Hirdetés
- Mikrotik routerek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Facebook és Messenger
- Banggood
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Proxmox VE
- 2 billió dollárt hozott a tavalyi év az NVIDIA-nak
- eBay
- Kína exportkorlátozást vethet ki az akkumulátortechnológiákra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alex91
félisten
válasz #32839680 #295 üzenetére
itt a fórumban sokan ezerszer élvezetesebben tudnának számítástechnikát tanítani mint a tanárok 90%a
Hatarozottan nem .
Es tegyuk hozza, hogy alapvetoen nem a tanar hatarozza meg, hogy mit kell tanitania! Ha az erettsegin netan nem kernek programozast, gep telepitest, video vagast stb. akkor ertheto, hogy nem is fogja ezeket tanitani (igen, sokan ezt is megmutatjak, ha belefer az idobe).
Ha majd programozast kernek, akkor azt fognak tanitani...Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
moha21
veterán
-
hoffman_
nagyúr
Ezt csak azért hiszem el, mert pont egy hete láttam az egyetemen. Egy szabvál energetika tárgyon angolul kell egy pár perces saját beszámolót készíteni. Meg van határozva keményen, 5 dia, világos háttér, olvasható betűméret és szín, képek, de nem túl sok, szöveg több, de nem túl sok, végén forrásmegjelölés. Ennyi. Még a cím formája is gyakorlatilag ki van adva.
Ehhez képest az elmúlt két évből mutatott diák 80%-a nem teljesítette ezt, és ennek a 80%-nak több mint a fele egy igénytelen trágya volt. Mindezt egy egyetemen, aminek központjában kvázi a számítógép van, végzős években.
Ezek után no komment, az első állításom valóban érvényét veszti - ugyanakkor nem hiszem, hogy a feladat megoldása technikai akadályokba ütközött, az illető egyszerűen csak tojt rá, vagy tényleg szimplán hülye volt. Piros betű, sötétzöld háttér, 7 vagy 3 oldal, forrás nincs, ésatöbbi. Vicc.
morgyi: Megeshet
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
tzsiga
csendes tag
válasz hoffman_ #293 üzenetére
"Egy ppt-t a hülye is el tud készíteni..."
Olyan is lesz.
Úgy látszik eddig kevés hülyével találkoztam, mert évi 60 diákból 60 mondja, hogy tud ppt-t készíteni, mégis 3-4 csupán aki nem olvashatatlan eredményt állít elő. (méret vagy színproblémák miatt) A források megadásáról ne is beszéljünk, ami a felhasznált kép- és tényanyag szempontjából nem mindegy. Ez is hozzátartozik a ppt-hez, pontosabban előadás/bemutató készítéshez. -
hoffman_
nagyúr
Leszögezném, hogy ezzel nem értek egyet, igenis fontos terület, szükséges a jó alap. Ugyanakkor.
Én általános iskolában számítástechnika órákon(és szakkörön, mert arra is jártam) megismerkedtem:
Aladinnal, Sky Roadsszal, Stoneage-el, Mauglival, Pre 2-vel, Merlin nevű oktató-szórkaztató játékkal(6 év alá ajánlott), és így tovább, és így tovább. Meg a Painttel. Ja, hogy rohadtul érdekelt a dolog, és mindig mindent tudtam előre, azt is amit nem kellett? Igen, pedig egy 486-os gép volt itthon Win 3.1-el később 97-el, 14 éves koromig. Egy ppt-t a hülye is el tud készíteni egyedül, meg a ctrlc-ctrlv-t használni.
Ma mégis én menedzselem a gépeket széles családi körben, kb. 6 gépről beszélünk. Alapszinten, parancssoros Win műveletek nélkül, való igaz, de ezt tökéletesen egyedül sajátítottam el, én rakom össze, én telepítem, én konfigurálom, és tökéletes mind. Extremitás se feltétlen kell, szívesen bűvészkednék Linux alatt, parancssorral, de arra még nem fordítottam időt.
Ezzel azt akarom mondani, hogy annak ellenére, hogy nem értek egyet a történéssel, nagyon nem(én is érzem hiányát pár dolognak, amit nem tanítottak meg rendesen, pedig meg kellett/lehetett volna, egyedül meg nem sz*roztam vele soha), ez nem lesz akkora gát a mai világban, mikor lassan andoriddal a kezükben születnek a kölök, skype meg viber fülessel a fejükön.
morgyi:
Elég sokan vagyun kandósok PH-n
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
KINKY_007
aktív tag
Gondolom az itt kommentelők elolvasták az ide vonatkozó anyagokat-kerettanterv, amiről megy a vita. Általános és középiskolai szint van. A programozás és felsőoktatás más kérdés. Ez kb. olyan, hogy biológia órán kell e mindenkinek boncolást tanulni...
Simán tanítható ez a tananyag, ekkora óraszámban, és sokkal naprakészebb, mint az érvényben lévő, de már mondjuk most is lehet benne elavult dolgokat látni. Kérdés, hogy milyen lesz a kimeneti követelmény-érettségi belőle-indíts el egy filmet a gépen...[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
pigster
senior tag
Amiről szó van:
Közoktatás: általános iskola és középiskola (gimnázium, szakközép, szakiskola) informatika órák számának drasztikus csökkentése.
Mivelláthatóan gyakorlatilag minden témában otthonosan mozogsz, kérlek, írd meg, hogyan tervezed, hogy pl. egy szakközépben 9. évfolyamon heti egy órában megtanítod az alapismereteket, és még progarmozást C nyelven - persze azon a szinten, amit te is elfogadsz, amir szükséged van. 10., 11., 12. évfolyamon már nem taníthatsz nekik semmit. Ha esetleg utána továbbtanulnának, akkor reménykedj abban, hogy addig nem felejtik el amit tanultak. Ha inkább mégsem C-t tanítanál abban az egyetlen órában, akkor azt írd meg.
Miután pedig a heti egy órában igényeid szerint tökéletesen megtanulta a C-t, majd megnézem, hogyan fogja használni a későbbi munkahelyén. amikor elmegy esetleg adminisztrátornak, banki pénztárosnak, ügyintézőnek. Lehet, hogy neked furcsa, de nem mindenki a BME-n tanul tovább, és nem lesz minden általános és középiskolásból programozó.egyenlőséget teszel a következők közé:
- időnként működő abs
- gyakran nem lezuhanó repülő
- célját többször pontosan elérő rakéta
- az esetek zömében passzoló adóbevallás
- szinte mindig stimmelő bankszámla
és a valamit tudó programozó.Egyikre sincs szükséged? Ó, te világmegváltó-nem-valamit-hanem-mindent-tudó-programozó.
-
rauschie
senior tag
válasz Penész Gomba #86 üzenetére
Akkor menj el 3 diplomával 25 év szakmai tapasztalattal nettó 130-ért pedagógusnak. Légyszi.
-
proci985
MODERÁTOR
jaja, C a célra overkill és kontraproduktív gimnáziumi szinten, iteratívokból ha az OO átadása cél, akkor a java viszont jó ötlet lehet. utóbbi években eléggé kiforrot, munka is van vele. (Java sem jó mindenre, de pl grafikus felülethez nem kell külön libraryt hozzáadni, egy kezdőnek a gyors vizualizálás meg előnye). alternatívának php, pillanatok alatt előre lehet vele jutni az egyszerűsége miatt és remek vizualizálni alapszinten.
azt se szabad elfelejteni, hogy C/C++t tanítani nehéz, alapvetően nem annyira jók első nyelvnek. nagyon jó tanárok is kellenek hozzájuk, ez se mindig adott (még felsőoktatásban sem).
unix meg tényleg C, de azokban módosítani felsőoktatásban programozóknak -értsd 30kredit első évben megvolt ebben az irányban- sem elsőéves tárgy. újrafordítgatáshoz pedig erős HW kell általában, vagy sokáig tart. gimnáziumban ez sem adott. viszont ha tud pl javat, akkor utánna c már egyszerűbben tanulható, főleg, ha közben C++ lépcső is megvan.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
tzsiga
csendes tag
"ha meg tényleg az a cél, hogy valamit tudjon az ember programozni, akkor hozzá se fogjanak. valamit tudó programozókra nincs szükség, felesleges túloktatása a nem programozónak készülő diákoknak."
Nagyon fontos az mindenkinek. A gondolkodás fejlesztése fontos. Az algoritmizálás ennek jó eszköze, de ha nem jelenik meg kézzelfogható formában, akkor sokat nem ér.
Ez megjelenhet a robotikában (programozható LEGO robot, ha nincs pénz, a LOGO is lehetséges opció)Egyébként ha valaki makrót rögzít, akkor programot rögzít, annak módosításával már lehet beolvasást, kiírást, elágazást, ciklusokat tanítani. Több, mint a semmi és nem csupán a majdani programozóknak hasznos. Pár dolgot még a szövegszerkesztésből/táblázatkezelésből is jobban megérthet.
Természetesen nem a programozó képzése a cél, hanem az, hogy bizonyos folyamatokat meg tudjon tervezni, akár a számítógépmentes életben, akár szövegszerkesztésben.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
azt a bújtatott. általam hamisnak gondolt állítást vélem kiolvasni soraidból, hogy akár a mostani, akár az eljövendő alaptanterv szerinti programozásba belekontárkodás kategóriás oktatással valódi programozói tudást szereznek a diákok. busted.
én egyenlőséget teszek a következők közé:
- időnként működő abs
- gyakran nem lezuhanó repülő
- célját többször pontosan elérő rakéta
- az esetek zömében passzoló adóbevallás
- szinte mindig stimmelő bankszámla
és a valamit tudó programozó.Nekem egyikre sincs szükségem. És eközött, hogy középiskolában cs helyett némi pascalt tanult diák, meg Knuth között azért még vannak fokozatok, pl. egy tisztességes egyetemi képzést tisztességes hozzáállással elvégzett programozó. Rájuk lehet bízni a három soros scriptedet.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"a szakközepes (de a gimis is) minimálképzésben nem szereznek programozói tudást."
Azert remek lenne am, ha kepben lennel azt illetoen, hogy milyen threadbe kapcsolodtal be, ideznem a kiindulasi pontot (kiemeles tolem): Én azt sem értem, hogy ha van valami minimális programozás a középiskolában, akkor is miért a basic-et vagy a pascalt erőltetik
"ha meg tényleg az a cél, hogy valamit tudjon az ember programozni, akkor hozzá se fogjanak. valamit tudó programozókra nincs szükség"
Tekintve, hogy Knuth egymaga nem tud mindent leprogramozni, azert talan megis szukseg van rajuk, mert gyakran fajdalamas azt latni, hogy repetitiv, unalmas dolgokat "kezzel" csinalnak meg szamitogepen, ahelyett, hogy osszedobnanak ra egy haromsoros scriptet.
DRM is theft
-
bambano
titán
hogy a micsodát? "raadasul a szakkozepiskolai minimalkepzes elvegzoi tipikusan nem ilyen projektekben fogjak hasznositani a programozoi tudasukat,": a szakközepes (de a gimis is) minimálképzésben nem szereznek programozói tudást. azt tehát sem jávában vagy c#-ban nem fogják hasznosítani, c-ben sem, természetszerűleg, mert nincs.
átlag ember perlt fog turkálni, te ma egyre jobb vagy
az ipar még mindig c-ben programozza a mikrovezérlőit, nem vett át ott semmi semmit. ha meg tényleg az a cél, hogy valamit tudjon az ember programozni, akkor hozzá se fogjanak. valamit tudó programozókra nincs szükség, felesleges túloktatása a nem programozónak készülő diákoknak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rive
veterán
Izé... Fura, de igaza van, bár a szóhasználat elég szerencsétlen.
Eeeeegen, az egész számítástechnika alapjait C-ben írták, ugyanakkor az egyszeri ember számára elég kicsi már az esélye, hogy C-ből profitáljon (és ezt nyogodtan lehet egyfajta jelentőségnek venni).
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
#41635072
törölt tag
Aham, szóval az nem releváns személy, aki már a tanulmányi évek alatt kiviszi a diákjait az iparba.
Mint említettem az alcsony és a magas szintű programozási nyelveket teljesen másra lehet alkalmazni.
Az előbbiekben írt alkalmazások sokkal gyorsabban fognak futni, sokkal kisebb az erőforrásigényük stb.
Megnézem ahogy magasszintű nyelvekkel RTOS-t írsz és a többi...[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
C aztán C++ aztán Java, így megy a képzés infón.
Pascalt toltak anno gimiben, elég volt leérettségizni, az biztos, ahhoz képest már a C is barátságos lett.Nem utolsó szempont, hogy hardverleírózni sokkal könnyebb C alappal, mint bármi mással. Így nem kell 10 féle nyelvet megtanulni és kombózni folyamatosan.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
dabadab
titán
Azt azert latni kell, hogy amiket felsoroltal (kernel, VM) azok a ma megirt szoftvereknek csak egy elenyeszoen apro reszet teszik ki, raadasul a szakkozepiskolai minimalkepzes elvegzoi tipikusan nem ilyen projektekben fogjak hasznositani a programozoi tudasukat, a gyakorlati jelentosegrol valo megjegyzest igy ertsd. Persze, az alapveto infrastruktura C-ben van, de az "atlagember" nem abba fog turkalni, hanem arra epulo mindenfelet fog bizergalni, akar shell scriptben vagy Perlben vagy Visual Basicban.
(#272) Tel Elek: bocsanat, de en a gyakorlati hasznossagot nem az alapjan allapitom meg, hogy mit tanitanak villamosmernokoknek (lol ), hanem az alapjan, hogy az elmult ket evtizedben mit lattam az iparban: marpedig ott az a trend, hogy a C, mint altalanos programnyelv szerepet atvette a C++, amellett meg nagyon eros a VM-vonal (Java, C#) meg a scriptek.
Egyebkent meg oktatasi szempontbol hasznos a C, ha az ember komoly programozokat akar oktatni - de csak akkor. Ha csak az a cel, hogy valamit tudjon programozni az ember, meg tudjon automatizalni ezt-azt, akkor csak akadalyoz a C.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bambano
titán
"2. C-t mara alig hasznalnak valahol, gyakorlati jelentosege csekely.": rotfl ezt nem gondolod komolyan... menedzselt kódok vm-je miben van? linux kernel miben van? átlag linux disztró zöme miben van? android magja miben van?
gyakorlatilag a settopboxok, netmegosztó routerek, médiadobozok, nasok, telefonok, stb. mind c-ben van. alig használnak valahol, rotfl.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #262 üzenetére
"Én azt sem értem, hogy ha van valami minimális programozás a középiskolában, akkor is miért a basic-et vagy a pascalt erőltetik, mikor mindenhol c-t használnak"
Azert, mert:
1. A C tulajdonkeppen "gepfuggetlen assembler", ennek megfeleloen az ember allandoan beleszalad olyan problemakba, amiknek a megoldasahoz eleg jol kell ismerni a gep belso mukodeset, pl. pointerek gyakorlatilag kikerulhetetlenek. Marpedig ez minimalelvarasnal tok felesleges, sot, kontraproduktiv, ilyen szempontbol a Pascal vagy Basic vagy meginkabb valami csinos scriptnyelv sokkal hasznosabb.2. C-t mara alig hasznalnak valahol, gyakorlati jelentosege csekely.
DRM is theft
-
haxiboy
veterán
Már most sem egy nagy cucc az informatikai oktatás nálunk (egy infó suliban). Hát még így. Mi lesz? Informstikusokat képeznek órák nélkül? Tiszta röhej az oktatás Magyarországon...
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
-
dabadab
titán
válasz mrhitoshi #242 üzenetére
"Németországban amit a 10.-sek tanulnak, azt itthon a magyar gyerek már 8.-os korában megtanulta."
Es? Nem az szamit, hogy gimnazium kozepen hol tartanak, hanem az, hogy mire megkapjak a diplomajukat, addigra hova jutnak. Nezzuk: Nemetorszag vs Magyarorszag.
DRM is theft
-
tzsiga
csendes tag
válasz #32839680 #262 üzenetére
"Én azt sem értem, hogy ha van valami minimális programozás a középiskolában, akkor is miért a basic-et vagy a pascalt erőltetik, mikor mindenhol c-t használnak, és tudtommal érettségin te választod meg a fordítót."
Bizonyos óraszám alatt nem hiszem, hogy számítana, mely nyelven ismerkednek a programozással. Sokkal lényegesebb, hogy a gondolkodásuk fejlődjék. Hogy VB, C#, Java, C++ vagy Pascal, majdnem mindegy.
-
SentryGun
aktív tag
"Rengeteget kellet írnunk, megtanítottak, hogyan kell gépírni."
Én pl. nagyon szerettem volna megtanulni a gépírást, de középsuliban csak a "közgáz" szakirányosoknak volt, nekünk "infósoknak" meg nem. Logikus mi? (A két "szakirány" abban tért el, hogy nekünk volt elektronika (ami viszont a kedvencem volt) és info, a "közgáznak meg gépírás + közgáz alapismeretek.)"...mindenki menti ugye? Aztán lekapcsolta az áramot! Majd vissza és jött körbe mindenkinek adott két egyest."
Ez nagyon tetszett, szerintem tök jó módszer![ Szerkesztve ]
-
tzsiga
csendes tag
Sokszor szóba került a programozás.
A szakközépiskolában ezt írják a kerettanterv bevezetőjében
(szakközépiskola, 9. évfolyam: http://kerettanterv.ofi.hu/szakkozep/informat_9-12_sz.doc)A kiemelést különösen humorosnak találtam. A végén írom, hogy miért.
---
A problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel témakör hozzájárul az önismereti és a társas kapcsolati kultúra fejlesztéséhez. A problémamegoldás során a tanulók megtapasztalják, hogy egy nagyobb probléma akkor oldható meg hatékonyan, ha azt kisebb részekre bontják, és a feladat megoldása közben csoportban dolgoznak együtt. A csoportmunka szervezése hozzájárul az önismeret fejlesztéséhez valamint a társak megértéséhez, elfogadásához.A problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel témakör segíti az idegen nyelvi kommunikáció fejlesztését, mert a programozási nyelvek általában angol nyelvű utasításkészletet használnak. A program saját segítségnyújtó dokumentumai, illetve hibaüzenetei általában angol nyelvűek, ezért a programozással foglalkozó diák rákényszerül az angol nyelvű szövegek olvasására és azok megértésére. A feladathoz tartozó problémák programozására nagy mennyiségű angol nyelvű minta, megoldási javaslat, forrás lelhető fel az interneten, emellett angol nyelvű fórumokon is tanácsot lehet kérni. A fellelhető tudásanyag áttanulmányozása, illetve a fórumokon való levelezés során jelentősen mélyül a tanuló idegen nyelvi tudása, fejlődik kommunikációs képessége.
A problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel témakör támogatja a matematikai kompetencia fejlesztését, mert a matematikai problémák algoritmizálása és az algoritmus programmal történő megvalósítása során a tanuló használja a diszkussziót, a folyamat során hangsúlyossá válik a logikus gondolkodás. Az algoritmizálás során a matematika órákon megismert képletek alkalmazására, átalakítására kerül sor. Az alkotás során igénnyé válik a felhasználóbarát program írása, a szakkifejezések megfelelő használata, a matematikai készségek rugalmas alkalmazása. A programírás végén teszteléssel ellenőrzik munkájukat, felismerik a hibalehetőségek vizsgálatának a jelentőségét, a programhasználathoz szükséges felhasználói dokumentumok fontosságát.
---A tényleges tartalom leírása a 10. oldal alján kezdődik és a 12. közepén fejeződik be.
Ehhez rendelkezésre áll összesen 6 (hat) óra. Gyakorlással, számonkéréssel együtt.
Nos? A tanár ettől nem térhet el. Mit gondoltok, milyen esélyei vannak egy egészségügyi szakközépben? A lányok majd bújják az angol nyelvű dokumentációt?
Jogos a felháborodása a tanároknak?
-
putu33
tag
Most így visszagondolva igen csak értékelem a mi általános iskolánkba lévő magas szintű informatika órát, tanárt.
5.be kezdtük parancssorba kellet létre hozni a felhasználót majd elindítani a grafikus felületet aztán feltelepíteni az OpenOffice-t (akkor még elődjét). Lányoknak, fiuknak. Sztrájkoltak is rendesen. Rengeteget kellet írnunk, megtanítottak, hogyan kell gépírni. Aztán amit soha nem fogok elfelejteni: egyszer be kellet gépelni egy halom szöveget majd óra végén 5 perccel megkérdezi a tanár, hogy mindenki menti ugye? Aztán lekapcsolta az áramot! Majd vissza és jött körbe mindenkinek adott két egyest. Ebből kis híján botrány lett. Ezt amúgy később rendszeresen eljátszotta, de legalább belénk rögződött. De ami legjobban tetszett gépen kódba írtunk html oldalakat ezt 6.-ba mikor látta, hogy kb mindenki kapisgálja már akkor rögtön dolgozat, de papíron kódba! És fogta mindenkiét begépelte és digitálisan osztályozott (sajnos ebből is botrány lett), de legalább sokuknál elért a figyelmünk magasabb szintet és én ezért nagyon hálás vagyok, mert sokszor mondták, hogy felületes vagyok. Nagyon jót tett az osztállyal csak emiatt a tanár miatt alakult ki nálunk egy közösség. DC++ hub-on tartottuk egymással a kapcsolatot és jelezném, hogy több lány volt, mint fiú az osztályban
Középiskolában botrány volt az oktatás... 4 tanár volt a közoktatási objektumba ebből kettő szerint két féle fájrendszer létezett a világon az egyik a fat a másik a a ntsc... Ezt az adagot első órán kaptuk és fogtuk a fejünket rendesen... ntsc, szép színes bitek, 480 sorbit felbontás Akkor ezt volt a pont, ahol eldöntöttük páran, hogy nem járunk be pár évig...
