-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nikaré
őstag
válasz SoulReaver #76598 üzenetére
Milyen motornál sikerült ezt így összehozni?
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #76566 üzenetére
Közeli forrásból tudok olyat, ami kijön ennyiből, és a fogyasztás 3-4l közötti, 2 személy alatt megy inkább a 4 közelébe. (0km kora óta írva van a tankolás, fogyasztás.) Szóval szerintem sokkal jobban jár valaki egy 125-össel.
Nem is lenne eladó, ha nem ajándékozták volna meg egy újjal!Enyhe skizofrénia érezhető bennem
Pont azon gondolkodtam, hogy mit csinálnak vele, ha nem viszik el? Kötelezőt nem szeretné újra kötni, így csak a kivonatás marad? Mi ennek a pontos menete? Hogy lesz a legegyszerűbb, ha lesz új gazdája?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Az a kötelező biztosítási összeg szerintem elenyésző ahhoz az értékhez képest, amit a papír képvisel. Szerintem.
szerk: Mind a kettőre fizesd be, ha meg eladtad a régi motort, akkor időarányosan visszaküldi a biztosító a befizetett összeget.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #76606 üzenetére
Ha ideiglenesen kivonatom attól még a papírok rendben lesznek, nem?
Új tulaj meg újra üzembe helyezi.....
Most lenne műszakis, de nem költenek feleslegesen rá. Persze ha lenne vevő..... -
nyogo83
Topikgazda
En a helyedben megcsinalnam ra, plusz biztositast befizetnem. Biztositasi penzt visszakapod ugyis, ahogy sityupityu irja.
Most lassan jon mar a szezon "eleje", marciustol mar altalaban elkezd porogni a hasznaltpiac es hamarabb, jobb esellyel adod el rendezett, friss muszakisan -
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #76598 üzenetére
Elhiszem Neked hogy sikerült jól behangolnod, de biztos nem volt egyszerű. Biztos nincsenek benne a fojtások, mert csak úgy érdemes játszadozni vele. Így most mennyire képes a moci?
-
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #76610 üzenetére
A fiam Apriliája sokat fogyasztott, elég magas fordulaton pörgött, azt szerettük volna csökkenteni. Sokat játszadoztunk a görgőkkel, de nem találtuk meg az igazit. Végül eladta. Neked sikerült megcsinálnod, kívánom használd sokáig, jó egészséggel. Egyébként mennyit eszik?
-
SoulReaver
veterán
válasz KTMHobby3 #76611 üzenetére
Köszönöm szépen! Remélem én is, hogy sokáig járhatok majd vele melóba..
Azt még nem sikerült lemérnem sajna, de sokat... Nem tudom ismered-e a setupot: athena sport henger, naraku evo telisonkás főtengely, 21 dellorto black, malossi multivar mhr vario, polini 3g for race kuplung, meg egy stage6 pro replica. Ez az mhr vario kicsit másabb, mint a sima multivar, lehet ez a fő oka, hogy jól sikerült.
-
Dtomka
veterán
Sziasztok!
Szeretnék venni, Aprilia SR 50 Factory-t vagy Yamaha Aerox -ot. Csepel környékén tudtok esetleg tudtok megbízható kereskedést? Max ár: 250-300 K.
Köszönöm előre is! -
Nikaré
őstag
Laikus kérdés. számomra mert első ilyen lépésem kismotor ügyben.
Robogóra a biztosítást pl. netrisk felületén az adásvételi birtokában kitöltöm és várom a visszaigazolást?
Lehet buktató, hogy az előző tulaj nem fizette vagy ilyesmi?A korábban említett Gilera Runner 50 SP a kiszemelt.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Nikaré #76614 üzenetére
Az előző tulaj cselekedeteihez nincs közöd, az adásvételin a dátum mellett érdemes óra, perc is legyen.
Ami buktatóba én futottam bele, hogy az alvázszám karakterszáma nem adta ki a szükséges darabszámot, írtam elé pár nullát. Egyszer igazoltattak is úgy, hogy az alvázszámot is megnézték a gépen, minden oké volt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Nikaré
őstag
válasz macilaci78 #76615 üzenetére
Huuu, hogy mik vannak?!
Az eredeti első adásvételi is megvan/megkapom.Igazoltatásnál mit kérhetnek még ami hiányában ejnyebünti lehet?
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Nikaré #76616 üzenetére
Tőlem biztosítást kértek, meg adásvételit igazoltatásnál, na meg jogsit, lakcímkártyát.
Adásvételi nincs, első tulaj vagyok, számla és tulajdoni lap van, otthon. A motorban nem hagyom, magamnál pedig nem tartom, mert Párom is használhatja. Semmi gond nem volt belőle. Ha lett volna, akkor elég macerás egy 20+ éves robogóhoz számlát, tulajdoni lapot generálni okmánybemutatásra... Ráadásul egy még ma is működő kereskedésből lett vásárolva, szóval könnyen visszaellenőrizhető.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
energy4ever
addikt
válasz Nikaré #76616 üzenetére
Igazoltataskor amit kerhetnek amennyiben nem levizsgaztatott, rendszam nelkuli motor:
Kotelezo biztositas kotveny papirja.
Ervenyes jogositvany.
Adasveteli.
A motornak a Te neveden kell lennie, valamint a hozza tartozo biztositasnak is!
A valosagban ha igazoltattnak, akkor nagyreszt aztse tudja a rendor, hogy kell hozza jogsi, igy csak sz.igazolvanyt fog kerni. Nalam 3bol 2x ez volt. -
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76619 üzenetére
Akkor ha kölcsön adom a robogót...? Egy háztartásban élőnek?
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
energy4ever
addikt
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #76621 üzenetére
Ez nem igaz. A biztosítást a motorra kötik, mint ahogy az autónál. Már miért ne adhatná kölcsön a tulaj. Az Ő tulajdona, senkinek semmi köze hozzá. Megkérdeztem ismerősömet, aki biztosítási ügynök, azt válaszolta hogy ők nem foglalkoznak ezzel. Amennyiben a biztosító ragaszkodik ahhoz hogy csak a tulaj vezetheti a motort, köteles erre felhívni a figyelmét a tulajnak a szerződés megkötésekor.
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #76621 üzenetére
Én olyan biztosítást kötöttem, hogy rajtam kívül más is vezetheti. Ezen opció felára az alapbiztosítás kb felére rúg. Azt a másvalakit nem kellett a biztosításban megneveznem.
Annak viszont még nem jártam utána, hogy a jog tényleg megengedi-e, hogy ne a tulajdonos vezesse, vagy a biztosító egy nulla értékű extra szolgáltatásért húz le.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
energy4ever
addikt
válasz KTMHobby3 #76622 üzenetére
Amit Te irsz, az a gepjarmuvekre igaz! A segedmotor nem gepjarmu!
Macilaci78:
Pont ezt irtam feljebb. Jogosan "huznak le" vele. A jog nemtudom mit ir, de inkabb ez biztosito feloli reszleg, hogy milyen esetekben jar, vagy nem jar a buztositasi karintezes a biztosito felol! -
Tamás9x
őstag
Biztos ami biztos ennek utána nézek, megkérdezem a biztosítómnál. De én is úgy tudtam, hogy kölcsön adható, DE nem bérbe adható, mivel minden biztosításnál, SMK-nál is megkérdezik, hogy rajtam kívül a legfiatalabb vezető életkora micsoda.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #76624 üzenetére
Azt hiszem Te félreértesz valamit. Nincs olyan hogy gépjármű, vagy SMKP, biztosítási szempontból. Mindegyikre kötelező a biztosítás. Ez törvény. Aztán vannak a biztosítók, amik ki akarnak bújni a kártérítés alól. Azokat el kell felejteni. Talán Te is hallottál arról hogy vannak cégek, amiknek vannak céges járműveik. Ezeket a legritkább esetben vezetik a tulajdonosaik. Így már talán érthető, amiről írtam.
-
nyogo83
Topikgazda
Elofordulhat siman, hogy valamelyik biztosito "limitalja", hogy ki vezetheti, hogy ezzel is esetleg extrat huzzon be es kesobb kibujjon a fizetesi kotelezettseg alol.
Most gyorsan megneztem CLB-n keresztul, hogy milyen opciok vannak.
Van kifejezetten egy opcio, hogy hany ember fogja vezetni: 1,2,3 vagy 3-nal tobb. Kiprobaltam 1-el meg 3-nal tobbel.Az elso 3 legkedvezobb (K&H, Union, Signal) forintra ugyanannyiba kerul es engedi kotni 3-nal tobb vezetovel, egyedul az Allianz kerul kb 400Ft-al tobbe, ha nem 1 szemelyt adok meg.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Runner_fxr #76628 üzenetére
Kerdezz ra Balogh Ricsire (BH Motor/ Robogo es Motorszerviz) Facebook link
Web
Olasz robogokban nagyon otthon van es megbizhato.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #76629 üzenetére
Nálunk itt Esztergom vonzáskörzetében eljutottunk odáig, hogy gyakorlatilag robogókat szinte el sem vállal senki sem. Pont panaszkodott egy ismerősöm, aki szintén csak átnézetni akarta.
Az a pár motorszerviz ami van ember és időhiány miatt már nem vállalnak ilyesmit, pláne kis robeszokat. Maradtak az olyanok mint pl én (ez nem reklám) meg rajtam kívül egy páran, akik a sajátjukon kívül max a nagyon közeli ismerőseik mociját bevállalják. És azt sem az anyagik miatt (legalább is én nem), hanem inkább csak szívesség gyanánt. És az ilyesmit is csak módjával, mivel én sem vagyok időmilliomos. Azért ez elég kiábrándító lehet azoknak akiknek valami gondjuk van és se tudásuk, se szerszámuk és esetleg sem pedig idejük nincs az ilyesmire.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #76630 üzenetére
Én is emiatt veszek idén egy kompresszort meg légkulcsot, hogy ne kelljen elvinni ide oda, ha cserélni kell valamit. Lendkerék lehúzót is ki lehet váltani körmös lehúzóra. Egyedül szerelő padom nincs. Ilyen kis motor tartó bakot kell majd fabrikálnom.
-
macilaci78
nagyúr
válasz SoulReaver #76631 üzenetére
Ikea hokedli... A Lidl-ben holnaptól akciós a kompresszor, meg a légkulcs.
Viszont akkus szerszám volt tavaly is akciós. Én csak azért vettem légkulcsom, mert kompresszorom már volt. Meglévő kompresszor nélkül én is az akkusat vettem volna.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
SoulReaver
veterán
válasz macilaci78 #76632 üzenetére
A lidl-ben nem veszek ilyen cuccokat, mert nincs szerencsém velük A múltkori lidl kompresszor volt teszt. Nem kapcsolt ki a nyomás kapcsoló... Sokáig tölti, stb...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #76630 üzenetére
Sajnos egyre jobban itt is hasonloan allnak hozza
Aki vegyesen javitott eddig, az inkabb mar nem is javit/nem szivesen javit robogot. Sajnos amiatt, mert mindenhova szereloket keresnek, emberhiany van es a szervizek marciustol-oktoberig fullon nagymotorral.
Ameddig nagymotorokon a 90%-ban fek/olaj/szuro esetleg lancszett csere van es ezek kb gyorsan letudhato melok, addig sokszor robogonal egyszerubb melonal is burkolatot bontani millio csavarral, tizen eves muanyag patentok/fulek tornek/repednek stb. inkabb nem szivnak vele.
En is ismerosoknek csinalgatom a melokat, mert nekem kikapcsolodas a melom mellett.
Runner_fxr: szerintem bontott lehet nincs neki polcon, van amikor van bent bontasra motor, de nem jellemzo. Viszont szerintem tud kontaktot hozza, ha valamit be kell szerezni. En mindig inkabb magam szereztem be a bontottat, mert akkor en lattam, hogy a bontott milyen allapotban van es hogy az nekem megfelel-e.
Meg kell kerdezni oket. -
Nikaré
őstag
válasz macilaci78 #76615 üzenetére
Danke!
&
(#76619) energy4ever
(#76617) perge666Köszönöm a válaszokat, így már értem!
-
CartmanLand0
senior tag
Levegős Piaggio Quartz - ról mi a véleményetek ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
st6969
őstag
Üdv,
nincs valaki itt véletlenül Szentes környékéről? Ismertek errefelé megbízható szerelőt (Szentes, Hódmezővásárhely, esetleg Szeged)? Korábban már érlelődött bennem a gondolat, hogy robogóznék, vennék valami városi járgányt (érdeklődtem is itt, de aztán letettem a dologról). Most újra érdekel. Viszont semmit nem értek hozzá az ég világon, és keresnék valakit, aki tudná esetleg véleményezni, netán szervizelni a későbbiekben.
A modellt sem döntöttem még el. 70kg vagyok, a lehetőleg ne nagyon legyen foglalkozós, szeretném, ha legalább 60-at menne, és viszonylag jól gyorsulna. Árban max. 200ezret szánnék rá, nem tudom, ebbe mi férhet bele. Tetszik pl. a Piaggio NRG, ilyesmi felépítésű lenne jó.
Van esetleg konkrét ötletetek, hogy kit kereshetnék meg? Illetve, hogy milyen modellekre/évjáratokra szűkítsem a keresést a fentiek alapján?
Köszönöm! -
Tothgera30
Ármester
válasz st6969 #76638 üzenetére
Főképp Piaggio/Minarelli blokkal szerelt példányokat érdemes keresni, én 2T-t néznék ezekből az egyszerűség miatt. Itt megint különbontható levegő és vízhűtéses gépekre, utóbbiak általában hosszabb végáttétellel rendelkeznek (kissé talán gyorsabbak), előbbiek egyszerűbbek (olcsóbb hengerszett). Az általad írt 60km/h-t szinte minden robogó tudja, mondanám hogy ez utazótempó, azért jóval többet megfutnak.
Piaggio NRG, Liberty, Aprilia SR, Scarabeo, Yamaha Aerox, Neos, Malaguti F12, F15, Gilera Runner, Vespa S/LX, és hasonló robogók között érdemes szétnézni."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
válasz st6969 #76638 üzenetére
Szegeden Kalmárékat el kell kerülni. Anno 15 éve nekem a karburátor és a légszűrő közti gumicsövet nem voltak képesek kicserélni, csak ragasztani, ami 100 km-t se tartott ki. Utána a robogó állt jónéhány éve, majd oemparts-ról megrendeltem a nem egész kétezer Ft értékű gyári alkatrészt, amivel mentem már 2k km-t.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #76387 üzenetére
Aprilia Scarabeo Centro történet 2. rész.
Sajnos időhiány miatt lassabban haladok mint gondoltam. De öregurasan, nyár végéig be fogok fejezni (ha minden jól megy) minden teendőt a Scara-n. Jelenleg olyan hibát produkál a motor hogy nehezen indul. Ez a "nehezen indulás" fokozatainak egyik meredek válfaja. Tehát gyújtás ráadása után olyan 40-50 rúgásra röffen be. Melegen viszont szépen indul, ahogy hozzáérek a berúgókarhoz vagy az önindító gombjához. Automata szívató van rajta, így ennek a hibájára gyanakszom. Esetleg valakinek ötlet? Akkumulátora gyenge, még lehet a gyári AGM van benne, abból majd kap egy ilyet.
Közben lementettem pár képet a hirdetésből, azóta visszakerült a gyári doboz. (Szemfülesek biztosan észreveszik hogy bele is volt törve a kulcs a dobozba, de már lett hozzá csináltatva másik).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #76631 üzenetére
Szia!
Nekem vannak légkulcsaim, az egyik egy könnyű változat, a másik egy ipari Demag. Sokat dolgoztam mindegyikkel, ezért elég jól ismerem őket. Azért írok Neked, mert azt tudnod kell hogy ezeknek a nyomásos (5 bár) levegős készülékeknek elég nagy a levegő igényük. Egy 24 literes kompresszor ehhez túl kevés. Vagy nagyobb tartályos kompresszor kell, vagy válassz inkább elektromost. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #76641 üzenetére
En egy alapos karbipucolassal es uzemanyag rendszer atnezessel kezdenem, akkor legalabb latod, hogy mi milyen allapotban van. Karbin kivul a vakumcsovek csatalkozasa(ami a benzincsapra megy), plusz az automata szivato.
Ha akksit ugyis veszel, akkor majd probald meg siman csak az uj akksival. Volt olyan, hogy Libertynel hidegen eleg sokat kellett rugdosni mire beindult, utana mar poc-roff volt(szinten gyenge akksival). Mondtam hogy nezzuk at, karbit tisztitsuk ki, stb, de elotte kapott egy akksit probara. Azzal siman indult max 1-2 masodperc inditozas utan.
Ennek ellenere en javasoltam, hogy csinaljuk meg, mert futar gep volt (elegge lelakva), de mivel az ember jart vele napi szinten, mondta jo igy neki, majd ha nem indul akkor raer atnezni -
energy4ever
addikt
válasz Tothgera30 #76641 üzenetére
Mi ez az akku marka?
En nem sporolnek az akkun. Inkabb kiadok tobb penzt egy yuasa-ra, minthigy evente cserelem. En sok markat probaltam. Alltalanosan nem huznak ki 2 evet se. Volt amit feltoltottem savval, es minden toltesnel hangosan pezsgett. Elkezdtem dontogettni, es lehetett hallani, hogy a savbol nem lett zsele, hanem ugyan olyan folyadekkent maradt benne. Gondold el mi lett volna, ha olyan motorba rakjak azt ahol fekszik az akku. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #76642 üzenetére
Azért ez függ a feladattól ls az igényektől is.
Egy robogón összesen van mondjuk 20 csavar, amihez kellhet légkulcs és egyedül leszedni mindet hosszú percek, mert azért körbe is kell táncolni azt a motort.
Nekem is egy 24 literes kompresszorom van, az autó kerékcserekor sem éreztem hátrányát... Egy emelővel egy kerékkel tudok dolgozni, az meg 5 csavar, és a kerék kevétele és felrakása sem olyan haladós, mint a TV-ben a száguldó cirkuszban...Homokszóráshoz, festéshez persze kevés, de motorhoz oké.
Múltkor egy S-Merci egyik felnin ülő kerekét fújtam fel vele a kívánt 2,4 barra rátöltés nélkül. Nem annyira hurka ez otthonra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #76646 üzenetére
Igazad van. Én az autóm féltengely anyáját akartam lecsavarni, ahhoz kevés volt. 8 másodperc és vége volt. Mint írtam, sokat dolgoztam levegős ütve csavarozókkal, a Demag ipari géppel a 16-os csavart simán el lehetett törni. Ahhoz "levegő" kell.
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #76646 üzenetére
Abban tényleg igaza van, hogy ha pl be van rohadva/szorulva egy csavar és szenvedni kell vele, akkor max 6-8 mp és "megadja" magát egy ilyen kis kompresszor a légkulcs alatt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #76648 üzenetére
De csak abban, mert 1-2 elektromos kulcs, 1:1 árban többet tud néha mint a levegős.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #76644 üzenetére
Az olajtartály csövei és benzincsövek nem repedezettek, szép állapotban vannak. Bár biztosan sokat állt a motor, a szender rugói is kissé ernyedtek. Mindenképpen a mechanikus részével kezdek, ennek berúgóval is egy rúgásra kellene indulnia (amit melegen tud is).
#76645 energy4ever: A márka zavar vagy az AGM+SLA jelölés? Csak zseléset veszek, és savassal már nem szórakozok, azok nekem is évente tönkrementek. Másrészt Scara-ban ki kell oldani 3 csavart hogy az akksihoz hozzáférj. Előzőleg is ilyet vettem a Neos-ba, úgy pörgette hogy öröm volt nézni. Egy futár barátomnak kihúzott jó pár szezont a Kymco-jában, tehát ez nekem már garancia.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- OLED TV topic
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- PlayStation 5
- Láncfűrész topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!