Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BiP

    nagyúr

    (#4) Xpredi01: Arról tudtam, hogy a mávosoknak volt eddig is hasonló belső használatra, de ez nekem is új. Mármint hogy nyilvános. Érdekes.

    (#5) ntomka: az utasoknak kéne felnőni, és nem telekoszolni meg rongálni.
    Szerintem a máv eléggé teszi a dolgát ezen a téren.

    (#8) Kalandor: Nem szerencsés. Viszont rámész a bogyóra, mutatja számszerint is, így kb. mindegy is, milyen színű.

    (#16) HXY: neten megveszed, (akár mobilról), majd az állomáson felszállás előtt beütöd a kódot a jegykiadó automatába. Ez nem sokkal bonyolultabb, mint amit Te szeretnél. Teljesen használható és gyors.

    (#23) Maxentius: állomásonkénti menetrend infó ezer éve van.

    (#30) 8nemesis8: Semmi se jó. Szerintem ez egy hasznos fejlesztés, és azt nézve, hogy mennyi pénz megy el a mávnál minden másra, nem is drága.
    Mit értesz silány szolgáltatás alatt?
    Késnek a vonatok, ez igaz, de ebből mostanában sokszor pont sínfelújítás, fejlesztés miatt. Ezen kívül nekem semmi bajom a mávval. (az utasokkal annál inkább)

    (#48) Flashcash : azért biztos volt munka vele (nem tudom megítélni, hogy valóban megért-e 15milliót). Meg ugye mégiscsak nagyobb terhelést kell elbírnia, mint a korábbi létező változatnak, meg csinosabbra, felhasználóbarátabbra kellett varázsolni.

    (#53) Fooler89: ki kell költözni Japánba. Ott nem lenne ilyen gondod :)

    (#76) marcias: Na, én ezért jártam többhavonta haza (Zegre) egyetem alatt. Buszt utálom, arra meg nincs időm, hogy a 2 napos hétvégéből 9óra utazással menjen el.

    (#77) 14adam: térképen rajzolta 3 perccel később? Vagy a megállóban írta 3 perc késéssel be az adatokat (szerintem azokat gyorsabban frissíti).
    Meg ha azt nézem, hogy a fényképeződ 3 évet késik, ez a 3 perc igazán semmiség :) ;]

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz adamssss #82 üzenetére

    Ugyanazt tudom neked is mondani, mint 8nemesis8-nek. Van, akinek semmi se jó.

    (#83) Mr.Csizmás: Ausztriában is van az Öbb-nek ilyenje. Szerintem ők is hülyék :)

  • BiP

    nagyúr

    válasz adamssss #85 üzenetére

    (#85) adamssss: Pedig a Te olvasatod szerint pont ott nem is lenne erre szükség, hiszen ha ott pontosan mennek a vonatok, akkor felesleges nézegetni, hol jár.
    A mávnál meg pont hogy hasznos, hiszen ha már késik, legalább online megtudhatod, hogy mennyit, hol, és miért. De ez biztos nem hasznos.
    (én vasárnap pl. nyertem fél órát emiatt. Mozdonycsere miatt fél órát késett a vonat, így nem az állomáson kellett tanakodva ácsorognom, hanem egyszerűen később indultam el otthonról.)

    Abban persze igazad van, hogy nonszensz, hogy állandóan késik, ezen is lehetne/kéne javítani, de ettől még ez a fejlesztés hasznos, nem leszólandó, és ahhoz képest, hogy mekkora pénzek forognak a mávnál (nem olcsó az ekkora szerkezetek fenntartása), arányaiban nem is sok pénz.
    Nem ez a 15millió hiányzik ahhoz, hogy minden pontos legyen, meg hogy a sok paraszt ne szemetelje tele, stb.

    (#88) Kassadin: Ez nem mások majmolása, ez egy évek óta fennálló igény megvalósítása.
    Abban igazad van, hogy a pályaudvarokkal valamit csinálni kell, mert engem is a hányinger kerülget, ha odamegyek. Tiszta balkán. (ami meg a Keleti nemzetközi pénztárában megy, az meg egy anti-imázsközpont.)

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #90 üzenetére

    Elég rusztikus, én is arra tippeltem, hogy az lehetett a régi pénztár. Az előcsarnok viszont gyönyörű, csak kihasználatlan.
    De nem is a kinézettel van bajom - az egy dolog. Bár mondjuk elég gáz, hogy ott a támasztógerendák között kell várakozni.
    A baj azzal van, hogy _mennyit_. Alig vannak, mégis órákat kell várni. A pénztárosok nagy része alig beszél külföldi nyelven, azt is makogva. Elmondod mit akarsz, percekre eltűnik, stb.

    (#94) Mr.Csizmás: biztos, hogy csak lesz? Barátnőm apja múlt héten teljesen úgy beszélt róla, mintha már menne így vonat. Csodálkoztam is, de hát mondom magamban, ő tudja. Aztán lehet, hogy ő már erről az új dologról beszélt úgy, mintha már aktív lenne, mondván ez mindenképp így lesz.
    De reméljük jó sokat faragnak majd vele. A mozdony-szerelvénycserén baromi sokat gyorsítottak az utóbbi években (gondolom a villamos átállás miatt), de ha be sem benne Bobára, azon igen sokat lehetne spórolni.
    Meg igazából azt nem értem, miért kell megállni még mindig minden szénaboglyánál.
    Lenne Zalaegerszeg, Veszprém, Sz.fehérvár, Bp, és kész. A köztes állomásokon lévő forgalmat meg helyi személyvonatokkal meg lehetne oldani, a gyorshoz igazított átszállásokkal. (Devecser, Hajmáskér, meg ilyenek)

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #98 üzenetére

    Ja, azt tudom.
    Csak épp arról beszélgettünk, hogy milyen furcsa, hogy eltűntek erről a vonalról az IC-k (zeg-bp), már csak gyors van helyette, és akkor említette, hogy de legalább a deltán megy.
    Ezek szerint csak majd.

    szerk: ahogy nézem, a reggel 5:30-as (zegről) már most is úgy megy. Nem megy be Bobára, és 3:25 a menetidő.

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz Kassadin #115 üzenetére

    Ismerem ezt a szólást, csak azt nem értem, hogy jön ide.
    Nagyon félreértettél. Én csupán arra reagáltam, akik fikáztak, hogy miért kellett ezt és ennyiért. Nem, nem örülük a sikkasztásnak, a pénzszórásnak a mávnál, de szerintem ez pont egy jó helyre ment pénz volt (még ha gondolom többe is került, mint szükséges lett volna).
    És ha megnézem, hogy mennyibe kerül 1 darab vasúti kocsi (vagy mozdony), esetleg mennyi 100m sín lefektetése, (vagy esetleg mennyi ment el végkielégítésekre :( ) amellett ez aprópénz. Viszont hasznos. Csupán ezért volt bajom a fikázókkal, akiknek semmi se jó.

    Emellett látom én is, hogy lehetnének jobbak a kocsik, tényleg nem lenne rossz wifi minden kocsin, hajléktalanmentes pályaudvarok stb. De attól, mert az még nem megoldott, ez a mostani fejlesztés miért felesleges? Tény, hogy olcsón, egyszerűbben megvásárolható PR siker egy ilyen fejlesztés (a valós problémák megoldásához képest), de ettől még bizony jó, hogy mégis meglépték.
    Abban sajnos egyet kell értsek veled, hogy azokkal is kéne valamit kezdeni, és zavar, hogy a MÁV mégsem tesz érte (pl. pályaudvarok állapota).

    Komolyan mondom, agyam eldobom. Tisztára mint a politikás vitáknál. Ha nem tetszik A párt, akkor egyből B párt szimpatizánsnak vagyok titulálva. Vagy ha egy intézkedéssel egyetértek, egyből szemellenzős fanatikus leszek. Itt is, azt mondom ez a pénz jó helyre ment, egyből támogatom a sikkasztást, pénzszórást is, stb.

    (#117) amargo : autó vs. vonat. Kimeríthetetlen téma.
    De Pollen írta le a lényeget (#109): Helyzetfüggő.

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz Kassadin #119 üzenetére

    Pedig ez pont egy olyan fejlesztés, amit az egész utazóközönség számára elérhető, és előny az eddigiekhez képest. Tehát bárki profitál belőle. Jobb, mintha a Máv vezér új audijára ment volna :)
    A síneket meg cserélgetik, (szerencsére), csomó vonalat újítanak, mostanában emiatt van a legtöbb késés.
    Én is sajnálom, hogy komolyabb hiányosságra nem figyelnek, nem jut elég figyelem, erőforrás, de már azt _úgysem_ csinálják meg, hiszen ismerjük a máv mentalitását, akkor legalább annak örüljünk, hogy csináltak egy ilyet.
    (nem emellett nem felejtjük el a többi hiányosságot, csak örülünk a kis lépésnek is)

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz bambano #133 üzenetére

    Ez tipikusan az az eset, hogy helyzetfüggő. Nektek ilyen feltételekkel nem éri meg a vonat, célszerűbb az autó.
    De van más eset, amikor meg a vonat a jobb.

  • BiP

    nagyúr

    válasz bambano #136 üzenetére

    Pedig az. Neked/nektek, ott az autópálya bevezetőjénél, ahol 9 jegy kell a vasútállomásig, úgy nem éri meg. Tőlem a vasútállomás átszállás nélkül megközelíthető, azaz 1 jegy.
    (meg persze 360-as buszjeggyel számolva, buszon véve (ami már sajnos 400Ft), amikor a 10-es gyűjtőjegy 2800, 9+9 jegy kijön 5600-ból, és 2 még marad is.)

    Abban igazad van amúgy, hogy -nagy általánosságban - 3 embernél már az autó az olcsóbb. Sőt, felnőttnél, ahol teljesárú jegyet kéne venni, gyanítom, hogy már 2 embernél is (maga az utazás) olcsóbbra jön ki.

    De pont ezért mondom, hogy helyzetfüggő. Nekem nem éri meg kocsit ezért sok pénzért fenntartani, egyedül autózni, nektek, ha többen utaztok, és messze van a pályaudvar, az autó az olcsóbb, kényelmesebb. Mi ez, ha nem helyzetfüggő?

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz Rommel6600 #156 üzenetére

    Jaj, ne kezdjük már megint. Tessék visszaolvasni.

    Aki csak fanyalogni tud, annak jelzem, hogy 1. nem kötelező használni 2. lehet autót venni 3. ha csődbe megy a máv, akkor nem ettől az 'aprópénztől' fog.

Új hozzászólás Aktív témák