Hirdetés
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz energy4ever #76400 üzenetére
Pont szerdán mentem a Derbivel egy jó nagy kört. / majdnem 40km-t /
Vele hálistennek nincs gond,ezekbe a hidegekbe is 1 maximum 2 rúgásra indul,amit el is várok egy szűk 2,5 éves motortól,amibe garantált 4200km van. -
ShakesVezér
csendes tag
Sziasztok.
Piaggio Free blokkja átszerelhető mókolás nélkül másik vázba?
Eléggé leharcolt és hiányos szegénykém,de motorikusan meg szuper.
Köszönöm előre is ha valaki tud segíteni. -
válasz energy4ever #76403 üzenetére
Nem fagyott le,elég tűrhető idő volt.
Bár hazafelé kezdtem fázni,de nem a kezem.Egy olcsó Aldis kesztyűm van egyékbént,emlékeim szerint 3K volt.
Előtte volt egy 16K-s téli bőr kesztyűm kifejezetten motoros kesztyű volt,de 1 hétig hordtam mert a kezem szabályosan lefagyott benne.
Szerencsére volt munkatársamnak tetszett és átvette árába. -
nyogo83
Topikgazda
válasz ShakesVezér #76402 üzenetére
Ha ugyanugy egy olyan modellbe tervezed atszerelni, akkor nem latom mi gond lehetne.
Siman kerekestol, blokkostol mindenestol at kell rakni, ha az a cel.
Nem nagyon kell mokolni semmit. -
nyogo83
Topikgazda
válasz ShakesVezér #76406 üzenetére
Ha azt amibe atraknad, ugyanilyen blokkal szereltek, akkor megoldhato, de siman lehetnek elteresek.
Ilyenkor elotte erdemes atnezni a ket tipus felfogatasi pontjait, teleszkop csatlakozasi pontjat, kihajtas tengelyet, karbi csatlakozas elhelyezkedeset (legszurore, illetve elfer-e a karbi rendesen), kipufogo hogy fog elferni, gyujtas es toltes csatlakozast, sztendert, egyszoval mindent vegignezni mielott szetkapnad, hogy mennyire egyezik.
-
energy4ever
addikt
válasz ShakesVezér #76408 üzenetére
Ugyan annyibol all nekunk rakeresni mint neked.
Megkeresed a blokkod(pl kulso ontveny) cikkszamat, majd rakeresel arra a cikkszamra, es latod melyik motort szereltek azzal. -
ShakesVezér
csendes tag
válasz energy4ever #76409 üzenetére
-
d@vee
őstag
-
energy4ever
addikt
Igen. 10.15. korul hoztam ki, 12.ho elejeig nem hasznaltam, csak heti egyszer gurultam ki vele, mert meg nem volt kategoria. 12.ho elejetol van igazan hasznalva, azota beleraktam ~920km-t ilyen idoben.
Abs fogja a fekeket, de igen nagy fekut van igy, visszavalltasnal ovatosnak kell lenni, mert konnyen megall a hatso kerek motorfeknel. Donteni se merem ilyen idoben, de azert az autosokat se tartom fel, kigyorsitas ugyan az mint szarazon. Egyedul korforgalomban vagyok ovatosabb, ott 30km/h korul megyek.
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76413 üzenetére
kényszer, vagy fanatizmus? Ilyen időben eszem ágában sincs elővenni nem hogy a Hornetemet, még a robit sem...
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
Létezik kimondott benzincső? mert amit 1 éve vettem zöld, és átlátszó szilikon, az megkeményedve kifehéredve fogadott minap.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz energy4ever #76411 üzenetére
Á, ez nem motorozásra való idő, legalább is nem ilyen motorra. Még egy robogóval kényszerből elmotorozgat az ember, de már az is kutya nagyon ilyen időben szerintem.
Tavaly előtt télen én az 1000-es gsx r-t dobtam el, pedig akkor sokkal jobb idő volt. Március eleje volt, napsütés, és kb 12 fokban mentünk el motorozni. Ahogy kezdett lemenni a nap, kb 3-4 fokra visszaesett a hőmérséklet. Egy szerpentines úton hazafele egy lassúbb kanyarban el is dobtam a gépet, pedig egyáltalán nem marhultam. Megsérült a hüvelykujjam és a bokám is ráadásul úgy, hogy csizma volt rajtam. Este kórház, másnap meg számolgathattam, hogy mennyibe fog kerülni a javítás a motoron. Mert a bukógombák ellenére bizony sérült az is, pedig csak egy sima kicsúszás (elcsúszás) volt, az úton maradtam a motorral. Ja és az út teljesen száraz volt, de hát az alacsony hőmérsékleten nem lehetett üzem melegen tartani a gumikat. Fájó volt minden szinten az az esés, pedig valójában nem is volt nagy, de mégis...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
Régen teleket végigmotoroztam, no nem szórakozásból, hanem mert nem volt autó jogsim, és motorral (Simson, később MZ) jártam dolgozni, meg koslatott az ember a p..a után. Persze nem ilyen telek voltak (80'-as években), hófúvásokon motoroztam keresztül.
Mondták az akkori "öregek", hogy ennek böjtje lesz, majd 40 évesen fájni fog a térdem. Nem lett igazuk! (Már 35 évesen is fájt...) A héten járok fizikóra, árammal kezelgetik a térdem, egész jó...Ja, nem eresztem hosszú lére, vigyázzatok az ízületeitekre, mert fiatalon nem foglalkozik az ember ilyesmivel, később meg nem nagyon lehet helyrehozni a dolgokat.
Ja, amit kérdezni szeretnék. Mostanában járok erre fele, egy 125-ös Liberty-t vettem ősz végén, majd idén szeretnék párszor pöfögni vele. Sajnos a régi sisakom nem fér bele a robogó dobozába. De ahogy körülnéztem, amekkora fejem van, nem is találok ilyen sisakot. Hogy ha robogóval megyek, és ne kelljen a sisakot cipelni, azon gondolkodom, hogy venni kéne ilyen kerékpár lezáró kábelt, és azzal hozzá tudom majd zárni a motor valamelyik alkatrészéhez. Vagy ti hogy oldjátok meg? -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #76418 üzenetére
Én általában viszem magammal. De van egy 150 centis láncom harisnyázva, éppen átéri az állvédőt a hátsó ülésre rakott bukón a hátsó felnivel együtt.
Apám anno 8-10 éven keresztül motorozott vidékre suliba (kb 180 km egy irányba), MZ, Pannónia. Kézfej, vállak, térd... Hál Istennek nincs baja az izületeivel, de amint lehetett, kocsiba ült.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
energy4ever
addikt
válasz tothferenc #76414 üzenetére
Mind2.
Jol felszoktam oltozni: 2db zokni, csonadrag, melegito, farmer, caterpillar csizma, polo, vesemelegito, pulcsi, motoros kabat, telikabat, simaszk, kendo, kapucni, buko. Kesztyubol is 2-t veszek egymasra, es meg marmolat futes is van.(de a kezem igyis lefagy meg, kovi fizukor valami ertelmes kesztyut is nezzek majd.)
Motorral jartam eddig is mindenhova, de miota megvan a GSX-R, azota nagy a szerelem, es szegeny ChoiNori-k pihennek most. Egyszeruen rossz erzes szegenyekre visszaulni. Lassuak, nincsen hatso teleszkop, hulyenek neznek vele az emberek, stb. Pedig az egyiket meg teliesitettem is; jo minosegu teligumi elore es hatra is, tucano urbano kezvedok, vastagabb lanc az utszorasok miatt(hamar megenne az "utso"). De azert maradnak, hatha leesik valami komolyabb ho, es lefagy annyira a kocsibeallo, hogy a 125ost mar nem tolom fel rajta.Mas:
Keeway Monket lattatok?
Oke, kinai, De:
Most egy Honda Monkey 1,5millio. Hasznaltan evjerat es marka fugetlenul a monkey motorok fel millio korul mennek. A keeway monkey pedig csak 330ezer ft!?
Ha nem lennenek a Choik nekem, akkor instant buy lenne telimotornak egy ilyen.[ Szerkesztve ]
-
válasz Zoli bácsi #76418 üzenetére
Nekem van itthon autó,jogsim is van rá,de az asszony és a gyerek alól csak nem veszem ki,így marad télire is a motorozás.
Ebbe a szezonba nagyon hánnyingerem lett a napi ilyen időbe motorozástól,ezért eldöntöttem hogy gyűjtök egy második kocsira.Több mint 20 éve motorozok,napi szinten pedig 13-14 éve,de eddig még az izületeimnek szerencsére nincs különösebb bajuk.
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76420 üzenetére
Ha olyan minőség mint a Z-Tech... ami így első kinézetre nagyon nagyon 1 szint akkor inkább hanyagolandó mire kijavítod 500K....
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #76423 üzenetére
Az elmult 1-2 evben eleg nagyot valtozott a minoseg teren a Keeway. A regebbi modelljeinel szinte mindegyiknel elofordultak a szokasos elnagyolt, gyenge minosegu alkatreszek, par ezer km alatt eltoro hatso lengescsillapito, megbizhatatlan elektronika, rozsdasodas, stb.
Viszont kb 2018-tol nagyot ugrott a megbizhatosag/minoseg ami gondolom amiatt tortent mert globalisan olyan orszagokat is megceloztak, ahol az eddigi megengedett dolgokkal nehezen rugnak labdaba.
Nyilvan fele/harmad aron egy japan/olaszhoz kepest nem szabad ugyanazt elvarni(hulyeseg is hasonlitani barmelyikhez), cserebe ha az alkatresz ellatast es azok arait megnezem, akkor a nevetesen kivul mas reakciom nincs is, menyire szotyiert van hozza gyari alkatresz.
Nalam nagyon erlelodik, hogy egy uj RKF 125 vagy K-Light-ra benevezek a kozeljovoben, fokent a alkatreszek elerhetosege es arai miatt. Es 10 evig tartjak is magukat az EU-s torvenyhez, hogy kaphato a modellhez szinte minden.
Ha meg letelik a 10 ev az adott modellhez, akkor eleg vicces akciot csinalnak. Pl most ev vege fele egy jopar 10 eves elmult modellhez ugy szorjak ki az alkatreszeket, hogy fem es muanyag alkatreszek 300 Ft/Kg, elektronika 500Ft/Kg Asszem akkor mar a hatralevo eletbe megveszel mindent hozza.
Ha ma 125-os motort akarsz venni, akkor hasznalt 8-10-15 eves japan/olasz minimum 300k-tol indul amit TALAN erdemes megnezni es nem lesz tip-top. 90%-a kulfoldrol jon, legtobbnel csak tippeled, hogy 3 vagy 4x annyi van a blokkban mint amit mutat az ora.
Az esetek tobbsegeben minimum ugy kezded, hogy szett uj gumi, lanc, lanckerek, folyadedkok csereje. Ha nem azonnal, akkor kov szezonban. Fektarcsak szinten ritkan szoktak szuper allapotban lenni.
Amiket felsoroltam siman elvisznek 150k-t also hangon es mashoz nem nyultal(elso telok, kormanycsapagy, kozponti vagy hatso telok)Szoval siman megertem, miert valaszt valaki akar ujonan 600k korul egy uj Keeway-t.
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76420 üzenetére
En is azt szoktam mondani, egy rendes motoros nem fazik, feloltozik Nekem mondjuk mazlim van, a Hornet jo kis naked, a blokkbol hamar jon a labamra a meleg. A motowellnel meg ugye az idom takar. De azert amig nem muszaj, kihagyom.
Volt szerencsem a Honda Monkeyt eleg jol megnezni, nekem adja nagyon. Keewayt meg nem lattam. Mostanaban azon agyalok, hogy a nagymktor mellett eladom a robit, es nezek valami elektromost. Super Soco-t, vagy NUI-t. Bar az asszony azt mondja, ha a kicsi elmegy, ne legyen meg egy. De a nagyot varosban szaladgalni sajnalom.i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
energy4ever
addikt
válasz tothferenc #76425 üzenetére
"Bar az asszony azt mondja, ha a kicsi elmegy, ne legyen meg egy."
Nekem is mondott az enyem hasonlot, azota elek egyedul... -
Tamás9x
őstag
válasz nyogo83 #76424 üzenetére
Nem rég fejeztem be, vagyis sose fejezem a ZT-70-et, és amit észrevettem hibáknak az ilyen kiskínai motoroknál, hogy a króm az ideig óráig, a festés nagyon gyenge, vékony, a blokk hiába időtálló, és "megbízható" alapokon koppintot, a mellette lévő karbi, elektronika, kábelköteg egy hulladék, pedig nekem már 2018-as gyártmány. Gyári gumik kuka, lengéscsillapító kuka, világítás azonnal kuka. Minden bovden szárazan fut...
A csavarokat, csapágyakat nem említem, mert az az összeszerelő hibája...Ez így nem hangzik soknak, csak amikor megveszi az ember szépen lassan. Imádom az ilyen kis dögöket, de hogy néz ki, ha egy tél után csak nyomokban tartalmaz krómot, és mindenhol IS rozsdásodik.
Most már nem adnám el, de mire kigyógyult a gyerek betegségekből, az egy fájdalmas korszak volt.
200K- ért nem is gondolkodnék, már a garázsban állna egy piros
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76426 üzenetére
En megtartom, ez a legnagyobb hibaja
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76429 üzenetére
Kis kínaiban nem láttam még teflonozottat.(Mr minden ott készül, itt célzok az alacsony árkategóriás termékekre) Minden sodronyt kenek, minimum 2*3* tovább bírja mint a társaké. Az ellenállása is kisebb.
JagWire szettekbe is összerakáskor csepegtettek olajat, hiába teflonos.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
SoulReaver
veterán
Üdv urak.
Beszoktam indítani a roxot, pár hetente. Nem árt neki, ha járt kb 4-5 percet és utána leállítom? Garázsban tartom, de nincs fűtve.
-
energy4ever
addikt
válasz SoulReaver #76431 üzenetére
Artani nem artasz neki. Ha attol baja lesz, akkor amugy is.
Karbis motorokat szokas hetente 2 hetente beinditani. -
őstag
Üdv!
Kymco People 50-es motorra szereznék be új gumikat. Michelin City Proról van esetleg tapasztalat? Azt néztem ki előre és hátulra is. Vagy van ajánlottabb márka/típus?
-
SoulReaver
veterán
válasz energy4ever #76432 üzenetére
Akkor király :) nem mondom, hogy pöccre indult, de 10-15 rugás szivatóval és rednááá 😁
-
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #76434 üzenetére
Mázlista!
Az enyém 38 napja áll, ha ennyire indulna, az már boldogság lenne. Ha megjön a jó idő, elindítom. Számolni fogom a rúgásokat. -
válasz SoulReaver #76434 üzenetére
Nekem a booster ilyen időben reggelente indul vagy 8-10 rúgásra,munkából hazafelé meg 4-5.
Karácsonykor mikor 2 hetet pihent alig bírtam életet lehellni bele.Ez érdekes amúgy,mert nyáron meg 1-2 rúgás és szépen jár 1 hét állás után is jobb esetben.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #76436 üzenetére
Meg kérdezhetem hogy az új benzinnel indul így, vagy még a régivel?
-
Topikgazda
válasz perge666 #76437 üzenetére
Az asszonynak anno összeraktam egy tuning bws-t, de mivel nem használja már az enyém. Lassan egy éve nem volt már beindítva. Majd én is megszámolom, hogy hányadjára fog beindulni. Döglött benzin nem lesz benne, mert mivel már tavaly sem volt egyáltalán használva, így azt már rég leengedtem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #76441 üzenetére
Pedig ott kéne, hogy legyen. A nálunk lévő két omw kútnál már december közepén ki volt írva.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
Indítás előtt nem szoktátok 2*3* szívatóval "átforgatni" csak rúgni?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
sonny007
tag
Sziasztok. Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy adott egy motor önindító. A motor kommutátor része elkoszolódik a bronzkeféktől és kisebb az érintkezés ezért nem úgy teker. Napi 3-4x van indítva vele a jármű. 1-2 hónap után újra tisztítás mert nem teker normálisan. Lehet ez ellen tenni valamit? Vagy éljek ezzel a dologgal együtt?! :/ Előre is köszönöm a segítségeket! :)
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a rúgás vagy az önindító az ami időtállóbb? Hallottam olyat, hogy a rúgás csak akkor használatos , ha nehezen fordítja meg az önindító a motort, nem tartós használatra van tervezve.
-
Topikgazda
válasz Laybee #76447 üzenetére
"Hallottam olyat, hogy a rúgás csak akkor használatos , ha nehezen fordítja meg az önindító a motort, nem tartós használatra van tervezve"
Ez tök hülyeség. Kb típustól függetlenül nagyon sokat kibír a berúgó szerkezet, ha meg valami bemondja az unalmast akkor azt lehet cserélni. Egyébként rengetegen rugdossák a robogójukat. A tuningosok már csak kényszerből is (meg amúgy is, mert az vagány ), mert a nagyobb köbcentis hengereket eleve nem tudja rendesen megmozgatni az önindító (pláne hidegen). Aztán ott vannak pl azok, akik lusták venni egy új aksit a régi helyére amikor az megfáradt, ezért inkább rugdossák.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #76448 üzenetére
Vagesz bizony! :D
-
válasz sityupityu #76440 üzenetére
Apósom azt mondja hogy szerinte a karbim vacakol....
Laybee : Hidegen nekem be sem indul önindítóval,csak ha már üzemmeleg.
Szóval én rugdosni szoktam.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen