-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pete55555
addikt
válasz mumtaz #57792 üzenetére
Az ABS szerintem meg annyit ér, hogy semmit. Pont pl. csúszós úton nem ér semmit. Szárazon jobb, csúszós úton rosszabb, mint a lábam (autóban).
Sajnos/ nem sajnos ezeket a biztonsági szerkezeteket a
hülyéknekkevésbé figyelmes, "profi" sofőröknek fejlesztik ki, hogy a 40 mp-es reakcióidejű nagymami is meg tudjon állni a suzukival esős úton, és ne csússzon meg.
Anyám is ilyen pl, Seat Cordoba, ABS nélkül, enyhén vizes úton. anyám előtt megy a tag, sárgul a lámpa, tag befékez, anyám nem reagálta le időben, satufék, megcsúszott, és belepukkant. (szerencsére a másik kocsinak nem lett baja, mert volt vonóhorog, a miénk sem sérült nagyon)
Ugyanezzel az autóval én is megcsúsztam esőben, de amint észleltem visszavettem a féket, és nyomtam finomabban, sikerült is időben megállnom.
Tehát nekem lehet, hogy nincs feltétlen szükségem ABS-re, de sajnos az emberek többsége nem vezet ilyen "jól" ha mondhatom ezt magamra.Autós ABS-t motorossal meg szerintem is hülyeség összehasonlítani, motoron, főleg esőben én látom értelmét, bár tény az is, hogy nem egyszer fogtam már meg csúszós úton a motor elejét, hogy ki akart csúszni oldalra. És egy rossz futóművű (értsd, teleszkópnak két állása van) 10"-os kerekű Jog-ról beszélünk.
(#57799) ludsimon
Nem átöltözni kell. Felöltözöl rendesen, ahogy amúgy is mennél utcán és arra felveszel egy protektoros dzsekit.
Kesztyű meg alap. Ha még nadrág, meg cipő nincs is, egy dzseki+bukó+kesztyű kombó már jelentősen növeli az esélyeidet egy esetleges balesetkor.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
kcsa
veterán
válasz horvathkrisz #57800 üzenetére
ja, vagy hét évig én is megúsztam, tavaly az általad említett védőöltözetben baleset. rohadt olcsón megúsztam, de a kötözés fájdalmát ne próbáld ki...
-
mumtaz
senior tag
válasz Pete55555 #57801 üzenetére
Szerintem eléggé lerészleteztem.
Szinte ugyanazt mondjuk, csak másképp.Jó az az ABS, de van, mikor hátrány. Ok. Motornál teljesen más. A csúszásnak motoron más következményei is vannak, mint autón. Motoron sokkal inkább kiadódik a gyakorlat.
Autóval jó vagyok. De hiába motoroztam évekig, mivel rég volt így nálam itt bárki gyakorlottabb motoron. De lehet, hogy én vagyok a legóvatosabb.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
máyköl
veterán
Valaki szokott robogóba MaxxMotion95 -öt tankolni? Vélemény esetleg róla?
-
Debilon
addikt
válasz horvathkrisz #57798 üzenetére
hát nem tudom, de én nyáron is hosszú nadrág (mióta 2,5 éve berepült egy darázs a rövidnadrágba, és combon csípett), meg valami vékonyabb hosszú ujjú felső a minimum ha megyek valahova, és persze zárt sisak akkor is ha 30 fok van
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
mumtaz
senior tag
Eszembe jutott egy szöveg még anno a "Vigyázat vadnyugat" c. Terence Hill filmből:
"Tudod-e, ki az optimista? Az optimista egy fickó a koporsóban a kezét a mellén összekulcsolva"-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
ludsimon
veterán
-
Something_
őstag
Nem bírtam végigolvasni ezt a 400 hsz-t, de ez lett a havi kedvencem:
"iszonyatosan durva hogy megy felfelé emelkedőkön, meg milyen iszonyatosan pörgős alsó tartományban"Ha lesz valami topiktali, akkor privátban írjon valaki nekem, mindenképpen ki szeretnék menni. Nem akarok megbántani senkit, de úgy értem, hogy akkor, amikor ludmi is kimegy
-
mumtaz
senior tag
Nekem csak a bukó, meg egy protectoros, vízálló SWOX kesztyű. Volt motoros dzsekim is ugye tízenX éve, de eladtam, amikor a súlyom - és vele együtt a terjedelmem is - 75-80 kilóról úgy a 100 fölé ment.
Most leginkább valami melegebb időben is használható kesztyűre és egy vékonyabb esőruhára kéne beruházni. Meg esetleg egy könyök- és hátprotektoros hálós ingre.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
ludsimon
veterán
válasz Something_ #57812 üzenetére
degonoszvagy!
Akkor átfogalmazom:
iszonyatosan durva hogy megy felfelé emelkedőkön, meg milyen iszonyatosan pörgős alsó sebesség tartományban"undefined
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #57812 üzenetére
Nem mondom hogy nincs igazad, de sportmotorral könnyebben ugrál az ember
-
Something_
őstag
válasz ludsimon #57814 üzenetére
Ez még jobb!
kcsa: próbálj meg ugrálni 100-200 km sportmotorozás után
Amúgy ha öntök be én is xadot a mociba, akkor le fog érni a térdem kakucsringen?
Szerk.: így belegondolva az általad említett és sebességnek csúfolt 30-35ös tartomány az csak a gurulási tartomány
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Something_ #57816 üzenetére
Az ilyen emberek miatt nem lesz meghirdetve robogó, kismotor topic találkozó, vagy csak olyan, VIP ami itt nem lesz meghirdetve, csak azok jönnek, akiknek 50-70-es kismotorja van.
Mondjak egy példát milyen vagy?
Beállítasz a szaros 1.9 TDI smokereddel egy 1000HP találkozóra...Kb így érezné magát a kismotoros a nagymotorok között.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Something_
őstag
válasz ludsimon #57817 üzenetére
Lemaradtam, de te lettél időközben a topikgazda és képviseled a topik lakóit?
Ha szerzek egy 50-est akkor elmehetek Főnök? Amúgy volt nekem is és sok hasznos infót kaptam itt is és a nagyrobogósba is.
Igaz nem kilövés, xadi meg tuning témában, de hát nem vagyunk egyformák, ezért jó ez a topik és a többi, mert sok különböző ember találkozik.A 70 az miért kismotor? Az már rendszámos.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Nem kell kihátrálni, én csak azt mondom, hogy szervezzetek, szervezzünk egy kismotoros- és nagymotoros találkozót.
Meg ettől függetlenül csak kismotorosat, meg nagymotorosat.Ebből csak egyre mennék el, nyilván való melyikre.
Nem vagyok kíváncsi a trollkodásokra.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Something_
őstag
válasz ludsimon #57820 üzenetére
Sok ember meg szerintem csak azért menne el, hogy téged és a motorodat lásson. Szóval összehozod a népet, legyen az kisrobogós, nagyrobogós és motoros.
Nem tudom, hogy téged miért zavar az, hogy kinek milyen motorja van. Nyilván senki nem fog odaállni melléd nagyobb motorral, hogy lealázzon, mert az annak a legcikibb és kellemetlenebb, aki a nagyobb motorral erősködik.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #57823 üzenetére
Biztos lehetsz benne hogy én is ezért mennék, pedig nem vagyok találkozóra járós
-
Redneck
veterán
Beszéltem a szerelővel. Azt mondta valami versenyre hangolt Derbi blokk van a kicsikében és jó. Egyedül a benzincsap lesz be nem tervezett kiadás. Azt mondta ne féljek az olcsóbb gumiktól és segít jót választani. Kíváncsi leszek milyen lesz készen!
Ja és szereztem eredeti Aprilia első lámpát 6000 forintért.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
droving
aktív tag
bp 10.kerből van itt valaki a közelből ?
droving felhasználónak 145 pozitív értékelése van a fórumon!
-
mumtaz
senior tag
"Valahogy Pete5555 vagy Mumtaz fórumtársakat senki nem macerálta."
Miért?
Egyébként jó példa anno még a Vectra Klub-os talik. A legtöbb tali nem az autókról szólt és a beszélgetések nagy része sem. Persze nem lehetett kihagyni. De a mai napig emlékszem arra a talira, ami Kis Károshíd végén lévő lovardánál volt. Családi pihenés, lovarda, étterem, ilyesmi, meg beszélgetés az autók mellett. Gyereke(in)k játszanak, stb. Erre megjelent két állat 1-1 V6-os Vectrával a földúton sodrósan a kanyarba. Majdnem elütötték a lányomat, majd satufék. Kiszállnak, megállnak a verdájuk mellett, illetve az egyik felcsapta a géptetőt és várták az elismerő érdeklődőket, hogy megnézzék a csodajárgányaikat.
Na gondolhatjátok, hányan mentek oda megdicsérni Őket. Én odamentem és "gratuláltam" Nekik ékes magyarsággal. Mikor feltűnt nekik 10 perc múlva, hogy mindenki szarik rájuk, úgy mentek el, ahogyan jöttek.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
forest_ns
tag
Valaki nevezze már át a totyikot ludsimon blogra! Akkor az jön ide, aki erre kíváncsi.
-
dzso22
senior tag
válasz ludsimon #57837 üzenetére
A kismotort nem érdemes tuningolni valóban de én is megtettem.
Ennek van egy feelingje
Ülni egy pattanáson 90-100 körül repeszteni, miközben az autósoknak kiesik a szeme. Régi Golfal gyorsulni,
mutogatós autósok hogy király vagy...
Mindenki maga dönti el megéri a 4-5 litert vagy nem.
Nekem tetszett
Már visszatértem 50-es hengerre és kisebb tuningra. De akkora különbség nincs fogyasztásban, szóval semmi sem indokolja azt hogy ne térjek vissza 70-esreA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Den
veterán
válasz Something_ #57840 üzenetére
Valami, a topic témájához akár csak lazán is kapcsolódó mondanivalód is van, vagy csak ludsimonnak beszólogatni jöttél? Mert erre a kekeckedésre kurvára nincs szükség, és baromi unalmas, hogy több mint egy hónapja ezzel van szétb.aszva a topic.
www.simson4t.hu
-
horvathkrisz
addikt
Leb@szókapitány (Den) is megérkezett, üdv a topikban.
Ööö, izé, akkor te miért nem ignorálod, illetve miért gerjeszted az indulatokat?
Szerk.: amugy igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz Something_ #57843 üzenetére
Szerintem egy Liberty tuning esetében arra kell figyelni, hogy rendben legyen a futómű, meg a fék, tuningolni nem kell, hiszen a gép 125-ös változata is ugyanezzel a fékkel és futóművel érkezett, tehát fel van készítve arra, hogy adott esetben többet fog menni, mint 60. Persze a fékbetéteket nem árt sűrűbben ellenőrizni, illetve a tárcsán sem szabad spórolni.
-
mumtaz
senior tag
Én most leírom és ezzel el is felejtem ezt az egész ludsimon történetet.
ludsimonban tetszik a kezdők lelkesedése, de pár dolog nem.
Pl. több esetben is azt éreztem, hogy gyorsan akarja a látszatát kelteni annak, hogy ugyanannyira, vagy jobban is ért egy olyan témához, amiben itt mások a topicban - nyilván nem én - hosszú évek tapasztalatai alapján jutottak el és saját maguk fedezték fel, mit hogyan kell, vagy épp nem szabad csinálni. ludsimon ezekből a tapasztalatokból táplálkozik, ami nem baj, hiszen ez az értelme a topicnak, hogy az idetévedők tapasztalatot - is - gyűjtsenek. Itt inkább azzal van a baj, hogy ludsimon a mások tapasztalatai alapján próbál ugyanolyan tapasztaltnak kitűnni, mint a többiek.Ha kérdez valamit az rendben van. Ha valaki válaszol is rá, az jó. De utána lehet, hogy azzal jön vissza, hogy tapasztalt és járatos a témában. Ez viszont nem jó.
Ott vannak az általa esetleg említett olyan szerencsétlenek, akiknek nem sikerült olyan jól egy esetleges beállítás, mint Neki - véletlenül - elsőre. Olyan dolgokat akar megmagyarázni és kioktatni, amiről a többiek biztosan tudják, hogy nem úgy van.
Tetszik, ha valaki érdeklődik és kérdést tesz fel, de az nem annyira, ha meg akarnak győzni valamiről, amiről tudom, hogy nem úgy van.
Nem a lelkesedéssel van baj. Aki kérdez, azt érdekli a téma. De aki meggyőzni akar...
Én ezt a témát lezárom.
Jó lenne, ha végre most már inkább közös lenne a téma. Kérdések, tapasztalatok és nem ludsimon és az Ő egyedfejlődési beszámolói. Motoros társ lett. Őt se akarja senki meggyőzni, hogy vegyen nagyrobogót. Engem se akarjon meggyőzni senki. Én sem győzködök senkit, miért jobb az "50"-es. Én ezt választottam.Lehet élménybeszámolót tartani, hogy valami sikerült, de azzal nem kell a másikat földbe tiporni és lekezelni. És ugyanez visszafelé is. Örüljünk, ha valakinek valami sikerül, segítsük egymást, cseréljünk tapasztalatot. De tartsuk már tiszteletben a másik véleményét és tapasztalatát is. Ez legyen igaz mindegyik oldalra.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
runner 125
nagyúr
Hm, amikor az ember egykori kedvencét újra látja, azért na, előjönnek az emlékek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
frigoo
aktív tag
Sziasztok!
Lábra állt a korábban említett Malaguti F12 50ccm robogó. 7 évet állít, 1996-os évjáratú robogó. Gumi és fék alkatrészek, valamint olaj (tartály ill. hajtás) és benzintank tartalmának cseréi után elérkeztem a hajtáshoz, ebben kérném a segítségeteket.
Az első varió két hajtásfelülete eléggé rossz állapotban van, valószínűleg egy elszabadult szabadonfutó görgő helyenként mély bemarásokat eredményezett. Cseréltem eddig görgöt, szíjat, korrektül kipucoltam. A görgők gyári 6,2 gr-osok lehetnek, sajnos nincs ilyen op. mérlegem, tizedeket nem tudok mérni. Most egy szett 6,5 gr-os van bennük.
A hátsó kuplung részen a pofákat ill. a harangot csiszoltam fel egyelőre.
1. kérdés: Varió!
Ugye ezt valószínűleg cserélnem kell, egy Malossi Multivart gondoltam bele hozzá való külső szíjtárcsával, vagy egy polini high speed variót. Szerintetek?
2. kérdéd: Kuplung!
A variót gondoltam megtámogatom egy szintén Malossi Fly ill. egy Polini 3G speed kuplungal ill egy harangal. Itt is a kérdés, szerintetek melyiket?
Én mintha kicsivel jobbakat olvastam volna a Polini termékeiről ebben az alap kategóriában.
3. kérdés: Kipufogó!
Meg tudnátok saccolni, hogy milyen kipu lehet a lépen mellékelt példány?Márkát nem látok rajta semmit, kifújni nem fúj ki. A végdob egy ismeretlen szerző alkotása, az biztos. Egy biztos, a leömlő után bontható. A hangja különben egész jó, kicsit féltem tőle elsőre, hogy valami borzalom lesz. Szerintetek esetleg a gyári kipufogója?
Jelen pillanatban a motor megy, de szerintem nagyon alacsony fordulaton kapcsol, valamint ha emelkedőt lát akkor belassul. Ha viszont egy enyhe lejtőn, vagy sík úton felküzdi magát óra szerint 70-ig, onnan még megindul egyet.
Ezen szeretnék változtatni, hogy ki tudjon rendesen pörögni. Ugye ilyenkor könnyebb görgőket kell beletenni, nade mekkorát? Gyárilag 6,2 van (volt) benne, most 6,5, kicsit talán rosszabul is ugrik. Meddig menjek le? 4,7-5gr-ig? Sajnos ilyen játékot még nem játszottam.
Ha ezekhez hozzányúlok, a kuplungon kell valamilyen módosítást végeznem? (kontrasztrugó, kis rugók)
Mert ugye ha veszek egy új variót, ahoz adnak kontrasztrugót is. Azt pl. mindenképpen ki kell cserélni hozzá? Mondjuk 7 év után amúgy is ki kellene cserélni.A motor sztem most gyári állapotban van, 12 dellortó karbival 78-as főfúvókával, gyári varióval és kuplunggal. (105)
Tudom, hogy minden konfig más és más, de hátha van olyan tapasztalt szaki, aki valamilyen irányba elindít, a finomítást majd megycsinálom utána.
Amit elvárok: egy jól, rugalmasan használható 50-es egy vidéki városban, max 75-ös véggel, ha lehetséges.
A fenti alkatrészek beszerzését tervezem a jövőben, már csak azért is, mert ha a henger majd egyszer cserés lesz, akkor egy 70-es vas henger megy majd rá, terveim szerint.Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv:
frigoo -
szentkuti11
addikt
válasz frigoo #57848 üzenetére
Szia!
A fent látható kipufogó egészen biztosan nem a gyári, valami régi vágású rezonátoros darab, Polini lehet talán, a hangtompítója természetesen utángyártott, felszerelését tekintve pedig házi barkács. Ha nem zavar, hogy nagyon ronda, én rajtahagynám, mivel ez egész biztosan nem fojtott és a rezonátor-része is megdobja kicsit a teljesítményét.
Ha meleg, járó motornál sztenderre rakod a gépet, akkor forgatja a kereket (akár nagyon lassan is)? Ha igen, akkor kezdj azzal, hogy hátsó kuplung csere, majd menj egy kört a géppel, és nézd meg, hogy mi változik. Valószínűleg magasabb fordulaton fog kapcsolni és jobban megindul a motor. Ha 6,2-es görgők vannak benne gyárilag, akkor szerintem 5,5 alá ne nagyon menj, mert nagyon hamar vége lesz a dalnak, jó eséllyel nem mész majd vele 75-öt.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Nosza, NRG (Power PJ) elő lett szedve, új akksi, megtankolva, meg miegymás. Szaladtunk is együtt 76km-t, ennek nagy részét 60-80km/h körüli tempóban, szép sima aszfalton. Kellett ez már neki, azóta még az alajárati "pötyögős" hangja is szebb. Mindig mikor el akarom adni, úgy a szívembe lopja magát, hogy inkább megtartom, pedig előbb-utóbb frissíteni kell, mert lassan 9 éves a kicsike.
ui.: Helyzetjelzőket és tompított izzót akarom ledesíteni. Egyetlen egy célja van, kevesebb energia fogyasztás, de persze erősebb fényerő sem ártana a kis helyzetjelzőknek. Ki mit ajánl?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- DXRacer használt szék eladó
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000