-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Pedig de!
A szintetikus olaj azert szintetikus, mert a viszkozitasi indexe jobb, mint egy asvanyinak. A viszkozitasi index mutatja meg, mennyit valtozik a viszkozitas a ket szelso ertek kozott, azaz hidegen es melegen.Az iparban egyebkent mit dolgozol?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
A ket olajnak biztosan elter a kenesi tulajdonsaga-HIDEG motornal. A szintetikusnak kisebb lesz a kinematikai viszkozitasa 40 fokon mint resszintnek. Talan a szivattyuzhatosaga is lejjebb van. A fullszint es asvanyi kozott ennyi a kulonbseg. A hidegoldali viszkozitas. Nem az, h egy uberfasza olaj automatikusan!
Nem ertem nekunk miert lenne ez fontos egy olyan problemanal, ami meleg motornal jon elo.A teljesitmenyszint teljesen mas teszta.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
hmm. nah ezért nem lehet fórumról diagnosztizálni.
a súbertű helyzete csak részterhelésre vonatkozik, magával a tűvel állítod a karbit!!!
Nem tűhöz állítasz karbit, mert mit állítanál hozzá? alapjárati levegőt ami egynegyed tolozár magasságig dolgozik? főfúvókát cserélsz, ami nyélgáznál teljesen agyonvágná az egészet?sztm keress rá hogy kel beállítani a karbit, nagyon jó szemléltető képek vannak milyen rendszer meddig dolgozik.
Explosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, valamit elfelejtettem írni: mivel a súbertűd sokkal lejjebb fog kerülni, mint eddig volt, így ha valamit elállítgattál a porlasztón (főfúvóka mérete, úszószint, stb.) akkor elölről kell kezdened a teljes beállítást. Alapból a zégert tedd középre a tűn, és csak ha nem jó, akkor változtass a helyzetén!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Akkor rosszul van összerakva: a zegernek a műanyag karika alatt kellene lennie!
szerk: a műanyag karika peremes (kisebb átmérőjű része van elvileg felfelé (fordítva, mint a képen), arra támaszkodik a rugó. Ha jól tévedek. Nekem még egy alakos fém akármi van a fehér műanyagtárcsa helyett, de szintén a zéger fölött van.
Hirtelen ezt találtam: itt a 8-as számű alkatrész felel meg a te fehér gyűrűdnek! (csak speciel ez magasabb, de jelen esetben mindegy)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
Az elektromos baj gyanus.
Karburator ilyen gyorsan nem tud barmibe is beleronditani. Hagyjuk a karburatort beken konyorgom.
Meg kellene nezni a fesszabbol kijovo vezetekeket mert azok elkorrodalnak konnyen ennel a tipusnal. Esetleg pipat is neznek kell e cserelni.
Vakuum csovet megnezted egyebkent?Tothgera:
Egy ilyen teljesitmenynel a dugattyut azert kell cserelni rendesen. Szep munka 50 kobcentibol. Bar egy padozast megneznek mennyi is az a 15 loero es hol merik. Ezzel a teljesitmennyel illene kb 110 et mennie es nem km ora szerint. A cikkben irja h a cbr es rs4 konkurenciaja. Nem az. Horror fentartasi koltsege lehet. Sztm 2000 km ert nem bir ki a dugattyuja. Kb 500 km re saccolom az elettartamat.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
DigitXT
nagyúr
Meglöttyen a karbiban a benyaszint? Nekem hidegen csinálja néha:
ha zökkenek egy nagyot a szívatóval 3000-n tartott alapjárat leesik.
Extrém esetben le is fullad ilyenkor, de általában magához tér.
Persze ehhez a bolygók együttállása kell: gurulok, hidegen, zökken.
Viszont reggelente ez a feljáró alján össze szokott állni. Ilyenkor
fékkészenlét mellett gázkészenlétben hajtok át a zökkenőn. -
Topiccsendőr
addikt
Szarul van elvezetve a vakuumcso! Akkor csinal ilyet. Nem szabad benne olajnak felgyulnie. A szerszedes utan nem jol van vegigvezet e es felgyulik az olaj benne, ami kissebb membranmozgast produkal. Ez 99 szazalek most h a hibajelenseget mondod.
Adok 1 szazalekot arra, h a hidvaznal a fesszabrol az egyik vezetek elkorrodalt es kontaktos a gyujtas, de nem hinnem. A csovet ugy vezesd el, h ne legyen hasa sehol! Egyenletesen emelkedjen a pumpaig.
Karbihoz ne nyulj ha a gyertya fasza. Nem ott a gond!Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Csak meg kéne nézni a gyertya színét, legelőször bármihez is nyúlsz. vaktába ne mondjunk semmit.
aztán ha megtudtad, hogy sokat kap vagy keveset, lehet pucolni a légszűrőt, illetve megnézni a mikuni benzinpumpa felé vezető vákuumcső állapotát. repedezett-e, vagy hogy van elvezetve. Lecserélni átlátszóra, ha felgyűlik benne a forgattyúshzból kicsapódó olaj kevesebb benzint nyom a pumpa. ilyenkor máshogy kell elvezetni, egészen addig, amíg nulla olaj lesz benne.
ezekre kell figyelni.
ugyanezekkel a kondíciókkal nekem 82 es főfúvóka volt benne, télire lecseréltem 89 re emlékeim szerint, 7x nagyonnagy melegben talán jó. De mielőtt bármit csinálnál GYERTYA SZÍNE!
emulziós cső állapotát is meg kellene nézni, korrodált e valami az alapjárati rendszer környékén azaz karbipucolás.Explosión de dos tiempos
-
True
aktív tag
Akkor szabadon... :
Az én problémám ugye akkor kezdődött, mikor is a gyári 98-as, 15 évet szolgált Ducati gyújtótrafó bemondta az unalmast, és zárlatos lett...
Ekkor érdeklődni kezdtem kicsit, és kiderült, hogy az egész gyújtásrészem ez a gyártmány remeke, még a gyújtás vezérlő elektronika is...
Ergo, nem olcsó...
Az alaplapon egyedül a gyújtótekercs kapott masszív, közel fél centi vastag műanyag borítást, melyet utólag öntenek a vasmagra felhelyezett tekercsre...
Szerencsére a tekercs külső szigetelési védelemmel is el van látva, mielőtt műanyaggal burkolnák be, mely valamiféle vékony fehér madzag rátekerve...
Fogtam a két korongos köszörűt, és a durva koronggal elkezdtem ledarálni a műanyagot, lesz ami lesz alapon, ha már úgy is kukába ítélte az ipar, és nem jó kedvemből kell kiadnom egy kisebb vagyont, legalább próbáljuk meg.
Óvatosan haladtam, amíg elő nem került halványan, ez a fehér valami, (néztem ám bambán elsőre... Ez mi a rosseb.......?) mivel azt tudtam, hogy hajszál vékony rézdrótnak kell lennie benne, nagy kárt még nem tehettem...
Amikor elértem ily módon már a tekercs feléig, lassan forgatva, mint ökröt a nyárson, merőlegesen vasfűrésszel bevágtam, majd a vágásba beleillő kis csavarhúzót helyeztem, és elkezdtem kettéfeszíteni a két oldalt.
Darabokban kezdett lejönni, mert borzasztó kemény ez a műanyag, inkább törik mint nyalódik.
Mikor a folyamatot a másik felén is elvégeztem, letekertem a fehér madzag maradékait, mert természetesen pár helyen sikerült belevágni/köszörülni, ezáltal már nem képzett egybefüggő bevonatot.
Szerencsére a tekercs szálaiba nem vágtam sehol sem bele, így a két végét megtalálva, máris mutatta a kellő ellenállást a multiméteren. 0.84-0.86kOhm.
Már csak annyi dolgom maradt, hogy a tekercsvég legbelső szálát visszaforrasszam a testpontra, a külső szálat pedig a vezérlő elektronika vörös/fekete szálára.
Külön szigetelő bevonatot egyenlőre nem raktam rá, szerencsére nem laza a tekercs, mivel a burkolat oldal részei javarészt megmaradtak, így tesztüzemben, még hűtést is kap a tekercs...Majd óvatosan visszaépítettem mindent, és remegő lábbal lenyomtam a rugókart...
Olyan szikra volt, a lovat leütné, de legalább a közel 4 órás ténykedésem eredményesen zárult, és olyan büszke voltam magamra, mint mostanában egyre ritkábban, de a vigyor még most is kicsit a szám szélén lógatja a lábát...Szerk: Sajnos képeket nem készítettem, eléggé kétes volt a kimenetele is a dolognak, de a lényegi részek remélem, így is átmennek.
[ Szerkesztve ]
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
-
molnarpeter
nagyúr
Holland, szóval nagyon hasonlít a németre, a nagy részét a jelentése nélkül is tudom
Lichtspoolen = világítótekercs
Grondplaat = alaplap
Onstekingsspoel = gyújtótekercs
Pick-up spoel (signaalgever) = jeladótekercs
Connector naar de spanningsregelaar (gelijkrichter) = fesszab csatlakozója
Pick-up naar CDI (Rood/Wit) = jeladó csatlakozója a gyújtáselektronikához (piros/fehér)
Ontstekingsspoel naar CDI (voeding) (Rood/Zwart) = gyújtótekercs kábele a gyújtóelektronikához (piros/fekete, bár kép alapján fehér/fekete)
Voeding voor de verlichting (Geel/Rood) = világítás kábele (sárga/piros)
Voeding/laadspanning voor de accu (Wit) = akkutöltés kábele (fehér)Ha valaki hibát talál, szóljon nyugodtan, nem tanultam a nyelvet soha.
Szerk: látom, lassan fordítok
[ Szerkesztve ]
-
True
aktív tag
Szóval ezt az Ontstekingsspoel-t kéne elmondani nekem, mi a vasorrú bába ez..?
Szerk: Google a barátom.. Holland szöveg: Gyújtótekercs!
[ Szerkesztve ]
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
runner 125
nagyúr
Nem tudom mit kell mérni, de én akiről eddig hallottam / tudtam, h alaplapot tekercseltetett, az összesnek beszart rövid időn belül.
Szerintem jobban jársz egy bontottal, vagy egy újjal.7
(Feltéve, ha tényleg ez a rossz.)"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Ezt már láttam akkor is sokkolt, most a 2013-ast nézem. Néha más történik mint amire számítok, főleg azoktól akik elestek (mert van aki csak eldől). Bár ki tudja ha esek lehet én is így reagálok.
DigitXT! Tervezek még egy esti kiruccanást pestre, korábban meg soha nem volt baj ebből. Megpattanni meg tudok a lámpától, mire az illető a gázpedálhoz ér már nem vagyok ott, az más, hogy utána lazán utolér.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
huszi.gyb
senior tag
Oppá gángám sztájl tádádádádádá (hallgatható verzió, hátha valaki nem ismeri )
www.dongosofor.hu
-
Dealer95
őstag
Nekem olyan, hogy 0-40 között 9.000-et pörög, de ahogy éri el az 50-et, folyamatosan visszaesik a fordulat szépen lassan 8100-8200-ra, aztán 85-ig folyamatosan emelkedik megint 9000-ig.
Ezt 4,7-es görgőkkel csinálja.
5 grammos görgővel kb fix 8400-8500 volt.[ Szerkesztve ]
-
korpicschess
veterán
Nem úgy volt, hogy EÜ csomag nem kötelező?
Tükörnél meg szerintem 1 a kötelező, nem 2, nálam 2-nek nincs is kialakítva hely...
Nálam valami régi, már tutira lejárt EÜ csomag van berakva az ülés alá valahogy (ülésem csavaros, szóval... ha meg akarja nézni adjon csavarhúzót - persze a valóságban én csesznék rá).Lemostam ma az RX-et! Mármint a blokkot. Brigéciol tényleg jó cucc, azért macera volt, nagynyomásúval nem akartam, így eltartott. Elindítottam mikor már valamennyire száraz volt, és ment, úgyhogy happy.
Ezzel lehet takarítani a féktárcsát? Mert az is koszos / olajos?! volt valamelyest, azt is áttöröltem. Láncomról is leszedte a mocskot meg az olajat, így az újra fújtam.
Tennék be képet, de félek, hogy SymbianOS elájulna, ha véletlenül belelógna valami idom amin karc van.[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
True
aktív tag
Sok futár sráccal értekeztem az éjszaka folyamán, és úgy tűnik a Király utca, Izabella sarkánál lévő pizzázó előtt látták a motort...
Lassan szorul a hurok, úgy tűnik..!
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
DigitXT
nagyúr
45 percig volt képes ott b*szni az egeret, hogy meglógjon pár literrel? Durva...
Lehet, hogy az ilyeneknek valami feltöltőkártya kellene, hogy addig nem is ad
benyát a kút, amíg be nem dugja a kártyáját, amivel már be is van azonosítva.Az OFF infót nagyon köszönöm! Azt gyanítom, hogy akkor nem a kút mért
rosszul, hanem a tankom nem felel meg a specifikációjának... Majd lemérem
egy kannával is, csak ugye ahhoz az kell, ahogy írod, hogy a kanna biztosan
ismert térfogatú legyen. Aztán abból fel lehet tölteni a mocit, hogy mennyi az
annyi... Mondjuk kellemetlen így tankolni: jobb lenne értelmesebb kialakítás...
(Elég hosszú betöltő csővel, hogy tényleg akkor legyen tele, amikor tele van.)Az "első csattanásra" nem tudok hagyatkozni (autónál szokták): kutanként
változik, ráadásul az a 2-3 liter ami olyankor hátra van, még nagyon kell, hogy
ritkábban kelljen tankolni. Szóval marad a sz*rakodás... Motoroknál általános:
pl. ha nincs középsztender, akkor nem tudja teletölteni, mert oldalsztenderen
akkorát dől a motor, hogy a tankban a benzinszint teljesen ferde, s hamarabb
kifolyna a feltöltőnyíláson. Sokan ezért próbálnak meg láb között tartott mocit
feltankolni, amit a mellékelt ábra szerint nem szeretnek a kutasok, mivel csak
egy mozdulat, és már megy is tovább. Oktatáson tankoltunk úgy, hogy fogtuk
a gépet lábbal (rajta ülve), az oktató töltötte tele. Ott ő volt a "megfogható".Az 5 Ft-hoz annyit, hogy nekem ez se jutna eszembe! Mindig pontosan adom,
illetve azt is elvárom, hogy pontosan adjanak vissza: fordítva már tapasztaltam,
hogy a pénztáros úgy gondolta, hogy a 23995 Ft az valójában már 24000 Ft.
Ilyenkor szokott az eszembe jutni, hogy "fordítva" (24005 Ft) esetén ő biztosan
reklamálna az 5 Ft-ért is... Szóval én a korrektséget szeretem mindkét oldalról.
(Sosem b*sztam át pénztárost, engem viszont már b*sztak át: ők is emberek.)
Nem tudtam, hogy az átlagember ennyire surmó, hogy még 5 Ft-on is "spórol".
Engem mondjuk nem annyira érdekelne, ha 5 Ft-ot nem ad vissza*, de amikor
lehúztak 4-800 Ft-okkal, akkor (utólag) anyáztam rendesen. De ez ritka.
(Arra figyelek, hogy ha tankolok, akkor ne nagyon vegyek mást, mert olyankor
jön a trükközés. Ha ki van írva az összeg, akkor nem nagyon lehet elnézni.)*: Barátnőm háklisabb erre, mivel ő is a becsületes fajtából való: szólni szokott
az apróért is. A fent leírt, "én pontos vagyok, Te is legyél pontos" elv szerint.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Sajnos melóból nem tudom megnézni a videot. Gondolom az sem jobb minőségű mint a képek. Lehet, hogy alap ötlet, de a dobozon nincs semmi olyan, ami árulkodna a munkahelyéről? Mindenesetre továbbítom a képet pár ismerősnek. Nem hinném, hogy sok futár mászkál ilyen géppel (gyanítom, hogy a környéken).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Ez elég brutális... Komolyan 2000Ft-on szórakozik egy pizzafutár? Értem én, hogy nicns agyon fizetve, de ennyit ér a becsülete/munkája?
(A múltkor majdnem én is fizetés nélkül távoztam... Kicsit máshol járt az agyam, tankoltam, felírtam a km óra állást, tankolt mennyiséget, összeget, majd beöltöztem... A kutas gyerek már furcsán nézett ki (szinte mindig ugyanott tankolok) amikor kapcsoltam, hogy basszus, elfelejtettem kifizetni... Kicsit égett a pofám amikor mentem be Mondjuk ha később kapcsolok, tuti visszamegyek.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
Na, akkor már értem, miért szoktak "méregetni" a kutasok robogósként...
Teszem hozzá, hogy amikor szépen elcsomagolom a sisakot / protektort,
akkor már nem vagyok annyira érdekes. Rendszámos géppel járok, illetve
eszem ágában nem lenne fizetés nélkül távozni: ez tényleg szégyenletes!OFF: ha már kutasként dolgozol, arról nincs infód, hogy hogyan lehet egy
10,5L-es tankba 10,76L-t beletankolni anélkül, hogy elfolyna a túlfolyóján?
Gyanítom, hogy a töltögetéssel van összefüggésben, uis mintha olyasmit
hallottam volna, hogy a mérés pontatlansága adagonként garantált, szóval
ha többször nyomom a pisztolyt, többször jön elő a mérési hiba: ez igaz?
(Ha igen, akkor ötlet, hogy hogyan lehetne kényelmesen/pontos méréssel
teletankolni egy olyan tankot, aminek gyakorlatilag nincs "beömlő csöve"?)Most nem azért a 100 Ft-ért érdekel a dolog, csak figyelni szoktam a fogyit,
és ha ilyen könnyen lehet +/- deciket/litereket tévedni, az ilyen kicsi tanknál
elrontja a mérést. (A liter azért gyanús, mert legutóbb is 10,42 ment bele, a
mutató meg még bőven nem esett le, tehát biztos volt még benne jó 1 lityi...
Most persze csutka üreset mutatott, de lábon ment a gép a kútra, szóval...) -
runner 125
nagyúr
..egyébként én simán elküldeném pár internetes portálnak (index, origo..), tuti kiraknák. Pláne azért, mert szaros 2000FT-tal lépett le...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 2042
- Klasszikus, átlátható HardverApró listanézet (2025-01)
- Nyaralás topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- ASUS notebook topic
- MIUI / HyperOS topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...