Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- DIGI kábel TV
- Proxmox VE
- Bittorrent topik
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amazon Prime Video
- Nem sietett az EU-s hatóság, 6 éve történt hiba miatt büntette meg a Metát
Új hozzászólás Aktív témák
-
hamyka
senior tag
Szép estét minden fórumtársnak
Na engem az e-számla érdekelne le is írom amit akarok szóval :
- tényleg akkor fizet az ember amikor akar ??/ mi van akkor ha mondjuk 1 csekket 3 hónap múlva egyenlítek ki, problémáznak? van késedelmi díj? milyen farkas törvények vannak vele kapcsolatosan? csekkesnél ugye az van ha túlléped a határ időt sok nappal akkor késedelmi díj = villany,gázosok ezt csinálják
- Nem értem miért nem esik több szó az e-számláról ha annyira jó ha jó
-Létezik olyan bank vagy akármi amit akárhol elfogadnak kifizető helynek, illetve lehet rá utalni lovét, illetve nincs semmilyen díj?: az az se kezelési költség,se kártyadíj, se utalásért díj, se azért hogy kiveszek róla lovét satöbbi,
ha bankot mondtok az is folyószámlának számít? vagy minek számít?
remélem írtok,
írjatok és üdv: Hamyka
ui: azt hozzá teszem hogy jelenleg számlázok, és elegem van abból hogy a gázosoknak fizetek havi 120 ft-ot +ba havonta és még másszak is be érte külön csekken kell kifizetni....... villanyosoknak is nyomom a késedelmi díjat de ők rá teszik a következő csekkre
[ Szerkesztve ]
Comodó új távlatok...........
-
HXY
addikt
"Online rendszer" [link]
-
Winner_hun
titán
Sebességben is igen sokat javult, ez míg betöltött az nem kevés időbe telt.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
amargo
addikt
válasz karldergroße #192 üzenetére
Így szolgáltatnak adatot - vélhetően. Továbbá mivel van egy lekövetés a térképen ezért annak is oda kell érnie, ami meg meg van saccolva - gondolom.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
karldergroße
senior tag
Szerintem fosabb az új rendszer, mint a régi volt. Mindenhol minimum 3 percet késik a vonat a térképen. Ez azt jelenti, hogy már rég beért, de a térképen csak 3 perc múlva ér oda, és az adat visszamenőleg csak akkor jelenik meg a menetrendben. Ez a régi elvirán gyorsabban frissült, amikor csak számok voltak.
-
ro_bert17
őstag
A hsz-ed végével kb. egyet értek.
(#178) Kassadin: most meg majd vissza akarják vásárolni, amikor a rail cargo austriának sem megy a szekér. Logikus. Ez szintén nem máv döntés.
(#189) Mr.Csizmás: záhonyig több mint 10 helyen áll meg az ic. Szegedig meg.... Ez is mind önkormányzati presszióra. Nah bravo.
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #189 üzenetére
Így-így. A balatoni fürdővonat a másik kedvencem.
-
Mr.Csizmás
titán
átnevezett személyvonatot akartál mondani?
2003-05-ig volt kb. valódi gyors, ami talán +3-4 helyen állt meg az IC-hez képest....
a záhonyi trend átgyűrűzött oda is, miszerint az elővárosi határtól a gyors álljon meg mindenhol igazi mávos logika, integrált régiós és távolsági személyszállítás címén
---------
pécs-celldömölk személyvonatot akarod mondani?
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #187 üzenetére
Jó csel.
Pécs felé az a baj, hogy a gyors az nem mérhető az IC-hez sebességben. van 1 óra difi legalább.
-
Mr.Csizmás
titán
ott vetettem be a vonatszámos dolgot, vagy a közbeváltósat, ha győr-sopronba sikerült jegyet vennem, akkor elémentem a gyorssal győrig, ha meg fordítva, csak csornáig (odáig megy együtt a máv+gysev rész) akkor vagy kallerral megdumálós, vagy megvártam a gyorsot, és akkor ~15 perccel később értem sopronba
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #184 üzenetére
"mit mondjak, én is szidtam....péntek....bp-győr-sopron ic....mindenki győrig megy, onnantól üres, de aki győrből menne sopronba...na?"
Én is jártam már így. Egy-egy nagyobb állomáson leszáll a fele a népnek és felszabadul egy csomó hely, amit újra és újra eladhatnának.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #184 üzenetére
Azt sejtettem, hogy ki lesz nyomtatva, de ha a pénztáros elírja? Vagy utána a kalauz utána tud nézni helyben?
Amúgy ha ilyen jó a rendszer, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy pl. az egyszerre beérkező kéréseket nem kezeli jól (~egyszerre érkezik be két foglalás ugyanarra a helyre, akkor elfogadja mindkettő), esetleg egyezőség ellenőrzés van rossz helyen megoldva (bár inkább előbbi, utóbbi esetén nagyon gyakoribbak lennének az ilyen esetek).
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Cathfaern #183 üzenetére
komoly, az IC rendszer indulása (early '90s) így van mit mondjak, én is szidtam....péntek....bp-győr-sopron ic....mindenki győrig megy, onnantól üres, de aki győrből menne sopronba...na? a röhej, hogy egy vonat, de a foglalásban 2 vonatszámon fut, 91x a szombathelyi, 93x a soproni....ha nincs hely, lehet kérni a pénztárosnál, ha konkrét vonatszámra kéred a jegyet, feltéve ha ilyen kettéválós vonatokról van szó
a telefonost meg fentebb írtam, a helyjegy ugyanúgy ki lesz nyomtatva/kezelve, csak a területi központban, a te cetlid meg azzal egyenértékű minden szempontból.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #176 üzenetére
"aminek ez a hátránya is, hogy egy vonatra egy helyet egyszer lehet eladni - A-B-C-D megy a vonat ma, én veszek a 666.-os helyre egy A-B jegyet, akkor B-C-D szakaszon azt a helyet már nem tudja eladni a gép..."
Ez komoly? És még nem fejezték le azt aki ezt a rendszert megírta? (Infós szemmel mondom)Amúgy szerintem úgy történhet meg az ugyanarra a helyre két jegy, hogy pl. múltkor csornai állomást felújították, és ha jól láttam nem volt áram (vagy csak net), és kézzel írt jegyet kaptam IC-re. Pénztáros ugyan telefonon egyeztetett valakivel, de itt simán emberi tényező befigyelhet.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Kassadin #181 üzenetére
mindkettő RCA is megszívta, mert a többi priváttal fuvaroztatnak a magyar cégek - mivel árérzékenyek, és ha a floyd, TH, RST akár 2 forinttal olcsóbban is elviszi, akkor már nyert ügy.
piac átrendeződése, ezt kellene a személyszállításnál is.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Kassadin
addikt
válasz Mr.Csizmás #179 üzenetére
Mármint melyik félnek? Amúgy meg lényegtelen, itt csak elvekről van szó...Mindent el kell adni, amíg lehet.
-
Speederer
senior tag
Örülök ezeknek az újdonságoknak, csak mint előttem már említették, jó lenne, ha a menetidőből le tudnának faragni egy "kicsit". Konkrétan a Balaton déli oldalára gondolok, ahol 50km/h-s átlag jön ki. (Nk-Bp)
A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #176 üzenetére
Azért írtam, hogy offline - megzavaró módon - hogy elkülönítsem a netestől. Nyilván a db ugyanaz mögötte. Az jó, ha rákérdezel, bár mondom, én csak figyeltem, nem láttam a két jegyet. A kalauz reakcióiból az derült ki, hogy mégis megeshetett valahogy. Kb. két hete a pécsi vonalon, a 17:xx IC-n volt.
szerkseztés után:
Köszi, hasznos infók.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
titán
maradjunk annyiban, hogy utánanézek, hogy mi is ez a dupla hely, amúgy "offline" helyfoglalás nincs, mindenféleképpen kell az adatbázisból kivenni egy jegyet - aminek ez a hátránya is, hogy egy vonatra egy helyet egyszer lehet eladni - A-B-C-D megy a vonat ma, én veszek a 666.-os helyre egy A-B jegyet, akkor B-C-D szakaszon azt a helyet már nem tudja eladni a gép....osztrákoknál meg működik, hogy egy helyfoglaló cetlin egymás alatt Wien-Linz, Salzburg-Kufstein, Innsbruck-Feldkirch, és ez egy ülőhelyen.
[link] kommentek.
+ a gépi kiadásnál vannak kódok 0-9ig (nem mind érvényes), pl. asszem a 4-es mindig folyosói ülés, 6-os az ablakhoz...persze fülkés kocsira érvényes, viszont termesben is ugyanolyan a számozás
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #174 üzenetére
ja, offline = ablaknál, így értettem. Arra gondoltam, hogy a 19 percnyi foglalás közben/után valahol adhatták el a másikat. Nem tudom, nem látok bele. IC-re adnak egyáltalán helyjegyet kézzel írva? De gáz.
Nem tudom, mi volt a bibi, a kalauz végül nem tudta feloldani, az egyik párnak más helyet kellett keresni.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
titán
offline vásárlás nincs, minden helyjegy egy adatbázisból megy ki.
- pénztári gép is a központiba van bekötve,
- online értelemszerű
- ahol kézzel kitöltött ic-helyjegyet adnak, ott meg a területi központba telefonálnak be a kocsi és helyszámokért, ahol kinyomtatják foglalóra, és a pénztár meg leírja a valódi jegyre a számokat.btw. lehet hogy a dátum volt elcserélve?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
veterán
válasz ro_bert17 #172 üzenetére
Nem dezinfó. Leírtam konkrét eseteket, járatokat is. Nem tudom, hogy adnak el két jegyet egy helyre (fejlesztőként sem értem), de a kalauz is percekig nézte. Vonat, kocsi, ülés egyezett. Gondolom, az egyik netes vásárlás lehetett, a másik meg offline. Lényegtelen. Bizonyosan nem ez a jellemző.
Gondolom, hogy fröcsögésnek tűnik a mondókám, de sajnos közelebb áll a közhangulathoz, mint a rózsaszín kép. Az Ikea panaszkezeléséről is több tapasztalatom van és nem csak gördülékeny és udvarias az ügyintézés, a problémát igyekszik megoldani. A MÁV nem. Ezen lehetne faragni még.
Sajnos a szándékos pazarlást nem takarják el. Amikor 6 különböző cégen megy keresztül egy WC kitakarítása vagy egy alkatrész beszerzése és a végén többszörös ár jön ki, az gáz. Nem a témába vág, de ugyanígy alaptalan a BKV-nál a bliccelőkre fogni a veszteségüket. ebben a dolgozók nem hibásak, de a vezérrel nem lehet találkozni, csak az ablakban ülővel, aki elvileg azért ül ott, mert a cégét képviseli.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
Dehogy kell magyarázkodni. Senki sem vonta kétségbe a negatív tapasztalásod. Csak a nem tényeken alapuló, általánosítással vegyült dezinfó nincs helyén.
Két jegyet nem tud kiadni a rendszer egy helyre. Én is szoktam figyelni ezeket a beszélgetéseket, aztán a végén kiderül, hogy nem is egy kocsiról beszélnek. Szerintem ez érv.
Egyszer volt dolgom IKEA panaszkezeléssel. Semmi extra. Az utóbbi napokban volt pl. a samsonite-al. Mit ne mondjak, enyhén szólva sincsenek a helyzet magaslatán. Ettől még nem balkánozom le őket.
Az összeesküvés elméletek terén tényleg naív vagyok. Ha amargo gysev-es példáját említed elfogadom, de más esetben nem találok benne rációt. Vannak kutyább esetek is, de ahogy többször próbáltam érzékeltetni, ezek már rég nem MÁV szintű döntések. Kb. annyi beleszólásuk van benne, mint a 70eFt-ot kereső pénztáros néninek. -
veterán
válasz Mr.Csizmás #168 üzenetére
Sajnos én sokáig a Keletihez voltam kötve a pécsi vonal miatt... de maga a Pécs felé menő pálya is katasztrófa néhol. Röhej, amikor Kurdnál 20 körül megy a kiránduló IC.
-
amargo
addikt
Így már értem, mire értetted.
ro_bert17:
"Szerintem egyértelmű, hogy el akarják sorvasztani egy zsíros privatizáció reményében." - nem hiszem el, hogy ezt is komolyan írod? Van olyan része, ami eleve nem eladható.
Azért hozzá kell tennem, hogy GySEV-nek megint van egy beruházása a nyugati részben[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Mr.Csizmás
titán
- menetirányítók
- keleti
- szesza, szvörígy helyből 3 fő ok, ami generálja a panaszok 80%-át.
salzburgban felszálltam a vonatra, délelőtt 10kor, egészen tatabányáig pontos volt a vonat, aztán a keletiben meg 10 perc késéssel állt meg...
a keleti meg maga a csőd, az összes forgalmi dolgozójával együtt, egy laza szombati napon nem tudnak 3/4 óra alatt belegózni egy ic szerelvényt a tárolóról, a 6-7 szabad vágány egyikére, mert a belső utasítás szerint annak a 9.-ről kell mennie, amire előbb megérkezik a jócskán késett berlini, amit aztán kihúznak onnan, és betolják oda a miskolci ic-t...
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
veterán
"Teszem azt elgázolnak valakit és oda írod, hogy 3 órás késés, majd 1 óra múlva begördül?"
Nyilván nem ezekre az esetekre értem, de számos eset van, amikor már a késéskor látható, hogy mennyi lesz. De nem szeretnék magyarázkodni. Többször voltam már mindenféle kapcsolatban a MÁV-val, nem csak vagdalkozok.
A késés utáni visszatérítést azért csinálták okosan, mert például amíg a Keletiből jártak Pécs felé a vonatok, a 10-15 perc volt a minimum késés. Pénz nem jár vissza, viszont egy olyan vonatnál, ami rendszeresen úgy ér be, hogy a pécsi utolsó busz már elmegy, zavaró kezd lenni egy konstans késés. Szerencsére ez a Délibe pakolással megoldódott valamennyire.
"Az én olvasatomba járt volna kártérítés"
Ezért felháborító, hogy az a mondás: most szóltak Pestről, nincs visszaváltás. De a karácsony előtti tömött IC a maga 2-3 fűtött kocsijával is hasonló kategória. Szegény kalauz mindent megpróbált, de akkor legalább a cég lehetne kicsit rugalmasabb.ro_bert17:
Nem értem, miért kellene magyarázkodnom, de legyen:""két jegyet adnak el egy helyre" - ilyennel mikor találkoztál utoljára? Én már vagy 6 éve."
És ez érv? Talán két hete, de szerencsére csak megfigyelő voltam az esetben.
"tájékoztatás - folyamatos kivizsgálások, intézkedések vannak utaspanasz, vagy belső kivizsgálást követően."
És? A kedvesség, megoldásra törekvés, határidők betartása és a felesleges túlbonyolítás elhagyása nem szerepel a repertoárban. Láttál már Ikea panaszkezelést? Fényéves a különbség.
"nem hiszem el, hogy ezt is komolyan írod? Van olyan része, ami eleve nem eladható. A többi szervezet közül, Te, mint sok-sok pénzzel rendelkező befektető, melyikért adnál pénzt?"
Lehet naivnak is lenni. Pazarlás megy és kiszervezések. Felaprózzák, eladják többszörös áron, stb...
"De a már megint nincs rajta sapka hozzá állás, szerintem nem méltó hozzánk."
Ez nem sapka kérdés. Rengeteget vonatozok és nem csak itthon. Én úgy látom, a balkán közelebb van jelenleg, mint a nyugatiak.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
"két jegyet adnak el egy helyre" - ilyennel mikor találkoztál utoljára? Én már vagy 6 éve.
tájékoztatás - folyamatos kivizsgálások, intézkedések vannak utaspanasz, vagy belső kivizsgálást követően.
"Szerintem egyértelmű, hogy el akarják sorvasztani egy zsíros privatizáció reményében." - nem hiszem el, hogy ezt is komolyan írod? Van olyan része, ami eleve nem eladható. A többi szervezet közül, Te, mint sok-sok pénzzel rendelkező befektető, melyikért adnál pénzt?
És sorolhatnám...
Megértem én a negatív tapasztalásokat, hiszen nekem is van benne részem bőségesen. Gyerekkorom óta rendszeresen vonatozok, így még viszonyítási alapom is van. De a már megint nincs rajta sapka hozzá állás, szerintem nem méltó hozzánk. -
amargo
addikt
"Tájékoztatás alatt azt értem, hogy ha késik egy vonat, nem mondanák be, hogy 120 perc, hanem 10 percenként emelgetik."
Van egy kollégám, aki minden fejlesztésre azt mondja, hogy 100 enap. Ha leáll a vonat, bármilyen - és ez fontos! -, hogy saccolod meg a pontos késést? Teszem azt elgázolnak valakit és oda írod, hogy 3 órás késés, majd 1 óra múlva begördül?
Az utastájékoztatás szerintem is rettentő.. van, hogy félnek megmondani, a tényeket, mert az utasok velük kezdenek el acsarkodni."A késéseket a MÁV okosan csinálta, jegyvisszaváltás arcpirítóan hosszú késések után van csak." Késésekről: 1, 2.
szerk:
"a pénztáros kioktatott vagy 10 embert, hogy neki most telefonáltak: nem jár vissza helyjegy, mert a majd' egy órás késés indoka: "technikai okok"."
Az én olvasatomba járt volna kártérítésui.: Azt tudtátok, hogy a google api memóriát szivárogtat?
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
veterán
lejárt a mod
Sajnos a pénztáros van a kirakatban. Én ha háborgok is, mindig kedvesen teszem elsőre, de volt már olyan levélváltásom, amiben majdnem lehülyéztek és olyan is, hogy a pénztáros kioktatott vagy 10 embert, hogy neki most telefonáltak: nem jár vissza helyjegy, mert a majd' egy órás késés indoka: "technikai okok". Viszont utaztam már külföldön is párszor és sajnos szakadéknyi a különbség.
Szeretek vonatozni, de szerintem a hazai helyzet messze áll a jótól még (megjegyzem, 90-ben is vonatoztam, látom a változásokat).
-
veterán
Igen, ezek közlekednek Győr felé és a Balcsi egyes részeire. Ezek jók, csak kevesen vannak.
ro_bert17:
Nem azt mondom, hogy nem javult a MÁV, de bizonyos dolgokban még mindig balkáni. Tájékoztatás alatt azt értem, hogy ha késik egy vonat, nem mondanák be, hogy 120 perc, hanem 10 percenként emelgetik. Ha nem jár, meg sem mondják, miért. A hetek viharai miatt volt példa arra, hogy este 9-kor a pusztában állt a vonat és sem azt nem tudtok, hogy és mikor vagy mivel jutunk tovább, sem azt, hogy egyáltalán miért állunk.
A késéseket a MÁV okosan csinálta, jegyvisszaváltás arcpirítóan hosszú késések után van csak. Olyan miatt, hogy két jegyet adnak el egy helyre, nincs fűtés decemberben (IC-n), nincs világítás este, nem jár semmi, csak lecseszés, mert zavarom a pénztáros nénit. Ha meg mégis jogos a panasz, hónapokig tartó papírozás után lehet eredményt elérni. Röhej. Írtam már nekik sajnos.
Kelenföld? Meddig is épült (és épül)? A Keletivel mi lesz vagy a lerombolódott vidékiekkel (nagyobb városok is)? Persze, vannak példák, de ettől még nem fordul át pozitívba a közhangulat. A WC-k állapota is kriminális, pedig ez nem igényelne milliárdokat.
Szerencsére a kalauzok hozzáállása egyre jobb, de én nem védeném ilyen hevesen a céget. Szerintem egyértelmű, hogy el akarják sorvasztani egy zsíros privatizáció reményében.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
"A WC mindenhol hányingert keltő, a legtöbb járat késik, tájékoztatás 0, empátia 0, panaszkezelés -1."
Még Sopronban láttam, amikor is a késett IC begördült és az utasok rohamszerűen vérben forgó szemekkel nekirontottak a pénztárosnak, azaz arckifejezés belém ivódott, amikor tudod, hogy te nem tehetsz róla és még is minden szart te kapsz.. szerencsétlent abban a pillanatban nagyon tudtam sajnálni.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Polllen
nagyúr
Ettől még nem lesz 100 perc az út, ha mindenhol szabályosan közlekedsz... Ofc nincs jelentősége, csak nem tudom miért kukacoskodsz 10-20 percen... No meg azon, hogy helyzetfüggően lehet-e a vonat olcsóbb vagy sem... Lehet. Pl. Ercsi-Kelenföld...
Amúgy én is kalandozok kicsit... 10 percre lakom gyalog a vasútállomástól és nem vagyok a bakter fia...
Nem mellesleg mindig a családi utazással jöttök... Igen, ott valóban verhetetlen kényelemben, gyorsaságban és sok esetben árban... De a többség vajh dolgozni jár naponta autóval és egyedül vagy esetleg családi utazgatásra... (azt bele se vettem szándékosan, hogy a munkábajárásnál mennyit térítenek tömegközlekedés és autó esetében, de lehet még kicsit fel tudjuk pörgetni a topikot értelmetlen példálózással... )
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
BiP
nagyúr
válasz Rommel6600 #156 üzenetére
Jaj, ne kezdjük már megint. Tessék visszaolvasni.
Aki csak fanyalogni tud, annak jelzem, hogy 1. nem kötelező használni 2. lehet autót venni 3. ha csődbe megy a máv, akkor nem ettől az 'aprópénztől' fog.
-
hemaka
nagyúr
Ez aztán hiányzott, mint egy falat kenyér...
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Rommel6600 #156 üzenetére
pl. az idegen (railjet, szlovák, taurus) mozdonyok által húzott vonatok is megjelennek a térképen, a késés info megjelenítése már szinkronban van a térképen a tér-idő viszonylatban (eddig rákattintottál a pöttyre, és behozta egy másik adatbázisból a vonat adatait), meg ilyen apróbb dolgok.
valszeg ezzel összefüggésben lett fejlesztve az ETCS/ERTMS rendszer is. (több vasúttársaság adatai-adatbázis)
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Rommel6600
őstag
válasz Mr.Csizmás #155 üzenetére
"a térképes információs rendszer kifejlesztése 15 millió forintba került, a több vasúttársaság adatait tartalmazó központi információs adatbázis kialakítása és üzemeltetése 150 millió forintot, az okostelefonhoz kapcsolódó fejlesztések pedig 12,9 millió forintot tesznek ki."
"van jópár különbség az eddig verziókhoz képest, aminek a nagyrésze nem is látszik a "civileknek". a fejlesztések a belsős, üzemi rendszert is érintették"
Akkor meg pláne: nekem mint "civilnek" mégis minek kéne örülni?
FYI: Az okostelefonos fejlesztéssel nincs bajom, csak a többivel.(Akár azt is írhattam volna, hogy ismét sikerült elköltenie egy csomó pénzt a mávnak és semmi látszatja...)
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Rommel6600 #154 üzenetére
ööö, csak külsőre hasonló, van jópár különbség az eddig verziókhoz képest, aminek a nagyrésze nem is látszik a "civileknek". a fejlesztések a belsős, üzemi rendszert is érintették
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Rommel6600
őstag
Az eszámla tök jó, a térképes ugyanez meg eddig is létezett, csak iemig-nek (vagy mi a frásznak) hívták. De most legalább jó pár millióért sikerült átnevezni a rendszert (úgyis az átnevezések korát éljük) az adófizetők költségén...
-
vince
őstag
válasz Mr.Csizmás #152 üzenetére
köszi., akkor marad a próba - szerencse Szeretünk üldögélni ott, nyugis hely, ha nagyon unjuk magunkat, áttekerünk a nyolcas mellé és kamionokat meg teherautókat nézünk, nyáron motorokat is. Jó dolog kisfiús apukának lenni
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
Mr.Csizmás
titán
hát némi felhajtással tudnék szerezni szolgálati menetrendet, de pont hogy semmit nem érnél vele, pl. be van írva 13.50/14.02 szentgálon a 89306 sz. tehervonat (példa), ami ma elment 15.07-kor, tegnap elment hajnalban, és hasonlók.
szóval nagyjából anarchia van ezen a téren, attól függ, hogy hol várakoztatják meg, határon hogy adják át, egyáltalán mikor indul el a kikötőből/akárhonnan...
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
vince
őstag
válasz Mr.Csizmás #150 üzenetére
Mindenesetre ha valami menetrendféléd van, jöhet, akár privátban is
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
Mr.Csizmás
titán
egen.... a magyar tehervonati menetrend a "nagy" (TEC, és hasonló, kikötői hajócsatlakozásos) tehervonatokat leszámítva arra elég, hogy megtudják az adott vonathoz tartozó fékszázalékot, legnagyobb sebességet, stb.
ott főleg a fémműveknek láthatod a tehervonatát, meg a szlovén nemzetközieket.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
vince
őstag
válasz Mr.Csizmás #148 üzenetére
Gondoltam
A múltkor beszélgettem az állomáson (Szentgál) lévő vasutassal, ő azt mondta, hogy van ugyan menetrend, de nem tartják a teherforgalomban ezt. Egy fél óra múlva jött 2 tehervonat, de ő is csak 10-15 perccel azelőtt tudta meg telefonból..."Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
vince
őstag
A tehervonatokra nincs valami hasonló alkalmazás? Jó volna tudni, mikor érdemes kimenni a pályaudvarra vonatot nézni a gyerkőccel
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
bambano
titán
válasz ro_bert17 #143 üzenetére
oké, elfogadom az érvelésed, hogy az európai vasút sem jobb a mávnál.
Akkor az európai vasutat sem szeretema munkába járásról annyit, hogy megoldottam, hogy távmunkázhassak. minden szempontból magasan ez a legolcsóbb. ha mégis be kell mennem a "munkahelyemre", akkor ott olyan szinten komoly baj van, hogy az nem tömegközlekedés lesz, hanem <ne firtassuk>
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ro_bert17
őstag
Semmi köze? Azért németországban sem aranyrúd a sínpár. Vagy egyszerűen nem értem mire gondoltok ilyenkor? Angliában nem pisilnek a wc mellé a vonaton? Vagy párizsban nincs csöves a pályaudvar környékén?
Gondolom az arányokkal van gondotok. Lehet matekolni, meg politizálni de azzal nem sokat tennénk ehhez a topikhoz.
"Nekem a lakóhelyem is sokkal közelebb van (időben és távolságban is) az autópálya végéhez, meg a szokásos utazási célpontjaim is" rajtad kívűl laknak még páran az országban, akik nem autópálya mellett élnek.
Ha sergejt, meg bz-t látsz, azokról készíts fotót mert nem sokáig lehet őket már látni sajnos. Dízelüzemű villamos mozdony pedig szerintem mindenhol van. Matekból mindig is gyenge voltam, de szerintem n-esíthejük őket, amíg összeszámoljuk a velük egyenlő kamionokat, buszokat.
(#140) klambi: nah bravo! Ennyiből?Szerk: egyébként itt mindenki csak a családdal kirándulgatni használja az autót? Egyedül dolgozni menni (hosszabb távra is), országok közt is akár, már senki sem?
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Pedig az. Neked/nektek, ott az autópálya bevezetőjénél, ahol 9 jegy kell a vasútállomásig, úgy nem éri meg. Tőlem a vasútállomás átszállás nélkül megközelíthető, azaz 1 jegy.
(meg persze 360-as buszjeggyel számolva, buszon véve (ami már sajnos 400Ft), amikor a 10-es gyűjtőjegy 2800, 9+9 jegy kijön 5600-ból, és 2 még marad is.)Abban igazad van amúgy, hogy -nagy általánosságban - 3 embernél már az autó az olcsóbb. Sőt, felnőttnél, ahol teljesárú jegyet kéne venni, gyanítom, hogy már 2 embernél is (maga az utazás) olcsóbbra jön ki.
De pont ezért mondom, hogy helyzetfüggő. Nekem nem éri meg kocsit ezért sok pénzért fenntartani, egyedül autózni, nektek, ha többen utaztok, és messze van a pályaudvar, az autó az olcsóbb, kényelmesebb. Mi ez, ha nem helyzetfüggő?
[ Szerkesztve ]
-
klambi
addikt
nagyon jó, de inkább a lezárt szakaszokat újították volna fel amiket lezártak...
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
bambano
titán
válasz ro_bert17 #137 üzenetére
A #106-os válaszodat (pl: "Eközben meg az európaibb közlekedési formákat elhanyagoljuk") értelmezve az az elképzelés alakulhat ki az olvasóban, hogy szerinted a vasút* az európai közlekedési forma. Az, amit ma tömegközlekedés alatt látok, annak szerintem semmi köze az "európaibb közlekedési formákhoz".
Nekem a lakóhelyem is sokkal közelebb van (időben és távolságban is) az autópálya végéhez, meg a szokásos utazási célpontjaim is. Úgyhogy azt mondani, hogy az autónál nem számoltam azzal, amíg felérek a pályára (bár önmagában helyes lenne), azért nem helyes, mert a vonatnál sem számoltad, hogy mennyi idő alatt érek ki a pályaudvarra, majd a célpályaudvartól a célomig. Legyen egyforma a minősítés, autóval városhatártól városhatárig, vonattal pályaudvartól pályaudvarig, vagy mindkét esetben háztól házig legyen a fuvar. Olyat ne hasonlítsunk, hogy vonatnál pályaudvartól pályaudvarig, kocsival meg háztól-házig, mert az nem fair.
Szerk: *konkrétan a magyar államvasút...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ro_bert17
őstag
"Pech, hogy nem vagyok a bakter fia" - hidd el, ha az vagy sem tudod megtenni a Bp. Debrecen távot másfél óra alatt.
"Nekem az nem európai közlekedés, hogy beülök a böszme járgányba és magasan, nagyon sokkal olcsóbban és fele idő alatt jutok el pl. a szüleimhez látogatóba, mint vonaton." - nekem már igen csak a nap vége van, és ne haragudj, de abszolút nem értem mit szeretnél ezzel mondani.
Szerk: Vagyis a #136-ot olvasva sejtem. A tudatosságot közelíteni kellene a környezettudatosság felé. Valakinek ezt el kell kezdenie.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
szerintem meg nem helyzetfüggő, mert ha benzintemetővel sem éri meg a tömegközlekedés, akkor egy takarékosabb kocsival meg fogja érni? nem fogja.
max. azért fogsz leszokni a kocsiról, mert addig emelik mesterségesen a közlekedési költségeket és korlátokat, míg megunod. Attól, hogy mesterségesen ellehetetlenítik az egyéni közlekedést, a tömegk nem lesz olcsóbb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gomsadi#
tag
válasz Mr.Csizmás #132 üzenetére
Nem lenne egészséges itt fejtegetni a szakmát. Még a végén nem mernenenk vonattal utazni, aztán nem lenne munkahelyem
Have a Lot of Fun!!
-
bambano
titán
A lakóhelyemről igen hamar kiérek a város szélére, az autópályára felvezető út meg már autóút.
kicsit elkalandozok:
A hozzászólásod akkor lenne maradék nélkül igaz, ha én lennék a bakter fia, vagyis a vasútállomásra nem kellene tömegközlekednem. Meg akkor, ha mindig csak a nyugatiban és a Nyugati téren lenne dolgom, max. a westendben.
Pl. a szüleim is autópálya végén laknak, viszont a pályaudvar messze van, átszállás és három helyi járat buszjegy. Az három embernek kilenc darab buszjegy oda, másik kilenc visszaútra, ez járművön váltott vonaljeggyel 6480 forint. Ez jó közelítéssel 17 liter benzin ára, ha kicsit odafigyelek, az én benzintemetőmmel is megjárom ennyiből.
Tehát ha itt Debrecenben ingyen kijutnánk a pályaudvarra és a vonat ingyen elvinne, amikor nagymamázni megyünk, akkor is az ottani helyi tömegközlekedés többen van, mint a benzintemetőmben az üzemanyag. De mivel ebből semmi nem igaz, marad az az állítás, hogy a tömegközelekedés nekünk mocskos drága.
(#106) ro_bert17: úgy látom, az európai közlekedésről alkotott fogalmaink nem egyeznek. Amit te írsz, azt én sötétzöld ökoterrornak hívom, még akkor is, ha mindjárt megrohannak a bambanő a troll fanok. Nekem az nem európai közlekedés, hogy beülök a böszme járgányba és magasan, nagyon sokkal olcsóbban és fele idő alatt jutok el pl. a szüleimhez látogatóba, mint vonaton.
"Ezt úgy számolta ki a gúgli, hogy beütöttem Bp. Nyugati - Debrecen vasútállomást." Pech, hogy nem vagyok a bakter fia
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mr.Csizmás
titán
latszik, hogy ki a civil es ki ismeri a szakmat
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
ro_bert17
őstag
válasz Kassadin #122 üzenetére
Természetesen azt írsz le egy fórumban, amit csak akarsz, ha az nem ütközik az alapelvekkel.
Viszont javaslom, hogy egy kicsit olvass utána a magyar vasútnál történő beruházásoknak, fejlesztéseknek, munkálatoknak, stb. és akkor nem ezeket fogod írni a fórumokban. Ha majd lesz némi rálátásod, akkor hidd el, változni fog az álláspontod.(#124) stevve: bakker komolyan mondom, mintha nem egy országban élnénk. És ha most én, vagy bárki más elkezdi sorolni az eredményeket, fejlesztéseket, azokat milliárdos intézkedéseket, ami a feneked, pardon a kerekek alatt vannak, csak Te azt észre sem veszed? Ez esetben kinek van igaza? Mindenkinek? Senkinek?
Csak az utolsó példádra: pl. írtál már panaszos levelet a MÁV-nak?[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
Félreértés ne essék nem védem a máv-t, még mindig elég alacsony színvonalú szolgáltatást nyújtanak sok területen, de ha valami értelmes dolog történik, nem morogni kéne, hogy bezzeg, meg bú és bá. (persze ez csak az én véleményem)
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Ezekre a vonatokra gondolok:
Kb. 3-4 éve nem járok vonattal, előtte durván 1-2 évvel vezették be a lent említett vonalokon. Semmi felár, ellenben tiszta, légkondis, bekamerázott. Mióta autókázom kb. 6x ültem vonaton, mindig ilyenen.
Kelenföldi peronok?
Amúgy pont a tájékoztatás miatt tartom jónak ezt a felületet... A 12 év alatt rengetegszer vártam csak úgy a vonatra, minden info nélkül...
Nézd meg hol volt 15 éve a máv és hol most. Szerintem egyértelműen javult.
KassadinNagy általánosítás némi én szóltam szájízzel... Na ettől pl. biztosan nem lesz semmi sem jobb. Szerintem ez hasznos és nem látszat intézkedés.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Kassadin
addikt
Végül is nem számít hogy már leírtam hogy valakinek biztosan hasznosak ezek a fejlesztések...Olvass vissza, és megtalálhatod. Itt szó nincsen morgásról, egyszerűen ebben az országban a legtöbb ember inkább bedugja a fejét a homokba, minthogy az igazi problémákkal foglalkozzon. Az a lényeg hogy más országokat kell majmolni(hiszen ha nekik van, nekünk is kell!) de megoldani az alapvető problémákat, az már másodlagos. Mindegy, nem akarok már senkivel se vitázni erről, csak én látom akkor úgy hogy ezek látszatintézkedések.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
"Elkezdtek új légkondis szerelvények járni, jegyautomata, pályaudvar felújítás stb-stb."
Azokra a feláras IC-kre gondolsz, amelyekben 5 fokban is légkondi megy és az ablaknál garantált a megfagyás - és különben sem lehet leállítani, mert más szellőzési lehetőség nincs? Amelyekben télen nincs fűtés és a kalauz elnézésnél többet nem tehet és nem jár vissza a helyjegy ára?
azokra az állomásfelújításokra, amelyek során a Keletiben egyetlen termet újítottak fel, de amúgy kint és bent is már hullik a vakolat, fal és le van zárva, hogy ne üssön agyon senkit a leszakadó tető? Vagy vidéken a szemetes, piszkos, takarítót sosem látott várókra a törött ószoci padokkal?
A jegyautomata az egyetlen jó dolog a felsoroltakból. És is sokat vonatozok, de az "új" győri és balatoni személyvonatokon kívül nem igen látok igyekezetet sem. A WC mindenhol hányingert keltő, a legtöbb járat késik, tájékoztatás 0, empátia 0, panaszkezelés -1.
-
Polllen
nagyúr
válasz Kassadin #122 üzenetére
12 évet jártam vonattal... Utáltam, de az utolsó pár évben már lehetett látni az igyekezetet. Elkezdtek új légkondis szerelvények járni, jegyautomata, pályaudvar felújítás stb-stb. Lehet csak a pusztaszabolcs-sárbogárd-dunaújváros-déli pályaudvar vonal(ok) (voltak?) ilyen kitüntettek, de van/volt fejlődés. (jó pár éve nem járok vonattal, csak ritkán)
Ez is passzol ide. Ettől még nem lesz európai szintű vasutunk, de legalább van javulás.
És ugye rendre elsiklasz afelett, hogy a vonatok gps alapú követése+e-számla így is úgy is lenne, csak megfejelték egy publikus felülettel. Kétlem, h ez utóbbi adta a fejlesztési költség nagyobb hányadát.
Persze lehet morogni, és panaszkodni, de ha nem jársz vonattal, honnan tudod, h hasznos-e másnak a vonatok publikus követése v e-számla...
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Kassadin
addikt
válasz ro_bert17 #120 üzenetére
Nyilván, neked meg az nem esett még le hogy ez fórum is, nem csak híreket közlő weboldal. Fórum, ami arra van hogy kifejtsék az emberek a véleményüket. Az már teljesen más dolog hogy a hozzászólásaim nem kapcsolódnak a cikk témájához.
BiP: Örüljünk neki. De attól még ezek a dolgok amit leírtam(leginkább a pályaudvarok állapota) szvsz sürgetőbb bármi másnál. Évente párszor utazok vonattal, tehát akár nagyképűen mondhatnám azt is hogy mit érdekel engem hogy néz ki a pályaudvar meg milyenek a vonatok...De azért ha francia tgv szinten lenne a vasútunk, az büszkeséggel töltene el. Nyilván be lehet állítani olyan embernek is, aki semmivel sem elégedett. Végül is ez valahol igaz, maximalista vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz Kassadin #119 üzenetére
Pedig ez pont egy olyan fejlesztés, amit az egész utazóközönség számára elérhető, és előny az eddigiekhez képest. Tehát bárki profitál belőle. Jobb, mintha a Máv vezér új audijára ment volna
A síneket meg cserélgetik, (szerencsére), csomó vonalat újítanak, mostanában emiatt van a legtöbb késés.
Én is sajnálom, hogy komolyabb hiányosságra nem figyelnek, nem jut elég figyelem, erőforrás, de már azt _úgysem_ csinálják meg, hiszen ismerjük a máv mentalitását, akkor legalább annak örüljünk, hogy csináltak egy ilyet.
(nem emellett nem felejtjük el a többi hiányosságot, csak örülünk a kis lépésnek is)[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
-
Kassadin
addikt
Másképp nem tudom leírni: Jó lenne ha olyasmire költenék azt a "kevés" pénzt, amiből mindenki profitál. Természetesen a síneket se cserélik ki(és gondolom nem is fogják sohasem), mert nem állnak rendelkezésre milliárdok. De mondjuk nem egyszerre kellene kicserélni Mo. teljes hálozatát, hanem apránként. Egyes embereknek biztos hasznos a gps, ezt aláírom. Csak kár hogy azzal meg nem foglalkoznak, amivel kellene. És akkor még az emberek fel vannak háborodva hogy miért sorolják ezt az országot is a balkánhoz. Pont az ilyen dolgok miatt. Mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz Kassadin #115 üzenetére
Ismerem ezt a szólást, csak azt nem értem, hogy jön ide.
Nagyon félreértettél. Én csupán arra reagáltam, akik fikáztak, hogy miért kellett ezt és ennyiért. Nem, nem örülük a sikkasztásnak, a pénzszórásnak a mávnál, de szerintem ez pont egy jó helyre ment pénz volt (még ha gondolom többe is került, mint szükséges lett volna).
És ha megnézem, hogy mennyibe kerül 1 darab vasúti kocsi (vagy mozdony), esetleg mennyi 100m sín lefektetése, (vagy esetleg mennyi ment el végkielégítésekre ) amellett ez aprópénz. Viszont hasznos. Csupán ezért volt bajom a fikázókkal, akiknek semmi se jó.Emellett látom én is, hogy lehetnének jobbak a kocsik, tényleg nem lenne rossz wifi minden kocsin, hajléktalanmentes pályaudvarok stb. De attól, mert az még nem megoldott, ez a mostani fejlesztés miért felesleges? Tény, hogy olcsón, egyszerűbben megvásárolható PR siker egy ilyen fejlesztés (a valós problémák megoldásához képest), de ettől még bizony jó, hogy mégis meglépték.
Abban sajnos egyet kell értsek veled, hogy azokkal is kéne valamit kezdeni, és zavar, hogy a MÁV mégsem tesz érte (pl. pályaudvarok állapota).Komolyan mondom, agyam eldobom. Tisztára mint a politikás vitáknál. Ha nem tetszik A párt, akkor egyből B párt szimpatizánsnak vagyok titulálva. Vagy ha egy intézkedéssel egyetértek, egyből szemellenzős fanatikus leszek. Itt is, azt mondom ez a pénz jó helyre ment, egyből támogatom a sikkasztást, pénzszórást is, stb.
(#117) amargo : autó vs. vonat. Kimeríthetetlen téma.
De Pollen írta le a lényeget (#109): Helyzetfüggő.[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz Cathfaern #113 üzenetére
Mennyien voltak már ebben, jesszus! Nagyon durva
A autó vs vonat.
2 személynél már egyértelműen az autó nyer, nincs mese. Ha beleveszem a csomagokat, nincs miről beszélni. Gyerekekkel max évente 1-2x jó buli felszállni a vonatra, hogy lássák“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Kassadin
addikt
Jó kifogás sose rossz, ugye ismered ezt a közmondást? Mindig az van az ilyen híreknél hogy oh 15 millió vagy 20 millió forint az semmi pénz a mávnál(és tényleg mennyit sikkaszthatnak?), semmire se elég. És én ilyenkor gondolok bele hogy a főproblémákat mindig a szőnyeg alá kell söpörni és ilyen dolgokkal(gps vagy wifi) kell elterelni a figyelmet az igazi problémákról...Amúgy amióta az eszemet tudom, azóta retek mind a déli mint a keleti, de én nem látom hogy nagyon zavarná a mávot az ilyesmi, pedig ez se éppen az ország imázsát emeli. Ha még egyáltalán van imázsunk.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz Cathfaern #110 üzenetére
"Ausztriának 10%-al kisebb a területe, ellenben 16%-al több autópályája van, pedig ott még kicsit macerásabb is utat építeni." - most erre, meg az elejére mit mondjak? Szerintem hülyére ragoznánk ezt a témát is ezredjére, kiegészítve a bécsben legalább 10-szer annyi bicikliúttal.
(#113): ez a P+R itt van Budapesten??[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
válasz Cathfaern #110 üzenetére
Olcsóbb is lehet kedvezmény nélkül, még mindig csak a reláció kérdése...
Pl. számolj egy Ercsi-Kelenföld távolságot, parkolódíj nélkül is a vonat nyer árban.
Amúgy reggelente mindig tömött autókat látok munkába menet, kifolynak az ablakon...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Cathfaern #110 üzenetére
ha ismered a hálózatot, és a bkv-t, egész hatékonyan lehet közlekedni - pl. nyugatiból fél óra alatt pestszentimre központjában lenni - ferihegy, 166-os busz.
amúgy a bécsi s-bahn és tömegközlekedési hálózat mellett elbújhatunk
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ro_bert17 #106 üzenetére
"Autópálya van már az egyik szomszéd wc-jétől, a másik szomszéd wc-jéig"
Budapesten laksz, ugye? A pontos megfogalmazás az lenne, hogy Bp WC-jétől az ország WC-inek többségéig autópálya van, de próbálj meg eljutni egy nem-bpi WC-ből egy másik nem-bpi WC-be. Katasztrófa. Megjegyzem vonat se sokkal jobb ilyen téren. Ausztriának 10%-al kisebb a területe, ellenben 16%-al több autópályája van, pedig ott még kicsit macerásabb is utat építeni.Mr.Csizmás:
Jogos, viszont az esetek többségében a vasútállomás a város szélén van, illetve Bp-n se garantált, hogy tudsz olyan pályaudvarra menni, ami közel lenne a célpontodhoz.Polllen:
Olcsóbb csak akkor, ha van valamilyen kedvezményed. De két-három emberrel már akkor se. A gyorsabb adott esetben igaz lehet.[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Cathfaern #107 üzenetére
viszont a vonat városon belül is mehet 60-80-100-al
anyám is most így jár be dolgozni, elege van a köki buszállomás feltúrásából, meg a 300 m séta a buszig - bejön a vonattal, 8-10 percet vár, és 12 percet utazik a munkahelyéhez, a busz dél-pesti kaotikus tötyörgése helyett.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Cathfaern
nagyúr
Viszont akkor vonattal se csak a menetidőt nézd, hanem számold bele, hogy el is kell jutni a vasútállomásra, illetve miután beérkezett a vonat még ugyancsak a célpont helyre. És ha már vonatozunk, akkor azt is tömegközlekedéssel (esetleg gyalog). Nagyon meglepne, ha így már nem a kocsi lenne a gyorsabb
-
ro_bert17
őstag
Természetesen nagy általánosságban értettem. Autópálya van már az egyik szomszéd wc-jétől, a másik szomszéd wc-jéig. Eközben meg az európaibb közlekedési formákat elhanyagoljuk. Persze ha nem lenne ennyi autópálya, mondjuk az is baj lenne. Meg az is baj, ha olyan mellékvonalat kell bezárni, ahol megoldott más gazdaságosabb közlekedés.
Elhanyagoltak a budapesti fejpályaudvarok. A gödöllőit mindjárt felújították 1,34 millió euróért. El lehet rajta gondolkodni, hogy ez vajon a MÁV-on múlik-e, vagy más valakin. Persze biztos sokan reklamálnának, hogy miért kell milliárdokat költeni ezekre, meg korszerűbb vonatokra, amikor kátyusak a budapesti utak, és az önkormányzati iskolák meg nem tudnak ebédet fizetni a gyerekeknek.
Ezt úgy számolta ki a gúgli, hogy beütöttem Bp. Nyugati - Debrecen vasútállomást.[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
-
bambano
titán
válasz ro_bert17 #102 üzenetére
Azért Debrecenből hajós indulást tervezni kicsit meredek ötlet
Debrecen-Pest autópályán 220 kilométer, ez nagyjából 100 perc. Ha rendőrség által tolerált gyorshajtással mész, akkor 90 vagy kicsivel alatta. Azt a 2 óra 15 percet nem tudom, hogy számolta a gugli.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Mr.Csizmás #98 üzenetére
természetesen az ic-hez képest megyek 1 órával jobbat, nem a vicinálisokhoz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BiP
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #98 üzenetére
Ja, azt tudom.
Csak épp arról beszélgettünk, hogy milyen furcsa, hogy eltűntek erről a vonalról az IC-k (zeg-bp), már csak gyors van helyette, és akkor említette, hogy de legalább a deltán megy.
Ezek szerint csak majd.szerk: ahogy nézem, a reggel 5:30-as (zegről) már most is úgy megy. Nem megy be Bobára, és 3:25 a menetidő.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
titán
úgyértem személyvonati forgalomban is részt vesz maga a delta már kész van, és használja a teherforgalom pl.
bambano vagy mehetsz ic-vel +500 ft-ért, vagy mehetsz a sitthalommal retekben, ceglédtől mindenhol megállva. pont az a vonal lenne ésszerű a nagysebességű átépítésre, asztallap egyenességű az egész, 10 km-enként vannak csak állomások....
(#97) marcias a mávos idiot logika működik itt is, zegtől kifele személyvonatként közlekedik, és hodos előtt az utolsó állomásközben újra dízellel megy....mert a magyar 25kV rendszer csak odáig van, hodoson meg most épül a szlovén 3kV rendszer
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
bambano
titán
válasz Mr.Csizmás #92 üzenetére
Azért az sem gyenge, hogy Debrecen-Bp. Nyugati viszonylatban egy órával jobbat megyek szabályosan kocsival, mint vonattal, és kevesebbe is kerül.
Már egy embernél is erősen kérdéses, hogy a kocsi vagy a tömegközlekedés az olcsóbb, több embernél egyértelműen iszonyú drága a tömegközlekedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BiP
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #90 üzenetére
Elég rusztikus, én is arra tippeltem, hogy az lehetett a régi pénztár. Az előcsarnok viszont gyönyörű, csak kihasználatlan.
De nem is a kinézettel van bajom - az egy dolog. Bár mondjuk elég gáz, hogy ott a támasztógerendák között kell várakozni.
A baj azzal van, hogy _mennyit_. Alig vannak, mégis órákat kell várni. A pénztárosok nagy része alig beszél külföldi nyelven, azt is makogva. Elmondod mit akarsz, percekre eltűnik, stb.(#94) Mr.Csizmás: biztos, hogy csak lesz? Barátnőm apja múlt héten teljesen úgy beszélt róla, mintha már menne így vonat. Csodálkoztam is, de hát mondom magamban, ő tudja. Aztán lehet, hogy ő már erről az új dologról beszélt úgy, mintha már aktív lenne, mondván ez mindenképp így lesz.
De reméljük jó sokat faragnak majd vele. A mozdony-szerelvénycserén baromi sokat gyorsítottak az utóbbi években (gondolom a villamos átállás miatt), de ha be sem benne Bobára, azon igen sokat lehetne spórolni.
Meg igazából azt nem értem, miért kell megállni még mindig minden szénaboglyánál.
Lenne Zalaegerszeg, Veszprém, Sz.fehérvár, Bp, és kész. A köztes állomásokon lévő forgalmat meg helyi személyvonatokkal meg lehetne oldani, a gyorshoz igazított átszállásokkal. (Devecser, Hajmáskér, meg ilyenek)[ Szerkesztve ]
-
marcias
őstag
válasz Mr.Csizmás #92 üzenetére
Legyen így! Viszont szvsz az utazóközönség a kulturált IC kocsikat is hiányolja. Na mindegy. Ha tényleg sikerülne összehozni egy 30-40 perces menetidő-rövidülést, talán újra elkezdenék használni a járatokat... és nem lenne akkor tumultus a buszokon. Kössz az infót!
-
Mr.Csizmás
titán
dec 10-12 körül van mindig, időben a bobai körüljárást megspórolva, meg ésszerűbb menetvonalon közlekedtetve = nem kell várnia a szembejövőre, kevesebb megállás, + a fehérvári vonal is egész emberbarát átlagsebességű, tippem szerint egy 20-30 percet lehetne hozni rajta. csak a körüljárás 10-15 percet visz el, a fékpróbával együtt. sőt ha addigra kész lesz a fehérvári vonal, és esetleg az állomással* is b@sznak valamit, hogy ne 5-10-20-al kelljen bebillegni a 3 km hosszú állomásra, akkor 35-40' is realizálható, de szép lenne
* erről gomsadi# tudna nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
marcias
őstag
válasz Mr.Csizmás #80 üzenetére
Köszi.
Most már csak az érdekelne, hogy ez időben mennyit hozna, és mikor lesz ez a bizonyos menetrendváltás? -
Mr.Csizmás
titán
szerencse, hogy hamarosan elkészül az új nemzetközi pénztár, végre civilizált módon fog kinézni....azt tudtad, hogy a mostani nemzetközi pénztár volt anno az 1.0-s pénztár? jó százéves lehet.
btw. az egész keletire ráférne egy tisztogatás, de inkább nem írom le mert rasszizmus lenne"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
BiP
nagyúr
(#85) adamssss: Pedig a Te olvasatod szerint pont ott nem is lenne erre szükség, hiszen ha ott pontosan mennek a vonatok, akkor felesleges nézegetni, hol jár.
A mávnál meg pont hogy hasznos, hiszen ha már késik, legalább online megtudhatod, hogy mennyit, hol, és miért. De ez biztos nem hasznos.
(én vasárnap pl. nyertem fél órát emiatt. Mozdonycsere miatt fél órát késett a vonat, így nem az állomáson kellett tanakodva ácsorognom, hanem egyszerűen később indultam el otthonról.)Abban persze igazad van, hogy nonszensz, hogy állandóan késik, ezen is lehetne/kéne javítani, de ettől még ez a fejlesztés hasznos, nem leszólandó, és ahhoz képest, hogy mekkora pénzek forognak a mávnál (nem olcsó az ekkora szerkezetek fenntartása), arányaiban nem is sok pénz.
Nem ez a 15millió hiányzik ahhoz, hogy minden pontos legyen, meg hogy a sok paraszt ne szemetelje tele, stb.(#88) Kassadin: Ez nem mások majmolása, ez egy évek óta fennálló igény megvalósítása.
Abban igazad van, hogy a pályaudvarokkal valamit csinálni kell, mert engem is a hányinger kerülget, ha odamegyek. Tiszta balkán. (ami meg a Keleti nemzetközi pénztárában megy, az meg egy anti-imázsközpont.)[ Szerkesztve ]
-
Kassadin
addikt
válasz Mr.Csizmás #83 üzenetére
+BiP Tudod az a baj hogy nekünk mindent majmolni kell másoktól, csak azokkal a dolgokkal nem foglalkoznak, amire égető szükség lenne...A Déli meg a Keleti is hogy néz ki? Mint valami ótvar hányadék pályaudvar. Komolyan ha lenne külföldi ismerősöm, nekem égne a pofám hogy hogyan néz ki.
-
Polllen
nagyúr
Szerintem félreértesz valamit... A vonatokat eddig is követték több-kevesebb sikerrel.
Most ez a rendszer a felújítással egyetemben kapott egy publikus felületet, ahol te is megnézheted hol jár a vonatod, nem kell arra várni, h az állomásfőnök bemondja...szemetek...
A publikus felületről lemondva biztosan sokat meg tudtak volna spórolni lévén, a többire ugyanúgy szükség van.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Mr.Csizmás
titán
ja, náluk a SCOTTY van, meg van külön az építkezésekről is egy térkép.
a legjobb az, amikor kiírja az állomáson, hogy xxxx számú vonat 7 percet késik, aztán lesz belőle 6, mert szedi a lábát, aztán mire beér, csökken 5-re.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
válasz Mr.Csizmás #83 üzenetére
És azt is meg tudnád mondani, hogy ezekben az országokban, hányan nézik rendszeresen?
Bip: csak azt is vedd figyelembe, hogy az öbb vonatok és a pontosságuk kicsit más mint idehaza. Ha nálunk is ilyen flottul mennének a dolgok egy szót sem szólnék. De így?
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Mr.Csizmás
titán
svájc, münchen, szlovákia, csehország
így egy szuszra/gondolatra 4 hely, ahol van ilyen információs rendszer szintén. biztos őket se érdekli
a ~200 millióból meg egy fél vasúti kocsit lehetne felújítani, vagy pár km (0-10) pályát. semmi nincs ingyen
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Szerintem nem erre kéne költeni az amúgy is szűkös forrásokat...
Öszintén ki a ... érdekel, hogy hol van a vonat? A lényeg, hogy időben ott legyen, ahol kell, ez pedig a máv-nál olyan fogalom, amiről még csak sejtésük sincs, hogy az mi.[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
sti10p
senior tag
LOL még a beígért internet sem működik a járatokon, pedig az nem tegnap volt...
[ Szerkesztve ]
XY
-
Mr.Csizmás
titán
menetrendváltástól közvetlen gyorsvonat lesz, bobánál elmegy a deltán egyenes bp felé, a citadella meg újra gyorsvonat lesz, nem lesz mindenhol megálló sittes.
(#78) BiP sőt, a belső rendszeren olyan is látszik, hogy gép pályaszáma, mozdonyvezető neve, vonat sebessége, stb. stb. jellemző adatok
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
BiP
nagyúr
(#4) Xpredi01: Arról tudtam, hogy a mávosoknak volt eddig is hasonló belső használatra, de ez nekem is új. Mármint hogy nyilvános. Érdekes.
(#5) ntomka: az utasoknak kéne felnőni, és nem telekoszolni meg rongálni.
Szerintem a máv eléggé teszi a dolgát ezen a téren.(#8) Kalandor: Nem szerencsés. Viszont rámész a bogyóra, mutatja számszerint is, így kb. mindegy is, milyen színű.
(#16) HXY: neten megveszed, (akár mobilról), majd az állomáson felszállás előtt beütöd a kódot a jegykiadó automatába. Ez nem sokkal bonyolultabb, mint amit Te szeretnél. Teljesen használható és gyors.
(#23) Maxentius: állomásonkénti menetrend infó ezer éve van.
(#30) 8nemesis8: Semmi se jó. Szerintem ez egy hasznos fejlesztés, és azt nézve, hogy mennyi pénz megy el a mávnál minden másra, nem is drága.
Mit értesz silány szolgáltatás alatt?
Késnek a vonatok, ez igaz, de ebből mostanában sokszor pont sínfelújítás, fejlesztés miatt. Ezen kívül nekem semmi bajom a mávval. (az utasokkal annál inkább)(#48) Flashcash : azért biztos volt munka vele (nem tudom megítélni, hogy valóban megért-e 15milliót). Meg ugye mégiscsak nagyobb terhelést kell elbírnia, mint a korábbi létező változatnak, meg csinosabbra, felhasználóbarátabbra kellett varázsolni.
(#53) Fooler89: ki kell költözni Japánba. Ott nem lenne ilyen gondod
(#76) marcias: Na, én ezért jártam többhavonta haza (Zegre) egyetem alatt. Buszt utálom, arra meg nincs időm, hogy a 2 napos hétvégéből 9óra utazással menjen el.
(#77) 14adam: térképen rajzolta 3 perccel később? Vagy a megállóban írta 3 perc késéssel be az adatokat (szerintem azokat gyorsabban frissíti).
Meg ha azt nézem, hogy a fényképeződ 3 évet késik, ez a 3 perc igazán semmiség[ Szerkesztve ]
-
14adam
addikt
csináltam egy tesztet mondjuk ennyi lazán belefér
[ Szerkesztve ]
-
marcias
őstag
válasz Mr.Csizmás #73 üzenetére
És nem tudsz valami bíztatót mondani annak, aki Zalaegerszegről akar Pestre járni? Marha idegesítő, hogy rosszabb a helyzet, mint 10 éve. Nőtt a menetidő, pedig villamosították a teljes szakaszt, meg vágányfelújítások is voltak. Megszűnt a Citadella és a Göcsej IC is. Szóval marad a gyorsvonat, 4 órás menetidővel. A busz meg 2:45 alatt fenn van, amióta van autópálya Balatonszentgyörgyig... Pedig szeretem a vonatot, kényelmesebb, de ilyen differenciával szó szerint üresek a vagonok. A buszok meg konvojban indulnak...
A témához: szeretem az ilyen fejlesztéseket, igaz, hogy talán nem a legfontosabb dolog, de ha okostelókra is lesz, akkor valódi haszna is lesz, méghozzá nem is kevés. Amúgy ha már Google Maps: nem lehet ezt a Google Maps Közlekedés rétegébe valahogy integrálni? Az elég királyos lenne.
-
Elbandi
aktív tag
Egy kicsit meg bugos: napvaltaskor eltunnek a kesesi adatok (gondolom ilyenkor mar neki holnap van, a vonat meg jovoben fog indulni, ezert eltunik, vagymi...).
De amugy jo. tetszik.
-
#16820480
törölt tag
hát, igen, néha meglepődöm, hogy milyen helyeken használnak windows-t. egyszer reptéren is láttam (azt hiszem talán pont ferihegyen), hogy kilógott a ronda xp-s tálca a checkin kapuknál a felirat alól. azt hinné az ember, hogy ezek ilyen embedded célrendszerek, nem pedig valami teljes képernyős x86 alkalmazások...
-
gomsadi#
tag
-
gomsadi#
tag
válasz #16820480 #66 üzenetére
Nem, a mozdony egyszerű szerkezet. Csak öregek. Viszont a For, na az windows xpn fut, meg az iür, hát vannak gondok. Nem kapcsolodik szorosan a témához, de múltkor egy órát harcoltam egy rendszergazdaval, mire helyre hozták az emiget, a verzió valtaskor.
Have a Lot of Fun!!
-
#16820480
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #62 üzenetére
mi, windows-zal mennek a mozdonyok? kékhalál - satufék...
gomsadi#: azért bosszantó főleg, mert amúgy sokkal kényelmesebb vonattal bejárni. így kb 35 perc alatt beérek, bkv-val meg legalább egy óra. csak így annyira megbízhatatlan, hogy ha akkor indulnék el busszal, amikor megtudom, hogy késik a vonat, akkor már annyit kések, amit nehéz kimagyarázni.
-
gomsadi#
tag
-
#16820480
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #55 üzenetére
Monor -Nyugati is érdekes vonal: a reggel 7:38-as vonat pontos szokik lenni, a 8:38-as is, csak a 8:08-as késik mindig pont annyit, hogy ne érjek be időre. kivéve amikor elalszom, mert akkor mindig pontos de ma reggel is valami technikai okokra hivatkozva több mint fél órán át nem jött vonat abból az irányból, pedig ez elég nagy vágány.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Drótszamár #59 üzenetére
mindenhol annyi, általában 30-180 sec között van a ping
(#58) róland ez új nekem, le is rántom
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Drótszamár
őstag
A Budapest-Esztergom vonalon jónak tűnik a követés. Nagyjából ott volt a vonat ahol a térkép jelölte, csak pár másodperc volt a késés.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
róland
veterán
Kb. 1,5 hónapja fent van a telefonomon az "AZ menetrend" alkalmazás, ami azóta mutatja térképen a vonatok helyzetét.
Szóval mire is kell az a 12 misis?
[ Módosította: Erasmus ]
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
Mr.Csizmás
titán
arra csak azt tudom javasolni hogy költözz el, vagy járj volánnal....nagyobb részén 40 km/h-s sebesség...az egy csődvonal. és most azt akarják az idióta menetrenddel ütemes elővárosinak felfejleszteni...
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Fooler89
őstag
válasz Mr.Csizmás #55 üzenetére
Mit tudsz tenni konkrétan? Lajosmizse-Nyugati útvonalról lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
titán
válasz Flashcash #52 üzenetére
annyira nem vagyok otthon a rendszerben, de a railjet vonat ERTMS/ETCS rendszerrel közlekedik, amiben az STM modul végzi a kommunikációt:
ez alakítja át az adatokat szabványos kimenő jelnek, amit a GSM-R rendszer továbbít az adatbuszon keresztül:
csak tippelem, hogy a railjet lekövetése az ETCS balizok által történik
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Fooler89
őstag
válasz Mr.Csizmás #51 üzenetére
Én az egyik nap gondolkoztam el azon, hogy vajon mennyivel jobb lenne, hogyha időben járnának a vonatok mert akkor nem kéne gps meg stb, mert mindenki a menetrend szerint utazna. Tudom, hogy így meg tudjuk óvni magunkat az összeütközés élményétől ha leállna egy vonat, meg vannak egyéb indokok, de a saját példából kiindulva nálunk van egy viszonylag rövid és egyszerű út vonal, de egyszerűen 1 hétben (2 utazás, oda vissza) 3-4 alkalommal késik a vonat. Talán a weblapok helyett egy kicsit ezen is lehetne javítani.
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Mr.Csizmás #51 üzenetére
Akkor pl. ennek az osztrák vonatnak az adatai nem a mozdonyon telepített GPS-ből hanem a forgalomirányító rendszerből érkeznek?
-
Fooler89
őstag
Akkor a gyakorlati haszna az előző rendszerhez képest semmi. Cserébe le lehet ülni este asszonnyal vonatokat nézni.
-
Mr.Csizmás
titán
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Flashcash
Közösségépítő
A MÁV nemcsak GPS-el követi a vonatokat, hanem a biztosítóberendezésekből is nyernek ki adatokat a forgalom irányító/forgalom ellenőrző rendszereken keresztül.
Gondolom, hogy a 15 millióFT-ban egy olyan szervert kell értenünk, amely képes adatokat fogadni az összes futó vonatról, emellett kapcsolatot tart a földi forgalom irányító rendszerekkel, a bejövő adatok alapján kikalkulálja a várható késés adatokat, rendelkezik az ehhez szükséges szoftverfejlesztésekkel, és emellett képes kiszolgálni országos szinten az utasok lekérdezéseit.
[ Szerkesztve ]
-
domi007
őstag
A vonatkövetés eddig is működött/létezett, bár nem ennyire szofisztikáltan gondoltam....julius666: +1
[ Szerkesztve ]
"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
-
julius666
addikt
Ezek szerint még mindig nem jött át.
Lényegében a szolgáltatás eddig is megvolt, már működő rendszer volt. Most kb. kicsit csiszoltak a felületén és átnevezték, a régi verziót meg lekorlátozták időközben. Ez került ennyibe. Ez lényegét tekintve 0 forint, mivel egyszerűen meghagyhatták volna az előző felületet.
-
gomsadi#
tag
Mondom én sem értem. Egy kézben van mind a két Társaság, mi (palyavasut) ezzel dolgozunk. Pedig külön üzletág... a menetiranyitok (függetlenül, hogy startosok) hozzá férnek. Minek is kellett erre pénz akkor? Főleg, hogy házon belül, MÁV informatika készítette a trakcionak az emiget.
Persze ez már politika, minthogy valaki szólt ezért egy masik topikban, máshol...most nézem a linket... a vonatok adatait is látjátok a linken? (a 2.0 korlátozva lett, ott vonatadatok nem látszottak)
[ Szerkesztve ]
Have a Lot of Fun!!
-
veterán
válasz julius666 #37 üzenetére
Konkrétan nem, mert ez nem otthoni homokozó. Ahányan és amennyit ezen rugóztak, az marha sokba került és nem tehették volna meg, hogy 0 forintból kihozzák. Ingyenes megoldások ide vagy oda, ez más kategória, még ha gagyinak hat is a végeredmény. Nem a minőség és a nehézség, amit meg kell fizetni egy ilyen projektnél. bambano csak leírta, hogy nem sok innováció van benne az árához képest
-
julius666
addikt
Ja, értem. Nem ismerem a rendszert (és most nem is kívánok belemászni), így nem tudom megbízhatóságban, biztonságosságban mennyire lenne alkalmas egy a MÁV-éhoz hasonló méretű projekt igényeinek kielégítésére.
Mondjuk Xpredi01 és gomsadi# hszei alapján úgy néz ki a rendszer már korábban is megvolt, csak most sokmilliót kifizettek ugyan azért, így értelmét veszti a vita, mert konkrétan 0 Ft-ból is meg lehetett volna az egészet oldani.
-
rt06
veterán
tehat egy egesz telefont tudsz kovetni tokeletesen megbizhato mobilnet segitsegevel?
igazad van fikagep, ez tenyleg pont ugyanaz, mint a mav egyedi igenyeket kielegito rendszere, ezert tuti megerdemled a 7.5 milkas oradijat
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
-
bambano
titán
válasz julius666 #15 üzenetére
Egy olyan cuccot raktam össze, ami képes követni egy telefont. (androidos telót, mobilnettel).
Nekem nem vonathoz kellett, hanem kocsihoz, de ez részletkérdés.
Gyakorlatilag minden cucc megvan hozzá egy big brother gps nevű androidos progi weboldalán.Azt, hogy éppen merre járok, nem teszem közzé, sorry a fikagépeknek. Megnézed a bbgps webjét, azok után el kell hinned, hogy ez a projekt túlárazott. Végülis a #2-ben leírtak erre akartak finoman célozni, de látom, nem ment át.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
daninet
veterán
Operában nekem nem indul el a térkép, csak chrome-ban.. másnak?
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
gomsadi#
tag
Azt úgy hívják, hogy elektronikus menetigazolvany. Eleg regóta használjuk a MÁV-nál. Eleinte el lehett érni kívülről, mostmár csak a belső hálózaton. Sokkal naprakeszebb, gyorsabb, pontosabb. Ráadásul a menetrend is benne van. Nem is értem miért kellett ezt nagy ujitaskent beharangoznia a startnak, mert a fejlesztés adott (a start illetve a trakcio még nincs eladta). Igaz, az emig már a 3.0-nál tart. És a startnak 24millo volt ez a fejlesztés.
Amúgy vannak érdekes dolgok is. poénok. Amikor szegény mozdonyvezető nem jelentkezik be a rendes vonatszamba írja ám akkor is 500 perc késést[ Szerkesztve ]
Have a Lot of Fun!!
-
8nemesis8
veterán
Hasznos, de más sokkal fontosabb dolgokra is költhetne a máv, meg nem csak az adófizetők(én is) pénzét vinné el, silány minőségű szolgáltatás mellett...
-
Necc
addikt
Hacsak a mozdonyvezetők be nem telefonálnak percenként a központba, hogy éppen hol taranak, koordinátákkal meg mindennel együtt, akkor feltételezem, hogy ehhez egy céleszközt használnak, nevezetesen egy GPS "adót", és abból se a kommerciális "autósnavigáció" szintűt, és ez úgy bizony pénzbe kerül. Még ha nem is csillagászati összegekbe 1-1 db, de mozdonyonként felszorozva már nem kis költség.
Ugyanakkor ennek is van egy telepítési díja, illetve feltételezem hogy mobilnetet használ a pozíció továbbítására a rendszer, kis fenntartási költsége is van. Gondolom az új szolgáltatásra valamennyit bővítettek a szerverparkon is. És ekkor ez csak a hardver része a dolgoknak... mint köztudott, a szoftver még ennyibe kerül, pláne ha azt házon belül fejlesztik/karbantartják és egyedi.
Amúgy a mobilos részhez külön összeg szerepel a cikkben, és az nem ~200 millió, csak ~10. Vagy nagyon félreértettelek
[ Szerkesztve ]
Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!
-
buherton
őstag
Szóval jobb lett volna egy olyan szín összeállítás ahol kék - 5 perc alatt, rózsaszín - 5-15 perc között, szürke 15-60 perc között, lila - 60 fölött? Jelenlegi színösszeállításnak még következetessége is van. Ha pedig nem vagy biztos hogy milyen színű a kör, akkor rá kell kattintani és kiírja...
Vonatok tisztaságával felénk legalábbis egyáltalán nincs gond. Az más kérdés hogy eléggé elhasználódott a belsejük. Letudom venni úgy a cipőmet és lábamat letenni a padlóra hogy egyáltalán nem lesz piszkos a zokni. Szemeteseket is rendszeresen ürítik.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
olcsii
aktív tag
Én pont emiatt nem késtem le a csatlakozásomat fehérváron ugyhogy nagyon jó dologigy időt és idegeskedést takaritottam meg bár álnom kellet 1 órán keresztül mert tömve volt a vonat. Siófokon sok sok ember szált fel aki ment haza a nyaralásból.
wot:nikoli3, „Akinek sok pénze van, annak lehet spekulálni, akinek kevés a pénze, annak nem szabad spekulálni, akinek pedig egyáltalán nincs pénze, annak muszáj spekulálni.”
-
Maxentius
addikt
Nna ezt egészítsék ki az állomásonként elérhető menetrend-infókkal, a békávé és volán-járatokat meg szereljék fel a vonatokhoz hasonlóan GPS-szel (ez lesz ugye a FUTÁR-projekt) és vegyítsék a kettőt.
Samsung Galaxy S22 Ultra | JBL E65BTNC
-
senior tag
Egy kis ujitas legalabb, lehet nem a legtokeletesebb, de a mienk
essexboy
-
ro_bert17
őstag
Huncut mód a gysev, meg a nemzetközi járatok nem szerepelnek a térképen. Ez utóbbi rendesen kipirosozná az egészet.
(#7) lapa: -
HXY
addikt
Akkor karácsonytól nem kell a Kiosk-okkal sz**-akodni, hanem elég ha a telefonomon lévő vonalkódot leolvassa az ellenőr? Mert már 4 éve ezt várom....
-
rt06
veterán
es mondd csak, hol tekintheto meg ez a feluleted, amin latni, hogy mely vonat hol tart, honnan hova megy, illetve a menetrendhez kepest hogyan all?
lehet, hogy nagyon ugyes vagy, de az, hogy ket ora alatt osszehanytal valamit, senkit nem erdekel amig nem tudsz felmutatni belole valamit
ntomka: hova keletre? mert pl a miskolc fele kozlekedo ic-k pl jobbak, mint amik szeged fele kozlekednek
[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
DeFranco
nagyúr
Folyamatosan sikálják, viszonylagos, de mindenképp látható eredménnyel.
A takarító viszont nem tud mit kezdeni a folyamatosan gyűlő üvegbe karcolt tagekkel, letépett szemetesekkel, felhasogatott ülésekkel és szétrúgott mosdókkal.
Nézd egyszer-kétszer végig olyan szemmel, hogy mi az, ami tényleg takarítási hiányosság, és mi az, ami valójában rongálás eredménye, vagy esetleg elöregedés-kopás.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Közben az jutott eszembe, hogy volt egy szintén nagy médiaviszhanggal beharangozott projekt, miszerint az üzemanyag lopások felderítése meg a pontosabb irányítás céljából gps-szel szerelik fel az összes mozdonyt.
Namost ha van gps a mozdonyon, ami jelenti a központba a gép helyzetét, akkor mi az a bazinagy innováció, hogy láthatod a vonatok helyzetét? Vonatok tipikusan mozdonyok mögé vannak kapcsolva...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Hiftu
senior tag
Számomra nem igazán konzisztens az alábbi adatok összeségge:
* vonat poziciója, mentrendi érkezési idő, tényleges érkezési idő, késés, aktuális idő.
Példa:
Tatabánya elött a vonat, 12.22-kor érkezne, 12.49-re ér oda, késik 27 percet.
De ezt 13.08-kor mutatja.
Vagy a vonat poziciója rossz, vagy nem aktuális a térkép. (értsd 20 perccel korábbi)[ Szerkesztve ]
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
julius666
addikt
Lol, tényleg. Mondjuk ez már nem százas meg a késéseket sem jeleníti meg, de azért vicces.
#5: Nem tisztem a MÁV-ot védeni mert nekem is tele a hócipőm velük, de az új szerelvényekkel semmi baj nem szokott lenni (a régieket meg ugye kétlem hogy ki lehetne takarítani egyáltalán, azt már a kosz tartja össze lényegében ), a fehérvári vonalat meg most újítják fel, az már egészen úgy néz ki mintha tényleg európai lenne (egyelőre...)
-
ntomka
nagyúr
A vonatokat mikor sikálják ki? Az állomásokat mikor újítják fel kulturáltra?
ツ Headphones on - World off
-
Xpredi01
tag
Halkan jegyzem meg, ez a "vonatok valós idejű megjelenítése térképen" - projekt már régóta (tán évek óta) elérhető... link
-
julius666
addikt
Mm mit raktál össze két óra alatt?
Egyébként végre kezdenek rájönni hogy ott a googlemaps, nem kell saját méregdrága, de legalább szar megoldás mindenre. Mondjuk így viszont talán lehetett volna olcsóbb is, valóban.
-
bambano
titán
Nekem ingyenes programokból két óra alatt sikerült ugyanezt összerakni. Akkor nekem 7.5 misi az óradíjam?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabor85
őstag
Naggyon faja Ha okostelefon support is lesz akkor az maga a tökély!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Parkside szerszám kibeszélő
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- GTA VI
- Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Nyaralás topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest