Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
Hogy legyen forrás tessék .
Elvileg Kanadában egy ütközes utáni pörgés miatt/alatt egy e-tron akkuja elszállt.Ez szerintetek létezik?
Nekem furcsa elsőre. Eltekintve attól a vita cunamitol hogy 1 a villanyautó szar, /de jó hogy le repül az akku mert nem ég benne senki, de rossz hogy le repül az akku mert másokat eltalál eléget stb. Engem az érdekelne hogy ez valós lehet?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Bandit21 #5902 üzenetére
Azért ez elég gáz szerintem. Ennek, ahogyan pl. egy gáztartálynak sem, nem lenne szabad elhagyni a kasztnit szerintem. Ez kb olyan, mint F1-ben sem véletlen, hogy a kerekeknek fenn kell maradnia és nem repkedhetnek csak kényük-kedvük szerint.
Szerintem lesz itt hamarosan vizsgálat, meg visszahívás is.ja hogy már volt ilyen eset, hogy elveszett az e-tron akkupakkja.. ciki
Ezek után ha az ember venni akar ilyet, az első kérdés: akkupakkja megvan még?[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Andras6800
senior tag
Sziasztok. Láttátok már ezt a cikket? : [link]
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
stickrs
senior tag
válasz Andras6800 #5908 üzenetére
Hogy melyikkel kerül többe a közlekedés, az nagyban függ, hogy hol tölt az illető. Otthon napelemről, otthon kedvezményes, vagy normál áron, vagy munkahelyen. Ha nyilvános töltő akkor melyik ország, melyik szolgáltató árait vesszük alapul, stb.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
válasz Andras6800 #5908 üzenetére
Hiú ábránd volt azt hinni, sokáig lehet majd spórolni… ott fordul vissza, ha elkezdik megszüntetni korlátozni a nem elektromos autókat… pl szmog vagy kerületek, városok alapján.
Illetve ahogy Tiédetis írja, lényeges, hol töltöd… beruháztál-e otthon napelemre, annak termelése elegendő vagy sem. Nem csak az autót kell itt megvenni, hanem a gazdaságos töltési/üzemeltetési lehetőséget. Nekem ma már lecsorgott, 50km-re való kakaó pont kost lestem rá, pedig alig múlt 10 óra, illetve direkt most tettem csak fel tölteni, hogy el használjam helyben amennyit csak lehet a termelésből. -
Bandit21
addikt
válasz Andras6800 #5908 üzenetére
Ennek nem tudom mi ertelme volt magyarra fordítani.
11.3 dollár az kb 4500 Ft ebből mentek benzinessel 160 km -t .
Hát ez Amerikában biztos így van de nálunk nehezen jön össze mert ez 4l 700 Ft os benya/100km ami 2800 Ft (lenne ha lenne 4 l fogyasztó autó ott ahol az e autót jellemzően használja a nép, a városban.Eközben otthon töltve 12-22 kw/100 km el, átlag 17 kw és legyen 70 Ft os áram és legyen 15% veszteség mellett is 1400 Ft ra jon ki 100 km.
Épp a fele a 2800-nak.
De optimális esetben 13 kw*39 el is tudok menni 100 km -t az meg 520 Ft.
Napelemmel meg...
Amerikai benzin árak mellett talán értelmes cikk de amúgy?
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
-
cousin333
addikt
válasz Bandit21 #5911 üzenetére
Az még mindig kWh és nem kW...
Teljesen igaz, az ilyen cikkek általában alul becslik az egyik oldalt, és felül a másikat. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy egyes helyeken alkalomadtán ingyen is lehet tölteni (pl. Penny, Lidl) tovább csökkentve a költségeket.
Emellett léteznek előfizetések, kedvezmények. Csak a példa kedvéért megnéztem, hogy BMW Charging kártyámmal "Active" előfizetés mellett (havi 2000 HUF) ma Magyarországon 130 Ft/kWh a DC töltés, és 115 Ft/kWh az AC, többek közt a Mobility töltőkön is.
"We spared no expense"
-
Andras6800
senior tag
válasz Bandit21 #5911 üzenetére
Jó, ebben teljesen igazasatok van. Kicsit úgymond elhamarkodottan linkeltem körítés nélkül.
Egyrészt aki csak az üzemanyag spórolás miatt vesz elektromos autót, az azért elég bátor.
És persze, Amerikában készült a felmérés ami számunkra nem túl reprezentatív. Pláne, hogy ott nincs is akkora "hátszele".Inkább érdekességnek szántam a cikket. Persze USA-ban is van lehetőség napelemet venni és kb nullázni a fogyasztást/előre megfinanszírozni.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Bandit21
addikt
válasz Andras6800 #5915 üzenetére
Nekem a amit mellé tettél azt hittem a kritika. Nem Te írtad, nem volt semmi gondom azzal hogy linkelted, más kérdés hogy nem értek vele egyet és épp volt időm (nem volt mert kw kwh hiba azért bele fért) es ki is fejtettem.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bende1111
tag
Sziasztok!
Nem tudom mennyire pörgött rá a fórum a tesla SUC szavazásra,de kezdenek lemaradni a magyar helyek. Tesla termék nélkül is lehet szavazni egy sima regisztráció után bárkinek.
[Szavazás]
Pécs előző szavazás során már nyert egy SUC-ot magának, legyen még pár itthon. -
titán
válasz Shadowbull #5919 üzenetére
strukturális pakk esetén nem tudod mi történik. A tesztek alapján a legkevésbé sem megy vele senki. De ha te különleges teszteket végeztél, szólj
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #5921 üzenetére
"strukturális pakk esetén nem tudod mi történik."
Gondolod sima töréstesztek közben az Audi pakkja kiszakadt?
Állj! Szalmabáb érvelés. Sose mondtam, hogy az Audi pakkja kiszakadt. De te még annyira sem tudod, hogy az utasok hova mennek. Te, jómagad, a személyed nem tudja. Csak légből kapott állítás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Onnan indultunk hogy az Audi pakkja kiszakadt az ütközésben.
Erre írtam hogy megfelelő nagyságú és irányú erőhatás esetén bármilyen autóból kiszakad a pakk.A Teslánál ilyenkor mennek az utasok is, mert az első ülések a pakkra vannak csavarozva. Ez tény, ezen nincs mit vitatkozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tuzpenge
őstag
válasz Shadowbull #5923 üzenetére
"A Teslánál ilyenkor mennek az utasok is, mert az első ülések a pakkra vannak csavarozva. Ez tény, ezen nincs mit vitatkozni."
Mondjuk ez csak feltételezés a részedről, hogy a teslánál megtörténik ilyen.....
Az audinál már 2x is volt ennél a típusnál, teslánál még 1x sem volt hogy az utasokkal együtt elrepült volna az akksi.
Persze minden csak erő kérdése, de azért na....ˣ
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #5923 üzenetére
"A Teslánál ilyenkor mennek az utasok is, mert az első ülések a pakkra vannak csavarozva. Ez tény, ezen nincs mit vitatkozni."
Elhiszem, ha megbízható forrásból, rajzzal vagy fotóval igazolod
Mert tudtommal ez kizárt. Az akkupakk külön, az alváz alatt van, egy tucat csavarral van rögzítve, és egy ollósemelővel le lehet emelni a kocsi alól.A te infód honnan van?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
Hmm, nem láttál még strukturális pakkot? Pedig ez a nagy szenzáció amióta a Tesla kitalálta. Az új 4680-as cellák ilyen pakkba mennek. Az első ülések a pakk tetején vannak. A hátsó utasok esetleg benn maradnak, ha be vannak kötve. Bár a súlyos sérülés ott is garantált, ha a lábuk a semmiben csapkod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #5927 üzenetére
Valóban, a modelS/model3 féle megoldásokat láttam, és egyik sem ilyen volt.
Két dolgot kell megjegyezzek:
1: igazad van, létezik ilyen
2: qrva anyját annak aki kitalálta, és engedélyezik, és ez egy jó ok arra, hogy ha új elektromos autót veszek, akkor utánajárjjak, ilyen megoldással épült-e, és ilyet ne vegyek. Számomra az utascella szent lenne. minél kisebb tömeggel, szakadjon le róla minden ha életet kell menteni.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tuzpenge
őstag
válasz Shadowbull #5926 üzenetére
"Nincs olyan csavarkötés, amit ne lehetne túlterhelni."
Teljesen egyet tudunk érteni!
"Nem csak a Teslánán, hanem minden elektromos autónál megtörténhet. "
Ezidáig mégis csak az audi e tron-nal történt meg, méghozzá dokumentáltan 2x is! Szerintem alulméretezettek a csavarok amit használnak és illő lenne őket visszahívásban cserélniük!ˣ
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #5929 üzenetére
"Miért, mégis mi a bajod azzal, ha egy tonnányi tűzveszélyes, vízzel nem is oltható cucc tetejéhez vagy odacsavarozva?"
Semmi amikor épp 1m$ a fizetésem és a ruhámra az van írva, NASA és indulok a holdra. De egy autóban... ott van gondom vele
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz tuzpenge #5930 üzenetére
"Ezidáig mégis csak az audi e tron-nal történt meg"
Amitől tudunk... Mellesleg két alkalom simán lehet véletlen is.
"Szerintem alulméretezettek a csavarok amit használnak és illő lenne őket visszahívásban cserélniük"
Ez eléggé légből kapott feltételezés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
Minden balesetnél, ahol nem szakadt ki (összes villanyautós baleset az elmúlt 15 évben mínusz a két darab említett) ott ülsz az akkumulátoron.
A múltkor az M3-on láttam egy baleset eredményét. Az (belső égésű) autó telibe trafált 140-nel egy vaddisznót (!!!). Úgy lángolt mint egy fáklya. A bent ülők szerencsére megúszták.
Egy tonnányi tűzveszélyes, vízzel nem is oltható cucc minden autó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
"összes villanyautós baleset az elmúlt 15 évben mínusz a két darab említett"
Hát ez is eléggé légből kapott.
"ott ülsz az akkumulátoron."
Ez viszont tényleg így van. Hogy az autóban bennégés veszélye a BEV-nél vagy az ICE-nél nagyobb, azt őszintén szólva tudja a fene.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #5934 üzenetére
mínusz a két darab említett
Nyilván túlzás, de azért talán azzal te sem vitatkozol, hogy a villanyautós balesetek döntő többségénél nem szakad ki az akku.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Az ülés a kasztnihoz, az alaplemezhez van rögzítve, és az akku ide van rögzítve kívülről általában, itt gyakorlatilag nincs alaplemez (súly spórolás) hanem maga az akku az alváz része.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
ez a tesla model s akkucserés video, de a kona alól is így veszik le az akkut, az ioniq alól is, ahol nem a hátsó ülés alatt van, ott is ilyen tálca. Ezért lepett meg, hogy létezik, ahol nem. ÉS szerintem gáz ha ez létezik és forgalmazható így
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
Engem azért - függetlenül attól hogy ez a megoldás tetszik vagy sem - meglepne ha erősebb csavarral lenne az ülés az akkuhoz kötve mint az akku az autóhoz. Egyáltalán kötelező azt hinni hogy egy ilyen e-tron felé ütközés miatt a Tesla akku IS ki repülne és akkor az utasok IS?
Összességében azért úgy gondolom a látott e-tron ütközes alapján hogy ezek nem "hétköznapi" koccanások hanem boven 100km/H fölötti piruettek amiket semmilyen típusú autóban nem nagyon lehet túlélni.
Jóllehet nem mindegy hogy azért hal meg valaki mert az utas cella elérte a határt vagy azért mert egy 1 tonnás égő pakkra csavarozva repült el.
De utóbbi egy feltételezés igazán meglepne ha erre nem gondoltak volna.
Egy sima frontális ütközés soran is ennyi erővel az akku es rajta a sofőr elindul előre és ki szakad a kasztnibol?
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Tiédetis
senior tag
APAAAAA!! KEZDŐŐŐŐDDDIIIKKKK
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz Bandit21 #5941 üzenetére
"kötelező azt hinni hogy egy ilyen e-tron felé ütközés miatt a Tesla akku IS ki repülne és akkor az utasok IS?"
Természetesen nem. Az viszont egyszerű fizika, hogy létezik olyan terhelés, ami felett simán elszakadnak a csavarok. Az Audi esetében ezt az okozta, hogy nagy sebességgel ráfutott egy beton elválasztó elemre ami függőleges irányban dobta meg az autót. Normál crash szituációkban nem ez a terhelési irány.
Az is szimpla tény, hogy ha kirepülne az akkupakk az autóból, akkor a 4680-as pakk esetén az első utasok az üléssel együtt mennének vele együtt.
Az Audi utasai egyébként megúszták."sima frontális ütközés soran is ennyi erővel az akku es rajta a sofőr elindul előre és ki szakad a kasztnibol"
Úgy valószínűleg nem, mert arra a terhelési irányra van tervezve az egész crash rendszer.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #5943 üzenetére
Viszont a többmillió futó Tesla mellett sem hallottunk egyetlenegy távozó akkuról. Alá szerelve sem, és beleszerelve sem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Nekem azért ez kicsit olyan feltételezés lenne mint azt mondani hogy minden BMW kigyullad. Értem hogy józan paraszti ésszel nézve ezt a típusú felépítést valóban felmerül hogy akkuval egyutt szállnak el az utasok is, de mégis furcsa lenne ha erre nem gondoltak volna a tervezők, engedélyezok, szakírók stb.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
wassermann
addikt
válasz Shadowbull #5946 üzenetére
Pont erre gondoltam. Biztos lesznek még olyan esetek, amit még nem láttunk.
... egy gőzmozdony száz méterre elrepülő, háztetőt bezúzó több mázsás felrobbant kazánja is meglepő lehetett régen!
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz wassermann #5947 üzenetére
Kazánrobbanás mindennapos esett volt.
evDirect villanyautós töltőhálózat