-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz korcsillio #58800 üzenetére
A felsorolt védőeszközökből én is csak a bukót, kesztyűt (vagy azt nem is írták?) tudom felmutatni - nameg a strandpapucsot, az a mindennapi öltözékem része...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
runner 125
nagyúr
válasz szentkuti11 #58790 üzenetére
Ahh, nagy kaland lehet, de ezt még én is 10x gondolnám át.
Fejenként 6 óra 50-esen azért kemény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
A motoforce milyen minoseget kepvisel? Rendelek legszurot a jogba, ez meretre vagott.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz runner 125 #58802 üzenetére
Azért nem kell azt egyhuzamban. Mondjuk két óra egyben, aztán van hat óra szüneted. És ezt háromszor. Fájni fog az biztos
-
ludsimon
veterán
Mostanában 10/4 alkalommal Vespa 125 4T ami szembejön.
Miért szeretik annyira?undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #58809 üzenetére
Bővebb információt tudtok adni a Vespa stílusról?
Jól néz amúgy ki, hogy van szoknyája a hátsó keréknek.
undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #58810 üzenetére
Préselt lemezkasztni, rövid, húzott lengőkaros, egyoldalas első felfüggesztés, amennyire lehet burkolt kerekek és hajtáslácn. Régebben váltósak voltak, a markolatot forgatva lehetett váltani, de ma már cvt-sek. Kb ennyi.
Általában szép, harmónikus forma, de volt pár szögletes lámpás modell, ami szerintem nagyob gányul nézett ki.www.simson4t.hu
-
golyani
addikt
Aeroxba is, mint írod 10w-30-as van előírva. Én beletettem a 80w-90-es hajtómű olajat, többször is, mert már egy flakon elfogyott (mondjuk ebből adtam kölcsön is). Ez ugye kifejezettem váltó/hajtóműolaj. A 10w-30 pedig motorolaj abból is legalább API SE minősítésűt kellene használni (amire hivatalosan is azt írják, hogy nem való 1979 után gyártott autókhoz), persze ettől már jóval jobbakat lehet kapni, (asszem API SJ a legalja ami napjainkban használatos) .
Érvelésem a következő:
- a hajtóműben van pár csapágy meg fogaskerék, égéstermék nem igazán
- ebből adódóan különösebb diszpergáló hatásra nagy szükség nincs, mint motoroknál, ahol pl a kormot is meg kell tűrnie az olajnak
- ellenben a hajtóműolajok kifejezetten ilyen helyekre vannak tervezve (EP adalékok)
- a 80w-90-es olaj kb egy 10w-40 olaj viszkozitásával egyenlő (picit sűrűbb), csak hajtóműolajoknál más a jelölés, a 75w-80-as pedig a 10w-30 hoz áll közelebb (picit hígabb)
- olcsóbb ( a 80w-90 mint a 10w-30, kb a fele)Ebből kifolyólag, a robogó hajtóműjébe tökéletesen passzol a hajtóműolaj. Ellenben motorolaj van előírva, mivel motoroknál a motorolaj végzi a váltó kenését is, ergo mindkettő jó. Innentől kezdve mindenki azt vesz amit akar.
(ui.: Egyszer raktam bele sima 5w-30-as motorolajat is, mert le akartam cserélni, de nem volt más kéznél, és azzal sem volt semmi gond. De ezt csak így fű alatt, nehogy megkövezzetek )
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz golyani #58812 üzenetére
Hu ezt nagyon jol osszeszedted, koszonet erte! Kozben kineztem a Repsol Moto Transmisiones 80W-90 hajtómű olaj-at, 1 liter 2 ezer parszaz forint. Veszek egy ilyet es felevente ledobom belole.
Van itthon bontott 10W40-es olajam, lecserelem most arra, legalabb kicsit at lesz ""mosatva", aztan szerdan meg ledobom azt a hajtomuolajra.
[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
Hát ja, kb ez a szitu.
Először mikor láttam sírtam a röhögéstől a kommentáron.undefined
-
dzso22
senior tag
válasz szentkuti11 #58830 üzenetére
Pontosan túl nehéz
Mikor endúróztam én is jobban szerettem a 200ccm körülieket.és a kétüteműt.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
félisten
Ledobtam az olajat a kihajtasbol, volt is bent megfelelo mennyiseg, persze sotet szinu volt, gondolom jo regi, vagy meg az eredeti yamaha. Kicsit aggodtam, hogy van-e bent, de nem volt gond, most kapott frisset es a heten veszek normalis hajtomu olajat es akkor lecserelem arra.
A segedmocikhoz kell most eu csomag?
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok. Lehetséges az a jelenség valamiféle karbi dugulásnak köszönhető hogy alapjáratról való elinduláskor van hogy nem akar rögtön felpörögni hanem mintha fulladna és jóval utána pörög ki? Az a fura hogy nem állandóan csinálja mert van mikor meg normálisan elindul. Van valami ötletetek? Vizes fekvő Minarelli a blokk.
-
félisten
válasz ludsimon #58836 üzenetére
Melleny miota kell? Ha kell is nem csak ltn kivul?
-------------------------
Ujabb kerdes, gondoltam veszek egy gyertyat is. Bar fogalmam sincs milyen ami bent van.
Melyik a legjobb a fekvo minarellibe?
NGK BR7HS
NGK BPR7HS
Ket manualban neztem, kulonbozot ir bele. Annyi a kulonbseg, hogy az elektrodak jobban elorenyulnak a dugattyu fele.
-
félisten
válasz dzso22 #58840 üzenetére
Na agybajt kapok lassan, ez a hoertek megint a gyari manualban volt. Azt mondjuk nem ertem nyaron miert kisebb hoerteku gyertyat hasznalsz, nem epp forditva kellene?
ludsimon Lakott teruleten belul ezt nem kerheti.
Ami ltn kivul kotelezo, azt miert kerne ltn belul?
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz dzso22 #58837 üzenetére
Nem olyan régen volt kifújogatva mikor fúvókákkal kísérleteztem. Még a gyári Dellorto van rajta. Ma tettem bele 4 grammos görgőket azonkívül sportkipufogó és sport szűrő is van rajta amikkel elég jól megy de ugye sajna néha jelentkezik az induláskori fulladás. Ja igen és jobban inkább melegen csinálja hidegen szinte egyből megindul.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
válasz dzso22 #58846 üzenetére
Az az igazság hogy új gyertya van benne illetve súbertű a legalsó állásban de így van tökéletes égése mivel szép őzbarna a gyertya. Nem valószínű hogy a több benzin megoldaná mivel így is túl dús volt a keverék amihez csak a sportszűrővel tudok elegendő levegőt bejuttatni. A nagyobb főfúvókával is ki volt próbálva akkor meg már túl sok volt neki a benzin akkor meg egyáltalán ki se pörgött.
[ Szerkesztve ]
-
korcsillio
őstag
Nincs itt valaki a környékről(S.tarján-Hatvan),kellene egyet motorozni...
-
dzso22
senior tag
válasz Dj.Mike #58847 üzenetére
Lehet falsot szív valahol a motor azért nem lehet rendesen beállítani. Esetleg még a keverőcsö furatai telemehetteK kosszal ki kéne venni a karbiból és átpucolni. Viszont abban nem vagyok biztos hogy kilehet mert Dellorto karbiból még soha nem szedtem ki ilyet.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...