Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
válasz Noukoum #5701 üzenetére
És???
Mostani metódus szerint 405 körül volt a csúcs a papíroknak.
Ma 121 környéke. 2022-ben olyan 65%-ot buktak a részvényeken a befektetők. Tudom miről beszélek, múlt évben a gyerek részvényei 1db Model3-at értek, csak nem tudtak szállítani, most meg szart sem érnek.
Szóval ugye érzitek miről beszélek? Valamit lépnie kellett, azt gondoljátok, hogy a kínai paicon meglépni egy ilyet, véletlen?
Továbbra is azt gondolom, hogy a csökkenő vagy nem elvárt eladások miatt csökkent tovább a részvények ára, és az eladási árak, mert ha elvárton felül hoznak egy negyedévet, erősödhet.
TheEndA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Bandit21
addikt
válasz Tiédetis #5702 üzenetére
Szerintem ez a vita nem ide való, az egyes tech óriások össz értéket nem lehet megítélni egy amúgy is viszontagságos időszakban. Nézd meg a VW részvényeket, az se jobb, náluk meg dízelbotrany volt de azóta is megy fel -le pedig ott nem a világ (néha) leggazdagabb emberének bolondozasa rángatja az árfolyamot.
A részvénypiaci befektetések ha nem sikeresek nem az adott céget kell okolni hanem hogy nem volt az elvárásoknak megfelelően kezelve a portfólió.Nem kötekedni akarok csak árnyalni a képet. A Tesla árfolyamot úgy jó nézni kiragadott időszakban ha mellé nézed meg 3-4 nagy konkurens értéket. Aztán megnézni mit reagálnak most és 5 év múlva visszanézni hogy melyik megoldás volt a jó.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Andras6800
senior tag
Szia, abban tudsz segíteni, hogy mi kell egy 3 fázisú töltő kiépítéshez?
Nekem óra után van egy mérőhely szabványosítás miatt kiépíttet doboz. A dobozban van fővezeték leágazó kapocs. Ez még a kismegszakító szekrény előtt van. Ide meg is van a 10 mm2 keresztmetszet villanyórától. Ide a fővezeték leágazóba kötném be a töltőt majd kb azonnal a doboz mellé. Kell 1m vezeték. Tervben jelenleg az SE saját töltője van.https://knowledge-center.solaredge.com/sites/kc/files/se-ev-charger-datasheet-hu.pdf
Kell-e mellé fi relé? Vagy csak simán bekötöm a főágba és kész? Plusz persze ugye az SE összekötése, de invertertől van lehúzva UTP erre a célra.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
stickrs
senior tag
Kb nyáron terveztem váltani, de most elgondolkodtam h felteszem az Ioniqot, ameddig nem lesz benne sok km, meg nem csökkentek nagyon le a használtauto árak.. 58k km van benne, nyáron lenne kb 90k.. szerintetek mennyit csökkennek addig az árak? Most kb 20-21.000eu körül sztem elmenne, azzal elégedett is lennék kb.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz Tiédetis #5699 üzenetére
A részvényes nem ad pénzt a cégnek. Nem ad neki semmit. A részvényes egy nyűg, aki a közgyűlésen leválthatja az igazgató tanácsot. Azért kell a részvényes kedvében járni, hogy ez ne történjen meg. Ezen túl le van szarva a részvényes.
A részvények a részvényesnek számítanak. Az igazgató tanácsot a részvényesek kedvezményes részvény opciókkal teszik érdekeltté a részvény árfolyamának pozitív irányba terelésére.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
ribarszki
őstag
Kedves Fórumozók!
Elektromos autó vásárlásban kérnék tanácsot ha lehet!
Igények: Napi 30-40km ingázás. Hétvégente pedig 70km-es út. Olyan 100km-t tudjon azért télen is..Viszont kitétel, hogy 5 személyes legyen.
Árban: 6-7 millió forint körül gondoltuk, használtra.
Milyen autó jöhet szóba ami ezeket az igényeket teljesíti, s viszonylag megbízhatónak mondható. Amiből bátrabban be lehet nyúlni egy használtba is?Nagyon köszönöm a segítséget!
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5704 üzenetére
Az SE töltő semmi extrát nem ad neked, amit egy fele annyiba kerülő töltő ne tudna De miért ne... Ha már megvan az SE inverter, egy appból látsz majd mindent.
A kialakítás frankó, abból a fővezetékiből le lehet ágazni, rátenni egy A tipusú FI relével kombinált kismegszakítót, esetleg egy túlfesz levezetőt, és mehet a töltő. Egy ilyen kombó 3f esetén kb 70eFt + a munkadíj felszereléskor, attól függ te szereled magadnak vagy szakembör.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ribarszki
őstag
Illetve lenne egy másik kérdésem:
Az első terv az volt, hogy elhozunk a szalonból egy tesztautó új Kia E-Nirot 5000km-rel. Viszont a Tesla hatalma árvágása megingatott ebben, hogy szabad-e most pl. Niroba ennyi pénzt belerakni? Mennyire fogja ez a piaci szegmens lekövetni a Tesla csökkentését? Mennyire vágja haza ezeknek az autóknak a használtautó árait? Mert egy legmagasabb felszereltségű E-Niro gyakorlatilag a Model Y árában van!
Érdemesebb most kivárni inkább?
Ti hogyan látjátok? Lehúzza a Skoda/Kia/Volvo stb. árait a Tesla? Esni fog a használt piac?(Az előző kérdésem megmagyarázva: E Niroval az évi 5-6 hosszabb utat az Alföldre is letudtuk volna. Így viszont oda lemegyünk a szolgálati autómmal, s helyben kéne autó az előző kérdésben feltett paraméterekkel)
-
cOxeR
Ármester
Köszi, egyelőre a lakáselosztót kell rendbe tenni, de ami most itt megy ezen a villanyszerelő piacon… 36 modulos meglévő szekrény 52 modulosra bővítése, meg 2 fogyasztásmérő bekötés - mert kinőttem a “régit” (4 éves ház) 5 db új bizti, meg 2 db uj fi relére olyan árakat kaptam… a 100e Ft munkadíjtól egészen 1,2M Ft-ig (mert “mérési jegyzőkönyv is kell”) és még össze is vesztek a villanyszerelők egymással, hogy ez 1 nap más szerint 4-7 nap. Szóval körbejárom, mert büdös az egész… nehéz lesz na.
Autotöltő meg majd attól lesz (ha lesz) aki ezzel foglalkozik nem egy “mezei” villanyszerelőtől, mert akkor legalább jó is lesz.
-
-
biker
nagyúr
Mi ezzel foglalkozunk, aláírásomban a link
Plusz kollega és én is villanyszerelök vagyunk, rendszeres hogy a töltő beszerelés mellett elosztot is rendbe kell tenni. De nem regszerelők vagyunk. Órát nem csinálnánk meg. Azon kívül mindent, is…Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
Igazad van, hogy SE nagyon drága. Viszont szükségem van a töltés korlátozására. Ha már egyszer van SE smart meterem, nem szeretnék még plusz 1et csak azért, hogy tudjam limitálni a töltést. Ez azért fontos, mert 3x 32 amperem van. Néha a ház megeszik 20at egyik másik fázison. Nem lenne jó, ha lecsapkodná az automatát. Ha más töltőt össze lehet hozni, hogy ezt tudta egy 2. Smart meter beépítése nélkül, nyitott vagyok az ötletre. Sajnos 2 be sem férne a fi relé mellé. A fi relé meg egy smart meternek még van hely. AC 3 fázisú túlfeszvédőm van a dobozban ott helyben a főágiba bekötve. Akkor csak a kismegszakítós fi relé kell, ha jól értem.
Esetleg tudok lőni képet.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Bandit21
addikt
válasz ribarszki #5709 üzenetére
Nem világos teljesen hogy ha 6-7 menne használt autóra akkor a szalon Niro hogy jön a képbe.
Alapvetően ha nem Honda -e Dacia spring vagy i3 akkor mind 5 személyes
A km értékek mellé jó lenne tudni hogy ezt pályán/ országúton szeretnéd
A napi ingázást is.Az autó árak alakulása meg kb egy varazsgombbe lehet amit a Jóisten se lát.
Az elmúlt időszakban irreálisan elszálltak az árak nemcsak az e autóknak.