Szerintem az informatika megfelelő minőségű nagyon fontos főleg a mai világban. Egyik exem pénzes suliba járt szerencsére ott is komolyan vették az informatikát a hét 5 napján minden első óra infó volt és gépírás, tudjátok a színes vakbillentyűzeten, olyan szépen megtanultak gépelni.
Valahogy úgy kéne ezt csinálni, hogy magát a "geek"-ságot tanítanák. Szóval nem azt, ide és ide kell kattintani. Hanem olvass olvass, how to step by step, súgó, google, fórum, support. Valami önállóságot, hogy megtudjad oldani a feladatod és átlássák a problémákat. -
tzsiga
csendes tag
válasz SentryGun #245 üzenetére
A cikktől jutottam el ide. Nem minden hozzászólást olvastam, de ...
Szóval csak hogy tudjátok miről van szó:
A _mindenki_ számára megtanulandókat itt találjátok:
Nemzeti Alaptanterv: www.magyarkozlony.hu/pdf/13006 (10813-10824. oldal)Tartalmi szerkezet:
Az informatikai eszközök használata
2. Alkalmazói ismeretek
2.1. Írott és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása
2.2. Adatkezelés, adatfeldolgozás, információmegjelenítés
3. Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel
3.1. A probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása
3.2. Algoritmizálás és adatmodellezés
3.3. Egyszerűbb folyamatok modellezése
4. Infokommunikáció
4.1. Információkeresés, információközlési rendszerek
4.2. Az információs technológián alapuló kommunikációs formák
4.3. Médiainformatika
5. Az információs társadalom
5.1. Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai
5.2. Az e-szolgáltatások szerepe és használata
6. Könyvtári informatikaEbben sok dolog szerepel az alsós diák készségfejlesztő játékaitól a robotikán át e-kereskedelemmel bezárólag.
A részleteket lehet olvasgatni, nem olyan hosszú.
Mindenesetre ehhez a tartalomhoz kaptak az infotanárok 6. és 10. évfolyam között heti 1-1 órát. Az infotanárok azért háborognak, mert az abba bele ne férő tartalmat fizika, történelem, földrajz stb. órákon a megfelelő tanárnak kellene megtanítani - legalábbis az elképzelések szerint - de erre nem adottak a tárgyi és személyi feltételek.
A szakközepeseknek is ugyanez az elsajátítandó tartalom, de ők nyilván jobbak, mert nekik csak 9. évfolyamon van informatika. A szakiskolásoknak meg egyszerűen nincs ilyen tárgyuk. Nekik biztos nincs szükségük rá.
Tehát az más kérdés, hogy kinek, milyen tanára volt informatikából, mert az szerencsén múlik.
Az pedig, hogy mit tanít, csak igen kis mértékben maga dönti el. - Ha betartja a rendeleteket. -
icon
senior tag
válasz WonderCSabo #50 üzenetére
Így van, meg lehet tanulni, ha az ember nem úgy áll hozzá a tananyaghoz, hogy vizsgakettes szintig tanulja meg.
GDF-en pl. Progalapok-Progtechből csak úgy ment át az ember, ha a két könyv anyagát kívülről fújta, kidolgozta az összes feladatot, és ha a a vizsga elméleti részén nem vérzett már eleve el.
Én az iskolákban már olyan ötödikesektől kezdve szőnék bele a tantervbe logikus gondolkodást megtanító tárgyakat, mert ez nagyon nagy hiányosság, hogy nincs.
(Két gyerkőcömnek majd a maguk idejében biztos előkeresek ilyesmit logikai feladványok képében... no igen ebben a témában a szülők szerepe óriási lenne, de mintha ennek sem nagyon kedvezne az amire jó 20 év alatt be kellett rendezkednie az átlag magyarnak...)
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
HaZsolt
őstag
4. osztályig szerintem felesleges az informatikaoktatás. Utána viszont nem kellene csökkenteni.
-
proci985
MODERÁTOR
és az sincs soha felvéve, hogy az első órán üzeni a 75% nem jelenlevőnek, hogy ha nem járnak be akkor a vizsgára se jöjjenek el, mert úgyse fognak átmenni
ha nincs leírva a tantárgyi követelményeken (bolognai rend szerint kötelező lennie ilyennek, bár pár éve még eléggé gyerekcipőben jártak), hogy kötelező bejárni az órára, akkor ilyet nem várhat el. ha elvár, és ezt osztályozza, nem pedig a tantárgyi célkitűzések szerint születik a jegy, akkor jogsértést követ el. legalábbis itt svédeknél a tantárgyi követelmény/célkitűzés jogi dokumentum és szerződésnek minősül. magyar jogi helyzettel viszont nem vagyok tisztában. dolog amiatt fontos, mert lehet valaki okkal nem megy be órára, pl dolgozik, beteg, gyereke beteg, ügyintéz, stb...
más kérdés, hogy erre a gólyahéten/heteken eléggé nagy hangsúly kerül arra, hogy beleverjék az elsősökbe, nem kötelező bejárni, de ha valaki diplomát akar, akkor nagyon ajánlott. ha meg már úgyis ott van, akkor figyeljen.
kuncsorgást el lehet intézni kultúráltabban is. beszéd problémás, de alapvetően a beszélők baja, és itt is vannak a célra sokkal jobb taktikák.
egyébként baráti körben van több olyan, aki Orosznál gond nélkül levizsgázott úgy, hogy órára nem járt be, de ezek már jópár éves infok.a tudásuk viszont mindig megvolt (azóta mérnök mind). sőt, mintha az egyiknek még reklamálni is sikerült volna (egyébként igaza volt).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Psych0
őstag
"rajta kívül mindegyik tanárnak sikerül a dolgokat megoldani civilizáltan?"
Nem nagyon találkoztam több tanárnál fegyelmezéssel, inkább beletörődött mindenki, hogy beszélgetnek órán. Szigorú fegyelmet egyedül Orosz várt el." de ezt el lehet úgy is mondani, hogy anális vegzálást ígér minden pusmogónak meg úgy is, hogy a többi tanuló érdekében kéri, hogy ne beszéljenek."
amikor én voltam ott, akkor azt mondta: "Nem tűröm el, ha beszélgetnek az órán.""De nem azért buktat, mert nem volt jelen, hanem azért, mert hiányos lesz a tudás." Azért hiányos a tudás, mert nem volt jelen. Biztos volt olyan aki átment, pedig nem járt be, de szerintem ez elég ritka eset, mert elég nehéz az anyag úgy is, ha az ember végigüli az órákat. De ne várjon el senki jóindulatot a tanártól, ha arra sem méltatta, hogy végighalgassa az óráit. Mellesleg mivel a tananyag amikor én tanultam nagyon elméleti volt, a számonkérés, meg nagyon gyakorlati, ezért anno Orosz tartott neptunon kívüli gyakorlatot az érdeklődőknek 19:00-től 20:30-ig. A képzés alatt mástól ilyen gesztust nem láttam.
Szerintem a kulcskérdés az az, hogy a Műszaki Egyetemen miért kell a hallgatókat fegyelmezni? Nem tagadom, hogy hisztis az Orosz, de, ha mindenki tudja, hogy, ha beszélgetnek, akkor üvöltözik a tanár, akkor miért beszélgetnek? Szerinted felnőtt viselkedés ez a hallgatók részéről?
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
bambano
titán
Ő a tanár, ő az alfahím a teremben óra alatt. Következésképp neki nincs szüksége arra, hogy csúnyán beszéljen vagy hisztériázzon. Sok egyéb, legális eszköz van a kezében a rend megteremtésére. Valakit, ha már nincs más megoldás, úgy is ki lehet küldeni a teremből, hogy az ne legyen korhatáros. Az erőszak a gyengék végső menedéke. lehet találgatni, ki mondta ezt. És persze ott van az az "apróság", hogy rajta kívül mindegyik tanárnak sikerül a dolgokat megoldani civilizáltan?
"Az egyáltalán nincs a videókban, hogy az első órán elmondja, hogy nem tűri el, hogy rajta kívül más is beszél a teremben": de ezt el lehet úgy is mondani, hogy anális vegzálást ígér minden pusmogónak meg úgy is, hogy a többi tanuló érdekében kéri, hogy ne beszéljenek.
"első órán üzeni a 75% nem jelenlevőnek, hogy ha nem járnak be akkor a vizsgára se jöjjenek el, mert úgyse fognak átmenni.": három hiányzás engedélyezett az egyetemen, átlagosan 14 oktatási hétből. Tehát az, hogy az első órán nincs ott valaki, nem oszt nem szoroz. pláne úgy, hogy a személyes tapasztalatom szerint az egyetemi adminisztráció nincs mindig a helyzet magaslatán, tehát a diák akár önhibáján kívül is képtelen lehet megjelenni az első órán. Engedd meg nekem, hogy ezt úgy általánosítsam, hogy feltételezem, a bme-n is lehetnek adminisztrációs nyűgök. Most tekintsünk el attól, hogy ha egy tanárnak vizsgán a hiányzással kell foglalkoznia, az már régen rossz. Egy igazi jó tanárnak az számít vizsgán, hogy tudod-e a válaszokat és ha mindenáron magas jelenlétet akar az előadásokon, akkor ott olyan plusz dolgokat mond, hogy vizsgán megbukjon, aki nem volt jelen és ezért nem tudja. De nem azért buktat, mert nem volt jelen, hanem azért, mert hiányos lesz a tudás.
"Tehát a játékszabályok le vannak fektetve, egyesek mégsem képesek ezt a kettőt felfogni (aminek szerintem alapnak kéne lennie, nem kimondott szabálynak).": az is lefektetett játékszabály, hogy a tanár nem hisztérikus. szerintem alapnak kellene lennie, nem kimondott szabálynak.
"Ez a két dolog, amit nagy pofátlanságnak tart orosz, és nem tolerál": ezt sem nem vitatom, sem nem bírálom. A teljesítmény minősítése a tanár joga, feltéve, hogy belefér az egyetemi tanulmányi és vizsgaszabályzatba.
"akkor elborul Orosz agya és cifrán elzavarja szegény hallgatót, a többiek pedig szórakoznak." fentiek miatt akkor ebben az esetben Orosz vagy hisztérika, vagy színészkedik, hogy a többiek jól szórakozzanak. Viszont felmerül a kérdés, ha a tanárnak joga van a diákok szórakoztatására eltérni a tananyagtól, akkor a diáknak nincs?
"Nekem az jött le, hogy manapság az egyetemen azt kell tolerálnia egy tanárnak, ami alsó tagozatban már alap kéne, hogy legyen, de ha nem tolerálja, akkor ő a hibás, őrült, állat.": oké, nincs azzal semmi gond, hogy te sem tudsz disztingválni, van ez így, még a tanárok között is, mit láthattuk.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Gergosz2
veterán
-
Cyberpunk
félisten
válasz SentryGun #245 üzenetére
Hát igen pont ez a nulláról kezdjük mindenhol a legidegesítőbb. Aki ért hozzá valamilyen szinten az halálra tudja már unni magát, az alatt a heti 2-3 infóórán. Ha már oktatják, akkor kéne valamiféle tanterv az általános iskolától kezdve. Persze aki informatikusnak készül az meg olyan iskolába megy eleve.
[ Szerkesztve ]
Hope was the right choice, and it always will be.
-
Zirowe
nagyúr
válasz Tikakukac #239 üzenetére
Normális helyeken ilyenkor az emberek 75%-a előveszi a mobilját, lefilmezi, videó megy a netre, tanár pedig az állásából el, gyerek meg talán még kompenzációt is kap.
De nem, nálunk a kiskirályok a menők az egyetemen, akik mindenhatóak és mindent megengedhetnek maguknak.
Sajnos nálunk is vannak hasonló tanárok (nem infó).
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Tikakukac
titán
Infón vagyok. Igen, évfolyamomból szedtem elő, szerencsére az ilyeneket elmentegetem, gyanítom, hogyha valakinek országszerte hírneve van, akkor igaz lehet valami a dologból.
Másrészt. Szvsz azért ha óra közben felnyújtom a kezem, talán ennyi elvárható lenne, hogy vagy nem szólít fel, vagy ha igen, akkor elmondja, hogy ne most. Vajon miért is nem tapasztaltam hasonló magatartást egyik tanártól sem az egyetemen? Igen, valószínű, hogy a gond, akkor mégis az ő fejében keresendő. Volt már 1-2 srác, aki erősen gondolkodott rajta, hogy vállalva a későbbi meghurcoltatást, elindul és kirakatja végleg. Nagyjából tavaly érett ez be, mikor már tényleg túlment minden határon a modora és akkor az egyetem tényleg komolyan vette a panaszokat.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Psych0
őstag
Csak a felvételek már azután indultak, hogy a szegény terrorizált egyetemi polgár kihúzta a gyufát. Az egyáltalán nincs a videókban, hogy az első órán elmondja, hogy nem tűri el, hogy rajta kívül más is beszél a teremben, és az sincs soha felvéve, hogy az első órán üzeni a 75% nem jelenlevőnek, hogy ha nem járnak be akkor a vizsgára se jöjjenek el, mert úgyse fognak átmenni. Tehát a játékszabályok le vannak fektetve, egyesek mégsem képesek ezt a kettőt felfogni (aminek szerintem alapnak kéne lennie, nem kimondott szabálynak). Az üvöltözések általában abból jönnek, hogy valaki beszél( az F-ben bárhonnan jól lehet hallani bárkit), erre orosz megáll mondat közben, szúrósan ránéz, majd folytatja. Ha ezután a delikvens is folytatja, akkor elborul Orosz agya és cifrán elzavarja szegény hallgatót, a többiek pedig szórakoznak. A másik eset, amikor a nem bejáró hallgató kegyelem pontért kuncsorog a karó ZH-hoz. Mindketten tudják, hogy nem járt be a hallgató, de azért Orosz majd hátha ad pár pontot a mosolyra... Ez a két dolog, amit nagy pofátlanságnak tart orosz, és nem tolerál. A következtetést meg mindenki le tudja vonni ebből. Nekem az jött le, hogy manapság az egyetemen azt kell tolerálnia egy tanárnak, ami alsó tagozatban már alap kéne, hogy legyen, de ha nem tolerálja, akkor ő a hibás, őrült, állat.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
SentryGun
aktív tag
Sajnos nem volt türelmem végigolvasni az összes hsz-t, ezért sorry, ha volt már, amit írok.
Szerintem is a nagy gondok vannak az oktatással ezen a téren, bár abszolút nem műszaki vonalon vagyok.
Kb. 100 hsz-ig olvastam, és a két véglettől eltekintve (az infó a matekkel egy szinten legyen vs. nem is kell infó) egy arany középutat kellene találni, felfrissített, és frissen tartott anyaggal (ami országos szinten sajnos kivitelezhetetlen).Lehet, hogy kicsit csapongó, amit írok, de nagyon széles a témakör.
Nálunk is az ment, amit már sokan leírtak: office, és alapismereti baromságok, aztán játék - mindez az oktatási rendszer minden szintjén előröl kezdve.
Általánosban egy különórán logóztunk mi is (negyedikben), egyébként ősrégi gépeken ment mindenhol az agymosás. A diákok két csoportra oszlottak:
1. akik már rendelkeztek (legtöbbször önállóan megszerzett) tudással, és ezért untatta őket az óra (általában többet tudtak jóval a tanárnál), illetve
2. akik nem rendelkeztek tudással, de nem is érdekelte őket az anyag.Ez általánosban, középsuliban ugyan úgy lejátszódott. Az (új) érettségit simán meg lehetett írni infóból 100%-ra, azoknak akiket amúgy is érdekelt, a többi értelemszerűen nem ment belőle vizsgázni. Programozás nulla, infó emelt érettségi előtt egy fél évvel kapkodtak, hogy valami fogalmunk legyen, jó nagy nullás is lett a programozás feladata mindenkinek...
Ezért én nem azt mondom, hogy az office baromság, vagy a programozás az, de pl. én középsuli óta nem is láttam access-t. A programozásról meg alapképzésen derült ki, hogy én ezt inkább messziről szeretném elkerülni, ebben persze jócskán közrejátszott a silány matematika képzés is...
Aztán BA alapképzésen megint jött a baromság: az infó órát kötelező felvenni mindenkinek, gyakorlattal. És kezdődött az office századjára. A gyakorlati óra még siralmasabb volt: a csoportunk tanárnője(!) azon rugózott, hogy nem jól tudta valaki az ablak jobb felső sarkában található gombok (idióta) magyar neveit. Vicc... De érzem, hogy emiatt, ma több vagyok másoknál.Én, és akikről az ismerősi körömben tudok, mindannyian kivétel nélkül magunktól, autodidakta módon tanultunk meg mindent. Esetleg egy-két informatikus ismerős besegített az "internetmentes időkben". És nem feltétlenül világmegváltó kódolással töltöttem az időm, hanem egyszerűen játékkal, a többi meg hozzáadódott. (Egyébként Commodore 64-től kezdve volt szinte minden, 386, 486, pentium1...)
Visszakanyarodva a témához:
Sokan írtak nagyon jó dolgokat: pl. eresők; hálózati alapok (LAN, wifi, mobilinternet, tűzfal, tehát amivel valaki nap, mint nap találkozik), ezek tulajdonságai (nem működési elvek, és hasonló unalmas dolgok) és szükséges beállításai, valamint, hogy miért fontosak ezek, stb.
Okostelefonok rendszerei közötti különbségek, mi az előnye, hátránya, stb. - Meg nem tudom mondani, hány lánnyal kellett elmennem az elmúlt években mobilvásárláshoz segíteni, de itt külföldön a srácok nagy részét sem nagyon érdekli, hogy mi a különbség.
(És ezért mosolygok jókat a mobilarena fórumokban néha folyó káromkodásba torkolló vitákon. Külföldön az emberek bemennek a boltba, és azt a készüléket veszik, amelyik tetszik nekik, vagy amelyik belefér a rá szánt keretbe. Halálosan nem érdekli őket, milyen rendszer van rajta, és az miért jó. Sokan candy bar mobilokkal szaladgálnak.)Tulajdonképpen ezernyi dolgot lehetne még írni, mert szinte minden jobb a mai alaptananyagnál...
Bocsi a litániáért![ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
egy tanár semmilyen körülmények között nem veszítheti el a hidegvérét és nem beszélhet ilyen csúnyán a hallgatók előtt. ha ez megtörténik, akkor elveszíti a csatát a hallgatók fegyelmezéséért. egy ilyen tanárból egy ügyesebb hallgató fél perc alatt bohócot, dühöngő őrültet és lejáratott senkit csinál egyszerre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Penész Gomba
tag
-
mrhitoshi
veterán
Nem hinném. Németországban amit a 10.-sek tanulnak, azt itthon a magyar gyerek már 8.-os korában megtanulta. Volt egy egy diáktársam, aki középiskola közben kiment Németbe, és mint magántanuló, tagja maradt az itteni iskolának. Majd egy éven belül vissza jött, és nevetséges volt, hogy mit tanultak 10.-ben.
A történelemről ne is beszéljünk. Sokan a világban azt se tudják, hogy Magyarországot eszik, vagy isszák, és pedig nagyon fontos helyünk van a történelemben, egészen Trianonig.
Szóval azt nem jelenteném ki egyértelműen, hogy nagyon rossz lenne a közoktatás, de igen, ezt kellene még jobban nyomni.
De annak viszont semmi értelme sincs, hogy 1-4. vagy 5.-6. osztályban infót tanuljanak. Amit meg tudnak akkor tanulni, azt már régen tudják, amit meg nem, ahhoz nem általános matek kell.(#233) pakriksz: Mégis többet érsz vele, mint a semmivel. Nem sok olyan multi van, ahol nem MS terméket használnak.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
bambano
titán
-
Tikakukac
titán
Hát, ha maradandó lelki sérülést nem is okoz, azért álljon itt a tavalyi kedvencem:
Ma reggel 8-kor volt a vizsgamegtekintés. Orosz tanár úr mielőtt felolvasta az eredményeket tartott egy 10perces kiselőadást arról,hogy itt mindenki "sík hülye",majd felolvasta az eredményeket,mire feltettem a kezem. Orosz tanár úr ezt felelte:"mit akar ez a fasz?! na mondja mi a faszt akar!" Ezt követően megkérdeztem tőle,hogy "ha a megoldásom a Barócsi tanár úr megoldókulcsával is megegyezik és 0 pontot kapok rá,olyankor mi a teendő? menjek a HÖK-höz? Vagy Barócsi tanár úr sem tudja a fizikát?" (a kérdésnek az az előzménye,hogy mindig minden órán kihangsúlyozta,hogy a "HÖK leszophat") erre a válasz:"mit pofázik maga onnan hátulról? ki maga,mi a faszt akar?jöjjön ide itt mondja!"(ordítva) Aztán előrementem,bemutakoztam,majd megkérdezte,hogy hová járok,mondom ide az egyetemre,erre:"na takarodjon a kurva anyjába innen,mit szemtelenkedik itt!? Húzzon ki a picsába,mert hívom a biztonságiakat!!!"elindultam kifelé..."na haladjon már,hívom a biztonságiakat!mit néz így rám?! menjen a picsába!" Amíg kiértem a teremből végig üvöltözött velem és lehordott mindennek. Miután mentem le a lépcsőn még utánam kiabált többször is,majd erősen becsapta az ajtót.
És rengeteg ilyen jó sztori van, áldom az Istent, hogy nem infón volt fizikás.
Elviekben Oroszt elviekben elnyugdíjazzák, de VIK-re nem jöhet tanítani, amíg van.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
proci985
MODERÁTOR
ha tud németül, akkor érdemes lehet német képzésbe iratni, ha még létezik. ott Kocsányiék voltak még pár éve.
ha pedig odamegy, akkor meg fogod érteni a jegyzeteit nézve, hogy miért kell bizonyítást tanulni (nem magolni, az meg tényleg az égvilágon semmit nem ér). azért, mert valaki ért egy problémát, még nem biztos, hogy egy kellően egzakt levezetést abból on-the-fly elő tud hozni általános esetben. a bizonyítást is bizonyos esetekben meg kell érteni, a megértés meg a tanulás részhalmaza. tipikus példának ott az RSA titkosítás, aminek bizonyításához segédlemmák kellenek és bele kell menni a prímszámokba.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
JColee
őstag
Akkor szerintem te ne ennyi alapján ítéld meg a dolgot. Két félévet voltam nála, és mégis élek. És nem okozott maradandó lelki károsodást sem.
Egyébként ez "jó", hogy rögtön itt kinyilvánítjátok a véleményeteket, hogy az orosz egy állat, közben meg nincs infótok a dologról, csak egy-két pár perces videó.
Egyébként ha jól tudom, nem marad a VIK-en.[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
ECDL-en ilyen low level dolgokat nem tanítanak.
Ott wördöt (szigorúan microsoft), és vindózt tanítanak, hogy hova kell klikkelni hogy ezt és azt elérd. ECDL=vegytiszta microsoft propaganda.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz #06658560 #224 üzenetére
Mi van most az osztrák állammal? Semmi extrás, csak egy tipikus nyugati állam ami nem szenvedett megszállástól az utóbbi 60 évben mi. Kb ugyanolyan szinten van mint a többi hasonló. Svájc az ami kiemelkedett, és csak és kizárólag önerőből, úgy hogy régen sem volt gyarmata.
Japán is nehéziparral indult be.
Kevésbé az oktatástól, inkább attól függ egy ország fejlődése hogy kik vezetik... Lásd olaszországot a maffia vezette, és most hol vannak. Minket az elvtársi maffia vezet még mindig, és sehol sem vagyunk. Az az ország fejlődik ahol van felelősségük a politikusoknak, lemondanak ha kell, félnük kell ha mutyiznak a dutyitól VAGY van olaj.
Nekünk egyik sincs. A "nyugati" országoknak az első van, a "keletiek"nek meg általában olajuk van
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Namelesske
addikt
Szerintem helyes döntés, mert lófingot sem tanultam meg informatikából. Akik oda jártak velem, csak az én idegrendszeremet tették tönkre a balfékségükkel. Fájt nézni ahogy szerencsétlenkedik mind. A legtöbb parasztja teljesen hülye hozzá, és csak azt várja hogy vége legyen az órának. Akit meg érdekel annak meg elégtelen volt az oktatás.
Ha érdekel amiket csinálok: shorturl.at/inoxV
-
vOrOn
tag
Gépírást és normális szintű tényleges tudást adó Office ismeretek kellenek az iskolába.
Röhej, hogy van csomó ECDL-es, akik álmukban is nyomják hogy mi a file, oktálisból binárisba átváltás, anyjadikjuk meghatározása, de közben gyakorlatban nem tudják mi a böngésző, elvesznek Excelben és Wordben max szóközt és entert használnak formázásra.
Jah, és végre tanítsa meg valaki ezeket a kitűnően "vizsgázni megtanuló" tényleges gyakorlati angol alapokra (igaz, hogy magyarul sem tudják sokszor nagyon értelmezni az írott üzeneteket, de hátha...)
-
bambano
titán
válasz #06658560 #224 üzenetére
úgy érted, egy olyan "belső" piac, ahol védővámot vetettek ki, amikor mezőgazdasági termékeket, magyarul élelmiszeripari alapanyagokat vittél be, és vámot vetett ki, amikor készterméket hoztál ki? ez nem belső piac, ez gyarmat. A monarchia piaca korántsem volt nyílt, úgyhogy abból mi nem profitáltunk, bezzeg az osztrákok.
szóval én nem mondom, hogy a mostani helyzet csak a régi dolgok miatt alakult így, de hogy nem egyenlő pályákon egyenlő esélyekkel indult mindenki, az biztos. És persze mi is hibásak vagyunk bizonyos részben a saját nyomorunkért, mert pl. nem kellett volna második jobbágyságot csinálni. Az az ország, amelyik fejlettebben, gazdagabban ment bele a nagy világméretű balhékba, az hamarabb ki is heverte azokat, így a lemaradásunk mindig csak nő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Misály
addikt
Én info szakközépbe jártam, 32-en indultunk. Ebből 8 végezte el úgy, hogy a szakmában maradt. 12. évfolyamban még assembly-t is tanultunk, 11-ikben nand-memóriákat építettünk kapcsolótáblán. Nem volt szükségem főiskolákra, mivel olyan alapot szereztem amivel korán el tudtam kezdeni dolgozni, és gyakorlati idővel beelőztem a korosztályomat.
-
#06658560
törölt tag
Erre írtam, hogy akkor most a mit adtak nekünk a rómaiak játékot kezdjük el játszani? Amúgy a "belső" gyarmataikból mennyit is profitál a mostani osztrák állam? Nem inkább mi profitáltunk abból, hogy itt volt egy nagyobb belső piac, amelyik még finanszírozta is az ipari fejlődésünket? Meg a csehek fejlődését is?
-
somogyib
őstag
-
Psych0
őstag
válasz somogyib #220 üzenetére
"szerintem a programozási alapokat is el kell sajátítania egy diáknak"
LoL, erről eszembe jut, amikor egy diplomás közgazdász barátom isteni hangnemben beszélt az egyik kollegájáról, mert tud excel makrókat írni...
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Psych0
őstag
Én is kedvelem Oroszt, ha nem dumáltál órán, és megismer a vizsgán(bejártál, esetleg egyszer jelentkeztél ), akkor nagyon segítőkész a vizsgán.A rémtörténeteket én is hallottam. De a kiborulásai mindig visszavezethetőek arra, hogy valaki tiszteletlen vele(mert a mai egyetemistáknál teljesíthetetlen elvárás, hogy az órán csendben figyelünk a tanárra, nem dumálunk, nem telefonálunk, nem késünk, ott vagyunk és kész).
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
somogyib
őstag
Informatika oktatás ahogy én éltem meg:
'80-as évek; általános iskola; számítógép fakultáció. Géppark: ZX81, Spectrum, C16/Plus4/64, "monitor": Junost TV. A tanárunk megtanította, hogy kell programot írni Basic-ben (azután leült a ZX81-hez és nyomta a Sex nevű játékot, és rájött, hogy hogyan kell eljutni az 5. pályáig )
Az oktatásról meg annyit, hogy voltak akiket csak a játékok érdekeltek, de én szerettem a programozást, örültem, hogy csinálhatok valami újat.
Többször haza lehetett hozni a C16/Plus4-et az iskolából. Apám mondta, hogy van egy tuti algoritmusa, hogy megnyerjük a lotto 5-öst (az algoritmust nem teszem közzé, hátha egyszer bejön ). Ő nyomta a képletet, én meg leprogramoztam, még statisztikai diagramot is csináltam hozzá (persze sose nyertünk, max 3-as volt ).A lényeg, hogy kell a számítástechnika az iskolába, de szerintem max. általános 5.-től.
Az, hogy meg mit tanítanak: szerintem a programozási alapokat is el kell sajátítania egy diáknak, mert így 'szélesebb' lesz a látóköre a témában. (Matekból sem használom az integrálást a mindennapokban, de örülök, hogy az alapjait értem)
Az oktatás lényege, hogy meg kell szerettetni a diákkal a tananyagot (ez minden tantárgynál így kell, hogy legyen). Aztán ha valakiben több alkotókedv van, abból programozó lesz; a többiek csak felhasználói szinten használják majd. -
hakosh
tag
Itt is előkerült a "minek a matek?" kérdés. Az eddigi legjobb válasz, amit olvastam itt olvasható: [Math doesn't suck, you do]
-
pakriksz
őstag
"Leírhatjuk a hazai informatika oktatást, mert a legtöbb helyen tényleg kritikán aluli. Bár, ahová most járok, egy felsőfokú képzésre a tanárok naprakészek ezen a területen, fiatalok, mindent elmagyaráznak, elégszer van számonkérés és megkockáztatnám, hogy a legtöbb egyetemistánál, akik ezen a területen tanulnak több és jobb tudása van a csoportomnak."
OKJ-re gondolsz? Arra én is jártam, meg később főiskolára amit fél év után otthagytam (nem a gábordénes volt...), és én személyesen láttam a különbséget, ami ég és föld volt... és nem a főiskola javára...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Nobuo
tag
Leírhatjuk a hazai informatika oktatást, mert a legtöbb helyen tényleg kritikán aluli. Bár, ahová most járok, egy felsőfokú képzésre a tanárok naprakészek ezen a területen, fiatalok, mindent elmagyaráznak, elégszer van számonkérés és megkockáztatnám, hogy a legtöbb egyetemistánál, akik ezen a területen tanulnak több és jobb tudása van a csoportomnak.
Szóval leírhatjuk, de én arra gondoltam rögtön, ha a jelenlegi óraszámok mellett szar, akkor kevesebbel még szarabb. Bár megfordult a fejemben, hogy így a magunkfajták tudása felértékelődik.
Mindenesetre siralmas ez a jelenben is, a jövőben pedig mégjobban az lesz.Mi még DOS parancsokkal kezdtük, a mostaniak már többet rajzolnak painttel, mint papírra a rajz órán.
Itthon egyébként alapvetően a legtöbb diákkal is probléma van. Az általános iskolások (magánvélemény) közel fele nem érti meg, amit olvas... -
pakriksz
őstag
színvonal? LOL a magyar informatika oktatást nem kéne színvonalnak nevezni. microsoft vásárló, és kattintódroid kiképzésnek inkább.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Tikakukac
titán
válasz #41635072 #197 üzenetére
Hatalmas muzsika, bizonyám. Mi is akartunk már valami hasonlót a többiekre, de nincs vér a pucánkban
JColee: villanymérnök. Ami biztos: a srác igenis betekintésen és igenis adott időben, normális hangnemben kérdezett. Amire a válasz ez volt. Vajon miért is került be a Blikkbe is többször? Kategorikusan kijelentette, hogy menjen mindenki oda reklamálni ahova akar, lesz@rja. Hát, most Orosz bácsinak a dékáni mondta ugyanezt. Ha valaki nem képes embermódjára viselkedni akkor irány az állatkert.
Kedvencem a jelentkezős gyerek volt, aki óra végén feltette a kezét, hogy kérdezhet-e. A válasz mi a f@szt nem ért maga ezen? Takarodjon kifelé innen, húzzon a p.csába. Nyugodt ember, nabambano: Elviekben VIK-ről tiltva lett. Gyakorlatban 2 hete beküldték Fizika2-re infósokhoz Kornist helyettesíteni. Állítólag normális volt, de Istenem. Orosz szerint az infósok eleve genetikai hulladékok, akik alkalmatlanok a fizika megtanulására, szerintem vicceskedni akartak a tanszéknél
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
KEndre
HÁZIGAZDA
Pár hónapja jártam Londonban, és majdnem két hétig jártam a várost (amikor éppen nem volt jegyem valamelyik versenyre az Olimpián), így még frissen él bennem, amikor a különböző iskolai egyenruhás japán és koreai középiskolás csoportok látogatták a múzeumokat, történelmi látványosságokat. A tanárok töltötték beléjük a tudást, az élményt, az értéket... Ezek tudják már, hogy a "haszon" évtizedek múlva jelentkezik. Mi meg... még ez az erdélyi iskolai kirándulás sem akar összejönni.
De maradjunk az informatikánál: én egy könyvelőirodában teszek-veszek, ahol ma már csak alapos számítástechnikai ismeretekkel lehet a könyvelőknek boldogulni. Persze meg lehet tanulni kínkeservesen magánúton is a szükséges dolgokat, de ha nem segítenek neki ebben, hiába jó könyvelő, nem fog tudni a "piacon" érvényesülni. Kell az oktatásban informatikai alapokat adni...
[ Szerkesztve ]
Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!
-
#06658560
törölt tag
Japán mostani jólété nem a gyarmatainak köszönheti, Ausztriának, Németországnak sem a gyarmatai adták a fellendülése forrását. Ausztriának a mostani szintjét elérni pont nem is volt gyarmata, sőt, már meghódított területei sem.
Belső kizsákmányolás? Valami olyasmi mint a mit adtak nekünk a rómaiak?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #203 üzenetére
Vagy Nemetorszag, Del-Korea, Japan, Szingapur, Hong-Kong, Hollandia, Ausztria...
Es hat pont a tavol-keletieknel szokas felemlegetni, hogy a gazdasagi fellendulesukben milyen jelentos szerepe volt az oktatasnak, vagyis ott demonstralhatoan a jo oktatas volt elobb.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bambano
titán
Amelyik országnak most jól megy, azok gyakorlatilag mind kizsákmányoló, gyakran gyarmattartó országok voltak, esetleg van olajuk. Nem azért megy nekik jól, mert jó az oktatásuk, hanem azért jó az oktatásuk, mert jól megy nekik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest