-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Én is a 20D-t ajánlom, a fogása kárpótol a +súlyért, ami még így sem vészes, de a fém ötvözet ház nagyon ellenálló.
Aztán sokkal gyorsabb gép, a reakcióideje gyakorlatilag 0, tuti, hogy nem a gép lesz a szűk keresztmetszet egy jó pillanat elkapásában. A zárja is nagyon gyors, vakuszinkronidő 1/250s, ami jól jöhet kültéri vakuzások során.
Legkisebb záridő 1/8000, ez szintén király dolog, van egy 28mm f/1.8 obim ami rekeszhibás, tehát nem lehet beljebb zárni, és így nappal kültéren néha bizony igényli az 1/8000 másodpercet. És ez csak 1 példa.Kisebb a fogyasztása, nekem az ezer éves eredeti akksijával is elkattint 5-6száz képet. Nagyon jó a felső státusz LCD, így a színes hátsó sokkal kevesebbet van használatban. Aztán az auto kikapcsolást (én 1 percre) állítva a gép teljesen kikapcsol, mint a főkapcsolóval, mégis ha félig lenyomod az expo gombot, azonnal feléled és már fókuszál is. Imádom, hogy nem kell törődni a kikapcsolásával, folyamatosan működésre kész, mégis alig fogyaszt.
Nagyobb, világosabb a keresője mint a 400D-nek és a fókuszkeretek is jobban láthatóak.
Bár papíron nem vízálló, volt hogy csepegő esőben kellett használnom, és nem lett baja (ez persze igaz lehet a másik modellre is.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz adamka16 #5768 üzenetére
Hát igen, az IS eléggé felrúgja a reciprokszabályt a 70-300 IS változata meg kétszer annyi...
A kedvenc vitám, hogy 70-200 f/4 IS vagy 70-200 f/2.8, illetve általánosabban az IS vs. Fényerő körök. De úgy vélem ezt a kérdést mindenki hamar el tudja dönteni magában. Nyilván nem első telének vesz valaki 70-200 L-t, tehát már tisztában van a fotózási szokásaival, mire használná leggyakrabban.
Az IS nem fogja meg a mozgó témát, de ha valaki legtöbbet nappal fényképez, pl. állatokat, várost, stb. és sokat cipeli annak elég lehet az f/4 IS, és még mindig benne van a lehetőség, hogy ha besötétül, akkor sem lesz szarban.
Aki leginkább sötétben, rendezvényeken, beltérben, stb-stb. fotózik, állványról használja akkor 2,8.
Témaváltás FTW.(P.H.)
-
.DLL
veterán
A vita talán kicsit elméleti volt már akkor is, mert ki ne tudott volna kifizetni egy 2.8 IS-t aki egy sima 2.8-on gondolkodott? (még egy kis spórolás hozzá maximum). Mégis az ár volt a döntő, ugyan is az f4 IS és a sima 2.8 volt kb. azonos árban, tehát az ár az, ami mindig választás elé állít.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
a filmen lévő fényérzékeny szemcséknek szinte mindegy volt, hogy a fény milyen szögben érkezik be rájuk. Például a hátsó lencse széléről kilépő fénysugarak elég meredeken érték a film szélét, míg középen merőlegesen érkeztek rá. De ez a filmnek mindegy volt.
Az elektronikus érzékelőknek (több dolog miatt, pl. mikrolencsék), akkor a legnagyobb a hatásfoka, ha minden képpontra közel merőlegesen érkezik a fény. Tehát az újabb obik (nem tudom pontosan hogyan) jobban a szenzorok sajátosságaihoz vannak tervezve. (na lehet hogy ez a marketing bullshit, de mégis látni javulást)
(viszont a Fuji legújabb fejlesztése, hogy az érzékelői szélén úgy módosítja a struktúrát, eltolást, hogy ott a meredekebb fénysugarakat nagyobb hatásfokkal gyűjtse be.)[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
3400 kép. 2 óra alatt. Az átlagosan percenként 28 kép, kettő másodpercenkét egy expo, hangsúlyozom, átlagosan. Ami kártya, obi vagy esetleg akku cserénél elveszett idő, azt máshol méggyorsabb kattintással kellett "behoznod". Ez... wow!
A megrendelők kérnek is ennyi képet? Vagy csak a legjobb pillanatok elkapása miatt van szükség gyakorlatilag folyamatosan felvenni az eseményt? Mennyi idő után törlöd a képeket (akár ami a leválogatás során nem kell, akár azokat amiket átadsz) ?(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz kiskornel #6048 üzenetére
Ott kezdődik, hogy nem érdemes egy vázzal menni. A fotózás beállított és kreatív része miatt mindenképp vinnék egy 5D-t ha lehetne, az "eksön" fotózásra meg gyorsabb vázat.
(#6053) *Ropi*
Jogos, ha csak egy vázra van lehetőség, akkor a megfelelő pillanatok elkapásához jól jön a gyorsabb gép.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Ha ki tudjátok szedni a mattüveget, akkor szerintem egy kis ultrahangos mosóba be lehet dobni. Ellenvélemény?
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Illetve desztillált víz... ha létezik még ilyen, és nem csak ezek az ioncserélt fosok.
De a megfelelő alkohol is jó ötlet.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz jozsi252 #6208 üzenetére
Ne az 550D-t nézegesd, az 1000 vagy 1100D tökéletes lesz kezdő gépnek, a vázak gyorsabban cserélődnek, de egy jó optika sokkal tovább a társad marad, és a következő gépeken is használhatod. Adamka is azt mondta, hogy a vázat vedd meg kit helyett, és ha van rá pénz egy komolyan objektívet vegyél rá, pl. Tamron 17-50mm F2.8. Ha nincs rá sok pénz, akkor a kit obi is bőven meg fog felelni, a képminőségével nincs gond, a stabilizátor beltérben sokat segít. Ha a Kit mellett döntesz akkor esetleg utána használtan kereshetsz valami nagy fényerejű (F2-F1.8) normál látószögű (28-35mm körüli) obit, beltérben, kiállításokon pazar eredményt fogsz kapni a kis komapktokhoz képest!
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
válasz BLOODSHOT #6450 üzenetére
Én is támogatom, hogy használj vakut (is), leraksz kettőt állványra pl. a templomban, megfelelően elhelyezve távkioldóval és jóság van. Nem is kell hogy ez legyen a meghatározó fény, elég ha csak rásegít a meglévő fényekre, például az amúgy túl árnyékos területeket derítve, tehát nem kell atomvillanás, így megmarad a dokumentarista jelleg is. Valamint beállíthatod a vakukat a praktikus fények által motiválva, így szinte egyáltalán nem szólsz bele az összképbe, csak több fényt biztosítasz az objektív számára, amit így már rekeszelhetsz, ha kell.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Beleczkil #6557 üzenetére
Mekkora kezed van?
Ha nagy, akkor nem árt, bár írt a fórumra egy igen nagy kezű felhasználó, akinek a kisujja már kényelmesen lelógott a markolatról, és a gépet alulról támasztotta.Amatőr szinten is adódhat hosszabb kirándulás több napos túra, nem biztosított hálózati feszültséggel, ilyenkor a dupla akkumlátor jól jöhet, főleg, ha videózni is fogsz.
Én is hasonló cipőben járok, szerencsére alsó-középkategóriás kezem van, és még az 550D-t is kényelmesen fogom, telével is, úgyhogy nekem nem kell a markolat. A 20D-nél pedig egy percig nem fordult meg a fejemben, hogy portrémarkolatot vegyek. Inkább pótakksim és egyel több obim van most.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
(#6610) Gondwana
Egy laptop mondjuk nagyon karcsú esetben 2kg, egy image-tank mondjuk fél kiló, így még egy plusz vázzal is bőven a jelenlegi súly alatt maradnál, és az összfelszerelés tömege mellett eltörpül egy váz tömege, annak a fényében, hogy mennyire hasznos, ha egy másik objektív is azonnal tüzelésre kész. Plusz amit Ropi is említett, a bizonság. Pénzes melót csak több vázzal vállalnék.
(#6622) adamka16
Elég érdekes, kíváncsi vagyok hogy fésülik össze a -tegyük fel- 4K-t a fullHD-vel, még ha csak "disposable" kameraként is használják. Az adott jelenetnél vajon látszani fog-e a részletesség csökkenése?
Bár úgy tudom a FullHD-t úgy találták ennyinek, mert ez az a felbontás, ami az átlag ember látóterét megfelelően kitöltve a szem feloldóképességének a határán van. Tehát messzebbről, kisebb képet nézve már tökmindegy lenne hány K-s a kép, közelebbről nézve meg tekergetni kell a fejed. Persze egy moziban ezekkel a székekkel is számolni kell.
Másrészt azért furcsa az 5D-II alkalmazása pont akciójeleneteknél, mert a nagy szenzor miatt méglassabb a rolling shuttere, mint az APSC-s Canonoknak, így ha erősen rángatják, vagy gyorsan mozog előtte valami, akkor méginkább megdőlhetnek a formák...(#6635) TheChos3nOne
60e körül, ha jó állapotú, de alatta is van bőven, csak jól meg kell nézni, érdeklődni az előélete felől.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Zárcserébe mi tartozik bele, csak a redőny, vagy a teljes meghajtás, motorral mindennel együtt? Vajon a képérzékelő mennyire öregszik?
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Jogos, de annyira nem gyakorlatias... Egy E510/20 + 70-300 akkor is _olcsóbb_ és könnyebb, mint a Bigma, ez ilyen kis állványfej esetén, amiről szó van, elég nagy szempont. Ráadásul a Zuiko obinak nem szar a képminősége.
Adamka: Nem csak az számít mennyi az obi tömege önmagában, mert ha az nagyon előre nyúlik, akkor egy kisebb gömbfejnél akkora forgatónyomaték ébred, hogy szenvedés lesz használni.
Ha ugyanannyiért vagy olcsóbban is elérheted a célod, és még egy plusz vázad is lesz, akkor az nem lehet kifogás, hogy "dehát én csak hobbista vagyok"... ugyanannyi nem? Ugyan olyan jó nem?
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
"Te komolyan gondolod, hogy valaki egy sz@r 10k-s állvány miatt egy újabb 100k feletti beruházásba fog kezdeni (csak mert valami olcsó, gondolod ok nélkül olcsó)???"
Adamka mindenképpen szeretne beruházni, és egy Sigma 50-500 is 100e fölötti tétel, tehát ez nem releváns.
"Akkor idézném a Lenstip véleményét:"
Oké... haveromnak van E510-e és 70-300-a (nem eladó), és nem tűnt olyan szarnak.
"Beragadt nálad egy ilyen obi, vagy miért hájpolod ennyire?"
Nem hiszem, hogy annyira hájpolnám azzal az egy hozzászólással, sőt, még hirdetésem sincs sehol.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz adamka16 #6812 üzenetére
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1468747151
Igaz, ez egy lejárt hirdetés, de mivel nem adták el, lehet hogy még megvan a csávónak. Ebből a szériából nekem a 70-200/2.8-al volt dolgom, annak marha lassú az AF-je és nyitottan eléggé lágy volt, rekeszelni meg nem lehet digit vázon.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz adamka16 #6816 üzenetére
"Még ha manuális állítási lehetőség lenne rajta... ezekehez nem lehet venni valami külön adaptert, vagy elektronikai egységet amivel a géptől függetlenül lehet rekeszt állítani ezeken a régi obikon?"
Ha a rekeszmozagtó motort kivezeted a házból, akkor azt elektronikával lehetne vezérelni, persze nem tudhatod pontosan, hogy éppen f/hányason áll, nameg külön kéne venni a vázon az AF és a fénymérés indítását, hogy nyitott rekesszel fókuszáljon, de már lerekeszelve mérjen fényt... de ez mind csak elmélet, ötlet szintjén merült fel bennem.
(#6815) W.
Ha nem szempont a HD videózás, akkor mindenképpen. A 40D piszokgyors, jó a fogása, időjárásálló, fém házas, a 10 Mpx pedig bőven elég.
Nekem van 20D-m is és 550D-m is, bevallom ez utóbbit csak filmezésre vettem, illetve ha összejön valami komolyabb fotózás terén akkor adott a két váz, de leginkább még a 20D-t használom.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Kérdés: az érzékelő nem öregszik el? Bármilyen jellegű öregedésre gondolok, fizikai pl. a felülete mattul, homályosodik; az UV fény hatására bomlik-e benne valami; vagy elektronikai pl. csökken a diódák fénygyűjtő képessége, stb. Lehetséges ez (olyan mértékben, hogy emiatt ne érjen meg egy öreg gépet szervizeltetni)?
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
18-55 IS-t érdemes újonnan beszerezni, mert van benne egy szalagkábel, ami a zoomgyűrű két végállása között kb. 180°-ot próbál hajolni, miközben a két széle közeledik és távolodik egymástól (a pumpáló mozgás előnyei), és 1-2 éven belül eltörik: [Kép]
Érdemes az obit 18 vagy 55 mm-es állásban tárolni ha hosszabb ideig nincs használatban, ilyenkor a szalagkábel is kinyújtva pihen. Egyébként szervizben tesznek bele újat, ami olcsóbb mint még egy ugyan ilyet venni.
(Amikor nekem tönkrement akkor tájt jött ki a 15 -85, de sajnos a 250 ezres nyitó árát nem tudtam lenyelni, manapság már elgondolkoznék rajta...)[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz adamka16 #6919 üzenetére
Minek, amikor a 2x-ező még plusz pénz, és létezik megoldás olcsóbban és egyszerűbben:
http://www.edigital.hu/Objektiv/Egyeb_bajonettel/Foto-Video-c743.html
(tudom-tudom ezek manuál fókuszosak, de ha a fentire tennél 2x-ezőt akkor az is f/8, ami miatt valszeg amúgy is szarakodna az AF.)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz pcMANiac #6942 üzenetére
A válaszom az, hogy nagyon obifüggő, kommersz f/4-es és hasonló obik felejtősek, de még a 2.8-as 50mm-es, 28mm-esekkel sem érdemes foglalkozni.
Én vettem egy 29mm/2.8-at jó olcsón, 10ezerbe fájt postával együtt, de a képminősége gyatra nyitottan, minden fénypont egy paca, ha egy kis fény éri a kontraszt megszűnik létezni, stb. "Társasági obinak" vettem beltérbe, de még fókuszálni sem könnyű, elmegy a pillanat, szal bevallom, ezt megbántam.
Nem beltérbe meg ott van a 18-55 IS.(Ja és a poén, hogy pár hónapra rá találtam egy AF-es 28/1.8-as Sigmát, amit blende hibával szintén 10-ért elhoztam ráadásul helyben volt, azóta ez a kizárólagos beltéri "társasági obim" )
Van rengeteg 135mm/2.8 a piacon, azok általában jók, portrézni tökéletes, ha nem szalad el az alany, aztán a telék között érdemes szétnézni, láttam sok 300 f/4-et 180mm, 200mm f/2.8-at, de azok már kicsit húzósabbak árban (és súlyban).
Ultra nagylátószög vagy halszem engem is érdekelne, pl. a Peleng 8mm, de az használtan is 60-tól kezdődik.
Ezenkívül egyedi esetek lehetségesek, ha épp rátalálsz egy jó obira, ami kellhet neked, pl. a múlthéten licitáltam egy Porst 35-105mm f/3.5 Macro obira, videózásra tökéletes lett volna a fix fényerő miatt, 105-ön pedig az f/3.5 már elég szép hátteret ad (ráadásul nem is volt hasonló obim a 70-210 az "csak" f/4-et tud 105-ön is) szóval ez fasza riport-videó obi lett volna kültérre, de kicsit megszaladtak az árak, úgyhogy otthagytam hagy verekedjenek érte. :ĐÖsszefoglalva: nem mindent érdemes M42-bő megvenni, vagy tele, vagy ultra nagylátó, vagy nagyon jó fényerő, illetve egyedi esetek, ha épp meglátsz egyet amiről tudod, hogy ez neked egy kifejezett célra kell. (mondjuk így voltam akkor a 29/2.8-al is de arról nem akarok beszélni :Đ )
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Bocs, ez nem válasz akart lenni, csak félre kattintottam. :I
Csak egy kis adalék a régiségekhez, hogy az EF 70-210 f/4 Macro obim a Canon első auto fókuszos teleobjektívje 1979-ből (a dátumkód is igazolja). Mai napig tökéletesen működik, hangos és gyors (volt előtte 75-300 USM III obim is na annál érezhetően gyorsabb, pedig emezmikromotoros).[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Holnap jön valaki közületek erre?
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz pcMANiac #7155 üzenetére
Rossz gombot nyomtam, sorry.
Piotrus!Próbálj meg elmerülni a gép beállításaiban (C.Fn is ) az auto ISO-nak megadhatsz pl. felső értéket, aminél feljebb nem megy.
Elképzelhető, hogy a vaku és a gép között nem működött valami úgy, ahogy kellett volna (digitális érintkezők hibája pl.) és kiszámolta az expozíciós értékeket úgy, hogy a kép vakufény nélkül legyen jó, de mivel az mégis rávillantott ezért kiégette az egészet. Ez csak spekuláció, találgatás.
Nekem egy régi nyeles automata vakum van (Link) amit szinkron kábellel kell a géphez kötni. Ilyenkor a gépnek fogalma sincs róla, hogy vaku is el fog sülni, ezért a masina csak Manuál módban használható, amit rendszervaku használata esetén is megtehetsz nyugodtan.
A rekeszt a legtágabbra nyitod, a záridőt tánc közben 1/125 vagy a fölé, attól függ milyen gyors a mozgás, és akkor jó eséllyel nem fog bemozdulni. Már csak a vaku teljesítményével és az ISO-val kell játszani, hogy megfelelően exponált képek legyenek, ezt 2-3 próba kattintásból már láthatod.Ha van elég kraft a vakuban akkor érdemes 1 fényértékkel túlexponáltra beállítani a képet, és utána a rekeszt szűkíteni, vagy az ISO-t kisebbre állítani szintén 1 fényértékkel, hogyha mégis egy sötétebb téma kerül a gép elé akkor gyorsan nagyobbra tudd venni a fényerőt, tehát legyen tartalékod. Ezt a leggyorsabban, M módban a rekesszel tudod megtenni, mert a hátsó tárcsával azonnal tudod módosítani, így nem sok időt vesztesz. Ezt csak így a későbbiekre mondom, ha lenne egy kis äksön is.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Hallok itt több -számomra- újdonságot.
Pl. hogy "Ha a megadott tartományban nem tud értékelhető beállítást, akkor megváltoztatja az általad beállított blendét/záridőt is."
Ezt csak az újabb és/vagy felsőbb kategóriás vázak csinálják?
Mert sem a 20D sem az 550D nem tesz ilyet, volt olyan, hogy Av módban f/1.8-on fotóztam, s kültérre menve villogással figyelmeztetett a gép, hogy nem tud rövidebb záridőt használni, és így túl világos lesz a kép. Ja akkor láttam, hogy a benti iso-400 volt beállítva. De ő hozzá nem nyúlt a blendéhez, hagyta volna 1.8-on.P módban pedig csak a záridő-blende páros állítja be a gép, minden mást a fotós szabályozhat. A fehéregyensúly is lehet automata, ha AWB-re állította, de használhat egyénit is, ugyan ez igaz az iso-ra is, a fotós megmondhatja, hogy konkréten mit használjon a gép. És nem csak 60D-n, 20D-n is így van.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Szerintem ha megteheted nyugodtan kísérletezz, max. visszaálssz ugyan erre, vagy a tapasztalatok alapján megint másra.
Az első hozzászólásodban említett 10-22 helyett alulra inkább egy 16-35 L-t ajánlanék (ha megjelent a II akkor azt), beltérre tökéletes, megkapod a megszokott 2.8 fényerőt és még egy kis +nagylátószöget is. Kültérre pedig a 24-105L. Pont ott ahol a 17-55-öt cserélni kellett volna, a 24-105 jól lefed mindent. 24mm alatti obicserére szerintem már fel tud készülni az ember, elvégre ezért használunk DSLR-t.Szerk: saját szemeddel viszont azt látod, hogy nem jó. Ha rendesek, akkor becserélik értékegyeztetéssel egy vékonyra.
Cokin P-ből is érdemes a sim tartót venni, de a legegyszerűbb, ha viszed a géped és felpróbálod az obira a boltban.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Matek. 55*1,6=88 nem pedig 92. És ha már ezt felszorozzuk, akkor szorozzuk mán fel a másiknak a tele végét is, mert HP-nek nem FF váza van. 105*1,6=168. De ezek csak számok, én már ránézek egy értékre és tudom milyen látvány tartozik hozzá, és bizony az 55 és a 105 között elég nagy különbség van, tapasztalatból mondom.
Azt a választ leginkább HP-nek küldtem (lásd a hivatkozást), ő tudja hogy mit írt. Azt írta, hogy rövid neki a 55mm, tehát ott mindig cserélni kéne, de a 70-200-at alig használja, stb-stb.
Ezekből következően szerintem számára megfelelő megoldással szolgálna az említett két objektív. Másnak lehet hogy nem.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Értem, értem, mindenki ezt írta, hogy nincs nagylátószög, ez a nagy rákfenéje.
Miért nincs egy 8-600mm-es f/1.8-as obi?
A helyzet az, hogy ha minőséget szeretnénk, akkor valahol szeletelni kell a zoomtartományt. Ő azt írta, hogy 55mm után lenne jobb még egy kicsit távolabbra látni, és azt is, hogy szeretne egy külön nagylátót. Ha objektíven szeretnénk valakinek segíteni, akkor vegyük figyelembe azokat az igényeket amiket leírt.
Ezekután nem gond a 24mm alatt tartomány sem, mert vagy 16-35, vagy 10-22 vagy Sigma 10-20 f/3.5 kielégíti azt is, és még érdekes perspektívájú képeket is készíthet, amiket eddig nem tudott. Szerintem tök jó. Bárcsak én is megtehetném.Szerk.: HP:
most látom, hogy az anyagiak mégsem korlátlanok, bocsánat, röpködtek itt a drágábbnál drágább obik, nekem ez jött le.
De ha eladod a 17-55/2.8-at és a 70-200/4 IS-t akkor használtan talán összejön.
Ha nem, akkor is ott van még a 10-22 vagy a Sigma 10-20.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Ő jól írta, én erősködtem, hogy márpedig ez a tartomány bizony jó a célszemélynek.
Nem, nincs eladó 24-105-öm, däjó is lenne pedig. Csak objektíven akartam segíteni (és itt a szubjektív ellentétét kell érteni, mielőtt valaki kukacoskodna )#7248: És tényleg! Mindjárt rendelek is belőle, kettőt, hogyha véletlenül eltörném az egyiket.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Most nekem lenne egy kérdésem.
Én is nagylátót keresek, de nagyon. Tudom ez is mindenkinél más-és-más, egyéni ízlés dolga, de ti mit ajánlanátok? Egy halszemet, vagy egy aszférikus nagylátót?
Egy Samyang 8mm f/3,5 vagy egy Sigma 10-20mm f/4-5.6 (ár miatt csak ez.) ? Ezen kívül valami más?
Sporthoz, és egyéb helyzetekben, érdekes szögekhez használnám, leginkább videó módban.(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
Erre gondolsz: http://prohardver.hu/tema/videozni_dslr-el/friss.html? Csak mert itt nem láttam tőled hozzászólást, és ez a releváns topik, ide válaszolok neked holnap reggel.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Uraim, gyertek át, az általam is linkelt Videózni DSLR-rel topikba, ott nem kell félve kifejteni a témát, nyugodtan lehet bő lére ereszteni és részletesen is belemenni.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Értelem szerűen minden fel- és lecsapódással használódik a zár.
Videó módba belépés és kilépés az egy exponak, LiveView módban egy kép elkészítése (kontraszt AF esetén) két exponak számít a zár élettartama szempontjából.Közeledünk...
http://pixinfo.com/hu/blog/2011/09/19/nikon-10-100-mm-f45-56-vr
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Mi lelhette a 20D-met, hogy már nem tudja az 1/250-es vakuszinkront?
Szinkronkábellel használva vettem észre, hogy a kép alján (kb. 10%-án) csúnya sötét sáv van. Beépített vakuval nem tapasztalható ez.
Most vagy az 1. redőny ér le lassabban, vagy a szinkroncsatlakozót előbb zárja rövidre, mint kellene.
Holnap bent kipróbálom 2. redőnyre is elsütve, de gyanítom, hogy a hiba irányából adódóan akkor nem fogok tapasztalni különbséget.(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
- AliExpress tapasztalatok
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- PlayStation 5
- Ukrajnai háború
- TCL 50 NxtPaper 5G - átgombolom magam monokrómiába
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest