Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
WonderCSabo
félisten
Viszont továbbra is tartom, hogy heti 1 órában aki megtanul programozni, az valami szuperember.
Igen, ez így van. Elég hülye lehetett aki azt a tantervet kitalálta. De attól még, hogy nálatok el van cseszve, ne írd azt, hogy "mérnökinfón" nem lehet programozni megtanulni.
-
mrhitoshi
veterán
Nagyjából egyet tudok érteni a dologgal. Semmi keresni valója nincsen 1. vagy akár 4. osztályban az informatikának, de!
Ismerek egy jó Mechwart András nevű Szakközépiskolát Debrecenben, ott akár infós vagy akár gépész, az infó óra nem arról szól, hogy netezni meg játszani lehet.
Aki Gépész, annak az infó órák az ECDL vizsgára való felkészülést jelenti, aki infós, azt meg mondanom sem kell, informatikát tanul.
Ha jól látom, akkor ezzel kb. az ilyen szakközépiskolákban kb értelmét veszti az infós szak.
Szóval már megint kicsit elhamarkodott a döntés, mint a kéttannyelvű oktatás kérdésénél. Egyrészről jó, másrészről pedig nem.PS4
-
Penész Gomba
tag
válasz Penész Gomba #45 üzenetére
Kieg mert lejárt:
Nem mérnököket kell nevelni, meg programozókat hanem tudatos internet és szgép használókat. Pont ezért hoztam fel a matekot, hogy abból is kell egy alap, de ami ma megy az nem alap, az egyszerűen ökörség az emberek 99%-nak. Tanítsák meg a gyereket valamilyen szinten fejben számolni. Rendesen szorozni, osztani összeadni kivonni meg jól %-ot számítani és kész. Ha ezeket tudja jól, akkor nem érheti meglepetés az életben. Az összes többi felesleges, addig amíg az ember nem lesz mérnök vagy hasonló. Márpedig az emberek 99%-a nem lesz mérnök.
[ Szerkesztve ]
-
A probléma az, hogy rengeteg felesleges hülyeséget (már bocsánat, de az) tanítanak. Semmi szükség történelemre, régi operációs rendszerek ismeretére, DOS parancsokra, bináris (oktális, hexadecimális) számrendszer ismeretére, a vírusok felépítésére, fajtáikra, működésük ismeretére, a hálózatok felépítésére, és ehhez hasonló dolgokra . Helyette olyat kellene tanítani, amivel találkoznak. Az operációs rendszerek, azon belül is a legkorábbi esetleg a Win2000, de inkább XP és 7, különbségekre, hogy használjuk, mire használjuk... mert ezek a rendszerek lesznek a legelterjedtebbek. Esetleg néhány grafikus Linux alapú rendszerről még eshet szó. Tanítsák meg keresni a diákokat, tudják használni a netes keresőket, ez nagyon fontos, mert így jutnak információhoz.
Egyszerűen szánalom, ami informatika oktatás néven fut az iskolákban. Ezért van az, hogy a diákok nagy részének a számítógép kimerül a Facebook és egyéb közösségi oldalak használatában...
A többség nem fogja újrahúzni a rendszert, bővíteni a gépet, meghekkelni a NASA-t, felesleges akárcsak érintőlegesen is belemenni a témába, ha azt sem tudja, mi az a vágólap, és mire jó...Aki ilyesmit akar egymaga csinálni, az utána fog olvasni, akit nem érdekel, de gondja van, az szakemberhez fordul (inkább itt nem térek ki a számítástechnikai üzletek színvonalára sem, mert sajnos az is a béka segge alatt van három emelettel, bár szerencsére van kivétel, de sajnos ők vannak kevesebben).
Még több testnevelés órát, az kell ide...a gyerek meg közben a TV előtt nő fel, gyorskaját majszolgatva...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz WonderCSabo #44 üzenetére
Itt mifelénk az egész műszaki karon mi Villamosok kaptuk a legrosszabb matekot, mikor szükségünk nem volt rá túl sok. Az infósok errefelé nem kapnak olyan durva matekot, hálózattervezést és konfigurálást sem ők tanulnak, hanem mi.
Itt rendes programozást a természettudományi karon tanítanak. Ami info-n van, az nem és semmit hozzá képest.Viszont továbbra is tartom, hogy heti 1 órában aki megtanul programozni, az valami szuperember.
proci985: BME egy egész más kategória. Többen akik kibuktak onnan, kerültek el hozzánk és csodálkoztak, hogy ami a BME-n egy fél év, az itt nálunk 2 teljes félévnyi anyag.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Penész Gomba
tag
Persze, de egy átlagos osztályból (legyen gimi vagy szakközép) hány lesz programozó vagy mérnök? Legtöbbször az osztály 1% sem.
Külön kellene venni az ilyet az átlagos osztályoktól. Ezt úgy értem, hogy nem csak szakközép, gimi meg szakmunkás legyen hanem legyen vagy 8-10 fajta középsuli ahol mind mind az adott szakra hajt már rá (matek, info, kémia, fizika, biológia, földrajz, történelem, művészetek, irodalom, meg gőzöm sincs még mi) részben az általános tananyag mellett, mert ami most van annak mindene van csak értelme nincs.
[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
Azért ez erősen túlzás. Egy junior programozóhoz szükséges tudást simán átadják a mérnökinfó BSc-n, természetesen akkor, ha a hallgató is rendesen tanul és nyomja a dolgot (prog szakirányon). Matek is rengeteg van, pl. első évben a kreditek fele matekos tárgy. Legalábbis PPKEn így van.
-
proci985
MODERÁTOR
anno BMEn is első két félévben volt 10 kredit C/C++, ami igazából sok mindenre nem elég. vö játékprogramozók itt 15 kredit c++t tolnak az első félévben (oo elejétől, második felében design patternekkel), aztán második félévben mégegyszer 15kredit a nagy játékprojekt (még c++). de más IT/programozókon is megvan a 30 kredit, bár kevesebb C++ és több webprogramozással.
első év végére erre programozók olyan 800 órát tolnak bele tanterv szerint a témakörbe, az úgy már szerintem elég használható eredményt ad.
Razuel: szerintem a bizonyítások jórészének ITn sincs értelme. ember megtanulja vizsgára, aztán pár év múlva szépen elfelejti. ha meg le akarja programozni, akkor úgyis ki kell nyitni a könyvet és átnézni mégegyszer. futásidő fontos, algoritmusok ismerete fontos, de egy programozó hiába tudja a tétel-lemma-bizonyítás hármasokat, ha nem tudja effektíven lekódolni. arról nem is beszélve, hogy egy programnak elég gyorsnak kell lennie. aztán ha nem elég gyors, akkor lehet belemenni mélyen a témába, és előszedni a jobb algoritmusokat, már ha léteznek.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Razuel
aktív tag
válasz Penész Gomba #36 üzenetére
Persze nem mindenhol kéne magasabb szintű matekot oktatni, csak pl az infó
karonszakon. Ez amiket felsoroltál lehet, hogy most hülyeségnek tűnnek, de később nagyon hasznos lesz ha programozó, mérnök, stb, akarsz lenni. Ráadásul ha már ez hülyeségnek tűnik, akkor 1-2 bizonyításnál kapnád a képet rendesen..
Amikor egy full A4-es lapon bizonyítjátok, hogy a 0 az 0 és mért 0, fincsi..[ Szerkesztve ]
-
DS39
nagyúr
őszintén szólva nem is akkora baj ez, mert még is mit tanítottak általános és középiskolában 2-es számrendszert, informatika történelmet, és Office-t orrvérzésig. (nem az elmélyítés volt a cél, hanem unos untalan ugyanazt nyomták le)
a mai fiatalok okostelefon világban nőnek fel, a számítógép használat alap és tanítás nélkül többet tudnak az aktuális IT dolgokról mint az öreg tanáruk nagy valószínűséggel aki még Pascalt tanult programozni, és a DOS volt a kedvenc háziállata.
akit komolyabban érdekel a téma, úgy is elmegy főiskolára/egyetemre.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz #41635072 #32 üzenetére
Ez nálunk is így volt a pmmk-n. De ne hidd, hogy az előzetes programozás tanulás segített bármit is a C-ben. (pedig nem is Win alatt csináltuk, az még tovább nehezítette volna)
Aki korábban csinált C progit, annak ment, a többinek meg nem, erre nem elég a heti 1 óra.
No meg nagyon sokan voltak, akik még soha nem programoztak.MCBASSTION: a mérnökinfón nem fognak megtanítani programozni. Vannak külön szakok, aminek nagy része matematika, ott tanítanak programozást rendesen.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
bazsi83vp
senior tag
válasz #41635072 #35 üzenetére
Nem volt semmivel kevesebb az én szakközepembe semmivel nekünk a humán tárgy, mint a gimiseknek, hanem heti 5-6 óra szakmai. Persze, tudom, hogy a legtöbb helyen ugyan annyi órájuk volt csak az egyik irodalom, nyelvtan helyett rajz, 1 matek helyett anyagismeret... szóval.
Akkor lehet volt... de a mostaniaknak... amúgy igaz: csak azt tudom összehasonlítani ami akkor volt középoktatás és azt amit a maiakon látok.... csökkentett óraszámukban, az oktatás "liberalizációja", az "elfáradó " gyerekek - de ez lassan politika lenne
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Az áltsulis és gimis oktatás egy kupac szemét volt. Meg ma is az, tesóm épp most tolja a gimit.
Mellesleg azok a számok rohadtul nem stimmelnek. Lekértem az órarendjét tesómnak és ezeket a számokat osszuk 2-vel. A tananyag meg legyen életszerű és használható. Mikor a word legeldugottabb 10 évente egyszer használt funkcióiról kellett egész órán át csesződni, az nekem is betett. Ezer+1 dolgot lehetne tanítani még amivel ezerszer értelmesebb lenne a gyerek, de hát nah. Meg amúgy is lesajnálja mindenki, mi is magunktól tanultunk meg mindent, mert órán játszottunk vagy nem csináltunk semmit.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
MCBASSTION
aktív tag
hat nekunk normal info oktatas kozepsuliban (nem is olyan reg) csak a world excel powerpointot takarta, de fakton pl az emelt info erettsegire keszultunk, es ennek kereteben megtanultunk basicben programozni. Tehat a sima oktatasnak semmi ertelme foleg h en pl nem microsoft termekeket hasznalok otthon (openoffice)...
A masik resze meg az h aki akar az elmegy mernokinfora egyetemre es ott tuti megtanul programozni, es szerintem az info oktatasnak nem is ez lenne a lenyege, hanem pl h a nepeket megtanitsak vmi fele gondolkodas modra, hogy akkor is eligazodjanak az informatika vilagaban, ha vmi ismeretlennel talalkoznak (ie tanuljanak meg googlizni, meg foleg gondolkodni, hasznalni a fejuket).windows7sins.org
-
Penész Gomba
tag
Igen az alapja, de elmondanád mire megy a gyerek az életben azzal amit ma matekon erőszakolnak rá? Ha meg valakit érdekel az úgy is szakköre fog járni vagy ezzel foglalkozik otthon illetve olyan suliba fog menni ahol úgy is megtanítják neki amit kell. Az informatikára meg nap mint nap szükséged van.
Valahogy hányingerem lett 5 év alatt a gimiben az 99%-ban totál értelmetlen matematika oktatásból, ahol az volt a cél, hogy a saját magunknak kreált problémákat oldjuk meg. Nagyon fontos dolog az x n. hatványanak 4372864732687482 gyökét megállapítani egy 2 fokú egyenletben. Meg keresni a háromszögek ilyen olyan pontjait és annak egyéb hülyeségeit. 5 évig vergődtem, hogy ne bukjak meg nagyjából az osztályom 90%-val karöltve. Egyetlen értelmes dolog talán a statisztika volt amit tanultunk.
[ Szerkesztve ]
-
#41635072
törölt tag
válasz bazsi83vp #33 üzenetére
Az lenne a felsőoktatás feladata, hogy ezekre megtanítsa a diákot.
Te nyugodtan neveld binárisan a gyermeked, én legalább az irodalmi témákhoz is hozzá tudok szólni, tudom szégyen, hogy felszedtem magamra egy kis műveltséget is.Már megszoktam, hogy a szakiskolások (názások) lenézik a többit, mert az első szemeszterben nagyobb a szakirányú tudások. Bár azóta sem sikerült megértenem, hogy mire föl ez a felsőbbrendűségi identitászavaruk. Na mindegy befejezem, mert tudom hová vezetne ez a beszélgetés.
Reagálás a szerkesztésre: gimiseknek már volt integrálás,differenciálás, analízis, [fakton] így abból nem igazán szoktak nagyokat szívni.
[ Szerkesztve ]
-
Razuel
aktív tag
válasz Penész Gomba #31 üzenetére
"nem a valóságtól teljesen elrugaszkodott matekot meg kémiát stb"
Remélem azt azért tudod, hogy az informatika alapja a matematika..
[ Szerkesztve ]
-
bazsi83vp
senior tag
válasz #41635072 #32 üzenetére
De akkor mint látod... mégse kezdhetem a közepén a gépszerkezettan, szegény kisgyerek Dante poklából nem fogja tudni, hogy kezelje az alapokat a Catia-ban... úgyhogy verd csak a fejed a falba, megérdemled.
Amúgy fogalmam nincs mit tanulnak most, mert én vagy 8 éve érettségiztem és nekem még jóval több órám volt szakközépbe, mint most. Persze könnyen vagyok ezért - ők (szakközép, gimi - egykutya) szívnak analízisből, de ez van. (mielőtt jönne a beszólás - igen, per pill ismét tanulok, nappalin)
Penész Gomba - informatika matek (analízis 1-2 és a többi) nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
#41635072
törölt tag
válasz bazsi83vp #30 üzenetére
Igen, a gimnáziumokban nem tanulnak ilyet, ettől még a továbbtanulók többségét az ilyen intézmények adják.
Arra van a felsőoktatás, hogy ott megtanítsák ezeket.
Most lehetne jönni, hogy a szakiskolások nem tanulnak nyelveket, felsőbb matematikát/fizikát és a többit.
Nálunk (2. legjobb villamosmérnöki kar) sajnos kezdőként elég nehéz teljesíteni a progot a 0-ról..[ Szerkesztve ]
-
Penész Gomba
tag
Miért, eddig volt informatika oktatás?
Nem vettem észre.Amíg úgy le lehet érettségizni, hogy nem tud a szerencsétlen egy pdf olvasót letölteni, sőt azt sem tudja mi az a pdf addig nincs informatika oktatás az országban. A lehető legkeményebben az informatikát venném, nem a valóságtól teljesen elrugaszkodott matekot meg kémiát stb...
(Bár nekem jó élmény volt, amikor általánosba Quake 1 majd Quake 2 majd Hl1-el toltuk Innen maradt meg bennem egy mondat az infó tanártól "Elvtársak, valaki elmondaná nekem mi az a fos a falon?" [Ez volt a Hl1-es vér])
[ Szerkesztve ]
-
bazsi83vp
senior tag
válasz #41635072 #27 üzenetére
Mivel nálunk ábrázolón az oktató örült, hogy a bagázs nagy része tanult műszaki rajzot... ők tuti nem güzümiskák voltak. Ahogy én sem. (mérnöki kar) És igen... se az adatbáziskezelést, se a scilabot (güzümiskának esélye semmi) és a többit se a közepéről kezdjuk.., az más, hogy kemény a lépték. Az ország 2. legjobb gépészmérnökképzésén
-
moha21
veterán
-
#41635072
törölt tag
válasz bazsi83vp #24 üzenetére
"egy gimnazistának aki mondjuk ez után a munkaügyiben fog kvázi betanított munkásként 1 programot kezelni"
Aha, mindezt úgy, hogy az egyetemeken többségében gimnazisták vannak?
"Egyetemen se úgy fog számteket tanulni, hogy egyből a közepénél kezdik."
Akkor te vagy nem jártál egyetemre, vagy nagyon nagy szerencséd volt..
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
"Office-al való több éves szórakozás is nevetség tárgya volt, meg amikor ábrákon mutatták a hálózat fajtákat (tudod, amikor még a hálózat gépeinek elrendezése adta a hálózat fajta nevét )."
mehehe, bár konkrétan nálunk még ehelyett dos bizergálás volt, amikor mi a szabadidőnkben lanparty előkészület címén bus topológiájú hálót építettünk, exmatávos BNCkből. aztán később amikor a switchek olcsóbbak lettek átálltunk star/extended starra. extended star most is van itthon, jó dolog az.
Amúgy kb azzal kéne kezdeni, hogy mindenki megkapja az alkatrészeket (egyszerű gép), rakja össze, majd telepítsen rá mindent és hozza használható állapotba.
fősulin rendszergazdaképzésen (IT/webprog) ez az első tárgy, alapfokú management meg ettől már annyira nincs messze (- irodai programok). de ehhez kell elég HW, hozzáértés (ilyen tanári fizetés mellett le fog lépni azonnal rendszergazdának) és diákok, akik legalább egy picit gondolkodnak (pl nem állnak neki erőltetni a csatlakozókat a lapon, molexet is be lehet dugni fordítva megfelelően agresszív hozzáállással). szerintem kizárt, hogy menne. szvsz jobb az ilyen kurzusokat megtartani a felsőoktatás első félévére.irodaira viszont egy ECL kezelői jó lenne az alaptanterv részeként, avagy egy rendesen formázott -pl beadandónak elég, több általában nem kell- office dokumentumot tudjon már összerakni egy végzős gimnazista.
RexpecT: itt Skövdében elosztott rendszereken a single point of failuret a star warssal szemléltették. egyébként tényleg remek példa volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sejtettem h. jönnek majd a negatív vélemények, de azért nem mindenhol olyan rossz, ahogy az le van itt festve.
Mi ált. iskola 4.-ben kezdtük el, mindent alaposan megtanítottak a dosról, akkor még az volt, csak elvétve akadt 1-2 386-os masina, többsége régebbi volt, pl. még nagy floppy-s gépen tanultam másolni. Párhuzamos portos külső eszköz programozása, meg ilyenek voltak akkoriban.
Ezek után később már a Windows korszakban megtanították rendesen az Office minden részét keményen számon kérve, valamint mindig volt valamilyen programozás oktatás. Ha valami nem működött, akkor ez az, mert ahány tanár, annyi nyelven kellett programozni, végül semmi nem lett az egészből. Mindezt úgy, hogy a tantárgyak másik felében meg tömény elektronikát tanítottak, szal kaptuk rendesen az anyagot.
Ha valahol a programozás oktatással gondok voltak, az a fősuli, ott már csak heti 1 óra (90 perc) jutott rá, ami eszméletlenül kevés. Az ottani informatika meg sokat nem ért, mert a teljesen kezdők miatt az alapoktól kellett kezdeniük. Nem is igen jártam be rá ez miatt, a ZH-kat letudtam egyszerre, mert még az ECDL szintet sem érték el. BTW. amíg nem ment el az első infó tanár fősulin, addig értelmes dolgokat tanultunk, mint pl. a bash használatát.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
bazsi83vp
senior tag
Na igen, a témakörök - tanuljanak felső tagozatba valamennyi alapozást, a középoktatásban meg (szakoktatás is) a való életben használható dolgokat - mint hogy mi lenne az előnye az online ügyintézésnek, netikett és a többi hasonlót... Most komolyan, minek tanítsak mértékegységeket (vagy számolást bináris és hexad. számrendszerben) egy gimnazistának aki mondjuk ez után a munkaügyiben fog kvázi betanított munkásként 1 programot kezelni, miközben felveszi/kezeli az ügyfelek adatait? Arra 1 hét alatt beidomítható a közszolga.
Aki meg érdeklődik a téma iránt, úgyis autodidakta módon nekiesik. Egyetemen se úgy fog számteket tanulni, hogy egyből a közepénél kezdik.
Amúgy keveslem az órákat így is felsőbb szinten, de alsó tagozatban viszont inkább tényleg mozogjon, mint a gép előtt görnyedjen a fiatalság.[ Szerkesztve ]
-
Cathulhu
addikt
Most egyetertenek a taarokkal, ha valaha is szinvonalas lett volna az informatika oktatas itthon. Erre se kozepsuliban, se egyetemen viszont peldat nem lattam...
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
kymco
veterán
Amiről beszéltem meg is tapasztalom a három gyerekem mellett, és gyakorlom is velük. Alig van igényük a számítógépezésre, pedig otthon az androidos mobilokat nem számolva 4 teljes értékű számítógép is van. Inkább kint vannak a szabadban, bringáznak, esténként olvasnak. Persze van időnként tv is, meg számítógépezés is, de az utóbbi összességében elég kevés.
Tehát a negyedikes osztályig a gyermeknek, ha odafigyelő szülői háttere van, nem nagyon van szükségük a számítógépekre, és nem igen van tere annak, hogy "meglepetéseket" okozzanak. Ha van tere ilyen "meglepetéseknek" 10 éves korig egy családban, ott, nincs rendben szvsz a családi élet.Én nem tiltom az informatikát, jobbat igyekszem nyújtani nekik. Ha akarnak játszani, akkor előbb-utóbb játszhatnak, de nem igazán akarnak...
Az egér kezelés, billentyűzet használata, nyomógombok és egyebek egy ilyen gyereknél hihetetlenül rövid időn belül készség szinten mennek. Erre felesleges ebben a korban órákat szánni heti szinten.www.refujvaros.hu
-
#41635072
törölt tag
Ezeket a felsorolt témaköröket egyeltalán minek kell oktatni? Bosszantóan hasztalan az egész, semmit sem tanulnak meg a diákok.
Inkább tanulnának meg alapszinten programozni, vagy a word csomagot normálisan használni.
Nem pedig ilyen ökörségeket, hogy mappaműveletek, a számítógép hatása környezetünkre, az otthoni és az iskolai számítógépes környezet összehasonlítása megadott szempontok szerint, meg egyéb bődületes marhaságokat..Egyébként általános iskolában comenius logóztunk, gimiben pedig egy évig volt infó, ahol az egyetlen értelmes dolog az access volt, de összességében semit sem tanultam. Általában PP-ban kellett valamit kreálni, ami óvodás koromban is gördülékenyen ment.
Bekerültem egyetemre, ahol pedig szükségem lett volna valami alapszintű programozói tudásra, excel bővebb ismeretére.
[ Szerkesztve ]
-
Narxis
nagyúr
Egyetértek. Én most is olyan sztorikat hallottam info tanár ismerőseimtől, hogy a hajam égnek állt. Pl. olyanok mentek emelt szintű info érettségire akik már megijedtek ha nincsenek a programok ikonjai az asztalon.
És ennél még rosszabb helyzet jön...
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
Razuel
aktív tag
Nem azért a két forintért, de én letöltöttem a Harvard egyetem programtervező előadásainak a felvételét, és kb ugyan azt tanulják, amit mi DE PTI-n. Szóval egyetemen azért mondanak hasznos dolgokat is, a nem igazán hasznos dolgok mellett.. A többiben egyetértek veled.
Szerintem a matekot kéne jobban erőltetni középiskolában, az infó helyett, mert aki infós egyetemre megy annak lesznek meglepetések..
-
FlekkeN
aktív tag
A magyar csapatok nem képviselik az átlag tudását informatikából, sem pedig az oktatás minőségét. Versenyekre külön felkészítés van az adott verseny anyagából. Ez az anyag sokszor nemteljesen kapcsolódik a tananyaghoz.
Amúgy tényleg csak az én véleményem a hozzászólásom.#18 Csak nézd meg milyen lehetőségeik vannak és milyen kurzusokat vehetnek fel információ technológiából és ahhoz kapcsolódó tárgyakból. Nálunk van három szak: programtervező informatikus, mérnök informatikus és gazdasági informatikus. Ezen belül meg vannak nyilvág ág amire jelentkezhetsz. Ezek meg korlátozva vannak mivel létszám alatt nem indítanak szóval néza nem sok lehetőség van. Ezeket hasonlítsd össze az ott tanulható tárgyakkal.
[ Szerkesztve ]
-
Zirowe
nagyúr
Nálunk volt vmi alap pascal programozás is, de kb senki nem figyelt oda, és csak a rendszámosok csinálták meg rendesen.
De az is túl volt bonyolítva.Office-al való több éves szórakozás is nevetség tárgya volt, meg amikor ábrákon mutatták a hálózat fajtákat (tudod, amikor még a hálózat gépeinek elrendezése adta a hálózat fajta nevét ).
Volt vmi könyv is, de az is kb egy vicc volt.
Cs jobban lekötött minket+biosz tanár és a rendszergazda is cs "buzi" volt, így kb bmikor bemehettünk a gépterembe játszani (szünetekben, tanítás után, stb).
Infó tanár jó szándékú volt, meg biztos alapszintű tudása is megvolt hozzá, de vhogy az egész körítés rossz volt, meg a pedagógus skillje se volt toppon.
Amúgy kb azzal kéne kezdeni, hogy mindenki megkapja az alkatrészeket (egyszerű gép), rakja össze, majd telepítsen rá mindent és hozza használható állapotba.
Erre rá lehetne szánni 1-2 hónapot max, úgy hogy közben mindent elmagyaráznak, majd még 2 hónap alap win és office ismeretek, és kész.
Fél év alatt ennyit letudni, és már így is okosabbak lennének, mint a jelenkori átlag tinik.[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
moha21
veterán
Második hsz-el teljes mértékben egyetértek.
Eszembe jut, hogy nálunk az osztály 90%-a az infot választotta érettségi tárgynak. És ennek az 50 %-a gyakorlatilag egy kész windows-on tud megnyitni egy böngészőt. Ennyit jelent nekik az info.
Én mondjuk fizikát választottam . :-)
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
FlekkeN
aktív tag
Magyarországon az egész informatika oktatás nagy nulla. Mind általános iskolában, mind középiskolában és még az egyetemen is. Rá kellene nézni a többi országra mit csinálnak és megnézni milyen hatékonyak, majd átvenni és közben fejleszteni azt.
Nem tudom miért nincsenek tisztában vele, de az informatika az élet mindennapos velejárója. Matematikával egyszinten kellene oktatni.
[ Szerkesztve ]
-
-
PPatrik
aktív tag
Ezzel én is így vagyok!
Nálunk meg legalább egy tanár van, aki tart szakkört, ahol programozunk, igaz mostanában már nem szoktam a többiekkel együtt csinálni, inkább ha valami nem megy akkor segítek. ( Részben azért, mert ha elrontok valamit, akkor én leszek a hibás. ) De az iskola őt nem is támogatja, teljesen saját szakállára csinálja. -
PC-rev-RM
tag
Egyetértek, 2002-ben lettem érett egy gimiben, de 0 tudásom volt a számítástechnikáról, comenius logo (teknőssel kellett rajzolni, ezt ismeri valaki?), meg dos-os alapműveletek volt a 4 év munkája, meg netezhettünk, 'oszt annyi. (Csodálkoztam is, amikor 2000 tájékán bejelentették, hogy az iskola weblapja országos 1. helyezett lett. Na aki azt csinálta, tuti nem nálunk tanulta, pedig az egyik diák műve volt.)
Akik szakközépbe jártak az én időmben, office-ból perfektek voltak, gépelni is megtanultak.Az oktatás színvonalának csökkentése nem csak az infóra terjed ki, nyelvoktatásban is lefelé csúszunk, pedig így is silány a helyzet az eu tagállamokhoz képest. Ugyanott, ahol 10 éve 2 idegennyelv volt kötelező, ma már csak 1 az. Szándékosan nem okosítják a jelen generációt, van is rá ötletem, hogy miért.
Szerk: na itt minden véleménnyel egyetértek!
[ Szerkesztve ]
"My GPU maker took more money from me than yours did from you! My GPU maker is #1!"
-
Razuel
aktív tag
Legalább csökkentik a konkurenciámat..
Viccet félretéve, aki érdeklődik az informatika iránt és netalán erre a pályára akarna lépni, az eddig se és ezután se a középiskolai tanulmányokra építve fog beletanulni a szakmába. Ráadásul jobb ha megszokja, hogy teljesen mindegy milyen iskolába jár, programozni otthon, egyedül, a gép előtt fog megtanulni, az internet segítségével.
Amúgy még amikor gimnáziumba jártam (infó szakon), az egyik gépnél nem működött a bill, a tanár meg azt hitte, hogy be van kapcsolva a billentyűzár..
-
wednesday
őstag
Ez tényleg csak azt jelenti kevesebb lesz az FB-re meg a játékra fordított idő az iskolában. Nem sok haszna volt eddig az info oktatásnak. És valóban a tanárok sokszor kevesebb ismerettel rendelkeztek, mint a diákok. Illetve az oktatott tananyag meg mindig 10 év lemaradásban volt a kor elvárásaitól. Azon se lepődnék meg, ha még most is nagyrészt DOS parancsok tanulásából állna az a kis idő, amit nem szórakozással töltenek a diákok egy számítógép teremben.
-
Gergosz2
veterán
Na ezzel ugyan így vagyok én is!
A tanterv szeirnti iformatika óra a béka segge alatt volt, tekintve , hogy a tanár sz*rt se értett a számítógépekhez, csak annnyit hogy, hogy kell szöveget szerkeszteni meg powerpointba szórakozni.
Nem azt mondom , hogy ez felesleges tudás, mert ezt is meg kell tanulni az embernek, na de hogy évekig ezek mellett horgonyozzon le az informattika óra az már szerintem siralmas.
Szerencsére volt egy jó tanár akivel jóba voltunk és órák után szívesen tanított neknk egykis programozást.
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
defi
tag
A cikket átültetve a gyakorlatba: kevesebb facebook és gaming az oktatás ideje alatt.
A tisztelt kivétel úgy is otthon tanulja meg az alapokat, mert általában elmondható, hogy a programozáshoz a diákok már jobban értenek, mint a tanárjaik.[ Szerkesztve ]
LOAD "*",8,1
-
Inv1sus
addikt
Az első és második hozzászólással teljes mértékben egyetértek. Digitális analfabetizmusnak meg inkább azt nevezném, ami "informatika oktatás" címszóval történik. Semmi értelme oktatni, ha egy bazinagy, használhatatlan ökörség az egész.
És még az egyetemen is ökörségeket tanítanak, szóval nyugodtan lehet csökkenteni az órákat.
[ Szerkesztve ]
*** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***
-
peter9228
aktív tag
Hát igen, az informatika oktatás színvonalán kellene növelni. Nálunk sem ért semmit az info óra (gimnázium). Meg ugye 11. évfolyamon lehetett választani speceket, többek között az infot választottam, mert abból akartam továbbtanulni. Erre mit csináltunk info specen? Word, excel, powerpoint... Ezért teljesen fölösleges volt heti +2 órát ott ülni. Aztán megkérdeztem a tanárt, hogy mi lesz a programozással. Kiderült, hogy azt nem tanítják, és a tanárok sem tudnak programozni... Kérdem én, akkor ennek mi értelme van?
-
kymco
veterán
Biztos megköveztek ezért, de én az általános iskola 1-4. évfolyamán nem oktatnám az informatikát. A gyerek inkább rohangáljon, olvasson és jászon sokat... Használja ki, hogy az életkorának megfelelően a vizuális fantáziája erősebb, mint az idősebb korosztályoké, nem kell korlátozott vizuális ingerekkel tompítani.
Később elkezdve sem marad le semmiről, max. jobban megéli a képességeit.
A többiről nem tudok nyilatkozni...www.refujvaros.hu
-
Zirowe
nagyúr
Nem tudom, az én időmben (2004ben érettségiztem) a gimnáziumi infó oktatás semmit sem ért, és alig vártuk, hogy a tanár elmondja a mondanivalóját, hogy lehessen végre quakezni vagy cszni.
De hogy 6 év alatt semmi hasznos vagy értelmes nem lett nekünk tanítva, az is biztos.
Akkor már inkább fordítsák másra azt az időt, vagy legyen szabad géphasználat végig.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest