Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Zirowe #16 üzenetére

    "Office-al való több éves szórakozás is nevetség tárgya volt, meg amikor ábrákon mutatták a hálózat fajtákat (tudod, amikor még a hálózat gépeinek elrendezése adta a hálózat fajta nevét )."

    mehehe, bár konkrétan nálunk még ehelyett dos bizergálás volt, amikor mi a szabadidőnkben lanparty előkészület címén bus topológiájú hálót építettünk, exmatávos BNCkből. aztán később amikor a switchek olcsóbbak lettek átálltunk star/extended starra. extended star most is van itthon, jó dolog az:).

    Amúgy kb azzal kéne kezdeni, hogy mindenki megkapja az alkatrészeket (egyszerű gép), rakja össze, majd telepítsen rá mindent és hozza használható állapotba.
    fősulin rendszergazdaképzésen (IT/webprog) ez az első tárgy, alapfokú management meg ettől már annyira nincs messze (- irodai programok). de ehhez kell elég HW, hozzáértés (ilyen tanári fizetés mellett le fog lépni azonnal rendszergazdának) és diákok, akik legalább egy picit gondolkodnak (pl nem állnak neki erőltetni a csatlakozókat a lapon, molexet is be lehet dugni fordítva megfelelően agresszív hozzáállással). szerintem kizárt, hogy menne. szvsz jobb az ilyen kurzusokat megtartani a felsőoktatás első félévére.

    irodaira viszont egy ECL kezelői jó lenne az alaptanterv részeként, avagy egy rendesen formázott -pl beadandónak elég, több általában nem kell- office dokumentumot tudjon már összerakni egy végzős gimnazista.

    RexpecT: itt Skövdében elosztott rendszereken a single point of failuret a star warssal szemléltették. egyébként tényleg remek példa volt.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #40 üzenetére

    anno BMEn is első két félévben volt 10 kredit C/C++, ami igazából sok mindenre nem elég. vö játékprogramozók itt 15 kredit c++t tolnak az első félévben (oo elejétől, második felében design patternekkel), aztán második félévben mégegyszer 15kredit a nagy játékprojekt (még c++). de más IT/programozókon is megvan a 30 kredit, bár kevesebb C++ és több webprogramozással.

    első év végére erre programozók olyan 800 órát tolnak bele tanterv szerint a témakörbe, az úgy már szerintem elég használható eredményt ad.

    Razuel: szerintem a bizonyítások jórészének ITn sincs értelme. ember megtanulja vizsgára, aztán pár év múlva szépen elfelejti. ha meg le akarja programozni, akkor úgyis ki kell nyitni a könyvet és átnézni mégegyszer. futásidő fontos, algoritmusok ismerete fontos, de egy programozó hiába tudja a tétel-lemma-bizonyítás hármasokat, ha nem tudja effektíven lekódolni. arról nem is beszélve, hogy egy programnak elég gyorsnak kell lennie. aztán ha nem elég gyors, akkor lehet belemenni mélyen a témába, és előszedni a jobb algoritmusokat, már ha léteznek.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #46 üzenetére

    a BMEs programozásoktatás nem erősebb az itteninél. játékprogramozóknál (sima prognál kicsit más a sorrend) első félév végére már design patternekről van szó érintve a unit testinget és az asszertációt, valamint egy saját kisebb libraryt kell tudni írni.

    meg azért a 10 hetes programozás scrum/agile típusú projektek 8-12 fővel és kb 400óra/fő időigénnyel eléggé sokat nyomnak a latban (azaz 10 hétig csak ezt csinálják a diákok, szóval be lehet szépen állni 40 órás munkahétre és tesztelni a produktivitást). vö bmes 4fős, 3kredites (80 óra/fő) lab4 heavy waterfall modellel úgy, hogy közben egy csomó más tárgy is van.

    51re: van ennél durvább is, avagy shaderprogramozás hálózatos szakirányon lévőknek is.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz bambano #234 üzenetére

    ha tud németül, akkor érdemes lehet német képzésbe iratni, ha még létezik. ott Kocsányiék voltak még pár éve.

    ha pedig odamegy, akkor meg fogod érteni a jegyzeteit nézve, hogy miért kell bizonyítást tanulni (nem magolni, az meg tényleg az égvilágon semmit nem ér). azért, mert valaki ért egy problémát, még nem biztos, hogy egy kellően egzakt levezetést abból on-the-fly elő tud hozni általános esetben. a bizonyítást is bizonyos esetekben meg kell érteni, a megértés meg a tanulás részhalmaza. tipikus példának ott az RSA titkosítás, aminek bizonyításához segédlemmák kellenek és bele kell menni a prímszámokba.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Psych0 #246 üzenetére

    és az sincs soha felvéve, hogy az első órán üzeni a 75% nem jelenlevőnek, hogy ha nem járnak be akkor a vizsgára se jöjjenek el, mert úgyse fognak átmenni

    ha nincs leírva a tantárgyi követelményeken (bolognai rend szerint kötelező lennie ilyennek, bár pár éve még eléggé gyerekcipőben jártak), hogy kötelező bejárni az órára, akkor ilyet nem várhat el. ha elvár, és ezt osztályozza, nem pedig a tantárgyi célkitűzések szerint születik a jegy, akkor jogsértést követ el. legalábbis itt svédeknél a tantárgyi követelmény/célkitűzés jogi dokumentum és szerződésnek minősül. magyar jogi helyzettel viszont nem vagyok tisztában. dolog amiatt fontos, mert lehet valaki okkal nem megy be órára, pl dolgozik, beteg, gyereke beteg, ügyintéz, stb...

    más kérdés, hogy erre a gólyahéten/heteken eléggé nagy hangsúly kerül arra, hogy beleverjék az elsősökbe, nem kötelező bejárni, de ha valaki diplomát akar, akkor nagyon ajánlott. ha meg már úgyis ott van, akkor figyeljen.

    kuncsorgást el lehet intézni kultúráltabban is. beszéd problémás, de alapvetően a beszélők baja, és itt is vannak a célra sokkal jobb taktikák.

    egyébként baráti körben van több olyan, aki Orosznál gond nélkül levizsgázott úgy, hogy órára nem járt be, de ezek már jópár éves infok.a tudásuk viszont mindig megvolt (azóta mérnök mind). sőt, mintha az egyiknek még reklamálni is sikerült volna (egyébként igaza volt).

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #282 üzenetére

    jaja, C a célra overkill és kontraproduktív gimnáziumi szinten, iteratívokból ha az OO átadása cél, akkor a java viszont jó ötlet lehet. utóbbi években eléggé kiforrot, munka is van vele. (Java sem jó mindenre, de pl grafikus felülethez nem kell külön libraryt hozzáadni, egy kezdőnek a gyors vizualizálás meg előnye). alternatívának php, pillanatok alatt előre lehet vele jutni az egyszerűsége miatt és remek vizualizálni alapszinten.

    azt se szabad elfelejteni, hogy C/C++t tanítani nehéz, alapvetően nem annyira jók első nyelvnek. nagyon jó tanárok is kellenek hozzájuk, ez se mindig adott (még felsőoktatásban sem).

    unix meg tényleg C, de azokban módosítani felsőoktatásban programozóknak -értsd 30kredit első évben megvolt ebben az irányban- sem elsőéves tárgy. újrafordítgatáshoz pedig erős HW kell általában, vagy sokáig tart. gimnáziumban ez sem adott. viszont ha tud pl javat, akkor utánna c már egyszerűbben tanulható, főleg, ha közben C++ lépcső is megvan.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák