-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Telda
addikt
válasz horvathkrisz #20065 üzenetére
Az első hozzászólásban van egy excel táblázat, abban lehet megtalálod amit keresel .
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20067 üzenetére
Igen, 50-es 4T Zip. Aranyos kis motor. Egyik csaj ismerős birtokol egy ilyet, természetesen pirosban, a fórumról pedig g@bo elvtársnak van ilyen gépe.
ui.: Aprilia SR enyhe daráló hangot ad kigyorsításkor, az miről lehet? A hajtásházból jön a hang, a blokkja most lett rendbe téve, a szíj szerintem csere érett, esetleg kuplung vagy variátor baja lehet? Az tuti hogy ha a variátort teljesen kinyit, vagyis 70km/h fölött megy, akkor egész érdesen pattogó, kerregő hangja van, mint hja nem lenne az a rész bejáratva, de ez alatt a tempó alatt még nincs olyan nagy hangja. A gépről annyit érdemes tudni hogy régi kasztnis Pigi blokkos, most kapott egy teljes motorfelújítást, és a fojtást is most szedték ki belőle, mert külföldről érkezett.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
vaksi8
senior tag
válasz horvathkrisz #20069 üzenetére
Jó kis állapotban lehet ha a "csaj" 4 éven keresztűl nem cserélt benne olajat,mert azt hitte nem kell..
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20069 üzenetére
Sajnos már nem tudom szerkeszteni az előzőt. Pedig én is várok egy választ, legfőképp persu-tól (max. leolt hogy hangutánzó szavak alapján ezt nem lehet diagnosztizálni).
Az gond hogy alig van benne olaj, valószínű hogy a csaj nem igazán értett hozzá. Ismerősöm ilyet tesz a nagy vasba, gondolom nálad sem árthat. 4 év alatt 14 ezer km, az nem semmi, főleg hogy 50-es 4T, bezzeg az enyém lassan 6 évesen 16 ezer km-t sem lépte még túl. Mindenképpen töltsd tele olajjal, nem szabad hagyni hogy kevés legyen benne, én még 2T olaj tartályát is mindig színültig töltöm, elvégre sohasem tudhatja az ember! Sajnos ez 50 4T, nem fog többet menni 55km/h-tól, kb. ez a vége, valószínű hogy a fojtásokat már kivették belőle.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20082 üzenetére
Milyen robogóról van szó?
Ha, a hajtóműolajra gondolsz és alul biztosan nincs leeresztőcsavar, akkor le kell venni a deklit, és onnan belülről tudod leengedni. Ritka az ilyen megoldás, de előfordul.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20086 üzenetére
..és mit akarsz cserélni? Motorolaj vagy hajtómű?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20086 üzenetére
pass, nekem az 1000 es kötelező szervizen cserélték, de hol...
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20090 üzenetére
Fotózd körbe a részt, meg a nívót is. Nem volt ilyen robogóm, de még nem is láttam közelről sem, így látatlanban nem tudok mit mondani.
Leeresztőcsavar biztos meglesz valahol. Csinálj képet a blokk tetejéről, aljáról is.
A motorolaj a motor kenésére szolgál. Keni hengert, dugattyút, főtengelyt és a csapágyakat. Ettől tud működni tartósan egy motor. (4t motornál az olajat nem égeti el, így azt kb. 5000km-enként illik lecserélni szűrővel együtt. Míg egy 2t motorba folyamatosan tölteni kell a 2t olajat, mert a technikából adódóan az elégeti a benzinnel együtt.)
A hajtóműolaj pedig a hátsó keréknél lévő áttétel / fogaskerékházban van. Általában 3 fogaskerék található a házban, s ezek futnak egy olajfürdőben. Ennek a cseréjét terheléstől függően kell megoldani, de 10-12.000km-t simán lehet használni mindig az új olajat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20113 üzenetére
Variátorral is lehet ám ügyeskedni pl mallossinak van jó féle bár ez 2T ír, gondolom 4T-re nem jó.
De nem muszáj szettet venni a görgőkkel tudsz végsebességet kicsikarni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20115 üzenetére
Lehet venni több méretű görgőket.
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20120 üzenetére
Ahhoz nem kell zseninek lenni, h az olajszintet a nívópálcával tudjuk ellenőrizni, ezt még édesanyám is tudja.
Csavart meg keresd meg az alján / oldalán alul, ott kell annak lenni.
Tothgera30
Ez engem egy csöppet sem mozgat meg. Ez már nem az igazi Vespa feeling, hanem egy fogyasztói társadalomnak gyártott divatrobogó.
Az igazi Vespa feeling számomra a PK50-től visszafelé érvényes.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
barack1997
senior tag
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
60-70 között ? az pontosan 65
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
Ez az a 'piros vezetéked vágd el Bruce Willis' fojtás volt?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
Ez gondolom annyit tesz hogy tovább engedi forogni a motort amivel többet is eszik bár elhanyagolandó...
-
Topiccsendőr
addikt
-
félisten
válasz horvathkrisz #20206 üzenetére
Nem lett volna ertelmesebb venni egy 2T-t, mint agyon-vissza ganyolni a 4T-t?
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20201 üzenetére
hogy szetted ki? 4t? képet lécci a pl. a cdi ről.
meg a motorról..
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
Egy dekat nem fog változni a másik kuplungtol a teljesítmény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
alapból a 100 kilód alatt sik terepen ment 50, cdi buhera után azonnal táltos és 65?
rögtön kiszedem enyim..... bár legutóbb feladtam mert sok csavar volt, állitólag a szervizes átvágta, de kamu, mert massziv 50 a végsebességem.
van uj és régi cdi? lefényképezem enyim. felcsigáztál......
hol 30 euró a tiltás nélküli?
fülre, kb mennyivel pörög jobban a motor?
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
-
félisten
válasz horvathkrisz #20211 üzenetére
Ja igy mar ertem.
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20420 üzenetére
Jó, de ha egyszer elfossa magát mélyen zsebbe kell nyúlni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20424 üzenetére
Ebben szerintem minimum 30.000km van, de lehet több. Azért az a kipufogó mindent elárul.
Ráadásul nincs meg az első hárvédője sem és már volt elfektetve...tuti van ennél jobb vétel is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20428 üzenetére
Ez igen, sokkal szebb mint a másik, ezt én is bevállalnám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20428 üzenetére
Hjah, fotó alapján ez tényleg nagyon szép,
másik a közelébe sem érhet.
Kint nem tudom mennyire divat az olaszoktól becuccolni ezeket, de fotók alapján nekem úgy tűnik az elsőnek linkelt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20431 üzenetére
Passz, ennyire nem ismerem ezeket, de szimplán lehet elírás is a motorteljesítmény. (Az eladó írja be, gyakorlatilag annyit ír, amit ő jónak gondol.)
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20431 üzenetére
A PureJet 6,5 lóerős. De ugye van belőle levegős (DT), vizes karbis (DD) és befecskendezős vizes (PJ). A kipufogó mindegyiknél korrodál, nem tudom ebből mire lehet alapozni, bár az első gép tényleg felejtős volt, befecskendezősből pedig érdemes megkíméltet venni, akkor sok-sok évig kiszolgál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20437 üzenetére
70km/h az utazó tempó. Bár én is faternak vettem, tehát ő 50km/h-tól többet nem megy vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20439 üzenetére
Zip-et nem is értem minek vettetek főleg 4T-be ilyen kis köbcentivel csajoknak való gép az.
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20439 üzenetére
Nagyon jól gyorsul, 2.0-es diesel autóhoz mértem, és lépést tudtam vele tartani. Bár én olyan hosszú távon nem nagyon használtam (talán egyszerre 20-25km-t mehettem vele), de a 70km/h-t tényleg lazán tartja, gyárilag meg 80km/h fölött megy, tehát ha autók tempóját kell felvenni akkor arra is kész. A fogyasztása olyan 2,5 literből megáll, de ha kíméletesebben közlekedsz, akkor kerek 2 liter/100km.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20450 üzenetére
Fojtások kiszedése után. Sportkipufogó, módosított variátor, 70-es henger és társai nélkül...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20458 üzenetére
A kipufogó eleve több helyen fojtott, a leömlőnél tuti, azután a dobban is, mivel ezeknél katalizátoros (Euro3), ha nagyon hajtani akarnád akkor érdemes cserélni egy nyitott dobra. A variátornál is van egy gyűrű. Bár amiket te nézel, azokból már tuti kiszedték az első 500km-ben. Bár az enyém még fojtásokkal lett megvéve, de úgy is igencsak lépett a kicsike.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20458 üzenetére
Ég és föld lesz a ziphez képest.
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20458 üzenetére
szép ez az nrg.
szóval neked is tele lett a tök a zip-el? bennem is most tudatosult, hogy nem az igazi, és biza a híresztelésekkel ellentétben 3+ litert zabál. és nem megy....
előnye: nem büdös, viszonylag halk.
talán hétvégén süt a nap, fényképezek, eladom -ha tudom- a francba, és átpártolok 2t-re, esélyes, amilyen hülye vagyok, hogy újat nézek...... aprilia sportcity bejövős, de most hogy az nrg-t is betettétek a képbe, megfontolandó.
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20460 üzenetére
Mindenképpen tudakold meg, mert lesz különbség. Bár fojtva így megy, nélküle így.
#20463 g@bo: Csak nehogy te is NRG Power PureJet-et vegyél, már sokunknak lesz olyan .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20470 üzenetére
...de nekem olyan kell ami letepi a fejemet indulaskor... - Sor4 1000ccm, pl.: R1?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20470 üzenetére
Nem oltásnak szántam. Csak egy 50-es 4T-től ne várjon csodát az ember erre gondolhattatok volna mind2-en vétel előtt.
(#20477) horvathkrisz Ebbe mondjuk van valami mer én nálam elsődleges a hardver része a fórumnak, mivel az oldal alapból arra irányul, de hát ez van régen nem volt ilyen, azokba a topikokba is ilyen volt a hangulat mint itt, csak most már boldog,boldogtalan itt van és a modik se olyan szigorúak közel se mint régen.
-
félisten
válasz horvathkrisz #20487 üzenetére
Miért te hogy jártál?
-
félisten
válasz horvathkrisz #20490 üzenetére
De csak B kat jogsim van.
-
g@bo
nagyúr
válasz horvathkrisz #20487 üzenetére
az 50 a kevés, és az erő. nem tudsz gyorsulni, állandóan előznek. kell egy kis tartalék kraft.pl. a hungária körúton kb. életveszélyes az 50. el lehet a mellékutcákban egerészni, de néha kell a tempó.
-
Brogyi
senior tag
válasz horvathkrisz #20490 üzenetére
Te Krisz, ott élsz kint ,és egy zipet veszel? A hétvégén egy kis kört toltam egy fazerrel. Hát szépen muzsikált a leo.Ezután az R1 az igazi,és biz arra gyüjtögetném az ajrókat.
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20490 üzenetére
Ezért veszel egy olyat, ami jobb napokon tudja a 80-at hátszéllel, 10km-en felgyorsulva.
Jobban fog húzni, de akármilyen 50-es után én biztosan nem vennék, másikat - pláne, ha az előzőt a gyér teljesítmény miatt adtuk el. Így hamar újra görbülni fog az ember szája, s szidja magát, h a faxé' nem vettem inkább 125-öst?!
1000 ajróért kint is van már 125-ös. Ott B-vel nem lehet vezetni?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20515 üzenetére
Hát pedig csodát attól se várjál, szal nem mondott hülyeséget runner, ha érzékelhető kül-t akarsz akkor 125, vagy egy tuningolt 50-es 2T esetleg 70-es hengerrel, de ahogy mondtad nem ajánlott a babrálás, szal marad a full gyári.
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20517 üzenetére
Sokkal jobb mint egy Jog szvsz. Már mint végsebességbe attól se menne sokkal jobban, volt jog már a családba mentem vele, röpsúlyokat megvariáltuk ment 75-t és gyorsulni se gyorsult rosszul csak ugye az kis testű gép.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20528 üzenetére
Szerintem erre gondolt az eladó. A faszt lehetséges, a karbis vagy 6 lóerős lehet, a befecsis pedig 6,5 ló, ugyan az a Piaggio blokk mint az NRG-be és a Runnerbe, csak az SR-ben hülyébb az elektronika, ezért nem szívesen venném, inkább PJ Runner/NRG.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20535 üzenetére
Hát az 1700km-t nem hiszem el, de olyan 6-7 ezret rátippelek.
#20536 runner 125: Hát, az már túl kevés lenne. Mióta nálam van az NRG, ha évi 1100-1500km-el számolok (tavaly 1200km volt, idén még csak 350-370km körül), tehát mire 20 ezer lesz benne, az még 3-4 év! Bár a múltkor hirdettek egy 2 éves Vespa S50 2T-t, 2300km-rel, de abban tényleg annyi volt, nagyon bejövős kis gép, főleg olyan állapotban.
#20538 runner 125: Volt már kettő, igaz nem 20 ezer forintosak. Sajnos ették a benzint mint állat, és nem is mentek. Azért eljárt már fölöttük az idő. Majd ha az NRG megöregszik, fater kap valami 2-3 éves levegős Pigi blokkos Vespát, elég lenne neki bőven.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
wrox
senior tag
válasz horvathkrisz #20535 üzenetére
Azt jól értem, hogy kintre veszel itthon motort? Vagy csak érdeklődsz, hogy mit érdemes venni? Ott ahol élsz, milyen szabályok vannak behozatalra?
-
Brogyi
senior tag
válasz horvathkrisz #20535 üzenetére
Szia Te zsivány! Nem is köszönsz az öregnek.
-
vicces
addikt
válasz horvathkrisz #20732 üzenetére
amikor az oldalán csúszik azért meglátszik az oldalelemeken is. kormánycsutka vége fékkar. a taposó külső széle. a hátsó utas kapaszkodó stb.
ha ezek rendben vannak vagy csak egy két karc van a műanyagokon ezeken a helyeken akkor lehet hogy csak eldőlt. majd 100 kilo ez a motor ha jól sejtem. ha olyan szerencsétlenül dőlt el, akkor simán rajta lehetett egy jelentős része a fékkaron ebből.
gondolom nem vizszintesen talajon dőlt el, hanem valami ferde területen akarta otthagyni csak nem állt meg a sztenderen. például lejtőn előrefele nekem is indult már volna el magától, ha nem figyelek ilyenekre oda
kifelejtettem: én 2x zakóztam a runneremmel. egy jobb egy bal és mindkét tükör hátlapja is karcos
a múltkor tüzetesebben átnéztem és elég sokba lenne a makulátlan állapot, meg sem próbálom inkább eladni. kell egy 50-es is a családba[ Szerkesztve ]
:)