Új hozzászólás Aktív témák
-
Nekem ingyenes programokból két óra alatt sikerült ugyanezt összerakni. Akkor nekem 7.5 misi az óradíjam?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Közben az jutott eszembe, hogy volt egy szintén nagy médiaviszhanggal beharangozott projekt, miszerint az üzemanyag lopások felderítése meg a pontosabb irányítás céljából gps-szel szerelik fel az összes mozdonyt.
Namost ha van gps a mozdonyon, ami jelenti a központba a gép helyzetét, akkor mi az a bazinagy innováció, hogy láthatod a vonatok helyzetét? Vonatok tipikusan mozdonyok mögé vannak kapcsolva...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz julius666 #15 üzenetére
Egy olyan cuccot raktam össze, ami képes követni egy telefont. (androidos telót, mobilnettel).
Nekem nem vonathoz kellett, hanem kocsihoz, de ez részletkérdés.
Gyakorlatilag minden cucc megvan hozzá egy big brother gps nevű androidos progi weboldalán.Azt, hogy éppen merre járok, nem teszem közzé, sorry a fikagépeknek. Megnézed a bbgps webjét, azok után el kell hinned, hogy ez a projekt túlárazott. Végülis a #2-ben leírtak erre akartak finoman célozni, de látom, nem ment át.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
válasz Mr.Csizmás #92 üzenetére
Azért az sem gyenge, hogy Debrecen-Bp. Nyugati viszonylatban egy órával jobbat megyek szabályosan kocsival, mint vonattal, és kevesebbe is kerül.
Már egy embernél is erősen kérdéses, hogy a kocsi vagy a tömegközlekedés az olcsóbb, több embernél egyértelműen iszonyú drága a tömegközlekedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Mr.Csizmás #98 üzenetére
természetesen az ic-hez képest megyek 1 órával jobbat, nem a vicinálisokhoz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz ro_bert17 #102 üzenetére
Azért Debrecenből hajós indulást tervezni kicsit meredek ötlet
Debrecen-Pest autópályán 220 kilométer, ez nagyjából 100 perc. Ha rendőrség által tolerált gyorshajtással mész, akkor 90 vagy kicsivel alatta. Azt a 2 óra 15 percet nem tudom, hogy számolta a gugli.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A lakóhelyemről igen hamar kiérek a város szélére, az autópályára felvezető út meg már autóút.
kicsit elkalandozok:
A hozzászólásod akkor lenne maradék nélkül igaz, ha én lennék a bakter fia, vagyis a vasútállomásra nem kellene tömegközlekednem. Meg akkor, ha mindig csak a nyugatiban és a Nyugati téren lenne dolgom, max. a westendben.
Pl. a szüleim is autópálya végén laknak, viszont a pályaudvar messze van, átszállás és három helyi járat buszjegy. Az három embernek kilenc darab buszjegy oda, másik kilenc visszaútra, ez járművön váltott vonaljeggyel 6480 forint. Ez jó közelítéssel 17 liter benzin ára, ha kicsit odafigyelek, az én benzintemetőmmel is megjárom ennyiből.
Tehát ha itt Debrecenben ingyen kijutnánk a pályaudvarra és a vonat ingyen elvinne, amikor nagymamázni megyünk, akkor is az ottani helyi tömegközlekedés többen van, mint a benzintemetőmben az üzemanyag. De mivel ebből semmi nem igaz, marad az az állítás, hogy a tömegközelekedés nekünk mocskos drága.
(#106) ro_bert17: úgy látom, az európai közlekedésről alkotott fogalmaink nem egyeznek. Amit te írsz, azt én sötétzöld ökoterrornak hívom, még akkor is, ha mindjárt megrohannak a bambanő a troll fanok. Nekem az nem európai közlekedés, hogy beülök a böszme járgányba és magasan, nagyon sokkal olcsóbban és fele idő alatt jutok el pl. a szüleimhez látogatóba, mint vonaton.
"Ezt úgy számolta ki a gúgli, hogy beütöttem Bp. Nyugati - Debrecen vasútállomást." Pech, hogy nem vagyok a bakter fia
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szerintem meg nem helyzetfüggő, mert ha benzintemetővel sem éri meg a tömegközlekedés, akkor egy takarékosabb kocsival meg fogja érni? nem fogja.
max. azért fogsz leszokni a kocsiról, mert addig emelik mesterségesen a közlekedési költségeket és korlátokat, míg megunod. Attól, hogy mesterségesen ellehetetlenítik az egyéni közlekedést, a tömegk nem lesz olcsóbb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz ro_bert17 #137 üzenetére
A #106-os válaszodat (pl: "Eközben meg az európaibb közlekedési formákat elhanyagoljuk") értelmezve az az elképzelés alakulhat ki az olvasóban, hogy szerinted a vasút* az európai közlekedési forma. Az, amit ma tömegközlekedés alatt látok, annak szerintem semmi köze az "európaibb közlekedési formákhoz".
Nekem a lakóhelyem is sokkal közelebb van (időben és távolságban is) az autópálya végéhez, meg a szokásos utazási célpontjaim is. Úgyhogy azt mondani, hogy az autónál nem számoltam azzal, amíg felérek a pályára (bár önmagában helyes lenne), azért nem helyes, mert a vonatnál sem számoltad, hogy mennyi idő alatt érek ki a pályaudvarra, majd a célpályaudvartól a célomig. Legyen egyforma a minősítés, autóval városhatártól városhatárig, vonattal pályaudvartól pályaudvarig, vagy mindkét esetben háztól házig legyen a fuvar. Olyat ne hasonlítsunk, hogy vonatnál pályaudvartól pályaudvarig, kocsival meg háztól-házig, mert az nem fair.
Szerk: *konkrétan a magyar államvasút...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
válasz ro_bert17 #143 üzenetére
oké, elfogadom az érvelésed, hogy az európai vasút sem jobb a mávnál.
Akkor az európai vasutat sem szeretema munkába járásról annyit, hogy megoldottam, hogy távmunkázhassak. minden szempontból magasan ez a legolcsóbb. ha mégis be kell mennem a "munkahelyemre", akkor ott olyan szinten komoly baj van, hogy az nem tömegközlekedés lesz, hanem <ne firtassuk>
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD