Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Darth Sith

    tag

    válasz Cazenove #37 üzenetére

    Mint nem rég végzett VIK MSc -s, ebben van némi igazság és nem is. A fő probléma az egész BSc képzés első 3-4 félévével, hogy senki nem mondja el, mire lesz jó ez a sok matek és fizika. Amikor majd 4. félév környékén először szembekerülnek a hallgatók grafikából, hogy nulláról kell teljes fizikai optikát a matematikai hátterével implementálni sugárkövetéshez, ott hirtelen egyből kell elég sok minden abból, ami korábban unalmas elmélet volt (lin algebra, integrál, derivál stb..).
    A későbbi MSc -s szakosodásról nem is beszélve, hiszen ha a hallgatók nem csak egyszerű kódoló majmok akarnak lenni, hanem érteni is akarja, hogy egy-egy framework/lib miért és hogyan működik belül, ahhoz bizony sokszor kőkemény algoritmuselméleti tudás és absztrak matematikai tudás szükséges (lin algebra, gráfelmélet már a legprimitívebb adatszerkezetekhez is) pl. útkereső algoritmusok, adatszerkezetek optimális belső felépítése, ütemezések stb...

    De tény, sokszor túlzásba esnek ezt nem vitatom. Jelentős része a BSc alap nehézségei közül csak később kerül a helyére, hogy az miért volt hasznos, szükséges, egy részére meg sosem lesz szükség ha az ember nem olyan szakirányba specializálódik később.

  • azbest

    félisten

    válasz Cazenove #44 üzenetére

    Miért? Milyen az, amikor a prof nem tudja megnyitni kivetítéshez a diasort... ne adj isten tényleg sérült a pendrive és nem csak bénázik, de nem tudja letölteni a honlapjáról a pdf-et, hanem egy gyakorlatvezető tanársegédet kell keríteni, aki eléteszi, hogy csak a tovább-vissza gombokat kelljen nyomogatni? :)

    Vagy a táblafilc: nem ismerik fel az összefüggést, hogy ha úgy tartja, mintha papírra írna, akkor a gravitáció miatt hátrafolyik a festék és két sor után nem tud írni. Lehet erre mondani, hogy vacak minőségű a filc, de mindig olyan.

    A körülményekről: a sok milliós vetítőn megtalálják, hogy lehet kiiktatni a figyelmeztető feliratot, ami portalanítást kért. Bár már torzol a kép színe és alakja, de akkor is használják tovább, amíg a dlp és az optika le nem olvad. Volt, amikor két teremben is így tették tönkre a vetítőket, aztán vagy kicserélték újra vagy javítás után torz volt a vetített kép. Mert persze karbantartásra nincs se pénz, se ész. De majd lesz másik eu pályázat az oktatásra, mert az állami költségvetésre viszont beszerzési stop van 7 éve.

    [ Szerkesztve ]

  • sutszi

    veterán

    válasz Cazenove #58 üzenetére

    Sajnos a mindenkori kormány (ez nem politika!!) úgy érzi nem fontos pályaválasztási tanácsadást nyújtani a fiataloknak. A valóság az, hogy már általános iskolában jelen kéne legyen. De ugyanilyen számkivetett téma a felvilágosítás is. Aztán meg lehet nézni a statisztikákat... Nem hiszed el hány évesek vannak az abortuszlisták élén...
    Tisztán látszik, hogy ha nem ismerik a lehetőségeiket akkor nem is tudnak jól választani.

    Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

  • Danex

    addikt

    válasz Cazenove #58 üzenetére

    Megvan az érettségi és na hogyan tovább... csináljak egy OKJ-t és legyek melós 150ezerért? - Nem

    Akkor főiskola-egyetem, na de ott mit kéne tanulni? Természettudományokat nem szereti az emberek jó része, ha reál beállítottságú akkor a bölcsész dolgok is kiesnek.

    Maradtak a gépész/villany/infós ágak.

    Árammal nem szeretnek dolgozni... legyen gépészmérnöki / mérnökinformatika, progterv az nem, mert a Pascalt nem szerettem meg a gimiben a 2 hét alatt...

    Na de otthon én rakom össze a gépet és a szomszédnak is felraktam már a windowst akkor mérnökinfo.

    Ponthatár 280, fizetés 3-4-500.000Ft tökéletes.

    1. Félév Analízis I,progalap szia puszi,
    2. félév fizika I, basszus a V=S/T az első óra első 20percéig tartott a bemutatkozást is beleértve, de mi ez a d a képletekben... ne már deriválás, ja hát pont azon buktam el analízis I-en...

    És már az első félévben csúszott diákunk 1 évet... az a baj, hogy olyan nagy az ugrás a gimnázium és az egyetem (legalábbis a mérnökin biztos), hogy sokan egyszerűen nem tudnak sebességet váltani. Gimiben én is órák előtt a szünetben átolvastam az anyagot meg figyeltem órán és megvolt a 4-es. Egyetemen meg...

    És valahol itt a baj, hogy aki nem éhbérért, meg hitelen akar élni annak csak a felsőoktatás vagy a külföld marad. A felsőoktatáshoz meg túl nagy a lépés, ezért is a 50+%-os lemorzsolódás.

Új hozzászólás Aktív témák