Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Sok tekintetben egyetértek azzal, hogy nem lenne szabad engedni ilyen szabályozatlan módon személyszállítást végezni, de emellett a taxisokra is ráférne sokkal komolyabb ellenőrzés, sokkal komolyabb bírság és büntetés. Egyrészt jóval alacsonyabb létszámban limitálni kellene a Budapesti taxisok számát, komolyabb helyismereti vizsgához kötni az engedélyt, illetve csalás, lehúzás, visszaélés esetén azonnal ugrana az engedélyük, akár utast vertek át, akár adócsalást követtek el. Nem hiányzik az az országnak, hogy a folyamatosan csaló taxisok nyomják rá a bélyegét egy turista nyaralására, vagy egy üzletember utazására. Még gyártani sem kellene új szabályokat, csak átvenni azokat más város szabályozását.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
MorcosKutya
csendes tag
Úgylátom itt még mindig vannak széplelkű grállovagok...
"A barátomat pár évvel ezelőtt a [ lerobbant ] az autóm segíts testvír trükkkel verték át,pedig szabolcsi..
A telefonja és pár foga bánta..
Azóta ha ilyet látok automatice másik sáv és gáz.. -
big-J
őstag
Ez az egynapos jogsi szöveg szemenszedett hazugság. Mindegyik régióban van rubrika a jogsi dátumra vonatkozólag. Ha eddig pártatlan lettem volna is, már tudnám ki néz hülyének.
-
pixelking
tag
A magyar taxisokat ott tartok, hogy a zömét nem sajnálom. Attól mert ők a vezetésért pénzt kapnak ('teljesítmény' alapon), azt hiszik, hogy minden közlekedésben részt vevő fölött állnak.
Jó, hogy megkülönböztetőt nem kértek még....(bár némelyik úgy vezet) -
Kaiku
senior tag
Én azt mondom, hogy jöjjön csak. A sok semmirekellő taxi-s meg vagy taxizzon rendesen, vagy menjen el dolgozni és ne az autóban tespedjen.
-
calocsay
tag
Se meddig nem tartana leszerződni a mobil szolgáltatókkal, hogy a számlával rendezze a fuvar díjat. Ezzel meg is lenne oldva az egyik kecsegtető dolog, ami miatt ezt a megoldást sokan választanák. Arra azért kiváncsi lennék, hogy ki ülne be egy olyan merdzsóba ahol rossz arcú sofőrök jelenhetnek meg egy regisztráció után?!
[ Szerkesztve ]
Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720
-
lapa
veterán
figyelj, elmondom egysiikúan: jelenleg egy taxisnak 0 esélye van bármit tudni a kliensről, sok pénzt hord, mindenféle környékre ki kell álljon. ezzel szemben ugyanez az ember ugyanezzel a kocsival megválaszthatja milyen pontozású emberhez áll ki, hova áll ki, szemrevételezés után meg még mindig elhajthat.
esetleg a vészhiivó létébe bele lehet kötni, de ha még nincs az uberben akkor nem nagy ügy belerakni egy pánikgombot.
értem, hogy szerinted ennek ellenére az utóbbi veszélyesebb, mert te átlátod azt a rengeteg sokrétűséget a dolog mögött, de az én olvasatomban a rizikó kisebb. ilyenformán az eredeti "majd jól megkéselnek"-kel riogatás kicsit soksiikú.
[ Szerkesztve ]
-
AAAgold
senior tag
válasz Dark Archon #34 üzenetére
csakhogy ez az uber nem tudja megdönteni a monopoliumot, legfeljebb beszállni és bizonyos jellegű többletszolgáltatást nyújtani - azaz egy újabb taxitársaság lehet belőle legfeljebb
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
PhilBrick
őstag
"olyan vállalkozókkal szemben, akik rendesen részt vesznek az adózásban."
Itt azért hangosan felröhögtem! A taxisok, mint becsületes vállalkozók!
-
MongolZ
addikt
válasz Dare2Live #65 üzenetére
Én nagoyn örülnék, hogy ha a taxisok közül is végre kihullana a férgese. Egyetlen egyszer sem sikerült úgy utaznom, hogy egy számlát, blokkot, akármit kaptam volna. Igaz, nem is kértem, de nehogy már kérni kelljen.
Én nagoyn remélem, hogy a taxisok közül fennmaradnak a drágább, de igencsak emelt szolgáltatást nyújtók. -
Entryy
aktív tag
válasz Dare2Live #86 üzenetére
Olvass vissza miről volt szó.
A monitor előtti vásárlás nem hasonlítható össze a személyes kontaktust igénylő szolgáltatással.
Már az is teljesen más érzéseket vált ki ha ebay helyett bemész az aquaba pl.
Nem hogy egy szolgáltatás ahol majd minden érzékszerved is érintett az egyéb verbális és metakommunikatív ingereken felül.http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
Dare2Live
félisten
ennek semmi köze nincs taxihoz.
-1- Ha valaki azt látom, hogy segítségre szorul akkor segítek ahogy sokan mások is. Ha ezt csali volt úgy jártam, úgy jártunk.
-2- Bizony simán megtagadják. Haverom rosszul volt taxis azt hitte részeg és ennyi.
-3- Semmi sem garantál semmit. Ellenben ezek a pontozásos rendszerek jellemzően működnek. Ha volt tranzakció, lehet pontozni. És igen ettől még 200 ebay vásárlából 1 szar. Akkor meg paypal vissza adja a pénzem. Láthatóan működik a rendszer.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
BlackPriest
őstag
remélem azért nem 10millió paraszt taxisofőr országa leszünk. ha sértenék egy taxist a 100-ból, bocs, vesse ki magából a többi 99-et...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Entryy
aktív tag
Nagyon egysíkúan gondolkozol, egy steril környezetet veszel alapul ami túl sok téves információval keveredik.
1:Az élő emberek 99,9% segít egy terhes nőnek.A lehetőségeknek megfelelően, egy fuvarozásból élőnél ez nem kérdés,h milyen módon.
2: Kérd el a barátodtól az etikai szabályzatot és olvasd el magad,hogy milyen esetekben tagadhatja meg a fuvart.
3:Semmi sem garantálja,hogy az Uber pontozása objektív lesz,hogy valósak az adatok, hogy nem visszaélésből származnak az adatok, hogy nem követsz el "utas tévesztést" stb stbSokkal több rétűbb egy egy szituáció mint ahogy azt elképzeled.
EmberXY:
Hiába hőbörögsz, a csalást próbálod meg igazolni.[ Szerkesztve ]
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
EmberXY
veterán
"...de miért kell csak akkor fehér gazdaságban élni, ha nincs más választás?"
Nem is tudom, talán a "magas" életszínvonal miatt? Sokan annak is örülnek, ha van mit enni és ki tudják fizetni a rezsit (pedig bizonyára nem ér kevesebbet a munkájuk, mint egy szerencsésebb országban élőnek, csak kevesebbet kapnak érte), így bizonyos dolgokat "úgy oldanak meg, ahogy tudnak", amíg nem motiválják őket az ellenkezőjére, addig ez nem is fog változni.
Budapesten minden szép és jó, de vidéken is szét kéne néha nézni, hiába van az országban "rend" és "rezsicsökkentés", ja a közelgő "teljes foglalkoztatottság"-ot kifelejtettem.Up the Irons!
-
Vincent_
aktív tag
-
lapa
veterán
-
Entryy
aktív tag
Viszont az uber miatt már kell legyen nála vmilyen okostelefon, valszeg a sajátja sem egy 20éves nokia lesz. És mivel ember, egy kapitalista világ része ahol neki viszont fizetni kell az autómosásért, tankolásért, enni innivalóért esetleg felkészül arra,hogy kap egy defektet stb minden bizonnyal lesz nála pénz!
EmberXY:
Senki sem ellensége saját magának, de miért kell csak akkor fehér gazdaságban élni, ha nincs más választás?
Hidd el, ha téged is megba**na a nav amiért elfogadsz ilyen lehetőséget, mindjárt máshogy gondolkoznál.[ Szerkesztve ]
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
EmberXY
veterán
Tán az én dolgom, hogy saját magam még jobban
lehúzassamadóztassam?
Teremtsenek egy olyan rendszert, amit nem lehet kijátszani, akkor majd nem lesznek maszekoló taxisok.
Az új alkalmazásban gondolom nyomon lehet majd követni, hogy ki honnan mikor kérte a taxit, létrejött-e a tranzakció és az utazás, stb... Teremtsék meg az adózási rendszerét, máris lesz belőle adó. --> a valódi nyavajgás szerintem azért van, mert a taxis cégek ezentúl nem tudják bezsebelni a nagy pénzeket, hol itt a baj? Alkalmazkodni kell, nem nyavajogni.Up the Irons!
-
lapa
veterán
hát ha már iigy rákérdeztél nem, csak árjáknak állnék meg + legalább valami kis horogkereszt tetkó legyen rajta. mert te megállnál. iigy jártál, bocs. főleg várandósnak meg kis pulyáknak, persze.
mondom ezt úgy, hogy lestoppoltam életemben párezer kilométert és ha alkalmas, akkor szoktam is stopposokat felvenni. de megnézem előtte, aztán legfeljebb szalad kicsit ha távolabb állok meg.
az én ismerősöm főtakszinál nem tagadhatja meg a fuvart ilyen alapon, lehet nem ugyanaz a társaság.
amúgy azért kérdeztem mit akartak, mert ugye ilyen uber-arcnál nem feltétlen van pénz, miig takszisnál rendszerint akad.
[ Szerkesztve ]
-
Entryy
aktív tag
Leírom még egyszer bővebben.
A Heim Pál kórháznál intette le egy Terhes - igaz roma - lány.
Te nem állnál meg egy terhes nőnek különösen ott?De hogy nem! Csak amíg beszállt előbújtak a többiek is...
Pénzt, tabot, telefont vettek el tőle.
Egyébként pedig nem vagy köteles elvinni akit úgy ítélsz meg, ez nem bkv.
[ Szerkesztve ]
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
Entryy
aktív tag
válasz Komplikato #61 üzenetére
"Állambácsi kapott adót? Nem.
Engem lehúztak? Nem.
Elégedett voltam? Igen. ---> Nekem ez számított, és a jövőben is ez számítana, az sem lényeg, hogy ki a taxis, milyen kocsi a taxi, csak az, hogy minél gyorsabban és olcsóbban eljussak a kívánt helyre. Ha ebben az új rendszerben ez még hatékonyabb lesz, én is támogatni fogom."így legyen piaci verseny?
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
lapa
veterán
és miért késelték meg? el akarták venni a kocsit?
ilyen kukucskálna be rálépnék egyik pedálra egyből. aztán kibukna idővel, ha valaki mindig lepontozna mindenkit, mert mikor meglátják burnouttal tép el onnan mindenki.
ilyen szempontból a taxi az überszopás, mert nem mondhatod neki hogy bocs nem. hiába nem kell öv meg mostmár ugye akinél van tablet azon vészhiivó... megelőzni nincs lehetősége.
-
EmberXY
veterán
Tisztelet a kivételnek...
Én eddig kétszer utaztam taxival (ugyanazon a napon, két hely közt oda és vissza). A taxis bár zsebre dolgozott (egy fix [reális] összeget kért, be sem volt kapcsolva a taxióra), de a tarifatábla és a távolság alapján (ezekről még az utazás előtt tájékozódtam) még olcsóbban is jött ki (se alapösszeg, se várakozási díjak minden pirosnál, stb) és a sofőr is rendes volt, idegenvezetést is tartott...
Aztán megadta a számát, ahogy elintéztem a dolgom, felhívtam, 10 percen belül odaért és visszavitt a kiindulópontra...
Állambácsi kapott adót? Nem.
Engem lehúztak? Nem.
Elégedett voltam? Igen. ---> Nekem ez számított, és a jövőben is ez számítana, az sem lényeg, hogy ki a taxis, milyen kocsi a taxi, csak az, hogy minél gyorsabban és olcsóbban eljussak a kívánt helyre. Ha ebben az új rendszerben ez még hatékonyabb lesz, én is támogatni fogom.Up the Irons!
-
Entryy
aktív tag
Nem a taxizáshoz írtam, hanem a telekocsihoz.
Relative új rendszer és az a réteg aki erre képes még nem fedezte fel magának. Ha eljön az az idő, gyorsan vége is lesz.Ez múlt hét vége.
Taxist késeltek meg.
Terhes!! roma lány leintette, majd a fiúk intézték a többit.
Szerencsére egy órával később a rendőrök is sikerrel jártak és elég ... "hatékonyan" tették a dolgukat.Mindenki szidja itt a sofőröket, az utasokról is kéne egy applikáció a megbízhatóságukról, viselkedésükről, modorukról stb
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
Dare2Live
félisten
A szolgáltatás már MOon is létezik több tizezren utaznak vele rendszeresen. Egy torkoszúrásról sem hallottam.
Nem mindha buszon... nem "szúrhatnának torkon".[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Snoop-y
veterán
Hivatalos taxist nem szurnak torkon? Az mind terminator? vagy arra gondoltal hogy a taxisok kezdik meszarolni az ubersoforoket?
Amugy mivel penz nem lesz naluk nem lesz ertelme megtamadni a taxist. Kartya adatokat elore kell majd megadnod ugyis amin eleve zarolnak eleg jo osszeget. Szoval nem hiszem hogy rengeteg keses ficko fog ugrandozni.[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
alevan
őstag
Budapest. Beülök a taxiba, mondom a címet. Mikor odaérek, látom, hogy nincs bekapcsolva az óra, és a taxis a hasára ütve mondott egy összeget (ami nagyobb volt a kelleténél). Mikor megemlítettem az órát és a bejelentést, kb aprópénzben megeggyeztünk.
Igaz, hogy nem ingyen utaztam, de olcsóbban.Ennyit a feketegazdaságról.
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Dare2Live
félisten
Összességében imo nem fog csökken a "Taxis" állások száma, sött a szinvonal emelkedésével, fix kalkulálható tarifa + nem kell attól félni lehúznak... még imo nőni is fog a forgalom és evvel a számuk. Azaz még több is lesz a "Taxis".
A taxis társaságokra nem lesz szükség, hisz a mobil app kiváltja.A taxisok problémája változó, de sok helyen a verseny nem tetszik nekik vagy/és, hogy mi az, hogy más is csinálhatja, vagy/és, hogy nem jönnek hozzá mert uberes kollégák a fixen látható mi mennyibe kerül miatt tisztességes míg ha nem uber akkor simán bele lehet futni lehuzosba. Gondolj bele egy a Keletinél tevékenykedő taxis helyzetébe. Inkább várok 10percet uberesre minthogy beüljek akármelyikbe.
...és érdemes belegondolni, hogy ez a szisztéma hol, mennyire alkalmazható. pl egy jól müködő "oszkár, telekocsi..." esetén, holnap 6-6:30 között 182 személy menne fel BPre találkozási körzet, kirakási pont alapján lehetőségek felkínálása, csoportosítás és jééé nem egyedül megyek fel BPre hanem még hárman ülnek mellettem, mert olcsobb vagyok mindha külön mennénk, olcsobb vagyok mint a MÁV vagy BKV... és a viteldíjból kijön a benzin már jó.
...[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Angel1981
veterán
Megértem a taxisokat, de nem az ő munkájuk lenne az első, ami visszaszorul, vagy akár el is tűnik a technológiai fejlődés miatt (most így hirtelen a borbélyok jutottak eszembe, akiket King C. Gilette biztonsági borotvája tett nagyon lassan, de biztosan munkanélkülivé, de amint ezt leírtam, eszembe jutottak rögtön a cipészek és szabók is, és biztos lehetne hosszasan folytatni.)
-
mikej95
aktív tag
Elég kemény lenne, ha ez a pár ezer ember egyszer csak állását vesztené, de az ilyen állambácsi szóljon bele követelések valamikor a hálapénz kialakulásának korában voltak reálisak. Még a
módszerváltásrendszerváltás előtt.Azt viszont nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy tudjuk.
-
jozefgucci1
addikt
Én sokat utazom taxival itthon és külföldön egyaránt ,de várom az itthoni alkalmazást , mert ami itt van főleg vidéken az gyalázat . Már fordult elő , hogy annyira mocskos volt a kocsi ( hivatalos taxi volt ) , hogy nem raktam be a bőröndöm hátra inkább magam mellé vettem. Pesten egyszer villamosmegállóba hajtott a taxis és szerencsére üres volt nem lett bajunk és másnak sem .A legtöbb úgy gondolja a szolgáltatás annyi hogy elvisz A-ból B-be pedig ahogy neki jól esik .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Komplikato
veterán
Elolvasva pár cikket a témáról, nekem a taxisok aggodalmainak fő oka nem egy esetleg olcsóbb szolgáltatás, bár nyilván az is benne van, hanem a sofőrök értékelési rendszere, amit minden kuncsaft lát majd. Így azért a lehúzós, "városnézős", átverős és bunkó taxisoknak akkor is rossz lesz, ha az Über nem lesz olcsóbb.
Anno amikor nőgyógyászokról (!) csináltak online értékelési rendszert, akkor a "személyi adatokkal való visszaélés" alapján sürgősen leszedették az infókat melyik jó ember mennyibe kerül, ehhez képest mennyire figyelmes vagy bunkó, netán nem ért saját szakmájához.
Mondjuk olyan országban ahol nem lehet semmilyen piaci verseny ... mert ... ööö , mert az rosssz, mert akkor esetleg lehetne egy csomó minden olcsóbb is vagy nagyobb választék lenne, szóval nem jó a verseny, félni kell tőle. nehogy már teljesíteni kelljen valami minimális színvonalat. Brrr.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
#06658560
törölt tag
Ugye megvan, hogy adózásilag ennél nagyobb hülyeséget nem is mondhattál volna?
#57 dajkopali: nálunk Domstadtban a drosztokon a telefonok felett van valami városi szám, előhívó nélkül, elvileg azon kéne hívni a taxisokat. De hogy ez univerzális-e, vagy hogy működik, ránézésre nem lehet megmondani. A városban állva pedig vakarhatja az ember a fejét, hogy hívjak taxit? Ergo csak a kényelmi faktor miatt ha egyetlen felületen elérek háromezer taxist százötven helyett, akkor már logikus melyiket fogom választani.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
20-80. Normális? Szerintem még ha 5%-ot nyúlnának le a sofőrtől, az is sok lenne, de 10% felett teljesen irreális.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dajkopali
addikt
ez nem ennyire egyszerű
én is nézegettem az árszabásokat, de elég bonyolult
ha a legalacsonyabb kategórát nézzük, ahol a kocsival és a sofőrrel szemben a legkisebb elvárásokat támasztják, ott gyakran olcsóbbak (vagy nagyjából egyárúak) a helyi taxisoknál
de nagyon sokféle kategória és árszabás van
ennek ellenére persze meglepő, hogy az emberek a drágább viteldíjnál is ragaszkodnak az Uberhez
talán annyira jól működik az app, annyi kényelmi funkciója van... nem tudom - meg bár sok helyen van a taxitársaságoknak hasonló mobilos appjuk, messze nincs még mindenhol"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Snoop-y
veterán
En mindig elore rendelem. Ha lehet ismerost megkerek es ha a duplajat kifizetem a benzinkoltsegenek meg meg egy ezrest is hozzaadok akkor is felebol megvagyok mint ami magyarorszagon egy taxi most. Talan tavaly voltam otthon mikor ezt az egyseges tarifat bevezettek hat a reptertol a 3. keruletig majdnem egy tizes volt a taxi. Ha a Heathrow-rol hazajovok taxival ( hire car szoval nem rendes taxi utcan nem intheted le ) az £25 ( 30 km Londontol )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
azbest
félisten
A CEO interjút néztétek? Azt mondja, hogy 40-50%-kal magasabb az uber kocsi ára a normál taxihoz képest.
szerk: sőt, mivel az ár nem fix, így péládul újévkor sokkal drágább is lehet.Akkor meg pláne kíváncsi vagyok rá, hogy mi a problémája a normál taxisoknak. Vagy inkább a taxi cégeket kellene kérdezni, akik félnek a konkurenciától... talán, mert átpártolhatnak az embereik, hiszen a taxis jobban kereshet az uberrel ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
bobsys
veterán
Ilyet a vilag barmilyen repteren latsz peldaul sokat jartam Chicagoba (meg most is sokszor szallok at ott) es ugyanigy vannak ilyen arcok, de nem kell beulni melle. Igaz a repteren ki is van irva sok helyen, hogy "Anyone who asks if you need a ride shouldn't be giving you one"
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
lapa
veterán
azért amikor legközelebb átverekszed magad a liszt ferihegy terminálon az aulában halászgató "lopóemberek" között kérdezd meg egyiket mennyiért vinne be okosba egy jelöletlen taxival.
fix ár, törvények, becsületes adózás, korrekt társaságok... olyanok röpködnek itt a téma kapcsán, hogy az ember csak les, hogy mivan elfoglaltak minket a nyugatnémetek, vagy hol vagyok?
-
Snoop-y
veterán
Ehhez kapcsolodik ,hogy ha ellatogatok Mo-ra akkor a Ferihegyi repteren ( mintha ezt is atkereszteltek volna ) az elso hivatalos penzvalto bode olyan arfolyamon valt hogy inkabb a keletinel az elso arabbal is jobban jarsz...
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Zyelor
aktív tag
válasz dajkopali #43 üzenetére
Én rendszeresen taxizom, de véleményem szerint "az irreálisan alacsonyan tartott árak" is baromira magasak a magyar átlag fizetéshez képest. Nem árt ha van alternatíva.
Egyébként a taxis szabályozás óta mi értelme van a taxis társaságoknak? Mert eddig a különböző társasságok különböző árakon vittek... De most már ugye mindenkink azonos tarifa rendszerrel kell dolgoznia... Akkor mi értelme az egésznek, hogy van több társaság?
[ Szerkesztve ]
-
bobsys
veterán
válasz dajkopali #43 üzenetére
Nem ugy van, hogy az uj taxis rendelet/torveny miatt fix arakkal kell mar dolgozniuk es nem lehet olcsobb? Mikor Magyarorszagon jartam a repterrol olcsobb volt mint amit elore szamoltak. A repterre menve pedig annyi amennyi akarcsak mikor ejszaka a Boraroson beszalltam es a 23 km utert annyit fizettem mint amit szamoltam (23x240Ft? + volt valami alapdij) + jatt
[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
dajkopali
addikt
én sokat beszélgettem erről normális társaságoknál dolgozókkal: szükségből teszik, hogy szinte irreálisan alacsonyan tartják az árakat, mert annyira szűkül a piac, hogy muszáj megtartani a maradék ügyfeleket
és vannak ilyen társaságok, de hát ehhez kell némi tapasztalat, hogy az ember ne a reklámok alapján döntsön, és tudja, hogy egy adott városban melyik számot kell hívnia
(az mondjuk alap, hogy az ember a Keletinél nem száll ott várakozó taxiba )"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
-
lapa
veterán
válasz dajkopali #32 üzenetére
hát igen, első dolgom nekem is, mikor kollégák jönnének nyaralni, hogy várjál iirok neked egy taxi telefonszámot. ha meg ő nem veszi fel akkor innen kérni kocsit, előre árat egyeztet. és ha bármi van engem hiivj azonnal.
nav helyében én lennék a legboldogabb, hogy egyetlen szolgáltatótól kell csak egyetlen lista és máris lehet fkeresezni hányan vallották be az szja-ban.
[ Szerkesztve ]
-
BatchMan
senior tag
Valaki elárulná, hogy lehet hivatalos úton kifizetni a 80%-ot annak, aki nem számlaképes?
Aki számlaképes, az amúgy is taxizik.
Über alles -
Dare2Live
félisten
Nem csak a taxishelyzetről szól, hanem a monopoliumok nagyon káros hatásairól, amit hiába szenvedett itt pl egy egész 10millios város egyszerűen nem tudtak még államilag sem megváltoztatni. De jön az uber és darabokra töri a rendszert.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
CloZee
aktív tag
Ideje volt. A magyar taxisok szót sem érdemelnek.
-
dabadab
titán
Orszagimazs: csutortokon delutan erkeztem Bp-re, a Keleti lepukkadt, mellette a taxishienak le akartak huzni, a trolin egy remenybeli bliccelo majdnem megverte a sofort, a szalloda mellett meg alban drogdilerre lovoldoztek a rendorok.
Ez volt az elso fel ora(Aztan utana mondjuk lenyegesen javult a helyzet, a Liszt Ferenc ter meg a belvarosi vigalmi negyed a romkocsmakkal meg Bp hajorol turistaszemmel tok jo.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
Hát igen, szopóka, ha megdől egy monopólium... épp itt volt az ideje egyébként.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
-
dajkopali
addikt
ezt tapasztalatból megerősíthetem
(a városban, ahol lakom, ezt már jól ismerem, pontosan tudom, hogy kikhez nem szabad beszállni, mert minimum háromszoros áron dolgoznak - én tudom már, szívások után, de egy turista?)[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
rudi
nagyúr
Sajnos a nagy állomások környéke, ahol nagy számban fellelhető a könnyen átverhető külföldi (esetleg kevésbé tájékozott vidéki) nagyban dívik a hiénizmus. Még a hivatalos pénzváltó is olyan, hogy messze gyengébb árfolyammal dolgozik, mint a 100 méterre lévő többiek, boltokról nem is beszélve. Mindig hányingerem van ezeket a dolgokat látva... így lehet nagyszerűen országimázst (le)építeni...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
forzamo
tag
Én kíváncsi leszek mennyi idő alatt találnak a magyar taxisok lehúzási pontokat a rendszerben ismerve őket.
Nem csak legrövidebb útvonalon lehet eljutni a célig pl. Fizetni így-úgyis is kell majd csak nem a helyszínen ugye. Ha nem rögtön fizet az ember akkor kicsit lazább a hozzáállása.
Most próbálták leszabályozni a személyszállítást... és talán nem is pártsemleges a megoldás.
Nálunk kicsit nagyobb lesz az ellenállás az átpolitizált cégek miatt is. -
félisten
"Ugye meg van hogy az Uber itt nem fog adót fizetni, csak nyerészkedni?"
Lyally"Ebben a kedves országban menő lopni, és az államot ellenségnek tekinteni. "
Lyally-lyallygyk.: ebben az országban a lopáshoz leginkább az államot használják.
A Transparency International lassan 10 éve sipákol, de ez itthon senkit nem érdekel."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
tecsu
addikt
Adócsalás és feketemunka, nem? De.
Akkor meg egyszerű a helyzet, törvény szabályozza.Ha az Uber fizet adót a magyarországi működésért és a fogalkoztatottak fizetik a 16% jövedelemadót meg az egyéb járulékokat, akkor jöjjön!
Az utas választhat, hogy a minőségibb, megbízhatóbb, előírásoknak megfelelő szolgáltatás kell-e neki vagy az
olcsóbb.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
Sinesol
veterán
Ha az Uber jobb szolgaltatást nyujt akkor jöjjön, ha életképtelen a jelenlegi taxis modell akkor vesszen ennyi.
Államnak nem lesz hatranya ugyis talál rá módot hogy megadoztassa ezt is..szoval nem féltem az adóhivatalt.Gyakorlatilag most a taxisok azert tüntetnek hogy tovabbra is lehuzhassák az embert és az a bajuk hogy az Uber olcsobban is elvisz A-ból B-be. Na nehogy már még a saját lehuzasomat tamogassam...
Kicsit olyan ez mint amikor a tanarok sirnak az elbocsatas miatt, meg tüntetnek közben meg az adott iskolaban kb feleannyi a gyerek már...de azert a semmire tartsanak tanárokat akik kavezgatnak az irodaban.....
[ Szerkesztve ]
-
Ki mondta meg, hogy menni lehet a szolgáltatás ára? BKK
Ki mondta meg, hogy milyen színűnek kell hogy legyen a taxiknak? BKK
Ki ellenőrzi ezen szabályok betartását? BKKItt a BKK /= BKV-val hanem szinte ők kezelik a fővárosban az utakat, a parkolást, meg mindent, így a taxikat is. Bejönnek hazánkba egy jóval olcsóbb tarifával, és ez nem fog tetszeni a fent említett cégnek.
-
NandoXXL
senior tag
Ugye meg van hogy az Uber itt nem fog adót fizetni, csak nyerészkedni? 20% a semmiért... Az állam pedig befogja szedni az adót, csak máson. Ebben a kedves országban menő lopni, és az államot ellenségnek tekinteni. Ha a többség tisztességes adófizetőként gondolkodna, akkor nem tehetne meg bárki (köztük az állam) bármit.
V.R.S.N.S.M.V.-- S.M.Q.L.I.V.B
-
Akula
őstag
Mennyi személyes sérelem és kritika...
A legnagyobb problémát az okozza, hogy nincs normális tömegközlekedés.
50 éve nem volt ciki villamossal menni színházba, mert tudhattad, hogy pontosan odaérsz, nem hányja le senki a ruhádat és ihatsz is egy pohárkával.
Ma már a taxi is gáz, mert soha nem tudhatod, hogy előtted nem ült-e a kocsiban egy rühes bennszülött a kiccaládjával.
Ez egy alapvetően nagyvárosi probléma, van akit érint, van akit nem, de hadd' ne kelljen már sajnálni szegény taxisokat. Én mindenesetre nem biztos, hogy bevállalnám, hogy beülnék egy úrvezető mellé, aki azt se tudja merre, hogyan, ráadásul ha baleset ér, kinek a biztosítása fedezi."Akula Sub, ready for the deep!"
-
GhanBuri Ghan
őstag
Meg kell mondjam, taxisokat nagyon nem kedvelem (fórumokban az az alap hozzáállásuk, hogy az utca nekik a munkahelyük, ergo nekik szabad bárhol megállni, várakozni, negyvennel andalogni a belső sávban - a 'kocaautós' meg ráér hobbiból vezet, örüljön, hogy használhatja a közutakat. Nem tudom, postások még nem akartak fellökni a járdán, meg kioktatni, hogy dehát az meg az ő munkahelyük). A korábbinál jóval egységár bevezetése sem tette őket szimpatikusabbá (pl. olyanról még nem hallottam, hogy a pékek követelték volna a pogácsa meg a kenyér egységes árát...)
Szóval én örülök mindennek, ami versenyt hozhatna ebbe a szektorba, ha rajtam is múlik valamilyen módon az Uber elterjedése, akkor rám számíthatnak.
És nagyon várom már az autonóm járműveket is, a sok tolakodó és tehetetlenkedő vezető lecserélése jócskán megemelné az utak áteresztőképességét. -
félisten
Az ugye megvan, hogy nem az uber a probléma, hanem az, hogy az állam jól rátelepedett egy jövedelmező üzletre(személyszállítás) és ezért nem bírják a versenyt?
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Trailblazer
veterán
Az összes felsorolt érv közül egyedül állam bácsi pénzéhsége lesz az egyetlen komoly indok, ami miatt nem lesz nekik "játékterük".
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
-
Alchemist
addikt
Régen a vezetékes telefontársaságoknak is be kellett volna tiltattni a mobil szolgáltatókat, mert a központban dolgozók elvesztik munkájukat?
Ha a játékszabályokat megkerülő "kalózszolgáltatóról" lett volna szó, akkor igen...
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
easy...rider
őstag
Ennek az a lényege hogy bármilyen kibic beállhat és alávághat az áraknak, mert nem fizet se adót, de tagdíjat, se szakszervezeti díjat, meg ki tudja meg mi mindennel húzzák le a taxisokat, amiket végül mi fizetünk ki mert kénytelenek beletenni a fuvardíjba
Az utcán álló kuncsaft aki meg nyomkodja az okostelefonját, az úgyis az olcsóbbik kocsit fogja választani.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Soha nem ültem még taxiban, és teszem azt, sajnálatos lenne ha elvesztenék a munkájukat, de a technológia fejlődik..."
Az Uber miatt biztosan nem vesztik el a munkajukat, ugyanis az uberes soforok is taxisoforok (persze, van a szoveg a kozossegi kozlekedesrol meg miegyebrol, de a gyakorlatban aki komolyan uberezik, az taxisofor).
Egyebkent meg a dolog gyakorlatilag egy nagyon-nagyon-nagyon klasszikus piacszabalyzas vs szabadpiac meccs.
DRM is theft
-
easy...rider
őstag
Tiltsák ki!
Ez szerintem nagyon gáz. Egyik sofőr se ad számlát, iszonyat adókiesés és iszonyat kicseszés a taxisokkal akiket eddig is nagyon sokat szívattak
nXu
Nem értelek. Miért baj hogy azután nem fizetnek adót, amit ajándékba kapnak? Akkor a koldusok is fizessenek adót[ Szerkesztve ]
-
Agostino
addikt
állandóan ott nyomulnak az arab meg szerb meg a jó ég tudja milyen bizniszelős kétes alakokkal. van autóm, tehát nem taxizom, de az hótziher, hogy be nem ülnék a kocsijukba, hiába a szépen felmatricázott, licencelt taxi ecu rendszámos fordokat hajtják
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Danex
addikt
Soha nem ültem még taxiban, és teszem azt, sajnálatos lenne ha elvesztenék a munkájukat, de a technológia fejlődik...
Csak emiatt alapból betiltani egy szolgáltatást ami a jelek és a bevételek szerint működik hülyeség lenne. Plusz mikor néztem videót a szép hiéna taxisokról... elgondolkozik az ember vajon melyik lesz az utasnak kedvezőbb.
Mo. -n a "csóróság" végett főleg , látnék benne rációt. Mondjuk alapfeltételnek adnám, hogy GPS legyen a kocsiba, és legalább x éves jogsi.
(Régen a vezetékes telefontársaságoknak is be kellett volna tiltattni a mobil szolgáltatókat, mert a központban dolgozók elvesztik munkájukat?! )
-
Alchemist
addikt
De amint állambácsiban megjelenik a központilag szabályzott akarat az alternatívák leszabályozására, ráadásul az Uber-t, mint tettenérhető céget a céltáblára véve, onnantól kezdve a "fehérgazdaságban" esélytelen az ügy.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
nXu
tag
Ha már ennyire aggódnak a tisztelt taxisok szegény állambácsi miatt, hadd kérdezzem meg: a borravaló után fizetik az adót?
-
dabadab
titán
"a taxis szolgáltatás eléggé szabályozott ahhoz, hogy a "nemkivánatos" üzleti alternatívákat a jelenlegi etatista rendszerben 5 perc alatt kriminalizálják."
Most csutortokon a Keleti parkolojaban sikerult belefutnom egy nagyobb csoport hienaba (ugy tunt, az ott a torzshelyuk), par meterre az ott grasszalo keszenleti rendoroktol, meg a szallodaban is azt mondtak, hogy a vendegeket rendszeresen lehuzzak, szoval nekem nem ugy tunt, hogy ez a kriminalizalas olyan nagyon jol mukodne.
DRM is theft
-
Samott
addikt
az állam adóktól való elesése + "így a megszerzett jövedelmük simán eltitkolható" vs. "az utasnak a célba érkezéskor nem kell fizetnie, ez átutalással történik, a megtett út és eltelt idő alapján levonják az adott összeget a számláról"
az utasokat érintő problémák vs "információkat kap a sofőrök egyes adatairól, illetve a szolgáltatásban kiérdemelt minősítéséről"Hazudik, de hogy miert, amikor ilyen konnyen cafolhato? Hat hogy higgyem el a tobbit?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dchard
veterán
Mi köze ennek a BKK-hoz? Vagy tényleg azt gondolod, hogy bármi hasonló kiválthatja egy Budapest méretű város tömegközlekedési infrastruktúráját? Még ha autó lenne is elég, bőven nincs a fővárosi utakon annyi kapacitás, hogy elbírjon ennyi emberrel még akkor sem, ha minden autóban ketten-hárman ülnének. Egyetlen metrószerelvényen 1200-1400 ember utazik irányonként, két perces követéssel, szorozd fel.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
Alchemist
addikt
Telekocsi rendszer eddig is működött, viszont a taxis szolgáltatás eléggé szabályozott ahhoz, hogy a "nemkivánatos" üzleti alternatívákat a jelenlegi etatista rendszerben 5 perc alatt kriminalizálják.
Mellesleg saját negatív tapasztalatom alapján pl. a Ferihegy Express szolgáltatásait akkor sem választanám többet, ha jóval olcsóbbak is a taxinál. Arról nem is szólva, hogy ha a forgalmas bevárosban a szolgáltató nem jogosult a buszsávot használni, talán még a tömegközlekedés is jobban megéri gyorsaság szempontjából.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Uber vs. BKK Jó meccs lesz az biztos.
-
ztoldy
senior tag
Majd a taxisok kilépnek a taxitársaságtól és lesznek Uber sofőrök, ezzel megmarad a bevételük (főleg ha olyan megállapodás születik, hogy a hivatásosok külön kiemelést kapnak). Egyedül a taxitársaság fog nagyon kapálózni az egész ellen, hiszen nekik valóban problémát jelent.
https://www.refundo.hu/?ref=175161
-
-
Nincs értelme tiltakozni meg kapálózni, ez se a zene- se a filmiparnak nem jött be. Haladni kell a korral és alkalmazni a modern technika adta lehetőségeket. Persze a szabályzás valamilyen szinten tényleg fontos, én se szívesen szállnék be egy elsőnapos sofőr mellé.
A Slime draws near! Command?
-
freeapro
senior tag
jöjjön csak
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest