Új hozzászólás Aktív témák
-
Kérdés az is, hogy milyen nézőpontból irányíthatja az ember a kis járműveket? Egyedül annak van értelme, ha teljesértékű autószimulátoron vezet az ember, a kocsimat se helikopterből irányítom felülnézet+távirányítással.
Amúgy van benne valami, zsúfolt helyeken tényleg lehet előnye egy az összes jármű mozgását szabályozó rendszernek, de pl kétlem, hogy egy rutinként levezetett főút/autópálya-szakaszon, ahol 50km-ben van mondjuk 3 sávváltás bármi előnye lenne, sőt, egyénileg a toleranciákat ismerve picit túlléphetem a névleges sebességlimitet (pl GPS-el mérve 50 helyett 54, 100 helyett 108, stb) amivel egy egyórás útból 5-6 perc lefaragható. Mindez konzervatív gépnél, ami alkalmasint nem a GPS-t, hanem a hagyományos sebességmérőt nézi (kb mínusz 10% a mért sebességből) extra 5-6 perc, azaz a teljes hátrány már 10% felett van. Persze, át lehet ezeket programozni, de kétlem, hogy tényleges megvalósítás esetén kihasználnák a maximumot.
Ja, és erősen kérdés még, mit kezd az önvezetésű csoda a hirtelen megváltozott útviszonyokkal? (felhőszakadás, jegesedés, kátyú) Ezek mind meg vannak már oldva?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
A munkába járós utam olyan, hogy alig-alig találkozom autóval (városból járok vidékre dolgozni ) - szóval reális a szitu. Őz esetleg előfordulhat, de ezt az út menti erdő-mező totál bekamerázása nélkül egy önjáró se tudja kivédeni, esetleg gyorsabban + ügyesebben reagál.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Igen, radar+infrakamera jó lenne ködben/szakadó esőben. Ilyenkor az ember semmit se lát, ha monitoros radarral/kamerával szerelnék fel a kocsit, azért az nem olyan, mintha én látnék pl infrában: a monitor szokatlan infóforrás egy sofőrnek és kicsit lassabban reagál, mint a szélvédőn át látottakra.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.