- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen routert?
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Van köztetek Celica T23 tulaj? Úgy néz ki lenne egy elég alkalmi vételem. Jelenleg az autó üzemképtelen, lerohadás előtt az olajnyomás visszajelző gyullad fel 2x is. Szerelőm látatlanban főtengelyt + csapágy cserét mond de persze majd ránézetek. Ha a vezérlés nem ugrott át akkor szerintetek mennyi lenne a javítása?
Elméletileg 1ZZ-FE motorkódú ez ugyan az mint a hasonló korú 1.8-as Avensisekben? Még komplett blokk cserével is megérheti.
Még mielőtt lerohadt mentem vele jópár km-ert mert a srácnak nem volt jogsija se, nagyon egyben van, hibátlan kasztni.
Esetleg egy specialistát tudtok ajánlani aki tudna segíteni?Köszi előre is!
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Auris HSD kombi vásárlásán töröm a fejem, pár hete futottam bele a típusba, olvasgatok, de lenne egy két kérdésem.
Facelift műszakilag módosított valamit? Talán a Priusnál olvastam, hogy ott az inverterrel szokott baj lenni. FL csak LED fényszóróval jött, vagy ott is van halogén? Nem szeretnék mégegyszer projektoros halogén fényszóróval szerelt autót venni, gondolom itt is akkora hulladék, hogy semmit nem látni vele.
2015 után jött ki az FL?
BT kihangosító, zenelejátszó mindegyikben van?
3,5 misis vonalon nézegetek, de ha nagyon muszáj 4M-ig vagy egy nagyon picivel el tudok menni.
Köszi előre is! -
flegga92
senior tag
Köszi, neked is blg!
Hahut nézegetem, azért van FL 4M környékén Executive több darab is.
Olvastam, hogy olyan kicsi a lábtér hátul? Egyenlőre 1 gyerek jön júniusban, 5-8 évig tervezünk a kocsival, ha nem lesz olyan vállalhatatlanul drága javítás rajta.
Nagyon nem is találok olyan autót ami megfelelő lenne. 8gen Accord kombi van még képben, de a 2.0 benzin gyengusz, 2.4 benzin drága + lezabálja a fejem, ritka és drága is ahhoz képest, hogy 10 éves kocsi. Dízel opció még az összes nagyobb nyűgjével (gyári kettőstömegű+DPF cserével olyan 700k, de utána sose lesz gondod)
Német, francia vonalra nem mennék, ha lehet.
Nézegettem még a plugin Priust persze felárral, üzemanyagon spórolnánk. Én 3 km-re lakok a munkahelytől, van hol tölteni. Ahogy olvasgattam itt, havi 5-6k áramból meg lehet oldani.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz koxkids #10351 üzenetére
Mindenképp megnézek egyet, milyen hátul. Én 188 cm vagyok, de elég elől ülök ráadásul szinte vízszintes támlával. Cégesnek szoktam egy 2018-as Fabia kombit használni, ha akkora van hátul az Auris mint az, akkor sima ügy, ott is beférek magam mögé. Ha esetleg van itt Békéscsaba környéki kombis, szívesen megnézném.
#10352 No.01
Accord volt a cél, de kicsit kezdek lemondani róla, mióta megtaláltam az Aurist, beleszerettem. Esetleg ha sikerül kifogni olcsón egy dízelt amiben gatya a dpf és a kettőstömegű + olajmelegítőt beépíteni.
12 km is bőven elég, mégha boltba is be kell ugrani. Melóba menet 3x kell megállni, dugó sosincs.
Nézegettem a Prius + is, de az nem fogott meg. Élőben meg kéne nézni mind a kettőt.A 2015 végi évjáratban 4M körül több darab is van 120-200e km-es futással, közepes felszereltséggel. Nem nézegettem a km-t, csak hogy ne 300+ legyen benne. Jelenlegi autóm is lassan a 300-at nyalja 16 évesen, bontatlan blokkal. A 30-60e km futással van valóban inkább 5m felett mennek, de ott az évjárat is 2017 nagy átlagban. A lényeg, hogy nagyon ne legyen összecsukva, parkolási sérülések miatti fényezés nem érdekel, ha szépen van megcsinálva.
1.6 benzinről mi a vélemény?
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Na sikerült is egy Aurist kipróbálni. Egyik kollégám taxis haverjának van, nagyon rendes volt, eljött megmutatta. Hátul lábtér elegendő, magam mögött terpeszben kényelmesen elfértem. Eladó lesz a kocsi márciusban, nekem is akkor kéne, elég erősen elgondolkoztam rajta.
2014-es fullos felszereltség (kanyarkövető Bi xenon, elől hátul radar, kamera, parkaszisztens navi, üvegtető, ülésfűtés) A belseje mint az új, komolyan. Ülések nem szakadtak, nincs kiülve, műszerfal nincs összefurkálva, semmi nem zörög. Végig vezetett szervízköny, hybrid gari. 2017-ben hozták be Hollandiából 170e-el, a 3 év alatt beletett még 130-at. Kívülről az első lökösön van egy pici lakk repedezés, mert beletolattak, illetve a jobb hátsó ajtó határolója elkopott (úgy láttam, hogy ez tipikus hiba és pár ezresét van 3d nyomtatott).
Ezek után számomra megkérdőjelezhető az összes autóban a km, baromira nem látszik meg rajtuk a használat ha vigyázva van rá. Kollégám mondta, hogy az előző taxija 20 évesen is úgy nézett ki mint az új. Az ára elég baráti szerintem, fix 3M. -
flegga92
senior tag
válasz Zsombe #10484 üzenetére
2.0 elég lomha abba a bódéba, ráadásul, ha kicsit elhanyagolták az olajcserét (vagy 0W30-nál "sűrűbb" olajat tettek bele) elég szépen csipegeti az olajat. 2.4-el odébb lehet állni, abból is manuálist érdemes venni. Legjobb a 2.2 dízel, főleg ha autómata akkor nincs kettőstömegű, a benzines és dízel közötti árkülönbség meg bőven fedez egy DPF szűrőt, ami valószínűleg kiszolgálja a használóját.
-
flegga92
senior tag
válasz koxkids #10935 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek!
Még nem próbáltam este, de nagyon kíváncsi vagyok. Halogént nem akartam elég volt a Civicben 4 évet vakoskodni az idióta projektoros lámpával. Lenne inkább foncsoros azzal legalább lehet látni.
Sikerült elég jó áron egy fullos-t beszerezni, egyedül a teljes bőr ülés hiányzik, de az nem is volt kitétel.
Mint kiderült, a holland Toyotánál egy középvezető egyedül használta, végig vezetett szervizkonyv, itthon már a Cooper Car cserélt olajat, 7. hóban lejár, viszem márkaszervizbe.
Hazafelé bementem a Cooper car-hoz EGR, hűtőköz takarításra, meg vízpumpa mérésre. Kipucolták, vízpumpa is tökéletes benne. -
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
Ha kombi Auris, már csak azért is megéri, mert a hybrid szinte egy árban van az 1.6-al, jóval nagyobb a választási lehetőség. Ha jobban felszerelt példányt szeretnél pláne. Kivéve ha utánfutót szeretnél vontatni, akkor a hybrid kiesik.
Hybrid fenntartási költségei is sokkal alacsonyabbak.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
Én sokáig vaciláltam, végül hybrid lett. Akkor 1.z-ból 3 db volt hahun, egyik sem ledes, egyikben 350e+ km volt a másik kettő active felszereltséggel 150e km körül 3,8M volt.
Ezek helyett lett 3,9-ért egy fényezés mentes Executive+Skyview+TSS Hybrid 200e km-el végig vezetett szervizkövvel, itt ott nagyon apró esztétikai hibákkal (ajtórányitás)
5L vegyes fogyasztásából kijövök úgy, hogy sokszor csak a 2,5km*2 megyek a munkába, hétvégén 120km fele pálya fele főút. Baromi jó érzés végig menni a kis falvakon villannyal. Nem finomkodok vele egyedül ésszel fékezek. Eddig én -5 fokig robogóval jártam esőben is, az ex Honda sokat evett a városban. Itt a jó idő egyszer nem ültem a robogón még, valószínűleg eladom.
Másik kommentekből látom, hogy Szegedre szoktál járni, ott van a Sléber autó, Toyota és hybrid guru. Én is oda fogom hordani Békéscsabáról, ha lesz valami gond a hybrid gari után. -
flegga92
senior tag
válasz Johnny198612 #11394 üzenetére
Én ugyan nem közvetlen tőlük vettem az autót, de az előző gazdája tőlük vette, csak megszorult és el kellett adni a kocsit. 210e km volt benne, mikor megvettem, makulátlan belül, kívül 1-2 kavics de törve sose volt, körbe mérettem.
Vásárlás után én egyből mentem hozzájuk egy karbantartásra, nagyon segítőkészek voltak, nézegettem ott az autókat és mondták hogy melyiknek mi a baja, előttem jött a trailer az új szállítmánnyal, azok se egy romhalmazok voltak ránézésre. Szerintem a kiállított darabokat nyugodtan meg lehet venni, inkább akkor érhet pofára esés ha hozatasz velük egy tökéletes autót és mégis van 1-2 horpadás karc stb.
A szolgáltatásait maximálisan ajánlom, gyorsan pontosan, precízen dolgoznak, teljesen korrekt áron. Lököst úgy kapta le, csak lestem -
flegga92
senior tag
válasz Paxker315 #11444 üzenetére
Kapott plusz zajszigetelést az FL, de a felhasználók szerint nem sok különbség van.
Kívülről nekem is jobban tetszik az FL előtti, de belül nem sikerült szépre számomra, ott rengeteget javítottak. Nem csak a kinézet, de a felhasznált anyagok minősége is sokkal jobb. -
flegga92
senior tag
válasz kw3v865 #11462 üzenetére
Fordulatszám mérő helyett egy "teljesítmény" mérő van benne 3 részre osztva.
CHG- visszatöltés, ECO két részre osztva alső felében megy villannyal ha minden adott hozzá, felsőben megy a benzinmotor is, és van még a POWER ez értelem szerű.
Míg hideg a motor (meg úgy általában is), érdemes az ECO alsó tartományában haladni, gyorsítani pedig az ECO felső tartományának feléig.
Az a jó bennem, hogy 50 fokos vízhőmérsékletig nem állítja le a motort. Ráadásul nyomatékra nem terheled sosem, mert villannyal indítod meg az autót.
Nagyon hamar rá lehet érezni, hogy a jó az autónak. Ha mindenképp fordulatszámot szeretnél nézni, akkor egy OBD olvasót kell venned és a Hybrid Assistant appal látod sok más hasznos adat mellett. Erősen ajánlott részemről, sokat segített megérteni, hogyan is optimális vezetni. -
flegga92
senior tag
válasz galervin93 #11465 üzenetére
Igen, ez ezért van. Ahogy kiállok a garázsból indul a motor, mire becsukok mindent általában le is áll. Lakó pihenő övezetben megyek 6-700 m-t villannyal, annyi idő alatt hidegben simán visszahül 30-35 fokra és első gyorsításra indul a benzin motor, míg el nem éri az 50 fokot újra.
Az első bemelegedési fázisban nem is szabad leállítani az autót, olyan szinten túldúsít, hogy kicsapódó pára megreked, és következő indításnál olyan hangja lesz mint egy nagyon rossz dízelnek. Szóval ha arrébb kell állni és nincs elég töltés az EV módhoz, akkor szépen meg kell várni, míg leáll magától. -
flegga92
senior tag
válasz xEon1337 #11531 üzenetére
Szerintem arra gondol mint a VW konszern autókban van, hogy nap elején nullázódik mindig, így ha egy nap 20x indulsz el, az egész napi átlagot mutatja, nem nullázódik minden indulásnál.
Sőt tud tankolástól is átlag fogyit mutatni. Ilyen apróságokban azért hátul kullognak a japán autók, pedig nem nagy kaland lenne leprogramozni.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz Dluinet #11562 üzenetére
Tényleg lenyugtat a hybrid
Auris HSD előtt egy 7g Civic Sportom volt, állandóan gyorsan mentem főleg kanyarba, lámpánál húzattam. Az asszony kifejezetten örül az új autónak, utálta ahogy a civiccel mentem. Gyorsan sose hajtottam vele, csak dinamikusan, pályán is inkább 120-al mentem, mert majdnem 1l-el többet fogyasztott 130-nál.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Én azt vettem észre, hogy kigyorsítani jobb Eco mód felső negyede-teteje között az Aurissal.
Igaz még én is "tanulom", 2 hónapja van meg. Eleinte én is próbáltam EV módban tartani, de baromi lassan gyorsul, ráadásul több energiát szed ki az akkuból, mintha tartanád a sebességet, ha meg indult a benzinmotor sokkal hosszabb ideig tartott felgyorsulni Eco közepén, mint a tetején. Ezzel a módszerrel nálam 5,5l átlag fogyi jött ki, míg a gyorsan felgyorsulunk, majd pedállal játszva EV módba menni és tartani a sebességet 4,9-5,0 fogyi jött ki tankolásnál.
60-ról 100-ra gyorsítást úgy érdemes megtanulni, hogy a tempomatot belövöd 100-ra mikor kiérsz a városból csak a tempomat karral visszateszed a sebességet 100-ra és figyeled a mutatót. Szépen lassan megy power tartományba, megtartja majd szépen vissza engedi. Sokkal kiegyensúlyozottabban gyorsul így mintha fixen a power alsó tartományba gyorsítanál. -
flegga92
senior tag
válasz tomi5244 #11884 üzenetére
Az még egész baráti, Békéscsabán 80-90-et mondtak, mert szerintük ki kell venni a klíma hűtőt, ezért le kell fejteni a gázt...
Vicc, hogy FL előttinél a lököst se kell levenni.
EGR pucolás 15e. Váltóolajcsere 2 óra + anyag, 23e óra díjjal...
Továbbra is azt ajánlom, menjetek el Cooper Carhoz 1,5 óra alatt megvolt a hűtőköz és az EGR pucolás meg a vízpumpa mérés, 35e-ből megvolt.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz #76500480 #12374 üzenetére
Nem ismerem a típust, de a motortéri biztosíték táblán nincs "bikázó pont"? Prius, Aurisnál ha leveszed a tetejét, van egy piros sapkával védett rézlap, a negatívot pedig egy fémtiszta csavarhoz csípteted. Így simán lehet tölteni, vagy másik akksiról bikázni, míg kinyitod a csomagtartót.
-
flegga92
senior tag
válasz Lali-213 #12442 üzenetére
SD kártya pótlást próbáld meg Navilex-nél. Fater innen vette, mondjuk neki volt régebbi kártyája, azt el kellett neki postázni.
Neki a Corollában TNS350 van, de kb egy kutya a két fejegység. Kihangosítóval és médialejátszással sokat szívtunk.
Az lett a megoldás, hogy minden párosítást töröltünk és csak média módban párosítottuk össze a telefonnal. Ilyenkor megy rajta a zene és a telefonhívás is. Viszont ha mind a két módon ugyan ahhoz a telefonhoz párosítottuk, hol az egyikhez, hol a másikhoz kapcsolódott.
Egy próbált megér, hátha ennél a fejegységnél is működik. -
flegga92
senior tag
válasz paolinho #12490 üzenetére
Nekem volt az autómban, de már eladtam. Aliról lehet rendelni sacc 12k-ba megáll.
Nekem nem jött be.
Előnyök: Vezeték nélküli, könnyű beszerelni.
Hátrány:
Nem szép a képminőség (analog video)
Ha újabb, nem 16:9 képarányú telefonod van, akkor alul felül fekete csík lesz, telefon képernyője világít folyamatosan (kivéve Samsung és Sony kikapcsol pár mp után talán a Xiaomi is)
Fejegységen nem tudod tapizni a "telefon képét"
Rádió nem megy ilyenkor, csak telefonon lehet bármit hallgatni
Ha van gyári navid, és használni is szeretnéd akkor az ehhez kapott kábelkötegen ki kell keresni a sebesség szálat és egy kapcsolót rátenni, ugyanis fals jelet küld, hogy menet közben ne menjen el a tükrözött képVannak a navigációs modul helyére tehető boxok bőven 100k felett amik tudják rendesen az Android auto/Carplay-t, szerintem Csaba is valami ilyesmit tesz.
Én egyébként gondolkozom, hogy beteszem az újabb Corolla fejegységét azon van AA. Múltkor volt navilexnél is eladó fej, nem is vészesen drágán navi modul nélkül. Nem tudom mennyire kompatibilis egymással, de biztos meg tudná mondani.
Decemberig várok még, öcsém lecseréli a Galaxy S7 telefonját és nekem adja. Ezzel elvileg trükkel elő lehet csalni a Mirrorlinket, azzal pedig Waze/maps kitehető a fejegységre. Ha összejön boldogság, ha nem akkor meg marad a telefon a fejegység felett.
-
flegga92
senior tag
válasz paolinho #12508 üzenetére
Kell egy AV kábel, ezt a gyári kabelköteg közé kell bekötni, így nem kell szétbarmolni azt, csak kihúzni ezt pedig közé dugni. Illetve ez végzi a dolgot. Tápot a szivargyújtóról lehet neki adni.
Mondjuk a csodásan erős forint miatt ez ÁFÁ-val már inkább a 16k-t nyaldossa. Lehet más eladónál van olcsóbb is, most nem kutattam. -
flegga92
senior tag
-
-
flegga92
senior tag
válasz balazs1956 #13211 üzenetére
Ha kimész Pomázra, a ToyCar a legjobb. Intéznek mindent, nagyon szépen dolgoznak.
-
flegga92
senior tag
Az után nézed, hogy a fék elkezdi feltölteni a nyomást a rendszerben? Mert ha igen, akkor nálam is sokszor beesik 11,5V-ra közben főleg ha közbe bekapcsolom az autót. A nyugalmi állapotot úgy érdemes ellenőrizni, hogy felnyitod a motorháztetőt kulcsot elviszed, vársz 15 percet és a bikaponton tudsz mérni nyugalmi feszültséget.
Milyen felhasználásban van az autó? Nekem 2015-ös de még gyári akku van benne, hybridben nem ritka, hogy 10 évet is kibír. Én ha huzamosabb ideig rövid távon használom (napi 2x5 km) felrakom tölteni. Ha nincs lehetőséged, akkor fél óráig readyben hagyod és feltölti magát. -
flegga92
senior tag
válasz Tom1939 #13379 üzenetére
Semmit nem kell vele tenned. Kis akku látja el az autó "számítógépét" ami azért felelős, hogy indítás előtt ellenőrizzen bizonyos paramétereket a nagy akkuban, illetve egy relét behúzzon. A relé létesít kapcsolatot a nagy akku és az inverter között, az inverter pedig meghajtja az egyik villanymotort ami indítja a benzin motort. A relé leállított állapotban mindig bontja a kapcsolatot a biztonság miatt.
Amint a relé kapcsolatot teremt, onnan az inverter el tudja látni a 12V-os rendszert árammal. -
flegga92
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz Bullitz #13722 üzenetére
Esélytelen, hogy elég legyen. Mi pont az első baba születése előtt vettük a TS-t. Főleg az első fél évben volt rengeteg cucc kellett. Babakocsi a leggázabb a mellé a HB-be nem teszel semmit. Ts-be azért befért pár cucc, bevásárlás stb.
Tudom, hogy a babára sok lóvé kell, de 5-6M környékén inkább dobd rá azt az 500k-t, meg fogod bánni. Egyébként 1 éve mikor vettem HB-t alig lehetett kapni, azok is fapadosak voltak és sokkal drágábban lehetett kapni. Felszabadult valami flotta?[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz jozsi252 #13843 üzenetére
Nem szokásuk megadni. Én az Auris HSD-vel tavalyi szervíznél kérdeztem a márkaszervizbe, azt mondta nem ír elő a Toyota pedig azért az automatába illik.. 210e-nél cseréltettem, hát volt egy színe. Nem megyünk sokat a kocsival így én 5 év múlva megint lecserélem nem volt vészes összeg ez kb (40-50e km).
-
flegga92
senior tag
válasz Bullitz #13847 üzenetére
Minden benne van. Sávelhagyás figyelmeztető jól működik, tábla felismerőnek sok értelme nincs, nem tudja, hogy nálunk feloldja a kereszteződés, ezért van, hogy 10 km múlva is kint van, kamion hátuljáról beolvassa a "sebességét". Vészfék asszisztens is jól működik először csak figyelmeztet, de a féket is bevágja. Néha ha kanyarban van, hogy parkoló autóra bejelez.
Arra érdemes figyelni, hogy a faceliftnél kikerült a szenzoroktól a fűtőszál 2016.06 előtt tuti nincs, kábel sincs kiépítve, utána van kábel fűtőszál pedig tök random. 30k körül van a fűtőszál + kell frissíteni az ECU-t. Fűtőszál azért érdemes, mert párás időben nem működik, 15 perc klímázás megoldja a gondot.
Így néz ki a fűtőszál: -
flegga92
senior tag
Aurishoz néztem a leszorító csavart márkaszervízben kb 5-6e Ft volt.
Vettem egy használt lemez felnit téli gumival 25e, gyári bontott szerszámkészlet 10e. Menetes szárat rögzítettem a pótkerék helyére egy anyával, egy lemez darabot kifúrtam és egy szárnyas anyával rögzítettem. De hónapokig volt rögzítés nélkül benne, nem zörgött egyáltalán.