Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Celithrandi #3749 üzenetére
"Másrészt még a vezír is tudja hogy nem tudunk kilépni az euból"
Én erre azért nem fogadnék nagy összegben.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Celithrandi
addikt
Ez teljesen téves. Másrészt még a vezír is tudja hogy nem tudunk kilépni az euból. A natóból pedig főleg nem.
[ Szerkesztve ]
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Drizzt
nagyúr
válasz Mercutio_ #3742 üzenetére
"Amint kilépnénk az EU-ból érdektelenné válnánk a nyugat, az oroszok és a kínaiak számára is, és aki tudna méginkább húzna innen el."
Ukrajna netán érdektelen az oroszoknak, mert nem EU tag? Birodalmi logikában minden megszerezhető terület az szükséges és hasznos. Az biztos, hogy sokan elhúznának. Amennyiben még lehetne.I am having fun staying poor.
-
Mercutio_
félisten
Milyen EU-s pénzek nélkül?
Csak egy része van visszatartva + rengeteg különadó + összeomló EÜ és oktatás + közművek (a víz 25%-a folyik el annyira sz*r állapotban van a vízhálózat a 10 éve bebetonozott árak miatt) ez a ló már döglődik, amit te mozgásnak látsz az a fuldokló kapálózásaAmint kilépnénk az EU-ból érdektelenné válnánk a nyugat, az oroszok és a kínaiak számára is, és aki tudna méginkább húzna innen el.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Dare2Live
félisten
válasz Shadowbull #3739 üzenetére
SSC vonalon "összeomlás" jönne, rengeteg szerződésben ott az only eu és "nincs gyár" és sok munkakör könnyen mozgatható. Ami nem mert szaktudás ott a kulcsemberek nagyja pénzért meggyőzhető, hogy ne egy összeomló EÜ/oktatás/nem lesz nyugdíj MOon hanem pl Portugália, Spanyol, Ausztria... ban dolgozzon tovább.
És akkor ez a munkaadói oldal a munkavállalóinál is sok esetben vörös vonal az EUból való kilépés de minimum kemény ösztönző. Itt nem a Borsodi falu dolgozik ahol a 99% a fideszre szavazott sokkal jelemzöbb a gondolkodó liberális sorosista csőcselék aki nem veszi azt be hogy Németoban éheznek mint az emlegetett Borsodi roma település.@ngaba Még mindig jön pénz és még mindig elő lett finanszírozva sok minden. Ami nem jön az hosszú távon fog fájni. Enélkül is az elmúlt 13év gazdaságpolitikája elérte azt, hogy a rántotthús vicc Románia is megelőzte MOot PPPben.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
j0k3r!
senior tag
válasz attiati #3710 üzenetére
Augusztusi CPI jelentés (július hónap)
Core Consumer Price Index (CPI) MoM: 0.2%
Core Consumer Price Index (CPI) YoY: 4.7%
Consumer Price Index (CPI) MoM: 0.2%
Consumer Price Index (CPI) YoY: 3.2%Jobb lett, mint vártam. Azt viszont továbbra is tartom, hogy az energiaárak felfele fogják húzni az "Energy" részt következő pár hónapban.
A kép innen van.
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
Shadowbull
addikt
-
stingy2
senior tag
válasz julius666 #3734 üzenetére
"Ez így van, viszont ahogy távolodsz az USA részvénypiactól, úgy kezdenek az ott megszokott ökölszabályok is kevésbé megbízhatóak lenni."- bár nem szorosan, de kapcsolódik: az elmúlt 10+ évben sok mechanikus rendszert próbáltam, amik különféle alapokon, megközelítéssel hozam/kockázat aránnyal profitot termeltek amerikai piacon. Ami már rég feltűnt, hogy a világ többi részén vagy egyáltalán nem működnek, vagy jelentősen rosszabb hozam/kockázat aránnyal.
Itt egy "gyorsteszt":
1986-tól masszív alul teljesítés US vs. rest of World. Szóval én pl. ezért sem erőltetem Amerikán kívül a BH-t sem.[ Szerkesztve ]
INTJ
-
julius666
addikt
válasz PredatorZoli #3712 üzenetére
Nagyon gyakran az a trend, hogy amikor egy befektetést mindenki temet, akkor az a pont utólag egy jó beszállónak fog bizonyulni, mert akkor már minden aggodalom beárazásra került.
Ez így van, viszont ahogy távolodsz az USA részvénypiactól, úgy kezdenek az ott megszokott ökölszabályok is kevésbé megbízhatóak lenni... Fejlődő piacokon sajnos az egész piac együtt is tud egyedi részvényes mozgásokat produkálni, beesik aztán ott is marad.
Nagy buborékok után fejlett piacokon se elképzelhetetlen az ilyen, lásd NIKKEI vagy S&P500 a nagy gazdasági világválság után. 20+ éves szopórollerra szállt aki csúcs környékén belevett a lufiba. Mondjuk kínai részvénypiacnál a bánat tudja, ott lehet ez már meg is történt a 2000-es években (lásd [link] ). Oda hatványozottan igaz, hogy a tőzsde != gazdaság, tiszta oroszrulett az egész.
#3719 Hi!King
Én inkább attól tartok Kína kapcsán, hogy ha az ingatlan szektoruk még durvábban beesik, akkor az nem okoz-e gazdasági világválságot.
+1, szerintem tovább se kell esnie. Nem véletlenül írtam, hogy most hirtelen nagy hitelállomány mögül esett ki a collateral. Tuti, hogy teljesen beszarik (vagy már beszart) náluk a belső hitelezés, durva hitelválságban lehetnek. Egyelőre úgy tűnik, hogy amitől sokan tartottak az nem jön be, közvetlenül tovább ez nem terjed (nem lesz újabb 2008 belőle), de mivel az elmúlt évtizedben már vegytisztán hitelből ment náluk a növekedés, nem sok jót jelez előre a világgazdaság szempontjából. Se beáramló tőke, se hitel. A párt elkezdhet ész nélkül pénzt verni. -
stingy2
senior tag
"az EU-n kívül is van élet (csak szegényebb és rosszabb)"- persze, a szibériai tundrán is él(degél)nek emberek, mert oda születtek és nincs más lehetőség. De ahhoz már igazi önsorsrontó népnek kell lenni, hogy a x@r életet magunknak szavazzuk meg Persze aki 100+ éve, ha helyzet van, mindig a f.rok rossz oldalára áll, az így jár.
[ Szerkesztve ]
INTJ
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
avl
senior tag
-
axioma
veterán
En igen, akkor vettem amikor fizetos ovezetbe kellett jarnom dolgozni. Megjegyzem hasznaltat (2011-est 2018-ban, 2.2M-ert, ma is kb. ennyit er). Cs.hazban toltessel (napelemet nem szamolom csak a normal lakossagit) a parkolassal egyutt mar visszajott a beruhazas. Ha nem lett volna, akkor havi 15e parkolot fizettem volna (gondolom azota mar triplaja), a mostani melohelyen passz.
Nem csak uj autot lehet am venni!
Es ami a fontos: siman visszaulok benzinesbe, ha az lesz a logikus dontes.[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
Oké, de még ekkor is sokat segít a zöld rendszám, ha munkahelyeden nincsen parkoló. Ilyen mászkálós munkák lehetnek: sales, területi képviselő, ingatlanos, etc.
Illetve messze nem 20M a belépő szint elektromos autóra, főleg nem városi közlekedésre méretezett esetben.I am having fun staying poor.
-
ngaba
aktív tag
Azért itt jegyezzük meg (önkritikusan), hogy a tavaly év végi jóslatainkkal ellentétben egyelőre EU-s pénzek nélkül is elketyeg az ország. CSOK és babaváró érdemben beszántva, különadók, vonalbezárások (bár ez inkább csak jelképes), stb. És minden stabil(nak tűnik). Kérdés, hogy a jelenlegi állapot meddig tartható fenn.
Egyébként én is úgy gondolom, hogy az EU-n kívül is van élet (csak szegényebb és rosszabb), önmagában ettől nem lesz összeomlás.
[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
-
Drizzt
nagyúr
Nyilván nem kizárólagosan, de egy tényező. A többi mellett ez is számít Magyarországon. Ha az ember sokfelé mászkál napon belül, dedikált parkolóhelyek nélkül a célpontokban, akkor nagyon sokat számít.
Azt mondjuk azért hozzá kell tenni, hogy elindult a folyamat, hogy csökkentsék azoknak a helyeknek a számát, ahol ingyen lehet vele parkolni. Ahogy egyre több elektromos/phev lesz forgalomban, egyre kevésbé lesz indokolt ilyen formában támogatni a terjedésüket.[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
-
Ringman
nagyúr
zold meg ingyen utcan
na a zoldrendszamos ingyenparkolast is surgosen be kene szantani.eddig egyertelmuen nem erte meg parkolohazakat epiteni, de el kene torolni szerintem a kotelezo parkoloepitest is lakohazaknal, mert attol hogy lesz hol parkolni, az utak nem lesznek szelesebbek
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
axioma
veterán
válasz Hi!King #3717 üzenetére
Jelenleg az fizet rengeteget, aki mélygarázsba viszi az autóját, míg aki az utcán tárolja az semmit vagy csak nagyon keveset, normális esetben ez fordítva lenne.
OK, csak elobb nezzuk meg, mi az ok-okozat. Beallnek en melygarazsba ha nem 3 helye lenne a 70+ fos irodanak... zold meg ingyen utcan, neha kicsit messzebb lesz csak hely, nyaron meleg, telen hideg. Ha elfoglalnam a melygarazshelyet, a tovabbi fustosek fizetnenek jo sokat (bejaros, nem ceges kedvezmenyes parkolasu kocsik), igy jobb ha en vagyok az utcan.
Ha mas lenne a helykinalat es az arazas, sokkal szivesebben mennek en a melygarazsba.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Dare2Live #3714 üzenetére
Én inkább attól tartok Kína kapcsán, hogy ha az ingatlan szektoruk még durvábban beesik, akkor az nem okoz-e gazdasági világválságot. Kína gazdasága ezer szálon függ a világgazdaságtól, és a világgazdaságban is hatalmas szereplő, viszont mivel a külföldiek befektetése korlátozva volt, ezért az értékpapír piacon keresztüli hatása kisebb mint a subprime válságnak volt az USA esetében.
Ugyanakkor azért ez nem úgy van ám csak hogy ha nem annyit megy a gazdaságuk, hanem csak sokkal kisebbet, akkor minden oké, legalábbis részvénypiacon nem, ugyanis a részvénypiac hajlamos a növekedési ütemet előre beárazni. Japán gazdasági gyengélkedése sem volt olyan szörnyű az elmúlt évtizedekben, de az ingatlanpiacuk és részvénypiacuk azt az ütemet árazta be, ami előtte volt, de nyilván miután elértek egy szintet, ez a növekedés már nem volt reális.
-
Hi!King
őstag
A csávó valami nagy energetikai beruházást is ígért úgy 1 éve hogy majd 6 hónap múlva lesz, de addig nem árul el semmit, mert titok. Azóta sincs ebből semmi. Egyébként meg az önfényezése, hogy ő mennyire gazdag, tipikusan olyan volt, mint amikor lakótelepi suttyó gyerekek adják elő magukat, valószínűleg az egész szerep egy nagy kamu volt.
-
Hi!King
őstag
Írtam nemrég, hogy nézegettem a ShareNow-t, náluk olyan is van, hogy a lakhelyedre rendelsz egy autót. Ha lesz önvezető carsharing, akkor ezt is lehet automatizálni, plusz ha már teljes önvezetés lesz emberi felügyelet nélkül, pl. a kocsmából is hazavisz.
Én nem emiatt vagyok szkeptikus, meg nem is a tisztaság miatt, amit lehetne ellenőrízni, lehetne öntakarító funkciót fejleszteni, szerintem ezt meg lehet oldani. Hanem mert a nagyvárosok belvárosaiban szerintem eleve nem az autónak kellene lennie az általános közlekedési módnak. Így idővel a carsharing is probléma lesz.
Igen, a P+R parkolók fontosak lennének, csak közben mi még oda sem jutottunk el, hogy megkérdőjelezzük a belvárosokban az ingyen vagy jelképes összegekért történő utcán autó tárolást, ami a közterület igencsak nagy hányadát veszi el. Jelenleg az fizet rengeteget, aki mélygarázsba viszi az autóját, míg aki az utcán tárolja az semmit vagy csak nagyon keveset, normális esetben ez fordítva lenne.
-
Ringman
nagyúr
itthon is bajban az építőipar: [link]
Az építőipar rendelésállománya 30%-kal kisebb a múlt év közepéhez viszonyítva. A 2023. évben kötött új szerződések volumene 37%-kal marad el a 2022. év első felében kötött szerződésektől. Az év második fele az erős piaci versenyről, a túlélési stratégiákról szól - derül ki az ÉVOSZ legfrissebb közleményéből.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
avl
senior tag
OTP rv. ? nekem van ;-)
"2021-ben az éves profit 450 milliárd volt az ATH árfolyam pedig 19590 forint."
most a 2. negyedevben: 382 milliárd adózott eredmény
"4000Ft nyereséget is elérhet 2023-ban.
Ez még egy történelmileg is alacsonynak számitó P/E=5 esetében is 20 ezer ft-os árfolyam"az OTP nem egy magyar bank: a gyorsjelentésben a 2. n.évben a magyarországi anyabank és csatolt részeinek a nyereséghez való hozzájárulása (egyszeri tételek nélkül) csak 30%-os!!!
70% jött a leánybankoktól.persze barmi megtörtenhet
-
Dare2Live
félisten
válasz PredatorZoli #3712 üzenetére
Ez általános ökölszabály de hude érdemi nagy temetés nincs. Ami az érdekes kínát nézve, hogy mekkorát ment a gazdaságuk és ehez képest amit keresni lehetett vele úgy átlagban az egy meh...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Vesa
veterán
válasz PredatorZoli #3712 üzenetére
ok, de kínánál nem igazán látszik, hogy mitől pörögne tovább. Itt nem arról van szó, hogy érzelmileg mit gondolunk erről, hanem arról, hogy mit lehet látni akár politikai, akár innovációs, akár gazdasági oldalon. Sőt, még a demográfiai mutatók sem érdektelenek, ami kínában kifejezetten rossz. Kijelenteni nem kell semmit, én is csak annyit mondok -ahogy eddig is-, hogy véleményem szerint kínába fektetni nem jó irány, már csak a politikai rendszere miatt sem, mivel nincs hiteles transzparencia amire alapozni lehetne.
A tudomány a valóság költészete!
-
PredatorZoli
senior tag
Várjunk még azzal, mielőtt befektetéseket tekintve győztest hirdetünk. Nagyon gyakran az a trend, hogy amikor egy befektetést mindenki temet, akkor az a pont utólag egy jó beszállónak fog bizonyulni, mert akkor már minden aggodalom beárazásra került. Mert a gyakorlatban sokszor nem ezek a legsötétebb, beárazott forgatókönyvek valósulnak meg, ami egy nem várt extra hozamként mutatkozik meg a végelszámolásban.
Nem állítom hogy tutira ez lesz, de aki biztosra kijelenti ezt vagy ennek az ellentétét, az nem jó befektető, mert azt az érzelmek és a fősodrat vezérli.[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
ezert van x db szolgaltato a piacon? hagyjuk mar ezeket a zero tapasztalaton alapulo kijelenteseket. mukodik. nem valo mindenkinek, nem adja ugyanazt a mobilitast mint a sajat auto, de nem is kerul annyiba.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
attiati
veterán
Azért van honnan emelkedni az energiaáraknak.
Békeidőbeli árazásokat láttunk a nyáron.
1-2 éves időtávon sztem nem az energia lesz a gond, mert sok projekt van "csőben".
Inkább a munkaerőhiány és karbondíj jellegű tételek.Holnap CPI.
A piacon viszonylag nagy csapkodás van, érdemi irány nélkül.
Még mindig alacsony lehet a likviditás, de ez max 1-2 héten belül megváltozik. -
Vesa
veterán
válasz Ringman #3688 üzenetére
Nagyon helyes! Csak kicsit korábban kellett volna.
julius666
Vajon iilyenkor hol van a csávó, akitől hónapokon át hallottuk, hogy kínába kell fektetni? Eddig nagyon úgy tűnik, hogy a topiktagoknak lesz igaza kínát illetően. És persze ezt a zsír is benézte durván.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
j0k3r!
senior tag
Egy hónapos távon nézve az energiaárakat továbbra is van rá esély. Ha nem is közvetlen most (még), de a következő pár hónapban igen.
Natural Gas Futures
Crude Oil WTI Futures
Gasoline RBOB Futures
Dutch TTF Natural Gas Futures[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
Vesa
veterán
válasz Hi!King #3631 üzenetére
A megoldás vertikális parkolóházak építése lenne. Akár föld feletti, akár föld alatti. Szabad telek az van. Csak nem stadionokat kéne rá építeni, hanem P+R parkolókat. Megint nem kéne ám feltalálni a spanyol viaszt. Nem is kell messzire menni, az osztrákoknál miért tudom azt megcsinálni, hogy megállok a külvárosban egy olyan P+R parkolóban, ahol 1EUR a parkolási díj és ahova élből befut a metro? Parkolok, mozgólépcsőn felmegyek, metroba beszállok, belvárost 5 perc alatt elérem. Ennyi. Itt meg jó magyar szokás szerint nem a megoldást akarják keresni, hanem tiltani, büntetni, kiirtani, megbélyegezni, ellehetetleníteni, szomszéd tehenét kinyírni.
Ugye...A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz julius666 #3624 üzenetére
Carsharing nem működik több okból. Egyrészt, az autó lényege a prompt mobilitás. Ha ez korlátozottá válik, akkor az egész értelmét veszti. Mivel a megosztott autó nem mindig áll a házad előtt, vagy nem mindig elérhető azonnal, így döglött. Most indulni akarok valahova hirtelen, és akkor kezdjem el keresgélni a legközelebbi szabad autót (mi van, ha nincs a közelben??), aztán szórakozzak appokkal, hogy kinyissam (mi van, ha nem nyílik, vagy lemerült a mobilom??), vagy az autó olyan állapotban van, hogy még egy kutyát sem ültetnék bele, nemhogy magamat vagy a családomat? Nem életszerű.
A másik a tisztaság. Az un. "közösségi" autózás azt jelenti, hogy koszos, dzsuvás, adott esetben bagós honfitársaim után kéne autóba szállnom, majd a célomhoz érve mindenem átvenné az okádék szagot és akkor sok sikert így bemenni egy tárgyalásra vagy egy üzleti ebédre.
Nekem az a véleményem, hogy az emberek közötti ilyen szintű kulturális, inellektuális és higiéniás szakadék mellett, ez nem egy életképes megoldás.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
B1868
csendes újonc
Közben találtam európai goverment etf-et az ERSTE listában. XGLE. Ez is acc, kicsit drábább, viszont jóval nagyobb. Napról napra bővűl az ETF lista, elég sokáig kell bogarászni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Resin (gyantás) 3D nyomtatás, tervezés, profi festéssel
- Razer Viper Ultimate, kábel nélkül
- Xbox One S 500GB, 2 kontroller+játékok!
- HP Pavilion 15,FHD 15.6",AMD Ryzen 5 3500U,16GB DDR4,512GB SSD,2GB VGA,WIN11
- Indiana Jones and the Great Circle - Digital Premium Edition - beváltás: 2025.1.30 - RTX 40XX
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest