Új hozzászólás Aktív témák
-
bármikor leprogramozok egy "játékot", ami az én álláspontomat bizonyítja. semmi újdonság nincs ebben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Kérdés az is, hogy milyen nézőpontból irányíthatja az ember a kis járműveket? Egyedül annak van értelme, ha teljesértékű autószimulátoron vezet az ember, a kocsimat se helikopterből irányítom felülnézet+távirányítással.
Amúgy van benne valami, zsúfolt helyeken tényleg lehet előnye egy az összes jármű mozgását szabályozó rendszernek, de pl kétlem, hogy egy rutinként levezetett főút/autópálya-szakaszon, ahol 50km-ben van mondjuk 3 sávváltás bármi előnye lenne, sőt, egyénileg a toleranciákat ismerve picit túlléphetem a névleges sebességlimitet (pl GPS-el mérve 50 helyett 54, 100 helyett 108, stb) amivel egy egyórás útból 5-6 perc lefaragható. Mindez konzervatív gépnél, ami alkalmasint nem a GPS-t, hanem a hagyományos sebességmérőt nézi (kb mínusz 10% a mért sebességből) extra 5-6 perc, azaz a teljes hátrány már 10% felett van. Persze, át lehet ezeket programozni, de kétlem, hogy tényleges megvalósítás esetén kihasználnák a maximumot.
Ja, és erősen kérdés még, mit kezd az önvezetésű csoda a hirtelen megváltozott útviszonyokkal? (felhőszakadás, jegesedés, kátyú) Ezek mind meg vannak már oldva?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nem az a probléma a poszttal, hogy az automata vezet-e jobban vagy sem. hanem az, hogy egy teljesen ismeretlen alapokon megírt program semmit sem bizonyít.
tehát az, hogy egy jópofa animációban kattogtathatok, semmiféle valódi választ nem ad az alapkérdésre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Tommmysun
senior tag
De nem várom ezt a fajta jövőt :S. Szerintem vezetni jó, még ha néha agyf...szt is kap az ember. Ha ennyi mindent kiveszünk a saját kezünkből, akkor szép lassan tényleg egy fotelban vegetáló, szellemileg és fizikailag kb. a nullára leszabályozott lények leszünk, hiszen nem kell majd semmin gondolkodnunk, és semmiért sem kell majd tennünk még egy lépést sem, mert minden automatizálva és a végletekig szabályozva lesz, ez viszont szépen elbutít majd mindenkit (sőt már el is kezdődött sajnos ez a folyamat ).
Ok, automatizálják a tömegközlekedést meg mondjuk az árufuvarozást, de mindent....
-
cog777
senior tag
Masik dolog hogy valoszinuleg a vezerlest ugyanugy a szorakoztato elektronikaval kotnek egy rendszerre ahogy most a nagy eszu gyartok, ergo mar masnap megtornek es balesetet okoznak. Lehetne viruskergetot es tuzfalat telepiteni a rendszerre, persze plusz penzert
HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian
-
Zeratul
addikt
A polgári repülésben az egyre okosabb robotpilóták hatására a pilóták repülési képességei visszafejlődtek és biza vészhelyzetben ez igen csak hátrányosan befolyásolja a túlélési esélyeket. A közúti gépjárművek sokkal gyakrabban kerülnek vészhelyzetbe, ha szoftver csökevényessége miatt elcsap vkit az automata autó akkor ki lesz a felelős?
-
-=MrLF=-
senior tag
Maximum dugóban tudom elképzelni, hogy ilyet használnék. A tömegközlekedésben és az árufuvarozásban való használatával viszont egyetértek.
A játékból meg kimaradt az index kirak sor megelőz funkcióprotonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
-=MrLF=-
senior tag
Akkor lakott területen kívül a 100 még pont jó
Vonatkozó kisokos: [link]
Lényeges részlet:
"Ez viszont nem azt jelenti, hogy innentől lakott területen 65-tel, országúton 105-tel, autópályán meg 150-nel lehet menni, hanem, hogy ez a közigazgatási bírság határa. A kisebb fokú gyorshajtásért szabálysértési helyszínen kiszabott bírságot szabhat ki a rendőrség, aminek az összege 5 és 50 ezer forint között lehet. Mit jelent ez a gyakorlatban? Hogy a telepített traffipax valószínűleg nem fog működésbe lépni, nem jön majd a csekk, de ha a helyszínen lefülelnek, akkor lesz persze bírság. És ha a járművezető a vétséget a helyszínen nem ismeri el, szabálysértési eljárást fognak vele szemben kezdeményezni, ami után akár 150 ezer forintig terjedő pénzbírságot kiszabhatnak rá."Szerk.: Persze mindenkinek kizárólag saját felelősségre, mert akadnak ellenpéldák is sajnos!
[ Szerkesztve ]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Ixion77
őstag
Nagy különbség, hogy amennyire tudom, repülésben a robotpilóta azonnal visszaadja az irányítást ha gáz van.
Autózásban viszont a cél, hogy kormány és pedálok se legyenek, ergo mindent a gép old meg. Nyilván követ el hibákat, de míg az emberek folyamatosan elköveti ugyanazokat a hibákat a gépek közösen fejlődhetnek. Tehát míg az ha én csinálok egy balesetet, egy év múlva ugyanabban a helyzetben te ugyanazt a hibát elkövetve szintén balesetet okozol. Gépek esetében viszont van rá esély, hogy az egy évvel későbbi baleset már elkerülhetővé válik. Nyilván semmi nem elsőre lesz tökéletes, Róma se egy nap alatt épült fel."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
qisqaqas
senior tag
Heh. Nekem ment Linugz alól is.
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
#82729984
törölt tag
Vicces vagy. Pont az a baj az emberi vezetéssel amit leírtál hogy milyen f@sza gyerek vagy hogy túlléped a sebességet ezért meg azért.
Ugyanis mindenki igy gondolkozik, az egyik egy "kicsit" gyorsabban megy a másik egy "kicsit" kisebb követési távolságot tart, a harmadik még "épp" átfér a piroson, a negyedik meg még "pont" belemegy a bedugult kereszteződésbe mert hátha elfér. És ennek a viselkedésnek a vége általában oltári nagy dugó és baleset.
[ Szerkesztve ]
-
floatr
veterán
Bohóckodás...
El nem hanyagolható tényező, hogy nem haladna mindenki azonos tempóval, nem menne mindenki azonos irányba, és még lehetne sorolni. Szimulálni hasonló eszközökkel max forgalomszabályozást lehetne, nem automatikát. -
Zeratul
addikt
Vissza adja a vezérlést a pilótának de kérdéses hogy egy többnyire robotpilótát felügyelő valódi repült órát keveset teljesítő pilóta hogy oldja meg a vészhelyzetet.
Kötött zárt pályás közlekedés esetén még meg is valósítható, mint pl. 4-es metró, de pl. a vasút esetén ahol egy metróhoz képest sokkal több rendkívüli esemény történhet már nem merik meglépni és hol vagyunk még a közúti káosztól.
[ Szerkesztve ]
-
qisqaqas
senior tag
válasz #82729984 #14 üzenetére
Pár autó/ kamion összeszalad, mert nem tartják a követési távolságot. A sok okos meg a leállósávban próbál haladni. Mentő sem fér oda tőlük.
Nem lenne gáz az emberi által vezetett gépjármű sem, csak két nagyságrenddel kéne kevesebb paraszt(nem az őstermelő változat) az utakra. Mivel az emberi természet sajnos ilyen, inkább a gépek mint ez.
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
macman507
aktív tag
Oké.. adott a biciklis a bicikli úton, ami egyben egy kisebb méretű utca is, jön az önvezető autó és mit kezd a biciklissel vajon?
Biztos lehet írni jó kikerülő programot, meg hasonlókat, de elég egy hiba és a biciklisnek vége, míg az autóban maximum egy kis karcolás keletkezik.
Valószínűleg úgy lesz ez a jövőben, hogy nem mindenhol fog önmagától menni a jármű, hanem lesz benne kormány is, meg minden és ahol nem lehet ott majd neked kell vezetni, persze a váltást a kettő között nem tudom hogy fogja megoldani1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
-
nubreed
veterán
De egy szar világ lesz...
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
-
"erősen kérdés még, mit kezd az önvezetésű csoda a hirtelen megváltozott útviszonyokkal?"
ad1: ugyanazt, amit az ember
ad2: pont a connected car-nál nincs hirtelen megváltozó útviszony, az előtted menő szól, hogy mi a helyzet.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ghoosty
őstag
válasz macman507 #19 üzenetére
Még mindig write only? A linkelt cikknél a hozzászólások között is a biciklisekért aggódtál, amikor egyértelműen leírták, hogy már most tudja kezelni a hülye biciklist is.
(#21) t72killer
Ha nincs más az úton, tényleg nem zavarsz senkit, de elég ritka szituáció. Az úton általában vannak. Szóval a gyakorlatban nem látod a hirtelen kiugró őzet, egy nem jól belátható kanyarban egy út szélén parkoló autót, egy másik hibát elkövető sofőrt stb.
Nálunk van egy jó útkereszteződés. Szarul belátható. Nyáron és ősszel aratásig még rosszabb, mert elég magas a kukorica és a napraforgó.X kereszteződés, az egyik iránynak elsőbbsége van, de akár lehetne egyenrangú is. Akinek nincs elsőbbség adás kötelező táblája, ott ki van rakva egy 60-as tábla. Ezt általában nem veszik figyelembe az emberek. Rendszeresen van kisebb nagyobb baleset. A "főúton" jövő nem érti miért kell lassítani, nem zavar senkit. A "mellékút"-ról jövő meg körbenéz, nem lát semmit. Ha 'öregesen' indul, akkor simán elkaphatja egy 90-nel közlekedő annak ellenére, hogy látta, hogy nem jön semmi.
[ Szerkesztve ]
-
floatr
veterán
Ez az egész feltételezés azon alapszik, hogy egyazon gyártó egyazon verziójú szoftvere vezérli az összes résztvevőt a forgalomban, amiknek a műszaki állapota tökéletes és tökéletesen egyforma. Ezzel szemben lesznek manuálisan és automatikával vezetettek, lesznek régebbiek, modernebbek, de azt már most is látni, hogy a gyártók már most terveznek bele a vegyes forgalomra tekintettel "fékeket", amik az emberi reakciókat mímelik.
-
Ixion77
őstag
Azért mi informatikusok se vagyok teljesen meghibbanva... Léteznek megfelelően szabványosított kommunikációs formátumok, redundáns módszerek és rendszerek, CRC és egyéb ellenőrzések, stb...
Nem a Józsika Bt. fogja a szoftvereket összekalapálni a kisszobában, hanem a Google, az Apple, és hasonló cégek programfejlesztő csoportjai, akik megoldottak már ezt-azt...[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
DigitXT
félisten
válasz t72killer #21 üzenetére
Ha senki nincs az úton (tényleg senki, garantáltan, még gyalogos sem,
s még a mérőautó sem!), akkor miért "csak" 5%-ot léped túl? Simán
belefér a 50% is, azzal még több időt spórolnál... Megjegyzem, hogy
az elmúlt két hétvégén kétszer is mentem le Balatonra az M7-esen, és
mindkét nap +1 óra "veszteség" volt a dugó miatt, amit baleset okozott!Nyilván volt egy-két "kicsit gyorsabban még belefér", aztán hopp, valaki
hibázott* és akkor már mindegy eset. Pont azon gondolkodtam amúgy,
hogy ON legyek, hogy az ilyen helyzetet (ti. a helyszínelés miatt lassú
a pálya egy szakasza!), hogyan tudnák önvezető autók szépen kezelni,
mert amit az emberi sofőrök előadnak (hullámzik a forgalom: néha totál
megáll, néha meg megy 90-100-zal, ahelyett, hogy menne mondjuk vmi
konstans 60-nal?) az kritikán aluli. Más kérdés, hogy a helyszínelésnek
sem kellene órákig tartania... Bár a legfrankóbb az lenne, ha nem lenne
egyáltalán ilyen baleset az autópályán, ami egymásra figyelő autókkal
(a hardver-/szoftverhibáktól most egy pillanatra elegánsan eltekintve!),
simán kivitelezhető lenne. Vagy egymásra figyelő, vezetés közben nem
telefonáló, cigiző, zabáló, borotválkozó, sminkelő, bambuló sofőrökkel...*: feltételezett valamit, ami nem jött be, vagy a másik "nem vette észre".
Szerk: egyébként a Google térkép forgalom színezése elég hasznos!
Nem én vezettem, szóval ráértem nézegetni, be is mondtam a sofőrnek,
a következő kanyar után torlódás várható (mert 20 km-rel odébb baleset
volt), így eleve nem érte meglepetésként, hogy hirtelen kellene lassítani.[ Szerkesztve ]
-
floatr
veterán
mint például az adatvédelmet... ja nem
Mindenki máshogy fogja megoldani a dolgot, és minden évben előállnak majd több verzióval is. Lesznek benne hibák, bár remélem olyanok nem, mint az AH56 esetében, hogy a gép önmagát veri szét. Egy ideális világot tükröz a cikkben a "játék", ehhez képest az implementáció egy óvatos ember viselkedését próbálja utánozni
Éppen egy informatikusnak nem kéne az egekig magasztalni a szabványokat, és az interoperabilitást.
-
macman507
aktív tag
-
#82729984
törölt tag
válasz macman507 #28 üzenetére
Vélhetően. De inkább mást kérdeznék: emberi vezetővel hogy müködik a dolog? Mert lehet az miatt aggódni hogy mit fog csinálni a robotsőför valami szélsőséges helyzetben, de egészen addig felesleges, amig teljesen normál szituációkban is elcsapkodják a kerékpárosokat az emberi sofőrök.
Szerintem csak budapesten elcsapnak naponta egy tucat biciklis az autósok (amiből 1-2 ami súlyos/halálos) igy nyáron, szóval felesleges ezen rugózni, a gépek valószinüleg ennek töredékét fogják csap produkálni
-
A munkába járós utam olyan, hogy alig-alig találkozom autóval (városból járok vidékre dolgozni ) - szóval reális a szitu. Őz esetleg előfordulhat, de ezt az út menti erdő-mező totál bekamerázása nélkül egy önjáró se tudja kivédeni, esetleg gyorsabban + ügyesebben reagál.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #29 üzenetére
Arra gondolsz, amikor sokszor az észlelési határon kívülről érkezik egy bringás a kresz ismeretének teljes hiányában? Kíváncsi vagyok rá, hogy milyen eszközei vannak egy automatának a "látásra", és a cselekvésre adott fizikai körülmények közt. Nyilvánvaló előny h megijedni nem fog...
-
Tommmysun
senior tag
Ok ez logikus és igaz, de engem rohadtul bosszantana és azt hiszem sosem tudnám feldolgozni, hogyha én a Google Car v1.3-al elszenvednék egy balesetet, amit lekötözve egy ülésben kellene végignéznem meg elszenvednem és mondjuk maradandó sérülést szenvednék, majd a fejlesztőknek (vagy az öntanuló autóknak) köszönhetően, a Google Car v1.4-ben már kiküszöbölnék ezt a hibát .... rajtam nem igazán segít már, miközben a baleset meg lehet, hogy egyáltalán nem is egy vészhelyzetből adódott, amit mondjuk egy jobb sofőr sem tudott volna elkerülni, hanem pl olyan egyszerű dologból, hogy a rendszer még nem találkozott mondjuk rózsaszín kutyával, és nem tudott mit kezdeni az infóval, így inkább oszlopnak irányít, vagy csak simán egy apró bug van a szoftverben, ami csak két másodpercre akad meg valamiért.
-
DigitXT
félisten
válasz t72killer #30 üzenetére
Nem azért mondtam, én sem vagyok szent. Csak arra, hogy te túlléped,
de az automata majd nem lépi túl, sőt -> 10% időt veszítenél. Miközben
azt is feltételezed, hogy a sebességmérő csalásával az automatának is
kell számolnia, pedig nagyon nem, mert az autó pontosan tudja, hogy a
kerekek milyen sebességgel forognak, csak neked(!) többet mutat, hogy
ne perelhesd be a gyártót, hogy "óra szerint" jó voltál, mégis bemértek...A rutinosak persze belekalkulálják ezt is... Motoroknál arcpirító mértékű
szokott lenni a negatív csalás. Egyik ismert rekorder 80-nal tötymörgött,
amikor óra szerint már 96-tal "száguldott", és tette ezt azért, mert tudta,
hogy valamennyit csal az órája. Nos az csalt 20%-ot, és előzgettek is a
normálisabb órával rendelkezők, 90 km/h környékén, mint a pinty...Ui: pont az ilyen előugró őzre tudna jobban reagálni egy automata sofőr.
Egyrészt, mert sokkal gyorsabban tud döntést hozni (és cselekedni), ill.
idővel (árazás kérdése is) felszerelhető olyan szenzorokkal is, amivel az
ember nem nagyon. (Használhat radarokat, infrakamerát, mittudomén:
simán lehet, hogy már több száz méterről kiszúrja azt az őzikét, amit a
sofőr csak az utolsó 10 méteren vesz észre az egyik álmos reggelen...)[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
Például. Ilyen esetben az emberek többsége gondolkodás nélkül elüti a biciklist. Szerintem ehhez képest nem lehet rosszabb egy automata sem, maximum az is elüti. Tehát ezen felesleges aggódni.
Ezen felül egy robotautóban simán lehet kamera oldalt és hátul is, amit folyamatosan tud figyelni, ezáltal simán észreveheti azokat a problémaforrásokat amiket az ember nem, mert neki nincs szeme hátul és oldalt, a tükör holtteréről nem is beszélve. Sőt hőkamera is lehet, amivel rossz látási viszonyok között is észleli az akadályt, sőt akár a bokor takarásában érkező biciklist is amit az ember nem is láthat a saját szemével.
Etc, az automata autó minden szempontból jobb lesz mint egy ember, az erről való vitatkozás kb. annyira értelmes mintha arról vitatkoznánk hogy ki tud jobban sakkozni egy számítógépes program vagy egy ember.
Ugye a '90-es években ott is parttalan viták folytak hogy egy gép sosem lehet olyan "okos" mint egy ember és sosem fog nyerni az ember ellen sakkban, ma meg már gyakorlatilag egy pár száz kilobájtos sakkprogram is szarrá veri az emberek 99%-át sakkban és a világbajnoknak sincs esélye.
Itt is ugyanez a helyzet, persze ez nem lesz igaz az első önállóan vezető autókra, de 10-20 év fejlődés után olyan szintre fognak érni hogy embert nem is fognak engedni vezetni mert annyira balesetveszélyesen csináljuk.
-
Igen, radar+infrakamera jó lenne ködben/szakadó esőben. Ilyenkor az ember semmit se lát, ha monitoros radarral/kamerával szerelnék fel a kocsit, azért az nem olyan, mintha én látnék pl infrában: a monitor szokatlan infóforrás egy sofőrnek és kicsit lassabban reagál, mint a szélvédőn át látottakra.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Tommmysun
senior tag
Huhh ez a sebességhatáros dolog amit itt fejtegetnek páran a másik amitől falra tudok mászni
Ki van pl. találva, hogy lakott területen kívül 90km/h a megengedett sebesség. Van két fő tábor, az egyik, aki itt max 88-al megy, mert neki az a 90 a szentírás és azt hiszi, ha alatta megy semmi baj nem történhet és mindent el tud kerülni. Aztán van, aki meg kicentizi, hogy hol nem méri még be a traffi (vagy még azt sem nézi). Nem tagadom, én is inkább ez a típus vagyok, de azért sok más körülményt is igyekszem figyelembe venni. Persze mindkét tábor a maga igazát védi, de csak költői kérdésként feltenném, hogy pl. miért pont 90 az a 90, miért nem 95 vagy 85, milyen statisztika vagy számítás mutatja ki, hogy MINDEN autónál ez az optimális azon az útszakaszon? Melyik autó fog könnyebben elkerülni egy random adódó hirtelen helyzetet, egy 88-al haladó Suzuki Ignis, vagy egy 100-al haladó A6-os Audi? Persze valahol meg kell húzni egy általános határt, és igen törekedni kell ennek a betartására, de, könyörgöm ne legyen már kapásból közúton rallyzó, biciklis gyilkoló vadállat, aki egy műszakilag alkalmas autóval nem 88-al megy a 90-es táblánál, hanem pl 95-el (ami ha a kilométer óra szerinti sebesség, akkor a valóságban, még mindig simán 90 alatt van ) és könyörgöm a városban 45-el poroszkálok, egyszer próbálják már ki, hogy mi történik, ha véletlenül a mutató az 50-es fölé kúszik egy milliméternyit (segítek, semmi ördögi nem lesz, csupán nem akarják a háta mögött 6-an idegesen megelőzni, ami persze újabb baleseti forrás).
-
-
Tommmysun
senior tag
válasz #82729984 #34 üzenetére
"Például. Ilyen esetben az emberek többsége gondolkodás nélkül elüti a biciklist."
Huh, azért, nemár ... ez azért szerintem igen beszűkült értékrend az autósokkal szemben.
"az automata autó minden szempontból jobb lesz mint egy ember"
Idővel egészen biztos, de addig is élő tesztbábuk leszünk? És amikor már nálunk jobbak lesznek, akkor sem lesznek tökéletesek és lehet csak az én felfogásom ilyen, de engem sokkal jobban zavar, az a gondolat, hogy egy majdnem tökéletes gép hibájából szenvedek balesetet, ahol én semmit nem tehettek ellene, tehát random módon bármikor bekövetkezhet, mint ha saját hibámból történne valami, ahol tudásomhoz mérten mindent megteszek az elkerülésének érdekében.
Szóval statisztikailag idővel egyértelműen jobbak tudnak lenni a gépi sofőrök, de engem ez nem tudna megnyugtatni, mivel nekem kell a kontrollálhatóság és az irányítás fenntartásának az érzete (persze lehet orvoshoz kéne fordulnom ezzel ). -
válasz Tommmysun #36 üzenetére
azért 90, mert régen 100 volt, majd megijedtek a növekvő baleseti statisztikáktól, akkor levitték 80-ra, és amikor a statisztikák megjavultak, kísérletképpen felvitték 90-re. eldöntik, hogy mennyi balesetet tolerál a "közvélemény", illetve a lassítás mekkora közfelháborodást okoz és megpróbálnak közötte lavírozni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Shinjike87
aktív tag
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #34 üzenetére
Ez még mindig nem elég meggyőző, mert egy észlelést segítő rendszer akár HUD formájában is elég az emberi kezelés támogatásához. Viszont nem lehet tudni, hogy egy automata mikor reagál túl valamit, amit egy másik automata megint csak rosszul kompenzál. És éppen a vegyes környezet az, amiben előjöhetnek a nagyobb problémák, mert egy ilyen idealizált modell, ami a cikkben is szerepel, az semmire nem elég, max naiv laikusok győzködésére.
-
Tommmysun
senior tag
Ez világos, és én is írtam, hogy persze meg kell határozni egy bizonyos sebességhatárt, hiszen ha nem lenne, akkor nagy baj lenne (igaz ez sem egyértelmű, mert létezik olyan kisváros tőlünk nyugatabbra, ahol eltöröltek minden sebességhatárt és ezzel csak javultak a baleseti statisztikák ... persze tisztában vagyok vele, hogy ez nálunk nagyon nem működne, itt nincs meg a közlekedőknek a kellő intelligenciája egy ilyenhez). Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ezek a sebességhatárok egy általánosan kialakított határok és nem attól lesz valaki közveszélyes őrült, mert mondjuk 50 helyett 55-el megy egy adott szituációban.
Shinjike87 Látom sikerült kiragadnod a mondanivalóm lényegét. Ez egy tipikus reakció sajnos ilyenkor a legtöbb 50-nél 45-el közlekedő reakciója pont ez, hogy "Majd kíváncsi leszek, mi lesz a véleményed, ha pont egy gyorshajtásért szenved balesetet egy családtagod." Nos remélem, hogy sosem tapasztalom ezt meg és egyébként én ezt kívánom azoknak is akik ilyen kérdéseket tesznek fel másoknak. És azt is remélem, hogy olyan autós miatt sem szenved semelyik hozzátartozóm balesetet, aki esetleg indokolatlanul akadályozza a forgalmat (még ha csak közvetetten járul hozzá a balesethez).
Szerintem én sem a többszörös sebességhatár túllépésről írtam, ha figyelmesebben is elolvasod a kommentemet és továbbra is tartom, hogy egy jól megválasztott sebesség, ami adott esetben esetleg minimálisan több mint a megengedett, nem járul jobban hozzá egy baleset kialakulásához, mint megannyi más tényező (pl bagózás vezetés közben, irányjelző hiánya, jobbra tartás figyelmen kívül hagyása, stb, stb.).
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Azért mi informatikusok se vagyok teljesen meghibbanva... Léteznek megfelelően szabványosított kommunikációs formátumok, redundáns módszerek és rendszerek, CRC és egyéb ellenőrzések, stb...
akkor ez meg se történt
http://index.hu/tech/2015/07/21/hekkerek_allitottak_le_egy_autot_a_sztradan/
-
arnyekxxx
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz arnyekxxx #45 üzenetére
Gyári méretnél tudja a megtett távot, és sebességet: ha ettől a felhasználó
eltér, az az ő felelőssége: ha nagyon eltér, akkor SpeedoHealer-t ajánlanék.
(A hivatkozott 20% csalású motorkerékpár óránál is csodára volt képes.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tommmysun #42 üzenetére
nem attól lesz valaki közveszélyes őrült, mert mondjuk 50 helyett 55-el megy
Senki nem állított ilyet. De hol húzod meg a határt?* Amíg nem okozol balesetet,
és le se fotóznak, mehetsz te 220-szal is: a gond az, hogy ha adott szakaszon a
közlekedés többi résztvevője (beleértve a gyalogosokat / biciklistákat!) egy 50-nel
haladó autóra számít, akkor körülnézés után (már ha van életösztön), akár simán
le is léphet eléd, látja, hogy messze vagy még (nagyon), erre hirtelen ott teremsz.*: 5 km/h gyorshajtás belefér. Emeljük meg a limitet. Oda is belefér még 5 km/h?
Ui: fel kell venni a forgalom ritmusát, ez alap! Ha az 60, akkor 60, még ha a tábla
csak 50-et is enged. Kollektív büntetés ritka (kivéve Egér út, amikor vicces kedvű
valakik leszedték a 70-es táblákat, a forgalom meg ment a megszokott 70-nel, a
rend éber őrei meg nem a közlekedési táblák hiányát jelezték vagy oldották meg,
hanem elkezdtek bőszen trafizni s mindenkit végigbüntetni gyorshajtásért), de
egy mozgó akadály valóban veszélyhelyzetet teremt; beleértve a biciklistákat is...Egyébként azt úgy nem lehetne, hogy a biciklista nem rongyol át a pirosban az
autósok előtt, akár körültekintés nélkül, egyszer élünk felkiáltással? Akkor nem
kéne azon rugózni, hogy vajon a robot reagál-e gyorsabban erre, vagy az ember.
Amúgy általában feltételezem, hogy a keresztbejövő az ő pirosánál majd megáll,
azaz én (zöldben) nyugodtan mehetek: így vasalt ki hétfőn majdnem egy Suzuki.
Valószínűleg helyette is jobban vezetett volna egy robot, megállt volna ahol kell...[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
válasz Tommmysun #38 üzenetére
Miért szerinted mi fog történni ha az történik amit irtál?
észlelési határon kivülről (mondjuk takarásból egy sövény mögül) a kresz ismerete nélkül (vagy leszarásával) lassítás nélkül kvázi "kirobban" egy biciklis a járdáról a főutra ahol autók közlekednek mondjuk épp 70-el? (pesten elég gyakori szitu).Nagyon egyszerü, ha féktávon belül teszi ezt akkor az ott jövő autó, kamion, busz (válaszd ki a nyertest) úgy elüti mint a huzat. Ha féktávon kivül (vagy kikerülhető), akkor megúszhatja. Ennél többet a robotautótol sem várhatsz.
Leszámítva azt hogy a robotautónak lehetnek olyan szenzorai amivel képes észlelni előre ezt a szituációt is (pl. hőkamera minden irányban, igy ő érzékelheti a takarásban érkező biciklist, sőt kiszámíthatja a tempójából az ütközés valószinüségét és már előre lassíthat) és igy megmenti a biciklis életét. Sőt azonnal vészjelzést adhat le a vészfékezésről amire a mögötte lévő is egyből lassíthat igy még az ezt követő egymásra futást és tömegbalesetet is elkerülheti."de engem sokkal jobban zavar, az a gondolat, hogy egy majdnem tökéletes gép hibájából szenvedek balesetet"
Hallottál már a biztonsági övről? Ez az az eszköz, amit ha használsz, akkor 100 ezerből 1x meghalsz miatta, mert ha nem lettél volna bekötve, kirepültél volna az ablakon és túléled a balesetet. Igaz hogy a másik 99999 esetben viszont meghalsz (vagy súlyosan sérülsz) ha nem használod.
Na most te gyakorlatilag azt mondod, hogy inkább nem kötöd be magad, mert téged jobban zavar az a 100 ezerből 1, mint a 100 ezerből 99.99 ezer....
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- További aktív témák...