Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Danex #12 üzenetére

    "Soha nem ültem még taxiban, és teszem azt, sajnálatos lenne ha elvesztenék a munkájukat, de a technológia fejlődik..."

    Az Uber miatt biztosan nem vesztik el a munkajukat, ugyanis az uberes soforok is taxisoforok (persze, van a szoveg a kozossegi kozlekedesrol meg miegyebrol, de a gyakorlatban aki komolyan uberezik, az taxisofor).

    Egyebkent meg a dolog gyakorlatilag egy nagyon-nagyon-nagyon klasszikus piacszabalyzas vs szabadpiac meccs.

    DRM is theft

  • Alchemist

    addikt

    válasz Danex #12 üzenetére

    Régen a vezetékes telefontársaságoknak is be kellett volna tiltattni a mobil szolgáltatókat, mert a központban dolgozók elvesztik munkájukat?

    Ha a játékszabályokat megkerülő "kalózszolgáltatóról" lett volna szó, akkor igen...

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • bambano

    titán

    válasz Danex #195 üzenetére

    eleget írtak róla ahhoz, hogy lássam, nagyobb a rizikó.

    egyébként te sem fogsz soha egy kilómétert se utazni vele, de ebbe most ne menjünk bele.

    (#196) BlackPriest: "hogy minden taxijukra dög nagy egyedi azonosítót felírni" jóreggelt, rendszámnak hívják. oldalról meg van a taxin sorszám és céh név.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Danex #205 üzenetére

    "Attól mert taxis a foglalkozása az UBER-hez csatlakozó személynek, miért lenne több költsége mint egy hétköznapi embernek?": a taxisnak attól több a költsége, hogy taxis. komolyabb (=drágább) jogsija van, komolyabb autóval kell rendelkeznie, újabban egységesen sárgára kell festetnie, gyakrabban kell vizsgáztatnia, stb. stb. ez a kérdés max. annyit bizonyít, hogy nem tudod, hogy lehet valakiből taxis Pesten.

    "Írták, hogy a teszteket próbavásárlókkal csinálták": semmi ilyesmit nem írtak. próbavásárlásokat csináltak, de nem próbavásárlókkal. másrészt a taxisok ellenőrzésére nem a próbavásárlás az egyetlen eszköz, míg az ubereseknél igen, következésképp a megítélésük nem ugyanolyan széles tapasztalás alapján fog megtörténni.

    "Ha meg baki van, akkor az Übernél a legegyszerűbb kiiktatni a rossz sofőrt a rendszerből... szimplán nem jelenik meg az alkalmazásban és kész. Nem kap ügyfelet.": ugyanez a rendes taxisoknál sem gond, elveszik a taxiengedélyét, kiszedik a fuvarszervezői adatbázisból és kész. már egy ideje kötelező elektronikus fuvarszervezést csinálni a taxivállalatoknál is, úgyhogy az ubernek ebben csak az a pici előnye van, hogy ott nem callcenteres veszi fel a hívást. egyébként egy fuvarkérő appot összedobni androidra biztos beletelne vagy 3 napba, az elektronikus adatbázis rég megvan, csak egy interfész kell hozzá.

    "nincs egy plusz iroda aki a rendelésedet felveszi, mert ezt a mobilos alkalmazás bonyolítja le, és ennyi a különbség! És ezen plusz emberek, irodabérlés áraival olcsóbb, hisz nem az utasoktól kell ezt beszedni, mivel nincs is mit beszedni, ilyen címen.": ja, helyette van külföldi iroda, meg külföldi szoftverfejlesztő csapat, meg szerverfarm. Egyébként ugye ha olvastad volna a hírt, onnan derült ki, hogy jön az uber, hogy general managert vesznek fel nálunk is, aki a city team középpontja lesz. Szóval plusz emberek vannak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák