Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Darth Sith #1 üzenetére
Na erről tudnék mesélni ....
2 éves gazdasági informatikus képzés kb olyan tanárokkal akik még a floppy meghajtók kezelését / "telepítését" tanítják és lila gőzük sincs a felsőfokú informatikáról. -
Rodi 4.80
senior tag
-
<Lacy85>
addikt
Én is ezen sülök ki. A sok felesleges, milliárdokba kerülő hobbikra mindig van pénz, de amire tényleg kellene, arra soha nincs.
Majd ha valamelyik haver nyit egy számítástechnikai nagykert, ahonnan dupla áron lehet közbeszerezni, akkor egyből megszűnik a tilalom, és lehet szórni a milliárdokat fejlesztésre.
Persze akkor megint ők lesznek a királyok, mert rendbe teszik a gépparkokat. Undorító. -
Snoop-y
veterán
Szoval mert lehet lehivni unios forrasokat ezert stadionokat KELL epiteni hiszen ingyen van vagy nem?
Sajat toke nem is kell hozza?Kisvasutazni er? Gondolom az is unios penzbol ment es ha igen akkor ahhoz sem kellett sajat toke?
Mindegy szerencsere 5 perc alatt elfelejtem ezeket a bosszanto dolgokat mert ezekkel csak a PH! -n szembesulok az ilyen hirek alatt.
-
<Lacy85>
addikt
Azért nem gyengén agyhalottak ezek is. A digitális gazdaságot akarják pörgetni, mindenkit erre akarnak átképezni, de azért épp az informatikai eszközökre van beszerzési tilalom.
Mondjuk valahonnan el kell venni a pénzt, ha stadionokat akarunk.
Meg azok tuti jobban megtérülnek hosszú távon. -
azbest
félisten
válasz
tothmaxy182 #96 üzenetére
Ha irodai közmunkás lesz, esetleg közalkalmazottként tetőzik be a pályája, akkor így nem éri meglepetés, ismerős környezetbe kerül.
Még mindig van olyan egység, ahol más egységek 10 éves leselejtezett gépeit várják nagy örömmel a 15 évesek cseréjére. -
aprokaroka87
nagyúr
válasz
tothmaxy182 #96 üzenetére
Ilyenkor kellene az hogy a diákok szépen széttépik a könyvet,kimennek az óráról
-
tothmaxy182
őstag
A probléma alapja: [link]
-
Snoop-y
veterán
-
gabor7th
addikt
Az a baj ezzel, hogy az internetre kötött számítástechnikai dolgok sérülékenyek. Minél inkább ettől függ az gazdaság, állam annál sérülékenyebb. Békeidőben még a szövetségeseink is lopnak tőlünk amit csak tudnak( találmányok, üzleti titkok), háborús időben pedig az egész digiális államnak vége lenne. Nem sikerülne megvédeni.
-
strogov
senior tag
válasz
#56573440 #26 üzenetére
"Annyin volt amennyit kiharcolt magának."
Így gondolkodik egy nagyon rossz vezető. Adott esetben valószínű, hogy ha fél évvel korábban (akkor már biztosan látszott, hogy gond lesz) kap 550 bruttót akkor egyrészt hálás lett volna, másrészt nem keres másik melót. Így viszont utólag jóval többet kellett rátenni, és már "kiábrándult" a cégből, tehát egy másik jobb ajánlatra lépni fog. Ha egy cég jóval piaci ár alatt tart kulcsembert, az nagyon rosszul jár a végén.
Mindkét fél rosszul döntött szerintem. A cég vezetője, mert nem látta, hogy gond van, az alkalmazott pedig, hogy maradt. Nálunk senki sem viszakozott, mert ha már addig "fajul" az elégedetlenség, hogy új állást keresek az egy komoly tüske. Kár tovább mérgezni. -
Mezey Lipót
tag
Czunyiné "digitális tartalomfejlesztés" Bertalan Judit...
Lassan lehet csomagolni fiúk... -
Rajthoz áll Mészáros "digitális gazdaság" Lőrinc.
-
Kékes525
félisten
El kell olvasni az OECD jelentést. Magyarországra nézve lesújtó. Ebből következik, hogy ebből a programból (köb)gyököt kell vonni, ahhoz, hogy a reális képet kapjuk. A magyar állam nem akar a gyerekek tanítására költeni, Education at a Glance 2016
-
Mezey Lipót
tag
Akkor csak így tovább fiúk..., "előre a Lenini úton "! Minden heppy...
A sok kis programozó zseni általános iskolás 20 év múlva elárasztja a zországot, addigra pedig a magyar emberek a kocsmában is jáva nyelven fognak káromkodni...
Bocs de láttam már ebből a iskolák, profok, zsenipalánták, programozósdit játszó cégek témából eleget és ha nem haragszol, most nagyon ki kell mennem röhögni...
Persze értem, hogy lobby meg hasonlók, az infósoknak is verni kell a tamtamot, mert mostanában kissé háttérbe szorultak a pénzosztó kezeknél... -
Danex
addikt
válasz
Mezey Lipót #81 üzenetére
Úgy fikázol valamit (ami amúgy szóba se lett hozva), hogy fel se fogtad mit is írtam, hiszen én az általános iskolások programozásba való bevezetését hoztam fel.
Amúgy meglehet nézni a vidéki progsulik mentorainak a linkedIn profiljait és akkor kiderül mennyire van igazad (nincs).
Van ismerősöm aki csinálja az ilyen sulit és összehasonlítottuk az egyetemi mérnökinfós képzéssel (programozási részét).
Ami konkrétan a kódoláshoz, verziókezeléshez, dokumentáláshoz kell az mindkét helyen megtalálható és fontos szerepet is kap.
Még a tervezés is érintve van, persze el kell fogadni, hogy ilyen suliból kódoló leszel, nem pedig Architect meg mérnök ahogy előttem is írták már. Meg nem ők fogják a fizikát alkalmazó kódokat megírni, de ugye nem csak ebből áll egy program.
Plusz nem is úgy kell elképzelni, hogy fűt - fát elvesznek mert többlépcsős felvételi volt nekik, logikára, csapatmunkára, angol nyelvre, motivációra.
-
válasz
Mezey Lipót #81 üzenetére
A programozó életmódja egyéni döntés kérdése. Az ülő munka persze növeli a rizikófaktorokat, de ez így finoman szólva hülyeség volt.
@Cazenove: a történet számomra nem a szakot, hanem inkább az osztálytársad hozáállását igazolja. De ettől lehet nagyon jó a képzés.
-
Cazenove
csendes tag
válasz
lajthabalazs #82 üzenetére
Ha ekkora rálátásod van a piacra, akkor lenne hozzád egy kérdésem: gazdaságinformatikus szakról mit tudsz? Nemrég volt osztálytalálkozóm és az egyik osztálytársam Corvinus gazdinfót végzett és mesélt pár érdekes dolgot. Pl. ő teljesen odavolt a képzésért, megtanult programozni (C#, Java), a gazdaságis tárgyak is jól jöttek, SAP, anyámkínja stb. Egy elég jó nevű nemzetközi cégnél dolgozik, fejlesztőként, nem is nagyon akartam elhinni, mondjuk a Linkedin is őt igazolja. Tényleg ennyire kompetens ez a képzés vagy csak neki volt szerencséje/egyéni skillje?
-
lajthabalazs
senior tag
válasz
Mezey Lipót #81 üzenetére
Azért a logicscool nem egy OKJ programozóképzés: általános iskolásokat vezetnek be a programozásba. Egyetemistákkal dolgoztatnak, egy volt hallgatóm is - aki egyébként Android programozóként dolgozik - tanít az egyik suliban.
Ami a programozó tanfolyamokat illeti, egy ismerősömmel beszélgettem a témában, akik vettek fel a Green Fox-ból embereket, és elégedettek velük. Az iparban nem 22.000 "feketeöves" kódmesterre van szükség, a pozíciók jó részének betöltésére elég egy, az adott nyelvvel foglalkozó gyorstalpalót elvégezni. Ha valaki tud dolgozni, tud tanulni, akkor ezt a szintet egy bölcsészdiploma után is el tudja érni, és utána on-the-job fejlődni tovább - egy bizonyos szintig. Sok helyen ez elég. Architect-nek, meg rendszermérnöknek pedig felvesznek egy mérnökinfóst, programtervezőt vagy fizikust.
-
Mezey Lipót
tag
Ezek a Programozoo Schoolok a legújabb nagy átverés shaw színterei. Gondolom tele vannak versenypiacon acélosodott, sensei mester programozás oktató gurukkal. Főleg vidéken
Inkább csak ráéreztek a könnyű prédára, a sok szerencsétlen, beetetett wanabee azon vágyára, hogy pár hónap alatt majd Nagy Programozót faragnak belőlük, ill. a zajló hisztériakampány folyamodványaként várható állami mecenatúrából befolyó milliócskákra. Arról persze jól elfelejtenek szólni, hogy fekete öves programozásra 1000 tagból jó ha egy lesz alkalmas és akkor még optimista voltam. A maradék 999 meg mehet majd méhésznek. Van még pár szakma, ahol vagy arra születtél, vagy vagy sose lesz belőled a szakma kiváló mestere. A programozás tipikusan ilyen. A CNC esztergát meg lehet tanulni kezelni és a matekot is be lehet seggel elég jó szinten, de a valós élet gyakorlati problémáit algoritmusokra bontva, programként lemodellezni+még fejből kenni-vágni a mindenféle divatos framework-ök csínját-bínját, nem az utca átlagemberének az agyszerkezetéhez konvergáló igény. Nem mellesleg napi 8 órában programozni sem egy leány álom, rohadva egy büdös irodában, miközben kóder napi 70-et szívva szépen készíti magának az ideg és gerincbántalmakat, a magas vérnyomást, meg egyebek mellett a II-es típusú cukorbajt is. -
Danex
addikt
válasz
lajthabalazs #79 üzenetére
Vannak most képzések ahol egyetemisták oktatnak általános iskolásokat programozásra [link] ilyenből kell több, de ugye ez is opcionális és fizetős amit nem tehetnek meg sokan.
Ugye sokkal érdekesebbé lehetne tenni a programozást is ,ha mondjuk kis Arduino-s dolgokat is mutatnának a diákoknak, hisz így közelebb kerülne hozzájuk, de az, hogy még infotagozatos gimiben is fél év pascal van össz-vissz az semmi. (Most már azt hiszem átálltak a helyi gimiben Javára talán.)
-
lajthabalazs
senior tag
Összetett probléma ez, amit nem hogy itt a fórumon, de nemzeti felsőoktatási stratégiával sem lehet megoldani. Szinte minden itt elhangzott kritika helytálló, legyen szó az informatika hanyagolásáról a közoktatásban, a felsőoktatás finanszírozásáról, az oktatók kontraszelektív bérezéséről, az eszközbeszerzési stopról, az eszközállomány avulásáról és a "pazarlásról", amit az eredményez, hogy nem lehet karbantartásra, de még szolgáltatásokra, bérlésre sem költeni. Nem is beszélve a bolognai átállás szerencsétlenül összeollózott tananyagáról, az oktatók egy részének alkalmatlanságáról.
Nagyon sok sebből vérzik az informatikus képzés, és gyors rendszerszintű megoldásra kevés esély van. A rendszer tehetetlensége hatalmas, legyen szó akár a diákokról, akár az intézményről. A felvételizők állománya a három-öt év múlva piacra kerülő informatikusokat határozza meg. De azt, hogy milyen számú és milyen "minőségű" hallgató választja az informatikusi pályát már valahol az általános iskolákban eldől. A mostani tízéveseken lehetne még változtatni, hogy bő évtized múlva nagyobb számban lépjenek erre a piacra. A másik oldalon az intézmények pályáját is nehéz módosítani. Személyi változásokat szinte lehetetlen eszközölni, ha valaki egyszer oktató lett, az oktató marad, amíg csak szeretne. Egy tantárgy módosítását, elindítását több fórumon kell elfogadtatni, ahol a szakmai érvek mellett egytemen belüli politikai szempontokat is figyelembe kell venni. A képzés módosításának átfutási ideje a gondolattól az első induló évfolyamig összemérhető a képzés idejével.
A legjobb, amit az ember tehet, hogy megtanítja a gyerekeit angolul, aztán 8-10 éves korukban válogat az ingyenes online kurzusok, tutorial-ok, versenyek és játékok közt, és pályára állítja a gyermekét. Biztosan rengeteget fog változni az informatikai szakma, mire ez a generáció pályaválasztás elé kerül, de a strukturált gondolkodás, a matematikai, modellezési és algoritmikus ismeretek később is ugyanolyan hasznosak lesznek, mint most.
Aki pedig egyetemre készül, vagy már egyetemen van, az vegyen erőt magán, és tanulja meg az analízist, fizikát, digitet, BSZ-t (és ne kettesre). Ha közvetlenül nem is fogja soha használni a tanultak 80%-át, az agyának jót tesz egy kis torna. Mellette meg látogassa a fenti oldalakat, önkénteskedjen, szabadússzon, hobbizzon, mert a gyakorlati oktatásunkkal nem fogja megütni a junior programozói szintet sem.
-
#82729984
törölt tag
válasz
Rodi 4.80 #67 üzenetére
"A struktúrált gondolkodásra képes, potenciális, jövendőbeli szakemberek mind elmennek Európába vagy messzebbre amint lehet, ezért van/lesz hiány"
Nem (csak) ezért van hiány. Hozzáteszem az igazi hiányszakmában - programozó - már nem kifejezetten éri meg külföldre menni itthonról sem.
4-500e Ft nettó simán megkereshető Budapesten mezei programozóként és még csak agyon sem kell hajtanod magad. Abból meg már elég jól meg lehet élni itthon.
"Akinek van egy csepp esze, elhúz innen, amíg nem csak befelé zárják a kerítést."
Ez erősen vitatható, vajon melyik a jobb az ország körül egy kerítés, vagy az országon belül körbekerítve minden (október fest, kölni dóm stb), de ez itt már erősen offtopic szóval ne nyissuk meg. -
Rodi 4.80
senior tag
válasz
Tigerclaw #47 üzenetére
Bakker, mennyire igazad van! Az meg ne legyen már szempont a zúnijón belül, hogy az idehaza kiképzelt szakik hová mennek dolgozni - nyalván oda, ahol magasabb éhbért kapnak és jobbik a körülmények.
Ha ithun madzsari nyelvivizsga nélkül lehet letelepülésésedi engedményt kapni bármely átnemvillágított kerítésugrónak akkor mija facomról beszélünk?
-
Rodi 4.80
senior tag
Volt egy "nagyöreg" tanárom aki azt mondta első órán: "Először tanuljatok meg tanulni és dolgozni..."
Csak néztem rá tizennyóc évesen, hogy mit akar ez, aztán idővel megértettem. -
dstern
tag
Dehogy nem, csak megkérik az árát: http://index.hu/gazdasag/2016/08/01/oktatas_munkaerohiany_it_informatika_programozas_kodolas/
-
azbest
félisten
költségvetés: az a legszebb, amikor papíron van pénz, de a beszerzési stop és egyebek miatt tilos lehívni. Tehát lehet, hogy még jobban meg van húzva a nadrágszíj, mint ahogy látszik, mert nem költhetik el a költségvetésüket sem. Ennek a másik oldala: a beszállítók több hónapos késéssel kapják meg a pénzüket, mert csak fizetésre lehet pénzt leemelni a kincstári számlára. Ha jól emlékszem volt év, amikor már augusztusban befagyasztották. Néha jogosnak is érzem, hogy drágább a közbeszerzés, hiszen simán fél évig is tartoznak a kifizetéssel.
Másik trógerség. Egyetemi kutatócsoportok, akik esetenként komoly nemzetközi partnerekkel / partnerek számára dolgoznak. Amikor kell valami felszerelés, akkor ők simán átutalnák rá a pénzt. Csakhogy a beszerzési stop miatt nem lehet lehívni a pénzt. Emiatt arra próbálják rávenni a partnert, hogy a megvett eszközt postázza inkább el. És sokszor nem is értik, hogy mi a probléma. Főleg, amikor valami hétköznapi dolog kell, amiért kb csak le kéne menni a sarki pécé boltba. Agyrém.
Cégek az egyetemen: sok ilyen terem, eszköz felszerelés történik. Sőt. Van, hogy nem is lenne új felszerelés, ha nem vinnék a cégek. Ezen kívül eu pályázatokból szoktak szerezni eszközöket tantermekbe. Normál költségvetésből jópár éve nem igazán szabad.
Ez persze azt is jelenti, hogy a karbantartásra és működtetésre sincsen pénz. Néha elmebeteg módon inkább hagynak tönkremenni eszközöket, mert majd egy másik pályázatból vesznek másikat. Olyan, mint egy alkoholista koldus. Alapvető dolgokra nem futja, de a rendszerbe van kódolva az iszonyatos pazarlás.
-
Rodi 4.80
senior tag
A struktúrált gondolkodásra képes, potenciális, jövendőbeli szakemberek mind elmennek Európába vagy messzebbre amint lehet, ezért van/lesz hiány. Akinek van egy csepp esze, elhúz innen, amíg nem csak befelé zárják a kerítést.
Ha minden kötél szakad, átképeznek párezer fotballistát oszt' jónapot. -
nemlehet
őstag
Eleve baromság ezt így céltáblára tűzni. Az informatikához is kell érzék a felhasználói szint felett, ahogy operaénekeseket se lehet képezni tömegével úgy profi programozókat, fejlesztőket sem. Rendszerben gondolkodni, átlátni komplex problémákat éppen olyan készség mint kivágni a magas C-t.
Persze ettől még alapjaiban rossz az informatika oktatás itthon, főleg a középiskolai szint. Egyetemen inkább az a baj, hogy sok a felesleges fejtömés, kevéssé van lehetőség specifikus területeket jobban megismerni egyetemi keretek közt. Önszorgalomból persze bármit lehet, de akkor meg miért is aszalódik valaki 3,5-5,5 évet a padban egy k*rva papírért?
Szerintem több megoldás lenne a problémára. Egyrészt nem kéne vágni folyamatosan az egyetemek költségvetését. Vicces, hogy vonogatják el a milliókat a felsőoktatásból, közben meg kisvasutat építünk, meg olimpiai tanulmányt csinálunk milliárdokért. Bár én gépész vagyok, de volt programozás órám és nem egyszer előfordult, hogy egy tök egyszerű pár tömbbel operáló C programba belefagyott a gép, mert csak ilyen kis miniPC-re futotta valami alsó kategóriás pentiummal a terembe... Ráadásul kevés pénzért csak szar oktatókat kapni, nem egy szakon egyszerűen kihaltak az elhivatott szakik, most meg már csak a selejt marad ott annyi pénzért tanítani. Ha tényleg az iparban is tapasztalattal rendelkező oktatókat akarunk akik friss, piacképes szemléletet tudnak átadni naprakész tudással akkor azt meg kell fizetni. Egy amerikai vagy brit tanár felső középkategóriás fizetést kap, nem véletlenül.
Másrészt a cégeket is be kéne vonni az egyetemekbe. Pl egy koreai ismerősöm mondta, hogy ott a teljes gépműhelyt felszerelte egy multi szerszámgépekkel, cserébe tarthatnak ott oktatást és bekerült szabvállok közé az ő saját gépkezelői kurzusuk. Itthon is vannak kezdeményezések, de az egész korrupt, nehézkes, bürokratikus rendszer tökönlövi az egészet. Pl nem régi példa, a méréstechnika labornak adott volna az egyik autógyár egy koordináta mérőgépet amikor ők váltottak egy modernebbre, de nem sikerült sehogyse pénzt keríteni a szállításra..... Ez vérciki...
-
Cazenove
csendes tag
Ezzel csak egyetérteni tudok. Még egy valamit megjegyeznék: gyakorlat és labor. Mert az oké, hogy az előadást egy normális, profi arc tartja, gyakorlatra olyan embereket hoznak be, akik nem tudják megoldani a feladatot, olyan másodévesek, akik nem biztos hogy 100%-ig tisztában vannak az anyaggal vagy nem tudnak normálisan előadni. Ugyanez igaz a laborra is. Így elég nehéz elsajátítani normálisan az anyagot.
Vagy mondhatnám az olyan tantárgyakat is, mint a Digit, amit a Digit 1 + Digit 2ből gyúrtak össze egy féléves tantárggyá. Nincs elég idő, hogy gyakorlatilag diafelolvasás van és a tantárgy 3/4 nem kell részletesen ismerned, csak vázlatszerűen. Igen ám, de így meg nem biztos hogy megérted a maradék 1/4-et, amit viszont tudnod kell. -
haxiboy
veterán
válasz
Darth Sith #1 üzenetére
A rendszer gazda is informatikusnak számít??? xD
Majd maradok itthon ha annyit fizetnek mint külföldön...
-
válasz
Tigerclaw #50 üzenetére
Szerintem valamit félreértettél, ez nem egy tanulmány, hanem egy cselekvési terv (vagy nevezd, aminek akarod). És sok mindent el lehet mondani erről a kormányról, de azt nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy amire elszánták magukat (legyen az jó vagy rossz), azt ne vitték volna végig.
-
TomMusic
őstag
Villanyon vagyok, és azért a reál beállítottság nagyon ajánlott.
Főleg hogy a matekra épül a húzótárgyak nagy része.
Bár ez nyilván a saját hibám, de én már 3 éve nyomom, de a matek miatt úgy elcsúsztam, hogy olyan, mint ha most kezdeném (mármint ha a képzési időt nézzük). (Azzal szoktam nyugtatni magam, hogy de legalább elkezdtem..)
Szerk.: levelezőn pl. matekra (is) úgy kell bemenned, hogy előre tudod az anyagot.
Matek2 már számomra dimenzióváltás volt, főleg mert nem voltam bent az első 2 órán, hála a Neptunnak. Szóval abból semmit, egy árva betűt sem értettem. Aztán egyszer valamikor félév vége felé vettük a Fourier sorfejtést (amit nagyon szeretnék elsajátítani, mert nagyon tetszik a vele elvégezhető spektrumanalízis), és egyszer csak világossá vált az ákom-bákom a táblán, mint ha bekapcsolt volna egy translate funkciót az agyamban. A többiek nem is nagyon értették, de én teljesen vágtam miről volt szó. Utána az előadás végén mondta a tanárnő, hogy na, ezt nem kell olyan mélyen megtanulni, mert nagyon összetett, koncentráljunk a többi anyagra (amikből egy betűt sem értettem). Na az kicsit "vicces" volt. Egy dolgot értettem az egészből, de azt gyak. nem kellett megtanulni...
Bocsi a kitérőért. -
Danex
addikt
Megvan az érettségi és na hogyan tovább... csináljak egy OKJ-t és legyek melós 150ezerért? - Nem
Akkor főiskola-egyetem, na de ott mit kéne tanulni? Természettudományokat nem szereti az emberek jó része, ha reál beállítottságú akkor a bölcsész dolgok is kiesnek.
Maradtak a gépész/villany/infós ágak.
Árammal nem szeretnek dolgozni... legyen gépészmérnöki / mérnökinformatika, progterv az nem, mert a Pascalt nem szerettem meg a gimiben a 2 hét alatt...
Na de otthon én rakom össze a gépet és a szomszédnak is felraktam már a windowst akkor mérnökinfo.
Ponthatár 280, fizetés 3-4-500.000Ft tökéletes.
1. Félév Analízis I,progalap szia puszi,
2. félév fizika I, basszus a V=S/T az első óra első 20percéig tartott a bemutatkozást is beleértve, de mi ez a d a képletekben... ne már deriválás, ja hát pont azon buktam el analízis I-en...És már az első félévben csúszott diákunk 1 évet... az a baj, hogy olyan nagy az ugrás a gimnázium és az egyetem (legalábbis a mérnökin biztos), hogy sokan egyszerűen nem tudnak sebességet váltani. Gimiben én is órák előtt a szünetben átolvastam az anyagot meg figyeltem órán és megvolt a 4-es. Egyetemen meg...
És valahol itt a baj, hogy aki nem éhbérért, meg hitelen akar élni annak csak a felsőoktatás vagy a külföld marad. A felsőoktatáshoz meg túl nagy a lépés, ezért is a 50+%-os lemorzsolódás.
-
MrSealRD
veterán
Sajnos a mindenkori kormány (ez nem politika!!) úgy érzi nem fontos pályaválasztási tanácsadást nyújtani a fiataloknak. A valóság az, hogy már általános iskolában jelen kéne legyen. De ugyanilyen számkivetett téma a felvilágosítás is. Aztán meg lehet nézni a statisztikákat... Nem hiszed el hány évesek vannak az abortuszlisták élén...
Tisztán látszik, hogy ha nem ismerik a lehetőségeiket akkor nem is tudnak jól választani. -
Cazenove
csendes tag
Én csak azt akartam ezzel mondani, hogy a sok jó tanuló között egy csomó olyan arc van, akit nem igazán érdekelt eddig az infó. Sokan csak azért jöttek ide, mert tévében/neten azt olvasták, mennyire keresett dolog az informatikus szakma vagy a szülők unszolására. Meg hogy biztos jó móka lesz egész nap a gép előtt ülni. Belső intuíció nélkül semmilyen szakmát nem lehet magas szinten űzni, akár mennyire is értelmes vagy.
-
_cHAos_
aktív tag
Sajnos sok hasonló tudással rendelkező ember tartja magát informatikusnak(10 millió informatikus országa vagyunk), hogy egy szemléletes ellenpéldát említsek (bár szvsz átlátod): én nem tarom magam rendszermérnöknek,(nem is vagyok az) de 1 nap alatt átmigrálok 50 klienst 100 telepített alkalmazással(mondhattam volna x kiszolgálót is y szolgáltatással) bármilyen OS-ről bármilyen OS-re, hogy fizetek annak a felhasználónak, aki mindezt észreveszi és ezzel nem is mondtam annyira durva workaround-ot (kiváncsi vagyok, hogy ehhez hány 10k oldal ismeretanyag szükséges és pl mennyit fedhet le az IT val kapcsolatos összes rendelkezésre álló tudásanyagunkból
).
A mondandód sztem egyik lényege, hogy ehhez a szakmához is nagy alázat/saját tudás/rendelkezésre álló tudás átlátása kellene, ami nagyon hiányzik.
-
Danex
addikt
Ez egyértelmű, hogy a papír nem minden és egy olyan fejlesztő sokkal többet ér aki hobbiból tanulta meg a dolgok csínját bínját, mint aki 6 év alatt végezte el a Bsc-t 2-essel az 5-6. vizsgaalkalmakra. (Persze a legjobb az egyetemet végzett hobbista)
Most én is mondhatnám magamról, hogy informatikus vagyok, mert tudok összeszerelni PC-t, operációs rendszert telepíteni, weblapot készíteni, office csomagot használni, videót vágni, elég alapszinten programozni.
Környezetemben mindenki informatikusnak néz, de én mint "informatikában jártasabb" ember tudom, hogy ez a tudás éppen több a nullánál.
A lényege a mondandómnak, hogy nagyon sok ember hiszi azt, hogy informatikus pedig messze van tőle, mert amit már nem talál a google első 2 találatában azt már nem tudja megoldani.
-
_cHAos_
aktív tag
Én úgy látom, hogy ebben a szakmában pont nem a "papír" számít (Te írtad így
), mert az nem oldja meg senki helyett az informatikai problémákat, ha "papírt" nézem, akkor a "guruk" inkább matematikai/fizika területéről jöttek, pl. egy gazdasági informatikus főiskolai diplomát ezekhez képest óvódáskirakónak tartok, de itt is fennáll annak a lehetősége, hogy OKJ-s bizonyítvánnyal rendelkező olyan tudással/képességgel van felvértezve (amit nyilván nem az OKJ-s képzésen sajátított el), amit a fentiek igencsak megirigyelnének tőle.
A másik, hogy a használható tudással/skillekkel rendelkező emberek mind foglaltak vagy külföldön vannak, oktatás ide vagy oda nincs is igazán kit kiképezni, (az igencsak nehezíti az egészet, hogy pl. a Z generáció a 30-as éveiben találkozott először az informatikával, akkor is valószínűleg belekényszerült) mert olyan nehezen fejleszthető adottságok kellenek ehhez a szakmához, amikkel kevés ember születik. Ezt úgy mondom, hogy az IT HR-ben nem vagyok járatos, saját "laikus" vélemény.
-
MrSealRD
veterán
Az egyik probléma a sok közül, hogy sokan azt hiszik, hogy értenek az "infóhoz". Leginkább semmihez sem értenek, csak feltenni egy játékot torrentről, aztán a cracket rámásolni... Ennyi. Ehhez értenek a pistikék tömegei és akkor kikiáltják őket szakértőnek, de nem értik miért hasalnak el a állásinterjún.
-
TomMusic
őstag
Én azt látom, hogy valójában nincs IT szakiból hiány (vagy csak az én környezetemben ért mindenki az infóhoz, nem tudom, lehet..), csak nem akar találkozni valamiért a kereslet/kínálat. És már nyilván ki lett tárgyalva, hogy a bér, túl sokat akarnak a cégek.. stb. az oka, csak én ezt furcsállom. Szóval tudom nem egyszerű az informatika (mármint dev. oldalon), de aki "ráérez" az ízére, az bármit megcsinál.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
aprokaroka87 #27 üzenetére
Nem akarnak átképezni senkit. Ezért a "tanulmányért" is felvett valaki pártízmilliót, aztán megmutatják a sajtónak és vége is a történetnek. Ebből semmi sem fog megvalósulni. Ahogy mondják "a papír mindent elbír".
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
fordfairlane #11 üzenetére
Én is szívesen tanulnék szoftverfejlesztőnek, csak nincs hol.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez egy nagyon jó meglátás. Nem annyit kell képezni, amennyire itthon szükség van, hanem a többszörösét, mert a nagy részük úgyis elmegy. Persze mondhatjuk, hogy az adófizetők pénze nem erre van...de bizonyos szempontból mégis, hiszen eleve az oktatás arra való, hogy szakmát, munkát, megélhetést adjon az embereknek és ez az ami nem működik. Amúgy már az is sokat segítene, ha az oktatás, a tanfolyamok, 0% áfa alá tartoznának, illetve a tandíj komoly százalékát le lehetne írni az adóalapból. Jelenleg egyébként sem létezik az, amit felnőttképzésnek neveznek. A felnőttek 23-25 év felett ki vannak zárva az oktatásból.
Aztán ne felejtsük el, hogy a legtöbb oktatással foglalkozó cégnél a képzés minősége nagyon alacsony. Gyakorlatilag leadnak akreditálásra egy tervet és amihez a tényleges képzésnek semmi köze sincs. Ez főleg annak köszönhető, hogy az egész iparág egy nagy EU-s pénzszivattyú. Kamu benne minden.
-
MrSealRD
veterán
popcorn...
-
azbest
félisten
Miért? Milyen az, amikor a prof nem tudja megnyitni kivetítéshez a diasort... ne adj isten tényleg sérült a pendrive és nem csak bénázik, de nem tudja letölteni a honlapjáról a pdf-et, hanem egy gyakorlatvezető tanársegédet kell keríteni, aki eléteszi, hogy csak a tovább-vissza gombokat kelljen nyomogatni?
Vagy a táblafilc: nem ismerik fel az összefüggést, hogy ha úgy tartja, mintha papírra írna, akkor a gravitáció miatt hátrafolyik a festék és két sor után nem tud írni. Lehet erre mondani, hogy vacak minőségű a filc, de mindig olyan.
A körülményekről: a sok milliós vetítőn megtalálják, hogy lehet kiiktatni a figyelmeztető feliratot, ami portalanítást kért. Bár már torzol a kép színe és alakja, de akkor is használják tovább, amíg a dlp és az optika le nem olvad. Volt, amikor két teremben is így tették tönkre a vetítőket, aztán vagy kicserélték újra vagy javítás után torz volt a vetített kép. Mert persze karbantartásra nincs se pénz, se ész. De majd lesz másik eu pályázat az oktatásra, mert az állami költségvetésre viszont beszerzési stop van 7 éve.
-
Cazenove
csendes tag
válasz
aprokaroka87 #43 üzenetére
És az milyen, amikor egy OKTV-s dobogós nem tud bejelentkezni a gépbe programozás laboron?
-
sonic8
tag
válasz
Darth Sith #39 üzenetére
Majd rájössz, hogy a fele nem kell amit tanítottak mert csak összezavar.
Igazából olyan a magyar oktatás, hogy mindenre felakar készíteni, Ö szerintük "alap"-ot ad. Úgy képzelem el mint a minden évszakban használható autógumit, mindenre jó egy kicsit, de hamar elkopik és egy közepes nyári autógumi sokkal jobb menet tulajdonságokat ad egy drága 4 évszakosnál.
Valószínűleg ha elkezdesz dolgozni sok mindennek hasznát veszed azért, de leginkább a gondolkodás és logika vezetésnek ami ott fejlődött. A valódi munkavégzést pedig kezdheted majd a melóban megtanulni, ha csak nem menedzser, vezető, igazgató stb. leszel...
Tisztelet azon kivételeknek akik már suli mellett is úgymond szakirányon dolgoznak, ne adj Isten otthon fejlesztenek. Ők nagyon nagy előnyben vannak azokhoz képest akik "csak bejárnak" az egyetemre.
Ezért is lenne jó a gyakorlat alapú oktatás, sajnos Én az utóbbiak közé tartoztam aki csak úgy bejárt, ezért is tűnt nehéznek a gépészmérnöki számomra.
Jelenleg egy nagy multinál dolgozom, és nagyon nagy pozitívum, hogy nem csak bizonyos végzettségeket keresnek a leendő jelöltekben, hanem tulajdonságokat és képességeket is, így van olyan kolléga akinek még érettségije sincs, mégis sokkal többet tud nálam. Nem egy olyan emberrel találkoztam bent aki hasonlóan hozzám nem fejezte be az egyetemet, mégis olyan munkát végez amihez szerintem mérnöki végzettség kellene, szerencsére a fizetés sem olyan rossz magyar viszonylatokhoz képest.
A legfontosabb amit ritkán hallok: először is meg kellene tanítsanak tanulni, nekem a mai napig nem sikerült és ezért meg is utáltam anno az egyetemet.
-
_cHAos_
aktív tag
Én mindkét oldalt kritizálom, a tanárok is nyilván adott szürkeállománynak próbálják átadni a tudást.
Persze a helyzet lehet nem ennyire elkeserítő, szerencsére mindkét oldalon vannak, akik a zsenialitásukkal elviszik a hátukon az egészet, minden tiszteletem az övék. A lényeg, hogy nagyon felhígult az IT szakma minden szemszögből és ennek annyi káros hatása van, hogy egy Háború és Béke terjedelmű értekezés is lehet kevés lenne, ha részletezni szeretném. -
Darth Sith
tag
Mint nem rég végzett VIK MSc -s, ebben van némi igazság és nem is. A fő probléma az egész BSc képzés első 3-4 félévével, hogy senki nem mondja el, mire lesz jó ez a sok matek és fizika. Amikor majd 4. félév környékén először szembekerülnek a hallgatók grafikából, hogy nulláról kell teljes fizikai optikát a matematikai hátterével implementálni sugárkövetéshez, ott hirtelen egyből kell elég sok minden abból, ami korábban unalmas elmélet volt (lin algebra, integrál, derivál stb..).
A későbbi MSc -s szakosodásról nem is beszélve, hiszen ha a hallgatók nem csak egyszerű kódoló majmok akarnak lenni, hanem érteni is akarja, hogy egy-egy framework/lib miért és hogyan működik belül, ahhoz bizony sokszor kőkemény algoritmuselméleti tudás és absztrak matematikai tudás szükséges (lin algebra, gráfelmélet már a legprimitívebb adatszerkezetekhez is) pl. útkereső algoritmusok, adatszerkezetek optimális belső felépítése, ütemezések stb...De tény, sokszor túlzásba esnek ezt nem vitatom. Jelentős része a BSc alap nehézségei közül csak később kerül a helyére, hogy az miért volt hasznos, szükséges, egy részére meg sosem lesz szükség ha az ember nem olyan szakirányba specializálódik később.
-
sonic8
tag
De bele lehet tölteni, csak kifolyik.
Csipálom mikor valakik az oktatást szidják, mikor az is külön egy "szakma".
Lehet itt akárki bármekkora bráner ICT meg IT területen, ha a tudását nem tudja átadni csak egy olyan embernek aki akár egy könyvből is megtudná tanulni tanár nélkül, max. 1,5-szer annyi ideig tart.
Nagyon fontos lenne a min. 50-50% összetételű elmélet / gyakorlat az oktatásban. Ez alatt nem azt kellene érteni, hogy beülünk a "laborba" nyomkodni a billentyűket, ami igazából csak egy szoba számítógépekkel.
A munkahelyeknek is részt kellene vállalni az oktatásban, gyakorlat biztosításával, ez az Ő érdekük is.
Bár tény, hogy könnyebb feladni egy hirdetést, hogy ilyen olyan képesítéssel és gyakorlattal
"éh bérért" keresünk szakembereket.Sok magyar cég nem nagyon szeret részt vállalni az oktatásban és ilyen szempontból jobb egy multinál dolgozni. Nem ritka példa, hogy a kollégák tanítják az újoncot. Valaki tudja, hogy miért oktató oktat pl. egy repülőgép vezetői tanfolyamon, nem mindenki alkalmas erre. Sok ember még arra sem alkalmas, hogy az előző műszakjából az összes fontos információt átadja a következőnek... emellett persze, lehet jó technikus vagy mérnök.
-
Cazenove
csendes tag
válasz
Darth Sith #16 üzenetére
Ez a magyar mérnök informatikus képzés egy átgondolatlan valami. Én most kezdtem el a VIK-et, de van egy csomó arc, akik kitudja hány matek/fizika versenyt nyertek, de már most sír alattuk a számítógép, mert fogalmuk sincs, hogy kell kezelni. Van olyan is, mint én, aki tud programozni, érdekli az informatika, több területen is jártas, de agyf*szt kap a teljesen felesleges fizikától meg az n dimenziós alterektől.. Akkor még megfejelik az egészet, olyan tantárgyakkal mint a Digit, amit eddig 2 félévben tanítottak, most csak 1-ben, ahol az egész óra abból áll, hogy végigpörgetik a diákat, mert nincs idő kifejteni mindent. Meg hihetetlenül erőltetik az MSCt, ami a kommenteket olvasva egy teljesen felesleges valami.
És akkor lehet választani: vagy ez, vagy gazdaságinformatikus(ami nem lenne rossz, ha megtanítanának programozni és több infós tárgy lenne) vagy programtervező informatikus, ami egy még nagyobb elméleti katyvasz. Van egy "csomó" pontom, felvennének mindenhova, de egyszerűen nem látom értelmét egyetlenegy szaknak sem.
Míg nyugaton van egy zsák olyan egyetemi képzés, ahol már a második év végén többet tudnak az emberek, mint egy VIK MSC után, mert nincs 3-4 matek tantárgy, hanem van egy, a többi pedig szakmai, a felesleges fizikáról nem is beszélve.
Most menjek OKJzni? -
_cHAos_
aktív tag
válasz
aprokaroka87 #35 üzenetére
Gondolom esetükben sok értelme volt az oktatásnak, nyilván ez is a pénzről és nem a végeredményről szól.
(Egyáltalán nem nézem nézem le a technológia analfabétáékat, mert egy ember értékét nem ez adja), de igaz amit írtam, egy két decis pohárba nem lehet fél liter vizet beletölteni. -
aprokaroka87
nagyúr
-
_cHAos_
aktív tag
válasz
aprokaroka87 #33 üzenetére
3 hónap az nagyon sok Office haladó szintű ismeretére (kb 12 órában oktattam vállalatoknak office-t), 3 hónap alatt egy komplett szakmát meg lehet tanulni.
Persze nem a vajákos mari néni értelmi szintű dolgozóknak, de a generációs szakadékok és az előképezettség hiánya miatt mission impossible szvsz(nem irigylem az OKJ-t oktatókat) , olyan ez, minthogy egy két decis pohárba nem lehet fél liter vizet beletölteni.
-
aprokaroka87
nagyúr
Én nem oly rég végeztem el egy Adatrögzitő OKJ képzést.
Ugyebár ez közfoglalkoztatás keretein belül indult.
16-an voltunk a csoportban,ebből nekem és még 6 másik társamnak volt alapvető informatikai ismerete.
A tanfolyamon ugyebár az MS Office(Word,Excel),részével ismerkedtünk meg.
Igazából Ezeket ismertem valamennyire,de sosem tartozott azok közé a dolgok közé,amit kedveltem.
Számomra hasznos volt,viszont volt több dolog ami miatt látszik hogy gondok vannak az egésszel.
1: A csoport tagjaitól azelőtt nem kérdezték meg azt hogy egyátalán használtak-e számitógépet,mielőtt berakták őket a tanfolyamra.
Nyilván az MS office szint már nem alap szint,aki azt használja már tudnia kell pl fájlmásolást,törölni meg ilyenek.2: A tipikus "az lesz amit mi mondunk" hozzá állás a képzést inditó részéről.
Mindössze 3-an szeretünk volna saját akaratunkból részt venni a képzésen,a többi 13-at azt berakták.Nekem kiváló lett (94%)
De nyilván itt sokat számít hogy jártas vagyok valamennyire az informatikában.Meg hát ugye 3 hónap az nagyon kevés még az MS OFFICE-ra is.
-
_cHAos_
aktív tag
És ki fogja kiképezni a sok informókust? Ha az IT egyetemi tanárok, akkor én köszönöm szépen nem kérek belőlük, az oktatás annyira színvonal alatt van, hogy nem ismerek olyan egyetemi tanárt sem, akit komoly ICT munkára alkalmazni mernék. (érdekes módon fizikusokkal ill. matematikusokkal és mérnökökkel dolgozatunk), ez mindent elmond az IT szakma "hírnevéről" itthon, és az is, hogy tagadni szoktam a gazdasági informatikus felsőfokú végzettségem, szerencsére van egy cum laude matematikus diplomám. Szvsz IT oktatásban sereghajtók vagyunk az amúgy is hátul kullogó E.U.-ban.
mod: Enterprise IT tervezésben,konszolidációban, integrációban, migrációban, innovációban és tech. transferben utazom, nyilván egy felsőbb szint szemszögéből látom, de ez nem változtat a tényeken.
(lehet durva volt ez a hsz. , DE sajnos elkeserítően fedi a valóságot 100% optimista, idealista szemléletből is)
-
A_Papa
senior tag
Nem teljesen ide vágó dolog, de azért az is érdekes, hogy alapértelmezésben egy gimnáziumban 9. és 10. osztályban van heti egy-egy óra informatika...
Sok esetben egy sima Ha függvény is problémát jelent a lesajnált Excel-ben. Nem igazán van esélye a tanulónak, hogy megismerkedjen akárcsak az alapokkal is. A szakgimnáziumok informatika ágazatán és az OKJ képzéseken teljesen más óraszámok vannak, ami érthető is.
De talán a gimnáziumokban is legalább heti 2 órát kellene csak programozás oktatásra fordítani... hiszen nagyon sok esetben gimnáziumokból mennek infó szakokra az emberek. -
Elkeserítő a helyzet. A képzés minősége már az egyetemeken is elkeserítő.
Elenyészik a rendszerszemlélet, helyette egyre inkább szakbarbárok képeznek szakbarbárokat.
Nemégiben voltam tanúja egy érdekes találkozásnak: egy végzős ifjú titán, az évfolyam büszkesége beszélgetett egy "öreg" (negyvenes) informatikussal. A srác tényleg okos volt, tele nagyon naprakész új tudással -- csak éppen a szemléletből nem kapott semmit, aminek a régi BME-sek, kandósok olyan sokat köszönhetnek.
Alapok nélkül kezdi a pályát, pont az nincs meg neki, ami az induláshoz kell.Felsőbb szinten meg egyszerűen nem értik az idők szavát, és nem kizártan tudatosan egy informatikai végrehajtói irányba terelik a magyar infoszférát és képzést.
MaCS
-
aprokaroka87
nagyúr
Tessék mondani,majd nyugdij elött 1 évvel álló Józsi bácsikat,és Mari néniket is átakarnak majd képezni?
-
dstern
tag
Pontosan! Pont most olvastam egy fejvadász blogját, arról, hogy volt egy programozó srác, 340 bruttóval tartották. Átakart menni a konkurenciához, ahol 700k (!) bruttót ajánlottak neki. Srác bejelnti a felmondását a régi cégnél, ahol megfejelik az ajánlatot egy 840k-s bruttóval! A cégnek simán megért ennyit, hogy a tapasztalt ember ott marardjon, és ne vigye át a tudását a konkurenciához, de amíg nem pattogott, addig ott tartották rabszolgabéren...
-
bitblueduck
senior tag
válasz
fallenrize #19 üzenetére
*debt
-
Zoli0726
aktív tag
A hiányba szerintem az is beleszól, hogy az újoncok nem kellenek, a szakértelmet meg nem akarják megfizetni. Multinál csak a menedzserek keresnek jól, mert az email írogatás és az angol tudás olyan kompetenciák, amit a legtöbb diplomás magyar nem tud elvégezni. Persze az informatikusok sokéves szakmai munkája illetve a 6 oldalnyi elvárt szakértelem azt jelzi, hogy az informatikus élete csak a számítógép, fizetésre nincs is szükség
-
DjFlanker
aktív tag
Mindeközben az ELTE-n..
http://444.hu/2016/09/16/be-akartak-fenyiteni-az-ellogo-egyetemistakat-az-elte-n-aztan-kiderult-nincs-is-annyi-hely-ahol-mindenki-elferne -
Danex
addikt
válasz
Darth Sith #16 üzenetére
Az ilyen képzéseket nem mindenes, diplomás mérnököket képeznek, hanem kódolókat. Nagyon távoli a kettő egymástól, viszont az ilyen képzéseken csak ezzel a témával foglalkoznak, nem pedig jogi alapismeretek, makroökonómia, vállalatirányítás és még sorolhatnám azokat a tárgyakat amiknek köze sincs egy kódolóhoz.
És vannak az egyetemen az olyan tárgyak amitől mérnökök lesznek a tanulók ami megint csak plusz idő egy kódolóhoz képest.
A sok OKJ-st meg szerintem nem lehet összehasonlítani egy kimondottan fejlesztőket képző iskolához, hiszen mindenki hallott már róla milyen szinten megy a leszarom hozzáállás és az anyag naprakészsége.
-
Darth Sith
tag
válasz
fallenrize #14 üzenetére
Jah igen, és azt se felejtsd el, hogy a most úgyis divatos 3 hónap alatt átképzik az alapokkal nem rendelkező embereket tapasztalt szoftvertervező mérnökökké. Megsúghatnák ennek a titkát annak a több ezer hülyének a műszaki egyetemen, hogy minek koptatják 6-7 évig az informatikus képzés alatt a padokat, amikor ezt meglehet 3 hónap alatt is tanulni. Illetve minek küzdöttek anno gimnáziumban annyit az emelt matek és fizika érettségivel, amikor ilyenekkel nem rendelkező bölcsészekből is olyan informatikust képeznek akik betudják tölteni ezeket az állásokat...
-
julius666
addikt
Pont, hogy nem 20e csúcsinformatikusra van szükség, nagy részük lehetne az általad említett script-kiddiek.
Csúcsinformatikus persze túlzás, de ismerőseim alapján mezei OKJ-s végzettséggel, ha az egyén nem tud valami kiemelkedőt felmutatni (pl. kiváló angol tudás), vagy nincs megfelelő ismeretségi köre, valahogy nem akarja felszippantani mégsem az a fene nagy húszezres munkaerőpiaci vákuum.
Ugyanígy ha végigpörgetem az online álláshírdetéseket, szinte kivétel nélkül munkatapasztalatot várnak el, sőt, nagy részük kifejezetten specializált tudást.
Szóval hiába van valóban nagy hiány "informatikusokból" (értsd: szoftverfejleszőkből), a gyengébb végzettségű munkavállalók piacán ennek ellenére mégis erős túlkínálat van. Ismerős most végzett infós OKJ-t, a végzettek közül 1-2-nek sikerült csak elhelyezkednie, a többség elment inkább Aldiba árufeltöltőnek vagy valamilyen - jellemzően nem infós, többnyire gazdasági - felsőoktatási intézménybe továbbtanulni, hogy valami "használható" végzettsége mégiscsak legyen...
Radikális járulékcsökkentés kéne illetve frissen végzettek felvételéhez esetlegesen további adókedvezmények. Akkor egyrészt rögtön lehetne versenyképes(ebb) fizetést adni mindegyik jövedelmi kategóriában (junior, senior) profitcsökkenés nélkül, másrészt jobban megérné a cégeknek felvenni az OKJ-s tömegeket és saját költségen kiképezni őket használható szintre.
Ha hagynak neki módot rá, akkor a piac megoldja, ez az államilag irányított tervgazdálkodás szagú "majd mi jól kiképezzük őket nektek" gondolkodásmód az elmúlt 26 évben is látjuk milyen jól működött...
-
fallenrize
csendes tag
válasz
Darth Sith #1 üzenetére
Dehat minden ottvan az abran, atkepzik volt ovonokbol, kozmunkasbol, illetve betelepites, mert ugye jon a sok diplomas migrans.
-
DjFlanker
aktív tag
szavak ,szavak ,szavak..
-
fordfairlane
veterán
Én szívesen elvégezném estin az msc. műszaki infót, de ahogy elnézem, nem túl nagy a választék.
-
dajkopali
addikt
válasz
Darth Sith #1 üzenetére
nem világos a szöveg, de ezt reálisan csak kétféleképp lehet elképzelni:
- a számok a képzések megindítását jelzik, nem azt, hogy addigra be is kell fejezni
- valóban ennyi végzett embert akarnak, ám azt akkor csak alacsonyabb szintű képzéssel, tanfolyamokkal, átképzéssel lehet elérni
és mivel a stratégia szövegében nagyon sok utalás van ez utóbbira, így arra tippelnék, hogy a második lehetőségről van szó - felsőoktatásban végzetteknél kevesebb, mint kétezer a többlet
vagy nem gondolták át -
MongolZ
addikt
válasz
Darth Sith #1 üzenetére
Én pl. abbahagytam a bsc-t, de amíg tanultam, nem csúsztam.
Pont, hogy nem 20e csúcsinformatikusra van szükség, nagy részük lehetne az általad említett script-kiddiek.
Mivel a jelenlegi qrmány ott cseszi el az oktatást, ahol lehet, ezért ezt a cikket már végig sem olvasom rendesen, teljesen fölösleges, mivel abszolút elrugaszkodott a földtől. Nem a következő 3 évben +20e informatikussal van baj, hanem azzal, hogy ennek nem csak a felsőoktatást kellene érintenie. Az IT-szempontú oktatási reformot nem most, hanem legkésőbb 15 évvel ezelőtt el kellett volna már kezdeni, akkor már bőőőven pörgött az IT ipar és látható volt, hogy robbanásszerű igény lesz az informatikával kapcsolatos szakemberekre. Most ott tart a dolog, hogy nem csak az IT oktatás a szűk-keresztmetszet, hanem az általános informatikai tudással van probléma. Lassan minden pozícióhoz szükséges legalább alapszintű informatika tudás, és ami 15 évvel ezelőtt pluszt jelentett egy állás betöltésénél, az ma teljesen magától értetődő. Mint hogy állásinterjún senkitől nem kérdezik meg, hogy tud-e írni/olvasni, lassan azt sem kérdezik meg, hogy táblázatkezelőt tud-e használni.
Ezzel a "program"-mal az a baj, hogy mint Mekk Elek, először a tetőt építi föl, majd úgy gondolja, hogy a falak és az alap majd hozzá idomulnak. Nem a legvégén kell kezdeni a javítást, hanem már általános iskolában. Ez a baj. Akármilyen azonnali reformnak legkorábban ~10 év múlva lesz hatása, amikor már majdnem 3 évtizeddel lesz elmaradva az ország. Ez a probléma. És senki ne mondja azt, hogy ez nem volt előrelátható a 2000-es évek elején, mert az hazudik.
-
big-J
őstag
A multik nem a munkaerőt keveslik, hanem a fizetéseket sokallják. Az ilyen lobbi kezdeményezések célja, hogy túlkínálat legyen a piacon és lenyomja a fizetéseket.
-
Danex
addikt
Hmm, azzal szerintem elfelejtettek számolni ,hogy egy informatikai BSC-t a jelentkezők kb 5%-ka ,ha befejezi időben.
-
[Prolixus]
addikt
Bővíteni lehet a dolgokat, de vajon minőségi jelentkező is lesz elég? Mert most az az informatikusképzés nagy gondja, hogy releváns jelentkezőkből 10-szeres túljelentkezés van, az egyetemek meg nem bírják szusszal?
Nem értek hozzá, csak kérdezem.
Viszont ha ezekre a kérdésekre nemleges a válasz, akkor nem értem hogyan sikerülhetne mindez. Manapság már mindenki tudja, hogy az IT szektor magyar viszonylatban az egyik legjobban fizetett szektor. Bármelyik általános iskolás felmehet a népszerű állásportálokra, aztán megnézheti, hogy milyen hatalma számú IT álláshirdetés van, szemben más iparágakkal. Szóval szerintem nem az a baj, hogy nem elég vonzó ez az életpálya.
Nem lehet, hogy egyszerűen arról van szó, hogy egyrészt folyamatosan fogy a magyar lakosság, egyre kevesebb a fiatal, másrészt a minőségi emberanyag érdeklődése is egyszerűen...nem elég? Most hiába van egy zsenigyerek, ha nem érdekli az informatika. Jogász akar lenni, hát elmegy jogásznak, abból is meg tud majd élni. Azzal meg lehet megint nem lesz kisegítve a szektor, ha nevetséges ponthatárral vesznek fel, majd átrúgdosnak a képzéseken buta és/vagy lusta embereket, akiknek a kezében ott lesz a papír, de teljesen inkompetensek lesznek a sok betöltetlen állás feltöltésére. És nem csak azért, mert az egyetemi tananyag nem túl piacképes...
-
<Lacy85>
addikt
válasz
Darth Sith #1 üzenetére
Igazából teljesen mindegy, mennyi informatikust akarnak képezni, mert
1. Nagy részük úgyis elmegy külföldre
2. Ahogy egy másik oldalon is írta valaki, a cégeknek projectre kész szakik kellenek, akik értenek mindenhez. Az ilyen egyéneknek viszont van azért bérigényük is, amit nem akarnak/tudnak megfizetni. A pozíció betöltetlen marad = munkaerőhiány van. -
válasz
Darth Sith #1 üzenetére
Ahogy emlékszem, az egyetem után nem voltam igazán jobb fejlesztő, mint előtte, de szerintem nem is ez volt az egyetem lényege. És a 3 évet 3 év alatt végeztem el.
-
Darth Sith
tag
"3 éven belül 20 000 fő többlet informatikust kell képezni"
WTF és mégis hogyan? Egy minőségi informatikus (mérnök-informatikus) BSc képzése csúszás nélkül 3.5 év, de MSc-vel 5.5 amely a gyakorlatban inkább 6-7 között van a csúszások miatt.
Hogy akarnak 3 év alatt 20 000 extra informatikust képezni, amikor évről-évre kevesebben jelentkeznek (idén is csökkent) és min 3.5 év elvégezni?Nem script-kiddie-szomszédJózsikat kéne képezni nevesincs szakképzésen meg főiskolán akik végig csináltak 2 tutorial a codeacademy-n, mert azzal nem lesz előrébb a piac, ugyanúgy üresek lesznek az állások, mert nem veszik fel őket.
Új hozzászólás Aktív témák
it A legfontosabb célok: megtámogatni az informatikusoktatást, valamint elősegíteni a magyar IT-termékek exportját.
- Samsung S800D soundbar bontatlan
- ASUS VZ27EHF-W 27coll full hd 100hz monitor 1ms
- ÚJ LENOVO ThinkPad P16s Gen 2 - 16" WUXGA IPS Érintő - Ryzen 7 PRO 7840U - 32GB - 1TB -3 év garancia
- Dell 27" U2722D IPS panel 2560x1440 2K / QHD Pivot HDMI USB-C 1 év gari több db!
- Eladó Lenovo G70-80 17.3" HD+ (1600x900) i3-5005U GeForce 920M 8GB 128GB+1TB magyar bill 1 hét gar
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! I7 6700 / GTX 1070 8GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintőkijelző
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest