Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gergosz2

    veterán

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Na ezzel ugyan így vagyok én is!

    A tanterv szeirnti iformatika óra a béka segge alatt volt, tekintve , hogy a tanár sz*rt se értett a számítógépekhez, csak annnyit hogy, hogy kell szöveget szerkeszteni meg powerpointba szórakozni.

    Nem azt mondom , hogy ez felesleges tudás, mert ezt is meg kell tanulni az embernek, na de hogy évekig ezek mellett horgonyozzon le az informattika óra az már szerintem siralmas.

    Szerencsére volt egy jó tanár akivel jóba voltunk és órák után szívesen tanított neknk egykis programozást.

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • PC-rev-RM

    tag

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Egyetértek, 2002-ben lettem érett egy gimiben, de 0 tudásom volt a számítástechnikáról, comenius logo (teknőssel kellett rajzolni, ezt ismeri valaki?), meg dos-os alapműveletek volt a 4 év munkája, meg netezhettünk, 'oszt annyi. (Csodálkoztam is, amikor 2000 tájékán bejelentették, hogy az iskola weblapja országos 1. helyezett lett. Na aki azt csinálta, tuti nem nálunk tanulta, pedig az egyik diák műve volt.)
    Akik szakközépbe jártak az én időmben, office-ból perfektek voltak, gépelni is megtanultak.

    Az oktatás színvonalának csökkentése nem csak az infóra terjed ki, nyelvoktatásban is lefelé csúszunk, pedig így is silány a helyzet az eu tagállamokhoz képest. Ugyanott, ahol 10 éve 2 idegennyelv volt kötelező, ma már csak 1 az. Szándékosan nem okosítják a jelen generációt, van is rá ötletem, hogy miért.

    Szerk: na itt minden véleménnyel egyetértek! :D

    [ Szerkesztve ]

    "My GPU maker took more money from me than yours did from you! My GPU maker is #1!"

  • echterion

    nagyúr

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    De ezért nem a rendszer a hibás, hanem a tanár. Mi annó szépen végigmentünk az office-on, nemi turbo pascal és dbase mellett. Mindezt 4 éven át, plusz a technikusi, ahol autocad ment.

    **********

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Sok mindenben igazatok van, csak éppen nem erről szól ez a dolog.
    Nem a szakirányú informatika oktatásról van szó, hanem a közismereti informatikáról, amit mindenkinek meg kellene kapni. Ma mire van szüksége egy embernek, ha bárhol el akar helyezkedni, ha a mindennapi életvitelét hatékonyan akarja élni. A közismereti informatika erről szól. Arról, hogy meg tudj írni egy formalevelet, képes legyél körleveleket készíteni, tudj csinálni egy prezentációt, melyben az üzleti terved akarod "eladni", vagy egy táblázatot, mely a nyereséges vállalkozásod fejlődését szemlélteti, soroljam még? Ma a legtöbb diák otthon a következőket képes megtanulni: facebook az megy, youtube az megy, online játek az megy. Melyik szükséges egy munkahelyen? Mert ha nem kell informatika, ismétlem közismereti informatika, akkor annak mi lesz az eredménye? Otthon a fentieket csak elenyészően kevesen képesek hatékonyan megtanulni (valószínűleg belőlük lesznek informatikusos is). Ha elvesszük az órákat, akkor az esélyt vesszük el attól, hogy az iskolában legalább találkozzanak ezekkel.
    Még egyszer: Nem informatika szakképzésről van szó!

  • Keksz03

    senior tag

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    nálunk is ez ment! a tanár beszélt, a lányok neteztek, a fiúk CS-ztek! általában én összedobtam az órai feladatot 5 perc alatt mert úgyis mindenkit aláztam CS-be :D aztán körbeadtam pendrive-on. azért azt szeretném hozzátenni h 5-ösre érettségiztem infóból, kaptam egy 100%-os ECDL vizsgát és saját erőmből dolgozok számtech boltban! :D tehát ha azt nézzük akit érdekel az majd maga megtanulja akit nem annak meg felesleges! :)

    Samsung Galaxy S23+ 512GB / LG CX 48" OLED / PS5 / Ryzen 5 5600X, 16GB, RTX 3060 Ti

  • akaido

    addikt

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Sajnálom hogy így alakult.
    Mint (sz)ámítástechnika tanerő ezek szerint az általános oskolában 100%-kal többet okítok, mint anno Nálatok.

    Kivonatosan nálam:
    6. évfolyam: alapvető hardverismeretek, op. rendszer kezelés: XP mellett UHU Linux is, alapvető grafikai feladatok, alapvető szövegszerkesztés notepaddel, évi 18 órában...no comment.
    7. évfolyam: Bővített hardverismeretek, szövegszerkesztés, hálózati alapok + biztonsági alapok, HTML progizás. 36 óra
    8. évfolyam: szövegszerkesztés, prezentáció, táblázatkezelés, internetes biztonság, tömörítés, HTML progizás. 36 óra

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

Új hozzászólás Aktív témák