Gyanítom a használt Tesla árak esni fognak. Ezt valószínűleg követi majd a többi márka is
Mindez azonban azon alapszik hogy a pár napos új akciós Tesla árak egybe azt is jelentik hogy ennyiért tudnak nagy tételben autót szállítani.Ha bármi miatt kiderül hogy ez egy 2 hetes akció vagy hogy valóban van ennyiért autó de nem 2 hónap hanem 1 év akkor borul az egész.
Én nem hinném hogy minden e autót is gyártó cég most hirtelen csinál egy 20% offot mert ők nem 4 modellt árulnak hanem 14 et fejenként. Felment a tiguan és a golf ára is az elmúlt évben, nem lehet levinni az id3-4-5 árakat csak mert hirtelen lett m3 és Y olcsóbban mert bele bukik az egész VW
Ugyanigy az összes többi márka. Nekik akkor le kéne vinni minden más árát is
Aztan meg az e autót nem gyártó cégek jönnének hogy hoppá van Enyaq -25% al akkor nem lehet eladni annyiért a SX4 suzukit mint eddig mert kisebb is és nem elektromos megy a nép Enyaq ot venni.Visszatérve a kérdéshez ioniq, leaf szerintem jó lenne Neked. A 70 km és a 100 az oda vissza?
Tölteni hol és hogy fogod?
A napi 40 km ingázás az összesen ennyi vagy egy út oda 40 vissza aznap 40?
Ebbe van pálya?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
ribarszki
őstag
válasz Bandit21 #5715 üzenetére
Nagyon köszi!
Valóban nem írtam le a teljes képet. Szóval:
-Van 3 kislányom.
-A feleségem és a lányaim a 8km-re lévő városba járnak dolgozni, oviba, iskolába. De ide járnak úszni, szakkörre, táncra, stb... tudod milyen ez. Így napi 2-3 alaklommal be kell szaladni. Sima közút, kb max 85km/h-val jár. (Ez benzinben éves szinten 600.000Ft)
-Van három 5.6kw napelem rendszer.Eddig 3 autó állt itthon.
- Egy 3.5 éves dízel Kia Sorento a garázsban. (Ezt évente 5x vettük elő, lemenni a szülőkhöz a z Alföldre.). Ezt eladtam 1 hete. Luxus, imádom, de alig használjuk, dízel és évente 340Ft volt csak a biztosítás, casco, szerviz, gumicsere, súlyadó..
- Egy 4 éves Mazda 3 2.0 benzin. Ezzel jár a feleségem most és viszi a gyerekeket. Ebbe tankolunk havi 50k-t.
- Egy szolgálati autó Seat amivel én járok.Az volt a legelső terv, hogy a Sorento és Mazda árából plusz hozzátéve veszünk egy új Nirot, ami lefedi ezeket az igényeket. Van is egy bemutató autó 5000km-rel, 2 héten belül elhozható. Platinum+komfort+napfény+téli gumi. De engedtek 1.6 milliót, így 18.1 az ára. Ezt holnapig (hétfőig) kell eldöntenem. Csak baromira sajnálnék ennyi pénzt kiadni egy autóra, másrészt egy új autót ilyen ingázásra használni, egész nap álljon a munkahelye előtt, stb, az értékvesztéséről nem is beszélve. A piacot sem látni merre fog mozdulni..
A mostani terv pedig az, hogy elmegy a Mazda is, veszünk egy szaladgálós villanyost amit nem sajnálok/féltek, és ezekre a távokra tökéletes. Az Alföldre szüleimhez évente 5x pedig lemegyünk a szolgálati autómmal és egy tetőbox-szal. A használt villanyos és az új Niro közötti tetemes összeget pedig beteszem állampapírba/értékpapírba. Most majdnem minden 10% körül kamatozik. Nekem ez tűnt a leglogikusabb lépésnek. Próbáltam 4 féle lehetőséget átszámolna, hogy mi van ha csak ez, csak csak az marad..
Talán így érthetőbb De minden tanácsot, ötletet nagyon szívesen elfogadok.
Szerk: Én is ezeket találtam. A Zoe, Leaf, Soul és Golf közül melyik ajánlottabb inkább. Gondolok alkatrészre, szervizbe, megbízhatóságra. Leafből rengeteg van a piacon azt látom.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5714 üzenetére
sajnos ha más töltő lesz, akkor kell mérő vagy lakatfogós mérő. Így lehet logikusabb (egyszerűbb) egy SE töltő valóban.
Azt ne feledd, ha egy fázison 25a-el terhelsz, és kettőn meg 1-1A-el akkor a rendelkezésre álló teljesítmény 3x7a lesz! Csak szimmetrikus töltés érhető el 2 illetve 3 fázison. Tehát megéri ez esetben is a terhelések logikus elosztása.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ribarszki
őstag
Persze, az 5709-es hozzászólásomban ezért írtam. Csak baromira sürget a dolog, mert holnap igent vagy nemet kell mondanom a Nirora. De nekem is pont ez a bajom amit te is írtál..
"Az első terv az volt, hogy elhozunk a szalonból egy tesztautó új Kia E-Nirot 5000km-rel. Viszont a Tesla hatalma árvágása megingatott ebben, hogy szabad-e most pl. Niroba ennyi pénzt belerakni? Mennyire fogja ez a piaci szegmens lekövetni a Tesla csökkentését? Mennyire vágja haza ezeknek az autóknak a használtautó árait? Mert egy legmagasabb felszereltségű E-Niro gyakorlatilag a Model Y árában van!
Érdemesebb most kivárni inkább?" -
Balázzs
senior tag
válasz ribarszki #5717 üzenetére
Mindennek is esik az ára, a Tesla ezzel az árcsökkentéssel tolja le az árakat a használtautó piacon. Ha nem akarod, hogy pénzed álljon egy új autóba, akkor valami kicsi elektromos kell (trió olcsón), de ezek alap és már öreg villanyosok (mondjuk én a trio tagjainál tartanék egy esetleges balesettől és a kis mérettől) és akkor a többi pénz mehet állampapírba, vagy ahová akarod. A másik véglet a tesla model y egymotoros verzió, na ott van élmény, jó hosszabb útra is, kényelmes, jól pakolható, hátul bővel elfér 3 gyerek.
Az a baj, hogy ilyen gyorsan kell dönteni és nem tudjátok megnézni a kocsikat élőben, vagy még ki is próbálni, mert az ad a legtöbbet vásárlás előtt. Én anno vagy 5-6 autót teszteltem, béreltem, de akkor nem volt ilyen őrült a piac.Zoe, leaf, soul és golf közül én a golf-ot elfelejteném (öreg konstrukció), amit a másik három közül kapnék legjobb áron+felszereltséggel azt venném.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Balázzs #5722 üzenetére
Valóban lesz használtautókon némi csökkenés, azt gondolom, hogy abban az árszegmensben, ahol a tesla is versenyez, allata nem annyira fog ez látszani. Az olcsóbb EV-k még mindig kelendők maradnak egy ideig. (leaf, zoe, soul)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Andras6800
senior tag
Igen, ezt tudom. Alapjában arányosan van elosztva a terhelés. Persze azért van pár A különbség.
Azért is gondolnám, hogy kell az aktív szabályozás, mert vannak olyan napszakok amikor csak 3x 12 A lesz max szabad autótöltésre. Máskor meg napközben (hiába vagyok otthon) amikor a nap is süt meglesz mondjuk a 3x25 A is simán vagy akár több. Jobbára napnyugta - este 11 közt használunk sok áramot a házban. Eddig 3x20 A kiszolgált minket. Most EV lehetőség miatt lett 3x32. De a fentiek miatt fixen 3x10A-re sem akarom korlátozni a töltést. Bár kétségtelenül sokkal olcsóbb lenne. Tervezett autó amúgy 3 fázison AC-n 22 kW-ot tud.
Ezt a részét lehet privátban kéne majd.. de ha arra jutok, hogy nem éri meg az aktív szabályozás a dupla árat ahogy írtad, milyen töltőt javasolnál?Akku élettartamra van pozitív hatása a lassabb töltésnek? Azaz kisebb-e a degradáció, ha nem 3x32A-al van töltve, hanem 3x10el?
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5724 üzenetére
zoénál hatványozottan nő a veszteséged minél kisebb az áram, egyébként az akkut nem érdekli hogy 16kW vagy 10kW amivel töltöd, olyan jelentéktelen teljesítmény már az.
Írj bátran, ha eljutsz oda, "normál" töltők 3x32a max esetén valahol 150-230e+áfa közt mozognak, bár 200 felett már jár hozzá a terhelés megosztó solar rendszerhez is.
az SE töltője meg ha jól tudom olyan 370e+fa körül mozog, nem?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Jelenleg van amúgy futó állami támogatás e-auto vásárlásra? Várható?
-
WiZARD
addikt
válasz Tiédetis #5723 üzenetére
Minden szegmensbe be fog ez gyűrűzni, persze egye kisebb hatással.
Ha a Tesla lenyomja x autó árát, akkor az közel fog kerülni az alatta lévő y autóhoz, így annak is olcsóbbnak kell lennie, amivel pedig az kerül az alatta lévőhöz közelebb...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
Rendben, köszi mindenképp kereslek majd.
Amit láttam árlistát az SE sima nem RFID-s töltője 6m kábellel kb 442k + ÁFA. Ez novemberi árlista.
Várhatóan majd év vége fele lesz porondon a téma. Addigra lesz meg az EV, ha minden jól
megy.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #5728 üzenetére
egy 3x32A-es töltő, wifivel, BT-vel, RFID-vel, terhelés megosztóval, amit solar termeléssel is össze lehet kötni (és tud csak napelem árammal tölteni, vagy épp turbózni a hálózatot a termelt energiával) nálunk 229.000+ áfa de most akcióban csak 209.000Ft + áfa
https://e-autotoltokabel.hu/product/beny-elektromos-auto-tolto/Ok, ehhez be kell szerelni a hozzá adott mérőt, illetve a lakatfogóit, de ez minimális extra
Még a nagyon menő nemkínai design töltő is egy százassal olcsóbb
Ez a baj, az SE féle meg a Fronius wattpilot féle töltőkkel, ennyibe kerül a cimke rajta. És nem tud semmivel se többet másnál.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Azért a WattPilot tud aszimmetrikus töltést is... de ha van tapasztalat, érdekelne ez részletesebben is, mert a leírás nem teljes ez ügyben... az tuti, hogy tud váltogatni 1F-3F töltési mód között lakás terhelés függvényében... valamint ha egyszer lesz bruttó tarifa, a WattPilot tud töltési költségre is optimalizálni, csak a magyar régiós beállításban tarifa hiján ilyen nincs (még) benne...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
az autó töltési szabványban nincs benne az asszimetrikus töltés, így legfeljebb asszimetrikus terhelést értelmezni tud. De az inverter is szimmetrikusan fog betermelni.
ha egy ágon csak 16A van, akkor az autó akkor is max 3x16A-al tölt ha kis piros traktorok potyognak az égből
Az is fix, hogy a szabványban és a kommunikációban az sincs benne, hány fázis, csak hirdetett áram van, így a töltő nem tud váltogatni 1f 2f 3f közt, sőt káros ha 3f töltés közben egy fázist elveszünk.
Az autók többsége (ám nem mind) képes arra, hogy ha 3x16A vagy 2x16A (VW és merci) töltővel vannak szerelve, akkor 1x32a betáp esetén 2x16A-re elosztja a terhelést, de ezt is az autó csinálja.Tartok tőle, ugyanolyan marketing kamu mint az SE hogy akár 40a-el tud tölteni. Nem, nem tud, mert az autók mind maximum 32a-t fogadnak (kivéve egyetlen féle 43kW-os zoé), és a kábel is 32a a töltőn, így ha hirdetne is 40A-t akkor se tölthetne.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
válasz ribarszki #5717 üzenetére
Nagyjából ismerős sztori, nálunk 4 gyerkőc van, 13-11-7-2 évesek. 2 kör van velük reggel, egy iskola (ezt én csinálom a Kodiaq-al melóba menet) és egy bölcsi (ez a feleségem az id3-al).
Aztán a feleségem hazajön, aztán elmegy intéz minimum 1 dolgot, aztán felveszi a suliba aki végez, aztán haza aztán bölcsi és felveszi aki később végez.
Hiába lakunk Szegeden, a Feleségem 1 nap 40 km alatt nem nagyon ússza meg, de ha Anyósom vinnie kell valahova, vagy nem 1 programja van a gyerekek szakaszos begyűjtésén felül, hanem 2 akkor néha összejön napi 80 is.Mivel hosszútávra ott a Kodi, ezért nekünk igazából mind1, milyen az e autó (alap 45 kwh id3).
Abból amit írsz (3 gyerek és 3,5 évesen eladott Sorento) arra tippelek, hogy bármilyen nehéz szívvel is váltál meg a sorentotól, valószínűleg sikerült egy elég komoly pénzt szakítani rajta, de legalább is ingyen volt (2,5 m támogatással szálltál be még régi árakon, ha jól értettem évi 5 db vidéki út volt benne, tehát bőven 100 e alatti 3,5 éves autó lehetett amikor eladtad, patika).
Gondolom emiatt "befektetés" is egy autó, illetve befektetéssel ütközteted a rá szánt pénzt. Sajnos nincs már se e-autó se 7 személyes támogatás, és az árak is elszálltak így bármilyen vacak is el kell engedni ezt. Én ettől függetlenül havonta megnézem, hogy a támogatással 10 körül vett 1,5 éves Kodi mennyit ér most és mindig eljátszom a gondolattal, hogy 3 évesen ha eladom veszek majd belőle egy... és itt kell vissza rángatni magam a földre mert hajlamos vagyok a Kodi vétel kori konkurens árakkal agyalni, de nem, minden elszállt, nem lesz belőle kis ráfizetéssel Model Y.
Meg abba el se férünk de hát amikor az ember álmodozik nem ezek számítanak.Vissza az alapkérdéshez. A Sorentoba gondolom megszoktátok hogy box nélkül minden elfér, én ezért egy nagyobb csomagtartós EV-t néznék. A Soul -Golf-Leaf-Ioniq (erről nem beszéltünk, 7 m körül kezdődik de talán a legésszerűbb lenne arra amire használod és a legmodernebb is) körben.
Egy új Niro valóban jó választás lenne 18 ért, de 1-2 éve az még 12-13 volt, így én nem ülnék most újba, ot tnyílt a legnagyobbra az olló ráadásul ott nem lesz meg az ami a 2-3 éve vett új autókkal, hogy elszáll az ára, gyanítom inkább hogy ott a megszokottnál is nagyobb lesz a bukó.
Ha kiás vagy egy Soult megnéznék mindenképp, jó kis bakancs forma biztos nagy a csomagtartója,
A 3-as mazda végül mire lesz majd használva? Az évi 5 vidékre járást miért nem a munkahelyi Seat-al csináljátok?
Nyaralás később se lesz autóval? Bármilyen jó is az ID városban, meg belföldön kisebb utakra, Görögországba a Kodival azért legalább olyan megnyugtató volt lemenni egybe 1 közbeiktatott tankolással 480-as tetőbox-al, csurig pakolva, pályán, mégis végig 8l-el. Mindkét világban megvan a jó.
A skoda-vw-audi-seat topicban van rbalint88 ide is ír néha, neki e-golf van, kérdezz rá arra is. Leaf meg van minden bokorban ott inkább az lesz a macera, hogy egy valóban egész jót találj a sok jóvá varázsolt behozott vacak közt. (sláger autó nyilván azzal ügyeskednek is a legtöbbet).
Én amúgy megnéznék egy GTE Passat - Golfot is, azt meg yodamester hajtja szintén az előző topicban. 10 kw körüli akkujával az általad mondott távot (napi 40 km) akár megoldja 1 töltéssel úgy, hogy be se indul a motor, cserébe ott az 1,4-es TSI is benne, rendszerteljesítménye 220 ló körül van, lebalább akkora bugi mint egy EV de az évi 5 kirándulás meg simán elmegy vele benzinnel. A vegyes fogyasztásai meg ha köztes utakra hajtod nevetséges (3-5 l).
Erre majd sokan mondják, hogy a hibrid nem jó mert mindkét technikát cipeled akkor is amikor a másik épp nem megy de cserébe tudja is azt amit mindkét technika tud.
(e módban inkább 20 kw fogyaszt, ezért írtam, hogy a napi 40 menne vele)
Töltésről nem beszéltünk még, írod a napelemet, a "három 5,6 napelem" a 3 fázis 5,6 napelem ha jól gondolom.
Meg kell nézni, hogy mennyit visz a ház, napközben tudnátok-e tölteni ha a Feleséged otthon van, mit tud az autó felvenni 3fről max (leaf pl 6 körül) és belőni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Sza_Sa
senior tag
Ioniq is tudja, klíma, szélvédő, kormányfütést is, ha kell. Gondolnám, hogy a frissebb konszerntársnak sem gond.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Vesa
veterán
Igazából van egy nagy szakadék a 20+ milliós és a 7-10 milliós szegmens között. 12-14-ért tkp. ugyanazok a típusok kaphatók jelenleg, mint 7-10-ért, csak fiatalabb verzióban, ami pl. számomra nem opció (ezekből már nem vennék 5millióval többért akkor sem, ha ezzel fiatalítanék 1-2-3 évet). Viszont a következő szegmens 20+, és innen jönnek majd várhatóan lejjebb 17-18 környékére. Ez viszon tnem tudom mennyiben fogja befolyásolni a 7-8 milliósokat, de lehet, hogy azok is csökkenni kezdenek. Egyébként már most is látható némi csökkenés, amit én a sok import autónak tulajdonítok. Pl. Ioniq-ból nyáron nem volt fent több, 30db-nál, jelenleg 85db-ot hirdetnek az HA-n. Hasonló a helyzet a Leaf 2-vel is. A kereslet pedig nem hinném, hogy követi ezt, el is indultak az árak lefelé (kb. 5-7% körül látok jelenleg).
A tudomány a valóság költészete!
-
Laca1212
őstag
Üdv
E autó töltéssel kapcsolatban lenne kérdésem.Panel alatti garázsban, töltés konnektoros evse-vel. Ezt a T3 túlfeszültség levezetőt ajánlották a konnektor elé amiből töltöm az autót. De ez már kifutott.
Tudnátok linkelni konkrét típust ami megfelel mindenben ennek? -
WiZARD
addikt
Ilyeneket néztem én is, de Varsányi Péter lebeszélt, azt mondta ezek nagyon kevesek 1,5-3 kA levezető képességgel (a J.PRÖPSTER-t nem találtam meg) és vegyek rendes sínest ami tud 10 kA-t.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Ez a T3 a dugalj elé elég egy elektromos hybrid töltéséhez? Mármint a védelméhez. Ismerős szerint nem, 3 lépcsős rendszer kell, 1 az óra elé, 1 az óra mögé, 1 az aljzathoz. Ha nem így van, csak az aljzatnál, nem sokat ér, állandóan le fogja vágni a fesz. ingadozás miatt és cserélhetem.
Érteni nem értek ehhez, de az ismerős igen. Meg is bízom benne, viszont elektromos/hibrid töltés kapcsán még sehol nem olvastam ilyen megoldásrol (3 lépcső), csak az itt is említett T3-ról. Tisztába tudja ezt tenni valaki kicsit? -
Laca1212
őstag
válasz mézespálinka #5743 üzenetére
Elég.
Ugyanezt megkérdeztem Varsányi Péter-től. Ez volt a válasza. Én bízok benne és hiszek neki.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Péter válaszát egyben kell értelmezni, nem kiragadni belőle részeket.
Ahol van T1+T2 ott a következő a T3 a töltőnél, és a töltőben szokott lenni T4 vagy D osztály egy varisztor képében, és akkor máris más a felállás, mint ha CSAK egy ilyen van a töltő (dugalj) előtt, és semmi más.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mézespálinka
senior tag
Amúgy ez a mostani tesla akció hol követhető nyomon? Illetve hol éri meg a legjobban? (van, ahol azt olvastam, hogy még az osztrákoknál is olcsóbb, mint nálunk, és amúgy eu, szóval simán vehet magánember is, de prospektust nem találtam, csak fórumbejegyzést)
-
Balázzs
senior tag
válasz mézespálinka #5748 üzenetére
tesla.com, onnan elnavigálsz az adott ország oldalára, ami érdekes lehet Neked.