-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pècsimunkás
addikt
88 ezer körül járok.
Júliusban viszem, a 3. műszakira, de- ahogy eddig is, oda viszem, aztán annyi...Napi szinten rövid távokat járok vele, de, sokszor pályázom is. Nagyjából egyenlő a km minden formában.
Ha oda figyelek rá, ès finoman vezetek, 4,2- 4,5l- el el lehet vele járni. De, ez ritkán van, hogy így vezeték. Szokásos országút 100-110, lakott területen 50-55- el 5,2 - 5,5l simán, könnyedén tarható.100-nál 2000 a fordulatszám, 150- nèl 3000.
180- ig húz, múlt héten mentem vele 200- al is.
Mondanám, hogy nagyon csendes autó, de múltkor lecsesztek itt a fórumban èrte.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Veron
őstag
válasz pècsimunkás #16952 üzenetére
Nem ismerem őket.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Thom!
veterán
válasz pècsimunkás #16951 üzenetére
88e az semmi, 188e már valami, 288e lenne a mérvadó...
-
gorgo
őstag
Az élet apró örömei. Ma tankolásnál 4.37 L/100km lett az átlagfogyasztás, 900km távon. Iyen jó még sosevolt . Auris TS 2015 hibrid.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16961 üzenetére
Arra bármilyen, LIDL/ALDI-s töltő/csepptöltő is megteszi, csak rá kell csiptetni az akku két pólusára. A napelemes meg akkor jó, ha erre nincs lehetőség.
Nekem mondjuk kibírt 11 napot a Yaris, de mint mondtam, én nagyon sokat használom, és nem rövid utakra -a Gatwick-re is 300km az út, Luton mondjuk közel van (60km), de onnan nem szoktunk nyaralni menni, max haza, de az meg általában max 4 nap, ha nem a Yarissal megyünk.
Ja, és letiltottam arra az időre a Smart rendszert (kulcs nélküli nyitást és indítást), amikor leparkoltam.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #16962 üzenetére
Én inkább rengetegszer megyek mint rengeteget, de eddig nem volt gond. Persze úgy ez nem igazán releváns hogy 3 napnál többet eddig nem állt (múlt nyáron vele nyaraltunk).
A smart rendszert én is kinyomom ha nem felejtem el... Mondjuk van még benne ez a gyári m43 indításgátló, azt nem szívesen állítanám le pont addig amíg nem vagyok, az nem tudom mennyit csippeget.
-
Gombinyó
őstag
De mi a kérdésed akkor? Az autóval kapcsolatban 88e km alatt is kiderül mennyire komfortos, mik az idegesítő dolgai, stb. Ha konkrétan a benne lévő motor érdekel, akkor azzal kapcsolatban is kaptál infót, hogy mennyit fogyaszt, hogy megy. Ha az érdekel milyen állapotban lesz 280ezernél a turbo az eléggé karbantartás és használat függő. Használtautón van belőle sokat futott példány, auris és chr is. Kérdezz rájuk mennyit költöttek eddig motorfelújításra.
-
KTTech
veterán
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gombinyó #16964 üzenetére
Nem is èrtettem
Ha arra kíváncsi, hogy milyen az autó 300 ezer km után, mièrt nem úgy tette fel, a kèrdèst.
Akkor nem cseszek el fèl órát, az irogatásra!
Ès nem kell olvasnom, a kioktató, idióta, utolsó hozzászólását!Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
g0dl
addikt
Az mondjuk el nem tudom képzelni, ha ez valóban gond, akkor miért nem javítanak az akku méretén toyotáék.
A vicc, hogy mivel ott a nagy akksi, ezért akár a rendszer maga is intézhetne egy rátöltést, ha szint alá esik a kicsi töltöttsége.A 3 hónap a minimálisan elvárható lenne.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
A nagy akku le van fizikailag választva, biztonsági okok miatt. A plugin hibridek tudják tölteni a kis akkut, ha áram alatt vannak.
A kis akku egyébként bőven elég méretű, normál használnatra. 3 hónap használatmentesen már a nagy akkut is károsítaná...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #16970 üzenetére
Éppen ez nézegettem nemrég. Ha feleségem jazzét akarnám cserélni valami új automatára, amiben nem holt rossz az automata (kb kiskocsiknál a robotváltót lehetne kizárni hogy maradjon is valami), akkor nagyon szűk a kínálat ha olyan akarok ami bírja ha nincs használva (3-4 hetek többször vannak az évben, de évi 10 ezer km összejön). Kb Aygo+Yaris+Yaris Cross. Minden más már hibrid valamilyen szinten (vagy nem automata).
-
g0dl
addikt
válasz KTTech #16970 üzenetére
"A nagy akku le van fizikailag választva, biztonsági okok miatt. "
Ezt nem nagyon tudom hova tenni a "kapcsolja heti egy alkalommal Ready állapotba 60 percre, hogy feltöltődjön a kis akku" állítással. A kocsi egy nagy számítógép ( hiszen pont ez fogyaszt) aztán ez miért is nem dönthetne úgy, hogy akkor most feltöltjük a kis akkut, ha a nagy töltöttsége legalább x%?[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
A "Ready" módban el tudja indítani a motort, hogy feltöltse a nagy akkut, bármikor. A Ready módban minden rendszer működik, hiszen az a rendszer üzemkész állapot, amiben vezeted az autót. Abban az állapotban tudja tölteni a kis akkut is, ahogy normál vezetés közben is tölti, és nem veszélyezteti a nagy akkut a lemerüléssel sem (próbáltd meg N módban tartani, 10-15 perc után gyönyörűen kapni fogod a "Hibrid akku károsodhat" üzenetet, mert ebben a módban képtelen tölteni a nagy akkut a motor, ellenben a 12V-os rendszer is arról működik - és nem a kis akkuról).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
blueye
veterán
Az egész abból indult ki hogy nem szabad a zsebbikát használni. Szvsz no para de mindenki eldonti hogy meri-e
-
KTTech
veterán
válasz blueye #16974 üzenetére
A zsebbika semmi más, mint egy egyszerű 12V-os akku, ami képes rövid időre nagy áramot leadni... semmilyen kárt nem tud tenni az autóban. Elemi fizika: nagy áramot csak akkor tud kivenni valami az akkuból, ha elég kicsi a belső ellenállása - és ez nem igaz a kis akkura, illetve a kapcsolódó számítógépre sem, így normál 12V-os feszültségforrásként remekül tud működni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz blueye #16977 üzenetére
Kanadából nem vennék, de ott láttam (mondjuk az én problémámat nem oldja meg, de ha lenne garázsom és itthon lehetne kapni akkor megvenném, és használnám is, gyári cucctól és csepptöltéstől nem félek)
Viszont benne van a használati útmutatóban (az én magyar nyelvűmben, nem csak az amerikai reportban sajna) pontosan hogy hova kell rakni a negatív részt (nem a jó lesz az bárhova ami...). Zsebbikáztam már sok autót, de nem leírás szerűen ezt most ezen a saját autón nem merem (és elhiszem hogy voltak emiatt károk és gari visszautasítások).
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16971 üzenetére
Na, nálunk ebből a felsorolásból csak az Aygo maradna Felénk ugyanis nincs más, csak hibrid a Yarisból és a Yaris Crossból.
De a topicokban panaszkodnak a VW, Vauxhall (Opel) és más gyártók normál autóira is, hogy lemerülnek 3-4 hét alatti állásban, pedig azoknak nagyobb a 12V-os akkujuk (amolyan ökölszabályként: 1 indítás a normál benzineseknél 20 perc járatás alatt tölthető vissza az akkuba...).[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz JóGéza #16982 üzenetére
Az előző széria ami együtt ment a peugeot/citroen csapattal az robotváltós. És abban a kategóriában (nem magas léc...) annyira nem is rossz. Cipruson kaptam bérautóként 5 napra (c1 citroen volt).
A mostani az cvt ami elég nagy ugrás. Tetszik is az aygo mert emlékeztet az iq-ra. Csak borzalmasan kicsi hátul, jobban örültem volna valami iq szerűnek azt a plusz 0,7 métert nem érte meg a majdnem ugyanolyan használhatatlan hátsó ülés (az 3 méter volt, az aygo meg 3,7 méter).
Isten bizony csak újra kellene gyártani az iq-t (led lámpa, apple car, és csókolom jó az 1.0 cvt).
szerk: kttech kár, mert ritkán használt autónak kb tökéletes egy 1.5 cvt yaris, kevés kilométerrel a fogyasztás sem üt agyon, és karbantartva 20 év múlva is autó
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz blueye #16987 üzenetére
10k megy bele évente a kicsibe, a nagyba meg 25k+. Egy anyóslátogatás 500 km. Használjuk csak rapszodikusan. Elég sokszor 2 autóval megyünk külföldre nyaralni uncsitesókkal 7-8-an is. De hatalmas autó se lenne megoldás, én nem szeretnék pl évente 30-szor anyóshoz menni nekem elég 10 is (vagy itthon ülni kocsi nélkül)
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16986 üzenetére
Mikori is az a Jazz? Mert amit kb. 2018 után gyártottak, már nem fog ennyit állni magában, az szinte biztos, a beépített extra szolgáltatások kinyírják az akkut... (és sokkal rosszabbat tesznek vele, mint a normál fogyasztók, mert a 12V-os akkuk alapvetően rosszul viselik a kis áramú terhelést).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
Ez az új Lexus LBX tulajdonképp egy Yaris Cross?
-
őstag
válasz KTTech #16996 üzenetére
Igen, és persze ezen is kisebb lesz a csomagtér mint a yaris crossnál, de valamiért ez az új kicsit szolidabb forma tetszik nekem. És 9.2-es 100-as sprint már ok. Gondolom ez is érezhető lesz mint a corollákban is érezhető az 1.8-nál a 122 helyett 140 paci (eddig lassúcskából lett teljesen ok normál felhasználásra).
A yaris már a 116 pacival is jól ment, 130-al egész combos lesz... Mondjuk a yaris crossnál is segít majd. Apropó neked jön valamikor 24-ben nem? Akkor combosabb mocival jön? Mert akkor meg fogja érni a plusz várakozás szerintem.
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #16997 üzenetére
Jövő héten fogok menni érdeklődni megint, de az utolsó infóm az 2024 ápr eleje, de a 2 év várakozás elég húzós akárhonnan nézem... a moci csere ok lenne (megkapná a mostani Yarisdinamikáját a Cross), de a napfénytetőből nem szeretnék engedni... meg a full extrából sem. Az új Yaris/Cross már TSS 3.0-val jön, és az előzést segítő rendszer érdekes lenne számomra - igaz még nincs megerősítve, mi fog ide jönni az új extralistából (minden ország mást kap, az importőr döntése alapján). Mondjuk a mostani Yaris óracsoportja még mindig jobban tetszik és HUD sem lesz...
A Lexus belül tágasabb a második sorban, azért lett kisebb a csomagtartó (mondjuk az a 20L különbség nem egetverő). Ami a jobb kérdés, milyen extra hangszigelést fog kapni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #16998 üzenetére
Igen, a kis lexus hangszigetelésre kíváncsi leszek. Mondjuk tesztek alapján ebben a nagyobb lexusok ütnek igazán (előző szériában az RX nagyon jó volt, mostaninak még nem láttam az értékeit). De ez a kis lexus jó kis nyugger/kirepültek a gyerekek autónak nézz ki (ha jó a hangszigetelés).
-
Veron
őstag
válasz pècsimunkás #16924 üzenetére
írtam Autokorbelnek, de azt válaszolták, hogy ehhez a motorelektronikához nincs megfelelő eszköztáruk, nem tudják tuningolni. ami fura, mivel neked megcsinálták volna.
az Auris meg a Corolla 1.2T motorja nem koppra ugyanaz?Aet, Autokorbel nem vállalja
Rigotech: +10% -> 160e Ft
La chip: nem válaszol már egy hete"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest