- Aliexpress tapasztalatok
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
attka
aktív tag
Sziasztok,
Tudom nem egyszerű a kérdés, de általánosságban mi számít jobban az akku élettartamával kapcsolatban műszaki értelemben?
A futásteljesítmény vagy a kor? Tisztában vagyok vele, hogy sok körülménytől függ, de még is, ha e-kettő alapján lehet csak dönteni?Pl.: 4-5 éves 60-80e km vagy 2-3 éves 110e km?
Alapvetően gen2 e-golf-ban gondolkodtam de a sok utánaolvasás után a Hyundai Ioniq lehet a végső cél.
Üdv.
-
-
stickrs
senior tag
Futásteljesítmény, ac és gyorstöltés aránya. Ahogy a teszteket néztem korral minimálisan degradálódott az aksi, bár sztem 80 meg 110k között nem lesz nagy eltérés, én 50k után se veszek észre érezhető különbséget. ( nekem Ioniq van)
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
-
-
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #5809 üzenetére
Pont erről van szó, nincs egy sztenderd szabványos mérési metódus, amivel ezt ki lehetne fejezni. Mivel mindenki máshogy tölti, más körülmények között használja, lehetnek eltérések. Meg kéne nézni, milyen paraméterek között értették azt a dupla élettartamot.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
ribarszki
őstag
Szoktad otthon 100%-ra tölteni, majd utána 4-5 órát a töltőn hagyni kiegyenlítés miatt?
Illletve a SUC jobban eszi az akkut mint az otthon töltés. De a SUC okozta degradáció magy részét visszahozza néhány otthoni tartó 100%-ra töltés. Visszakapod a megthető km-eket.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Az enyém 429-ről 428-ra csökkent. Én nagyon sokat töltöm. Nagyon sokat van SuC-on és otthon mindig 100-ra.
A high vs low nem a degradáció. Az a start vs current. A high vs low azért hülyeség, mert a Teslafi szerint már az is teletöltés, ha SuC-on én kapcsolom ki 98%-on. Így volt egyszer 422, amiből ő most számol egy teljesen fals értéket.
Én emlékeim szerint 429-ről kezdtem, szerinte 430-ról. Lehet, hogy volt egyetlen töltés 430-on. Ma reggel épp 427-re töltött, nem 428-ra (ma kint lett töltve fagyban, bent 428-ra szokott) is jött ki a 0.8% degradáció.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
attka
aktív tag
Sziasztok.
Még egy lényeges kérdés eszembe jutott.
Ugye vannak a környezeti hatások, amik csökkentik a hatótávot ez tiszta.Amikor az akku degradációjáról beszélünk, akkor arról van szó, hogy ugyanannyi eltárolt energiából már kevesebb használható fel, vagy az eltárolható energia lesz kevesebb?
A második esetet a laptopokhoz tudnám hasonlítani. Amennyiben a második eset áll fent, akkor gyakorlatilag a fogyasztás állandó a környezeti hatásokat is figyelembe véve csak a megtehető táv lesz kevesebb mert szintén kevesebb energiát tud eltrárolni.Magyarul egy új 200km hatótávú autó fogyasztása ugyanannyi lesz mint egy 10 éves 50km hatótávú autóé?
Üdv.
-
titán
Az 50km-t hogy számoltad ki? Ahhoz 75% degradáció kéne, hogy 200-ból 10 év alatt 50 legyen. A legrosszabb eset, hogy 10 év alatt lesz 30% degradáció, és akkor a 200-ból lesz 140. De amúgy igen. a fogyasztás nem változik, csak a kapacitás.
De olyan nincs, egy 200km új autó fogyasztása és a 10 éves ugyanolyan használt fogyasztása közötti összehasonlítás elvégezhető legyen, hiszen 10 éves autó tok más mint az új.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
A problema ott van hogy az akku degradacioja nem linearis. Az elejen van egy relativ gyors szakasz, akkor "beall" az akku, utana sokaig linearis, a vegen viszont gyorsulva zuhan.
A gyorstoltesek szama, a hasznalat modja, a homersekletvaltozas intenzitasa es az ido mind befolyasolja a dolgot.Sajna most meg nincs eleg tapasztalat ahhoz, hogy tudjuk, mennyi ido/hasznalat utan fognak hasznalhatatlanna degradalodni az akkuk.
Egy biztos: ez be fog kovetkezni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #5819 üzenetére
Nem tudom mit izgultok itt pareves autokkal, az Ion 2011-es, azaz regebbi technologia es oreg is, egyelore eredeti akkukkal. A Prius NiMH akkukat csereltettuk 16 evesen. Addigra mire azt a kort eleri, ti mar 3. autocseren lesztek tul.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz ribarszki #5811 üzenetére
Első ~25k km alatt 95%-ban AC-ról volt töltve, mindig 100%ig.
Mostanában sok a SUC, de kb hetente itthon 100%ra töltöm.De mint a grafikon mutatja a többi is hasonlóan viselkedik.
schawo: 426 körül volt asszem újonnan, most 407 a max.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz ribarszki #5825 üzenetére
Nem tudom AC töltés sokat változtat-e, én nem láttam hatását.
Első 10 hónapban 90%ban AC-n töltöttem, mióta elköltöztem azóta rászoktam SUC-ra (útba esik, ingyen van, hülye leszek nem ott tölteni)Neten keresgélve 3.5% körüli LFP degradációkat írnak 1 év - 20-40k mérföld körüli autókra, szóval kb oké.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Én is úgy látom, hogy az akkuk élettartama jobb lett, mint az eredetileg vártuk. Ma már szaladgálnak szép számmal 10 lves EV-k, van már némi tapasztalat. Degradálódnak természetesen, de mennek. Még az 1-es Leaf-ek is mennek tömegesen, i3-ból is van már bőven idős példány az utakon.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ha vásárlás előtt állsz és használtban gondolkodsz, mindenképpen méresd ki az akkut (mondjuk agy OBD kiolvasás egyébként is alap). Arra is érdemes figyelni, hogy mi a helyzet a garanciával. Az Ioniq-nál 5év teljes körű, és 8 év/160k km akkupakk garanciát adott a gyártó, de itthon ez csak akkor érvényesíthető egyértelműen, ha az autót itthon adták el újkorában. Tehát import autóknál szívózhatnak azzal, hogy az XY országban kell gariztatni. Ennek ellenére ezt is át lehet tolni, de macerásabb. A másik, hogy ellenőrizni kell az autó előéletét, mert ha nem vitték kötelező szervizbe a megadott időpontonként, akkor megtagadhatják a garanciális ügyintézést. Egy 3-4 éves autónál ez nem lényegtelen, tehát ha van 2 egyforma ami tetszik, akkor azt vedd meg, ami hazai forg.helyezésű volt és minden rendben van a szerviztörténetével.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
V.T.
aktív tag
válasz stickrs #5829 üzenetére
Nekem most lesz áprilisban 6 éves az Ioniq 72 ezer km van benne. Én gondolkodom hogy nem viszem el kötelező szerzvizre viszont eddig érvényes normálisan vezetett a szervizkönyve. Szerintetek lenne értelme mégis elvinni? Mert ugye az Ioniq aksija elég megbízható. Tavaly volt fék olaj is cserélve igazából most egy pollen szűrőn kívül nem hiszem hogy bármit is cserélnének 45 ezer forintért.
-
stickrs
senior tag
Uhh én 1 év alatt tettem bele kicsit több mint 50k-t.. garázsba nem hiszem h tönkremegy az aksi 😀 de ha el akarod adni mostanában, akkor én elvinném.. jol mutat a hirdetésben.
Más: ma próbáltam 1 M3 LR-t.. azért azok a lovak húznak rendesen..Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #5837 üzenetére
Nem lehet kizárni, hogy akár országonként ez eltérhet.
Egyébként itt ha megnézed, a 2020 előtti, és a 2020 utáni külön van szedve, de amit korábban linkeltem, az a 2020 előtti verzió volt. Bár nincs jelentősége, mert a 2020 utániban is ugyanaz van. Nekem a márkaszervizben is mondták, hogy 160k km van a kocsimban az akkura. Lehet, hogy nálatok több a gari. Itt hitványisztánban lehet, hogy csak ennyit kapunk, "ezeknek ez is sok lesz" alapon. Passz. Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy a 2017-es első verziókra adtak 200k-t.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Sza_Sa
senior tag
Jó hír: [link]
Nem lesz sokáig csatlakozási stop."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Bandit21
addikt
Muhaha.
Aki 24. január 1. után csatlakozik az már nem lesz szaldos.
De vissza tud majd termelni. Boldog lesz tőle, főleg hogy rhd -t fizet majd a beadott és a kivett áram után is.
Aki pedig idén beadja, az meg szaldoban (10 évig és a joeg tudja hogy hogyan mert a friss nagyfejű se tudja még hogy havi vagy éves, és a zóna időkről még mindig nem beszél senki) lenne, de most meg visszataplalas nincs (ami nélkül érdekes a szaldo).
Amúgy most sincs csatlakozási stop, legalábbis a hmke -k re, csak épp jelenleg aki bead egy igenybejelentot annak csak olyan rendszer mehet fel ami nem termel be. Amit a nagyfejűek okosan sziget üzemnek hívnak ami szintén baromság mert a sziget üzem az a tanya ami off grid. Aki nem adta be tavaly október végéig az is adhat be új igényt csak visszwatt kell neki. Annyit termel amennyit epp fogyaszt.
Jó lenne ha valaki kiállna és elmondana mit akarnak valójában. Én tavaly decemberben kértem állásfoglalást a mekh től, idén újra írtam nekik, hogy értelmezzék már a kiadott korm rendeleteket (havi / éves + zonaido vajon mi)
Nem jön válasz.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Villanyautosokon fent van egy 10 éves leaf teszt.
A 10 év alatti szerviz költségei meglehetősen baratiak. Pedig még volt benne 1-2 váratlan dolog is. Mégis 400 körül van osszesen.
Ha ilyen teszt van - használt e autó - mindig írjak a kiolvasott akkumulátor szazalekokat. VW vonalon ez hogy működik? Honnan tudnám megnézni hogy másfél év és 22 e km után mi van az id-val?
Páran írtatok a multor hogy néha sűrű DC használat mellett otthon 100 ra hagyjátok felmenni és utána meg 5 órát rajta hagyjátok.
Én szerintem max 5* töltöttem az autót DC -n, élete során 100% ra pedig szerintem 3x ment fel.
Amúgy 20-80 közt tartom evse 10-12 A -val.
Nekem is meg kéne csinálni néha ezt a 100%+5 óra kiegyenlítést?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ezt mondom.
Nyár közepe rcsokkentes.Erre minden épeszű /otf et addig el nem költő/ napelemet akart.
Ősz közepe: majd mindjárt tényleg nemsoká valamikor nem lesz bataplalas. De lesz helyette íze mi az ja igen sziget üzem. (Persze hirtelen mindenki tanyára megy.)
Erre már az is napelemet akart aki addig nem is hallott róla.
Rá két hétre kijött a szaldo max 10 évre cucc.
A korm r be benne van a zonaido.
A zonaidokrol egy rohadt szót nem ír/mond sehol senki.
Helyette a csapból is a havi szaldo folyik.
Arról azonban nincs szó sehol. A korm r ből azt lehet látni hogy talán az rhd lesz havi és fel is le is fizetni kell.
Majd az új foember amikor megszólal akkor a havi szaldorol úgy beszél mint függőben lévő ötletről amit át gondolnak még.
(Az EU pedig valóban nem engedi 24 től a szaldot.)
További kavarás hogy napelem Stop nak nevezik a betap stoppot pedig az az 50 kw feletti parkok kvóta elfogyasat jelentette eredetileg.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz mézespálinka #5848 üzenetére
joghurt.:
Akkor törlöm amit írtam.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
joghurt
addikt
válasz mézespálinka #5848 üzenetére
Kérhetném mindezt a napelemes topicban? Oda való, és ott ráadásul már ezerszer ki is vesézték, csak minimálisan kell visszaolvasni.
A tej élet, erő, egészség.