 12V akkumulátor. Nem vezérlés csere volt 25 alkatrésszel ahol kiderül hogy az egyik feszítő görgő véletlen rossz méret 2 mm el, hanem az egyetlenegy dolog amit bele kellett tenni az nem az cikkszám szerint amit bele tettek.
Ehhez nem kell tapasztalat vagy jó szerelő.De értem amit írtok csak elkeserítő.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Füleske
addikt
válasz Bandit21 #5595 üzenetére
Volt egy Pohu Budáról szóló videója egy autótulajnak (már nincs fenn), amiben az éves szerviz során az autó kereke mellett belül, a csavaranyán felejtett villáskulcs miatt hívták vissza valójában, szoftverfrissítésre hivatkozva. Csak ő előbb megtalálta a villáskulcsot, majd levideózta a visszavitelt. Biztos, hogy nálad (csak) akkut fognak cserélni?