- HTML szerkesztés
- Windows 10
- Mikrotik routerek
- TP-LINK routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- 10 gigabites hálózat USB4 Type-C kapuból a QNAP átalakítóival
- Linux kezdőknek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A német hatóság szerint visszaélt erőfölényével az Apple
- Mesterséges intelligencia topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
A Normál taxisok hírére rájár azóta a rúd:
"Autóval üldözte a járdán, falnak szorította, és megverte a taxis a bringázó szóvivőt" [link]
"Taxis verte meg az Omega két tagját" [link]
"Engedélye sincs a Benkőéket megverő taxist foglalkoztató társaságnak" [link]
"a 2013. június 1-je óta érvényes taxirendelet nem rendelkezik róla, hogyan kell fellépni az engedélyüket elveszetett társaságok ellen. Így aztán az engedély elvesztése ellenére is tovább tudnak működni. " -
Komplikato
veterán
Elég rossz példa szerintem. Az APP Store oldalaknak az a jó, ha minden sz*rt megvesznek tőlük, de akár a fejlesztőknek is megéri pénzért véleményeztetni, akkora lóvé van most mobil alkalmazásokban, még az 50 centesekben is.
De.
Az Über szolgáltatásának a lényege veszne oda, ha ilyet tennének, másrészt kissé valószínűtlen, hogy pl. Minden Áron nevezetű erőszakos, lusta, pocsékul vezető és bunkó taxist azért felpontozná, hogy utána elveszítse a saját ügyfeleit."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
floatr
veterán
Tényként nem cáfoltál semmit, max hoztál valami érvet, ami szerinted mindent visz. Hivatalos audit taxisoknál pl milyen gyakran van? Pont a szubjektív dolgok hiányoznak ebből, amit egy uber-szerű szolgáltatásnál minden egyes utazáskor megtehet valaki.
Persze nem szakmai szemmel nézed meg, mint ahogy az összes többi szolgáltatást/terméket sem, amit a neten fellelhetsz. Az egészben egyébként ez az okoskodás a vicc, hogy mindenki meg akarja szakérteni, hogy miért jó/nem jó (akár tapasztalat nélkül is), de a piacra bízni meg félnek, mert esetleg kiderülne, hogy van értelme.
A múltkor maga a taxis mondta, hogy ez a mostani helyzet sem elég jó, mert dacára annak, hogy túl van szabályozva, még így is túl sokan vannak. Röhej ez az egész, mert valójában csak arra megy ki a játék, hogy ne mozogjunk, mert hullámzik.
-
Vincent_
aktív tag
válasz
BlackPriest #219 üzenetére
Én már csak sírok dabadab írásain...
Frankón totálisan nincs képben a csávó. Sem az itteni értékelési rendszerről, akár annak elődjéről, akár az ebay-módszerról, akár vateráról, semmiről. Párhuzamos dimenzió a monitor elől frankón...
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
BlackPriest
őstag
ha valaki már a cikk második bekezdésénél elkönyvelte, hogy ez márpedig sz@r, annak bárki bármit írhat, csak még erősebben ragaszkodni fog hozzá...és hiába van itt példának a HA, az mindegy, mert ott is mindenkicsaló, csak neki igaza legyen...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
cog777
senior tag
Egyreszt felberelhetnek kommenteloket h dicsoitsek a szolgaltatast... illetve hogy lehuzzak a konkurenciat! Erdekes lesz..
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #213 üzenetére
nehéz elképzelni, hogy az eladó fizetett kommentelőket bérel fel, erre valaki jelentkezik, elfogadja a fizetést, és ezek után "hacsak nincs benne mindkét fél"...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
elég megnézni az aprót. veszel valamit, rányomsz az értékelés gombra, a másik fél jóváhagyja, hogy valóban eladta és valóban neked a cuccot, majd mehet az értékelés. nincs fake, hacsak nincs benne mindkét fél. az meg hamar kibukik, ha egy ember max pontot ad mindenre, mindenki más meg a minimumot...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
cog777
senior tag
En csak arra reagalnek h mennyire _nem_ jo ha a vasarlo velemenyez.
Meg lehet nezni pl az amazon v. blackberry appworld ertekelo rendszeret. Tele van fizetett (ezaltal hamis minositest okozo) hozzaszolasokkal. Sokszor 4-4.5 csillagos termekkel talalkozok amelyek mukodnek 1 honapig aztan szeva.
Mi a biztositas h ebben az esetben nem regisztral par 100-1000 fake ugyfel aki csillagos 5-ost ad? Mert nekem a hatosag altali ellenorzes megbizhatobbnak tunik.HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
BlackPriest
őstag
frankón direkt csinálja, ne etessük a trollt...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
tényként el van itt döntve (de magyartalan), hogy az uber attól lesz jó, hogy az utasok véleményezik a sofőrt meg a szolgáltatást. ezt tényként megcáfoltam.
de ugye látjuk, hogyha az, amit én írtam, még nincs tényként eldöntve, akkor az sincs, amit a többiek hoztak fel.
"a ceo szerint nem céljuk olcsóbbnak lenni": ez remek, akkor mennek a levesbe záros határidőn belül.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
azbest
félisten
csakhogy te tényként gondolsz olyasmire ami még a) nincs eldöntve b) a jogszabályok szerint nem lehet úgy, mint amit negatívumként felhozol.
Ha hivatásos sofőr vagy taxis fuvarozhat csak a jelenlegi szabályozások miatt, akkor a checklist a kettő együttese lesz: meg kell feleleni a szabályoknak és az utasoknak is.
Párszor újra előkerült az ár: a ceo szerint nem céljuk olcsóbbnak lenni, szóval nem feltétlen szétporladt futár autókra kell gondolni általánosságban sem.
Szerk: #55 40-50%-kal drágábbak állítása szerint, mint a taxisok.Szerintem lássuk mi lesz belőle és majd akkor érdemes akasztáson vagy felmagasztaláson gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz
Vincent_ #206 üzenetére
"Te tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni a dolog lényegét..." vagy ti nem akarjátok érteni, hogy mit mondok.
"Itt a piac egy modern online eszköz segítségével (hívhatnánk ezt akár Ubernek, akár bármi másnak) döntene egy-egy tolerálhatatlan személy működtetésével kapcsolatban. ": ezzel szemben a taxisoknál egy régebbi, de azért modern eszköz segítségével dönthetett egy taxissal kapcsolatban, telefonnak hívták. ha nem tetszett a szolgáltatást, másik céget hívtál és ez érződött a forgalmukon.
ha pedig kirívóan ócska volt a szolgáltatás, felhívhattad a központjukat és panaszt tehettél.
"Hol fájna ez Neked, vagy bármelyik normális taxisnak?": nekem nem fáj, miért fájna? egész pontosan az ellenkezője fáj, nagyon, de úgy látom, ez nem ment át. az ellenkezője az én köznyelvi megfogalmazásomban az, hogy ha egy taxis nagyon nem normális (értsünk bele ebbe mindent: lepukkadt autót, koszos utasteret, manipulált taxamétert, nyugtaadás elmulasztását, stb.), az ne maradjon meg a fuvarosok között. és ez az a pont, ahol az uber über módon elveszti a meccset.
Teszek egy utolsó kísérletet, hogy megértsétek végre és leírok két lehetséges helyzetet.
1. átlag utas ellenőrzi az ubert, mi lehet a checklistjén?
- tiszta az autó
- normális a sofőr
- adott nyugtát
- késtél miatta vagy sem
ennél többet nem tud ellenőrizni, mert nincs hozzá szaktudása, ismerete
2. budapesti közlekedési központ hivatásos taxiellenőrző embere és/vagy taxitársaság hivatásos ellenőrző embere ellenőrzi a taxit, mi lehet a checklistjén?
- érvényes-e a páv2 orvosija a sofőrnek
- érvényes-e az alap orvosija a sofőrnek
- érvényes-e a taxis vizsgája az autónak
- az autó megfelel-e a kategória leírásoknak, szabályosan van-e lefestve
- rendelkezik-e az autó az összes előírt gyári és kiegészítő műszaki felszereléssel
- van-e rajta évszaknak megfelelő és minőségű gumi
- aktuálisan működik-e minden biztonsági és segédberendezés az autón
- van-e megfelelő, utasra és utas értékeire kiterjedő biztosítása
- van-e jogszabálynak megfelelő, alkalmas és működő bizonylatoló eszköz az autójában
- (azt is ellenőrzik, hogy bankkártyával lehet-e fizetni, de ez az uberrel való összevetés esetén értelmetlen)
- tiszta-e az autó
- a sofőr rendelkezik-e városismereti vizsgával
- a sofőr nyelvtudása milyen
- a sofőr műszaki ismeretei milyenek (igen, a taxis társaságokat kérheted autómentésre, erre sztenderd díjszabásuk van!!!)
- sofőr megtartja-e a kreszt általában, és ismeri-e a tömegközlekedésre vonatkozó kivételeket, helyesen alkalmazza-e őket
- teljesíti-e a számlaadási kötelezettségét
- útvonaltervezése megfelelő-e
- udvarias-e
- stbnem sorolom tovább. a lényeg az, hogy az utas, mint szakképzetlen vásárló, 4-5 szempont alapján fogja értékelni az utazását, amire taxi esetén is joga és lehetősége van, a szakember meg 200-300 szempont alapján, és ő olyan szempontokat is bele fog venni az értékelésbe, ami a te életedet védi. ráadásul több, lényeges szempont alapján azért nem fogja tudni az utas értékelni az ubert, mert ott az nem elvárás, tehát nincs mit értékelni rajta. te meg majd jól ráfizetsz. arra is kíváncsi leszek, hogy mit szólnak majd a biztosítók, amikor az első balesetek bekövetkeznek átlagos felhasználású autóra kötött biztosítással taxi üzemmódban felhasználva. Mert abból ordenáré nagy balhé lesz, ebben teljesen biztos lehet mindenki.
mindezt az uber is megcsinálhatja, viszont akkor nem lesz olcsóbb, tehát kb. értelmetlen lesz.
arról még nem is beszéltünk, hogy tényleg ki akarod tolni a személyes és banki adataidat friszkóba?
a továbbiakban pedig nem fogok reagálni azokra a kommentekre, amiket kitárgyaltunk már itt, csak megint érkezett egy-két friss writeonly vitatkozó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Attól mert taxis a foglalkozása az UBER-hez csatlakozó személynek, miért lenne több költsége mint egy hétköznapi embernek?": a taxisnak attól több a költsége, hogy taxis. komolyabb (=drágább) jogsija van, komolyabb autóval kell rendelkeznie, újabban egységesen sárgára kell festetnie, gyakrabban kell vizsgáztatnia, stb. stb. ez a kérdés max. annyit bizonyít, hogy nem tudod, hogy lehet valakiből taxis Pesten.
"Írták, hogy a teszteket próbavásárlókkal csinálták": semmi ilyesmit nem írtak. próbavásárlásokat csináltak, de nem próbavásárlókkal. másrészt a taxisok ellenőrzésére nem a próbavásárlás az egyetlen eszköz, míg az ubereseknél igen, következésképp a megítélésük nem ugyanolyan széles tapasztalás alapján fog megtörténni.
"Ha meg baki van, akkor az Übernél a legegyszerűbb kiiktatni a rossz sofőrt a rendszerből... szimplán nem jelenik meg az alkalmazásban és kész. Nem kap ügyfelet.": ugyanez a rendes taxisoknál sem gond, elveszik a taxiengedélyét, kiszedik a fuvarszervezői adatbázisból és kész. már egy ideje kötelező elektronikus fuvarszervezést csinálni a taxivállalatoknál is, úgyhogy az ubernek ebben csak az a pici előnye van, hogy ott nem callcenteres veszi fel a hívást. egyébként egy fuvarkérő appot összedobni androidra biztos beletelne vagy 3 napba, az elektronikus adatbázis rég megvan, csak egy interfész kell hozzá.
"nincs egy plusz iroda aki a rendelésedet felveszi, mert ezt a mobilos alkalmazás bonyolítja le, és ennyi a különbség! És ezen plusz emberek, irodabérlés áraival olcsóbb, hisz nem az utasoktól kell ezt beszedni, mivel nincs is mit beszedni, ilyen címen.": ja, helyette van külföldi iroda, meg külföldi szoftverfejlesztő csapat, meg szerverfarm. Egyébként ugye ha olvastad volna a hírt, onnan derült ki, hogy jön az uber, hogy general managert vesznek fel nálunk is, aki a city team középpontja lesz. Szóval plusz emberek vannak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Vincent_
aktív tag
Te tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni a dolog lényegét... Itt a piac egy modern online eszköz segítségével (hívhatnánk ezt akár Ubernek, akár bármi másnak) döntene egy-egy tolerálhatatlan személy működtetésével kapcsolatban. Egyszerűen kivetné a társadalom/közösség őket. Mi ezzel a gond? Hol fájna ez Neked, vagy bármelyik normális taxisnak?
Hol kapsz ki egy (bármilyen) szabálytalankodó autós után a rendszáma/taxis azonosítója alapján bármilyen adatot? Ja, igen, tehetsz feljelentést, ha van még pont két tanúd és egy videofelvételed is, ezek nélkül felejtős.
Ha te ezekben még hiszel, úgy naívabb vagy, mint egy nyolcéves...
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Danex
addikt
Attól mert taxis a foglalkozása az UBER-hez csatlakozó személynek, miért lenne több költsége mint egy hétköznapi embernek?
Írták, hogy a teszteket próbavásárlókkal csinálták, mivel voltam már próbavásárolni ezért tudom, hogy bárki jelentkezhet, és utána ki kell tölteni egy ürlapot, hogy mit láttál. Ezt a cégek saját maguk "ellen" ígénylik, hogy a szinvonalat megtartsák, ezt pedig az Uber magyar kirendeltsége ugyan úgy megteheti.
Ha meg baki van, akkor az Übernél a legegyszerűbb kiiktatni a rossz sofőrt a rendszerből... szimplán nem jelenik meg az alkalmazásban és kész. Nem kap ügyfelet.
Annyit kéne megértened, hogy ez hasonló mint egy sima taxis társaság, az ellenőrzéseket tekintve, hisz ezt az ország szabja meg, és csak akkor kapsz "megjelenést" a programban, ha megfeleltél.
Az Über annyival tud többet, hogy digitalizálva van minden, nincs egy plusz iroda aki a rendelésedet felveszi, mert ezt a mobilos alkalmazás bonyolítja le, és ennyi a különbség! És ezen plusz emberek, irodabérlés áraival olcsóbb, hisz nem az utasoktól kell ezt beszedni, mivel nincs is mit beszedni, ilyen címen.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
szerintem ezek jó hírek. az van bennük leírva, hogy a taxis rendszerbe épített ellenőrzési metódusokkal lehet élni, élnek is, és ki lehet szűrni azokat a taxisokat, akik valamilyen veszélyt jelentenek az utasra nézve (akár úgy, hogy meglopja a fuvardíjon keresztül, akár úgy, hogy bontószökevénnyel taxizik, stb.)
és itt az is látszik, hogy kb. a taxisok 10%-kát kivágták a szolgáltatásból, mert az ellenőrök szerint nem feleltek meg. tehát ebben a rendszerben benne van, hogy a csalók előbb-utóbb repülnek. az, hogy a taxisokban világosan él a tudat, hogy lebuknak, megfelelő visszatartó erő (panoptikonról érdemes olvasni a témában).
ugyanezt a tudatot nem látom garantálva az ubernél, sem azt, hogy hivatásos, a jogi, műszaki és egyéb feltételekhez értő ellenőrök hivatalosan ellenőrizzenek és eltiltsanak bárkit is a személyszállításhoz.
azt meg hiába erőltetitek, hogy majd az utas véleményez, mert nem véleményez. Az utas a szükséges paraméterek töredékét tudja véleményezni, a zömét nem, mert nincs rálátása. Tehát a fogyasztóvédelem az ubernél rosszabb hatékonysággal fog működni, mint a bkk-nál.
érv volt az is, hogy majd esetleg taxisok lépnek be az uberbe is. ez valós lehetőség, viszont ha taxis fog belépni, annak pont ugyanannyi lesz a költsége, mint a többi fuvarszervezős taxisnak, tehát az uberhez asszociált árelőnynek lőttek is. Ebben az esetben az uber nem egy űber személyszállítást szervező, olcsó, egyedi cég lesz, hanem egy n+1. ugyanolyan mint a többi taxis bagázs, aminek kb. egyetlen előnye lesz, hogy bökhetsz egyet a taccsszkrínen, hogy tetszett vagy sem. Ennyitől meg nem kéne hanyatt esni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz
easy...rider #14 üzenetére
Úgyis ellopják az adódat, akkor nem mindegy?
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
azbest
félisten
Néhány hír a közelmúltból:
Több száz taxis bukta az engedélyét [link]
"Hét hónap alatt, tavaly szeptembert óta összesen 3782 taxit vizsgáltak meg a Budapesti Közlekedési Központ járműminősítő munkatársai: a kocsi külső és műszaki jellemzőit, a klímát, a bankkártya-elfogadást és a műszaki megfelelőséget ellenőrizték. Minden negyedik taxinál találtak szabálytalanságot. Többnyire hiánypótlást, javítást írtak elő, de 10 járművet javíthatatlanul alkalmatlannak találtak a taxizásra.
A próbautazásos taxiellenőrzések során még rosszabbak voltak az arányok: csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot. A leggyakrabban az volt a gond, hogy a taxisok nem adtak nyugtát, vagy az előírtnál drágább fuvardíjat számoltak fel.
A BKK összesen 5503 nyílt és 6579 próbautazásos ellenőrzést végezett, és ezek során:
364-szer kezdeményezték a taxiengedély visszavonását,
a próbautazásokon 1711-szor tapasztalták, hogy a taxis nem ad nyugtát, ez az ellenőrzések mintegy 26 százaléka,
585 esetben tapasztaltak árdrágítást, vagyis a rendeletben rögzített hatósági ártól magasabb árat alkalmazott a taxis,
91 alkalommal tapasztaltak engedély nélküli személyszállítást."Visszavonták két taxitársaság engedélyét [link]
"A BKK visszavonta a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. működési engedélyét, mert nem feleltek meg a fővárosi taxirendeletben előírt pénzügyi feltételeknek."
Azért nem teljesen sima ügy a normál taxizás sem
-
BlackPriest
őstag
olvasd már le 30 méterről vagy a rendszámot vagy az azonosítót
milyen cserbenhagyásos baleset, piálsz, vagy mi bajod van?
mutass nekem egy taxis társaságot, ahol rögzítik és publikussá teszik a sofőrökre és autókra vonatkozó pozitív vagy negatív visszajelzéseket
a rendszám továbbra is egy kis azonosító, amit nem is feltétlenül látsz, ha mondjuk 3 autó áll egymás után tilosban
te vagy direkt kötözködsz mindenkivel, vagy tényleg elhiszed amiket írsz
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #198 üzenetére
mint említettem, oldalról meg látod a taxi számát és a fuvarszervező emblémáját.
a rendszám méretét jogszabály szabályozza, ki ne találd már nekem, hogy mondjuk egy halálos cserbenhagyásos gázoláshoz jó a rendszám mérete, a te taxizással kapcsolatos panaszodhoz meg nem."lehet visszajelezni?": persze, hogy lehet, miért ne lehetne?
"Mesz valamire a rendszammal?": miért ne mennél? meg lehet vele találni az autót, akár neked, akár a fuvarszervezőnek, akár a rendőrségnek.
"Megint ertelmetlen dolgot irtal?": nem, teljesen korrekt dolgot írtam. Megint nem voltál hajlandó megérteni? ja, de ez nem az én problémám.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
A rendszam aztan marha nagy, foleg oldalrol. Tobbet hasznalnal a kozossegnek, ha nem irnal tobbet a temaban. De megis, vigyuk tovabb, ha mar igy megfogtad a lenyeget, lehet visszajelezni? Nem. Mesz valamire a rendszammal? Nem. Megint ertelmetlen dolgot irtal? Igen. Koszonjuk.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
eleget írtak róla ahhoz, hogy lássam, nagyobb a rizikó.
egyébként te sem fogsz soha egy kilómétert se utazni vele, de ebbe most ne menjünk bele.
(#196) BlackPriest: "hogy minden taxijukra dög nagy egyedi azonosítót felírni" jóreggelt, rendszámnak hívják. oldalról meg van a taxin sorszám és céh név.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
amúgy ennek a hírnek a hallatán az szimpatikus lenne egy taxis cégtől, ha kifejlesztenének egy saját sofőr-értékelő rendszert, amit hívás előtt lehetne csekkolni. ráadásul úgy, hogy minden taxijukra dög nagy egyedi azonosítót felírni, hogy már messziről lehessen látni melyik kocsi megy/parkol paraszt módon és erről is lehetne visszajelzést küldeni. gondolom páran visszaadnák az ipart, ha lenne ilyen...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
-
bambano
titán
válasz
Vincent_ #192 üzenetére
nem, az a szánalmas, hogy elmondtam a tényeket, kielemeztem a folyamat hibáit és ez neked továbbra is tények nélküli okoskodás. mondanám, hogy szelektív hallásod van, de ez olvasás.
"Több tízezer km-t utazom minden évben. Autóval, motorral, kerékpárral és gyalog is, fővároson belül és vidéken is.": sokkal relevánsabb lenne a véleményed, ha azt írtad volna, hogy több tízezer kilométert utazom minden évben, autóval, taxival, motorral, kerékpárral is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Vincent_
aktív tag
Több tízezer km-t utazom minden évben. Autóval, motorral, kerékpárral és gyalog is, fővároson belül és vidéken is. A véleményem ugyanez, ez csak egyetlen (ámde annál frissebb) élményem volt. Ha visszaolvasol, autós példát is hoztam a taxis pofátlanságra. De nyugodtan védd őket továbbra is, bár elég szánalmas a tények nélküli, elméleti okoskodásod...
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
bambano
titán
szerinted ha ennyi ideig vitatkoztam az uber ellen, akkor majd most hirtelen megváltozik a véleményem, csak mert megkérdezted?
ne marháskodjatok már. a rendszer feltételei egyértelműen azt mutatják, hogy több benne a kockázati tényező, mint a sima taxiban. tehát veszélyesebb. ez pedig tény, nem személyes vélemény. pláne, ha nem csak budapestet nézed, hanem a világon a teljes uber flottát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Vincent_
aktív tag
Tegnap este a Deákon végigbiciklizve jó körképet kaptam a taxisok mai helyzetéről. Szinte kivétel nélkül mind a megállni tilos jelzésre fittyet hányva, a biciklisávra, buszmegállóra, külső sávra belógva, ráparkolva, a kocsiból kint állva az út szélén röhögcsélve várták a "kuncsaftot" (=hozzá nem értő külföldit, akit el lehet vinni városnézésre). A többsége kopasz, "harcedzett". Ezt látja egy turista.
Az úton való viselkedésüket már korábban leírtam. Nem tudom továbbra sem tisztelni őket egy szemernyit sem, és igenis úgy érzem, létjogosultsága lenne egy Uber-hez hasonlatos, valós piaci keresleti-kínálati állapotot megteremtő helyzetre.
Az eddigi "érveid" - már megbocsáss, de - nevetségesek. A szabályozás, ellenőrzés, az adófizetés rájuk nézve egyszerűen sci-fi...
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Danex
addikt
Annyi az egészben a lényeg, hogy a taxis nem isten, nem halhatatlan, nem hibátlan. Jobban van szabályozva. (az, hogy a szabályozást ,hogy tartják be már más kérdés)
Az Uber-nél megvan ugyan az a emberi tényező, és a több százezer Pesten közlekedő személy is eljut A-ból B-be és le merném fogadni, hogy a statisztika azt mutatná, hogy nem mennek neki a villanyoszlopnak naponta. A lényeg megvan?! Igen, a söfőr bele akar menni a falba, hogy aztán fizethessen?! NEM.
A sofőrös részéről ennyit.
A kocsis része meg... emberek millióit lehetne megkérdezni, hogy figyelj csak, naponta használod a kocsidat, mint a taxis... 2 havonta viszed ellenőrzésre?
Egyetlen dolog szól jelenlegi infók alatt a taxi javára, az pedig a valamivel részletesebb útvonalismeret. És a pimasz vezetés határának (talán!) ismerete. (De egy normális GPS esetén már ez is...)
Az Über mellett meg az ellenőrzött, fíx (olcsóbb) ár (a hosszab útvonal ellen véd az előre kalkulált útvonal) és a valamivel szabadabb sofőr/autú választásának lehetősége.
Onnantól kezdve, hogy a belépésnél, ellenőrzik az EÜ-t, kocsira előírás, jogsit nincs kérdés... ,mert ha ezekkel érvelsz akkor taxin kívül minden kocsit ki kéne tíltani, mert a leírásod alapján mind meghal vagy nekimegy a falnak a nap végére.
-
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #184 üzenetére
lásd: nem fogod megérteni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #182 üzenetére
szerintem is, ha átcsaptál személyeskedésbe. hint: pontosan értem, hogy mit írsz, csak nem értek vele egyet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #179 üzenetére
"több érv szól az über mellett user oldalról": ez igaz, csak lemaradt az a néhány nagyon súlyos érv, ami ellene szól.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
valóban nem, mert több érv szól az über mellett user oldalról, mint bármelyik taxi társaság mellett. a jogi része engem nem érdekel, azzal bíbelődjenek a jogászok.
nem bírom elfogadni, mivel nem ezt látom
ezt meg a semmiből varázsoltad elő, semmi bizonyítékod nincs rá, csak előre temetsz valamit, amit nem ismersz és ha ismered is, nem tudhatod itthon miképp lesz szabályozva. na ezért nem tudsz meggyőzni
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
azbest
félisten
A cikk nagy része általánosságban fogalmaz és a megkérdezett panaszkodók álláspontját mutatja be. Ezek viszont sokszor hamis állítások és nem fedik az itthoni tényeket. Viszont azért kitér erre is:
"De a sofőrök esetében is igen széles a skála: van olyan város, ahol az egyszerűbb kategóriában valóban csak az életkort írják elő (egyébként életkori minimum – 18 év – az utasok esetében is van), de akad, ahol bizonyos idejű vezetési gyakorlatot is kérnek, sőt olyan is van szép számmal, ahol a hivatásos jogosítvány is előírás. Ugyanez a helyzet a biztosítással is: itt is különféle szintű szerződéseket kérnek a különböző városokban."
Tehát az adott várossal egyeztetve adaptálódnak a helyi szabályokhoz. Ha nálunk szigorúbbak a szabályok, akkor lehet, hogy csak hivatásosok végezhetik. Szabadúszó taxisok most is vannak gondolom, legfeljebb beregisztrálják magukat az uberhez. Vagy éppen érdeklődés hiányában megszűnik, mert nem lesz, aki utast szállítana, mert túlságosan átlátható a számlázás az elektronikus fizetés miatt.
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #176 üzenetére
"engem nem fogsz meggyőzni úgy érzem": mert akinek az a hozzáállása, hogy biztosan minden taxis megszegi a jogszabályokat, azt valóban nem lehet meggyőzni arról, hogy az uber rosszabb.
de ha el bírnád fogadni azt, hogy a taxisok zöme jogkövető, és csak egy kisebbség szabálysértő, akkor megértenéd, hogy miért rosszabb az uber.
az uber a szabálysértő taxisok szintjén fog állni, ettől nyilvánvalóan jobbak azok, akik megtartják a mostani szabályokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
a kocsidnak mindenhol ugyanannak a követelménynek kell megfelelni ugyanannyiért függetlenül attól, hogy a mozaikban vizsgáztatod (ahol számos taxist láttam vizsgázni olyan kocsival, amivel engem már be sem engedtek volna, érdekes mód minden vizsgabiztost ismertek). szóval az autó téma kilőve, de amúgyis a balesetek nagy részét nem az autók műszaki állapota okozza, hanem a sofőrök.
az orvosi vizsgálatokban ugyanúgy nem hiszek, mindegy hogy 10 vagy fél évente kell megújítani, ugyanúgy a haverja adja meg az engedélyt...vagy lelkiismeretes, vagy nem
nem látom be miért lenne kockázatosabb, a taxinál nem tudod előre ki és milyen állapotú autóval jön, maximum reméled, hogy nem vásárolt alkalmasságival és műszakival közlekedik, az uberben több ember véleményét is elolvashatod, lehet kép az autóról, etc. engem nem fogsz meggyőzni úgy érzem
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #174 üzenetére
nekem, mivel az előző kanyarban még 40 alatt voltam, 10 évre adták meg az orvosi alkalmasságit, úrvezető B szinten. Ehhez képest a páv2, ami taxihoz kell, "kicsit" szigorúbb. A kocsimat két évente bárhol vizsgáztathatom, a taxikat tudtommal taxinak kell évente vizsgáztatni a közlekedési hatóságnál. Rendes (és ez itt hangsúlyos) taxis cégnél ennél sokkal sűrűbben van házi szemle, ahol átnézik az autót és a sofőrt is.
tehát nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy annak a valószínűsége, hogy rendes taxicégnél kifogásolható állapotú sofőrbe vagy kocsiba fuss bele, kisebb, mint az ubernél, mivel az uberben egy csomó minden nem szabályozott, ergo nem számonkérhető.
"az utcán elüt egy boyracer jogsi nélkül, akkor tiltsuk be az autózást, mert veszélyforrás": a jogsi nélküli boyracer most is rendszeren kívüli cselekmény, amit büntetnek. az uber pedig rendszerbe iktatná a követelmények jelentős csökkentését, ez a baj. kicsit sarkítva: mintha az uber nem várná el, hogy legyen jogsija a sofőrnek.
továbbra sem biztos, bekövetkezett eseményekről beszélek, hanem valószínűségekről. a valószínűség pedig az uber ellen szól. uberben utazni egyértelműen kockázatosabb, mint rendes taxis céggel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
de te úgy beszélsz, mintha egy mezei közúti balesetet nem vizsgálnának meg, egy mezei sofőrnél nem lenne orvosi alkalmassági, egy mezei autónál nem lenne műszaki vizsga, ellenben mindezt maradéktalanul számonkérik a taxisokon és mellettük ultrabiztonságban vagyok, sosem parasztok, stb. most függetlenül attól, hogy mit gondolok a taxisokról úgy általában is nyilvánvalóan trükköznek az alkalmasságin, a kocsival, a díjazással, a borravalóval, a modort most ne vegyük ide, mert nem mérhető.
azt még elfogadnám, ha valaki azt mondja, hogy legyen jól szabályzott az uber, de kategorikusan azt kijelenteni, hogy szar, veszélyes, fekete gazdaságot fellendítő marhaság. szerintem (meg abban a nem kevés országban, ahol amúgy kiválóan működik)
mod: de ha már komoly baleset, ha az utcán elüt egy boyracer jogsi nélkül, akkor tiltsuk be az autózást, mert veszélyforrás?
[ Szerkesztve ]
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #172 üzenetére
semmi baj nincs az uberrel, míg az első komoly balesetet össze nem hozzák.
csak ha uber balesetezik, akkor majd mindenki pingvinezik, ha meg hivatalos rendes taxiban, akkor szépen kinyomozzák, hogy mi volt a probléma és lesz felelős.pont ugyanaz a helyzet, mint a szőkített gázolaj meg a háztáji szerelő a garázsban. amíg megy vele a szekér, addig örömébódottá, de amikor megzakkan, akkor jön a csodálkozás, hogy de miért. ha meg rendes kúton tankoltál volna és számlára javíttattad volna a kocsidat, akkor lenne kin érvényesíteni a garanciális igényedet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
mert ugye ha egy átlag sofőr illegálisan szerez jogsit, őt nem büntetik meg...
de miért ne fogalmazódna meg elvárás? ugyanúgy, ahogy mondjuk az aprón is a több pozitív és 0 negatív visszajelzésű tagoktól vesz az ember szívesebben, itt is a visszajelzéseket fogja nézni, nem a legközelebbit választani (ha tudatos "vásárló"). taxisnál felhívod a számot és kérsz egy taxist, ott biztosan nem tudod előre, jó normális e.
de ez amúgy pont annyival jobb, mint az igonál a waze, utóbbin napra kész, képekkel illusztrált közlekedési infók vannak, előbbin meg vakarod a fejed, hogy miért áll a sor
én azt mondom ki kell próbálni, ha jó, működni fog, ha nem jó, elhal magától, mert úgysem veszi senki igénybe
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #169 üzenetére
ha egy rosszul látó taxis illegálisan szerez engedélyt és bajt okoz, akkor a hatóságok fel fogják göngyölíteni az egész láncot és mindenkit felelősségre vonnak. nem állítom, hogy mindig minden esetben hibátlan a mostani rendszer, de legalább rendszerszinten benne van az ellenőrzés és a javítás lehetősége, így ez visszatartó erővel bír.
ha meg elvárásként sem fogalmazódik meg, akkor lehetetlen kijátszani és felelősség sincs abban a kérdésben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
azt viszont le tudod írni, hogy 20 perc alatt 2 gyalogost, 1 bringást és egy galambot akart elütni, ebből a galamb összejött, amúgy meg udvariatlan volt és a tilosban állt meg. valóban, a szemét nem tudod ellenőrizni, de ugye nem gondolod, hogy egy rosszul látó taxis nem fogja 5000ért ugyanúgy megkapni az alkalmas pöcsétet, mint bárki más?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
ezt már egyszer mondtam, akkor se ment át. az uberes felhasználói értékelés nem terjed ki, mert nem tud kiterjedni egy csomó lényegi paraméterre. te, mint utas, nem fogod értékelni a sofőr egészségi állapotát, annál is inkább, mert nem lesz a sofőrnek erre vonatkozó vizsgálati eredménye.
a rendes taxis cégeknél rendszeres pályaalkalmassági vizsga, sűrített hivatalos gépjármű műszaki vizsga van, emellett rendszeresen szemlézik az autókat és a sofőröket is. ugyanezt az uberen nem lehet megtenni. az uberes utas nem fogja tudni beleírni az értékelésébe, hogy a sofőrnek jó a szeme, mert a sofőr nem ment el kötelezően vizsgálatra, tehát nincs róla papír. ugyanígy azt sem fogja tudni leírni, hogy ideje lenne már szervizbe vinni az autót, csak akkor, amikor már annyira nyilvánvalóan szétborult a verda, hogy életveszélyessé vált, vagyis későn.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
azbest
félisten
Főleg, hogy jó eséllyel ugyanazok a taxisok állnak át a másik cég mögé, mint akik most is fuvaroznak. Leginkább a taxis cégek sírhatnak amiért új konkurens készült beszállni az üzletbe. Persze a feketéző taxisok is sírhatnak, mivel csak elektronikusan lehet fizetni, így nem lehet csalni.
-
dabadab
titán
"ha még ennyi ellenőrzés se lesz, mi lesz?"
Sot, mi lesz, ha jon a vilagvege? Ugyanilyen jogos kerdes es ugyanugy semmi koze az Uberhez, ugyanis ott minden egyes sofor folyamatosan ertekeles alatt van, ellentetben a mostani taxisokkal, akik nem. Vagyis az Uber nem kevesebb, hanem tobb ellenorzest ad.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bambano
titán
az autó ezredmásodperc alatt halálos fegyverré alakítható, egy épelméjű stoppos ezt tudja. ha nem akar meghalni, nem macerálja a sofőrt. az reálisabb esély, hogy a sofőr bántja a stoppost, mint fordítva, főleg, ha a stoppos nőnemű.
a taxiról meg annyit, hogy én utaztam már olyan taxiban, hogy lógott a bele és a sofőr a piros lámpáknál kiugrott hóért, azzal mosta le az ablakot. pedig elvileg ellenőrzik őket. ha még ennyi ellenőrzés se lesz, mi lesz? frédibéni fékezés, kollektíven az utassal?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tomazin
veterán
örülök, amikor olyanról mondanak emberek véleményt, amit meg sem tapasztaltak, hanem "biztos a legrosszabb fog történni" hozzáállást hirdetik, hogy az biztos úgy van.
elég sok úton vagyok túl oszkárral mind utas, mind autósként és eddig egyetlen egyszer sem volt probléma. sőt elárulnám léteznem olyan állatfajok is, mint stoppos (akiknek nincs visszajelzés a neve mellett, mikor felveszed). képzeld egyetlen egy sem akart még megkéselni, kirabolni, pedig voltak elég furcsa szerzetek. -
LonGleY
veterán
Teljesen király, nem is tudom, hányszor gondoltam rá, hogy bár lenne hasonló, a buzeráns taxisok helyett ilyennel még néha közlekednék is, ha épp nem tudok bringával menni valahova.
-
Komplikato
veterán
Mivel elementárisan sok tévképzet és nyíltan hülyeség is le lett írva a topikban az Über ellen és mellett is, gondoltam belinkelem ezt a kis bejegyzést az Über működéséről.
(A példák Spanyolországiak.)"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Vincent_
aktív tag
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Hintalow
senior tag
Én csak örülni tudok neki, a leírtak alapján sokkal jobbnak hangzik, mint a jelenlegi taxis rendszer.
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
FF23
senior tag
válasz
Vincent_ #153 üzenetére
Ja értem. Egyébként nemrég volt valami egy villamosvezetővel meg egy buszos is lebólintott egy orrot, de hagyjuk a BKV-t. (nem BKV-zok és nem taxizok)
Úgy jön ide, hogy ennek is a privátszféra jogainak, lehetőségeinek... kiterjesztése az üzleti modell, mikor két civilt összehoz, hogy üzleteljenek, majd a brutójából minden sarc nélkül -ÁFA...- lecsíp 20%ot.
A dolog lényegében ellenőrizhetetlen, egy jelöletlen kocsiban ül mondjuk két ember, pénz nincs jelen, "nehogy már ne az vegyek fel, akit akarok" majd egy privát számláról érkezik valami egy privát számlára, nem pedig cégesre. A költségek levonása után persze adózva már nem érné meg...
Na meg mi alapján adózna? Engedélyköteles tevékenységet engedély nélkül milyen papíron vallhat be az ember hívatalosan? Feljelenti magát?RT-AX58U v1
-
SzaboZE
addikt
Változnak az idők, régen a liftkezelő is szakma volt, a taxis is múlt idő lesz
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Vincent_
aktív tag
Olvasd újra, amit írtam. A barátom nem sofőr, csak kénytelen volt végignézni az esetet, mint egy utas. Bővebben inkább nem ecsetelném.
A PÁV 1/2, stb. vizsgával bíró BKV/BKK sofőrök közel nincsenek a tesztoszteron-túltengéses önjelölt utcai versenyző taxisokhoz úgy gondolom. + odacsípni véletlenül valaki kezét az ajtóval (BKV-sofőr) vagy puszta kézzel péppé verni valakinek a fejét (taxis, a fenti megtörtént esetben) nagyon nem ugyanaz.
De értem én, szegény taxisok, mi lesz most...
Hogy jön ide az MLM?
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
GeorgeV
aktív tag
FOGADJUNK, HOGY A RENDSZER MAGYARORSZÁGON MEGBUKIK. Itt minden fordítva működik, mint máshol.
-
Alchemist
addikt
Az egyik barátom szerint az is szempont, hogy telefonon taxit rendelni sokkal gyorsabb és egyszerűbb, mint egy internetes app-pal vacakolni.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
FF23
senior tag
válasz
Vincent_ #143 üzenetére
Tucatjával olvashatsz panaszokat a BKV sofőrökről, akik azt hiszik, hogy krumplit szállítanak, meg odacsukta, bezárta előtte, olvasott/ telefonált menet közben... Persze nem a te barátod, mert ilyenkor sosem lehet ő, mert te ismered és nem olyan.
A verseny meg akkor verseny, ha egyenlőek a feltételek. 110 gát mellett 100m síkot futni nem verseny.
Ez az egész a sarcok és a szabályozók elkerülésére épül. Kb. mint az MLM, amikor szomszéd a munkanélküli lakatos ajánlgatja a őserdei csodaszerét a bajainkra, mindezt vállalkozói, adók stb. nélkül.
RT-AX58U v1
-
dajkopali
addikt
nekem a hírben említett taxis vezető magyarázta el a különbséget, erre alapozva működnek "kvázi taxisok" is, és azt, hogy ezt a különbséget kihasználva lehet esély arra, hogy az Uber is működhessen úgy, hogy nem taxinak minősülnek - persze, most majd, különösen az új fővárosi rendelet alapján majd megy a jogszabály-értelmezés, hogy végül is lehet-e
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
-
Vincent_
aktív tag
Egy könnycseppem elindult szegény, teljes jövedelmüket (ugye a borravalóra külön sor van az adóbevalláson!) bevalló, makulátlan életű taxisokért... Jóbarátom egy (akkor még) BKV-sofőr 8 napon túli sérülését látta közvetlen közelről, amikor a taxis "kolléga" nehezményezte, hogy a buszsofőr nem állt bele a satufékbe, amikor az ki akart elé kanyarodni, sőt még dudálni is merészelt. Így visszaelőzés után bevágott elé, felszállt a buszra (lámpa alatti elsőajtó nyitóval), és ököllel addig verte szegény sofőrt, amíg az magánál volt. Tanúskodni persze senki nem mert a buszról, a tárgyaláson (ami maga egy vicc volt) meg persze felmentették nevetséges indokokkal.
Közúton kiskirályként nyomulnak, mindenki másra magasról tesznek, ezzel veszélyeztetnek másokat folyamatosan. Ha Te ezt hívod "vezetési tudásnak" (ma is volt pont két ilyen "nagy vezetési tudásúval" kalandom, akik lendületből előzték [volna] a sort), akkor én abból inkább köszönöm, de nem kérnék. De ha csak 200 Ft borravalót (2000 Ft-ra szerintem reális) adok a fuvar után, annyit sem bír kinyögni, hogy "köszönöm".Vicc az egész csapat, és ezeket védjük?
Azt továbbra sem értem amúgy, hogy az hol gáz, ha a vevőjelölt előre kap információt az autó állapotáról (fényképpel), a sofőr eddigi értékeléseiről és áráról, és majd ő eldönti, hogy megfelel-e neki, vagy keres-e másikat. Merthogy ez lenne a szabad verseny lényege.
De akkor ahogy látom, a "törvény" őket védi, nem kell az Ubertől tartaniuk, úgyhogy most sem kell még elmenniük gyorsan valami szakmát kitanulni.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
AAAgold
senior tag
"mivel nem taxisok, hanem személyszállítást végző vállalkozók – nem kell azokat a nagyon komoly költségeket kitermelniük, amit a szigorúan szabályozott körülmények között dolgozó taxisoknak igen" (idézet a cikkből)"
na, itt téved a cikk egy óriásit szerintem - valóban, nem az összes személyszállítást végző vállalkozó taxis, mert pld. buszt is lehet vezetni - de személygépkocsis változatban már taxiról beszélünk és így már nem tudják megúszni a dolgot
magyarán, budapesten ha valaki személygépkocsival akar üzletszerűen (azaz pénzért) személyszállítást végezni, az engedély köteles és egy csomó feltételnek meg kell felelni, és adott tarifa táblázat vonatkozik erre a tevékenységre
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
bambano
titán
"itthon überes taxis is csak valódi taxis lehet" vs "Ennek fő oka, hogy a szabad sofőröknek – mivel nem taxisok, hanem személyszállítást végző vállalkozók – nem kell azokat a nagyon komoly költségeket kitermelniük, amit a szigorúan szabályozott körülmények között dolgozó taxisoknak igen" (idézet a cikkből)
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
AAAgold
senior tag
válasz
BlackPriest #137 üzenetére
persze, bizonyos esetekben el lehetne sütni a haverokkal szétdobjuk a fuvarköltséget dumát - persze, úgy már nehezebb, ha a bkk ellenőre über-en leinti a sofőrt, majd az út végén, miután levonták a pénzt a kártyáról jól megba****k a sofőrt - főleg, ha überes listán szerepel egy sofőr és kap egy jó kis vagyonosodási vizsgálatot
itthonra ennek az übernek egy bizonyos részét látom megvalósíthatónak, ami tényleg jó lehet - de ez nem az árletörő hatása lesz a dolognak, hanem egy új taxis cég lesz a többi között, ami IT alapon fogja szervezni magát és az utakat meglévő taxisok részvételével - és ugyanolyan budapesti tarifával fog tudni szállítani, mint bármelyik másik taxis
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
itthon überes taxis is csak valódi taxis lehet, ezt kellene megérteni végre
ahogy elvileg most se lehet leinteni egy akármilyen autót, hogy 5000-ért vigyen már el valahová - pontosabban leinteni lehet, de üzletszerűen nem csinálhatja ezt a sofőrt, hogy pénzért személyeket szállít - az üzletszerű személyszállítás engedélyhez kötött, Budapesten az autókra is szabályok vonatkoznak, és a tarifákra is - és ettől nem lehet eltérni, függetlenül attól, hogy milyen módon jön létre a kapcsolat az utas és az autó között
van egy csomó jópofa dolog a világon, de itthon olyan mennyiségű szabály van, hogy azzal el vannak lehetetlenítve ezek a dolgok - amerikában pld. egyfajta hippi hóbort, hogy használt sütőolajjal öreg dieseleket tankoljanak - és büszkék rá, meg a biodízelre is
itthon ezt (legálisan) nem teheted meg, ha rajtakapnak, hogy adózatlan üzemanyagot tankolsz, gabesz van - csak hogy egy hasonlatot hozzak
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
BlackPriest
őstag
fentebb az elv volt a kérdés, az alapelv, hogy bárki lehet sofőr. hogy ezt itthon hogy fogják alkalmazni, az kérdés. ahogy a mopedautókat elnézem évtizednyi várakozás következik...kiskapuk meg mindig vannak, ha leruccanok a haverokkal a balcsira és szétdobjuk a benzinköltséget, akkor már törvényt sértek? mert pénzért fuvarozok..szóval lesz itt még sok per...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
válasz
Vincent_ #135 üzenetére
meglehet, ott elakadtam, hogy bárki beszállhat vezetni bármilyen állapotú autóval úgy, hogy a vezetési tudását nem ellenőrzik.
ezekre a dolgokra az uber értékelési rendszere nem tud kitérni.
illetve azt is gázosnak tartom, hogy a rendes taxisnak halom pénzt kell fizetnie különböző tételekre, az uberesnek meg valószínűleg semmit.
nem feltétlenül akarom a taxisokat védeni, de lehetne egyformák a verseny feltételei.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"mert a mostani mezítlábas taxisok hogy adnak számlát? hát pont úgy adna ez is, csak ide könnyebb bekerülni."
Az ugye megvan, hogy Ubernel minden fizetes az Uberen keresztul megy, nem ugy, hogy a sofor tartja a markat a penzert? Meg hogy van komoly ertekelesi rendszer? Meg hogy a repuloteri utak tipikusan fixtarifasok?
Vagy az csak masokra vonatkozik, hogy ne beszeljenek olyan dolgokrol, amikrol lovesuk sincs?
DRM is theft
-
bambano
titán
válasz
Vincent_ #132 üzenetére
mert a mostani mezítlábas taxisok hogy adnak számlát? hát pont úgy adna ez is, csak ide könnyebb bekerülni.
a mezítlábas hiénák ellen az védett bizonyos mértékig, hogy nehezebben találtak fuvart, mert nem volt központi fuvarszervezőjük. most meg lesz.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Vincent_
aktív tag
Mégis hogy adna 80k-ról számlát, amikor google maps-szel van követve az útja? Utánaolvastál ennek az egésznek egy kicsit is?
Míg az ellenkezőjéről (a tipikus lehúzásról) furcsamód mindenkinek van egy sztorija legalább... De biztosan csak összebeszélés, meg rosszindulat van bennünk.
"taxis hiénák" kifejezésre 123.000 találat jött ki. Ez itt csak egy: [link]
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Rive
veterán
A 'hivatalos' taxi zsigeri ellenkezése valami kisértetiesen hasonlít számomra a klf. e-book/hanglemez/CD/film/estébé cégek internethez való hozzáállásához.
Ui.: ja, látom, nem csak én látom hasonlónak
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
dabadab
titán
"az uber hibátlan alkalmazás arra, hogy úgynevezett mezítlábas, számlát nem adó, gagyi autóval fuvarozó hiénák közé lökjenek. majd amikor bevisznek ferihegyről 80 ezerért a belvárosba egy utast, rá fog jönni."
Varjal, kitalalom, hogy hanyszor lattad az Ubert: nullaszor.
"de azért véleményed van egy olyan fajtáról, amit sose láttál testközelből. rotfl."
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Armagedown
őstag
Szerintem ez a cég csak egy újabb multi, aki nyerészkedni akar adózás nélkül
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
bambano
titán
válasz
bertalanimre #108 üzenetére
remek kis hozzászólás, leírod, hogy talán egyszer ültél taxiban, de azért véleményed van egy olyan fajtáról, amit sose láttál testközelből. rotfl.
a rendesebb taxisvállalatok utaskezelő rendszere fényévekkel jobb, mint az uber. az uber hibátlan alkalmazás arra, hogy úgynevezett mezítlábas, számlát nem adó, gagyi autóval fuvarozó hiénák közé lökjenek. majd amikor bevisznek ferihegyről 80 ezerért a belvárosba egy utast, rá fog jönni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rawulf
őstag
Ha az államnak van esze, akkor megállapodik gyorsan az Uberrel, hogy 20% helyett 47% menjen az Uberhez és így az Uber-től simán elkérheti a teljes összeg 27%-át. Vagy nekem tűnik túl egyszerű megoldásnak, hogy az Uber-től kapja meg így az adót?
1., Állam jól jár, mert az utalások miatt tuti nem esik el bevételtől.
2., A rendszerbe lépő taxisoknak megnő a forgalmuk, ha komolyan rágyúrnak erre a rendszerre.
3., Az utasok pedig egyértelműen jól járnak.Ha nem változik a haza bürokrácia, akkor mindenki kiviszi a pénzét
"Please state the nature of the medical emergency!"
-
zsoltti
senior tag
Hulljon a férgese!
Tiltsák ki , mert tönkre tesz minket, jaj mi lesz velünk
Valami ami üzemanyag takarékosabb okosabb olcsóbb könyezetkímélőbb ,mint a hagyományos taxi, ne legyen ilyen?
Kapitalizmus, szabad verseny!
HEHEHEHEHEHE , menjenek dolgozni inkább.[ Szerkesztve ]
-
AAAgold
senior tag
válasz
bertalanimre #119 üzenetére
bőven elég lecsekkolni a magas pontszámú taxisokat, hogy ők mégis honnét kapnak pénzt
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz
BlackPriest #106 üzenetére
elméletileg nem kell, gyakorlatilag csak sárga rendszámmal fuvarozhatsz pénzért
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
dabadab
titán
"Nem értem mi gondja lehet külföldinek az ékezetekkel, hiszen nincs benne ékezet a Uber névben."
Ugye annyira gondjuk van vele, hogy bele sem került a névbe
Ezt a juber dolgot meg továbbra sem tudom, hogy honnan szedted, mert soha senkit nem hallottam így ejteni a nevét.DRM is theft
-
junkpod
veterán
válasz
BlackPriest #106 üzenetére
De ha alkalmazkodni fog a Mo-i jogi környezethez, akkor csak taxis engedéllyel lehet jogszerűen regisztrálni.
Box's don't touch!
-
dabadab
titán
"A Uber (ejtsd júber)"
Nem.
"Bár ebből tuti Über lesz itthon...
"
Nem lesz, hanem eleve az. Mondjuk az amerikaiak az ékezetekkel nem feltétlenül tudnak sokat kezdeni és a kiejtés ingadozik az "ubör" (a CEO pl. ezt használja, szóval vehetjük ezt a hivatalos formának) meg az "über" (a nyelvileg kiműveltebbeknél) között, de azz, hogy "júber", még nem hallottam.
DRM is theft
-
Polllen
nagyúr
válasz
bertalanimre #113 üzenetére
A cég kap 20%-t. Ha ők kiadják, teljesen mindegy, hogy a PayPal mennyire ügyel a felhasználók adataira...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
bertalanimre
tag
Csak azt nem kapja meg mert a PayPal nem adja ki. Már volt ebből bajuk mert már az enyém próbálták kikérni, de a PayPal engem értesített, hogy a NAV az én tranzakciós listám kérte. Hozzájárulok, hogy.... mondtam, hogy NEM! Ügy lezárva.
Az amerikaiak 51 százaléka szerint az informatikai felhő működését a rossz időjárás is befolyásolhatja.
-
SzaboZE
addikt
A zivi is itt van és megfér a taxisok mellett.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Polllen
nagyúr
válasz
bertalanimre #108 üzenetére
Üzletszerű tevékenységet végeznek. A NAV meg alkalmazkodik az új helyzethez, kikérik a userlist-t meg a tranzakciókat.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
calocsay
tag
válasz
BlackPriest #95 üzenetére
Taxisbol azt választom, akit 1. Vagy ismerek vagy 2. Aki nekem szimpatikus.
Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720
-
pigster
senior tag
"így a megszerzett jövedelmük simán eltitkolható" - aggódik ezért egy taxis. Hahaha. Eddig olvastam az aggódó úr sirámait.
Attól függetlenül, hogy valószínű sohasem használnám, nagyon jó ötletnek tűnik. -
bertalanimre
tag
A magyar taxisok nagy része az okostelefont se tudja használni, na valszeg őket mozgósítják a taxicégek a tüntetésekre, hogy ez nekik csak rossz lehet. Ez így van. Ha nem fejlődsz akkor ne akkor lemaradsz. Tutira veszem, hogy majd valamikor a kisfiam nekem is ilyesmit fog valamikor mondani, hogy: "Apa, te ehhez már túl öreg és buta vagy" mert lesz ilyen, efelől nincs kétségem. De amíg azt se tudják mi az okostelefon addig persze, h félnek az újtól.
Am. 20/80-ban osztoznak az Uber sofőrök a céggel. Arra leszek kíváncsi, hogy a NAV mit kezd majd velük. Lévén "bárki" lehet Uber sofőr, nem kell vállalkozóit kitölteni hozzá. Egyszerűen átutalja a kedves utas az összeget a sofőr által meghatározott célszámlára. Én ezt úgy csinálnám, hogy rögtön mennék Szlovákiába ( vagy Ausztriába, kinek melyik van közelebb ) és nyitnék egy helyi eurós számlát és azt adnám meg mint célszámla, de mondok jobbat. PayPal-re kérem a pénzt, szerintem azt is lehet. Na azt kövesse le a NAV, hogy nekem mennyi pénzem van PayPal-en.
Az amerikaiak 51 százaléka szerint az informatikai felhő működését a rossz időjárás is befolyásolhatja.
-
bertalanimre
tag
Ugyan nem használok taxi szolgáltatást ( azt hiszem talán 1X ültem taxiban, akkor se én fizettem.
), de ez az ötlet, ez a koncepció nagyon futurisztikusan hangzik számomra. Viszont imádom azt, hogy az emberek többsége elfogadja és használná. Így fogunk fejlődni és előbb-utóbb talán meg tudjuk majd változtatni a jelenlegi globális pénzpolitikát. Tudom, ez nagyon elrugaszkodott már, de ahogy fejlődik a technika, szerintem úgy fog változni a politika is.
Az amerikaiak 51 százaléka szerint az informatikai felhő működését a rossz időjárás is befolyásolhatja.
-
BlackPriest
őstag
-
junkpod
veterán
Egyébként ha jól értem ez nem új taxisokat hozna a piacra, hanem egy új "taxitársaságot" ami az összes taxisnak végezné a fuvarszervezést. A kérdés csak az, hogy a bp-i taxisok hány százalékot fizetnek saját szervezőjüknek. Ha többet mint 20% akkor no para, ha kevesebbet akkor meg lehet vizsgálni milyen egyéb előnyöket ad ez az új szervező.
Egyszerű matek, ha jól fizet átmennek az újba, ha nem úgyis bukik.Box's don't touch!
-
junkpod
veterán
A Uber (ejtsd júber). "Az Uber" nagyon bántja a szemem-fülem. Bár ebből tuti Über lesz itthon...
Box's don't touch!
-
bambano
titán
ez egy remek poszt, vonyítva röhögtem azon, hogy egy taxis azzal védekezik, hogy az uberesek nem fizetnek adót a fuvar után...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
KAMELOT
titán
Ez a UBER alakalmazás semmire sem jó. Nincs biztonság.
Tovább a taxiknak olyanoknak kellene lenni mint USA-ban. A hátsó rész el van zárva az első résztől!
Az utasoknak előre kéne fizetni az útért! Így mindenki jól járna és biztonság lenne!
Rengeteg emberről adatot húznak le ez által! Így meg mindenki anonim amikor utazik![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tatararpad
őstag
Nem látom maguknak a taxisoknak a gondját. Az Uber rendszerében ugyanúgy taxizhatnak pénzért, és még kapják is a respektet mert gyorsabban végeztek egy fuvarral mint egy átlag jóska. A taxistársaságok sorsa meg annyira nem bír foglalkoztatni, ez csak üzlet, benne van a bukás lehetősége mindig. Egy hozzáértő viszont leírná hogy szegény állambácsi milyen adóktól esik el? Sofőr fizeti az SZJA-t, utalásos rendszer miatt nehéz lenne letagadni, jövedéki adó ugyanúgy jön mert az autók nem levegővel mennek, maximum a taxistársaság társasági adója jut most eszembe, de ha a sofőrök megfizetik a valós SZJA-t, az is semmi, pláne hogy vajon ezek a társaságok mennyit adózhatnak annyi jármű écs-je után
No meg a taxis egyéni vállalkozó/cég is lehet pár óra alatt, utána már a költségek elszámolásával/számlával sem lesz gondja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A hasonló vállalkozások egyre növekvő népszerűsége az egész világon elszabadította az indulatokat az érintett vállalkozásoknál. Az állítólag Budapestre is készülő Uber a magyar taxisok szerint csak illegálisan működhetne a fővárosban.