-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Bullitz #11294 üzenetére
teszt vezetéssel sehogy
Check Hybrid System Zsufa Bélánál szétszedés és egyenként a modulok bemérése.
Sajnos ebbe az eladó nem fog beleegyezni.
Általános állapot felmérés és szervizadatok lekérése az Elite Autó Budapest-nél.
Teljes akkupak (2 éves karambolos autóból való) csere kb 350 ezerbe kerül a Check Hybrid System-nél."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
rbalint88
addikt
-
-FreaK-
veterán
válasz Bullitz #11305 üzenetére
Pont Jazz-ről akarok váltani valami kombira, mert a babakocsi mellett alig marad hely a csomagtartóban, meg egy nagyobb bevásárlás is necces, én nem ajánlom. Persze, külső méretéhez képest belül nagy, 4 felnőtt is simán elfér benne, de a csomagtartó az kicsi. Ha nyaralásig nem veszek mást, bajban leszünk.. Nálam emiatt a prius is kiesik, én azt se ajánlom, de inkább nézd meg élőben.
Persze ha már nagyobb a gyerkőc akkor ez nem feltétlen probléma.
-
-FreaK-
veterán
válasz Bullitz #11309 üzenetére
Anya ott ül a baba mellett, azt nem hajtod sehova
Nézz meg élőben egyet inkább.. Be tudok rakni két babakocsit igen, egy ki tölti a csomagtartót, egy meg megy az anyós ülésre mondjuk, de ezen kívül már mást nem nagyon raksz be.. Ha szeretnéd, csinálok róla képet. És akkor tegyük hozzá hogy elég hamar eléri a baba azt a méretet amikor már a baba hordozó (amit be tudsz rakni az autóba) kicsi/kényelmetlen neki, onnantól nyaralni/kirándulni vihetsz magaddal a babakocsi guruló része mellett egy ülő részt is. De nem is kell baba, elmegyünk hárman vásárolni anyóssal, már az nagy terhelés neki, ha tele pakolom a csomagtartót (csomag ásványvizek mondjuk), egyrészt megemeli az elejét mert a motor is pille, van hogy elforognak a kerekek elindulásnál pl. A 84 lóerős motor így meg főleg kevés neki.
Ezért akarok egy kombit venni, Avensis vagy Auris van most képben. Accordot is néztem egy darabig, de azonos futastelejsitmeny/kor mellett drágábbak mint a Toyoták, nagy átlagban. Arról visszaváltani Jazz-re... Én nem javaslom. Második autónak, anyának futkorászni, babát oviba/suliba vinni tökéletes.A fogyasztás engem speciel pont nem erdekel, keveset megyek egy évben, leginkább helyben, országúton járok, ha egy hónapban a kb 14e helyett 20e-t kell tankolnom nem olyan lényeges.
Igazából szívem szerint egy erősebb Octaviat, Superb-t, vagy olyan áron már Passat hybrid-et vennék (nekem a plug in hybrid lenne a tökéletes), de azokat már nem akarom megfizetni.
-
KTTech
veterán
válasz Bullitz #11373 üzenetére
Azért, mert 15 év, csak valamit elkavartak a magyar oldalon, a 10 év az a teljes körű garanciára vonatkozik (futáskorláttal), ha márkaszervizben van szervizelve (tehát nem csak a teljes hibrid rendszer, hanem minden másra is). Az angolon - ahogy át is küldtem - 15 év van az akkkura. Mondjuk nekem csak ez számít, a magyar garral nem sokra mennék
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Bullitz
aktív tag
válasz Bullitz #11406 üzenetére
Nevermind. Jenonel lefoglaltunk ma egy 2007est, 107 ezer kmrel, karcmentes patika állapot. A vicces hogy nem is ezért mentünk, de rohadt nagy mazlink volt. :D Belahoz jövő hét elején be is jelentkezünk egy tisztitasra. Bármilyen tanácsot szívesen veszünk, életünk első Toyotaja, es első hybridje is egyúttal :)
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
nagyúr
válasz Bullitz #11408 üzenetére
Bárki, bármit mond, az olajcserét 200-250 motorüzem óránként kell végezni vagy fél évente, ami előbb bekövetkezik.
Ezzel mérheted.
Ez felhasználástól függően 4-20 ezer kilométeres olajcsere periódust jelent.
Olaj 5w-30 dexos1 Gen2 minősítésű (ez a legfontosabb), autószerelőket ne kérdezd, fogalmuk nincs az olajokról. Itt a teljes lista a jó olajokról. Ebből a csúcs a Motul 8100 Eco-lite és a Liqui Moly Special Tec DX1 (nálunk Liqui Moly Special Tec AA néven is fut).
-Kérj a Jenőtől bele egy tolató kamerát. Minden fillért megér.
-EV gombot csak garázsból kiállásra használd, vagy apró arrébb állásokra.
-ne kergesd az elektromos módot és a fogyasztás csökkentést.
-használd úgy, mint egy mezei benzinest
-Ne hagyd égve a belső világítást, vagy nyitva az ajtót.
-Ne rakd üresbe (N) a váltót percekig, de felesleges is.
-Lassan nyomd le mindig a gázpedált
-Soha ne nyomd tövig vagy hirtelen le a gázpedált, mert vészüzembe kapcsol, és ész nélkül terheli az akksit
-Bélával, azért méresd be az akksit
-Beindítás után várj fél percet, hogy járjon a motor, mint ahogy a sima benzines autónál is kell.
-Klímát nyáron kötelezően használni kell, felhúzott ablaknál, mert az hűti az akksit is. (23-25°C is bőven elég, ha utálod a klímát)
-Ha kis piros autó, villog a műszerfalon, az azt jelenti, hogy az immobilizer aktív és működik. Nem hiba, csak annyit jelent, hogy nincs bekapcsolva az autó.
-már Mecsek szintű dombokon lefelé jövet kapcsold B állásba a váltót (motorfék, kíméli az akksit a túltöltéstől és a fékeket a túlmelegedéstől)
A könyöklő alatt keresd meg a titkos fiókot."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Bullitz #11410 üzenetére
Automata klíma, csak az elején nyomja ezerrel, majd átkapcsol észrevétlen módra.
Az asszony vár fél-egy percet, mielőtt beül az autóba, vagy 30°C-ra állítod és majd apránként viszed le a hőmérsékletet, hogy észrevétlen maradjon."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
dj79
senior tag
válasz Bullitz #11485 üzenetére
A többi (gyengébb minőség) sem olcsóbb jelentősen. Ennek a méretnek sajnos vagy némi felára az elterjedtebbekhez képest.
Paxker315: én is szkeptikus voltam. Aztán Quatrac5 volt a Peugeot 307 hdi kombinkon, apollo a kettes megane kombinkon, nexen a golf5 tsi kombinkon(a tengerpartot is bírta). Ebből kettő erősebb/nehezebb, mint a prius2.
Ha az aurishoz kapott gumik is elkopnak, arra is megy majd 4s. ( vagy még előtte lecserélem az autót )Dluinet: felénk már műszakin az ilyesmi instant mennyéhaza. Egy repedt fényvisszaverőért visszadobják az autót. Az Allianz, illetve most a Groupama casco feltételeiben benne van az évszaknak és a hivatalos méretnek megfelelő gumiabroncs használata.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Bullitz #11485 üzenetére
Hat szulesi szabi+fuckcovid miatt 3-4000km ment bele egy ev alatt, de mellette van meg ket auto. Nyilvan nyaron a cabriot hasznaltuk, amikor csak lehetett, meg nekem van ceges a napi jarkalasra, a Prius felesegem “napi hasznalosa”. Pont emiatt az oruletes kihasznaltsag miatt fogjuk majd villanyra cserelni.
Paxker: 180+lovas 400+Nm-es Alfan jo volt az Apollo melegben is, a Priuson nem a gumi lesz a szuk keresztmetszet a kanyarsebessegben.
-
KTTech
veterán
válasz Bullitz #11482 üzenetére
Én imádtam a Hankook Kinergy 4S2-es papucsaimat a régi gépemen (195/50R16-os volt, amolyan Toyotásan lehetetlen méret). A mostanin nyári van, amíg el nem kopik jó lesz... (szerencsére Bridgestone Ecopia EP150-et raktak rá gyárilag, nem valami noname cuccot), aztán jöhet valami jobbféle 4 évszakos (ez se kevésbé elcseszett méret: 205/45R17).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
válasz Bullitz #11557 üzenetére
Magasabb akku hőmérsékletnél előbb jelez max-ot.
68-80% között van a maximum jelzés, több változó van a kijelzés képletében.
Általában akkor kerül maximumra, ha sok fékezés volt dombról lefelé, ilyenkor érdemes B-be rakni. Másik lehetőség, hogy gyenge az akksi."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Bullitz #12818 üzenetére
Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30 (FGC legyen, figyelni kell a betűkre)
Eneos Sustina 5W-30
Valvoline Synpower DX1 5W-30
Fuchs Titan Supersyn D1 5W-30
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2) 5W-30
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
Liqui Moly Special AA 5W-30
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-30
MOL Dynamic Gold DX 5W-30A nem beszerezhetőeket most kihagytam.
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 sem biztos hogy hivatalosan forgalmazott itthon, de beszerezhető[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Senhi
aktív tag
válasz Bullitz #13561 üzenetére
Árak nem véletlen mennek fel ennyire, túl sok betegsége nincs, komoly bajról meg nem tudni műszaki téren. Hátsó lábteret nézzétek meg, P2 után az elég szűkös lesz illetve a hasmagassága nem túl acélos és könnyen leül, ha sok mindent pakoltok bele fekvőrendőrökre, padkákra figyelni kell.
-
Senhi
aktív tag
válasz Bullitz #13563 üzenetére
Azért próbáld ki, golf-ban, ceed-ben több a hely érezhetően, mi most részben a gyerekülés miatt fogjuk cserélni, mert ha hátra bekerül egy nagyobb akkor anyóson kínszenvedés. Invertert javították P3-hoz képest, nem nagyon hallani meghaltról (pláne ha olyat veszel ami vontathat is, annak jobb a hűtése). Zörejekben is jobb, mint a P3 enyémnek pl. semmilyen rendellenes hangja nincs.
-
Senhi
aktív tag
válasz Bullitz #13566 üzenetére
Maradunk a hybrid vonalon, vagy új rav4 vagy most lehet jóárasítva családon belül lesz egy fullos 2018-as szintén rav4 hamarosan eloadó, akkor az.
A hybrid lét nagyon bejött, de egyszerűen annyira alacsony nekem az auris (maga az üléspozíció, de a kocsi egésze is), hogy mindenképp suv felé megyünk. -
őstag
-
KTTech
veterán
válasz Bullitz #13605 üzenetére
Az UK-ban máshogy mennek az autók, ha újról van szó. Én pl. 0 befizetés mellett, Toyota PCP (personal contract purchase) 0% kamattal 42 hónapos törlesztővel vettem meg a Yarist, aminek a végén eldöntöm, hogy visszaadom és kiszállok, újra cserélem, vagy tovább finanszírozom a maradék összeget. Ráadásul az ára kicsit több volt (24000 font, azaz 10.2 millió Ft, igaz, a legmagasabb felszereltséggel, de JBL és HUD nélkül) , mint az otthoni Corolláknak (itt a belépő modell is drágább ennél)... Itt más az árazás...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
FLx
addikt
válasz Bullitz #13605 üzenetére
En kp-ra veszem, mert nem volt jo a finanszirozasi ajanlat amit kaptam. Ha inflacio alatti THM lett volna, akkor talan megveszem lizingben, de igy nem erte meg. Egyebkent ez nem kimondottan altalanos, a magyar utakon a kocsik tobbsege hitelbol van, dragabbak pedig hitelbol es cegre. Amugy IT-ban dolgozom, sose volt meg autom, 15 eve vonatozom, abbol azert lehetett sporolni. De tartom magam a szabalyhoz, hogy 6 honapnyi fizetesnel tobbet nem adok ki autoert.
-
Gombinyó
őstag
válasz Bullitz #13605 üzenetére
50% önerő, 50% változó kamatozású hitel, mert azt ingyen lehet végtörleszteni. Ahogy elkezdett emelkedni a bubor végtörlesztettem. Amíg olcsó a hitel addig elketyeg és a tőke jobb helyen van a zsebemben, amint elkezd drágulni kifizetem a maradékot egyben és elköszönünk egymástól a bankkal.
IT üzemeltetés, de sztem hamarosan eladom a gépet, ha előre lépek és kapok cégeset.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Bullitz #13722 üzenetére
Szerintem a HB felejtős, főleg ha gyerkőc is van. Kell azért pakolni (babakocsi stb).
Nekem TS van, pakolhatóság szempontjából (is) imádom.
Nagyon jó hogy mindent ellehet rejteni az alsó rekeszekbe, így egy teljesen üres csomagtartó fogad ha pakolni kell.
Hátsó helykínálat terén szerintem mindkét változat hasonló.
Én mikor vettem drágább volt a HB mint a kombi -
flegga92
senior tag
válasz Bullitz #13722 üzenetére
Esélytelen, hogy elég legyen. Mi pont az első baba születése előtt vettük a TS-t. Főleg az első fél évben volt rengeteg cucc kellett. Babakocsi a leggázabb a mellé a HB-be nem teszel semmit. Ts-be azért befért pár cucc, bevásárlás stb.
Tudom, hogy a babára sok lóvé kell, de 5-6M környékén inkább dobd rá azt az 500k-t, meg fogod bánni. Egyébként 1 éve mikor vettem HB-t alig lehetett kapni, azok is fapadosak voltak és sokkal drágábban lehetett kapni. Felszabadult valami flotta?[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz Bullitz #13831 üzenetére
Ennyire jól enne a P2? Én valamit nagyon elronthatok, tavaly tavaszi ill novemberi gumicsere óta ~bő fél literrel eszik többet a YarcsiHSD, lazán 5.1-5.5 közt mozog. Vagy, csak ennyit számít, hogy a gumik újak, tapadnak, és eleve rossz üzemanyag-hatékonyságúak (nyári D, téli C) ? : ) Nokian Wetproof és Nokian WR
Egyébként egy ideje tervezgettem még P2-re váltást is, még valamennyi pénzt fognék is rajta, meg persze a praktikum. ..
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
flegga92
senior tag
válasz Bullitz #13847 üzenetére
Minden benne van. Sávelhagyás figyelmeztető jól működik, tábla felismerőnek sok értelme nincs, nem tudja, hogy nálunk feloldja a kereszteződés, ezért van, hogy 10 km múlva is kint van, kamion hátuljáról beolvassa a "sebességét". Vészfék asszisztens is jól működik először csak figyelmeztet, de a féket is bevágja. Néha ha kanyarban van, hogy parkoló autóra bejelez.
Arra érdemes figyelni, hogy a faceliftnél kikerült a szenzoroktól a fűtőszál 2016.06 előtt tuti nincs, kábel sincs kiépítve, utána van kábel fűtőszál pedig tök random. 30k körül van a fűtőszál + kell frissíteni az ECU-t. Fűtőszál azért érdemes, mert párás időben nem működik, 15 perc klímázás megoldja a gondot.
Így néz ki a fűtőszál: