-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
Önmagában nem, de egy megfelelő méretű, jól beállított projektor, xenonnal...
Az meg, hogy szereted a szórt fényt, tök jó, de a szembejövők nem szeretik.
Útpadka, erdő széle, őzikék nyuszikák? (Süsü, te ittál?) Mi van? Szerinted a
projektor csakis előre világít (mittudomén) 15 fokos szögben? Az, hogy nincs
ÖSSZEVISSZA szórt fénye, azért jó, mert mókusokat nem lősz. Nyuszira jó.
(Őzikéhez azért már nem árt az autó, azt a teló nem rugózza ki, muhaha.)Szerk: az az erős határvonal leginkább a tompított levágásában érhető tetten,
ami baromi hasznos feature, mert így (az amúgy erős fényforrás) nem vakít...
(De ha az őzike a tompított határvonala fölött repül, lehet, nem veszed észre.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Projektoros xenonnal már a Madison se rossz... Gyárilag meg... hagyjuk.
Majánál is erős a refi visszajelző, de ami sokkal nagyobb probléma, hogy
a refi konkrétan szart sem ér. Rosszabbul látni vele, mint a tompítottal.Ez a fénycsík amúgy a halálom. Terítsen rendesen, egyenletesen! Akkor
lehet vele normálisan látni. Röhej, de a Maja ebben nem is annyira rossz.
Ezért írtam, hogy jobb, mintha kétszer rosszabb lenne. Miszerint terít az,
CSAK gyenge a fénye. Xenonnal meg szórja, mindenfelé. Szóval az necc.Refi állásban viszont konkrétan van egy baromi erős fénycsík az úton, de
az egész homogenitása oda, és valahogy távolabbra sem nagyon visz. Ill.
nyilván igen, csak oda meg kevés a 35W ereje. Nehéz ügy. 400-as Maja,
ami gyárilag nagyon ott van a szeren (zack képei + beszámolója alapján).
Na most abba egy xenon, és kész. Bár, ha foncsoros (az), szórhat utána.Szerk: hogy ne offoljak. Olvastam valahol, hogy a Benelli 491-en már
gyárilag projektoros a lámpa, szóval annak jónak KÉNE lennie! Viszont,
ha agyoncsapják valami gyenge izzóval, akkor az sem ér sokat... Gyári
projektor, és gyári xenon, na az már valami. (BMW-ben pl. már láttam.)[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #45495 üzenetére
Gondolom az valami egyéb adottság eredménye, hogy mindkettőn aránylag kicsinek mondják a lábaknak szánt helyet - ott hajlik a váz, vagy más korlátozó tényező.
Világítás-problémákat én is ismerem a motorokon, de pl. Xciting meglepően kellemes este, Satelis után - feltételezem Downtownt se szúrták el nagyon. Satelis szórta mindenfelé a fényt, csak az útra nem jutott elég belőle, pedig a fényszóróit minden tesztben dícsérték.
Ha szűk helyen, alagútban mentem, látszott hogy oldalra, és fentre is jut egy-egy nagy fénycsík, bezzeg az útra... Ráadásul Satelisen valami brutál erős kék visszajelzője volt a reflektornak, este konkrétan zavaró volt hogy erősebb fény jön a műszerfalból, mint előreFocus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
Fröccsönthettek volna egy normális lábtartót is, máris élhetőbb gép lenne...
Amúgy annyiban "nagy kaland," hogy melyik világít jobban gyárilag, esetleg
melyiket lehet könnyebben normálisan világítósra átalakítani. Nem mindegy.
Attól még elhiszem, hogy a technika alatta ugyanaz. Tényleg úgy néz ki. -
csongi
veterán
Nem legenda. Ha jól tudom az 500-as blokkok licenceltek voltak, a Hondától. Az új 700-as Ami a BMW nél 650 névvel fut, már saját cuccos. És egy csomó saját blokkjuk van még.
Nem kis cég ám az. -
kcsa
veterán
Ennyit találtam:
"Founded in 1963 after splitting from Honda, KYMCO originally made parts for Honda. The company built its first complete scooter in 1970 and began marketing under the "KYMCO" brand name in 1992."
De azzal is csak a múlt hét végén szembesültem, hogy a Kawasaki J300 is egy az egyben egy Downtown 300i
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz longwild #45488 üzenetére
Háromféle van, amennyire tudom:
1) egylámpás szemből, tükör elöl, a burkolaton van - 2007-ig - karbi
2) egylámpás szemből, tükör a kormányon - 2007-2012 (asszem) - injektor
3) kétlámpás - 2012? - ebből van már 400i is.Ebből nekem a második verzió van, 2007-es.
Az árkülönbség pedig biztos adódik valamiből - még mindig állapotot veszünk ugye, nem évjáratot
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
longwild
aktív tag
Áh akkor bocsi. Nem tudtam, hogy legenda... :p
Viszont! Neked melyik évjárat van xcitingből? Csak mert épp belefutottam egy hirdetésébe és elkezdtem nézegetni őket és elég sokféle arcuk van elölről...
Ráadásul ami érdekes, hogy az évjáratok között alig-alig van árkülönbség. Kb 100e Ft különbséggel 2006 helyett 2010 gyártásút lehet kapni...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
veterán
-
SirKero
őstag
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #45480 üzenetére
Nem hát. Van egy fix, kötött díj amit az "államnak" fizetsz, és erre teszik rá az egyes vizsgahelyek a saját díjukat. Ha állami vizsgahelyre mész, ott a fix díjat fizeted csak, cserébe néha szőröznek vizsgán, de motornál ha általánosságban rendben van, nehéz lesz megbukni, ezért ilyen helyre járok én is.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #45476 üzenetére
Műszaki: az autóklub "előzetes átvizsgálása"
lehet, hogy vizsgaállomásonként eltérő?Amikor a kocsit vizsgáztattam ( Monor Opel Toth ) úgy működött,hogy 16 800 HUF volt maga a vizsgadíj. Viszont volt rálehetőség + 10 000 forintért hogy egy előzetes átvizsgálást csináljanak és ha ott nem felel meg akkor csak a 10 ropit kellett kifizetni a 16 800-at visszakaptam volna. De ez nem volt kötelező én nem is kértem így csak a hivatalos vizsgadíjat kellett fizetni. Ez az előzetes vizsgálati díj változhat szerintem vizsgahelyenként mivel a műszaki vizsgálat hatósági alapdíja egységes az egész országban.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #45464 üzenetére
Bingo... (Este már nagyon nem kéne...
Aludni se tudok tőle, meg regényeket írok.)Műszaki: az autóklub "előzetes átvizsgálása"
lehet, hogy vizsgaállomásonként eltérő?[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz Bogyó bá' #45471 üzenetére
Mert abban benne van egy vizsga előtti átvizsgálás is ami + 3000 HUF. körül van de ez nem kötelező. ( mondjuk még így is sok mert azzal együtt is csak 7360 HUF lenne )
(#45470) longwild Én spec. autó mellett / helyett használom időjárástól függően.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
SirKero
őstag
válasz huszi.gyb #45460 üzenetére
Műszaki 0Ft vs. ~10 000Ft/2év Ez egy kicsit drága lenne
4360HUF / 2 év(#45466) longwild Pölö én nem szeretem ha a műszerfal + a többi műanyag idom úszik a porban. Sajnos csak sima zárt (fém váz pala fedés ) tárolóm van
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #45461 üzenetére
Jó, azt én sem értem, hogy 3-400k-ból miért 50-est kell venni. Mondjuk ok, 125ösök kik..rt drágák. Brutálisan túl vannak árazva, és sok köztük a széthajtott... (Haver NSR-je majdnem 400k volt, és az állapota... khm lenne rajta mit javítgatni)...
Én sem akartam ennyire kiélezni a topicot kettőnk gépének összehasonlítgatására, csak ezzel van tapasztalat, így ezekről tudunk írni. Tuning megint más kérdés, én se tudom miért jó, de ha valakinek ez a hobbija, akkor megértem. De az meg nem olcsó. Mondjuk divatrobogót venni azért, mert olcsó járni vele... Az megint no comment kategóriás.
Ettől még nem néztek le soha.
Asszem csonginak volt egy jó meglátása a szomszéd topikban.
Qrvára mindegy, hogy min ülsz. Az a lényeg, hogy ki vagy.
Ennyi.Na jó, de ez most az én gépem.
Igen, de mi a garancia arra, hogy 200-ért a 4Road+ multivar nélkülinek nem kell mondjuk azonnal cserélni a fékeit, meg még egy rakat dolgot? És akkor már nem is 200.@(#45464) Mosquito34:
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #45464 üzenetére
-
Zsocy155
őstag
válasz Grillo #45446 üzenetére
Számolgattam, rákerestem kiegészítőkre stb. Talán egy kicsit olcsóbbakat találtam is.
Tudom, hogy mielőtt elindulnék több dolog kell hozzá. Én pl. takaróponyvát is néztem, mert a melóhelyen nem tudom fedett helyen tartani, pedig ott többet vagyok mint otthon De muszáj...A végén még elmegy a kedvem a robogóktól...mondjuk azért nem könnyen.
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #45460 üzenetére
Ettől még nem néztek le soha.
Asszem csonginak volt egy jó meglátása a szomszéd topikban.
Qrvára mindegy, hogy min ülsz. Az a lényeg, hogy ki vagy.Vételár: 75k / 300k
Na jó, de ez most az én gépem. Ennél olcsóbban is vannak fent
Maják, és nem mindegyiken van 4Road (nem létszükséglet!), és
ha már fikáztam a tuningolókat, akkor: nem mindhez jár Multivar.
(Ami egyébként azon kívül, hogy jobban megy tőle a gép, egy jó
fél literrel még meg is emelte a fogyasztást, főleg az elején...)Fogyasztás: 3,8/3,7 (ha jól emlékszem)
Ez megint erősen csuklófüggő... Ha téped neki kb. ennyit kér.
(Kétszer volt zsinórban 3,7, legutóbb, meg 3,9.) Szóval egál...Arról nem beszélve, hogy nekem egy 180-as masinám van, ami,
mivel gyárilag, papírosan 180-as () sajnos A2-es jogsit igényel.
De ezen a Multivar pl. nem változtatott, pl. hengerűrtartalmat stb.Igazából nem akartam ezt az egészet Tact vs. Majára kihegyezni:
ha nézed az azonnali "topikszétvágást" szorgalmazó fórumtársunk
HSZ-eit, akkor picit érthetetlen a "követelése"... Ha felvenném a
polgármesterhelyettesi egyenruhám, akkor mondanék erre valamit.
Mára elég a feszkóból. Levezetésnek egy kis zene: Lada Kocsi[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #45459 üzenetére
Ki kell fogni...
Az a vicc, hogy ő is 100-ért vette, és sokat szív vele, de mi vagyunk
a cúf gonosz törpök, hogy 3x annyiba kerülő gépekről beszélgetünk.
Azt meg már írtam, hogy 200-ért 50-est??? Mert ilyen kérdés is jön!Szóval akkor mi az olcsó? Amire azt mondják, hogy csak erre telik?
Meg hopp 10K egy tuning hengerre, hopp 20K egy tuning kipufogóra
és máris jobban megy a gép, de egyrészt illegál (70 ccm), másrészt
az eszetlen tuningolás vége mindig az, hogy olcsóbb lett volna eleve
egy nagyobb gépet megvenni, ami nem csak 2-3x annyiba kerül, DE
nagyjából annyival jobb is, nem is zabál - összességében megéri.Amíg gyerekek mondják, hogy mekkora buli ez a tuning, addig nincs
is baj. Ha versenyzők mondják? Akkor sincs. Ha hobbisták mondják,
mert imádnak szerelni: az is rendben van! De! Amikor "racionalizálni"
akarják, hogy ez az olcsó gép adott, hopp költsünk rá kétszer annyit,
hogy picivel jobban menjen, de legalább b*sszon meg vele a rendőr...Na ez a fura. Nekem: ez is csak egy vélemény... Sértődés ne essék.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #45456 üzenetére
Floodolok, de lejárt a szerk. idő...
Mivel konkrétan meg voltam említve, így úgy érzem válaszolnom kell...
Szóval... Csináljunk egy összehasonlítást. Így mindenki döntse el, kinek mi éri meg szerintem.
Ami viszont igaz, hogy "játékmotor" egy nagyobbhoz képest. De a zsúfolt belvárosban meg a centizés is játék... Viszont 70es szakaszokon az én ~80kg-hoz kevés. Nagyon vége a 70km/h, viszont ott már nem egészséges hajtani... Szóval igen, a seggemben vannak, tudomásul kell venni. Egyetlen alternatívám: BKV. Ennél jobb, kényelmesebb. Tudomásul kell venni. Ha telik nagyobbra, akkor azt kell venni. Ha nem, akkor marad ez, vagy más alternatíva. Észnél kell lenni vele, de lehet használni (5000km, ebben volt egy Győr-Bp, többi városon belül, Győrben vettem).Tact vs. Majesty (az adatoknak nem jártam utána pontosan, emlékek szerint írom le, Tactnál tudom)
Vételár: 75k / 300k
Fogyasztás: 3,8/3,7 (ha jól emlékszem)
Olaj: 1L 2T>1000km / 3L 4T/ ~3000km
Biztosítás: ~3000Ft/év vs. ~4000Ft
Műszaki 0Ft vs. ~10 000Ft/2év
Súlyadó 0Ft vs. 2000Ft/év
Erő: 3kw vs. 11kw
Méret... Szóval. Drágább... De főleg Budapesten, megéri. Máshol is eljuttat, de ahogy DigitXT is mondta, sok hátránya van.Ettől még nem néztek le soha. Jó kezdésre, amíg nincs többre pénz. Vagy ha minden fillér számít... De egyébként jobb a nagyobb (nekem is lesz, amint lesz rá pénz).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #45435 üzenetére
Próbálok írogatni, az elmúlt napokban nem volt időm, még nem értem a végére, de olvasok
Viszont most már muszáj hozzászólnom...
urbi73: Tuningos témában én sem vagyok otthon, így azokat átlépem. Hülyeséget tudnék mondani, de azt meg minek? Ötletelni tudnék, de hogy jó-e ez a henger... stb. Lövésem sincs. Ha akarsz, csinálj tuningos topicot, de szerintem hülyeség kiszedni innen a SMKP-okat. Sosem éreztem úgy, hogy lenéznének itt. 75k-ért vettem a gépemet, most sem ér többet. DigitXT-vel már többször gurultam, a többiekkel is beszéltem, hogy kéne találkozni... stb. Az, hogy ugratjuk néha egymást? Szerintem poén.Olcsó robogó témához: LEHET 100 000alatt robogót venni, ami megy. Ki kell fogni... Nagyon oda kell figyelni, de meg lehet oldani. (5000km+ van az én gépemben, most kuplung, szíj, görgő csere, és megint menni fog). Ennyiért divatrobogó nincs, max bontásra. (SR, Aerox, Runner...)
kis vagy nagy robogó: Tény, ami tény, hogy könnyen rámondjátok, hogy B125 + nagyobb gép... Tény, hogy jobb, de nem mindenkinek van 3 kilója. A nagyobb keréknek, több erőnek van értelme. Nem vitatom, de ha nem futja rá, akkor nem futja... SMKP-t a helyén kell tudni kezelni, A-ból B-be jutáshoz jobb, mint gyalog...
www.dongosofor.hu
-
Revenge
tag
válasz SzlobiG #45457 üzenetére
Részemről Csepelről Lurdy házba megfelel a 2T 50, 70 a vége, és bizony sokat nyerek a lámpáknál a typhoonnal. De többre nem akarom használni, illetve max haverokhoz csepelen belül gyaloglás helyett, meg max 1 gombóc tiramisu, 1 gombóc görögdinnye. :Đ És itt kifújt, ezzel én is egyet értek, csak zavaró, hogy a tükröt 69%-ban kitakarja a pulóverem...
Egy 125-ös, vagy afeletti gépet, így ránézésre nem is tudnám nagyon megtartani a pipaszár lábaimmal... Nekem ez most tetszik, majd ha kevésnek érzem, vagy autó lesz belőle ismét, vagy egy nagyobb gép, ezt majd a jövő megmutatja.
Párhuzam---> informatikusok és kurwák között: "Úgy lesz informatikus valaki, ahogy egy ártatlan lány eljut az emberiség legősibb mesterségéhez: először kíváncsiságból csinálja, aztán kedvtelésből, végül pénzért."
-
SzlobiG
félisten
válasz csiben1 #45455 üzenetére
Igen ez is igaz.
4T eléggé zsebbe nyúlós tud lenni. Ha lehet akkor furatás, új dugó, szelepek becsiszolása vezérműlánc csere. Ha a főtengely jó akkor szerencséd van, mert az is tud jó drága lenni. Árat nem igen lehet így mondani, de ha ezeket mind cserélni kell azt 50k alatt tuti nem úszod meg.
Ezeknek a hibáknak viszont vannak jelei nagy fordulaton füstöl, eszi az olajat, csöpögő kartel, kopogó motor.
Én inkább néznék másikat drágábban és fiatalabbat.
-
DigitXT
nagyúr
válasz urbi73 #45440 üzenetére
Tudod ebben az országban sokan vannak akiknek , ilyen mocira telik .
Világos. És? Vannak még sokan, akinek ilyenre sem: nem jár alanyi jogon
a motorozás, ugyebár. Hogy jön ez ahhoz, hogy én mit gondolok / javasolok?Mondtam én bárkinek, hogy sz*r gépe van? Fúj-fúj! Én nem kisvárosban élek,
hanem Budapesten, ahol a forgalom ritmusa nem engedi, hogy "szöttyögjön"
az ember. Hajtottam én 4T 50-est. Életveszély. A 2T 50-es még "úgy ahogy",
de a végsebesség ott is necc, ráadásul bekéri a 4-5 litert is ha téped neki.
Meg országútra kimenni 50-essel...? Tényleg fasza lehet a padkán araszolni,
miközben meg állandóan előzgetnek ezerrel... Nyilván forgalomtól függ, hogy
el lehet-e gurulni egy ilyen géppel kényelmesen (a pizzázóba/fagyizóba stb.)
Mi több, a kis test igen előnyös, ha nagy a dugó, akár Bp-en is... Olyankor
állva lehet hagyni a nagyobb gépeket, mert ahol azok már nem férnek el, egy
Jog/Dio/Tact, stb. kaliberű motor még simán elhúz! Mint a biciklisták. Tudod,
egy csomóan bringáznak is a városban. Nekem ezzel nem lenne különösebb
bajom, mert a bicikli egy nagyon jó sporteszköz, csak amikor beszabadulnak
az 50-60-nal haladó autók közé, ott kezdődik a gebasz. (Meg mikor fogalmuk
nincs a KRESZ-ről, meg mikor folyamat átmennek a piroson - sorolhatnám...)Mit akartam ebből kihozni? Vannak előnyei egy ilyen kis motornak, de nekem
a hátrányai ezeket überelik. Tehát én személy szerint senkinek nem javaslom.
Ez nem azt jelenti, hogy akinek ez van, az most kapjon sírógörcsöt! Lenézést
sem jelent! Egy véleményt jelent, amirészbentapasztalaton alapul. Pontosan
tudom, hogy a példának említett huszi.gyb miért jár a 75K-s motorral most.
Azt is tudom, hogy mennyivel biztonságosabban(!) fog járni a 300K-s motorral.
Azt nem mondom, hogy összességében olcsóbban, mert nem minden a fogyi.
De ha csak a fogyit nézzük, akkor olcsóbban. Ami meg evidens, hogy sokkal
kényelmesebben, pakolhatóbban stb. Igen, 3-4x-es vételára van. Ez a neheze!
Meg mondjuk egy motort fenn is kell tartani, ha hirtelen új gumi kell, az simán
lehet 20-30K, stb. Mivel minden "nagyobb", sajna minden drágább is. Drágább
a szíj, a görgők, a variotárcsa, minden. Szóval egy "kotla" motort valószínűleg
sokkal olcsóbb kicsiben "legózni", mint nagyban. (De ha a "nagy" egyben van,
nem egy komplett generál hiányzik neki, azért nem zabálja le a gatyádat...)A többit meg bogyó leírta. Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy ha már a
70-es henger befigyel, onnantól az NEM segédmotorkerékpár, csak egy annak
látszó valami. Rendszám és jogosítvány kéne rá. Akkor meg ott a B125.
Meg egyetértek SzlobiG véleményével is. Remélem így már tiszta... Ha velem
van bajod, akkor privátban folytathatjuk. Ne csesszük szét a topikot! Mondom:
egészen addig tűnik nyerőnek a segédmotorkerékpár, amíg nem próbáltál egy
motorkerékpárt, s amíg igényed nem támad annak többlet tudására. Onnantól
kezdve nem fogsz vágyni, hogy visszaülj a kicsire főleg nem napi 40-50 km-re.És ha valaki megkérdezni, hogy javasolod-e ilyen célra, azt mondod... nem.
Mert próbáltad, megtapasztaltad, kialakult a véleményed. Nem nézed le! Csak
a helyén kezeled. Olcsó. Rövid távra, kis forgalomba, stb. simán jó lehet.
De erre necc: dinamikus közlekedéshez/hosszabb távra/országúthoz. SZVSZUi: felültem én huszi.gyb Tactjára! Írtam is, hogy "játékmotor", és fosnék rajta
bemenni a forgalomba (csak kis forgalmú helyen próbáltam). Se a motor ereje,
se a fékrendszere, se a futóműve nem hozza az én 100 kg-om alá az elvártat.
Arról nem beszélve, hogy át se látnék a forgalmon, olyan picike. Tök jópofa
amúgy, és az emlegetett úriember nyilván tudja, hogy hogyan értem. (Illetve
részben egyet is ért, szóval megsértődni sem fog, mert nincs min. Tényleg...)MÁS: ma este csapattam töksötétben! Nem is annyira szar a Maja lámpája,
mintha kétszer olyan szar lenne, csak nagyon le volt tekerve az ősszel... De
ha jönnek szembe, akkor életveszély, mert azok nagyon elnyomják, s vakon
vezetsz egy darabig... Szóval xenon kéne bele (van is elfekvőben!), csak úgy
a mókusokat is lelőném a fáról (ezért volt letekerve). A megoldás... projektor.
Csak kéne egy akkora, ami belefér a Maja lámpatestébe... Na az a necc...
Hacsak... Későbbi évjáratú Majákon cserélték az első burkolatot / a foncsort.
(Gondolom rájöttek, hogy picit gyenusz a fény az országúti 90-hez...) Szóval
ha egy ilyan bontottat lehetne olcsón lőni, és még rá is lehetne rakni akkor...Ezt meg csak úgy. (Gyakorolok a hirdetéshez, amire remélem nem is lesz
szükség, ha topikon belül marad a gép.) Mosás ráférne: talán majd holnap.
(Ha esetleg van valakinek kedve jönni egyet gurulni délután, dumáljuk meg.) -
csiben1
tag
válasz SzlobiG #45454 üzenetére
Még mindig jobb egy lesújtó valós km állás, mintha 20ezer km-re vissza lenne tekerve... Igen, ezt mások is mondták, hogy lassan egy felújításnak el jön az ideje, ekkora km futás után. Ilyenkor álltalában mit szoktak csinálni és kb mennyire zsebbenyúlós? tudom rengeteg mindentől függ, csak egy kb árra vagyok kíváncsi
You can walk straight through hell with a smile
-
SzlobiG
félisten
válasz csiben1 #45453 üzenetére
Mára már eléggé felverekedték magukat igaz nem egy pl yamaha szintre, de nem rosszak.
Amit linkeltél majd 50k km van benne én biztos nem vennék ilyet, ha nem volt felújítva akkor lehet már csipegeti az olajat is mer ennyinél már igencsak szokták persze kivételek vannak. A típust amúgy nem ismerem, viszont ez biztos nincs vissza tekerve.
-
csiben1
tag
Sziasztok!
A Kymco márkáról általánosságban mi a véleményetek? Hallani jót rosszat vegyesen, bár rosszat eddig csak olyantól hallottam akinek még nem volt ilyen motorja, tulajoktól csak jót hallottam. Konkrétan egy B&W 250-esről lenne szó, erről: [link] Vélemény, így képről? Mit lehet tudni erről a típusról? Érdemes ilyeneket nézni? Alapvetően városban használnám jó időben, vagy munkába járáshoz (oda-vissza 50km) Autó mellé gondoltam, költségmegtakarítási szempontból, nah meg néha azért a környékben elmennék motorozni Ezeket a motorokat mennyire nehéz eladni a későbbiekben?
You can walk straight through hell with a smile
-
urbi73
senior tag
-
csongi
veterán
válasz Brogyi #45445 üzenetére
bogyo112: Nem tudom pontosan ezen hogy is van, nézem a kapcsolási rajzot, de a szemem kigúvad már követni sem tudom
Sikero: Nincs mit.
A fesszab csere csak egy apró kis része. Olyan ez mint ha ki cserélik az ember szívét, de az érhálózatot nem tennék rendbe. Pumpál az meg minden, csak az erekben nem jut el a vér ahova kell.
Nah ilyen a fesszab csere is. Lehet az akksinál már mérhető a töltés, de az injektorfejnél már csak soványka 12,5V marad meg, és ez hosszútávon kinyírja. A csatlakozási pontokon az oxidáció miatt ellenállás képződik, ami hőtermeléssel jár, majd megolvadnak a műanyagok, és egyre rosszabb lesz.
Kabátold le és küzdjél vele 2 napot, mint hogy legközelebb ott maradj a túra közepén. Szvsz. Vagy a kiégett féklámpa miatt tolnak meg hátulról.Mosqito: Nekem is gyanúsan sok, de ezt mondja service manulja. Lehet az elektronika még elbírja ezt a feszültség értéket, és ahogy mondod már jelez hogy gebasz van. Neki legalább jelez, nálam az akksi jelez, felforrtam A savas tea kész
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
őstag
válasz Zsocy155 #45441 üzenetére
Ráadásul szerintem nem számoltál a felszereléssel és az üzemeltetéssel.
Nekem 65k volt a robogó, biztosítás 3k körül. Átnézés, szükséges dolgok cseréje, javítása 20k. Ezek voltak az azonnali kiadások.
Vettem sisakot 25k (használt márkás, de újszerű), kesztyű 5k, kabát 35k, térdvédő 7k, lakat 10k.
Ezeken lehet spórolni, hogy nem veszel, vagy olcsóbban, de nagyságrendeket nem tudsz ezen megtakarítani, ha folyamatosan szeretnéd használni.
Ősszel jött még téli kesztyű 20k (ezt kicsit túl lőttem, 10k körül van használható), muff 7k, lábtakaró 16k, nyakvédő 3k, vesemelegítő 3k. Ha van valami meleg cuccod, amit felveszel a ruha alá, akkor ezzel november végéig kihúzható az idényt, és február végén, március elején neki lehet indulni.
Év közben kellett egy gumibasz, ami csak gyári van, 15k, új kuplung 12k (8k lett volna a noname), fesszabályzó elszállásakor összes elektromos kütyü cseréje, ezeknek egy részét ingyen kaptam bontottan (akku, fesszabályzó, index relé, összes izzó, önindító relé).
A fenti dolgok egy részét magam szereltem, egyszer majdnem teljesen szétszedtem, idomokat magam javítottam, stb.
Szóval a robogózás sem olcsó.
Lehet, ha 150 körül vettem volna, akkor az első évben nem került volna ennyibe, de előbb-utóbb a kopó dolgokat mindenképp cserélni kell és bármi bármikor meghalhat.Ami szerintem mindenképp hasznos, ha olyan típust veszel, amiből sok van, így bontottan is találsz alkatrészt.
-
Brogyi
őstag
válasz Bogyó bá' #45436 üzenetére
Fiúk! Hétvégén meglátom. Az állapota a kapcsolónak mindent elmond. Köszi mindkettőtöknek.
A hátsólámpát pedig megvárom míg kiég. Biztos hogy nem bombázom szét ezért. A feszszab cserénél megfogadtam ha kiég az egyik mindegyiket kicserélem. Nem szarozok vele egyesével.
Nem csak két csavar ki, és kész. Le kell szedni a szoknyát. Na, az nem 5 perc. -
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz urbi73 #45440 üzenetére
Sajnos a mai forgalom sűrűségéhez és ritmusához veszélyesen gyengék az 50 köbcis segédmotorok, ráadásul (főleg ha húzzák neki) akkor egy 2 ütemű 50-es jóval többet fogyaszthat, mint egy (rendszámos) 125-ös négyütemű. A B125 bevezetése óta a jogosítvány is igen könnyen megszerezhető és olcsó is ez utóbbiakra.
Írtad, hogy napi 40-50km-ekre kellene, az meg nem kevés. Nagyon hamar behozná így az árát egy ilyen befektetés szerintem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
urbi73
senior tag
(#45435) DigitXT "segédmotorokat (felnőtt ember alá senkinek nem javaslom, se
dinamikus közlekedéshez, se hosszabb távra, se országúthoz), "
Na harmadjára is megerősítteted a véleményem . Tudod ebben az országban sokan vannak akiknek , ilyen mocira telik .[ Szerkesztve ]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #45434 üzenetére
De miért? Az csak egy tiltó jelet ad a CDI-nek, "letesteli" a vezérlést... (legalábbis Hondáéknál).
Ja, és az én kis csótányomon a gyújtáskapcsoló "leállító" kontaktuspárja simán párhuzamosan van kötve a kormányon lévő vészleállítóval, gyárilag. A rajz tetején a kék és a zöld madzagok..
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Ez nem sértődés. Tényszerűség. Engem nem zavar a tuningos
kérdésed, max. átugrom, ha nem tudok rá válaszolni... De ha
Téged zavar, hogy másról beszélgetünk, az miért a mi hibánk?Az, hogy egyébként én (következetesen!) a "helyén kezelem" a
segédmotorokat (felnőtt ember alá senkinek nem javaslom, se
dinamikus közlekedéshez, se hosszabb távra, se országúthoz),
az is csak egy vélemény, amin idézem: "nem megsértődni kell".Át lehet ugorni nyugodtan, attól még ez az én véleményem.
Szerk: nem értem, miért ne merne ide írni akárki? Többszázezres?
Vegyük pl. huszi.gyb-t, neki ~75K-ba van a robogója. Ír ide, nem?[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #45430 üzenetére
Szerintem fordítva Sajnos a vészleállítók igen csak be tudnak égni. Vészleállító ahogy a nevében is benne van. Én nem használom, csak kulcs
Brogyi: Hasonló szerintem igen csak. Javaslom az egész villamos rendszert nézd át, és mindent takaríts meg.
nincs mese 10 éves vasak, és az idő megteszi a maga hatását. Mindenféle képen meghálálja magát. Erre finnyássak.
Oxidációk mindenütt lesznek, ha tudod akkor forraszd újra a kábelvégeket, vagy cseréld ki az adott szakaszon a vezetéket. Sajnos a kontakt spry és a WD40 néha kevés, mert a sarok tiszták, de a saru és a vezeték érintkezése xar. Ezeket kell forrasztani, vagy cserélni.
Ha nem megy, akkor szerelő. Sokba kerül ha nem csinálja meg az ember, mert ellövi a feszszabot injektor fej stb. Töltésnél terhelten 4500rpm melett meg kell lenni a 14-15V- nak ha nincs akkor szívatós lesz.
Mint ahogy már jeleztük a hátsó lámpád is érdekesen viselkedik.[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz csongi #45427 üzenetére
Igen az
Közben a Burgman fórumon találtam egy hozzászólást a töltés témában igaz,hogy K2 nem K5.
- alapjáraton: 14,5 Volt
- alapjáraton, bekapcsolt fogyasztók mellett: 14,2 Volt- Emelt fordulaton (~4000 RPM) : 14,7 Volt
- Emelt fordulaton, bekapcsolt fogyasztók mellett: 14,3 Volt[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Grillo
őstag
válasz Zsocy155 #45407 üzenetére
Én tavaly vettem 65ért 50est, de kellett rákölteni vagy 40k-t, hogy jól működjön, és most is megkotlott valami, csak annyi időm sincs, hogy elvigyem szerelőhöz.
Kolléga vette Diot 45k-ért, kb 20-at költött még rá, az megyeget azóta is, de 50-55 km/h-nál nem nagyobb a végsebessége. -
Brogyi
őstag
válasz csongi #45334 üzenetére
Úgy néz ki a vészleállító kapcsolója a ludas. Hétvégén szétszedem, de a nagy kérdés, hogy olyan lesz-e mint az önindító gombja vagy olyan mint a világítás kapcsoló. Nem mindegy, mert az első csak oxidos volt, és tisztítás után tök jó lett, de a világítás kapcsolója, az szívás. Összeégett, és csak csere maradt.
Azért neked címezem mert talán nálad is hasonló a kapcsoló. -
SzlobiG
félisten
-
kcsa
veterán
válasz Lengyi #45417 üzenetére
"tavaly sokszor cserben hagyott és berúgni sem sikerült. Szerintetek mi lehet a probléma? Tapasztaltatok már hasonlót? Légyszi segítsetek!"
Próbálkozz ásványvíz helyett töménnyel, úgy szokott sikerülni a berúgás. Esetleg fröccs. Sok fröccs. De én olyat hogy nem tudok berúgni csak akkor tapasztaltam, ha előtte sok zsírosat ettem.
Bocs, fájt volna kihagyni
De komolyabbra fordítva a szót, van olyan hogy a berúgó racsnija szétugrik, törik, kopik, stb. Deklit ha lebontod, lehet már te magad is látni fogod a hiba okát.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
SzlobiG
félisten
válasz Zsocy155 #45416 üzenetére
Akkor ilyesmiket nézegess vagy piaggio liberty.
Csak sajna ennyiért nem igen fogsz jót kapni...
-
Lengyi
aktív tag
Sziasztok!
Van egy Atlantis Derby 50cc-m. Nem nagyon használom, inkább autóval közlekedem. Szeptember óta hozzá sem nyúltam, most vettem elő a jó idő alkalmával. Akksi lemerült az tény és való, de berúgni sem lehet, hiába taposom. Eddig sem volt a járgány erőssége a "berúgókar". Megpróbálom elmondani, hogy fest a dolog bár nem nagyon értek hozzá. Szóval olyan az egész mintha valami nem lenne rendben a dologgal, van egy kis üresjárata a karnak, valamint ha lerúgom vissza sem áll alaphelyzetbe. Elég idegesítő, mivel amíg valami gyenge akksi volt benne tavaly sokszor cserben hagyott és berúgni sem sikerült. Szerintetek mi lehet a probléma? Tapasztaltatok már hasonlót? Légyszi segítsetek!
-
üszök
őstag
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Kínai szemét. Egy minőségibb 50-es henger többet tud. Az unoka öcsém vett tavaly ilyesmit,hát elég fika volt.
Kisebbek voltak benne a felömlők mint a gyári ötvenes hengerben.Bocs,hogy erre írtam,de nem volt kedvem vissza keresni.
Ha szét szakad a topik,akkor még egyel többet kell olvasnom.
Nekem van 50-es és 250-es robogóm is.
Zsocy155
(senior tag)Azokkal csak az a gond,hogy nagyon kicsikék,kicsi kerékkel.
(mármint a jog,Dio)
Figyelni kell velük rendesen az úthibákra.[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
kcsa
veterán
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Látom tényleg nem érted. Ha még ez a csapat is kettészakad (reálisan nézve maximum 80-20 arányban, a nagyobb robogók javára), tippelj, hány szakmai ismeretekkel rendelkező ember lesz a segédmotoros topikban? És a századik "ötvenezrem van, de szépet vennék" kérdés után is ilyen lelkes lennél?
De egyetértek DigitXT kollégával, próbáld meg. Ha van hozzáértő SMKP témában, át fog járni oda, ebben teljesen biztos vagyok.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz urbi73 #45401 üzenetére
Hol az a rengeteg ember? Én támogatom...! Az a 4-5 ember marad
beszélgetni maxirobogókról, a segédmotorkerékpárokat kukázzuk
a topikból, te nyitsz egy segédmotorkerékpár, és tuningja fórumot,
aztán felteszed a kérdéseidet, majd vársz: gondolom az a rengeteg
ember, aki feltenné itt a kérdéseit, majd ott válaszol neked. De akik
nem tudnak (innen), legalább nem zavarnak ott a beszélgetésükkel.Win-win! Szóval én támogatom a dolgot, hajrá! Lehet topikot nyitni!
(A 70-es hengeredről sajnos fogalmam sincs. Nem szakterületem.) -
SzlobiG
félisten
válasz SirKero #45406 üzenetére
Nem a márka miatt linkeltem csak az Ah miatt a 400-as burmanra ezeket dobta.
Az a varta jó vétel én tavaly ezt vettem.
(#45407) Zsocy155
150-ért Yamaha Jog, Honda Dio ezeket érdemes nézni nem rég volt linkelve pár szép darab. Főleg ha sokat használnád akkor érdemes többet adni érte mintsem hulladékot venni amivel csak a szívás van.
[ Szerkesztve ]
-
Zsocy155
őstag
Ezt is tudom most már! Akkor az Auchan motor felejtős!
Elolvastam az összefoglalót, de azt nem írja, hogy 70K körül lehet-e kapni használható 50-es robogót. Sokat használnám, tehát valami tartósat vennék, az nem baj ha egy kicsit csúnya. -
SirKero
őstag
válasz SzlobiG #45405 üzenetére
A burgman fórumon is rá kérdeztem de még nem reagáltak rá. Nem tudom milyen márka a motobatt powermax stb. de ha mehet a nagyobb is bele akkor inkább ezt választanám Szerintem
(#45401) urbi73 Miért ne kapnának választ az 50 cm3 gépesek. Emlékezz csak Criton fojtás mizériájára. Oldalakon keresztül csak arról szólt a fórum. Vagy Symbi Aerox-a
(#45403) Zsocy155 140-150 ezer forint magasságában szerintem már jó állapotú Japán vagy Olasz gépet kapsz. Nem újat de garantálom tartósabbat mint a verebes teszkóban.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
SzlobiG
félisten
válasz SirKero #45395 üzenetére
Elvileg gyárilag 10Ah-s kell bele. Simán mehet a 12-es mint nekem is.
(#45403) Zsocy155 Felejtsd el hulladékot ne vegyél nem hiába kerül annyiba.
(#45401) urbi73 Minek kéne szétválasztani? Nyilván ha tudunk akkor válaszolunk, de most pl arra a hengerszettre amit linkeltél még is mit írjunk? 10k-ért vmi kínai minőség kb ennyit lehet rá írni.
[ Szerkesztve ]
-
Zsocy155
őstag
Sziasztok!
Robogót készülök venni, de csak 50-est.
Az Auchan-ban láttam 140K-ért és 150K-ért nem tudom milyen tipust. Érdemes megvenni azért mert új vagy inkább nézzek nevesebbet tipust használtan?
Köszi -
longwild
aktív tag
válasz urbi73 #45401 üzenetére
Mi korlátozza őket abban, hogy feltegyék? szerk: ja, hogy felteszik a kérdésüket, de nem kapnak választ? Akkor a következő mondat lehet rá a magyarázat... /szerk
Elmúlt másfél évben mióta olvasom/olykor írok, soha nem kaptam lenéző választ... Ha meg nem tudnak válaszolni, akkor nem is válaszolnak.
szerk2: azaz lehet, hogy nem egy IT fórum motoros szekciójában kellene tuning kérdésekkel nyomulni, mert nincs hozzá tudásunk. Gyorsabb választ kapsz az 1Petabyte hány bit kérdésre... /szerk2
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
urbi73
senior tag
Szerintem ideje lenne átgondolni ezt a fórumot . Hibának tartom azt , hogy gyakorlatilag az a négy öt ember beszélget egymással , nagy robogó témában .
Külön kellene választani ( 50 ccm 70 ccm ig) Azután 125 töl felfele . Azért gondolom így mert nem csak nekem , de kismotor témában sok kérdés " megválaszolatlan , avagy a "nagyok " lenéző magyarázata marad csak , szerintem rengeteg robogós embernek lenne kérdése itt , ( föleg tuning témában )-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OpenWRT topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Egy óra, két rendszer
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Robotporszívók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest