-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #45098 üzenetére
Fenéket, már régóta nem járok úgy. Holnap hajtás ellenőrzés + szelephézagállítás a terv.
De amúgy furcsa, mert ha egyenletes 50-60al haladok, folyton úgy érzem mintha egy-egy kicsit lassulna, mintha kimaradna egy ütem - persze nem marad ki, azt hallani lehetne de így meg-meg torpan. Nagyon kicsit, de érezhető. Még nézelődök mi lehet ez, de úgy tippelem, hogy egy szarrá kopott szíj pl simán.
-
Barell
senior tag
Sziasztok ismét. Pest megyén belül keresnék robogót megvételre 150-170 ezer forintig. Elsősorban Motowell Magnet Sport-ot keresnék de bármilyen ajánlatot meghallgatok!
-
DigitXT
nagyúr
Jogos.
Azt elfelejtettem, hogy ezt privátban írtam, de nem titkos:
Maga a hajtóműolaj cseréje kb. 10 perc. Még kapóra is jön, ha épp
hajtásból jön a gép, mert jó forró, folyékony az olaj, lehet leengedni.
Van egy ilyen leeresztő kannám is. A fék az egy picit macerásabb,
arra oda kell figyelni, de nálad nem teljes leengedés + újra feltöltés
a téma, csak tkp. átmosás, azaz a fékfolyadék cseréje.Mondjuk
fél óra alatt még bénázva is megvan. Lent engedjük, fent töltjük, és
ha már tiszta, akkor készen is vagyunk: levegő nem is megy be.---
Fogyira nem tudok mit mondani. Ez a 6,5 még gyorsulgatós?
Szerk: a mutató zuhanását szerintem csak hosszabb idővel tudod
kitapasztalni, hogy ténylegesen mi mennyit jelent rajta. Szerintem.
Ennyi erővel nekem is féltank alatt van 110 km után, tehát 6+ lesz?
Lehet.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #45064 üzenetére
Budapesten mással még nem mentem, mint robogóval. Igaz, hogy én mindig a sáv közepén megyek (pont ezért). Hozzáteszem, hogy sokszor ez mentett meg, mert 0 oldaltávolsággal előznek. És így legalább van hova lehúzódnom. A 125-össel már nem tudtak kikezdeni, mert ott én is mentem 70-80at, aztán nem zavarta őket... De ha 70 helyett 68-cal mész, akkor már előznek...
-
SirKero
őstag
Hétvégére 20-22 fokot és napsütést jósolnak
Itt egy kis túra kedvcsináló [link]
-
AndrewTdi
addikt
válasz
DigitXT #45087 üzenetére
A hajtóműolaj cserétől annyira nem is félek. Inkább a fék légtelenítésétől, hogy mennyire fog szopatni. De lehet élnék a lehetőséggel valamikor amikor neked is jó.
Longwild!
, de akkor már DigitXT kollégánál talán 2 legyet 1 csapásra (de gondolkodom a 5.1-en)
szerk 2:
#45087) DigitXT : na ok. lehet megnyerted a kört.
Mikor jó?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
AndrewTdi #45085 üzenetére
Ó, bőven... Én 1,3-mal "átmostam" (LOL), majd 1,3 van benne,
szóval kb. 7,4 maradt. Ha összefutunk, le is cserélhetjük, vagy
oda is tudom adni - ha magadnak szeretnéd a cserét intézni.
(Végülis inkább te törd bele* a leeresztő csavart, mint én.)
DOT4-es fékolajam is van, Agip: surrounddal nem szolgálhatok.
*:
talán 2 legyet 1 csapásra
Eljátszhatunk a fékkel is, abban már nagy spíler vagyok (LOL!),
van légtelenítőm, de akkor hozz 5.1-es cumót, ha azt szeretnél.[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz
AndrewTdi #45085 üzenetére
Ha már egymásra találtatok, nem szólok bele, de én fel tudok ajánlani 7,5dl (vagy amennyi kell) Agip 80w90 hajtóműolajat. Ilyet Ha jól tudom, ez GL4 az ENI/Agip honalp szerint: terméklap
Múlt héten vettem, tegnap lett kibontva.
Természetesen bárkinek, akinek kell innen a forumról!
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz
DigitXT #45073 üzenetére
"...ha a 750-es motoroddal haladnál az út szélén lehúzódva, akkor is lenne, aki bemenne melléd..."
Csak 650-es.De amúgy ja: lakott területen én nem nagyon szoktam állatkodni, trafi okán (egy időben azzal szórakoztak hogy a táblánál mértek, ahol persze már mindenki gyorsított) pedig csak a tábla elhagyása után szoktam gyorsítani, ilyenkor már rendszeresen ott szeretnek loholni a seggemben az autósok. Megelőzi csak azért nem tudnak mert ugye már tudom hol haladjak, a tábla után meg nem adok nekik esélyt.
-
AndrewTdi
addikt
Jutesezmbe. Hajtóműolajból milyet érdemes?
-
DigitXT
nagyúr
Amúgy az a baj, hogy középen az olajfoltok, meg egyéb koszok miatt
nem ajánlott menni (azért én általában ott szoktam, ahogy kijön). Így a
bal széle marad a sávnak, ami meg a szembejövő figyelmetlenek miatt
életveszélyes (nem vesz észre, és előzésbe kezd). Ráadásul, és itt jön
a csavar: HA balra húzódsz, akkor JOBBRÓL hajlamosak melléd húzni!
Mondjuk a piros lámpánál. Előzni talán nem annyira. De nem kizárható!
Szóval: egyrészt jól kell "helyezkedni", másrészt ha valaki már nagyon,
nagyon nyomul, azt el kell engedni. Vagy ott kell hagyni, ha lehetséges.Sajnos nem veszik "közlekedőszámba" a motorost egyes autósok, így
le akarják tolni. Annak ellenére, hogy picit jobb a gyorsulása, csak épp
akkor és ott, az előtte haladó ritmusában megy.A saját ritmus jobb,
ami picit dinamikusabb, és akkor kevesebb a gond... Ha lehetséges.
Azért hangsúlyozom, mert nem mindenhol az. De általában adja magát.
A kezdő motorost pont ezért sodorhatják el, ha nem veszi fel a forgalom
ritmusát, mert közel húznak el mellette, megijesztik, esetleg tükör kocc. -
longwild
aktív tag
Néhány napja (1hete?) felvetődött, hogy mennyit is mennek ezek a robogók, vajon a km óra állás mennyire mérvadó egy olasz import gép esetében (tipikusan hahun 9-20-30e kmek vannak a számlálókban), vajon mi lehet a VALÓS futása és mi lehet az élettartama ezeknek a gépeknek.
Nos egy olasz fórumon utánakérdeztem és a válasz egy 2008 májusi gép esetében:
Beverly Tourer 400
20000km/év,
115000km a jelenlegi állás.Az ő gépén már kellett vízpumpát és injektort cserélni, mostanában esedékes egy nagyobb revízió, szelepállítással és lánccserével.
ÉS! Sok barátja van, akinek hasonló a géphasználati szokása a megtett kilométer tekintetében.
Másik hozzászóló 55000km-nél jár: blokk még nem volt bontva, csak szelepet állítanak, hajtómű és motorolajat cserélnek a könyv szerint.
Általános vélekedésük, hogy akinek robogója van, az elég rendesen használja is.
Csak megjegyezném, hogy így a hahun látható óraállások még valósak is lehetnek, csak sajnos a legtöbb modell esetében az analóg számláló csak 5 jegyű. Tehát az óraállás elé oda is tehetünk egy 1-est is....
De! Ha a fentieket kirívó példáknak tekintitek, legyen. Attól még a a tavalyi személyes beszélgetéseim során elhangzott általános érvényűként emlegetett évi 10e km nagyon nagyon jellemző, akármennyire is túlzónak tűnik a korábban említett számítási módszerem...
Miszerint: Olaszországban töltött év X 10e km lehet a valóshoz közeli futása egy import gépnek...
Szerk: adalék infó olasz géptulajoknak: a szervizkönyv szerinti csereperiódusban a 3-4dl olaj fogyasztása 0km-től kezdve normálisnak tekinthető, azonban ha karban tartják a gépet, akkor sok év és km múlva is nagyjából ennyi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
longwild #45071 üzenetére
Nem bizony! Ezért vicces, amikor (PC) vízhűtésnél GPM-mel számolnak.
Mert nem triviális ebből átszámolni az LPH-t, tudni kell, a cikkíró hol él...canniball: de tudod, milyenek. Ha van egy kis hely, akkor "menni kell"...
Akkor is, ha amúgy a motoros a forgalom (az előtte menő) tempójával halad.
(Erre két megoldás van: nem kell helyet hagyni, vagy gyorsabban kell menni.
A nyomulós parasztot meg otthagyni a retekbe, és eggyel előrébb ugrani.)
de gyorsan megtanultam hol kell közlekednem
Világos, csak elmélkedünk.Amúgy hidd el, hogy ha a 750-es motoroddal
haladnál az út szélén lehúzódva, akkor is lenne, aki bemenne melléd...[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz
DigitXT #45068 üzenetére
"Mert lehúzódtál, és adtad alájuk a lovat..."
Mint írtam akkor még nem tudtam mi a dörgés, úgy közlekedtem ahogy a tanfolyamon tanították; de gyorsan megtanultam hol kell közlekednem."Igen, a KRESZ "megengedi" az egy nyomon haladó járművek sávon belüli előzését..."
De ez nem arra az esetre vonatkozik amikor az a forgalom tempójával halad... -
-
DigitXT
nagyúr
Mindenesetre a lista alapján tudnom kell DigitXT értékeit:
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg
Nincs sok fogyasztási adatom a karbi behangolása óta.
19 km/l az ~5,26L/100. Szerintem ha ennyi lesz én örülök.De ez ugyanaz a lista, ahol a Maja 21 km/l? Mert az egy
nagy fasság, mert 4,76-ot a büdös életben nem kajált be,
nem hogy átlagosan. 4,2 fölött is csak "szar beállítással".
Most még a Multivarral is 3,7 tisztán a városban, szóval...Emlékeim szerint ugyanezt "rágtuk" tavaly szeptemberben,
és most is bánom, hogy nem rögtön a szerelőhöz mentem,
mert a köcsög leírás meg sem említette a levegő csavart, a
motorom meg fuldoklott a benyában heteken keresztül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
canniball #45064 üzenetére
rendszeresen le akartak tolni
Mert lehúzódtál, és adtad alájuk a lovat... Én "sávot foglalok", és pont. Ezt
nagyon hamar megtanultam, hogy a lehúzódással magammal szúrok ki.
Okés egy olyan géppel, aminek vége van 60-nál ez már neccesebb, de ezt
írtam is. Azért tartom biztonságosabbnak a 125-ös motort, mert annak egy
70-80 sem nagy tempó, s az már bőven elég a forgalomban haladáshoz.Igen, a KRESZ "megengedi" az egy nyomon haladó járművek sávon belüli
előzését, ami egy bringánál, meg segédmotorkerékpárnál érthető is, csak
éppen baromi veszélyes. Már a bringásra/motorosra nézve. Sajnos.
Nem is szeretem, ha a közúton bringáznak, miközben ott van mellette egy
bicikliút. Meg ugye átmegy a piroson*, tehát vagy 3-4x is meg lehet előzni.*: tisztelet a kivételnek, de sajna nagyon ritka, aki megáll. Inkább körülnéz,
és ha úgy látja, akkor mehet. Közben meg gyalogosok közt áthúz, stb. Na,
az ilyen gyökereket nem fogom sajnálni, amikor benézik a platós ZIL-t. Sőt,
az a meglátásom, hogy a normális bringások sem szeretik őket, mert ugye
úgy általában a "bringás renomét" rontják. Legutóbb az Astoriánál álldogált
vagy 5-6 bringás a pirosnál, egy gyökér meg simán belement a pirosba, úgy
gondolván, hogy már elfogytak az autók a Rákóczi úton... Az érett sárgáján
átrongyoló taxis meg kis híján kivasalta... Mindkettő gyökér volt, de szvsz a
biciklisták fejcsóválása inkább türelmetlen társuknak szólt: kereste a bajt...
(Ott azért még az elvetemültek is megállnak. 2x3 sávon át nem vállalják be.)Ui: amikor rendszám nélkül jártam a SYM-mel, azt hittem, hogy a rendszám
miatt fognak "komolyabban venni". Nagy sz*rt. Ha valamit komolyan vesznek,
az a hangos kipufogó, meg a xenon, de az is csak egy részükre hat... És ha
mögötted jön, nem használ, de a kikanyarodókra, meg a sorok közt hasznos.A mögötted jövőre egy megoldás van: ne tartsd fel: ha egy picit el tudsz tőle
húzni, már nincs gond. Ha előzni akar, előzzön, de NE menjen a seggedben.
Az életveszélyes. -
kcsa
veterán
válasz
longwild #45063 üzenetére
Há' nemtom. Az oldal szerint
Peugeot Satelis 250 cc - 23 km/l - 54 mpg
Pedig ezt eskü alatt és kínzás közben is vallom hogy fixen 3.5L/100km. Dr. Pulley görgővel 3.8L/100km, szerintük meg 4.3.
Mindenesetre a lista alapján tudnom kell DigitXT értékeit:
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg
Kymco Xciting 500 cc - 19 km/l - 45 mpgHogy is van nálad ez?
@45062: szerintem csak K6-K7 volt nagy váltás, K7 óta nagyjából ugyanazt kapod. Ha jól tudom
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
AndrewTdi #45051 üzenetére
A 400-as Burgonyának van elég pörgős topicja a TotalBike fórumon, érdemes beleolvasgatni!
-
canniball
nagyúr
válasz
huszi.gyb #45027 üzenetére
"...de sok f@sz akkor is, mert kis robogó."
A "sok f@sznak" kb. mindegy hogy robesz vagy más. Amikor meglett a CiGi és még nem tudtam mi a dörgés eleinte szabályosan a sáv jobb oldalán közlekedtem engem is rendszeresen le akartak tolni. Mert micsoda dolog az hogy az ő autója és az előtte lévő között ekkora távolság?! Hogy kettejük között én is ott vagyok az már csak részletkérdés... Volt olyan p*cs aki a körforgalomba befelé araszolva próbálkozott; persze megelőzni nem tudott mert annyi hely már nem volt így ketten haladtunk egymás mellett a(z egy sávos) körforgalomban, aztán állhatott meg mert én meg ott épp visszafordultam... -
SirKero
őstag
válasz
AndrewTdi #45060 üzenetére
Hogy nem sok minden változott
2006-tól gyártják az új blokkos/kasznis típust. Itt egy cikk ami összehasonlítja őket Bár ez még a K2 ami még karbis nem injektoros. De a lényeg benne van szerintem.
(#45062) AndrewTdi Én úgy tudom utána már nem volt másik típus
A 650-es jött ki mostanában új géppel
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz
SirKero #45058 üzenetére
Japp. Tényleg 12L a tankja, elvileg 5 körüli a fogyasztás, gyakorlatban meg...
Burgmant az ára miatt nem választottam, soha nem jönne be a fogyasztáskülönbség felára a vételár felárához képest. És elég sok volt a letaposott, amit láttam a normális árkategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz
AndrewTdi #45051 üzenetére
Ha a pénz nem számít akkor én mindenféleképp az SW-T 400 mellett döntenék ( mondom ezt burgonyásként
) A Kymconak tudomásom szerint elég magas a fogyasztása ( 5-7 liter ) és ez mellett a legkisebb az üzemanyag tartálya ( ha jól emlékszem 12 liter ) ezért ( is ) nem őt választottam anno.
A Burgman ( főleg a 2006 utániak ) meg BurgmanInnen a már csak szuperlatívuszokban tudnék beszélni
-
kcsa
veterán
válasz
longwild #45056 üzenetére
Nemnem, ott már felfújtam
6.5L/100km volt egészen pontosan, úgy, hogy szándékosan óvatosan közlekedtem. Ha ezzel a használattal eljutok 5-ig, az úgy okés.
Van itt amúgy minden, de a 6.5 még itt is kilóg a sorból óvatos használattal meg főleg.
szerk.: írtam amúgy privátot
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
Mit is tartunk most szarnak? Akárhol nézem ez a blokk (ráadásul nem kamu 500-as, hanem 2ccm híján tényleg annyi) 5,4 körül fogyaszt.
Van néhány oldal, ahol gyári értéknek 17km/l-t adnak meg... Máshol, tapasztalati értékeket gyűjtő oldalon 19km/l-t írnak.
Most ehhez képest az első rossz szondás puha gumis 6 litered szerintem teljesen helyén van...[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz
AndrewTdi #45051 üzenetére
ha a pénz nem számítana, én azt a gyönyörű hófehér silverwinget venném
stipistopi
Kymco... hát. Egy dolgot tudok mondani: NAGY
épp hogy le tudok talpalni pirosnál, ha sztenderre van húzva nem is ér le a lábam, pedig nem vagyok túl kicsi ember
A legendák szerint elég ütésálló mechanikája van, erről egyelőre persze nincs tapasztalatom, túl friss a szerzemény.
-
AndrewTdi
addikt
Srácok!
Egyik barátom most akarna maxit venni.
Kymco Exciting (500) 2010
Burgonya (400) 2008-2010Honda SVT 400 (Silverwing) 400
Ilyesmiket nézeget. Véleményem szeirnt burgonyában csalódni nem fog, de a Kymcot nem ismerem.
Esetleg írhatnának a tulajok, vagy hozzáértők szösszeneteket ezekről a motorokról.Ezt a Kymcot nézte.
Silwerwing
Honda
Honda(Most az árakat ne nézzük, csak vélemények érdekelnének ezekről a típusokról)
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz
longwild #45045 üzenetére
Itt biztosan elvállalják, volt komolyabb kabát-átalakítás is
-
huszi.gyb
senior tag
Na ha már beszéltünk itt, hogy miért nem jó Budapestre az 50-es robogó... Ma találtam egy apróhirdetést. Budapesten keres 25 000Ft-ig Babettát
-
longwild
aktív tag
Kabát javítás témában tudtok valami jó helyet, szabót akármit?
A gyárilag bevarrt gumi karikák közül egy elszakadt és cserélni kellene.
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Motorgumi cserére és azt hiszem egyéb szerelésekre is ajánlom a Szentendrei úti társaságot. Tegnap voltam náluk, gyorsan, igényesen dolgoznak ÉS átnézik a motort. Hogy miért emelem ki?
Mert 1,5 hete voltam márkaszervizben és a leadott hibalistám mellé kiemeltem, hogy egyébként is nézzék át a motort. Nos tegnap kiderült, hogy a kormánycsapágyam lassan cserés lesz... A legszebb, hogy 1,5 hete is olyan munkát végeztek a gépen, amihez egyébként is le kellett bontaniuk az egész elejét. Gondolom a csapágy cseréje +15 perc lett volna és elég lett volna egyszer kifizetnem a legózási munkadíjukat.. Arggh....
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
-
csongi
veterán
válasz
Something_ #44990 üzenetére
En meg a 250 kategoriat javaslom, a110 kb hoz plusz a ruhazat es szallitasi targyak.
Egy jo blokk 3liter korul elmegy. Pakolhatosag es egyeb elonyok. Uzemeltesi koltsege par % al magasabb mint a 125. Egy A2 jogsi ami drgabb. A motor es egyeb alkatreszek araiban minimalis az ar elteres. En ebben gondolkoznek. -
DigitXT
nagyúr
válasz
huszi.gyb #45033 üzenetére
Úgy, hogy tanulsz, mint az állat, semmi UV díj, meg kredit újrafelvétel,
és még ösztöndíjad is lehet, amiből már kijöhet egy havi törlesztő...
(Tudom, befogtam: 2-es voltam analízisből.Az első fizika vizsgámon
kivágtak, mint azt a bizonyos macskát. Pedig előtte nagy spíler voltam
fizikából, csak hát az egyetemi szinten kicsit más volt hozzá a matek.)SzlobiG: majd el ne felejtsd megemlíteni nekik, hogy itt van ez a fasza
kis kipufogó, tessék meghallgatni, hogy hány dB a 180-as hengerrel!
Ha halmozni akarod az élvezetet, kölcsönadhatok xenont is a vizsgádra. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
DigitXT #45032 üzenetére
Itt nem a tetszésen - illetve nem tetszésen van a hangsúly, hanem, hogy egyetem mellett hogyan tudom kifizetni. Pont ma néztem meg, az előző félévem ~50 000-be került
Államilag finanszírozotton. Csak az, amit a sulinak fizettem... De majd privátban megbeszéljük, mert van ám itt A B és C terv is
-
DigitXT
nagyúr
válasz
SzlobiG #45030 üzenetére
Akkor rá fogsz b*szni a 180-as hengerrel. Engedély nélküli vezetés, blabla...
huszi.gyb: legyen meg a fékem, meg az A2-d, és lesz egy tesztvezetésed.
Mondjuk 1 hónapos. Ha nem tetszik, visszaadod, meghirdetem szevasz.
De van behűtve itt egy zöld Monster, szóval szerintem tetszeni fog, hehe.Bár lehet, hogy bogyót kéne kérdeznem, nem tud-e hangtompítót legyártani,
ha esetleg túl harsánynak találnád a dolgot. (Műszakit megoldom, ne félj.)
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
DigitXT #45029 üzenetére
Jogos, minden szava. De a sok birka nem ezt teszi. Ezért mondom, hogy veszélyesebb a kicsi, mint a nagy... Legyen meg a szerviz, és mint szakmai igazgató [Lol] majd csak-csak összejön egy nagyobbra
SzlobiG: Én se tudtam. Üdv a klubban.
Bár nálam még A1-nek hívták, és jóval drágább volt
És használtam 2 hétig...
DigitXT: Már ha nézik a 180-as hengert... Anno mondtam, hogy Majádat A1-esíteni kéne, aztán vissza a henger.
Nézd meg hány 50-es megy 70-80-as hengerrel... Azokért se szólnak. A 125öst még kiszúrják, de a henger cserét...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
SzlobiG #45028 üzenetére
Neked B125-öd van?
huszi.gyb: én nem letolnálak, hanem megelőznélek. Kilométerekről
kiszúrom a 2T-t, és ha nem muszáj (), nem állok be mögé.
5km/h különbséggel, mert fél a csekktől
Az viszont egy idióta, akit seggbe kéne rúgni. Egy tisztességes
előzéshez KELL a megfelelő sebességkülönbség. Ha tökös, hát
lépjen oda, és az előzés ideje alatt vállalja, hogy pont trafizzák...
Ha nem tökös, akkor maradjon le, tartson követési távolságot.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #45012 üzenetére
Ezzel a hozzászólással egyetértek.
Nem mondtam, hogy te tolsz le, de sok f@sz akkor is, mert kis robogó. Rendszeresen azon szoktam röhögni, hogy legyorsulom a kocsisort. Annyira lassan indulnak (autóval is agyf@szt kapok), de 50 fölött, esélytelen vagyok. Ahhoz gyenge a gép. Persze ezt kihasználva a barom akkor is előz, ha jönnek szemből. (Ez még a kisebb baj, mert 100zal elmegy mellettem észre se veszem. De sokszor 5km/h különbséggel, mert fél a csekktől... Na ezért akarok én nagyobb gépet.És ezért mondom ha belefér, vegyenek. Mert az jobb ilyen szempontból. De ha nincs normális robogóra pénz, akkor inkább ne vegyen 125-öst.
-
Grillo
őstag
válasz
Something_ #44997 üzenetére
B125 megvan 2 hét alatt, ha nagyon sietsz, a kérdés, hogy a forgalmi vizsgára mennyire vannak betelve a helyek.
-
DigitXT
nagyúr
Jaja. Ráadásul - relatíve - nagytestű volt.
Valamivel el kellett mennem
az oktatásra, nem akartam BKV-n cipelni a motoros felszerelésemet.
Aztán ahol bérelni lehetett, ezt adták. Rendben volt amúgy...! Csak nem
ment: klasszikus példája a "keveset eszik, viszont nem megy" típusnak.Többihez nem tudok hozzászólni... (10V körül lehet cellazárlat, ezt én is
megtapasztaltam egyszer a Majával, de nem biztos, hogy a VR-ből is az
jön. Azt külön kéne megmérni, gondolom... Akku nélkül elketyeg a gép?) -
kcsa
veterán
válasz
DigitXT #45019 üzenetére
Jártál 4T 50-el? Én csak egy-két próba erejéig, de az is sokkoló élmény volt hogy mennyire nem megy
A VR-ből amúgy 14V felett kell kijönnie (ideális esetben, emelt fordulaton 14,2-14,5V között valahol, alapjáraton valahol 13,5-6 körül jellemzően). Generátor pedig háromfázisú szokott lenni, fázisonként mérhető váltóáram feszültsége is emelt fordulaton, de a tekercs ellenállása is mérendő leállított motorral, úgy kizárható a zárlat vagy szakadás.
De még akkuhibát is feltételezek, cellazárlat mintha tudna ilyet csinálni, de ebben bizonytalan vagyok
De ha benéz ide Brogyi, valószínűleg ennél többet hozzá tud tenni még
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
DigitXT #45019 üzenetére
A generátorból még váltófeszültség jön ki, a motorokon és robeszokon az egyenirányító a feszültségszabályozóval egybe van építve.
Szerk: javítani könnyű volna a fesszabot, ha a gyártó nem öntené ki - levakarhatatlan - műgyantával.
szerk2: dehogynem lehet, csak a tirisztoros, söntszabályzó fesszabok jóvoltából ott nem szép szinusz van, hanem mindenféle borzalmas jelalak, amit viszont egy szokvány kéziműszerrel nem lehet korrektül megmérni, oszcilloszkóp kellene. Szerintem egy próbaizzóval jár a legjobban, amit még a fesszab elé ideiglenesen beköt (valami nagyobb wattosat), annak tökmindegy a jelalak... De nem akartam feleslegesen okoskodni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Annyit beszélünk az 50 4T-ről, meg a 2L fogyiról, hogy egész visszasírom.
Oké, hogy játékmotor, de azért poén volt, na. Mondjuk az autók közé menni...
Az annyira nem volt poén. De a környékünkön, kis forgalom mellett szöttyögni!
Egyszer még virágföldet is szállítottam vele. Nagyon nagy volt.Keresztben a
lábtartón, tehát én már nem fértem oda: nosza, előre mint egy csopperen... És
ezt full beöltözve, gerincvédő/kabát/kesztyű/csizma/minden. Tavaszi melegben.
De jól szórakoztam.Kb. 5 éve már ennek.
(Akkor még nem voltam 100 kg:
talán még a protektoros motorosgatyám is rajtam volt, ami ma nem jön rám.)
A-Bag: nem akarok hülyeséget mondani, de úgy 14-15V körül biztos.
Ha már ott is csak 10V van, akkor a generátor a rossz, és vagy javítandó,
vagy cserés. Ehhez annyira nem értek. Ha viszont jó a generátor, akkor a
feszültség szabályozó a "kukás". (Bár azt is mondják, hogy lehet javítani.)[ Szerkesztve ]
-
A-Bag
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Folyamatosan lemerül az akku a motorban (F12), és ma kimérve, csak 10V töltés megy vissza az akkura, még akkor is ha minden világítás le van kapcsolva. Mivel lehet a gond? Köszönettel!
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Something_ #45009 üzenetére
Tökéletesen megértem az érveidet. (Szabadidő / kevesebb fogyasztás.)
Mondjuk ha 5 lityót bekér egy 2T 50, és csak 3-at egy 4T 125, azért az
szintén számíthat. Oké, a 13-hoz képest bármi kevesebb. Meg ezekkel
nem fogsz 150-nel repeszteni (mondjuk ilyenről szó sem volt), csak úgy
gondolom, hogy nagydarabként hamarabb felveszed a forgalom ritmusát
egy közel kétszer-háromszor erősebb géppel. Az a nem mindegy.Viszont ha az SR50 "tökéletes" volt, akkor nincs más hátra, mint venni
egy SR50-est. Csak ugye az olcsó volt. Ezért szarráment. (Vagyis úgy
fogalmaznék, hogy rá kellett volna költeni arra is azt a pénzt amit írsz.)Most akkor egy drága SR50-est keresel, hogy tovább kibírja, vagy most
fogod rákölteni azt a pénzt egy olcsóra, amit az előzőre költhettél volna?Egyébként egészen addig mondja valaki, hogy mennyire "tökéletes" egy
50-es gép mindenre, amíg nem próbált egy nagyobbat... Utána már nem
szívesen ül vissza a kicsire, és él együtt a (teljesítmény)hátrányával...
Az a rengeteg pizzafutár, rendszám nélkül tipikusan nem 50-es motoron
ül. Csak úgy csinál, mintha. Erről azonban megírtuk, hogy lebeszélnénk. -
SzlobiG
félisten
válasz
DigitXT #45011 üzenetére
"Hátőőő... Műszaki 2 évente 10K, súlyadó meg évi 2K körül... Azért nem a világ."
Erre a választ is leírtad helyettem.
"Ezzel egyetértek! Azért a 6-7 paciért nem éri meg tökölni a rendszámmal, jogsival.
Kétszer annyiért már talán igen."Egyszerűen nem éri meg szerintem se szarakodni vele, ha már B125, akkor az mennyen is jobban mint egy injektoros 50-es érezhetően és legyen 10kw körül arra már azt mondom, hogy megérte az 50-es helyett.
Minek írjam tudja, hogy olyanom van.
(#45013) kcsa 50-es 4T valóban a kerülendő kategória.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz
SzlobiG #45010 üzenetére
Injektoros 50-esek híre gondolom nem alaptalan, én meg olyat nem vennék, főleg hogy hasonló árban van. (persze: HA nincs karbantartva, akkor... dehát használt, ki tudja milyen).
Mindegy, ha kolléga 50-eset akar, akkor ebből az árból azért már tud válogatni is. 4T nagy ívben kerülendő ez viszont fix
(DigitXT említette a fogyasztást: 50/4T városi forgalomban többszörösen tesztelve 1.8L/100km, cserébe az Ikarus 260 is legyorsul emelkedőn kézifékkel
)
Viszont én ehhez nem értek, ilyet nem is tudok ajánlani, átadom a terepet
-
canniball
nagyúr
válasz
huszi.gyb #45002 üzenetére
"Mint 50-es robogós, ha szabályosan (60-nal
) Közlekedem [50-es szakaszon], akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó."
Én emiatt nem tollak le.Attól viszont fel tudnék robbanni amikor a lámpánál a robesz elém áll (látszik rajta hogy csak a lélek tartja egyben de megteheti hát természetesen él a lehetőséggel) utána meg malmozzak amíg értelmes sebességre fel bír gyorsítani. Ennél már csak a bicikliseket szeretem jobban... Félreértések elkerülése végett ofkorsz nem a kétkerekűekre fújok, a szöszmörgő autósokat ugyanúgy utálom.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
SzlobiG #45010 üzenetére
Hátőőő... Műszaki 2 évente 10K, súlyadó meg évi 2K körül... Azért nem a világ.
Elvitázunk itt, és nem írod, hogy neked 125@180-as rendszámos géped van?Szal én biztos nem vennék ilyet.
Ezzel egyetértek! Azért a 6-7 paciért nem éri meg tökölni a rendszámmal, jogsival.
Kétszer annyiért már talán igen. Szerintem. Sajna a B125 ccm-ben is limitál, noha
"kimaxolni" még a 180-as Maja is pont tökéletes lenne. 11 kW, normálisan megy...
(Nem seggrakéta, az a Velvet 400.)[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz
huszi.gyb #45007 üzenetére
A plusz 100e miatt nem jön be a 125 így első körben, plusz említettétek, hogy az olcsóbb darabok le vannak rúgva, szóval simán bele lehet futni egy 100e-es szervizbe, így már plusz 200-nál vagyunk, ami a duplája a keretnek. Nem anyagi keret ez, hanem inkább az esszerű keret. Nem szeretnék rákölteni 200-250-nél többet.
DigitXT: ez azért érdekes, mert az SR50 DiTech nekem full elfogadható volt és ez is 50-es. Nem akarok én rajoskodni a városba, nem akarok cikázni és 2 perccel előbb A-ból B-be érni. Csak egyszerűen eljutni úgy, hogy nem kell beállni az autós társak mögé a sorba az Örs vezér téren és nem akarok 30 perc alatt elmenni a Stadionokra. Inkább el akarok cikázni 20-30-cal a sorok között, majd beállni középre és elhúzni előre egészen az Oktogonig :-)
Erre keresek robogót, de szerintem a 125-ös az anyagiak miatt kiesik.60 km/h és 150 km/h sebességre pedig ott van a 328-as 193 lovas coupe-m
DigitXT: látom szerkesztetted a hsz-t. A kevesebb fogyasztás 125 és 50 között nem fontos nálam. Most 13 litert eszik az autó, fizetni kell bent a parkolást meló előtt ha nem érek be 50 perc alatt. Ha beérek 50 perc alatt, akkor meg beállok a fizetett őrzött parkolóba.
Szóval mindenképpen a pénzem töredéknél vagyok egy robogóval ami "sokat" eszik, azaz a 2,5 liter helyett mondjuk eszik 4 litert.
E mellett még többet dob a latba nálam, hogy nyerek minden nap 1-1,5 órát, ami ugye a szabadidő és megfizethetetlen :-)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Szerintem inkább magára az átírásra gondolt. Mint kötelező kiadások.
Ettől függetlenül a budapesti forgatagba, nagydarab ember alá én nem
javasolnék senkinek 50-es robogót, az előbb is felsorolt okokból. Azon
kívül, hogy én is próbáltam... Sőt. 4T-t. Na az végképp nem ment. Úgy
30-ig még egész jól gyorsult (LOL), utána viszont 60-ig agyhalál volt.
Mondjuk elment 2L-ből 100-on, vagy valami ilyesmi: max. 2,5 volt talán.125/50-nel meg nem nyerő. Ahogy Hofi mondta: "mégegyszer nem."
(Főleg jogsi nélkül! Mert onnantól bármilyen balesetet rád verhetnek...)---
Jaa azt hittem valami komolyabb, így a bukóból, meg a felszerelésből...
Ezt én is megkaptam, mikor mentem a "robihoz" a céges garázsban.
Hogyaszondja: azt hittem, a CBR-hez mész, mert ahhoz vagy öltözve...
Én meg mondtam az emberünknek, hogy ha vki elüt, akkor megkérdezi,
hogy min ültem? Azzal amúgy nem értek egyet, hogy 100-ról nagyobbat
lehet esni. Mármint igen, nagyobbat lehet esni, csak azért, mert a motor
tud 100-zal menni, még nem kell neki végig koppig húzni a gázt... Ennyi.Lényeg: ha van védőfelszerelés, és elsődleges a jó gyorsulás, meg a 70,
és esetleg valamivel fölötte való haladás egy 100+ kg-os embernek, meg
esetleg az sem baj, ha nem zabálja le az ember gatyáját: 125 4T (Pont.)
Drágább megvenni! De hosszabb távon megéri.* És nem igazán tudok rá
50-es alternatívát mondani. (Kihegyezett 2T 50 mehet jól! De az kajál is.)*: igen, még a B125-ös jogsival együtt is, szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
Something_ #45005 üzenetére
Ez esetben, érdemesebb nagyobba nézegetni, de jogsival, átírással 200-ért nem találsz. Egyetértek a többiekkel, hogy 200k egy 50-esért?
Én csak magamból indultam ki, hogy 75 000-et(+felszerelés) megengedhettem magamnak. Nyilván jobb lenne a 400e Ft-os keret, de amíg nincs...Ha belefér az, hogy <100-zal kitolod a keretet, B125. Csak vigyázz, az alsó árkategóriában sok a széthullott darab.
DigitXT: Tudod, hogy én 50-esen is térdvédő+bőrkabátban járok... De rendszeresen kapom a kérdést: Milyen motorod van?
-Kis 50-es robogó
Jaa azt hittem valami komolyabb, így a bukóból, meg a felszerelésből...Mivel az emberek nagyon nagy százaléka még nagyobb gépekre se öltözik fel... És 60-nál még megúszhatóbb egy esés, mint 100-nál. Csak erre akartam célozni.
SzlobiG: Csak akkor nincs rá kötelező, ha nem kötsz. Nekem évi ~3000Ft a kötelezőm, adóval. Ami viszont tényleg nincs rá: fedezetlenségi díj. (szemben minden más, rendszámossal).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz
SzlobiG #45003 üzenetére
Kötelező hogyne lenne rá...
125-ös robogóra mindenképp vennék kabátot, térdvédőt, és egy bukót
huszi.gyb: miért, az 50-es robogóra nem kell semmi védőfelszerelés?akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó
Ezért kell 70-nel menni, és otthagyni őket a retekbe. Ha meg nem tudja a
gép, akkor nagyobbat venni...Tudom, hogy nem triviális, mert azért egy
>200K-s kiadás nem összemérhető egy <100K-s kiadással... De ha lehet,
akkor megéri. (Tudod én pl. mit nem vennék: 200K körül egy 50-est.)
HGabor89: 200 körül nehogy 50-est vegyél szerintem. Az "pénzkidobás".
huszi.gyb meg nem az a 110 kg-os alkat.Még jó, hogy alatta a Tact is
repül... Amúgy nem is gyorsul olyan rosszul, csak sajnos kevés a vége...
(Persze, azzal a futóművel, beleértve a 10"-os kerekeket is, nem is lenne
életbiztosítás 70-80-nal repeszteni a "vajsima" budapesti úthálózaton...
Még a Maja 12"-os kerekei sem hatalmasak, és a felfüggesztése megérzi
a nagyobb zökkenőket. De azért lehet neki küldeni egy értelmes tempót.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #44999 üzenetére
De jó lenne ha Pesten minden robogós így gondolkodna és ennek megfelelően választana gépet!
Ez a dolog két élű... Mint 50-es robogós, ha szabályosan (60-nal
) Közlekedem [50-es szakaszon], akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó. Meg könnyen mondjátok, hogy vegyetek legalább 125-ös gépet. Azt nem kérdeztük meg, hogy a keret max. 250, vagy ha van értelme, akkor tudja-e növelni.
Egyetértek, hogy ha tudja, vegyen 125-öst. De legyünk tisztában az árakkal.
B125 jogosítvány: 34 000Ft (Ha minden elsőre megvan).Átíratás, ahogy mondtátok ~30 000.
125-ös robogóra mindenképp vennék kabátot, térdvédőt, és egy bukót (utóbbit feltételezzük, hogy van).
Legyen némi tartalék pénz az első szervizre.És ~200 000Ft környékén ki lehet fogni, de számolni kell azzal, hogy mondjuk 10 robogót meg fog nézni. Ha ez még Budapesten belül történik meg, akkor is 10-20 000Ft-ban benne lesz. (Tapasztalat, A1-es gépek nagyon lerúgottak tudnak lenni, a sok idióta 16 éves tulaj miatt...
)
Egyik ismerősöm keres most 125/50-est. Azok közt is 150 körül vannak normálisan (=nem akarnak szanaszét esni).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges intelligencia topik
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest