Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Mr.Csizmás #51 üzenetére
Akkor pl. ennek az osztrák vonatnak az adatai nem a mozdonyon telepített GPS-ből hanem a forgalomirányító rendszerből érkeznek?
-
Fooler89
őstag
válasz Mr.Csizmás #51 üzenetére
Én az egyik nap gondolkoztam el azon, hogy vajon mennyivel jobb lenne, hogyha időben járnának a vonatok mert akkor nem kéne gps meg stb, mert mindenki a menetrend szerint utazna. Tudom, hogy így meg tudjuk óvni magunkat az összeütközés élményétől ha leállna egy vonat, meg vannak egyéb indokok, de a saját példából kiindulva nálunk van egy viszonylag rövid és egyszerű út vonal, de egyszerűen 1 hétben (2 utazás, oda vissza) 3-4 alkalommal késik a vonat. Talán a weblapok helyett egy kicsit ezen is lehetne javítani.
-
Fooler89
őstag
válasz Mr.Csizmás #55 üzenetére
Mit tudsz tenni konkrétan? Lajosmizse-Nyugati útvonalról lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #55 üzenetére
Monor -Nyugati is érdekes vonal: a reggel 7:38-as vonat pontos szokik lenni, a 8:38-as is, csak a 8:08-as késik mindig pont annyit, hogy ne érjek be időre. kivéve amikor elalszom, mert akkor mindig pontos de ma reggel is valami technikai okokra hivatkozva több mint fél órán át nem jött vonat abból az irányból, pedig ez elég nagy vágány.
-
gomsadi#
tag
-
#16820480
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #62 üzenetére
mi, windows-zal mennek a mozdonyok? kékhalál - satufék...
gomsadi#: azért bosszantó főleg, mert amúgy sokkal kényelmesebb vonattal bejárni. így kb 35 perc alatt beérek, bkv-val meg legalább egy óra. csak így annyira megbízhatatlan, hogy ha akkor indulnék el busszal, amikor megtudom, hogy késik a vonat, akkor már annyit kések, amit nehéz kimagyarázni.
-
gomsadi#
tag
-
marcias
őstag
válasz Mr.Csizmás #73 üzenetére
És nem tudsz valami bíztatót mondani annak, aki Zalaegerszegről akar Pestre járni? Marha idegesítő, hogy rosszabb a helyzet, mint 10 éve. Nőtt a menetidő, pedig villamosították a teljes szakaszt, meg vágányfelújítások is voltak. Megszűnt a Citadella és a Göcsej IC is. Szóval marad a gyorsvonat, 4 órás menetidővel. A busz meg 2:45 alatt fenn van, amióta van autópálya Balatonszentgyörgyig... Pedig szeretem a vonatot, kényelmesebb, de ilyen differenciával szó szerint üresek a vagonok. A buszok meg konvojban indulnak...
A témához: szeretem az ilyen fejlesztéseket, igaz, hogy talán nem a legfontosabb dolog, de ha okostelókra is lesz, akkor valódi haszna is lesz, méghozzá nem is kevés. Amúgy ha már Google Maps: nem lehet ezt a Google Maps Közlekedés rétegébe valahogy integrálni? Az elég királyos lenne.
Steam: marcias88
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #83 üzenetére
És azt is meg tudnád mondani, hogy ezekben az országokban, hányan nézik rendszeresen?
Bip: csak azt is vedd figyelembe, hogy az öbb vonatok és a pontosságuk kicsit más mint idehaza. Ha nálunk is ilyen flottul mennének a dolgok egy szót sem szólnék. De így?
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Kassadin
addikt
válasz Mr.Csizmás #83 üzenetére
+BiP Tudod az a baj hogy nekünk mindent majmolni kell másoktól, csak azokkal a dolgokkal nem foglalkoznak, amire égető szükség lenne...A Déli meg a Keleti is hogy néz ki? Mint valami ótvar hányadék pályaudvar. Komolyan ha lenne külföldi ismerősöm, nekem égne a pofám hogy hogyan néz ki.
-
marcias
őstag
válasz Mr.Csizmás #80 üzenetére
Köszi.
Most már csak az érdekelne, hogy ez időben mennyit hozna, és mikor lesz ez a bizonyos menetrendváltás?Steam: marcias88
-
marcias
őstag
válasz Mr.Csizmás #92 üzenetére
Legyen így! Viszont szvsz az utazóközönség a kulturált IC kocsikat is hiányolja. Na mindegy. Ha tényleg sikerülne összehozni egy 30-40 perces menetidő-rövidülést, talán újra elkezdenék használni a járatokat... és nem lenne akkor tumultus a buszokon. Kössz az infót!
Steam: marcias88
-
BiP
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #90 üzenetére
Elég rusztikus, én is arra tippeltem, hogy az lehetett a régi pénztár. Az előcsarnok viszont gyönyörű, csak kihasználatlan.
De nem is a kinézettel van bajom - az egy dolog. Bár mondjuk elég gáz, hogy ott a támasztógerendák között kell várakozni.
A baj azzal van, hogy _mennyit_. Alig vannak, mégis órákat kell várni. A pénztárosok nagy része alig beszél külföldi nyelven, azt is makogva. Elmondod mit akarsz, percekre eltűnik, stb.(#94) Mr.Csizmás: biztos, hogy csak lesz? Barátnőm apja múlt héten teljesen úgy beszélt róla, mintha már menne így vonat. Csodálkoztam is, de hát mondom magamban, ő tudja. Aztán lehet, hogy ő már erről az új dologról beszélt úgy, mintha már aktív lenne, mondván ez mindenképp így lesz.
De reméljük jó sokat faragnak majd vele. A mozdony-szerelvénycserén baromi sokat gyorsítottak az utóbbi években (gondolom a villamos átállás miatt), de ha be sem benne Bobára, azon igen sokat lehetne spórolni.
Meg igazából azt nem értem, miért kell megállni még mindig minden szénaboglyánál.
Lenne Zalaegerszeg, Veszprém, Sz.fehérvár, Bp, és kész. A köztes állomásokon lévő forgalmat meg helyi személyvonatokkal meg lehetne oldani, a gyorshoz igazított átszállásokkal. (Devecser, Hajmáskér, meg ilyenek)[ Szerkesztve ]
-
válasz Mr.Csizmás #92 üzenetére
Azért az sem gyenge, hogy Debrecen-Bp. Nyugati viszonylatban egy órával jobbat megyek szabályosan kocsival, mint vonattal, és kevesebbe is kerül.
Már egy embernél is erősen kérdéses, hogy a kocsi vagy a tömegközlekedés az olcsóbb, több embernél egyértelműen iszonyú drága a tömegközlekedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BiP
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #98 üzenetére
Ja, azt tudom.
Csak épp arról beszélgettünk, hogy milyen furcsa, hogy eltűntek erről a vonalról az IC-k (zeg-bp), már csak gyors van helyette, és akkor említette, hogy de legalább a deltán megy.
Ezek szerint csak majd.szerk: ahogy nézem, a reggel 5:30-as (zegről) már most is úgy megy. Nem megy be Bobára, és 3:25 a menetidő.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Mr.Csizmás #98 üzenetére
természetesen az ic-hez képest megyek 1 órával jobbat, nem a vicinálisokhoz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gomsadi#
tag
válasz Mr.Csizmás #132 üzenetére
Nem lenne egészséges itt fejtegetni a szakmát. Még a végén nem mernenenk vonattal utazni, aztán nem lenne munkahelyem
Have a Lot of Fun!!
-
vince
őstag
válasz Mr.Csizmás #148 üzenetére
Gondoltam
A múltkor beszélgettem az állomáson (Szentgál) lévő vasutassal, ő azt mondta, hogy van ugyan menetrend, de nem tartják a teherforgalomban ezt. Egy fél óra múlva jött 2 tehervonat, de ő is csak 10-15 perccel azelőtt tudta meg telefonból..."Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
vince
őstag
válasz Mr.Csizmás #150 üzenetére
Mindenesetre ha valami menetrendféléd van, jöhet, akár privátban is
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
vince
őstag
válasz Mr.Csizmás #152 üzenetére
köszi., akkor marad a próba - szerencse Szeretünk üldögélni ott, nyugis hely, ha nagyon unjuk magunkat, áttekerünk a nyolcas mellé és kamionokat meg teherautókat nézünk, nyáron motorokat is. Jó dolog kisfiús apukának lenni
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
Rommel6600
őstag
válasz Mr.Csizmás #155 üzenetére
"a térképes információs rendszer kifejlesztése 15 millió forintba került, a több vasúttársaság adatait tartalmazó központi információs adatbázis kialakítása és üzemeltetése 150 millió forintot, az okostelefonhoz kapcsolódó fejlesztések pedig 12,9 millió forintot tesznek ki."
"van jópár különbség az eddig verziókhoz képest, aminek a nagyrésze nem is látszik a "civileknek". a fejlesztések a belsős, üzemi rendszert is érintették"
Akkor meg pláne: nekem mint "civilnek" mégis minek kéne örülni?
FYI: Az okostelefonos fejlesztéssel nincs bajom, csak a többivel.(Akár azt is írhattam volna, hogy ismét sikerült elköltenie egy csomó pénzt a mávnak és semmi látszatja...)
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #168 üzenetére
Sajnos én sokáig a Keletihez voltam kötve a pécsi vonal miatt... de maga a Pécs felé menő pálya is katasztrófa néhol. Röhej, amikor Kurdnál 20 körül megy a kiránduló IC.
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #174 üzenetére
ja, offline = ablaknál, így értettem. Arra gondoltam, hogy a 19 percnyi foglalás közben/után valahol adhatták el a másikat. Nem tudom, nem látok bele. IC-re adnak egyáltalán helyjegyet kézzel írva? De gáz.
Nem tudom, mi volt a bibi, a kalauz végül nem tudta feloldani, az egyik párnak más helyet kellett keresni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #176 üzenetére
Azért írtam, hogy offline - megzavaró módon - hogy elkülönítsem a netestől. Nyilván a db ugyanaz mögötte. Az jó, ha rákérdezel, bár mondom, én csak figyeltem, nem láttam a két jegyet. A kalauz reakcióiból az derült ki, hogy mégis megeshetett valahogy. Kb. két hete a pécsi vonalon, a 17:xx IC-n volt.
szerkseztés után:
Köszi, hasznos infók.
[ Szerkesztve ]
-
Kassadin
addikt
válasz Mr.Csizmás #179 üzenetére
Mármint melyik félnek? Amúgy meg lényegtelen, itt csak elvekről van szó...Mindent el kell adni, amíg lehet.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #176 üzenetére
"aminek ez a hátránya is, hogy egy vonatra egy helyet egyszer lehet eladni - A-B-C-D megy a vonat ma, én veszek a 666.-os helyre egy A-B jegyet, akkor B-C-D szakaszon azt a helyet már nem tudja eladni a gép..."
Ez komoly? És még nem fejezték le azt aki ezt a rendszert megírta? (Infós szemmel mondom)Amúgy szerintem úgy történhet meg az ugyanarra a helyre két jegy, hogy pl. múltkor csornai állomást felújították, és ha jól láttam nem volt áram (vagy csak net), és kézzel írt jegyet kaptam IC-re. Pénztáros ugyan telefonon egyeztetett valakivel, de itt simán emberi tényező befigyelhet.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #184 üzenetére
Azt sejtettem, hogy ki lesz nyomtatva, de ha a pénztáros elírja? Vagy utána a kalauz utána tud nézni helyben?
Amúgy ha ilyen jó a rendszer, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy pl. az egyszerre beérkező kéréseket nem kezeli jól (~egyszerre érkezik be két foglalás ugyanarra a helyre, akkor elfogadja mindkettő), esetleg egyezőség ellenőrzés van rossz helyen megoldva (bár inkább előbbi, utóbbi esetén nagyon gyakoribbak lennének az ilyen esetek).
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #184 üzenetére
"mit mondjak, én is szidtam....péntek....bp-győr-sopron ic....mindenki győrig megy, onnantól üres, de aki győrből menne sopronba...na?"
Én is jártam már így. Egy-egy nagyobb állomáson leszáll a fele a népnek és felszabadul egy csomó hely, amit újra és újra eladhatnának.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #187 üzenetére
Jó csel.
Pécs felé az a baj, hogy a gyors az nem mérhető az IC-hez sebességben. van 1 óra difi legalább.
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #189 üzenetére
Így-így. A balatoni fürdővonat a másik kedvencem.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- GIGABYTE Z370 AORUS Gaming K3 + i78700 + 16gb ram + be quiet!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE (eSIM) fekete, 46 mm, garancia és sok extrával
- MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Garancia
- ASUS GeForce GTX 1060 6GB
- Acer Swift 3 SF314-57G (i3-1005G1, 8GB DDR4, GF MX250, 256GB NVMe SSD, 14" IPS fHD, magyar bill vil)