Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    Összetett probléma ez, amit nem hogy itt a fórumon, de nemzeti felsőoktatási stratégiával sem lehet megoldani. Szinte minden itt elhangzott kritika helytálló, legyen szó az informatika hanyagolásáról a közoktatásban, a felsőoktatás finanszírozásáról, az oktatók kontraszelektív bérezéséről, az eszközbeszerzési stopról, az eszközállomány avulásáról és a "pazarlásról", amit az eredményez, hogy nem lehet karbantartásra, de még szolgáltatásokra, bérlésre sem költeni. Nem is beszélve a bolognai átállás szerencsétlenül összeollózott tananyagáról, az oktatók egy részének alkalmatlanságáról.

    Nagyon sok sebből vérzik az informatikus képzés, és gyors rendszerszintű megoldásra kevés esély van. A rendszer tehetetlensége hatalmas, legyen szó akár a diákokról, akár az intézményről. A felvételizők állománya a három-öt év múlva piacra kerülő informatikusokat határozza meg. De azt, hogy milyen számú és milyen "minőségű" hallgató választja az informatikusi pályát már valahol az általános iskolákban eldől. A mostani tízéveseken lehetne még változtatni, hogy bő évtized múlva nagyobb számban lépjenek erre a piacra. A másik oldalon az intézmények pályáját is nehéz módosítani. Személyi változásokat szinte lehetetlen eszközölni, ha valaki egyszer oktató lett, az oktató marad, amíg csak szeretne. Egy tantárgy módosítását, elindítását több fórumon kell elfogadtatni, ahol a szakmai érvek mellett egytemen belüli politikai szempontokat is figyelembe kell venni. A képzés módosításának átfutási ideje a gondolattól az első induló évfolyamig összemérhető a képzés idejével.

    A legjobb, amit az ember tehet, hogy megtanítja a gyerekeit angolul, aztán 8-10 éves korukban válogat az ingyenes online kurzusok, tutorial-ok, versenyek és játékok közt, és pályára állítja a gyermekét. Biztosan rengeteget fog változni az informatikai szakma, mire ez a generáció pályaválasztás elé kerül, de a strukturált gondolkodás, a matematikai, modellezési és algoritmikus ismeretek később is ugyanolyan hasznosak lesznek, mint most.

    Aki pedig egyetemre készül, vagy már egyetemen van, az vegyen erőt magán, és tanulja meg az analízist, fizikát, digitet, BSZ-t (és ne kettesre). Ha közvetlenül nem is fogja soha használni a tanultak 80%-át, az agyának jót tesz egy kis torna. Mellette meg látogassa a fenti oldalakat, önkénteskedjen, szabadússzon, hobbizzon, mert a gyakorlati oktatásunkkal nem fogja megütni a junior programozói szintet sem.

    [ Szerkesztve ]

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz Mezey Lipót #81 üzenetére

    Azért a logicscool nem egy OKJ programozóképzés: általános iskolásokat vezetnek be a programozásba. Egyetemistákkal dolgoztatnak, egy volt hallgatóm is - aki egyébként Android programozóként dolgozik - tanít az egyik suliban.

    Ami a programozó tanfolyamokat illeti, egy ismerősömmel beszélgettem a témában, akik vettek fel a Green Fox-ból embereket, és elégedettek velük. Az iparban nem 22.000 "feketeöves" kódmesterre van szükség, a pozíciók jó részének betöltésére elég egy, az adott nyelvvel foglalkozó gyorstalpalót elvégezni. Ha valaki tud dolgozni, tud tanulni, akkor ezt a szintet egy bölcsészdiploma után is el tudja érni, és utána on-the-job fejlődni tovább - egy bizonyos szintig. Sok helyen ez elég. Architect-nek, meg rendszermérnöknek pedig felvesznek egy mérnökinfóst, programtervezőt vagy fizikust.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák