Hirdetés
- Mikrotik routerek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Facebook és Messenger
- Banggood
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Proxmox VE
- 2 billió dollárt hozott a tavalyi év az NVIDIA-nak
- eBay
- Kína exportkorlátozást vethet ki az akkumulátortechnológiákra
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
HR-esek meg is érdemlik
Különben meg is lepődtem, amikor ilyen 35 éves csóka lett az egyik volt szakomon a tanszékvezető. Mondjuk az is infó tanszéket vezet, és matematikus -> gondolom azóta is analízis oktatás folyik az infón...@Tikakukac : Sok esetben összetéveszthető a rendes követelményszint a szívatással.
űSzívatást én úgy vettem, amikor fölösleges dologból buktattak, követelményszint meg az, amikor szakhoz kapcsolódó dolgot rendesen meg kell tanulni.
Persze mindig akadt pár lazacsávó, aki nem tudom, miért volt ott, de nem tanult, és nekik minden szopatás volt, amire tanulni kellett.
Mondjuk a tartós 92% bukás azért jelent valamit[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
#06658560
törölt tag
Pontosan. Pláne, hogy gépészmérnöki vonalon tényleg bármi lehet az emberből csavartervezőtől atomerőmű tervezőig.
#404 tzsiga:
"Adott feladat megoldásához tartozó algoritmus megfogalmazása, megvalósítása számítógépen. Algoritmusok, algoritmuselemek tervezése, végrehajtása. Algoritmusok elemzése
Matematikai, nyelvi problémák megoldási algoritmusának tanulmányozása.
Összetett algoritmusok, az alulról felfelé építés és a lépésenkénti finomítás elve alapján.
A programtesztelés eszközeinek ismerete."Az általános középiskolai képzésben nem programozókat kell képezni, hanem a tudatos gép és szoftverhasználatot, nem program, hanem problémamegoldás-központúan. Algoritmust tervezni nem kell, ellenben egy probléma megoldásához szükséges logikai folyamat megértése, folyamatábrájának felvázolása elvárható tudás.
Akinek a programozás kell, az elmegy majd szakirányú suliba, s ott nem minimális óraszámban fogja tanulni a programozást.
[ Szerkesztve ]
-
-
pigster
senior tag
Te az elméleti lehetőségről beszélsz, én a gyakorlatról. Én a saját példámat írtam, te nem tudom, hogy mit.
Ha nincs könyv egy óra megtartásához, akkor valahol tök mindegy, hogy azért nincs, mert nincs, nem elérhető, drága, tavaly még volt, jövőre lesz, máshol van, neked volt, stb. Nálunk, és még sok helyen nincs. -
pigster
senior tag
Jaj de okos(kodó) vagy! Elméletileg lehetne könyv de a gyakorlatban nincs könyv, mert a tankönyvárak miatt néhány könyv "lehúzásra" kerül a tankönyvlistáról. Van feladatgyűjtemény, amit több évre vesznek meg. Nálunk legalábbis. Néhány (sok) embernek fogalma sincs milyen ma egy átlagos (nem budapesti elit) általános/középiskola.
-
-
-
hoffman_
nagyúr
A gond az, hogy van benne egy hátsó gondolat, miszerint mindenki technikai dokumentációkat fog írni.
Ez talán igaz, de teljességgel mindegy bármilyen szándék, ha azt hozzácsapod, amit én írtam nem rég: [link]
A C programozás szerintem se legyen alapszintű műveltség része, nem kell az általános iskolába, de még gimibe se, szakközépbe igen.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
tzsiga
csendes tag
Az oktatási folyamat nagyon sok eleme a pontos munkára szoktatást célozza. (Nem feltétlenül csak informatikából.)
A tejes hiba következményeként ritkán tör ki a 3. világháború, de simán okot/ürügyet adhat az elbocsátásra, ami az adott személy egyéni érdeke szempontjából nem sokkal jobb kimenet.
-
hoffman_
nagyúr
Igaza van, fentebb írva is volt, hogy ezen azért állhat vagy bukhat bármi. Egy prezentáció megírása és a tej visszarakása közötti párhuzam konvergál a zéróhoz, bár tény, hogy egyik sem nehéz - de nem árt a rutin.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
pigster
senior tag
Amiről szó van:
Közoktatás: általános iskola és középiskola (gimnázium, szakközép, szakiskola) informatika órák számának drasztikus csökkentése.
Mivelláthatóan gyakorlatilag minden témában otthonosan mozogsz, kérlek, írd meg, hogyan tervezed, hogy pl. egy szakközépben 9. évfolyamon heti egy órában megtanítod az alapismereteket, és még progarmozást C nyelven - persze azon a szinten, amit te is elfogadsz, amir szükséged van. 10., 11., 12. évfolyamon már nem taníthatsz nekik semmit. Ha esetleg utána továbbtanulnának, akkor reménykedj abban, hogy addig nem felejtik el amit tanultak. Ha inkább mégsem C-t tanítanál abban az egyetlen órában, akkor azt írd meg.
Miután pedig a heti egy órában igényeid szerint tökéletesen megtanulta a C-t, majd megnézem, hogyan fogja használni a későbbi munkahelyén. amikor elmegy esetleg adminisztrátornak, banki pénztárosnak, ügyintézőnek. Lehet, hogy neked furcsa, de nem mindenki a BME-n tanul tovább, és nem lesz minden általános és középiskolásból programozó.egyenlőséget teszel a következők közé:
- időnként működő abs
- gyakran nem lezuhanó repülő
- célját többször pontosan elérő rakéta
- az esetek zömében passzoló adóbevallás
- szinte mindig stimmelő bankszámla
és a valamit tudó programozó.Egyikre sincs szükséged? Ó, te világmegváltó-nem-valamit-hanem-mindent-tudó-programozó.
-
tzsiga
csendes tag
"ha meg tényleg az a cél, hogy valamit tudjon az ember programozni, akkor hozzá se fogjanak. valamit tudó programozókra nincs szükség, felesleges túloktatása a nem programozónak készülő diákoknak."
Nagyon fontos az mindenkinek. A gondolkodás fejlesztése fontos. Az algoritmizálás ennek jó eszköze, de ha nem jelenik meg kézzelfogható formában, akkor sokat nem ér.
Ez megjelenhet a robotikában (programozható LEGO robot, ha nincs pénz, a LOGO is lehetséges opció)Egyébként ha valaki makrót rögzít, akkor programot rögzít, annak módosításával már lehet beolvasást, kiírást, elágazást, ciklusokat tanítani. Több, mint a semmi és nem csupán a majdani programozóknak hasznos. Pár dolgot még a szövegszerkesztésből/táblázatkezelésből is jobban megérthet.
Természetesen nem a programozó képzése a cél, hanem az, hogy bizonyos folyamatokat meg tudjon tervezni, akár a számítógépmentes életben, akár szövegszerkesztésben.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"a szakközepes (de a gimis is) minimálképzésben nem szereznek programozói tudást."
Azert remek lenne am, ha kepben lennel azt illetoen, hogy milyen threadbe kapcsolodtal be, ideznem a kiindulasi pontot (kiemeles tolem): Én azt sem értem, hogy ha van valami minimális programozás a középiskolában, akkor is miért a basic-et vagy a pascalt erőltetik
"ha meg tényleg az a cél, hogy valamit tudjon az ember programozni, akkor hozzá se fogjanak. valamit tudó programozókra nincs szükség"
Tekintve, hogy Knuth egymaga nem tud mindent leprogramozni, azert talan megis szukseg van rajuk, mert gyakran fajdalamas azt latni, hogy repetitiv, unalmas dolgokat "kezzel" csinalnak meg szamitogepen, ahelyett, hogy osszedobnanak ra egy haromsoros scriptet.
DRM is theft
-
Rive
veterán
Izé... Fura, de igaza van, bár a szóhasználat elég szerencsétlen.
Eeeeegen, az egész számítástechnika alapjait C-ben írták, ugyanakkor az egyszeri ember számára elég kicsi már az esélye, hogy C-ből profitáljon (és ezt nyogodtan lehet egyfajta jelentőségnek venni).
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
dabadab
titán
Azt azert latni kell, hogy amiket felsoroltal (kernel, VM) azok a ma megirt szoftvereknek csak egy elenyeszoen apro reszet teszik ki, raadasul a szakkozepiskolai minimalkepzes elvegzoi tipikusan nem ilyen projektekben fogjak hasznositani a programozoi tudasukat, a gyakorlati jelentosegrol valo megjegyzest igy ertsd. Persze, az alapveto infrastruktura C-ben van, de az "atlagember" nem abba fog turkalni, hanem arra epulo mindenfelet fog bizergalni, akar shell scriptben vagy Perlben vagy Visual Basicban.
(#272) Tel Elek: bocsanat, de en a gyakorlati hasznossagot nem az alapjan allapitom meg, hogy mit tanitanak villamosmernokoknek (lol ), hanem az alapjan, hogy az elmult ket evtizedben mit lattam az iparban: marpedig ott az a trend, hogy a C, mint altalanos programnyelv szerepet atvette a C++, amellett meg nagyon eros a VM-vonal (Java, C#) meg a scriptek.
Egyebkent meg oktatasi szempontbol hasznos a C, ha az ember komoly programozokat akar oktatni - de csak akkor. Ha csak az a cel, hogy valamit tudjon programozni az ember, meg tudjon automatizalni ezt-azt, akkor csak akadalyoz a C.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Psych0
őstag
"rajta kívül mindegyik tanárnak sikerül a dolgokat megoldani civilizáltan?"
Nem nagyon találkoztam több tanárnál fegyelmezéssel, inkább beletörődött mindenki, hogy beszélgetnek órán. Szigorú fegyelmet egyedül Orosz várt el." de ezt el lehet úgy is mondani, hogy anális vegzálást ígér minden pusmogónak meg úgy is, hogy a többi tanuló érdekében kéri, hogy ne beszéljenek."
amikor én voltam ott, akkor azt mondta: "Nem tűröm el, ha beszélgetnek az órán.""De nem azért buktat, mert nem volt jelen, hanem azért, mert hiányos lesz a tudás." Azért hiányos a tudás, mert nem volt jelen. Biztos volt olyan aki átment, pedig nem járt be, de szerintem ez elég ritka eset, mert elég nehéz az anyag úgy is, ha az ember végigüli az órákat. De ne várjon el senki jóindulatot a tanártól, ha arra sem méltatta, hogy végighalgassa az óráit. Mellesleg mivel a tananyag amikor én tanultam nagyon elméleti volt, a számonkérés, meg nagyon gyakorlati, ezért anno Orosz tartott neptunon kívüli gyakorlatot az érdeklődőknek 19:00-től 20:30-ig. A képzés alatt mástól ilyen gesztust nem láttam.
Szerintem a kulcskérdés az az, hogy a Műszaki Egyetemen miért kell a hallgatókat fegyelmezni? Nem tagadom, hogy hisztis az Orosz, de, ha mindenki tudja, hogy, ha beszélgetnek, akkor üvöltözik a tanár, akkor miért beszélgetnek? Szerinted felnőtt viselkedés ez a hallgatók részéről?
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Psych0
őstag
Csak a felvételek már azután indultak, hogy a szegény terrorizált egyetemi polgár kihúzta a gyufát. Az egyáltalán nincs a videókban, hogy az első órán elmondja, hogy nem tűri el, hogy rajta kívül más is beszél a teremben, és az sincs soha felvéve, hogy az első órán üzeni a 75% nem jelenlevőnek, hogy ha nem járnak be akkor a vizsgára se jöjjenek el, mert úgyse fognak átmenni. Tehát a játékszabályok le vannak fektetve, egyesek mégsem képesek ezt a kettőt felfogni (aminek szerintem alapnak kéne lennie, nem kimondott szabálynak). Az üvöltözések általában abból jönnek, hogy valaki beszél( az F-ben bárhonnan jól lehet hallani bárkit), erre orosz megáll mondat közben, szúrósan ránéz, majd folytatja. Ha ezután a delikvens is folytatja, akkor elborul Orosz agya és cifrán elzavarja szegény hallgatót, a többiek pedig szórakoznak. A másik eset, amikor a nem bejáró hallgató kegyelem pontért kuncsorog a karó ZH-hoz. Mindketten tudják, hogy nem járt be a hallgató, de azért Orosz majd hátha ad pár pontot a mosolyra... Ez a két dolog, amit nagy pofátlanságnak tart orosz, és nem tolerál. A következtetést meg mindenki le tudja vonni ebből. Nekem az jött le, hogy manapság az egyetemen azt kell tolerálnia egy tanárnak, ami alsó tagozatban már alap kéne, hogy legyen, de ha nem tolerálja, akkor ő a hibás, őrült, állat.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
proci985
MODERÁTOR
ha tud németül, akkor érdemes lehet német képzésbe iratni, ha még létezik. ott Kocsányiék voltak még pár éve.
ha pedig odamegy, akkor meg fogod érteni a jegyzeteit nézve, hogy miért kell bizonyítást tanulni (nem magolni, az meg tényleg az égvilágon semmit nem ér). azért, mert valaki ért egy problémát, még nem biztos, hogy egy kellően egzakt levezetést abból on-the-fly elő tud hozni általános esetben. a bizonyítást is bizonyos esetekben meg kell érteni, a megértés meg a tanulás részhalmaza. tipikus példának ott az RSA titkosítás, aminek bizonyításához segédlemmák kellenek és bele kell menni a prímszámokba.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
JColee
őstag
Akkor szerintem te ne ennyi alapján ítéld meg a dolgot. Két félévet voltam nála, és mégis élek. És nem okozott maradandó lelki károsodást sem.
Egyébként ez "jó", hogy rögtön itt kinyilvánítjátok a véleményeteket, hogy az orosz egy állat, közben meg nincs infótok a dologról, csak egy-két pár perces videó.
Egyébként ha jól tudom, nem marad a VIK-en.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Erre írtam, hogy akkor most a mit adtak nekünk a rómaiak játékot kezdjük el játszani? Amúgy a "belső" gyarmataikból mennyit is profitál a mostani osztrák állam? Nem inkább mi profitáltunk abból, hogy itt volt egy nagyobb belső piac, amelyik még finanszírozta is az ipari fejlődésünket? Meg a csehek fejlődését is?
-
KEndre
HÁZIGAZDA
Pár hónapja jártam Londonban, és majdnem két hétig jártam a várost (amikor éppen nem volt jegyem valamelyik versenyre az Olimpián), így még frissen él bennem, amikor a különböző iskolai egyenruhás japán és koreai középiskolás csoportok látogatták a múzeumokat, történelmi látványosságokat. A tanárok töltötték beléjük a tudást, az élményt, az értéket... Ezek tudják már, hogy a "haszon" évtizedek múlva jelentkezik. Mi meg... még ez az erdélyi iskolai kirándulás sem akar összejönni.
De maradjunk az informatikánál: én egy könyvelőirodában teszek-veszek, ahol ma már csak alapos számítástechnikai ismeretekkel lehet a könyvelőknek boldogulni. Persze meg lehet tanulni kínkeservesen magánúton is a szükséges dolgokat, de ha nem segítenek neki ebben, hiába jó könyvelő, nem fog tudni a "piacon" érvényesülni. Kell az oktatásban informatikai alapokat adni...
[ Szerkesztve ]
Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!
-
#06658560
törölt tag
Japán mostani jólété nem a gyarmatainak köszönheti, Ausztriának, Németországnak sem a gyarmatai adták a fellendülése forrását. Ausztriának a mostani szintjét elérni pont nem is volt gyarmata, sőt, már meghódított területei sem.
Belső kizsákmányolás? Valami olyasmi mint a mit adtak nekünk a rómaiak?
[ Szerkesztve ]
-
KEndre
HÁZIGAZDA
Az amerikai középiskolai oktatás színvonala sok helyen tényleg borzalmasan alacsony, különösen a kisebbségek háza táján. De ez nálunk is így van, csak hogy itt a főváros+nagyvárosok kontra kisvárosok közötti szakadék félelmetes. De az Államokban akkora a kereseti különbség a felső és a középfokú végzettségűek között, hogy a szülők minden pénzt megadnak a gyereknek, hogy diplomás legyen. Ezért ne hasonlítsuk magunkat hozzájuk, inkább nézzünk körül Európában!
Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!
-
pigster
senior tag
Te, nem arról van szó, hogy kevesebb a gyerek, és hogy kevesebb tanár kell (bár ez egy eléggé valószínű következmény). Arról van szó, hogy pl. szakközépiskolában 9. évfolyamon heti 1 órában lenne informatika. 10., 11., 12. évfolyamon heti nulla órában, azaz semmi. Az itt fórumozók nagy része szerint ez jó irány. Szerintem meg nem.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Lehet statisztikázgatni, de ha jelenleg is azon megy a sírás, hogy sok diák van egy osztályban, nem lehet rendesen, odafigyelve tanítani őket, akkor lehet a csökkenő gyerekszámmal juthatunk el az optimumhoz.
A tanárok felkészültségi szintje egy másik kérdés, a gyerekszámtól függetlenül. -
pet1970
csendes tag
20 eve? 1992 óta? Én 1994-ben végeztem programtervező matematikus szakon, de akkor nekünk még csak email lehetőségünk volt az egyetemen. Wikipédia: "Az első weblap, amelyet Berners-Lee a CERN munkatársaként készített (és általában is az első) a http://info.cern.ch/, amelyet archiváltak itt. Ez az oldal először 1991. augusztus 6-án került ki, és arról szólt, hogy mi az a Világháló, hogyan használhatóak a böngészők, hogyan lehet webszervert létrehozni, és így tovább."
Az első fórum:
"Early web-based forums date back as far as 1994, with the WIT[5] project from W3 Consortium and starting from this time, many alternatives were created."Mivel te mar ezt is megelőzően is fórumoztál, ezért nem kívánok vitatkozni veled, hiszen szakmailag magasan mindegyikünk felett állsz.
De köszönöm az ötletet, órára jó feladat lesz, ha internetes keresést akarok a diákokkal gyakoroltatni.
-
KINKY_007
aktív tag
Melyik iskolában is tanítottál végig több tanévet jó felkészüléssel, napi több óra korrepetálással?
Mi az, hogy átlag melós?
A tanár minimum felsőfokú végtettséggel rendelkezik. Hasonítsd már egy betanított munkáshoz a 20-30 embernek előadó embert. A tanár, ha leül a székre, akkor a második padból már nem látszik.
A sok "értelmes" ember örül neki, ha csökkentik az egyetlen olyan tantárgy óraszámát, minek esetleg köze van a való élethez. Nyilván soha az életben senki nem fog használni PC-t...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
pet1970
csendes tag
bambano: "jajj, ez neked bonyolult mondat lesz." Még valami. Egy ember értelmi, érettségi szintjét minősíti, hogy mit ír. Sértegettelek én? Tudtommal nem. Te viszont folyamatosan ezt teszed. Vita csak olyan felek között alakulhat ki, akik kölcsönösen tisztelik egymást. Ebbe nem fér bele egymás sértegetése.
[ Szerkesztve ]
-
pet1970
csendes tag
bambano:" A tény, hogy szabadság tekintetében kedvezményezettek a tanárok. "
Kérlek nézd meg, hogy mit jelent a kedvezményezett kifejezés. Nem azt, ahogy te használod.
kedvezményezet: kivételes előny, engedmény
Mindenkinek jár szabadság? Igen, tehát nincs kivételes előny.
A tanárok több szabadságot vehetnek ki? Nem, tehát nincs engedmény sem.
Még valami, számomra ez tisztán szakmai kérdés. A kádár-korszak megemlítése politika, ennek ehhez semmi köze.
Amúgy ha nincs oktatás, akkor ki fogja a felnövő nemzedéknek megtanítani az öltönyvarrást, a földtúrást, stb.
Vagy szerinted működőképes az a felvetés, hogy apám internet-szerelő volt, én is az leszek, ő majd megtanítja nekem. -
akaido
addikt
Értettem azelőtt is, csak kissé tovább lett gombolyítva Ariadné fonala...
apró megjegyzés: 1965 óta folyik programozó képzés kis honunkban.
1987 környékén kezdtem el foglalkozni az akkori gépekkel (Enterprise, plus 4), akkoriban elég sok technika tanárt képeztek át ebben az irányban.
1988-ban a COCOM lista megszűnése után "Tulipán ültetés" lett Bécsből, azaz elég sokan hozhattak be (cégek, intézmények is) Tulip számítógépeket, majd a az "imádott MS" 1992-ben a magyar nyelvű win3.1-gyel aratott, ide is kellettek okító emberek.
ez már a genxterváltás után, tehát off: 1997-ben a Sulinet hálózat indulása követelt "szak"embereket, így én is akkor kezdtem el az ELTE-TFK-t, elsősorban iskolai-vezetői nyomásra, de kedvem is volt hozzá, hiszen régóta foglalkoztam a témával autodidakta módon.Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
#06658560
törölt tag
"Ez a ki fogja tanítani duma meg már a kádár korszakban is poros volt, mert én is kérdezhetném, hogy mit fogsz enni, ha a paraszt nem túrja a földet meg nem lapátol tehén fekáliát, mit fogsz hordani, ha a haverok nem varrnak öltönyt neked, hogy nem fogsz megfagyni, ha a haverok nem csinálnak neked meleget, stb. stb. stb.
És persze mi a búbánatos franccal fogsz marhaságokat flamelni az itcafe-ra, ha én nem csinálok neked internetet"
De elvárod, hogy a paraszt, szabó, telekomos netépítőt ne basztassuk, miközben a tanárokat lehet?
Nem ez a kettős mérce? vagy a társadalom addig jó, amíg kiszolgál téged, utána le van szarva? -
pet1970
csendes tag
Te nem hallod azt, amit leírsz. A pedagógus tehet arról, hogy az átlag melósnak nem napit 8 órát kell dolgoznia? Akkor ne neki hánytorgasd fel, hanem a munkáltatójának! A pedagógus a hibás azért, mert a munkáltatója nem adja ki neki a szabadságát, ami alapvetően annyi járna neki mint a pedagógusnak? Már értem, dögöljön meg a szomszéd tehene is eset áll fenn. Ha meg mégsem dögölne meg, akkor majd lelőjük, mert úgy igazságos!
-
pet1970
csendes tag
Kedves bambano!
Tehát a pedagógusok a hibásak azért, mert a munka törvénykönyvében lévő kötelezöen kiadandó szabadságot máshol nem adják ki.
Értem.
Szerintem is dögöljenek meg.
Ja, hogy akkor ki fogja a gyermekeinket tanítani? Senki! De minek is, hiszen otthon MINDENT megkap! Rengeteg penzt megtakarítanánk az oktatás TELJES felszámolásával! Nim irritálná a társadalom szemét a pedagógusok hihetetlen mennyiségű szabadsága sem!
De azert van valami érdekes is itt.
A világon sehol sem jutottak erre a következtetésre, valószínűleg azért mert hülyék!
Ismered a viccet: autópályán rádiót hallgat a sofőr és bemondják, hogy egy ámokfutó forgalommal szemben halad, mire felkiállt: dehogy egy MIND! -
pet1970
csendes tag
Mindegy milyen tanarrol beszelunk, lassuk a napi beosztasat: heti 22 ora tanitas, az atlag napi 4,4 óra.
8-12.40 tanit
atlag 1 óra adminisztraciora, mint jegyek, hianyzasok beirasa, ha osztalyfonok, akkor meg tobb.
12.40-13.40
atlag 1 óra dolgozatjavitasra vagy uj elkeszitesere. atlagot irtam, mert van amikor 4-5 ora, de van amikor semmi.
13.40-14.40
8-14.40-ig kotott munkaja van. Egeszen pontosan mar 7.30-tol, de hagyjuk, legyen csak 8 ora a kezdes.
Maradt 80 perce a kovetkezo napi orakra felkeszulni, vegig gondolni mit fog tanitani, milyen eszkozokre lesz szuksege, ezeket elokesziteni, mert az orakozi szunetetek erre nem elegendoek. Mivel atlag 4,4 orat tart, igy 1 tanorara kevesebb, mint 20 perc felkeszulesi ideje van. Ha ennel tobbet szan ra, akkor kilepett a napi 8 ora munkaidobol (tudom, sokan tobbet dolgoznak, mint 8 ora, higyjetek el a tanarok is)
Mit nem szamoltunk? Szakkor, tehetseggondozas, felzarkoztatas, palyazatok irasa, statisztikak elkeszitese, alapdokumentumok vezetese, stb.
A tokom ki van azzal, hogy mindenki azt hiszi, a 22 ora=40 oraval. En sosem panaszkodtam miatta, de allandoan ezt vagjak a fejunkhoz. -
akaido
addikt
"Beosztani a munkaidejét?"
1. Beosztja a főnök az órarenddel, aztán meg amit a szünetben rád tolnak, csak ízelítőül:
2. "Légyszí írd fel ezt a cd-t", Légyszi állítsd be a projektort!" "Légyszi csinálj valamit, lassú lett a gépem!" "Írj statisztikát a PC parkról" "Címkézd fel a PC-ket etikett címkékkel, úgyis Te tudod hol vannak" "Selejtezési javaslatot írj a rossz gépekről!" "Állítsd be a wifit" nem sorolom, mert azért még lenne...
3. A másik szakról, meg a osztályfőnöki feladatokról nem szólok, mert az is több pontos lista lenne, és mindent azonnal, rögtön kell, nem oszthatom be.
Azaz nincs 10-15 perc szünetem sem!
Amelyik számítástechnika tanárnak van, az ügyi - én ezek szerint fogyi - vagy csak 1 szakot tanít, vagy van rendszergizda a suliban, mert az ált. iskolák ezt soxor úgymond "+spórolják".[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
Penész Gomba
tag
Azaz mi a nyelvi előkészítő? 5 éves.
És nem érdekel senkit, hogy mit tanítanak ismét ott, annak az a neve, hogy 5 éves gimi és kész. Arról nem is beszélve, hogy most miért is hozod fel a matekot? Az meg a következő, hogy mi az a komoly matek? Ami neked nem komoly az másnak kínszenvedés. Ami másnak nem komoly, abba meg te döglesz bele.Ezt nem magyarázod ki 2449 naposan se, de 8000 naposan sem fogod.
-
kymco
veterán
Amiről beszéltem meg is tapasztalom a három gyerekem mellett, és gyakorlom is velük. Alig van igényük a számítógépezésre, pedig otthon az androidos mobilokat nem számolva 4 teljes értékű számítógép is van. Inkább kint vannak a szabadban, bringáznak, esténként olvasnak. Persze van időnként tv is, meg számítógépezés is, de az utóbbi összességében elég kevés.
Tehát a negyedikes osztályig a gyermeknek, ha odafigyelő szülői háttere van, nem nagyon van szükségük a számítógépekre, és nem igen van tere annak, hogy "meglepetéseket" okozzanak. Ha van tere ilyen "meglepetéseknek" 10 éves korig egy családban, ott, nincs rendben szvsz a családi élet.Én nem tiltom az informatikát, jobbat igyekszem nyújtani nekik. Ha akarnak játszani, akkor előbb-utóbb játszhatnak, de nem igazán akarnak...
Az egér kezelés, billentyűzet használata, nyomógombok és egyebek egy ilyen gyereknél hihetetlenül rövid időn belül készség szinten mennek. Erre felesleges ebben a korban órákat szánni heti szinten.www.refujvaros.hu
-
FlekkeN
aktív tag
A magyar csapatok nem képviselik az átlag tudását informatikából, sem pedig az oktatás minőségét. Versenyekre külön felkészítés van az adott verseny anyagából. Ez az anyag sokszor nemteljesen kapcsolódik a tananyaghoz.
Amúgy tényleg csak az én véleményem a hozzászólásom.#18 Csak nézd meg milyen lehetőségeik vannak és milyen kurzusokat vehetnek fel információ technológiából és ahhoz kapcsolódó tárgyakból. Nálunk van három szak: programtervező informatikus, mérnök informatikus és gazdasági informatikus. Ezen belül meg vannak nyilvág ág amire jelentkezhetsz. Ezek meg korlátozva vannak mivel létszám alatt nem indítanak szóval néza nem sok lehetőség van. Ezeket hasonlítsd össze az ott tanulható tárgyakkal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest