-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #76150 üzenetére
Az van rajta még a gyári. Fesz szabáylzó CDI is gyári. Ahogy leszedem a szerelőablakot, egyből sorakoznak egymás mellett ... és van ott egy kis rózsaszines rud vagy mi ... az mi lehet ? Abba is be van kötve valami, én nem jöttem rá mi lehet az ... Jogon nem láttam ilyet.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #76153 üzenetére
A COB ledes világítótestek lehetnek SMD chippekkel szerelve, az alapvető különbség a chipek hűtése. COB esetében a ledek nem panelre vannak szerelve, hanem közvetlenül alumínium hűtőlemezre készítik, amit egy jóval nagyobb hűtőradiátorhoz rögzítenek. Ezáltal lényegesen jobb a ledek hűtése. A jobb hűtés miatt nagyobb teljesítményű világítótesteket lehet készíteni, ami lényegesen nagyobb fényt ad.
A bal oldali SMD izzó 2,4W-os, mellette a COB 2x6W-os, jobbszélen a COB 2x18W-os. A Te két izzód (régi és új) bizony COB-os. -
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #76154 üzenetére
Teljesen biztos vagyok, mert szakmámba vág a dolog SMD-t vettem mindegyikből.
COB = Chip On Board
SMD = Surface Mounted Device
MCOB = Multi Chip On Board
Sok eladó, illetve szaküzlet is keveri kavarja őket.
Ha jobban megnézzük a teljesítmény ledeket mindegyik COB, csak kapott egy SMD kiképzést.
A COB blokkban ha valami elszáll cserélhető a komplett blokk, az SMD blokkban ha elszáll valami akkor az adott modul cserélhető és megy is tovább.
Nyakatekert, mert Minden SMD COB, de nem minden COB SMD.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Bib
őstag
Sziasztok! Aprilia Sr50 2008-as karburátorosnak mekkora a gyári görgő súlya, tudja valaki esetleg? Annyit kutakodtam, de nem találtam egyértelmű választ. Köszi!
-
dond
csendes tag
válasz CartmanLand0 #76145 üzenetére
Többször találkoztam már olyannal, hogy a leeresztős (és túlfolyós) úszóházas karbi szelepén /elzáró csavarjának végén/ az o-gyűrű megöregedett nem zárt, ettől szépen elcsöpögtette leállítás után az úszóház tartalmát.
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #76160 üzenetére
Elolvastam egy szakember leírását a COB technológiáról, megértettem a lényegét. Az SMD is technológiát jelent, felületszerelt alkatrészekkel, amiket nyák lemezre szerelnek. Léteznek SMD tranzisztorok, ellenállások, diódák, IC-k és LED-ek. A COB technológiában nincs nyák lemez, hanem a LED-eket közvetlenül a hűtő alulemezre készítik, a jobb hőátadás miatt. A panel a többi alkatrész miatt kell. Ezek COB LED-ek:
Alulról látszik az alulemez, amit hűtőfelületre kell rögzíteni hűtőpasztával. A középső panelt a jobboldali hűtő/izzófoglalatba, két csavarral. -
nyogo83
Topikgazda
Egyertelmu adatot service manualban sem talaltam, de amit igen, az kiindulasi alapnak jo lehet:
- gyari sulynak 6-6,2gr korul irnak eleg sok helyen (Aprilia forumokban), de ugy, hogy minden gyari benne (tehat a fojtas nincs kiszedve)
- fojtas nelkul 5,2-5,5gr koruli sulyokat irnakEn ilyen esetben mind a ket szettet megszoktam venni, aztan kiprobalom. Ha esetleg van patika/ekszer merleg, akkor a regi kopott gorgo sulyabol lehet kovetkeztetni nagyjabol.
-
nyogo83
Topikgazda
Multivarhoz mar mas suly kell majd valoszinuleg. Szokott lenni tablazat illetve 2 kulonbozo sulyu adott tipushoz ajanlott gorgoszett is a Multivar melle csomagolva. Nagyobb gepekbe ami szettet vettem/szereltem 2 szett gorgo, Multivar meg kontrasztrugo is volt a gyari csomagban.
Elvileg ez lenne a tiedhez valo Multivar [link], ha jol lattam, akkor ehhez gyarilag 7-7,2gr koruli ajanlott sulyokat ir a Malossi.
Viszont 2T kategoriaban nem lehet annyira egzaktul ezt megmondani, hogy pont akkora suly tokeletes lesz, de kiindulasi alapnak jo. (4T-nel kicsit egyszerubb)
[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
Nos szetkaptam a malát. Gyári vákumos benzincsap jo. Mielött szétkaptam rárugtam és alul kopte a benzint .... nem tudtam rájönni honnan jon a benzin. Levegoszuro csupa benzin volt. Kivettem a karbit.Probakepp megszivtam a vakumcsovet szepen jott a benzin a benzincsovon ,aztan elallt ... nem csopog szval akkor csak a tuszeleppel van a gond ... karbit kipucoltam, legszurot is. Holnap kap uj tuszelepet. Aztan meglatjuk. Egyebkent 12es Dellorto karbi van benne .. ha jol lattam 93as főfuvokaval ... karbi nem kicsi, fuvoka nem nagy szerintetek ? Malaguti F12 egyebkent ha valaki esetleg nen kovette az esemenyeket.
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76170 üzenetére
Nem feltetlen nagy, mert ha jol remlik 70-es henger van rajta.
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #76170 üzenetére
"Egyebkent 12es Dellorto karbi van benne .. ha jol lattam 93as főfuvokaval ..."
Ez a két érték nagyon nem fér össze. 12-es torokméret? Biztos vagy benne? Az én 14-es Bing porlasztóm 60-as főfúvókával megy a legjobban. -
CartmanLand0
senior tag
Igen de holnap teszekbfel kepet ... 12es dellorto karbi es 93as fofuvoka. 70es henger van rajta elvileg igen
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76173 üzenetére
Egy 17,5-es illene hozzá, de 19-es lenne a tuti.
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #76168 üzenetére
Az én véleményem szerint ez nem feltétlen így van, de ez tényleg csak az én meglátásom.
Tapasztalataim alapján az esetek nagy részében egy teljesen gyári robogónál ahol csak a variátor került lecserélésre, akkor ott a multinál is a gyári méret (súly) a legmegfelelőbb. A kontraszrugónál szintén. Persze csak akkor, ha a rugó előtte is megfelelően működött és hangsúlyozom csak akkor, ha más nincs cserélve. A malossinál (is) ugye azt játsszák, hogy az adott típusú és számú multivariátor több más típusú robogóhoz is jó lehet, ezért a a variátorhoz adott görgők csupán amolyan "tájékoztató jellegűek", a legtöbb esetben az optimális fölé lőnek vele. Hiszen azok a robogók (lehet 5-6, de akár 10+ típus is) amikhez a malossi az adott variot szánja, azok már eleve gyárilag is eltérő görgősúlyúak is lehetnek (és sok esetben szoktak is lenni), ezért a multihoz adott görgő csak amolyan "valami" . Nem mondom, hogy nem lehet beletrafálni, hogy a hozzáadott görgő pont jó legyen, de az esetek nagy részében nem ez van. Mondjuk nézzünk meg pl egy bws-t. Gyárilag 6,5 grammos görgő való bele, a hozzá való multihoz 7 grammos görgőt adnak. Jobban muzsikál a gyári 6,5-el mint a 7-el a multivariátorral is ha egyébként gyári állapotban van a motor. Persze ebben a példában nem olyan nagy az eltérés. De a legdurvább az volt pl, amikor a 180-as 4T runneremhez vettem malossi multit (talán még emlékszel is, leírtam a nyagyrobogós fórumban). Gyárilag 10,7 gramm való bele. A hozzágyártott malossi multihoz meg 14 grammos görgőket adtak. Én már előre tudtam, hogy használhatatlanok lesznek, de azért kipróbáltam velük. Az elképzelhető minden szinten és helyzetben rossz volt a robogó vele (gyorsulás stb...minden). Beletettem a gyári görgőket és azonnal életre kelt, természetesen a multivariátor minden jótékony hatásával megfejelve az egészet. Ellenőrzés képen azért elmentem fölfele és lefele is fél grammokat lépegetve, és bizony itt is kb a gyári súly volt a legmegfelelőbb. Egészen pontosan 10,5 került bele. Ugye a maxi görgőknél már nem igazán vannak tizedes méretek hanem fél grammonként változik csak a szám, és jobban feküdt a 10,5 neki mint a 11 gramm. A 14 grammos görgők meg mentek a kincstári raktárkészletembe.szerk: Eltérő véleményeket természetesen elfogadok és tiszteletben is tartok.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #76174 üzenetére
+1 Minimum 17,5.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
CartmanLand0
senior tag
Holnap nezunk ra nagyobbat
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #76175 üzenetére
Persze, teljes mertekben egyetertek amit leirtal, mert szamomra is fura lenne, ha tizen sok tipushoz az az adott ket gorgomeret lenne az optimalis.
Amikbe en Multivart szereltem, ott az adott Multivar kb 3-4 hasonlo robogohoz volt jo, raadasul ott a gyaritol minimalisan tert el a gorgo suly es stimmelt is.
Emlekszem meg, hogy neked mennyire melle volt love a hozza adott sulyozas.Na most jobban megnezve az SR-hez valo variot, azert boven van ott meg mas robogo is a tamogatottsagi listan es utolag belegondolva az a 7gr koruli meret tenyleg sok a gyarihoz kepest.
Legutobb a Madisonomra emlekszem, hogy a gyari suly valami 9,5-10,5 korul volt talan es a Malossi adott melle egy 9-es meg egy 11-est. A kilencest raktam es pont tokeletes lett.Gondolom amugy ez fokent az alapjan megy, hogy adott fotengely merethez/blokk merethez tartozik egy cikkszamhoz tartozo Malossi vario, ami X tipusba jo es amelle probalnak nagy atlagolva egy adott sulyu gorgoszettet adni.
Vagy ami inkabb elkepzelhetobb, hogy adott blokk tipusra megvolt az adott vario gyartasa, amihez a melle adott suly stimmelt, majd a kesobbiekben a tamogatottsagi listat bovitettek mas robogoval amibe meg jo meret szerint. Viszont a csomagolason, suly szetten semmit nem valtoztattak.Barmelyik is,a lenyeg ha az ember gyaritol eltero variot rak bele, akkor mindenkepp maganak kell begorgozni.
-
CartmanLand0
senior tag
Nem tudja esetleg valaki hogy hogyan lehet levenni egy F12 ülés alatti idomját ? Ülést levettem ugye ... viszont az alatta lévő idom nen jön le .... minden csavart kicsavartam ... levettem a tanksapkat olajtartály sapkáját ... van ott egy gumi boritás amit nem lehet levenni és amiatt nem jön le az idom ... vagy csak én vagyok béna ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok!
Feltámadt a gépmadár végül. 1973 Sr4-2/1.
Újra fúrt henger, új dugattyút,gyűrűket adtak vele. Éppen 4.28 as ment bele az egyszámmal nagyobb ez volt.
Össze raktam gyári jelen az alaplap-blokk-lendkerék. Minuszban is szivatóval rúgva 1. re indul. A mostani jóidőben elkezdtem bejáratni és sajnos valamiért 3. sebesség fokozatban miután üzemmelegre járattam se akar normálisan gyorsupni vagy vonatottan 45 max 50 ig vagy elkezd lehörgés szerűen de inkább ilyen némán fulladi lassan. Karbi ki volt pucolva, üzemanyagszint oké benya folyik szűrő tiszta. Lent volt legalsóba a súbertű feltettem felülröl 2. ba ìgy valamivel jobb lett a helyzet, de a 3. ban "gyorsulás" kipörgés (lefullás téma) illetve a végsebessége valahogy nem akar az igazi lenni. Valakinek tipp-ötlet milyen vonalon induljak el? Hátup féklámpára rámértem ma kontaktos volt csak az izzó 11.8 at alapjáraton leadta rá.Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Lacuss20
senior tag
válasz sityupityu #76186 üzenetére
Csatolom. A dugó minden még bejáratós, de nem hiszem, hogy ennek köze lenne hozzá, hétvégén elvileg fogok tudni kompressziót is mérni bár kötve hiszem, hogy azzal baj lenne, vissza váltáskor nagyon szépen fogja a gép és, ha a gázt elveszem is lassítja lefele, nem az a tipikus mint autónál is, hogy már kivan a motor lelke és semmit nem fog a sebesség ( Új szemringek, csapágyak, tömitések minden kopó alkatérsz, illetve amit ilyenkor illik). Amikor nem pörög ki 3. ban, akkor nem fullad valójában hanem "el" erőtlenedik és minél jobban odahúzom annál inkább. Ezután pedig, ha vissza engedem, de nem váltok le akkor 40 nél többet már nem nyög ki és oda "gyorsulása" is.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #76185 üzenetére
Sikerult koszi. Nos a karbi folyik alul ... tomites sincs .... kicsereltuk a tuszelepet ugy is folyik. Talaltam egy 17,5 dellorto karbit 5500bforintert hibatlanul. Megvettem hozza.
Amugy olyan mintha a vakumcsobe is lenne pici benzin de ez nem biztos ... nem tudtam rendesen megnezni
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
Jovore kellene csinalni valami Prohardveres motoros talalkozot, mondjuk a 3 motoros topikbol(kismotor, nagyrobogo, motor topikokbol) Autos talalkozo szokott ugyan igy lenni. Szerintetek vagyunk annyian, meg ugy egyalltalan jo otlet lenne?
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76191 üzenetére
Nekem tetszene a dolog. De napközben, ne reggel, hogy a távolabbiak is oda érjenek.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #76191 üzenetére
Csinálsz egy írást(blog, vagy címlap) neki, hogy igényfelmérés tartás van. Ha van elég jelentkező, itt meg itt, ekkor és ekkor megrendeznénk az első PH! motoros találkozót. Lesz minden, kaja-pia-tombola-kurvák...vagyis na, értitek
[ Szerkesztve ]
Ja
-
energy4ever
addikt
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #76194 üzenetére
Salgótarján ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76194 üzenetére
Aggtelek, Eger, Kékes?
Nekem mindegy ha a balatonon lesz se nagy táv már megvolt kismotorralhttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #76195 üzenetére
Te vagy az Győzike?Alig ismerek rád.