Új hozzászólás Aktív témák
-
-
AAAgold
senior tag
"mivel nem taxisok, hanem személyszállítást végző vállalkozók – nem kell azokat a nagyon komoly költségeket kitermelniük, amit a szigorúan szabályozott körülmények között dolgozó taxisoknak igen" (idézet a cikkből)"
na, itt téved a cikk egy óriásit szerintem - valóban, nem az összes személyszállítást végző vállalkozó taxis, mert pld. buszt is lehet vezetni - de személygépkocsis változatban már taxiról beszélünk és így már nem tudják megúszni a dolgot
magyarán, budapesten ha valaki személygépkocsival akar üzletszerűen (azaz pénzért) személyszállítást végezni, az engedély köteles és egy csomó feltételnek meg kell felelni, és adott tarifa táblázat vonatkozik erre a tevékenységre
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz
BlackPriest #137 üzenetére
persze, bizonyos esetekben el lehetne sütni a haverokkal szétdobjuk a fuvarköltséget dumát - persze, úgy már nehezebb, ha a bkk ellenőre über-en leinti a sofőrt, majd az út végén, miután levonták a pénzt a kártyáról jól megba****k a sofőrt - főleg, ha überes listán szerepel egy sofőr és kap egy jó kis vagyonosodási vizsgálatot
itthonra ennek az übernek egy bizonyos részét látom megvalósíthatónak, ami tényleg jó lehet - de ez nem az árletörő hatása lesz a dolognak, hanem egy új taxis cég lesz a többi között, ami IT alapon fogja szervezni magát és az utakat meglévő taxisok részvételével - és ugyanolyan budapesti tarifával fog tudni szállítani, mint bármelyik másik taxis
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
itthon überes taxis is csak valódi taxis lehet, ezt kellene megérteni végre
ahogy elvileg most se lehet leinteni egy akármilyen autót, hogy 5000-ért vigyen már el valahová - pontosabban leinteni lehet, de üzletszerűen nem csinálhatja ezt a sofőrt, hogy pénzért személyeket szállít - az üzletszerű személyszállítás engedélyhez kötött, Budapesten az autókra is szabályok vonatkoznak, és a tarifákra is - és ettől nem lehet eltérni, függetlenül attól, hogy milyen módon jön létre a kapcsolat az utas és az autó között
van egy csomó jópofa dolog a világon, de itthon olyan mennyiségű szabály van, hogy azzal el vannak lehetetlenítve ezek a dolgok - amerikában pld. egyfajta hippi hóbort, hogy használt sütőolajjal öreg dieseleket tankoljanak - és büszkék rá, meg a biodízelre is
itthon ezt (legálisan) nem teheted meg, ha rajtakapnak, hogy adózatlan üzemanyagot tankolsz, gabesz van - csak hogy egy hasonlatot hozzak
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz
bertalanimre #119 üzenetére
bőven elég lecsekkolni a magas pontszámú taxisokat, hogy ők mégis honnét kapnak pénzt
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz
BlackPriest #106 üzenetére
elméletileg nem kell, gyakorlatilag csak sárga rendszámmal fuvarozhatsz pénzért
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
AAAgold
senior tag
válasz
Dark Archon #34 üzenetére
csakhogy ez az uber nem tudja megdönteni a monopoliumot, legfeljebb beszállni és bizonyos jellegű többletszolgáltatást nyújtani - azaz egy újabb taxitársaság lehet belőle legfeljebb
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
Új hozzászólás Aktív témák
it A hasonló vállalkozások egyre növekvő népszerűsége az egész világon elszabadította az indulatokat az érintett vállalkozásoknál. Az állítólag Budapestre is készülő Uber a magyar taxisok szerint csak illegálisan működhetne a fővárosban.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Asszociációs játék. :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Akciókamerák
- EA Sports WRC '23
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Call of Duty: Black Ops 6
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest