- Milyen switch-et vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
Hmm, azzal szerintem elfelejtettek számolni ,hogy egy informatikai BSC-t a jelentkezők kb 5%-ka ,ha befejezi időben.
-
Danex
addikt
válasz Darth Sith #16 üzenetére
Az ilyen képzéseket nem mindenes, diplomás mérnököket képeznek, hanem kódolókat. Nagyon távoli a kettő egymástól, viszont az ilyen képzéseken csak ezzel a témával foglalkoznak, nem pedig jogi alapismeretek, makroökonómia, vállalatirányítás és még sorolhatnám azokat a tárgyakat amiknek köze sincs egy kódolóhoz.
És vannak az egyetemen az olyan tárgyak amitől mérnökök lesznek a tanulók ami megint csak plusz idő egy kódolóhoz képest.
A sok OKJ-st meg szerintem nem lehet összehasonlítani egy kimondottan fejlesztőket képző iskolához, hiszen mindenki hallott már róla milyen szinten megy a leszarom hozzáállás és az anyag naprakészsége.
-
Danex
addikt
Ez egyértelmű, hogy a papír nem minden és egy olyan fejlesztő sokkal többet ér aki hobbiból tanulta meg a dolgok csínját bínját, mint aki 6 év alatt végezte el a Bsc-t 2-essel az 5-6. vizsgaalkalmakra. (Persze a legjobb az egyetemet végzett hobbista)
Most én is mondhatnám magamról, hogy informatikus vagyok, mert tudok összeszerelni PC-t, operációs rendszert telepíteni, weblapot készíteni, office csomagot használni, videót vágni, elég alapszinten programozni.
Környezetemben mindenki informatikusnak néz, de én mint "informatikában jártasabb" ember tudom, hogy ez a tudás éppen több a nullánál.
A lényege a mondandómnak, hogy nagyon sok ember hiszi azt, hogy informatikus pedig messze van tőle, mert amit már nem talál a google első 2 találatában azt már nem tudja megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Megvan az érettségi és na hogyan tovább... csináljak egy OKJ-t és legyek melós 150ezerért? - Nem
Akkor főiskola-egyetem, na de ott mit kéne tanulni? Természettudományokat nem szereti az emberek jó része, ha reál beállítottságú akkor a bölcsész dolgok is kiesnek.
Maradtak a gépész/villany/infós ágak.
Árammal nem szeretnek dolgozni... legyen gépészmérnöki / mérnökinformatika, progterv az nem, mert a Pascalt nem szerettem meg a gimiben a 2 hét alatt...
Na de otthon én rakom össze a gépet és a szomszédnak is felraktam már a windowst akkor mérnökinfo.
Ponthatár 280, fizetés 3-4-500.000Ft tökéletes.
1. Félév Analízis I,progalap szia puszi,
2. félév fizika I, basszus a V=S/T az első óra első 20percéig tartott a bemutatkozást is beleértve, de mi ez a d a képletekben... ne már deriválás, ja hát pont azon buktam el analízis I-en...És már az első félévben csúszott diákunk 1 évet... az a baj, hogy olyan nagy az ugrás a gimnázium és az egyetem (legalábbis a mérnökin biztos), hogy sokan egyszerűen nem tudnak sebességet váltani. Gimiben én is órák előtt a szünetben átolvastam az anyagot meg figyeltem órán és megvolt a 4-es. Egyetemen meg...
És valahol itt a baj, hogy aki nem éhbérért, meg hitelen akar élni annak csak a felsőoktatás vagy a külföld marad. A felsőoktatáshoz meg túl nagy a lépés, ezért is a 50+%-os lemorzsolódás.
-
Danex
addikt
válasz lajthabalazs #79 üzenetére
Vannak most képzések ahol egyetemisták oktatnak általános iskolásokat programozásra [link] ilyenből kell több, de ugye ez is opcionális és fizetős amit nem tehetnek meg sokan.
Ugye sokkal érdekesebbé lehetne tenni a programozást is ,ha mondjuk kis Arduino-s dolgokat is mutatnának a diákoknak, hisz így közelebb kerülne hozzájuk, de az, hogy még infotagozatos gimiben is fél év pascal van össz-vissz az semmi. (Most már azt hiszem átálltak a helyi gimiben Javára talán.)
-
Danex
addikt
válasz Mezey Lipót #81 üzenetére
Úgy fikázol valamit (ami amúgy szóba se lett hozva), hogy fel se fogtad mit is írtam, hiszen én az általános iskolások programozásba való bevezetését hoztam fel.
Amúgy meglehet nézni a vidéki progsulik mentorainak a linkedIn profiljait és akkor kiderül mennyire van igazad (nincs).
Van ismerősöm aki csinálja az ilyen sulit és összehasonlítottuk az egyetemi mérnökinfós képzéssel (programozási részét).
Ami konkrétan a kódoláshoz, verziókezeléshez, dokumentáláshoz kell az mindkét helyen megtalálható és fontos szerepet is kap.
Még a tervezés is érintve van, persze el kell fogadni, hogy ilyen suliból kódoló leszel, nem pedig Architect meg mérnök ahogy előttem is írták már. Meg nem ők fogják a fizikát alkalmazó kódokat megírni, de ugye nem csak ebből áll egy program.
Plusz nem is úgy kell elképzelni, hogy fűt - fát elvesznek mert többlépcsős felvételi volt nekik, logikára, csapatmunkára, angol nyelvre, motivációra.