-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz máyköl #58249 üzenetére
Ha egy fix 1:40-es keveresi aranyt veszunk alapul, akkor 40 liter benzinhez fogy el 1 liter olaj.
Ennyire pontosan azert nem lehet megmondani, de sacc/kb ha ekorul van akkor jo.
Ugy erzed hogy sokat fogyaszt olajbol?Szerk: DigitXT gyorsabb voltal Egyezzunk ki 1:45-ben es 45 liter benyaban
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Kollega emlitette itt a suzuki lets 4 utemu robogokat. Ezek mitol ilyen olcsoak? 2008-as evjarat 130 ezer. Igaz olyan retro forma. Van ilyen motorja itt valakinek?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Oks, koszi, ertheto!
Felek igazibol ezektol az injektoros robogoktol, ha japan ha nem. Mert ugyan az uzemeltetese olcsobb, viszont ha bele kell nyulni, na ott lapatolhatod a lovet a szerelonek. Itt a varosban van egy robogos uzlet/szerviz, de azt nem tudom, hogy javitanak-e ilyeneket. Inkabb hordja be a srac a motorokat es kisebb-nagyobb felpofozas utan adja el oket. Ezek a karbis 2T-k meg purtian egyszeru szerkezetek. Az uzemeltetese ugyan dragabb, viszont legtobbszor otthon is javithato, ha valaki ert hozzajuk. Multkor neztem 4T robogot amelyik karbis volt, de mar nem emlekszem melyik volt az.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
Nem tudom a robogoke mennyivel bonyolultabb, nekem sosem volt gondom a porlasztokkal. Volt anno trabantunk is, zsigulink, skoda, simson, babetta, rengetegszer szedtem szet oket, pucoltam ki. Talan itt a beszabalyzassal lehetnek esetleg gondok, ha nincs a motorhoz ilyen kezikonyv, ami volt pl a babettahoz.
Ami gusztustalan volt a babettanal pl, az uzemanyag szint beallitasa. Ha azt egyszer elallitottad, kuzdhettel sokszor napokig vele. Vagy nem volt szint, vagy tulfolyt allandoan. Asszem a robogoknal mar nincs ilyen problema. Mondjuk a keletieknel is csak a babival volt, simsont 2 perc alatt belotted.
[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
Nincs gond a robogó karbikkal. Amik itt a topicban pörögnek karbi problémák, két részee osztható:
- módosított robesz (henger, kipuf, hajtás) behangolása,ahol gyári értékektől el kell térni. Na az tud macerás lenni
- 10+ éves leütótt szarok karbijai, amik már megjártak egy két "mestert" akik belebarmoltak, és szinte lehetetlen eredeti állapotba hozni.Első eset természetes, ez ilyen sport, injektorral legalább ekkora szívás, ha nincs dinamométered.
Második eset, új karbi, töredék áron mint amibe egy injektor rendszer komponense kerül.Injektornál az az előny, hogy még fiatalok, és a barkácsmesterek nem vették kezelésbe, és még nfem használódtak el. De majd tíz év környékén indul a szopóroller, lásd injektoros 2t gépek.
www.simson4t.hu
-
DigitXT
félisten
válasz horvathkrisz #58263 üzenetére
Vagy ludditát. Nem értem, hogy miért lett törölve? Tök jó komment volt,
ha valaki nem ismeri a géprombolókat, akkor tessék a wikin elolvasni.Az a moderációt kérő szegénységi bizonyítványa, ha nem érti, de azért a
moderátorra sem vet jó fényt, hogy szó nélkül törli ami ON topik/szakmai.Ui: ha még mindig nem világos, akkor ez az HSZ is el fog tűnni. (Ez van.)
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #58271 üzenetére
Ha még Zsóóóóóti lett volna...
-
mumtaz
senior tag
Rájöttem, mi "csörög" a mocimon. A berugótengely beleér a varió külső tárcsába. Pontosabban a hűtő lapátokba:
Egyébként itt felvetődik egy kérdés: Annyi kottyanás a kuplung tengelyen sok, amennyi a VIDEO-n látszik?
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
dzso22
senior tag
Nekem is volt Babim 3db.
1-et csont felújítottam amit el is adtam 15-be
A 2. állandó gyújtáshibával küszködött az alkatrészbe ment el.
A 3.-at Felkészítettem egy Simson s51 elleni versenyre amúgy túlfolyós beteg volt. az egyetlen motor amin soha nem tudtam rendes úszószintet állítani
A versenyt megnyerte de bele is halt úgy hogy közben hullott szét.
Annyira rázott a végén hogy a kormányt elmosódva láttam és az alkatrészek szépen kezdtek eltűnni a gépről.
komolyan úgy nézett ki mint egy vígjáték
Jó hát tizenéves gyerekfejjel csináltam. Szerintem így belefér.
Szegény motor nem besült hanem megsült.
De volt Riga 12-es és Riga Deltám is na meg a jó öreg Komár A Deltát szerettem nagyon.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #58279 üzenetére
Nagyapámnak csak babettája volt. Volt 3db 207-es és 2+1db 210-es. Ezekből 1 207-es és 2db210-es a halálakor is meg volt. Nem tudom, mi lett a sorsuk, de annak idején az egyik 207-est és az egyik 210-est nekem adta. A 210-es unokabátyámé volt eredetileg, de rommá hajtotta. Aztán nagyapámhoz került és Ő adta nekem. Megcsináltam. Szép lett. Mivel a 210-es hátső lánckereke nagyobb volt a 210-esénél, ezért azt csináltam, hogy szereztem egy új 207-es lánckereket a láncot pedig úgy csináltam meg, hogy kapocsszemekkel bármikor kivehető volt belőle egy szakasz a kisebb lánckerék miatt.
A váltó két röppsúlyát módosítottam egy picit, hogy ne váltson túl korán. A henger beömlőket, felömlőket, kipufogó kiömlőt és magát a kipufogót is módosítottam. Így nyertem némi erőt. 70-et ment végre, mert annyi ereje nem volt, hogy 2-esben rendesen ki tudjon pörögni. Ezért 70-nél akkora volt a fordulatszám, mintha épphogy alapjárat fölé ment volna. De az Szentmihályin egy Simsonos koma nézegetett, mikor elpöfögtem mellette. :-)
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
dzso22
senior tag
válasz mumtaz #58280 üzenetére
Én a lehajtást ilyen durván nem módosítottam hanem kapott valami löttyöt amibe még nitro higító is volt többi összetevőre nem emlékszem.
Meg a henger és dugóval volt játszva.
Nem nyertem volna meg csak annyira túlhevült a gép hogy elkezdte magának gyújtani a benzint.
Kapott egy kis löketet ez miatt és ment amíg szusz volt benne.
Egy Babi nem vonyított még életébe úgy mint ez.
Mikor megállt és kihűlt megnéztük mi lett vele.
A légszűrő ház műanyag része ráolvadt a hengerre.
A főtengely meg se moccant és a blokkban egy csepp olaj sem volt de fémdarab annál inkább.
szóval úgy ahogy volt mehetett a méhbe.
Gyerekkori haveromnak volt még Babettája.
Átalakította cross motornak aztán a legelső ugratónál kettétörtA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
máyköl
veterán
Egy régebbi esés miatt a Vino -m oldalan pár karc mellett volt a jobboldali kasztni alsó ívében egy repedés, amit ma láttam, hogy majdnemhogy kitört, már csak a vége tartja, a többi lóg. Ez egy 3-4cm -es műanyag darabot jelent, ami ha menet közben elszállna, és elveszne, esztétikailag nem lenne túl látványos a motor oldala.
Valami tipp, hogy tudnám még időben rögzíteni vissza, hogy stabil legyen? Kétkomponensű ragasztó? -
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #58276 üzenetére
Észrevettem, hogy a feltöltött videó hibás. Feltettem inkább youtube-ra.
[link]A kérdés ugyanaz, hogy kotyoghat ennyit a tengely, tehát a végáttétel?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Pete55555
addikt
A katanámon valami csörgő hang jön a kuplung felől. Ha felpörög, akkor nem hallatszik, csak alapjáraton.
Vkinek ötlet ?...Szeretem leracsniztatni...
-
addikt
Nézzétek már mit tanáltam dio-hoz:
Szerintem veszek egy ilyet és nem kókányolom össze nem bele való órákkal...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
frigoo
aktív tag
Nah játszottam kicsit a görgőkkel, meg a varió hézagolással. Most 5,8g van benne, pörgős, mégis menős konfig, de lehet megy bele majd a 6-os.
Hézagolás:
Ugye nekem volt egy olyan jelenség szíjcsere után, hogy hamar, alacsony fordulaton kezdett fogni a kuplunk, ha jól emlékszem lauda írta, hogy nem biztos, hogy a rugókkal van baj, lehet ki kell hézagolni.
Kellő számú hézagolólemezt behelyezve az indulása egyszercsak jó lett, azon a fordulatszám tartományon történik, ahol a varió dolgozik (saccra, gondolom én), de így nem fut ki a szíj a variótárcsa szélére. Befilceztem, megmértem, kihézagolva, jól indulva ~7mm marad a tárcsa külső szélétől, ha csak a gyári, 1 0,8-as alátét van csak a varióba, akkor jobban kifut a szíj, de az elindulás nem az igazi.
Van ugye az a dolog, hogy a variátor ellen dolgozik a kontrasztrugó. Lehet az cserés nekem?
Meddig kellene kiszaladnia a szíjnak a variátoron? Sehol nem találok erre utaló ajánlást. -
(jan)
őstag
Sziasztok!
Jelenleg egy Aprilia sr 50-es gépet hajtok amit le akarok cserélni olyanra amit b125-ös jogosítvánnyal tudok vezetni.
Nincsenek különös elvárásaim, városba szaladgálásra használom, legyen megbízható, és mögém férjen az asszony
Mit tudtok nekem ajánlani? Mi az alja ár amiért érdemes ilyen vasat venni ? 400 ezerért nem akarok robogót venni
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
huszi.gyb
senior tag
400 ezerért nem akarok robogót venni
Pedig fogsz... Vagy így, vagy úgy... Az olcsóbb jó eséllyel fog ennyibe kerülni, mire rendbe teszed. A drágább meg alapból. Nagyon nagy szerencse kell, hogy kifogj olcsóbban jót... Főleg 125ccm-ig. 150ccm (min. a2) körül már esélyesebb, de nehéz. A rendszám nélküli szarokat kerüld el nagy ívből
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Micsurin
nagyúr
Tudtok nekem mondani olyan 125 "sportmotort" ami A1-be esik és használtan 250 ezer (+20-30) körül van ? Eddig a Kymco Quannont , a Honda CBR/CBF-et és a Yamaha YBR-t találtam , van még amit érdemes keresgélni ? (Honda CG-t találtam de az még annyira sem használja ki a 11kw / 15ló erőt mint a CBF .
Minden napos használatra (min napi 60-70 km , suli-ház )
A válaszokat előre is köszönöm.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Bogyó bá' #58295 üzenetére
Akkor marad Majesty / Grand Dink / Madison utóbbinak van valami oka , hogy alig találok használt 125-öst ? csak 150 van az meg már A2 lenne
@horvathkrisz: Nem "baromkodásra " akarnám venni , és nem véletlen tettem " jelbe a sportmotort mert ezek annak nm vehetőek , de mivel csak fél úton vagyok a 16 és a 17 közt nagyobbra nem is ülhetnék meg nem is lenne bátorságom
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #58297 üzenetére
Ha benézel az imént linkelt rendszámos topikba, Hauptmann kolléga épp
most adta fel a szemétdomb túrását egy használható 125-ös robogó után:
igaz, ő picit még olcsóbban szeretett volna vásárolni, de elég reménytelen
200K körül jót kifogni. Sajna ami az ársáv alja, az általában olyan is, ezért
is írta nemrég huszi.gyb a másik érdeklődőnek, hogy lehet az 400K végül.Szubjektív: Grand Dink bűn ronda. A Majesty hozzá képest bálkirálynő.
A Madison meg kis sárkány (), de tán azért nincs belőle csomó 125-ös,
mert abba a batár kasztniba nem lehet vmi dinamikus a kis Yamaha blokk.Ui: igen, Majesty-m volt (180), és van (250), Madisonom meg van (400).
bogyo112: 16-17 évesen az ember (suliba járni) nem az álomgépet keresi.
Vagy ha úgy tetszik, akkor ennyi idősen álom lett volna egy Liberty is, bár
formára már akkor is inkább az Aerox vonal jött be. Pénz meg nem volt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...