- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Linux kezdőknek
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Crypto Trade
- Windows 10
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz Pete55555 #57203 üzenetére
kismillió leírás van dellortora, már egy rakás tanulmányt mentettem le pdf-ben, hogy tudjam hol kezdjek neki egy alap beállítás elég utána meg a finom hangolás.
De szerintem nem is buzerálom, elvileg minden jó csak be kell pattintani. megnézem, felírom a mai nap tanulsága miatt azért a csavarok állását.
[link][ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #57204 üzenetére
Majd kíváncsi leszek, hogy azzal mire jutsz. Azt se hitted el, hogy egy karbi tiszításból lehet szopás, most a Dellortotól várod a megváltást. Hajrá.
Ajánlom a Family guy lottós részét. S10 E01 ,,Sima ügy, mától két jelzálog van a házon''... Kb ekkora eséllyel lesz jó a beállítás, 2-3 csavargatás után. "Nagyjából" számolni meg fölösleges.www.dongosofor.hu
-
szentkuti11
addikt
válasz ludsimon #57206 üzenetére
Azért tájékoztatnálak, hogy gyakorlatilag az egész motor 13 éves a kopó alkatrészeket leszámítva. Ettől még nem kell mindennek azonnal tönkremennie.
Olajlámpája mindig figyeljetek! Nekem ma elment az olajpumpám, azt hittem, hogy csak azért világít, mert túltöltöttem és rosszul érzékel, de nem. Meg is szorultam, szóval szép összeg lesz. :/ Rám szállt a jól ismert átok!!!
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #57206 üzenetére
Akkor most már rákérdezek nyíltan.
Honnan tudod, hogy a karbi szar, és nem te vagy a balfasz? Könnyű rámondani valamire, hogy az a rossz (lásd szívató), aztán kiderül, hogy más (gyertya). Egy rossz beállítástól simán lehet az, amit mondtál. És ha eddig ment 70-eket is, simán lehet... Bár szakszerűtlen takarítással tényleg tönkre lehet tenni egy karburátort.
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #57207 üzenetére
Basszus. :S
Már értem mi az a szopóroller kifejezés a topicban.
Hát kíváncsian várom mi lesz az új karbival, de ezek után az olajpumpa is felkerül a listára.huszi.gyb: Ezt nem is állítottam, hogy én értek hozzá, csak szétszedtem összeraktam és simán nem megy, pedig szépen benzinben mostam ki majd kifújtam a fúvókákat, egyszerűen abba nem gondoltatok bele, hogy elöregedett és valahol valami nem úgy működik ahogy kellene.
Hozzá se nyúltam a beállításokhoz addig, direkt azért, hogy ne én basszam el.Miután ment és jó volt minden (azon a napon) utána lévő napon kezdődtek a problémák folyamatosan, először leállt mindig mikor megálltam és fel volt kapcsolva a tompított, utánaállítottam az alapjáratot és utána hülyült meg minden egyszerre. Tény és való, hogy én nyúltam hozzá, de azért mert az ahogy be volt állítva se volt jó.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #57207 üzenetére
uhh b+...
Amúgy különolajzós 2T-n még nem láttam olajnyomás jelzőt. Csak a tartályban van egy olyan olajszint mérő, mint ami a benzintankban.ludsimon: Elöregedett? Azért ezt nem akarom elhinni 8 év alatt... Az 1971-es Simson Schwalbe karburátorát szétszedtük, új tömítést kapott, és
egynéhány alapos mosást. Utána pöcc-röff volt.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #57211 üzenetére
Mindegy, balfasz voltam.
De ha megérkezett a karbi azt csinálom, hogy először megnézem, hogy a vákumos benzincsap működik-e, akkor azt is kizárhatom és felrakom a Dellorto karbit a gyári érték szerint hagyok mindent, nem teszek rá semmit, már mint nem szedem még le a kiput és akkor be kell indulnia és kipróbálom hogy megy.
Addig hozzá se nyúlok a kipuhoz amíg 100%-os nem lesz az egész és ki nem derítem most mi a szar.De az úszóházban volt benzin szóval már a tököm se tudja.
De az a 8 éves Dellorto beszarás igaz, már nem tudom hol olvastam.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
blpp
csendes tag
Üdv!
A minap mentem a saját robogóm /Yamaha Jog/ után autóval és észrevettem h eléggé szitál a hátsó kerék, eléggé nagy "8"-as van benne. Ezzel sztetek mit lehetne kezdeni? Gumis centíroz ilyen kis felnit ami nem küllös hanem egy önöt felni? Rendbe lehet hozni vagy marad az új vásárlása?
Előre is thx! -
mumtaz
senior tag
Elvileg az ilyen alufelniket lehet görgőzni, mint az autóknál. Kérdés, hogy lehetséges, hogy bontottan olcsóbban kapsz, bár az meg ki tudja, milyen.
Én vettem látatlanban egy felnit bontottan még a másikra. Szépen le volt festve, meg minden. De nem jöttem rá, miért ereszt le a gumi egy éjszaka alatt. Gumis vízbe merítette és kiderült, hogy a felni a festék alatt el volt repedve.ludsimon: Azért az új karbiban illene kicserélni a fúvókát, mert szerintem kb 30% esély van rá, hogy olyan fúvókák vannak benne, mint ami neked pont passzol.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
szentkuti11
addikt
Jó éjszakát mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
Reggel menstruált a karbi..
Elfolyt végleg, pedig este még nem volt folyás és jól megtéptem a csavarokat...
Szerelem le és nem foglalkozok többet vele.undefined
-
Upo
addikt
válasz ludsimon #57224 üzenetére
Nem a csavartépésen múlik, gondolkodni kéne. Úszó vagy/és tűszelep lehet elbarmolva. Nem azért folyik mert lazák a csavarok hanem mert nem zárja el a tűszelep a bejövő benzint. vagy a tűszelep dögkött be, megsérült a tűfészek, esetleg porszem került be, vagy az úszó deformálódott és nem megfelelően kezeli a tűszelepet. Hiába húzgálod a csavarokat, van a karburátorban szellőző/nyomáskiegyenlítő furatrendszer, azon úgyis kifolyik az anyag ha nincs elzárva az útja. Valamiért túl magas szintnél zárja el az úszó a tűszelepet ha egyáltalán elzárja. Van ahol egy kis nyelv vagy hasonló zárja a tűszelepet, lehet hogy elgörbült, látatlanban nehéz bővebbet mondani. Ésszel gondolkodva kéne átnézni, vagy hozzáértőhöz vinni, ha nics eltörve valami akkor kb. 2 perc munka lehet...
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
frigoo
aktív tag
-
-
frigoo
aktív tag
Amúgy szerintem nincs azzal a Weberrel semmi baj. Neten sincs hozzá fúvóka?
-
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #57230 üzenetére
Igazad van, csak először nem gondoltam erre, mert a benzinszint akkor jónak tűnt.
Amúgy nem akarok már vele foglalkozni, 3x szedtem már szét, még 1x szétszedem megtakarítani és teszem fel ebayre.
Nem találok sehol egy képet vagy videót, hogy a gázkar bovdenjét hogy tudom kiszedni?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ja és megvan, 7 éves Dellorto ment tönkre.
(Alul a véleményeknél.)undefined
-
Upo
addikt
válasz ludsimon #57229 üzenetére
Úszóház tömítést ki szokott venni? Kell egy ugyanolyan vastag műszaki rajzlap/karton mint az eredeti tömítés, úszóházat megtisztítani, vékonyan beolajozni a peremet, rányomni a rajzlapra, a keletkezett mintát kisollóval körbevágni és kész. Ha nincs az úszóházhoz rögzítve olyan ami a benzinszintet befolyásolja akkor a papír vastagsága se számít annyira.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
addikt
válasz ludsimon #57234 üzenetére
Kitekered a karbi tetején azt a nagy kupakot amin keresztül megy a bovden és kiakasztod... Nálam így kell.
A tied inkább ilyesmi:
A képen a 1, 2-es csavar majd a 3as dologból kiakasztod a bovden végét (lesz ott egy rugó is az nem tom hol a képről)
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
wolf13
őstag
Sziasztok.
3 hete vásároltam egy Peugeot Speedfight-ot. Előtte simsonom volt . úgy hogy kicsit tudatlanul álltam vásárlás előtt. Mivel munkába járáshoz kellett , és a simsont eladtam kicsit szűkös volt az idő , hogy komolyabban körbenézzek. És túl messzi sem akartam menni egy robogóért. Így kollégák körében érdeklődtem , ki mivel szaladgál. Csak a helyzet nem ugyanaz mint náluk , mert ők kb 1-2 km -et míg én 13 km megyek lakhelytől melóba. Így aztán pár eszmecsere után , mivel a srácnak ezzel a típussal 2 szezon alatt nem volt különösebb gondja , erre esett a választás. Így el is hoztam egyet. A hirdetésben az állt , hogy 2004 -es , 14.000 km. Ez kb reálisnak is látszott a többi hirdetéshez viszonyítva . Különösebb baját nem találtam , hangja szépen szólt, húzni is húzott. Azt észrevettem , gyári fojtás még benne van , így a sebesség limit 60-65 között van. Aztán itthon már tüzetesebben átnéztem , és az ülés alján találtam egy matricát különböző adatokkal és egy 1997 -es dátummal. Itt egy kicsit átverve éreztem magam , rosszul esett , hogy ennyivel öregebb, ha az tényleg arra vonatkozik. Viszont annyi a gondom , hogy menet közben bizonyos fordulatnál van egy rezgő hangja. Amit nem tudok eldönteni , pontosan mi és honnan származhat. Ez a hang nem állandó , ha elhagyom azt a fordulatot a hang elmarad. Szóval a kérdésem az lenne , hogy mennyire vagyok hátrányban azzal a 7 évvel?
Gondolom így a Km sem valós amit írtak. Mi lehet a hang ami pluszba jelentkezik ? És , hogy ennek a típusnak vannak -e különösebb hibái? Egyébként vízhűtéses. Esetleg jobban kell bármi alkatrészére figyelni , mint társainál.Válaszokat előre is köszönöm.
-
ludsimon
veterán
Ajjjjjaj!
Aggódok!
Fújkálom a lukakat de az olaj lukon nem tudok semennyire átfújni.
Ez normális?
Tűszelep jól működik!Ugye ha megszorult a henger akkor önindítóval se természetes fordulattal illetve hanggal forgatja?
De ezt csak azért nem értem, mert direkt néztem gyertyaképet miután nem indult és fekete volt, mintha csak olajat kapna:
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
Mert csak azért, mert kurvanagy mákom volt vele, hogy eldugult és lefullasztotta a motort ha jól forgatja önindítóval csörgés zörgés nélkül a dugattyút..
Na most már viszont lehet akkor az olajat is átszűröm vagy a tököm tudja már hol keressem a hibát, mert ez most nagyon annak tűnik. Szerintem ha alapesetben mindegyik lukon át lehet csak az olajon nem, akkor az gázos szitu.
De lehet én vagyok a balfasz megint. Mert piszkálgatom tűvel és semmi kosz nem jön ki belőle.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Na megvan.
Mekkora fasz vagyok megint, rémisztgetem magamat.Van belül egy gyűrű, dróttal piszkálgattam ami csak vákum hatására nyit ki, teljesen faszán át lehet fújni rajta!
Mike-:
Amint megjönnek a cuccok dobom össze a gépet! Utána mekkora kilövés lesz.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
srácok beállítottam 1,5 fordulatra, látszólag jó?
Az már nem fog kiderülni miért menstruált reggel ha a tűszelep meg minden ok vele..
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Redneck
veterán
Tudtok Pest megyében olyan szervizt ami nem dolgozik drágán?
Egy Derbi GPR 50 blokkról lenne szó.-Karburátor és légszűrő tisztítás
-lánc és lánckerekek cseréje
-váltóolaj csereEzekről lenne szó. Várom a tippeket!
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Dell notebook topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- nVidia tulajok OFF topikja
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron