- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Starlink
- Bitcoin topic
- Mozilla Firefox
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzió)
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Ezentúl Indiában készülnek majd az USA-ban árusított Apple iPhone-ok
-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Igen, a Sony kameráknál ez még jobban meggondolandó mivel csak a legújabb modelleknél jelent meg a veszteségmentes tömörítés és az A7IV esetében az is a max. fps korlátozásával jár, egyébként meg a teljesen tömörítetlen a másik opció, ami még többet foglal, át lehet konvertálni, de felesleges macera, stb.
-
rednifegnar
senior tag
hat hogy miert vetted azt neked kell tudni
kinaiak barmit legyartanak amire azt gondoljak jo valamire. letezik rekeszes adapter is, ami megint olyan, hogy ahogy sikerul az egyik obin mukodik a masikon meg egy feketeseg kozepen egy lukat latsz. az obikban a rekesz rendszerint kozepen (fosikok kornyeken) van, a kinai csodaban meg mogotte.
elvileg van ef mountos rekeszes obi ahogy irtam, de nem fotozasra valo palne nem filmes fotos, ezek a cine obik (4-5dolcsitol):
[link]
meg vannak meike,rokinon,samyang,iris es tarsai szinten rekeszgyurusben:
[link] -
#92251648
törölt tag
"egy random szeptember vegi delutan 3 orasi balatoni fotozas siman tele van 1/5000 - 1/8000 kepekkel. f1.4-f2 kozotti par kep igy hirtelen egy anyagbol amit most csinalok"
Azt hiszem, ilyen szituációban és beállításokkal én biztosan nem fotóznék. Bizonyára ezért nincs szükségem 1/8000 záridőre.
-
wms
senior tag
Srácok, mitől lehet az, hogy egy 80D 18-135 usm-es obival, 135mm-en automata, záridő választás illetve manuál módban, vakuval, beltérben 1/60-as záridővel 5.6 rekesszel tökéletes képet csinál, de ha rekesz előválasztásra kapcsolom ugyanilyen értékek mellett nagyon hosszú záridőt 1/8 állít be a váz?
-
#92251648
törölt tag
Talán csak más hobbit űzünk. Én használni veszem ezeket a cuccokat, nem eladásra, tehát nem szoktam várni a vásárlással 2-3 évet a megjelenésük után, hogy leessen az áruk és a fóliát sem hagyom rajtuk hónapokig, sőt még össze is karcolom őket kúszás-mászás közben. A leharcolt 350D-met 8 évesen adtam el nagy nehezen 2 fillérért. A 70D-m ára felére zuhant, mikor kijött a 80D. A 6D... na azon pont nyertem, mert többért vitték el, mint amennyiért újonnan vettem.
De neked is leírom, a történetben nem ez a lényeg, engem sem ez zavar. Ha pályafutásom legelején megvettem volna a Pro cuccokat, akkor a sok évvel ezelőtti képeim is vállalhatóak lennének még mindig és kevesebb pénzt is költöttem volna az évek során. Jó, tudom, laikus vagyok, nem értettem meg a gépek nyelvét és a fénysugárral is rossz szöget zártam be.
Mindegy, elengedem a témát.
-
Fotonhámozó
senior tag
"valamit szarul csinaltok, ha ti ugyanannyit buktok a hasznalt kamerakon. rosszat vesztek, rosszkor." Nagyon nagy +1
Messzeségbe révedő tekintettel ülök a monitor előtt, miközben szám széléről csorog a nyálam olvasva az utolsó néhány hsz-t. Zombivá váltam. Zagytekervényeimben beakadt a lemez, jó ideje egy gondolat bánt engemet: "ezt meg hogy a 'csába?"
Vázon bukik az ember, nem kérdés. De ha okosan csinálod, az sem annyira fájdalmas. Kicsit olyan ez mint a tőzsde, tudnod kell mikor és mit érdemes venned, eladnod. Objektíven viszont nemhogy nem kötelező bukni, még kereshetsz is rajta. Eddig egy optikát sem adtam el minuszosan
-
#92251648
törölt tag
Én negyed évente szoktam kalibrálni a szettem, de ritkán mászik el. Nem tudom, nálad mit jelent a kis mélységélesség, van f/1.4-es objektívem is, de nincs vele bajom. Az EOS R reklámjában a világ leggyorsabb AF rendszerekét emlegetik, ennek ellenére tegnap a kezemben kb 3 másodpercig keresgélte az élességet egy kivilágított helyiségben. Tény, a Sony ezt jobban megoldotta, szóval nem általánosságban a MILC technológiával van baj.
Akusztika ügyében keress bátran!
-
copass
veterán
a tájképes az egy külön móka...
de tanuljon meg mindenki helyesen exponálni!
nekem nagyon nem jött be az a6k magas iso-n...ugyanúgy nincsenek színei mint egy kropposnak!a fókusz még oké, habár az is ment mindenfelé néha. előnye hogy zsebben elfér.
5dm2 jó kis váz, nem semmiért tartja még mindíg ennyire jól az árát. -
m3ss
veterán
lehet oldaliranyban sem artana tavolabb tenned oket, de mivel nem latjuk a teljes kepet nehez megitelni. benne van a pakliban hogy ramer a papir mellett/mogott levo poharra vagy a mellette levo celpontra. tekerd el vegtelenre az obit es onnan fokuszalj mindig, csinalj legalabb 5 kepet egy helyrol, mert szor az autofokusz is.
na en befejeztem a kalibralas temat, csodalatos az elet nelkule -
MeSKA
aktív tag
Igen, ki volt kapcsolva a stabi, és nem egymás mellett voltak a poharak. Balról jobbra 12345, a 3-hoz képest az 12 hátrébb volt, de a 2-höz képest az 1 még hátrébb. Másik oldalt ugyan így csak előre. A középsőhöz képest a legszélső kb 2-3cm-el volt eltolva. Direkt ezért csináltam 5 pohárral 3 helyett, hátha látszik mi lesz éles.
-
norbinator
csendes tag
Mondjuk, ha olyan zajszinttel fel lehetne húzni az 5D mark III képét, mint a D810-ét, akkor akár még jó is lehetne ez a mátrixos, középre exponálós technika
De amíg az árnyokék felhúzása így zajosodik, addig nagyon kell a jobbra exponálás lehetősége.
Sajnos pont portrénál, ahol a leggyengébben teljesít a kiértékelő fénymérés, ott a legnehezebb az újrakomponálásos módszer, a szűk DOF miatt. (ráadásul állandóan szívni kell az expo lock-olással is), ezért lenne nagyon jó a spot mérés fókuszponton.
Kicsit mintha nem tartana lépést a canon a saját fejlesztéseivel. Mármint 5Dc-n nincs mese, csak a középső fókusz pontot lehet igazán hatékonyan használni, szóval senkit sem érdekelt igazán ez a spot mérés linkelés fókuszpontra, mert tök jó volt az középen, úgyis mindig ott volt a fókuszpont. De ha már csinált egy ilyen fasza fókuszrendszerű gépet a canon, mint a mark III, akkor miért nem engedi 100%-ban kihasználni? Ennek épp az lenne a lényege, hogy ne kelljen újrakomponálni a képet, de spot mérés esetén ugyanúgy kell, így igazából nincs is sok érelme spot mérésnél a fókuszpont változtatásának.
Auto iso kicsit ugyanez. Régen filmen, ez elképzelhetetlen volt, hogy real time kapcsolgassuk a film érzékenységet. Aztán a korai dslr-eken, főleg apsc-n hulladék volt a kép, már viszonylag alacsony iso-n is. Tök jól megoldották, hogy már ISO1600-ig, sőt talán 6400-ig is, nappali fényviszonyok között, teljesen jól használható alacsony zajszinttel a gép. Csak elfelejtettek utánamenni az expozíció oldalán. Egyszerűen felmerült, az igény, hogy ha már ilyen jól lehet expozíciót állítani csak ISO-val is akár, akkor miért ne tudja automatikusan a gép? És ha már tudja, miért ne tudja igazán jól és használhatóan (expo korrekció)
Persze azt nem lehet mondani, hogy nincs fejlődés, mert ha egymás mellé teszem az 5Dc-t és az 5D mark iii-at, azért tényleg sok dolgot jól megoldottak azóta, csak hát az ember telhetetlen. Pláne ilyen dolgokban, amikhez nem kell újabb fejlesztésű processzor vagy szenzor, csak néhány plusz sor a szoftverben, tehát a canon olcsón dobhatná oda a népnek, mindenki boldog lehetne. -
*Ropi*
félisten
Nem, mert nem érdemes - a gyári gumiszett csere 30-35k körül van.
(#32731) robi222: Szenzorban ugyanazok, szolgáltatásban és AF rendszerben jobb a 7D.
(#32732) copass: Nem ugyanaz szolgáltatásban, pl. a 650D-nek ott a tapicskolós kijelzője, a 7D viszont könnyen kezelhető a dedikált funkciógombjaival. Az AF rendszer sem ugyanaz...
-
*Ropi*
félisten
Majd kérek nef-eket a sráctól aztán összenézheted, hogy melyik milyen. Nekem csak 2-300 Kelvineket kellett módosítanom a saját szájízem függvényében, viszont nem volt időm arra, hogy az ő, D3-ból kiesett képein egyenként fél órát szúrjak el HSL-ben a WB finomításával. A Bazilikában műfénynél olyan atom zöld lett minden képe, hogy egy füves mező hipófehér asztalterítőnek hat hozzá képest. Ha valami nincs meg a raw-ban, azt tekergetheted akárhogy: nem fog belekerülni - egy határig húzható, ha viszont túlhúzza az ember akkor a többi tónus is használhatatlanra esik szét. A szenzoroknak beállított színvilág mindig is nagy vízválasztó volt a tudatosan fényképezőgépet választóknál.
A váltással kapcsolatban abban az esetben van igazad, ha eleve azt tervezte, hogy felvált, ha viszont nem akkor a használt árakat figyelembe véve cca. 180k Ft a különbség - és nem tudja, hogy valójában milyen állapotot vett: lásd az egyik fórumtársat, akinek beázott vázat adtak el, de szerencséjére volt annyi lélekjelenléte, hogy 2 hónappal később amikor kiderült vissza tudta csinálni az üzletet.
IRÓNIA BE]
Jobban belegondolva, ennyi erővel az olimpián a lelátóról fotózva olyan messze lesz a versenyzőtől, hogy az a végtelen kategóriába esik: ott az AF-nek már nincs jelentősége.Nánási modelljeinek a legvadabb mozdulata a pucsítás - ahhoz bármilyen AF jó: még a manuálban is megy.
[IRÓNIA KI]
A D750 jó megoldás lehet, viszont árban nagyon nem egy kategória az említettekkel.
-
duni84
aktív tag
2014-es poszt, de ugyanezek az akksik azóta is közel annyit bírnak, mint a gyári társaik + továbbra is kommunikálnak a vázakkal
-
troszti
aktív tag
Köszönöm az infókat. Úgy érzem nem lesz egyszerű dolgom ezzel a vásárlással. Jó lenne egy canon nyílt nap, és akkor meg tudnám nézni, melyik mit is tud.
Már valahol olvastam ezt a "nem annyira szépen mossa a hátteret" a canon. Jó lenne ezt is élőben látni.
A baj az, hogy egy normális nagylátóm sincs. Csak egy régi m42-e 35mm f2.4. Ennek a cseréjén is gondolkozom, de a 35 f2-re még gyűjtenem kellItt is jó lenne megnézni a 24 f2.8-at vagy a 40 f2.8-at, hogy melyik lenne ideális. Ezek még viszonylag jó árban vannak, és a fényerejük is tűrhető.
Majd elválik, az biztos, hogy az első canon nyílt napon ott leszek
-
Fotonhámozó
senior tag
Érdekes, mostanában az irányjelzős fórumon fel-feltűnnek hihetetlen expószámú 5D-k, 5D Mk II-k. A copass által linkelt is eléggé elképzelhetetlen ennyire kevés expóval
Ezek valóban ennyire keveset használt vázak lehetnek? Vagy valami trükk állhat a dolog mögött, pl. alaplapcserével nullázták korábban az expószámot? (lehet ilyet egyáltalán vagy van ennek kivédésére valami spéci gyári megoldás?)
-
toza
senior tag
igy vettem.22 ezerert.csak error 30 rol volt szo.beazasrol nem..
nem tudom merrol azott.minden mukodni latszik.tukor felugri,3 redos ize lecsapodik.csak a 2 redos blade nem megy le.mozdul 1mm -t de em csapodik le .
motor v mi neha vinnyog ijenkor.
bekapcsolasnal is kene mozdulnia 2 redosnek.de nem teszi..
manual cleanyng opcional vagy live viewnel is fennt marad.
ha ovatosan megerintem muanyag izevel,leugrik helyere..viewfinder leveheto gumi alatt is rozsda volt. leszedtem elolapot is mert vmi mozgott-zorgott benne.
kipotyogott vagy 10 szem rizs is...shutter kabel feletti.audio -mikrofon kabel is szet van rohadva..
alaplapot tudnek 33 ezerert kinabol,de akkor mar nem eri meg kb..
eladom akkor igy..
azert koszi..
-
*Ropi*
félisten
Nem az élesség vagy részletesség vagy képzaj miatt linkeltem, hanem a WB miatt (arra meg nem befolyásoló tényező az, hogy talált-e az AF vagy sem). Ha nem lenne egyértelmű: narancssárga a lány arca a D800-zal, a videóban gyertyafénynél meg zöldes beütésű.
(#30715) m3ss: Tényleg ilyen és ha leszűröd használható mértékűre a zajt, akkor ugyanolyan lágy lesz, mint az 5D3-é.
-
#14121216
törölt tag
Canon vs Nikon pro-contra rengeteget olvastam.
Nálam végül is az döntött, hogy egy bizonyos összegért melyik gyártó milyen szolgáltatásokat ad, s ezek közül melyik gyártó melyik modelljében van az a legtöbb, ami számomra hasznosnak tűnik. Sokat vaciláltam a 700D és a Nikon D5300 közt, s fájó szívvel lemondva pár dologról ami a Nikonban van, a Canon tűnik hasznosabbnak, olyannak amit jobban ki tudok használni. Szóval engem nem a promó dumák irányítottak, hanem a reális száraz tények.Rengeteg mintaképet nézegettem mindkettőtől, azok közel-hellyel hasonlóak, azt nem kellett figyelembe vennem. De azt már igen, hogy sok több Canonos van a környezetemben, akiktől olcsóbban be tudok később használt cuccokat szerezni. Na, ez se egy hátrány. Nikonost vagy 10-et ismerek, Canonost meg 20-on túl.
Video... Videózni is szeretnék, de nem csak így simán, hanem inkább művészkedni velük. Ebben szerintem a Canon verhetetlen, hacsak a Youtube-ra felrakott short movie-kat megnézzük a két modelltől.
Az érintőkijelző is eléggé a Canon felé fordított, hisz a mostani gépem is az, s tudom hogy iszonyatosan meg tudja könnyíteni az ember munkáját fotózáskor, a videózásról ne is beszéljünk, mi fícsőr ott vezérelni felvétel közben a szelektív fókuszt
Volt még egy-két apróság. De a Nikontól meg irigylem a wifit (igazából a Canon 750D wifi-t irígylem, hisz ott a Nikonnal szemben -
ahol gyakorlatilag képnézegetésre, másolásra, exponálásra lehet csak használni a wifi-vel összepárosított okostelefont- teljesen okostelefonról lehet vezérelni az egész gépet s beállításait... -
*Ropi*
félisten
"...teged tenyleg kihuzott mar a szarbol h kicsit mashogy alakulnak a szincsatornak?"
Minden egyes fotónál: ugyanis emiatt olyan gyenge a Nikon auto WB-je, amilyen.
"...ha ennyire ebbol indulnank ki, h mit lehet kitekerni a rawbol meg mit nem akkor nem ajanlanank senkinek sem canon apsct, mert mindenben jobb a nikon. lenyegesebb dolgokban, mint a nuansznyi szinkulonbsegek."
Nem szeretem magamat ismételni, de...
-
*Ropi*
félisten
Teljesen más a szenzoraik spektrális karakterisztikája (ugyanazzal az üveggel adapterezve). Persze nem attól lesz jobb fotós valaki, hogy Canon / Nikon / Phase One / Hassleblad vázzal fotóz, de a "hozott anyagból dolgozunk" elv itt is érvényesül: ha már eleve a rawban nincs meg valami, akkor ha megfeszülünk sem tudjuk kitekerni belőle, akármekkora LR / PS mágusok is vagyunk.
-
vjpeti
tag
+20, az azért durva, éppen határon.
Nekem az összes optikához -2 -re kellett tenni az 5dII-t, az 50 1.4-et kellett egyedül +9-re, pedig azt újonnan vettem, szóval nem is értem. Sőt, őszintén szólva egyáltalán nem értem hogy lehet ekkora szórás, ha nem lenne Af finomhangolás, akkor hogy lenne pontos? Camera Kft 10,000-ekért? -
vjpeti
tag
Ebben a módkiírósban én is egyetértek, és sajnálatos módon az 1D-ken kívül a felső LCD-n sem írja ki egyik sem, sötétben kicsit megnehezíti a módválasztást. Én 5D I-nél mindig számoltam hány kattanást tekerek a módválasztón
Mondjuk az 1D annyiból is más, hogy ott le is tilthatsz módokat, ha úgy akarod csak AV meg M mód van, így pl a keresőtől sem kell elvenni a szemed, csak átállítod gombbal a másikra, és annyi.
-
m3ss
veterán
ja de pont ezt irtad te is tegnap ropi. akkor marad az ossze-vissza tekergetes, nonszensz.
vagy 6d-n beallitom mind2 modban, hogy felso tarcsa a rekesz es csak a masik vazon orulok meg. amit pont foleg manualban akarok ml miatt hasznalniharom dolog kozul ami igazan hianyzott 5d-bol, (fokuszkalibracio, auto iso, tarcsa allithatosag) csak egynel jobb az 5d2.
amit nem ertek meg, canon gepeken miert nem irja ki a keresoben, hogy milyen modban vagyok, Av, vagy M? ami szinten fura, hogy legdragabb gepeken sem vilagitjak meg a modvalaszto tarcsat. siman tehetnenek oda is par ledet a betuk moge, es a vilagas gomb megnyomasara bekapcsolna. vaksotetben ott agyalok mindig, hogy most vajon M-ben vagyok? esetleg c1? vagy Av?
se a statuszkijelzore nem irja ki, se a keresobe. d300 pl irja statuszkijelzon.
-
*Ropi*
félisten
Zárcserét csak szakszervizben lehet csináltatni, mert utána hozzá kell kalibrálni a vázat: ha nincs az új zárhoz hangolva az elektronika, akkor a gyorsabb zársebességek esetén csúszhat a szinkron. Persze lehet cserélni anélkül is, aztán vagy jó lesz vagy nem...
A 40D korszakban lehetett kapni hozzá az E-Bayen előkalibráltként hirdetett zárakat: volt aki berakta és ugyanúgy nem volt jó...
-
Dexter68
addikt
Nekem ML-lel jó tapasztalataim vannak. Megmarad a régi menü is, az MLmenüjét a kuka gombbal lehet előcsalogatni (700d) és van benne egy rakat jóság, aminek egy ilyen lelkes amatőr is, mint én örül, mint majom a tartálynak. Plusz kap az ember még egy infó képernyőt liveview módban, ahol csuda dolgok kerülnek kijelzésre. Pl zoomolás közben kiírja az aktuális fókusztávot. Meg a kép egy részét egy kis kockában ki lehet nagyítani, hogy lássam, hogy jól fókuszáltam-e. Jó móka.
Ezeket olvasd el, de nem kell parázni.
1. A Magic Lantern firmware, a Canon fényképezőgépek gumibogyószörpje
2. Canon fényképezőgépek funkcióbővítése - a Magic Lantern
3. A Magic Lantern telepítése -
*Ropi*
félisten
Utánanéztem, nem hagyott nyugodni: rosszul emlékeztem, csak az AF-ON/AE lock gombot és Tv / Av-ben a tárcsák irányát lehet megcserélni.
Már ahol van auto ISO menü, mert a 7D-n pl. csak annyi van vele kapcsolatban, hogy ON / OFF.
Egyébként nem sűrűn használom, mert nem szeretek egész értékeken fotózni a zaj miatt: fixre állítom be.
(#30488) bájoló: A rekesz kivételével a másik kettőt lehet (meg a vakuszinkront, de az más tészta).
-
m3ss
veterán
azert kivancsi vagyok hogy mukodik hasznalat kozben az autoexposure. pl ha gondolok egyet, es M+auto iso(autoexposure) helyett vakuzni akarok, olyan erzekenyseggel amit en akarok kivalasztani...akkor a manual iso amit beallitok a gepen felulirja az autoexposure beallitast?
aztan ha megint be akarom kapcsolni, es auto-ra rakom az isot az iso gomb+tarcsa segitsegevel akkor mar megint el az autoexposure?
gondolom nem a menuben kell kapcsolgatni, hanem az autoexposure tulajdonkeppen a gyari autoiso funkciokat irja felul? vagyis azok hianyat -
copass
veterán
május óta van meg az 5dm2 asszem, azóta ML van rajta, de előtte is azzal használták.
atomstabil, soha nem fagyott le még eddig nekem.
nem írom le, elég sokat tud. -
bbkmachine
aktív tag
"de ha ez vmiert neked nagyobb elmeny ilyen formaban amikor rapasszol, akkor igy kell fotozni"
Említettem bárhol is, hogy én így fotózok? Én csak "értelmezni" próbáltam egy létező fotós ágazatot. Valakinek az SOOC fotózás okoz örömet, valakinek meg az, hogy órákig fekszik álcaháló alatt a mínusz tíz fokban, hogy lefotózhasson egy vadat. De kár a szóért, mert úgyis mindig a magadét hajtod.
-
copass
veterán
a komponálás meg legvan ejtve!
mert a vázon hekkeli hogy mi lesz a jó beállítás!
azért megnézném egy sooc fotós hatásfokát bármilyen helyzetben!
amikor a filmeket előhívták akkor is ugyanúgy volt utómunka, csak nem digitálisan hanem vegyszeresen, időzítésekkel,letakarásokkal,stbstb.
ez olyasmi mint a szakál+ablaküvegszemüveg. semmi értelme, de ez a divat. -
Csari93
aktív tag
mi az hogy forditasra kattog?
tudom, hogy nagyon túrista volt ahogy megfogalmaztam, előre hátra fordítgatva elég hallhatóan van benne egy lötyögés, kattanás, mintha valami nem lenne a helyén, ezért említettem a tükröt.meg mindig ir hibauzenetet? mit?
nem, ezt írtam, hogy már nem ír hibát, mér fényt, kiírja nézőke alatt a záridőt rekeszt stb, szokásosan, ha fent van a popup, akkor azt is villogatjaattol h vizes kezzel megfogod a markolatot, nem fog beazni. paras helyen volt?
én is így gondolom/gondoltam. tengerparton volt, akkora pára nem lehetett, nem szaunában volt, és még csak nem is esős időben.köszi a segítségetek!
-
vjpeti
tag
Nehéz megmondani, nekem két 5D I után volt 5D II, nem tudom, hogy ugyanaz-e, mindenesetre ugyanolyan pontos az AF.
Viszont: nincs AF microadjustment a mark I-ben, én személy szerint ezért cseréltem le mark II-re.
Nyilván aki nem használ nagy fényerős obikat, az észre sem veszi ha minimálisan elé vagy mögé megy, viszontén képtelen voltam találni olyan 85 1.8-at, ami pontos lett volna a vázammal, 3-at kipróbáltam, mindegyik máshol volt éles, de egyik sem ott, ahol kellett volna.
(Nem is értem miért van ekkora szórás az optikák között, ebből a 3 ból kettő alig használt, garis volt, mégis egyik back-, másik frontfocusos volt. A vázzal nem volt baj, 50 1.4-el, 70-200 2.8-al pontos volt mindig.)A kétvégű kalibráció hasznos dolog, de nekem még nem volt olyan objektívem, aminél ne lett volna elég a sima kalibrálás, bár hallottam, hogy bizonyos Sigmáknál ez előfordul.
Igazából minden gépnek megvan a saját célközönsége, olyan úgyse lesz sosem, ami mindenkinek jó
-
*Ropi*
félisten
Azért a 6D 1/180-as vakuszinkronja is hagy némi kívánnivalót maga után.
Az 5D2 AF-je ugyanaz mint az 5D1-é, ezért is nem váltottam 40D-ről 5D2-re mert nem láttam értelmét: konzisztensebb fókuszú képeket tudtam lőni a 40D-vel.
(#30336) bájoló: Egy véleményen vagyunk kivéve az LCD kanócát, amit .DLL kolléga már leírt.
-
watchfun
tag
Köszönöm szépen, de sima nd-re nincs szükségem a feladathoz, pont az átmenetes kellene - nem is nagyon forgatnám, 1/2-1/2 vízszintesen aztán úgy komponálok és croppolok. APS-C-n nem probléma, ott nem vignettál be az első szűrő sem sőt ahogy nézegettem még a 82-77step-down ring sem látszik de ff vázon nem használható. Egy Sigma 15-30ról van szó egyébként, ahol annyira domború a frontlencse, hogy a fém napellenzőre rakható gyári 82mm-es kupakszerű képződménybe lehet csak szűrőt tekerni es ff vázon már maga a képződmény is belóg a képbe.
-
madle
őstag
Köszi, de a MILC gépek lényegében nem ugyan úgy APS-C szenzorral vannak felszerelve? Vagy azokra teljesen más objektíveket lehet pakolni? Nem néztem soha őket, mert mindig olyan "se ilyen se olyan" fényképezőnek tűntek.
70D-ben gondolkodtam már egyébként, és ahhoz venni egy értelmes szép rajzú objektívet, nem munkára készülök vele persze, meg nem is értek hozzá, csak magamnak szeretném a lehető legszebb képeket kihozni. A 600D használata annyira megtetszett, hogy ezért szeretnék a tükörreflexes DSLR gépeknél maradni.
Szerinted milen objektív lenne egy jó választás egy 70D-re?
-
bbkmachine
aktív tag
Miért lenne egy 7D-n értelmetlen egy 17-40-es obi?! Akkor a méregdrága (de mégis gyenge) 17-55 obija is értelmetlen volt neki a 7D vázhoz? Ugyan az a kezdő gyutáv! Nem személyesen neked szól amit írok most, de a fejemet verem a falba, amikor mindenki ezt a hülyeséget nyomja, hogy L-es obi nem való crop-ra! Miért nem? Elmagyarázná valaki értelmesen és logikusan? Azt hagyjuk ki, hogy "mert drága". Ez nem indok! Egy 7D mark II. jelenleg drágább, mint egy 6D! Utóbbira rátehető az L, előbbire meg nem?! Miért? Crop faktor? 17-40-es obiról beszélünk! Milyen crop faktor?! Az alap obik indulnak 18-ról, ez meg 17mm! Egyedül nagylátónál kell a kompromisszum, mert abban nincs olyan L, ami kellően lentről indul (vagyis már van!), viszont vannak nagyon jó crop-os nagylátók. Ennyi erővel ne tegyünk fixet se crop-ra, mert azokat is FF-re tervezik 90%-ban!
-
madgie
titán
Az 56/1.2 AF-ben is kicsit hasonlít a Canon 85/1.2L "nagytesóra", az is hajlamos bizonytalanabb lenni néha, mint kéne. Nem akkora gond ez, mindkettő olyan képkarakterrel ajándékozza meg az embert, hogy elnézi ezt nekik
Egyébként automata AF választásban nekem eddig csak a Pana jött be, szubjektív eleve ők a CDAF királyai, és mindig okosan, a legközelebbi kontrasztra húz rá az automatizmus. Míg mondjuk Oly-n sokszor a háttérre, Fujin meg eléggé lassít az AF működésén, tehát élből kilövöm.
-
madgie
titán
Na igen, a Fuji
Melyik fókuszponton volt? S-AF-en csak a középső 3x3 PDAF, a többi mind CDAF, azok tényleg bedobják a cumit ellenfényben. A hasonlat meg találó, kicsit olyan ez, mint a szélős pontok tükrösnél
szerk: meg az AF mező mérete sem mindegy, lehet kicsi volt, olyankor bizonytalanabb. És még vízszintes vonalakra is bénább, átlós/függőlegesre hamarabb ráharap.
Itt van két Fujis koncertalbumom a Flickr-ről, párszor tényleg betlizett az AF ellenfényben, de amúgy szerettem használni (majdnem mind Classic Chrome "gépi" kép, minimális vagy semennyi buherával)
-
madgie
titán
Oly-n is ott van egy ideje, sőt, ott is van olyan, hogy érintésre ne csak fókuszpontot váltson, hanem egyből el is lője a képet.
szerk: nekem Fujin sajnos nincs érintőképernyő, hiába állítok egyből (!) a négyirányú gombokkal AF mezőt, úgy sem olyan kényelmes/gyors sok esetben.
-
-
pergabb
senior tag
no de ha pl f2,2 akkor is ide-oda lő
Ugyan úgy lesz mögötte, előtte, pont rajta, vagy sehol
na jó ez az utóbbi még nem volt
85-öst most leginkább azért írtam, mert 50-es helyett 40mm-es lesz, a kis palacsinta, viszont agyaltam rajta, hogy canon 85mm 1,8 vagy samyang 85mm 1,4 legyen, full manuál fókusszal. Samyang mint ha szebb képeket csinálna, a fókusz gond is megoldódik, ha sz*r lesz akkor az én hibámViszont abból meg most néztem, hogy van piros és sárga csíkos, lövésem sincs melyik az újabb, sok infót nem szórnak el ezekről. Van 85mm 1,5 is, kifejezetten videósoknak, na arról nem találtam semmi tesztet, hogy az állókép minősége milyen lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Flip 3 256GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3db Dell PowerEdge R730XD és 3db Netapp RS-1401 NAS
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell latitude E5430 eladó
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest