Új hozzászólás Aktív témák
-
moha21
addikt
-
anno BMEn is első két félévben volt 10 kredit C/C++, ami igazából sok mindenre nem elég. vö játékprogramozók itt 15 kredit c++t tolnak az első félévben (oo elejétől, második felében design patternekkel), aztán második félévben mégegyszer 15kredit a nagy játékprojekt (még c++). de más IT/programozókon is megvan a 30 kredit, bár kevesebb C++ és több webprogramozással.
első év végére erre programozók olyan 800 órát tolnak bele tanterv szerint a témakörbe, az úgy már szerintem elég használható eredményt ad.
Razuel: szerintem a bizonyítások jórészének ITn sincs értelme. ember megtanulja vizsgára, aztán pár év múlva szépen elfelejti. ha meg le akarja programozni, akkor úgyis ki kell nyitni a könyvet és átnézni mégegyszer. futásidő fontos, algoritmusok ismerete fontos, de egy programozó hiába tudja a tétel-lemma-bizonyítás hármasokat, ha nem tudja effektíven lekódolni. arról nem is beszélve, hogy egy programnak elég gyorsnak kell lennie. aztán ha nem elég gyors, akkor lehet belemenni mélyen a témába, és előszedni a jobb algoritmusokat, már ha léteznek.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
WonderCSabo
félisten
Azért ez erősen túlzás. Egy junior programozóhoz szükséges tudást simán átadják a mérnökinfó BSc-n, természetesen akkor, ha a hallgató is rendesen tanul és nyomja a dolgot (prog szakirányon). Matek is rengeteg van, pl. első évben a kreditek fele matekos tárgy. Legalábbis PPKEn így van.
-
WonderCSabo
félisten
Viszont továbbra is tartom, hogy heti 1 órában aki megtanul programozni, az valami szuperember.
Igen, ez így van. Elég hülye lehetett aki azt a tantervet kitalálta. De attól még, hogy nálatok el van cseszve, ne írd azt, hogy "mérnökinfón" nem lehet programozni megtanulni.
-
a BMEs programozásoktatás nem erősebb az itteninél. játékprogramozóknál (sima prognál kicsit más a sorrend) első félév végére már design patternekről van szó érintve a unit testinget és az asszertációt, valamint egy saját kisebb libraryt kell tudni írni.
meg azért a 10 hetes programozás scrum/agile típusú projektek 8-12 fővel és kb 400óra/fő időigénnyel eléggé sokat nyomnak a latban (azaz 10 hétig csak ezt csinálják a diákok, szóval be lehet szépen állni 40 órás munkahétre és tesztelni a produktivitást). vö bmes 4fős, 3kredites (80 óra/fő) lab4 heavy waterfall modellel úgy, hogy közben egy csomó más tárgy is van.
51re: van ennél durvább is, avagy shaderprogramozás hálózatos szakirányon lévőknek is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
MCBASSTION
aktív tag
hat most arra jarok az egy dolog h mar tudok programozni, de sztem eleg alaposan megtanitjak. Lehet h a gyakorlati fogasokat nem nagyon (a hogyan reszet), de sztem eleg jo alapot adnak, es ebbol egy kis gyakorlassal siman meg lehet tanulni. A gyakorlas reszet amugy sem lehet nagyon tanitani, azt csinalni kell.
windows7sins.org