-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tothferenc
senior tag
válasz SoulReaver #76550 üzenetére
Osszeg-szeruen mennyi az a nem sok?! En tavaly vettem akcioban nyari halos MugenRace kabatot, nagyon franko. Akcioba 33 volt.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #76550 üzenetére
Vannak kifejezetten nyári kabátok, és vannak négy évszakos dzsekik is amikből ki lehet venni minden réteg bélést. Menj be egy üzletbe és nézz körül, neten ne vegyél ilyesmit.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
A múltkor beszélgettünk a tél utáni első indításról, hogy kinek hányadik rúgásra indul be a motor. Említettem ugye az asszony volt bws-ét ami idestova kb egy éve nem volt beindítva. Tegnapelőtt töltöttem friss benzint a porszáraz tankba. A kezemmel lassan elkezdtem nyomogatni a berúgókart és közben néztem a benzincsövet, hogy kb mikor telik meg a karbi, mikor nem levegős már a cső. Amikor elértem ezt szívatóra és gyújtásra tettem a motort. Már a második rúgásra éreztem valami reakciót a motortól a harmadiknál meg már be is indult. Egyébként emlékszem, hogy tök ugyanez volt ennél a konfigurációnál amikor összeraktam az asszonynak. A legelső szűz indításnál is az összerakás után kb 2-3 rúgásra beindult.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz tothferenc #76551 üzenetére
kb 20-30 -ra gondoltam. Nekem elég lenne csak a nyári, amit (#76552) sityupityu említ. Mindenképpen üzletben akarom venni, mert fel akarom próbálni.
Köszi szépen!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #76554 üzenetére
Ja, hat a regi Dragsterek Nem voltak azok rosszak, de azert nem olyan menok mint az uj.
Nekem meg mindig egy jo 180-as Gilera DNA foglalkoztatja a fantaziam, nezegetem is neha, hatha jo arban lenne egy akar darabokban is, papirokkal.
De ahogy nezem, azoknak az ara is mar 1-2 eve elindult inkabb felfele. -
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #76557 üzenetére
Ez a baj, mert tudom hogy en is igy lennek vele Csak a masik problema, hogy mellete meg van par hasonlo, ami elerheto arban van es figyelgetem (pl Cagiva Mito a masik).
Aztan a vege az, hogy van egy lerakat motor, de egy teljesen masik kozlekedo edennyel jarok nap mint nap, mert sajnalnam oket.
Eddig mindig az volt a kifogas, hogy nincs sajat garazs kozelben es eleg ket motort szabad egen parkoloban tartani, viszont ugy nez ki berelek egyet szerelgetes miatt es most jottem ra hogy oda fer majd tobb is -
tothferenc
senior tag
válasz SoulReaver #76555 üzenetére
Nekem van 4 evszakos is. Viszont pont azert vettem kimondottan nyarit, mert hiaba vettem ki a beles(eket), ugy is megsultem benne. A nyari halossal nincs ilyen problema 😀
Pl: [link]i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
SoulReaver
veterán
válasz tothferenc #76559 üzenetére
Ez király! Nem az a szoknyás kivitel.. az nagyon gagyi.. Mikor kifele áll az alja... [link]
Köszi!
-
Topikgazda
válasz tothferenc #76559 üzenetére
Négy évszakosban is van olyan kivitel aminek a külső alapja hálós, olyan mint egy nyári.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Debilon
addikt
válasz SoulReaver #76560 üzenetére
nekem ilyen van nyárra:
[link] Bering Waveegyedül a hátába vettem egy protektort, könyök és váll benne van
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
tothferenc
senior tag
válasz SoulReaver #76563 üzenetére
Szabalyozas szerint kotelezo megfelelo vall es konyok protektorral felszerelni. Rendszerint a gerinc az csak egy sima szivacs, az nem kotelezo. En is csereltem level 2-es protira.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
nyogo83
Topikgazda
Azert szerintem a 250 minimum felebol mar lehet egy normalis 50-es "kozlekedo eszkozt" venni, 250 korul meg azert elegge keresni kell a normalis papiros 125-ost amire nem kell egybol egy szemmel lathato nagyobb osszeget kolteni, hogy megbizhato legyen. Plusz kapasbol hozza az atirasi koltsegek.
Ki lehet fogni, hogy mindennel megalljon 260-300k alatt, de nem ez a jellemzo.
Raadasul egy 2t 50-est fenttartani/szervizelni is olcsobb, akar ha csak az alkatresz koltsegeket nezem is. Lehet nezni a fogyasztast, hogy mennyire jon ki a kulonbseg, de nem az fogja a sirba vinni.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz nyogo83 #76566 üzenetére
" Lehet nezni a fogyasztast, hogy mennyire jon ki a kulonbseg, de nem az fogja a sirba vinni."
Pedig van különbség, nem is kicsi. A fiam az 50-es Apriliáját azért adta el, mert 5,5 litert fogyasztott. Igaz, ment 90-et, de a 125-ös Gilera Runner-ja 3,5 literből kijön és a végsebessége 130. El akarja adni, mert keveset használja. -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #76567 üzenetére
Azert vannak kulonbsegek rendesen a 50-es es 50-es kozott is fogyasztasban, nekem is volt olyan ami 5 korul evett, de ugy is ment hogy nem erdekelt mennyit tankolok bele.
Viszont itt Pesten nekem nehezen sikerult 4 ala vinni (4,1-4,2 volt az atlag) a 4t 125-os robogot/motort ha dinamikusan akartam kozlekedni.Egy atlag nem kihegyezett 50-es 2t se nagyon fog 4,5 felett enni normal allapotban.
De meg ha 1,5 vagy nagyon-nagyon max 2 liter is a kulonbseg, akkor az most mennyi is? 6-800ft/100Km?
Ha jol ertettem akkor ez valoszinuleg atmeneti megoldas lesz, szoval nem fog 1-2 ev alatt a fogyasztasbeli kulonbozeten annyi penzt bukni, mint amennyivel pluszba jonne ki egy rendes 125-os.[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz SoulReaver #76563 üzenetére
Igen, írtam is, hogy könyök és váll benne van, gerinc /hát nincs semmi, csak egy "zseb" ahova be tudod tenni, azt vettem külön
Ezt a nagy motoron is hordom nyáron
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
KTMHobby3
tag
válasz nyogo83 #76568 üzenetére
Én csupán a fogyasztást említettem. Azért érdekes hogy a kisebb és gyengébb fogyaszt többet. Az én 50-esem 3 liter körül fogyaszt, de 75-nél nem megy többet. Tuningolás előtt 2 literrel beérte, de akkor 45 volt a max. Igazad van abban hogy inkább menjen jobban, kit érdekel a plusz 1 liter.
-
Nikaré
őstag
Hi!
Akinek van tapasztalata, infója az ne habozzon rám zúdítani.
Ezzel a géppel kapcsolatban, Gilera Runner SP 50
Viszonylag jó állapotban van és gondolkozom a megvételén.
Kipróbáltam és azt vettem észre, hogy elég magas fordulatszámon indul meg.
Ez normális vagy ennek a típusnak a sajátossága???
Árat még nem mondtak, ezt is meg kell néznem milyen keretek között mozognak. -
energy4ever
addikt
válasz KTMHobby3 #76570 üzenetére
Nalam:
Aprilia RS4-50cc 2T: 5,95Liter
Suzuki ChoiNori 49cc 4T: 1,29Liter
Suzuki ChoiNori 49cc 4T dellorto karbival: 1,1Liter
Suzuki GSX-R 124cc 4T: 2,6LiterGSX-Rben benne van a hideg miatti 10-15perces jaratas, amit kemeny 4km-es ut kovet. Persze volt azert +100km-es nap is vele.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Nikaré #76571 üzenetére
Nem sajatossag, a hajtast kell behangolni ha ugy erzed nem olyan aminek kellene lennie.
Eros kuplungrugok, nem megfelelo gorgozes, stb ami okozhatja. De ezt igy latalnaba nehez megmondani, foleg hogy nem tiszta, hogy gyari kuplung/vario van benne vagy nem.Egyebkent ha rakeresel a topicban, akkor megtalalod hogy mi az amire figyelni kell 50-es Runnernel(zsiros teleszkop kopas/ragadas, vizpumpa csopoges, stb).
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #76574 üzenetére
Az volt sokaig az egyetlen indok, ami miatt nem akartam Runnert venni. Aztan talaltam egy marhajo allapotut, Malossi hajtassal, gyengelkedo teleszkoppal.
Szetszedtem a teleszkopot, esztergaltattam hozza teflon perselyt a regi kikopott helyett, meg kapott uj zsiros csillapito patront. Nem volt annyira olcso, mint egy olajos telo felujitas, meg nagyobb szopas is volt.
Az biztos, hogy masnak nem csinalnam meg, de megegyszer meg magamnak seLetezik hozza felujito keszlet, nagyon keves helyen lehet mar csak kapni hozza kulfoldon. A gyari teflon perselyek 2x10k, plusz a csillapito patron valami 15-20k korul van, erre jon meg a porvedo szimmering.
Nem csoda, hogy kb szinte senki nem nyul hozza es nem ujitja fel itthon, foleg mivel kulfoldon is hianycikkAmugy a 125-os olajos teleszkopja siman belemegy. Annyi, hogy kell hozza a 125-os kerek tengelye, km ora meghajtas, meg a fek konzol. De akkoriban (ahogy most is), az olajos telot is vadaszni kell normalis allapotut, de megeri lecserelni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #76575 üzenetére
Hát igen, mert az olajosok csak akkor kerülnek eladásra, ha bontanak egy 4T runnert. Az enyémet is fel kellett újítani amikor megvettem. De nem gondolkodtam másik vételén, mert csak szimering probléma volt az egyik szárnál, így inkább helyrehoztam. Ki tudja, hogy milyet vettem volna helyette használtan, amit megcsináltam arról meg legalább tudom, hogy rendben van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #76574 üzenetére
A Runner 50 2T-ben 2015-től már olajos lett, később az NRG Power is megkapta ugyan ezt a teleszkópot. Nekem volt egy 2006-os NRG Power PJ-m, zsíros villával. Minden használat után áttörölgettem a becsúszószárakat, így majdnem 20 ezer km-rel adtam el, hibamentesen. Persze nem volt olyan komfortos mint egy olajos teleszkóp, mert úthibákon eléggé kapaszkodni kellett. Ehhez képest a jelenlegi Scarabeo egy sétahajó a Nílus vizén.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #76577 üzenetére
Ha bontott/új olajos hátsó(355mm) telót keresne az ember, akkor honnan érdemes nézelődni?
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76572 üzenetére
Eleg kicsit fordul a csuklod, nem?! :D nekem a vizes 2t Motovell nem all meg 3 alatt 😀 a 600as hornet meg 5,2-tol 7ig beveri 😀
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
energy4ever
addikt
válasz tothferenc #76581 üzenetére
Ezt melyikre irtad? Choinori gyari specifikacio alapjan 76Km-t megy el egy literbol.
GSX-R-t meg 6osban hasznalom 55-el(akkor kb 4ezret forog). -
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76582 üzenetére
Az RS4-et leszamitva mindegyikre 😀 komolyra forditva, nem gondoltam, hogy ilyen alacsony fogyasztasaid vannak. Nekem volt karbi/automata szivato gondom, a gyari motowell 5ot evett. Allitottam a sibertun, meg csereltem az automata szivatot, kivi vagyok, ha elindul a szezon mennyit fog enni. Ha marad 5 liter korul, inkabb jarok varoson belul is a naggyal 😀😀
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Topikgazda
-
energy4ever
addikt
válasz tothferenc #76583 üzenetére
Egy 42kilos motor ami szinten 42km/h-t tud(es azt is fel perc alatt eri el ), mennyit fogyasszon?
Volt hogy ures tankkal hazajottem vele. 5perc melegites, plusz 4,5km. Majd eloturom a kepet, mert inditas elott belefenykepeztem, hogy mennyi van benne, hat mar akkor is ures volt a tank. Kerdes miota.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #76584 üzenetére
Én elhiszem hogy vágod a variós gépek beállítását, de én még egyet sem láttam, amelyik ne ordított volna, mikor elindult. Az enyém is felemeli a hangját induláskor, pedig az láncos, kézi kuplungos. Egy 50-esnek fordulaton van ereje, alapjáraton lefullad.
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #76586 üzenetére
Beállítás kérdése. A váltósnál meg a kezedben keresd a megoldást. Persze nyilvánvaló, hogy egy ötvenes motornál (pláne 2T-nél) nem beszélhetünk hatalmas nyomatékról, de attól még el lehet azokkal is finoman indulni, legyen az váltós vagy automata. Mint ahogy egy nagyobb géppel is el lehet indulni nagy gázzal. Az 1000-es gsxr-em pl visitott elindulásnál ha én úgy akartam.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #76588 üzenetére
Persze hogy el lehet finoman indulni, csak nem akkor, amikor zöld lámpát kapsz és elöl vagy. Komolyra fordítva a szót, szerinted mennyit pörög olyankor a főtengely egy 50-esen? Nem nagy ügy megmérni.
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #76590 üzenetére
Csupán kíváncsiságból érdekelt volna. A gyárból kihozott motorok, amiket nem babráltak, mind ordítanak elinduláskor.
-
KTMHobby3
tag
válasz Nikaré #76592 üzenetére
Nem. Ténymegállapítás. Amikor a motoromon ülök és mellőlem indul egy robogó, sokkal magasabb fordulaton indul el, mint az én motorom. Gyorsan kilő, alig bírom utolérni. Amikor utolérem, akkor pörög az én motorom annyit, mint az övé induláskor. Ezt számtalanszor tapasztaltam.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #76591 üzenetére
Az már korábban ki lett tárgyalva, hogy a gyárban, szalagon összerakott motorok kapnak egy egységes beállítást, ami hellyel-közzel használható, de a finomhangolásra nem fordítanak energiát. Vonatkozik ez a karburátorra és a hajtáslánra is egyaránt.
A másik felét a korod, élettapasztalatod adhatja, ami a használat módjában nyilvánul meg.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #76596 üzenetére
Természetesen mindkettőtöknek igaza van. Én ugyanígy gondolom és tapasztalom.
-
CartmanLand0
senior tag
Aprilia Amico-t vagy Honda bali-t ismeri valaki ? Mennyire megbízható gépek ?
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Yettel topik
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hálózati / IP kamera
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- World of Tanks - MMO
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...