- Még havi 6 dollárt kérhet a Spotify a plusz funkciókért
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A német hatóság szerint visszaélt erőfölényével az Apple
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Hálózatokról alaposan
- OpenMediaVault
- Windows 11
- Apple TV+
- Linux kezdőknek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #225018 üzenetére
Olajcsere volt kb 10 évente. Gyárilag ilyen gyenge konstrukció, kijönnek belőle alkatrészek magas futás során.
Voltak rossz előjelek, hátramenetben megakadt a váltó az utolsó 2 évben ez öbbször is előfordult, ilyenkor kicsit előre gurulva megint lehetett tolatni.... Aztán egyszer kijött a fülén a szeme.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
yodamester10 #225016 üzenetére
Ott írja hogy a vége EV mód volt.
-
1stVikman
senior tag
válasz
gyulaszu #225009 üzenetére
Kollégának az van. 420 km egyben, pályán, fullra töltött akkuval indulva ha jól emlékszem 6.5L/100km és maxra merített akku lett a végére. (De az is lehet, hogy 7l volt).
110km-re pályázva, elején - végén tisztán elektromosan használva (megérkezve üres akku) jóval kevesebb, talán 3 egész valamennyi az átlag.
-
Reggie0
félisten
Nem eleg regota, meg tul sokat azert nem mentem vele. 2024 aprilis nagyjabol. de a kocsi mar november ota all es sokat is voltam kulfoldon.
Szloveniaban voltunk par napot, ott jol megkuldtem a szerpentineken, egy model y-t is lenyomtam a kanyarokban, pedig nagyon probalkozott.
[ Szerkesztve ]
-
gyulaszu
senior tag
válasz
lalibatyo #225004 üzenetére
Az úgy nem igazán lenne opció nekem.
Sokat ingázok DE-HU között , és olyankor nem szívesen "húznám" ezzel az időt, viszont a végpontokon jó lenne a helyben járkálást tisztán elektromos üzemódban megtenni.
Mennyi a jellemző fogyasztása a PHEV-ben lévő benzinmotoroknak a 135-ös autópálya tempónál ? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #224999 üzenetére
Pár évvel később...
SDI octavia váltó 750k futással.
[ Szerkesztve ]
-
gyulaszu
senior tag
PHEV tulajdonosok,
van aki Passat GTE kombit vagy Superb iV kombit hajt?
Ahogy nézem 50 vagy 45 literes ezek tankja.
Jól sejtem, hogy abból sehogyan nem lehet 1000 kilométert autópályán, 135-re beállított tempomattal kiautózni? -
Syz
senior tag
válasz
Reggie0 #224978 üzenetére
Jajj én teljes mértékben elhiszem hogy jó ez a kombó, főleg ha tapasztalatból írod.Csak szeretnék egy igazán jó döntést hozni, amivel biztosan elégedett leszek.Sportosan,dinamikusan vezetek és nagy kanyarmágus vagyok az ültetett futóművel,szóval fontos a fék.Ízlelgetem még picit a dolgot, de a kerámia betétek a fékpor miatt azok már fixek
-
kazsolt
tag
válasz
molnarpeter #224999 üzenetére
Ha már üzem meleg szerintem jól szuperal 1400as fordulaton kb
Előtte ensem használom igaz -
Pillanatnyi fogyit kijelzi természetesen......
A pillanatnyi fogyit tudja
A pillanatnyi fogyiért meg focvis kb ölni tudna.
Francba.
-
fattyu
veterán
én azzal mentem 1400at is de úgy hogy 1200 körül meguntam a szabályosan közlekedést és visszaálltam a 180 utazóra...
full szabályosan az tudott volna 1600-1800 at. stabil 4 körül evett ugyanezzel a felhasználással.
A 4x4, a magasított has (több szél alatta) és a jóval meredekebb orr ki is adja szerintem tök reálisan a liter difit a passathoz képest. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #224992 üzenetére
Grat a géphez.
A pillanatnyi fogyiért meg focvis kb ölni tudna.
-
fattyu
veterán
Mentem egy tankot szabályos tempoval
2td 4x4 emelt futómű 2023 őszi Octavia kombi téli gumin.foleg arra voltam kiváncsi 1000 kijön-e. A b8 passattal ( előző autóm) minden erőfeszítés és szabályos tempó nélkül is kijött. 72l tank az 54 ellen. Nyilván sokkal könnyebb.
vegyes. van benne pest is de a zöme az m4 113 tempomattal.
[ Szerkesztve ]
-
outsiders
aktív tag
válasz
focvis #224990 üzenetére
3 féle dizájn van (nekem is ugyanez a kocsi van, csak FR felszereltség ahogy látom kormány alapján ez nem az), view gomb valóban amivel tudsz váltani
A körműszer mérete változik kicsit az egyik nézetben, másikra nem emlékszem mert kb egyszer kattingattam végig. Pillanatnyi fogyit kijelzi természetesen......
[ Szerkesztve ]
-
válasz
szőröscica #224982 üzenetére
Gratulálok!
Elvileg a view gombbal lehet váltani a különböző dizájnok között, de talán a nyáron bérelt Ibizában is csak egyféle volt, mérget nem vennék rá. (Szvsz ez a legértelmesebb dizájn, ezt használom a Golfban, ahol amúgy 3 közül választhatnék.)A pillanatnyi fogyasztást ki tudja jelezni?
Csipogásra:
Kapcsold ki a változó sebességhatárra figyelmeztetést, ezt csak egyszer kell, úgy marad, megjegyzi.
A tolatóradar hangjából is visszavettem, úgy kevésbé stresszel.[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz
szőröscica #224982 üzenetére
skodában is egy design van.
eleinte picit zavart de megszoktam teljesen, az hogy látok olajhőfokot meg sokmindenért kárpótol. hidegen nem tapossuk jeligére. -
Corsa02
őstag
válasz
BigBlackDog #224986 üzenetére
Akkor azért egész jól teljesít valóban, nem rég léptem át én is a 30e km-t.
Anomáliák mindig előjöhetnek, ez a világ már csak ilyen
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Corsa02 #224984 üzenetére
Várjuk ki a végét! Egyébként elsődleges ellenségem az ülés.
Egyébként az Octavia él és virul egyelőre és mintaértékűen teljesít 26e km után is.
Mondjuk múlt héten volt egy érdekes jelenség; kormányon hiába nyomkodtam az asszisztensrendszerek gombját, nem történt semmi sem. Majd kb. 5 perc után, hirtelen megjött a hatás, egymás után tízszer lépett be az asszisztensrendszerek menübe, meg vissza.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szőröscica #224982 üzenetére
Szerintem igen, lehetséges. Mostani konfigurátorban látok egy fizetős, "SEAT Digitális kijelző" extrát (miközben a szériafelszereltség elemei között is szerepel ugyanez), gondolom, hogy ez takarná a személyre szabhatóbb verziót.
-
Corsa02
őstag
válasz
BigBlackDog #224983 üzenetére
Te nem a könyöklővel variálsz, lecseréled a könyöklő körül az autót
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
1stVikman #224981 üzenetére
Köszi szépen a tippet. Anno még néztem ezt is, de nem akartam ragasztani a műbőrre (leadásnál majd le is kell szedni és nem szeretném, ha sérülne). Én végül egy huzatba tett gumihabot tettem a könyöklőre, a két oldalán pedig kétoldalas tépőzárral van rögzítve az ajtó műanyag részéhez. Amíg kell, addig még kibírom most már.
Mindenesetre meglep, hogy (a régi) Passat esetén is lejjebb van ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Sziasztok!
Felesegem megkapta az uj ceges autot, Leon ST 1.5 eTSI DSG.
A kepen lathato muszerfal van benne. Letezik, hogy nem allithato mas felosztasra? A ket kormuszerben megjelenitett infok valtoztathatok, az megvan, de hiaba nyomkodom a view gombot a kormanyon, egyebet nem tudok elocsalni belole.
Az auto amugy egesz ugyes, 200km alatt meg nem fagyott le az infotainment. A csipogasok marha idegesitoek, szerencse, hogy 3 erintessel kikapcsolhatok. Ami meg fura, hogy mivel halk a kocsi, varosban jelzolampa fele haladva, amikor finoman fekezek, lehet hallani ahogy kattogva valt vissza (?) vagy valamit a mild hybrid rendszer csinal.
-
1stVikman
senior tag
válasz
BigBlackDog #224948 üzenetére
Szia! Már akartam írni neked az ajtópanel könyöklőjével kapcsoltban.
Passatnál sajnos nem tudok fentre könyökölni az ablak mellé, mert bár most még visszanyeri az alakját de félek, hogy egy idő után megrogyik az anyag és lyukas/hullámos/stb. ronda lesz. A behúzó meg ugye alacsonyan van. Na erre találtam egy viszonylag vállalható, de kompromisszumos megoldást aliexpress-en. Hátha neked is jó lesz: [kép passat ], [kép golf]
Ez 8 cm magas, de több fele / formájú kapható. -
1stVikman
senior tag
válasz
kazsolt #224974 üzenetére
Nincs tapasztalat.
Nálam úgyanúgy 45-50 között hallható búgó hang a váltóból, hármasban motorfékezésnél. Golf mk7, 2014, 2.0 cr tdi, 110kW, kézi váltó. Mikor 190 ezer környékén lecseréltettem a váltóolajat, gyári ment bele, utána sokkal jobb lett, de nem szűnt meg. Azóta ment bele ~90 ezer km, ugyanúgy (ha nem hangosabban) búg.A kanyarodáskor jelentkező hang nálam meg csak balra forduláskor volt, ott a váltótartó bak cseréje oldotta meg a gondot.
-
426os
őstag
válasz
rbalint88 #224968 üzenetére
Nekem volt Brembo tárcsa meg Ate Ceramic betét a Bravon, az időnként nyikorgott guruláskor. Nem biztos, hogy a betét miatt, mert mint utóbb kiderült az egyik féknyereg már nem volt százas Fékezéskor nem igazán volt hangja, de nem volt valami határozott, fékerőben is kevesebbet produkált ez a kombó, mint előtte a sima TRW betét (tárcsát nem tudom mi volt).
Most a Golfra sima ATE szettet tervezek majd rakni. Elégedett vagyok a gyári szerelésű fékekkel is (többször tesztelve ezen a szakaszon), szerintem én elleszek az alappal. -
-
válasz
rbalint88 #224968 üzenetére
Múltkorjában úgy értelmeztem, az EBC Redstuff is kerámia, aztán alaposabban elolvasva:
Redstuff is an aramid fiber ceramic particle-enhanced premium brake material. We do NOT use ceramic fibers in any of our pads.Azaz kerámia részecskéket tartalmaz, viszont nincsenek benne kerámiaszálak. Hmm.
-
rbalint88
addikt
Engem is lebeszeltek errol a powerdisces komborol. Nekem sima ate tarcsa es ceramic betet volt. Normal hasznalatban tok jo, de egyszer kellett 200 felett fekeznem nagyot, ott nagyon hamar elment az erdemi fekhatas. Kapott EBC red betetet, femszovetes fekcsoveket es Motul fekfolyadekot, az sokat dobott rajta erzetre, de az igazi teszt meg nem volt meg, azota nem jartam Nemetorszagban 😇
[ Szerkesztve ]
-
Syz
senior tag
-
Syz
senior tag
válasz
Corsa02 #224953 üzenetére
Még nem vettem meg a szettet.Fehér felni lesz, úgyhogy a cél a minél kevesebb fékpor.Tehát az ATE kerámia betétek azok amikre szükségem van, viszont a gyári ATE oldalon is azt írják hogy teli, sima tárcsát kell vásárolni hozzá.Vagy akkor PowerDisc féktárcsa de nem kerámia betétekkel.Az oldalon a hangot írják a legtöbben hogy azért nem ajánlatos a kettő együtt. Megpróbáltam keresni videót milyen lehet a hangja a kettőnek együtt fékezéskor, de eddig nem találtam.
-
kazsolt
tag
válasz
molnarpeter #224946 üzenetére
Igen pont annyi ment bele, amit a szervíz füzet ír, és bele való alvazszam szerinti mennyiség.
Lehet valamivel csillapítani ezt a "sírást"? Mi lenne a legkézenfekvőbb megoldás? Kicsit idegesítő egy szép csendes autóban ezt hallani.. -
pepucs
tag
válasz
newmoonlight #224955 üzenetére
Nekem a nem powerdisc ATE + Ceramic betét tökéletes 2 éve pedig kapja az ívet rendesen és volt pár vészfékezés is.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz
newmoonlight #224955 üzenetére
Ja, nekem is pandásodik, viszont a fekhatasban nem erzek szaggatast. Nekem powerdisc van.
-
válasz
newmoonlight #224955 üzenetére
Amennyire utána olvastam, az a hatásmechanizmusa, hogy a betét rákenődik a tárcsára, majd a betét ezen a filmrétegen súrlódik.
-
-
tibbike01
őstag
válasz
Diák66 #224954 üzenetére
Nekem is volt már hasonló. 2 év alatt 2-szer azt hiszem.
Annyira összefügg a teljes rendszer, mindenféle safety hülyeség, hogy egy koszos lökhárítóban lévő szenzor vagy kamera tud elég szép karácsonyfát csinálni a műszerfalon. Egyik hiba generálja a másikat. Vacakoló akkumlátor is tud hasonlókat okozni, de nálad szerintem csak szimplán valami szenzor kiesett 1mp-re és elindította a hibalavinát.Extrém esetben egy éjszakára lehúzott akku saru is tud segíteni, de általában helyre jönnek maguktól kis idő múlva.
[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
Ha ez vigasztal, nekem ATE sima (nem PowerDisc) tárcsa, plusz ATE Ceramic betét és hasonló a történet. Fékpor ugyan nincs, de fékezéskor mintha szaggatottan fogna, nem folyamatos a fékhatás. A tárcsa felülete sem homogén fényes, hanem mintha foltokban rákenődött volna a betét anyaga. (A6 C7 BiTDI)
-
Diák66
őstag
Sziasztok!
Fél éves a Seat Ateca, nincs benne még 10.000 km de előjött az első hülyesége, aztán magától megjavult 15 perc parkolást követően. Hosszú úton, menet közben halt le a rendszer.
Lane assist jelenleg nem áll rendelkezésre
Hiba: közlekedés jelzés asszisztens.A műszerfalra kidobott egy csomó piktogtammot, köztük sárga felkiáltójel, meg az assziszthoz tartozó ikonokat, hibaüzeneteket. Az összes szenzor át lett törölve, de eredménytelen volt.
Mennyire gyakori az ilyen üzemzavar? Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #224948 üzenetére
Ha mar pops&bangs nincs...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
N.otorious #224941 üzenetére
Ügyes
Érdemes a hajtogatott szakaszt kivágni és kicsit hosszabb darab drótot betoldani.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
grizlisandor #224936 üzenetére
Mint a nyomtatóknál, hogy kevesebb tinta van a gyári patronban
-
Corsa02
őstag
válasz
daniel2121 #224942 üzenetére
ATE és TRW legjobb tudomásom szerint, meg amiket eddig láttam, de én alapvetően motorokkal foglalkozom, annyira nem követem nyomon a járműgyártat.
-
N.otorious
senior tag
Akit érdkel: 2009 Audi A3 BXE
Hibakó: B103615
Hiba jelenség: jobb első ülésbe ha beleül valaki, bevillan a légzsák visszajelző, a hiba törlése után, amíg nem ül az ülésbe senki, nem jelentkezik a hiba.
Hiba feltárás: ülés alatti csatlakozó és vezetékek állapota - megfelelő, ütközés érzékelő ellenállás mérés - megfelelő, ajtó vezetékek állapota - törött, szakadt
Hiba oka: jobb első ajtó ütközés érzékelő vezeték (fehér), az ajtó kábel-átvezetőben el volt törve. -
kazsolt
tag
Sziasztok
2.0 crtdi B8 passatom van. 4. fokozatban 45-55kozott van kisebb síró hangja a váltónak. Az őrületbe kerget. Kapott új olajat de nem lett jobb. Érdemes nyomni bele valami adalékot? Vagy halottnak a csók? Ha igen melyiket?
Zsolti -
bnorci71
addikt
válasz
imyourfriend #224897 üzenetére
este én is felraktam a multilanguage és van magyar
kezdődik az ismerkedés.
De ma a hűtőfolyadék cserével vagyok elfoglalva, reggel csak addig jutottam mit ír cserefolyamatra és amit eddig videókon senki nem csinált az az olajleeresztő csavarnál lévő segédszivattyú megbontása.Valaki meg tudja mondani a CRLB motorkódos 2.0tdi-be mennyi hűtőfolyadék kel.
Láng adatbázisa 9,x litert ír de csak 5L jön le a 2 hűtő és a szivattyú megbontása után. -
Pfiucska
aktív tag
válasz
Corsa02 #224931 üzenetére
Nem neztem, de igy h mondjatok, akkor velhetoen nem elkopott csak szar az anyag. Eleg idegesito amugy h a vatta uj auto jobban nyikorog mint a 20 eves civicem anno, de hat evvan
Koszi, igy legalabb megusztam a fonok elotti magyarazkodast, amikor majd a 30e-s szerviznel mar cserelnek a betetet, nekem meg artatlanul kell nezni, hogy en kimeltem a ceges jarganyt
Ez a butitott/gyengitett 2.0 tdi nem lett a kedvencem olyan szempontbol, hogy folyamatosan taposni kell neki, h haladjon.
Amugy nem szoktam kiloni egyik ilyen vezetestamogato rendszert sem, szerencsere befekezni is “csak” parkolaskor szokott -
tibbike01
őstag
válasz
Pfiucska #224930 üzenetére
Nem normális, de ha sokat ACC-vel mész, akkor durvakat bele szokott fékezni az autó. Az nagyon öli a féket. Én ezért próbálok rá figyelni és hamarabb kilövöm az ACC-t mint ő befekezne. Vagy ha hegyvidéken laksz és fékkel jösz le, az is koptatja.
Egyébként nekem is nyikorog a fék néha, fb csoportban sokan írták, hogy nekik is. Az O4 ilyen sajnos. Nem mindig csinálja, de néha parkolózában főleg lehet hallani.
Amúgy meg van benne kopásjelző, jelezne, ha fogytán lenne a betét.
[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
Octavia 4 ~11 honap/25.000km: letezik, hogy mar elhasznaltam ennyi ido alatt az elso fekbetet szettet? Neha nyikorog/csikorog mar.
-
chopin42
őstag
válasz
molnarpeter #224928 üzenetére
Igen, egyszerre. A két rendes+a pót.
-
chopin42
őstag
Üdv! Skoda Fabia 6y2 1.4 bky 2006.
Olyan probléma adódott, hogy hiaba nyomjuk folyamatosan a féket, a féklampa ki-be kapcsol. Nem egyenletesen, hanem össze -vissza. Nem izzó, mert mind a 3 egyszerre csinalja.
Fékpedál-kapcsolóra gyanakszom. Jól tippelek? Vagy mi okozza? Köszönöm -
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #224894 üzenetére
Nalunk ezt a markaszerviz jatszotta el a G Astraval… 95-96ezer km kornyeken…
De az eGolfnal meg a Hyundainal sincsenek igazan jo tapasztalataim veluk. A “versenyszerelo” legalabb atnezi rendese az autot es csak azt csereli, amit kell
- lehet a VW markaszervizben csak a garis autonal gyari javitasi technologia a zsirspray a szilentre, a fizetos ugyfelnek mar csak lengokarcserevel tudjak megoldani… -
imyourfriend
őstag
[link] 2015 1.6 cr cxxb-nél a képen jelölt helyre megy a DPF katalizátor utáni lambdaszonda, ez ott van kapásból a tűzfalnál kérdés fentről benyúlva villáskulccsal vagy lentről kell lelazítani és kiszedni? A madzag lefelé megy a hővédő felé, fentről nem látni hogy hova csatlakozik.
-
Lacess
tag
válasz
molnarpeter #224865 üzenetére
Nem kizárt hogy már megszűnt (lásd focvis hsz-át kicsit lejjebb...) de Golf 7 faceliftnél még volt. Vagy akörül szűnhetett meg. (lásd saját példád Octavia 3 facelifttel)
Nem mondom, hogy minden modellnél ott van, de Golf 7 Variant facelift esetében biztosan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Még havi 6 dollárt kérhet a Spotify a plusz funkciókért
- GTA VI
- Napelem
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Politika
- Napok óta legyőzhetetlen a 32 GB-os új Radeon pletykája
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...