- Nagyon zavarja a brit hatóságot az Apple Safari böngészője
- Gazdasági parazitizmus: a franciák is perelik a Metát az AI-tréningezés miatt
- Triplázás jöhet: az Amazon és a Google szerint az atomenergia a jövő
- Beindultak a kínai startupok, a fejlesztőkért versenyez az OpenAI
- Indiaiak százait mentették ki a scamközpontokból
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
A Normál taxisok hírére rájár azóta a rúd:
"Autóval üldözte a járdán, falnak szorította, és megverte a taxis a bringázó szóvivőt" [link]
"Taxis verte meg az Omega két tagját" [link]
"Engedélye sincs a Benkőéket megverő taxist foglalkoztató társaságnak" [link]
"a 2013. június 1-je óta érvényes taxirendelet nem rendelkezik róla, hogyan kell fellépni az engedélyüket elveszetett társaságok ellen. Így aztán az engedély elvesztése ellenére is tovább tudnak működni. " -
Komplikato
veterán
Elég rossz példa szerintem. Az APP Store oldalaknak az a jó, ha minden sz*rt megvesznek tőlük, de akár a fejlesztőknek is megéri pénzért véleményeztetni, akkora lóvé van most mobil alkalmazásokban, még az 50 centesekben is.
De.
Az Über szolgáltatásának a lényege veszne oda, ha ilyet tennének, másrészt kissé valószínűtlen, hogy pl. Minden Áron nevezetű erőszakos, lusta, pocsékul vezető és bunkó taxist azért felpontozná, hogy utána elveszítse a saját ügyfeleit. -
floatr
veterán
Tényként nem cáfoltál semmit, max hoztál valami érvet, ami szerinted mindent visz. Hivatalos audit taxisoknál pl milyen gyakran van? Pont a szubjektív dolgok hiányoznak ebből, amit egy uber-szerű szolgáltatásnál minden egyes utazáskor megtehet valaki.
Persze nem szakmai szemmel nézed meg, mint ahogy az összes többi szolgáltatást/terméket sem, amit a neten fellelhetsz. Az egészben egyébként ez az okoskodás a vicc, hogy mindenki meg akarja szakérteni, hogy miért jó/nem jó (akár tapasztalat nélkül is), de a piacra bízni meg félnek, mert esetleg kiderülne, hogy van értelme.
A múltkor maga a taxis mondta, hogy ez a mostani helyzet sem elég jó, mert dacára annak, hogy túl van szabályozva, még így is túl sokan vannak. Röhej ez az egész, mert valójában csak arra megy ki a játék, hogy ne mozogjunk, mert hullámzik.
-
Vincent_
aktív tag
válasz
BlackPriest #219 üzenetére
Én már csak sírok dabadab írásain...
Frankón totálisan nincs képben a csávó. Sem az itteni értékelési rendszerről, akár annak elődjéről, akár az ebay-módszerról, akár vateráról, semmiről. Párhuzamos dimenzió a monitor elől frankón...
-
-
cog777
senior tag
Egyreszt felberelhetnek kommenteloket h dicsoitsek a szolgaltatast... illetve hogy lehuzzak a konkurenciat! Erdekes lesz..
-
bambano
titán
válasz
BlackPriest #213 üzenetére
nehéz elképzelni, hogy az eladó fizetett kommentelőket bérel fel, erre valaki jelentkezik, elfogadja a fizetést, és ezek után "hacsak nincs benne mindkét fél"...
-
BlackPriest
őstag
elég megnézni az aprót. veszel valamit, rányomsz az értékelés gombra, a másik fél jóváhagyja, hogy valóban eladta és valóban neked a cuccot, majd mehet az értékelés. nincs fake, hacsak nincs benne mindkét fél. az meg hamar kibukik, ha egy ember max pontot ad mindenre, mindenki más meg a minimumot...
-
cog777
senior tag
En csak arra reagalnek h mennyire _nem_ jo ha a vasarlo velemenyez.
Meg lehet nezni pl az amazon v. blackberry appworld ertekelo rendszeret. Tele van fizetett (ezaltal hamis minositest okozo) hozzaszolasokkal. Sokszor 4-4.5 csillagos termekkel talalkozok amelyek mukodnek 1 honapig aztan szeva.
Mi a biztositas h ebben az esetben nem regisztral par 100-1000 fake ugyfel aki csillagos 5-ost ad? Mert nekem a hatosag altali ellenorzes megbizhatobbnak tunik. -
BlackPriest
őstag
frankón direkt csinálja, ne etessük a trollt...
-
bambano
titán
tényként el van itt döntve (de magyartalan), hogy az uber attól lesz jó, hogy az utasok véleményezik a sofőrt meg a szolgáltatást. ezt tényként megcáfoltam.
de ugye látjuk, hogyha az, amit én írtam, még nincs tényként eldöntve, akkor az sincs, amit a többiek hoztak fel.
"a ceo szerint nem céljuk olcsóbbnak lenni": ez remek, akkor mennek a levesbe záros határidőn belül.
-
azbest
félisten
csakhogy te tényként gondolsz olyasmire ami még a) nincs eldöntve b) a jogszabályok szerint nem lehet úgy, mint amit negatívumként felhozol.
Ha hivatásos sofőr vagy taxis fuvarozhat csak a jelenlegi szabályozások miatt, akkor a checklist a kettő együttese lesz: meg kell feleleni a szabályoknak és az utasoknak is.
Párszor újra előkerült az ár: a ceo szerint nem céljuk olcsóbbnak lenni, szóval nem feltétlen szétporladt futár autókra kell gondolni általánosságban sem.
Szerk: #55 40-50%-kal drágábbak állítása szerint, mint a taxisok.Szerintem lássuk mi lesz belőle és majd akkor érdemes akasztáson vagy felmagasztaláson gondolkodni.
-
bambano
titán
válasz
Vincent_ #206 üzenetére
"Te tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni a dolog lényegét..." vagy ti nem akarjátok érteni, hogy mit mondok.
"Itt a piac egy modern online eszköz segítségével (hívhatnánk ezt akár Ubernek, akár bármi másnak) döntene egy-egy tolerálhatatlan személy működtetésével kapcsolatban. ": ezzel szemben a taxisoknál egy régebbi, de azért modern eszköz segítségével dönthetett egy taxissal kapcsolatban, telefonnak hívták. ha nem tetszett a szolgáltatást, másik céget hívtál és ez érződött a forgalmukon.
ha pedig kirívóan ócska volt a szolgáltatás, felhívhattad a központjukat és panaszt tehettél.
"Hol fájna ez Neked, vagy bármelyik normális taxisnak?": nekem nem fáj, miért fájna? egész pontosan az ellenkezője fáj, nagyon, de úgy látom, ez nem ment át. az ellenkezője az én köznyelvi megfogalmazásomban az, hogy ha egy taxis nagyon nem normális (értsünk bele ebbe mindent: lepukkadt autót, koszos utasteret, manipulált taxamétert, nyugtaadás elmulasztását, stb.), az ne maradjon meg a fuvarosok között. és ez az a pont, ahol az uber über módon elveszti a meccset.
Teszek egy utolsó kísérletet, hogy megértsétek végre és leírok két lehetséges helyzetet.
1. átlag utas ellenőrzi az ubert, mi lehet a checklistjén?
- tiszta az autó
- normális a sofőr
- adott nyugtát
- késtél miatta vagy sem
ennél többet nem tud ellenőrizni, mert nincs hozzá szaktudása, ismerete
2. budapesti közlekedési központ hivatásos taxiellenőrző embere és/vagy taxitársaság hivatásos ellenőrző embere ellenőrzi a taxit, mi lehet a checklistjén?
- érvényes-e a páv2 orvosija a sofőrnek
- érvényes-e az alap orvosija a sofőrnek
- érvényes-e a taxis vizsgája az autónak
- az autó megfelel-e a kategória leírásoknak, szabályosan van-e lefestve
- rendelkezik-e az autó az összes előírt gyári és kiegészítő műszaki felszereléssel
- van-e rajta évszaknak megfelelő és minőségű gumi
- aktuálisan működik-e minden biztonsági és segédberendezés az autón
- van-e megfelelő, utasra és utas értékeire kiterjedő biztosítása
- van-e jogszabálynak megfelelő, alkalmas és működő bizonylatoló eszköz az autójában
- (azt is ellenőrzik, hogy bankkártyával lehet-e fizetni, de ez az uberrel való összevetés esetén értelmetlen)
- tiszta-e az autó
- a sofőr rendelkezik-e városismereti vizsgával
- a sofőr nyelvtudása milyen
- a sofőr műszaki ismeretei milyenek (igen, a taxis társaságokat kérheted autómentésre, erre sztenderd díjszabásuk van!!!)
- sofőr megtartja-e a kreszt általában, és ismeri-e a tömegközlekedésre vonatkozó kivételeket, helyesen alkalmazza-e őket
- teljesíti-e a számlaadási kötelezettségét
- útvonaltervezése megfelelő-e
- udvarias-e
- stbnem sorolom tovább. a lényeg az, hogy az utas, mint szakképzetlen vásárló, 4-5 szempont alapján fogja értékelni az utazását, amire taxi esetén is joga és lehetősége van, a szakember meg 200-300 szempont alapján, és ő olyan szempontokat is bele fog venni az értékelésbe, ami a te életedet védi. ráadásul több, lényeges szempont alapján azért nem fogja tudni az utas értékelni az ubert, mert ott az nem elvárás, tehát nincs mit értékelni rajta. te meg majd jól ráfizetsz. arra is kíváncsi leszek, hogy mit szólnak majd a biztosítók, amikor az első balesetek bekövetkeznek átlagos felhasználású autóra kötött biztosítással taxi üzemmódban felhasználva. Mert abból ordenáré nagy balhé lesz, ebben teljesen biztos lehet mindenki.
mindezt az uber is megcsinálhatja, viszont akkor nem lesz olcsóbb, tehát kb. értelmetlen lesz.
arról még nem is beszéltünk, hogy tényleg ki akarod tolni a személyes és banki adataidat friszkóba?
a továbbiakban pedig nem fogok reagálni azokra a kommentekre, amiket kitárgyaltunk már itt, csak megint érkezett egy-két friss writeonly vitatkozó.
-
bambano
titán
"Attól mert taxis a foglalkozása az UBER-hez csatlakozó személynek, miért lenne több költsége mint egy hétköznapi embernek?": a taxisnak attól több a költsége, hogy taxis. komolyabb (=drágább) jogsija van, komolyabb autóval kell rendelkeznie, újabban egységesen sárgára kell festetnie, gyakrabban kell vizsgáztatnia, stb. stb. ez a kérdés max. annyit bizonyít, hogy nem tudod, hogy lehet valakiből taxis Pesten.
"Írták, hogy a teszteket próbavásárlókkal csinálták": semmi ilyesmit nem írtak. próbavásárlásokat csináltak, de nem próbavásárlókkal. másrészt a taxisok ellenőrzésére nem a próbavásárlás az egyetlen eszköz, míg az ubereseknél igen, következésképp a megítélésük nem ugyanolyan széles tapasztalás alapján fog megtörténni.
"Ha meg baki van, akkor az Übernél a legegyszerűbb kiiktatni a rossz sofőrt a rendszerből... szimplán nem jelenik meg az alkalmazásban és kész. Nem kap ügyfelet.": ugyanez a rendes taxisoknál sem gond, elveszik a taxiengedélyét, kiszedik a fuvarszervezői adatbázisból és kész. már egy ideje kötelező elektronikus fuvarszervezést csinálni a taxivállalatoknál is, úgyhogy az ubernek ebben csak az a pici előnye van, hogy ott nem callcenteres veszi fel a hívást. egyébként egy fuvarkérő appot összedobni androidra biztos beletelne vagy 3 napba, az elektronikus adatbázis rég megvan, csak egy interfész kell hozzá.
"nincs egy plusz iroda aki a rendelésedet felveszi, mert ezt a mobilos alkalmazás bonyolítja le, és ennyi a különbség! És ezen plusz emberek, irodabérlés áraival olcsóbb, hisz nem az utasoktól kell ezt beszedni, mivel nincs is mit beszedni, ilyen címen.": ja, helyette van külföldi iroda, meg külföldi szoftverfejlesztő csapat, meg szerverfarm. Egyébként ugye ha olvastad volna a hírt, onnan derült ki, hogy jön az uber, hogy general managert vesznek fel nálunk is, aki a city team középpontja lesz. Szóval plusz emberek vannak.
-
Vincent_
aktív tag
Te tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni a dolog lényegét... Itt a piac egy modern online eszköz segítségével (hívhatnánk ezt akár Ubernek, akár bármi másnak) döntene egy-egy tolerálhatatlan személy működtetésével kapcsolatban. Egyszerűen kivetné a társadalom/közösség őket. Mi ezzel a gond? Hol fájna ez Neked, vagy bármelyik normális taxisnak?
Hol kapsz ki egy (bármilyen) szabálytalankodó autós után a rendszáma/taxis azonosítója alapján bármilyen adatot? Ja, igen, tehetsz feljelentést, ha van még pont két tanúd és egy videofelvételed is, ezek nélkül felejtős.
Ha te ezekben még hiszel, úgy naívabb vagy, mint egy nyolcéves...
-
Danex
addikt
Attól mert taxis a foglalkozása az UBER-hez csatlakozó személynek, miért lenne több költsége mint egy hétköznapi embernek?
Írták, hogy a teszteket próbavásárlókkal csinálták, mivel voltam már próbavásárolni ezért tudom, hogy bárki jelentkezhet, és utána ki kell tölteni egy ürlapot, hogy mit láttál. Ezt a cégek saját maguk "ellen" ígénylik, hogy a szinvonalat megtartsák, ezt pedig az Uber magyar kirendeltsége ugyan úgy megteheti.
Ha meg baki van, akkor az Übernél a legegyszerűbb kiiktatni a rossz sofőrt a rendszerből... szimplán nem jelenik meg az alkalmazásban és kész. Nem kap ügyfelet.
Annyit kéne megértened, hogy ez hasonló mint egy sima taxis társaság, az ellenőrzéseket tekintve, hisz ezt az ország szabja meg, és csak akkor kapsz "megjelenést" a programban, ha megfeleltél.
Az Über annyival tud többet, hogy digitalizálva van minden, nincs egy plusz iroda aki a rendelésedet felveszi, mert ezt a mobilos alkalmazás bonyolítja le, és ennyi a különbség! És ezen plusz emberek, irodabérlés áraival olcsóbb, hisz nem az utasoktól kell ezt beszedni, mivel nincs is mit beszedni, ilyen címen. -
bambano
titán
szerintem ezek jó hírek. az van bennük leírva, hogy a taxis rendszerbe épített ellenőrzési metódusokkal lehet élni, élnek is, és ki lehet szűrni azokat a taxisokat, akik valamilyen veszélyt jelentenek az utasra nézve (akár úgy, hogy meglopja a fuvardíjon keresztül, akár úgy, hogy bontószökevénnyel taxizik, stb.)
és itt az is látszik, hogy kb. a taxisok 10%-kát kivágták a szolgáltatásból, mert az ellenőrök szerint nem feleltek meg. tehát ebben a rendszerben benne van, hogy a csalók előbb-utóbb repülnek. az, hogy a taxisokban világosan él a tudat, hogy lebuknak, megfelelő visszatartó erő (panoptikonról érdemes olvasni a témában).
ugyanezt a tudatot nem látom garantálva az ubernél, sem azt, hogy hivatásos, a jogi, műszaki és egyéb feltételekhez értő ellenőrök hivatalosan ellenőrizzenek és eltiltsanak bárkit is a személyszállításhoz.
azt meg hiába erőltetitek, hogy majd az utas véleményez, mert nem véleményez. Az utas a szükséges paraméterek töredékét tudja véleményezni, a zömét nem, mert nincs rálátása. Tehát a fogyasztóvédelem az ubernél rosszabb hatékonysággal fog működni, mint a bkk-nál.
érv volt az is, hogy majd esetleg taxisok lépnek be az uberbe is. ez valós lehetőség, viszont ha taxis fog belépni, annak pont ugyanannyi lesz a költsége, mint a többi fuvarszervezős taxisnak, tehát az uberhez asszociált árelőnynek lőttek is. Ebben az esetben az uber nem egy űber személyszállítást szervező, olcsó, egyedi cég lesz, hanem egy n+1. ugyanolyan mint a többi taxis bagázs, aminek kb. egyetlen előnye lesz, hogy bökhetsz egyet a taccsszkrínen, hogy tetszett vagy sem. Ennyitől meg nem kéne hanyatt esni.
-
válasz
easy...rider #14 üzenetére
Úgyis ellopják az adódat, akkor nem mindegy?
-
azbest
félisten
Néhány hír a közelmúltból:
Több száz taxis bukta az engedélyét [link]
"Hét hónap alatt, tavaly szeptembert óta összesen 3782 taxit vizsgáltak meg a Budapesti Közlekedési Központ járműminősítő munkatársai: a kocsi külső és műszaki jellemzőit, a klímát, a bankkártya-elfogadást és a műszaki megfelelőséget ellenőrizték. Minden negyedik taxinál találtak szabálytalanságot. Többnyire hiánypótlást, javítást írtak elő, de 10 járművet javíthatatlanul alkalmatlannak találtak a taxizásra.
A próbautazásos taxiellenőrzések során még rosszabbak voltak az arányok: csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot. A leggyakrabban az volt a gond, hogy a taxisok nem adtak nyugtát, vagy az előírtnál drágább fuvardíjat számoltak fel.
A BKK összesen 5503 nyílt és 6579 próbautazásos ellenőrzést végezett, és ezek során:
364-szer kezdeményezték a taxiengedély visszavonását,
a próbautazásokon 1711-szor tapasztalták, hogy a taxis nem ad nyugtát, ez az ellenőrzések mintegy 26 százaléka,
585 esetben tapasztaltak árdrágítást, vagyis a rendeletben rögzített hatósági ártól magasabb árat alkalmazott a taxis,
91 alkalommal tapasztaltak engedély nélküli személyszállítást."Visszavonták két taxitársaság engedélyét [link]
"A BKK visszavonta a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. működési engedélyét, mert nem feleltek meg a fővárosi taxirendeletben előírt pénzügyi feltételeknek."
Azért nem teljesen sima ügy a normál taxizás sem
Új hozzászólás Aktív témák
it A hasonló vállalkozások egyre növekvő népszerűsége az egész világon elszabadította az indulatokat az érintett vállalkozásoknál. Az állítólag Budapestre is készülő Uber a magyar taxisok szerint csak illegálisan működhetne a fővárosban.
- Ukrajnai háború
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Suzuki topik
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- További aktív témák...
- Satechi 200W 6 portos USB C hálózati töltő /// Bontatlan // Számla+Garancia
- Thomson Streaming Box 270 Plus 4k UHD /// Új // Számla + Garancia
- JVC Autós Fejegység /// Újszerű // Számla + Garancia
- Focusrite Scarlett 2i2 Gen 4 /// Teljesen Új // Számla + Garancia
- Ryzen 8. gen , R5 8400F , RX 6800 16GB , 32GB DDR5 , 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest